*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

Moikka vaan!

Reissusta palattu...ja huh huh kun ottikin koville :whistle: Ensinnäkin ajomatkat etelä-suomeen,lauantai Puuhamaassa ja tänään vielä Särkänniemessä :whistle: Nyt ekaa kertaa tuntui tämän raskauden aikana,että ei jaksa liikkua. Tai siis jalkoihin otti tosi lujaa ja mun mielestä ne oli vähän paisuksissakin. Istuskelin kyllä aikasta paljon ja join vettä :/ Mutta muutoin meillä oli oikein mukava ja onnistunut reissu. Ainoo vaan,että mun isän asunnossa oli todella tuskastuttavan kuuma aamusta iltaan vaikka nukuttiin parvekkeen ovi auki :eek: Kiva olla hiki ottassa koko ajan ja pojatkin riehaantuivat ihan vaan kuumuuden takia :whistle:

Liikkeistä: Kyllä mies välillä tuntee ne pienet potkut mitä tämä kaveri viitsii potkia. Usein sanonkin miehelle,että älä ota kättä heti pois ja jos on hiljaista niin käsken rapsutella vattaa niin sitten herkästi vähän tuntuu töytäsyjä =) Päivittäin vauvan liikkeet tunnen,mutta mitään potkunyrkkeilyä se ei vaivaudu tekemään :D

Anopista: Mulla on ihan ok välit miehen vanhempiin. Appiukon suhtautuminen on kai ollut eniten nihkeää. Tai noiden kahden pojan jälkeen se kai oletti,että mä meen vakitöihin tosta noin vaan ja sitten me aletaan rakentamaan taloa. Eli ei kauhean innostunut ole appiukko ollut...mikä nyt oli ihan oletettavaakin. Anoppi on ottanut ihan kivasti asian vastaan ja sen kanssa voi asiasta puhua. Anoppi on sairaanhoitaja ja se usein kyselee ihan "käytännönkin" asioita raskauden kulusta. Mutta asia ei muille kuulu kuin meille vaikka saataisiin vielä montakin lasta. Voitte vaan kuvitella mikä haloo oli silloin kun aloin odottmaan tota meidän esikoista. Mulla jäi koulu kesken ja miehellä armeija edessä :whistle: Mutta saatiin näyttää,että pärjätään kaikista kauhisteluista huolimatta. Mies kävi armeijan ja mä olen kouluni hoitanut =)

Nyt on kyllä pakko painua unten maille...oli sen verran raskas varsinkin tämä päivä ja huomenna taas pankin tiskille istuskelemaan |O

LilliM+isäntä 21+4
 

Voi himputti kun väsyttäis! Mut pakko on vaan nousta kun mieskin lähti töihin ja tyttö heräs tuossa kans..
Mietityttää vaan, että toimiikohan nuo rautatabutkaan kun näin paljon nukuttaa kuitenkin..tuntuu että tässä taas parina yönä normaalia enemmän.
Tuossa 4 maissa tosin heräilin kun kissat maukui veskissä enkä meinannut unta enää saada..no, sit kun lopulta sain, niin sittenpä se miehen kello jo herättikin..tai siltä tuntuu..

Nyt ei aivotkaan toimi niinkuin pitäis, joten paree painua aamukahveen keittoon..ja aamupuuron kans =)
Rv 24+2
 
Nyt jos jotain sais vastattua... :whistle:

Liikkeistä: Mies kyllä tuntee ja näkee! Selälleen jos heitän, maha heiluu puolelta toiselle ja iskuja satelee minkä kerkeää :D Esikoinenkin tykkää istua vieressä ja koitella pikkusiskon muksauksia :heart: Poika vaan tulee ja mönkii päälle mua halailemaan =)

Anoppi asuu niin kaukana (jippii!!), että en tiiä mitä ajattelee.. Samapa tuo mulle on :p

Lilli: Mulla tulee kans tosi helposti jalat kipeiksi :/ Nyt varsinkin kun tuo sisko oli täällä, ja piti kiertää korkeasaaret ja lintsit ja kaikki mahdolliset paikat, jalat on ollu joka päivä ihan hapoilla. Kiva juu.

Huomenna olis neuvola sillä kivalla :kieh: tädillä taas.. Nyt vaan raahaan miehenkin mukaan! En jaksa yksin kuunnella sitä paskaa. Ja kun on pojan 1v-neukkakin, niin pääsen helpommalla kun mies on mukana. Nyt sit saa ne äitiysavustuspaperit.. Pakkaus jätetään ottamatta, vaatteita ja muuta sälää on enemmän ku omiksi tarpeiksi. Varsinkin kun tyttö tulee :D

Olisko muuten mitään, jos laittais sellasten nimimerkkien perään, ketkä tietää vauvan sukupuolen, sinisen tai punasen sydämen? Mä haluaisin... :ashamed:

emmamma ja alma 25+3 :heart:
 
Emmamma: Heti kiusaan, ku linjoille oot päässy :kieh: :D Vaihtaisitko mun nimimerkin tonne etusivulle?! Mul on siel la 14.11. nimimerkillä Aadan äiti, mut esikoistytön "innoittamana" vaihdoin nimimerkiks Vattihatun.....muutoin tiedot täsmää kyllä.

Huh, nyt on neidin kanssa jos jotakin nähty viimäsen vajaan viikon aikana! Viime viikolla käytiin Muumimaailmassa, eilen piknik-risteilyllä ja tänään aamupäivällä oli vuorossa Ti-ti nalle B) Neiti oli ihan innoissaan noista kaikista, mutta itseltä on meinannu kunto loppuu joka reissulla kesken :ashamed: Muumimaailmassahan on aika paljon ravaamista paikasta toiseen, samoin risteilyllä ja vaikka risteilyllä saa toki istuskellakin paljon, niin ei sekään kunnon lepoa korvaa...meillä ei ollu hyttiä, kun aateltiin, että neiti nukkuu rattaissa sen minkä nukkuu, mut kyl ois itekin voinu hetken huilia!! Onhan se pitkä päivä, kun auton kello näytti 6.40, kun lähdettiin ajamaan kohti satamaa ja kello oli illalla melkein puol kymmenen ennen ku oltiin kotona takas. Tänään Ti-ti nalle esityksessäkin oli niin vähän istumapaikkoja penkeillä, että seisoahan sielläkin sai koko ajan....onneks neiti tykänny kaikista kesäreissuista, ni se vähän nostaa omaakin vireystilaa :heart: Mut on nää silti tällasia kerran kesässä tapahtumia masu pystyssä-olotilassa, heh!

Jospa sitä yrittäis nyt mennä nauttimaan tästä autuaasta rauhasta ittekin hetkiseks, kun tyttökin on ansaitusti päikkäreillä.....

Vattihattu ja ernopirkko rv 23+5 :heart:
 
Meillä taitaa perheen akkavalta jatkua, ultrassa tänään veikkailtiin kahta tyttöä! :) Toisesta kaverista lääkäri ei kyllä ollut täysin varma, sanoi että meinasi jo varmaksi pojaksi sen sanoa mutta muuttikin mieltään ja arvasi tyttöä, sitä pitää sitten tulevissa ultraäänissä vielä tarkistaa.

Taisi jäädä meiltä sitten poika saamatta, jos ei sitten wanhoilla päivillä joskus innostuta vielä yrittämään neljättä.. Näillä näkymin kuitenkin lapsiluku on jäämässä tähän komeaan kolmeen :D

Vaan onpahan ainakin esikoiselta vaatteita jäänyt, pitääkin ruveta illan päälle katsomaan laatikot läpi ja kaivamaan kaikki vaaleanpunaiset prinsessaunelmat esille ;)

Liituraita ja typyt 24+0
 
emmamma: vois se ollakin kiva, ja niille jotka ei tiiä joku keltainen? juttu, jos löytyy..vaikka nalle tai sellainen..

Täällä yritän mitsä nyt puolella kysellä kun meinasin nuo esikon vanhat rattaat laittaa myyntiin ja ostaa sitten tilalle ehkä tuon gracon kaukalon kanssa sävy sävyä olevat rattaat, niin ei kukaan vastaile että osais alkaa hintaa laittamaan :snotty: itse täällä olen väsynyt, en saa öisin nyt taas vaihteeksi nukuttua kun levottomat jalat vaivaa...ja sitten jos jalat rauhoittuu niin vauva alkaa mönkimään kunnon treenejä ja kun ne iskut tuntuu sitten kyljissä kun se istukka on eessä niin heippa vaan miun unet...
vois mennä tää loppu 16 viikkoo nopeesti...nyt jo valitan ja valitan mutta miulle kun hyvät unet on tärkeitä :ashamed: :ashamed:

Mikäs niihin levottomiin jalkoihin auttoikaan??? mies on yrittänyt hieroa ja minä olen koittanut olla välittämättä mut ei onnaa... nyt tyhjeni pää...

Perfekta ja hattivatti 24+5
 
Perfekta, levottomiin jalkoihin auttaa magnesium, ainakin mulla ;)

Sukupuolesta, meillä ootellaan poikaa,tai ei se ultraaja sitä suoraan sanonutmutta näin itse ja ultraaja myönsi että kyllähän se selvästi näkyi kumpaa sukupuolta oli, vaikka ei omaa arviotaan suostunut sanomaan.

emmamma,onnittelut tytöstä,ihana kuva oli profiilissa =)

Muuten ei mulle kuulu kauhean hyvää :/ , supistukset vaan pahentunu,viime yönä supisteli pari tuntia jo kymmenen minuutin välein, just kun ajattelin että täytyy päivystykseen lähteä niin rupesi helpottamaan,muutaman kerran vielä yöllä heräsin sitten yksittäisiin supistuksiin. aamulla oli ok olo mutta nyt iltapäivällä taas sama juttu, suihkussa kuitenkin olo koheni ja täällä olen edelleen. Huomenna on neuvola, katotaan mitä siellä sanovat.

Nyt takaisn pötköttelemään :wave:

katjuza ja ilmarijalmari 23+6
 
Moi!!!

Kyllä sen sydämen sinne voi laittaa, meille tulee siis toinen poika!

Isi tuntee täälläkin liikkeet mut paljon vaimeempina kun esikosta, toi istukka sen varmaan vielä aiheuttaa.

Mä olen kuullut et villasukat auttaa levottomiin jalkoihin myös.

Mulla on ihana anoppi, on aina käytettävissä jos vaan apua tarvitsee niin rahallisesti kuin muutoinkin. Tosin lasten hoitoon ei pysty kun on niin paha nivelreuma ja välillä sitä sairautta hän käyttää hyväksi vaatiessaan jotain. Silloin kyllä kismittää...

Harmi et Katjuzalla on noin pahat supparit. Mä luin jostain et ahetta tutkimuksiin on jos kivuliaasti supisteleen vähintään 5 supistusta tunnissa ja että tätä ilmaantuu sit säännöllisesti. Mä taas olen sitä toista ääripäätä ettei mua supistellut esikostakaan ikinä ennen synnytystä (paitsi yhtenä yönä puoli tuntia) ja siitä oli sit se harmi et käynnistys oli aika rajua kun paikat oli niin epäkypsät.

Onko kellään tuntunut häpyluun etuosassa kipua/painoa etenki jos on istunut pitkään? Mulla viime raskaudessa tätä oli vasta lopussa kun vauva oli jo laskeutunut ja pää painoi häpyluuhun, mutta nyt on ollut parina päivänä ihan vastaavaa ja liikkeelle lähtö on kankeaa. Mulla ei muita vaivoja onneks olekaan.

Mä en oikeesti tiedä onko mulla harjoitussupistuksia vai mitä. Kun tuntuu niinku kohtu venyis, ekassa raskaudessa pidin sitä vauvan kääntymisen aiheuttamana paineena. Mulle tulee vähän sellainen huono olo sen aikana ja edelleen pidän sitä vauvan kääntymisenä, mut se kyllä tuntuu koko mahassa. Maha ei kyllä mene mun mielestä päältä yhtään kovaksi mut vähän niinku "kiristää" sisältä. Yks yö näitä sit taas tuli sarjoissa mikä taas viittas supistukseen... Tyhmältä tuntuu ku odottaa toista eikä tiedä onko supistus vai joku muu. Mulla ei niitä menkkakivun tuntuisiakaan ole ollut viikkoihin!

Että sellaista. Niin joo, joku puhui väsymyksestä. Mäkin olen ollut tosi väsynyt mut hemppa on 135 joten ei siitäkään voi johtua.

T: Me 24+3

 
Heissan!

Kävin tänään viemässä paperit Kelaan. Enää puuttuu kirjanpitäjän lappu puolen vuoden tuloista. Pitää se huomenna lähettää sille niin saa senki sitte käsittelyyn Kelaan. Ja äippäpakkauksen lupas viel tänään laittaa käsittelyyn että parin vkon päästä kuulemma sen sit sais. Pääsee tutkii sitä sitte, jee jee :)

Ikävää et Katjuzalla on noita suppareita :hug:

Ja emmammalle onnea tytöstä ja Viljonkkalle pojasta.. Mäki niin haluaisin tietää, ehkä sitte 4D-ultrassa selvii, seki on jo parin vkon päästä :)

emmamma Laita vaan niitä sydämiä perään jos haluat.. Mäki ehkä saan oikeen värisen sitte tosiaan parin vkon päästä..

Porissa ku oltiin kaverin kanssa Jazzeilla niin yhden mun toisen kaverin kaveri kysy multa että olenko juonu mitään raskausaikana, johon totesin että en. Sitte se kysy että tekeekö edes mieli, ku kaikki muut joi, ja siihen vastasin että ei. Sitte tää tyttö totes mulle vittumaisella äänensävyllä, et: "Olet säki kunnollinen äiti". Olin siinä vaan sitte että just, en sanonu mitään.. Miks pitäsi juoda tai tehdä mieli. Mä olen 7v. tätä lasta odottanut ja monta sataa euroa maksanut eikä tosiaan tuota ongelmia olla ilman viinaa. Mitä ihmeellistä siinä sitte on jos on raskaana eikä halua juoda!?!?!?!?! Olen mä ennenkin ollu joskus jossai vaiheessa jonku vuoden verran juomatta yhtään mitään, ei vaan tehny mieli. Silti kävin baarissa jne, mut miks aina pitäis juoda, sitä en tajua. Ehkä tämä ihminen ei osaa sitte olla ja pitää hauskaa ilman viinaa..

2vkoa vielä ja sitte alkais loma, on sitä odotettukin..

Jospa menis laittaa huomisen eväät valmiiks...

:wave:

Sanna ja Nipsu 22+5
 
Katjuza,yritä nyt vaan ottaa rennosti.Onneks sulla on huomenna se neuvola.Kaverin siskolla on pari viikkoo ennen mua laskettu ja sillä on paikat jo 1,5 cm auki...

Eilen oli vapari kaikista hommista,ku oltiin jokkiksissa,no tänään on sit tullu riehuttua senki edestä.Kolme peräkärrillistä puita oon pinonnu,pessy pyykkiä ja imuroinu plus sit nää normaalit pakolliset ruuanlaitot sun muut.Just tultiin pikku ukon kans sisälle!

Mä en sen kummemmin liikuntaa harrasta,omakotitalossa asuvalla tulee näköjään ihan jo tota hyöty liikuntaa.Neuvolan tätiki sano,et oon hyväkuntosen näkönen ja taidan tehä aika paljo ruumiillista työtä.Ainut vaan ku tää vauveli on viel perätilassa,ni se tuntuu välillä vähä pahalta...mut tekee siinä tahdissa ku kykenee!Nyt tarttee lähtee iltapalalle! :wave:

Vimpula ja hormoonihiiri 23+3
 
Mistä sen sinisen sydämen saa siihen perään ku ei tuossa hymiö valikossa oo ku punainen? :ashamed:

Tänään käytiin ostelemassa vauvalle tavaraa. Ostettiin Gracon logico turvakaukalo ja saman valmistajan Spree malliset matkarattaat. Tarkoitus ei kyllä ollut vielä noita rattaita ostaa mutta kun saatiin kaukalosta edullisemmin poistuva väri ja samoiten vielä rattaistakin niin mies oli sitä mieltä että sama ostaa jo nyt, kun ens keväänä sitä väriä ei ole enää saatavilla. Onpahan nyt sävy sävyyn kaukalo ja rattaat jos travel systeeminä käyttää (Ei yhtään turhamaista) ;) Mut saatiin sekä kaukalo, että rattaat 30e normaalia halvemmalla, joten yhteensä maksettiin 280e kun oikee hinta ois ollu 340e. Joten ei paha. Jossain on valiteltu että lastentarvike liikkeessä sais huonoa palvelua, mut ei pidä paikkaansa ainakaan Kajaanin liikkeessä. Me saatiin tosi hyvää palvelua ja myyjä kävi näyttämässä kaukalon asennuksen autoonkin. Oltiin itseasiassa miehen kans 2 autolla liikenteessä niin se myyjä sovitti sen sitten molempiin autoihin että varmasti passaa.

Vaunut jäi sitten vielä ostamatta kun olivat ne minun haluamat loppunu tuolta. mut tarjouksia tulee kuulema syksyn myötä lisää, joten kerkeepä ne. Nyt on ainakin kuljetusväline, millä lapsi saadaan laitokselta kotiin ja se on tärkeintä.

Leikkasin tänään tukan lyhyeksi. Aikasemmin mulla oli sellanen pitkähkö suora tukka, mut nyt on aika poikamainen... Kaipasi jotain keveämpää, helppolaittoista ja aikuismaisempaa, verrattuna ainaiseen teiniponnariin joka mitäänsanomattoman näköisenä tuolla niskassa roikkui. Jopa isäni, joka on aina ollut sitä mieltä että naisella pitää olla pitkä tukka,sanoi että näytän pirteämmältä.

Joo mutta nyt taidan lähteä suihkuun ja sitten nukkumaan.

Sanle ja Dj 23+6
 
Viljonkalle: Sun kohdun venymiset kuulostaa ihan samalta kuin mitä mä kirjoittelinkin jossain viestissäni. Mulla siis ihan saman kuuloisia/tuntuisia venymisiä,tai siis mä oletan,että kohtu venyy ja se tuntuu supistukselta. Mulla pingottuu silloin mahakin jonkin verran,mutta ei ihan silleen kivikovaksi. Vaikea selittää,mutta sisältäpäin se venyminen tuntuu ja sitä ei siis voi olla tuntematta :/ Mutta uskon niiden olevan täysin harmittomia =)

Taas on alaselän päällä se kipeä kohta kun innnostuin siivoilemaan. Mulla on siis se kipeä kohta tossa takapuolen päällä/alaselässä ja se ei tykkää yhtään esim.siivoamisesta missä pitää kumartaa ja nousta koko ajan :whistle: Mutta pakko sitä on välillä yrittää edes pitää tätä kämppää siistinä :ashamed:

Mutta nyt mansikoita syömään :p :p Anoppi oli laittanut miehen mukaan ison rasiallisen ja ihan kuin mua varten :D

LilliM+isäntä21+5
 
Kävin tänään neuvolassa ja siellä oli kaikki ok. Sf-mitta otettiin nyt ekaa kertaa ja se oli 20 cm. Paineet oli myös hyvät, 116/65. Tämä meidän heppu ei liiemmin tykännyt kun sydänääniä kuunneltiin, vaan alkoi takomaan just siihen anturiin! :LOL:

sukupuolesta ei meillä ole tietoa. Mies ei halua sitä selvittää, joten jännityksessä ollaan aina loppuun asti. Ite kyllä veikkaisin tyttöä... :whistle:

Sain muuten tänään neuvolasta ne äitiyspaperit ja kysyisinkin nyt niiltä, jotka hakee sitä avustusta viimesen puolen vuoden perusteella, eli ootteko laittanu ne paprut eteenpäin vaikka teillä ei vielä olisikaan sitä työnantajan todistusta maksetuista tuloista? eikös sen voi toimittaa sinne jälkeenpäinkin? meiän palkanlaskija ei vastannut tänään puhelimeensa joten en saanut asiaa hoidettua :kieh:

Nyt täytyy lähteä nukkumaan kun ei ajatus enää kulje... :snotty:

H82 22+6
 
HE82 Sen palkkalapun voi toimittaa myöhemmin. Mä vein tänään Kelaan sen hakemuksen ja se täti laitto ruksin siihen, kun haen ½ vuoden tuloilla, että tuloselvitys toimitetaan myöhemmin, että vie vaan laput Kelaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HE82:
Sain muuten tänään neuvolasta ne äitiyspaperit ja kysyisinkin nyt niiltä, jotka hakee sitä avustusta viimesen puolen vuoden perusteella, eli ootteko laittanu ne paprut eteenpäin vaikka teillä ei vielä olisikaan sitä työnantajan todistusta maksetuista tuloista? eikös sen voi toimittaa sinne jälkeenpäinkin? meiän palkanlaskija ei vastannut tänään puhelimeensa joten en saanut asiaa hoidettua :kieh:
H82 22+6
Mie haen viimeisen puolen vuoden perusteella ja sinne pitää toimittaa tulotiedot (eli palkkatodistus tai sit se kelan oma kaavake) just niiltä äitiyslomaa edeltäviltä 6 kk joten pakkokinhan se oikeestaan on jälkikäteen viedä kun ne paperit kuitenkin on vietävä 2 kk ennen laskettua aikaa. :) Eli sen hakemuksen viet ja siihen kohtaan missä kysytään niistä tuloista niin ruksi siihen "Toimitetaan myöhemmin" tai jotain sinne päin.

HT ja veturi 25+4
 
Mä toimitin tänään paperit Kelalle ja laitoin viimeisimmän palkkatositteen mukaan, kun mulla on niin ikävästi että työt loppuu jo 16.8, niin osaavat kyllä laskea sen mun elokuun palkan siihen. Soitelkoot vaikka perään jos on jotain epäselvää, mä en koskaan tykännyt asioida Kelan kanssa kun kaikki pitää vääntää rautalangasta, vaikka olisi kuinka selvästi asiansa selventänyt... No tämä on vain mun mielipide!
Siitä hyvä että työt loppuu noin kun esikoinen aloittaa eskarin 14.päivä joten pääsen heti alusta tottumaan rytmiin ja saanpa viettää "laatuaikaa" 4-vuotiaan kanssa kotona, kun on erittäin mustasukkaista sorttia uutta vauvaa kohtaan- ei haluaisi ollenkaan pientä mutta iso kelpaisi :LOL:
6-vuotias taas odottaa innolla että pääsee opettamaan puhumaan ja kävelemään jne... Voi olla että into lakkaa vielä odotellessa ;)
Mutta olis kiva sitä rahaakin saada siinä välissä kun äitiysloma alkaa vasta lokakuussa, mutta tällä kertaa näin.

Mirnu rv22+1
 
Moikka moi kaikille marrasodottajille!!!
En ole pahemmin aikaisemmin kommentoinut, lueskellut kyllä sitäkin ahkerammin. Minulla siis alkuperäinen la 27.11, mutta jopas se ultrassa pomppas tuonne joulukuun puolelle. Pikkuinen kun oli vielä silloin alussa.
Mulla on ollut vaikka minkäläistä sähinää alku aika. Ensin epäilivät kohdunulkopuolista raskautta, mutta sitten kuitenkin pikkuinen löytyi oikeasta kohdasta köllöttelemästä.:) :heart:
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin tää pikkuinen syntyy kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, niin ne on kaikki muutkin tehneet.:)
Aivan sama milloin syntyy, kunhan kaikki menee hyvin.
Minä en ole ostellut vielä mitään tavaroita vauvalle. Pitäis kyllä pikkuhiljaa alkaa hankkimaan. Kerkesin myydä kaikki pois ennenkuin tämä neljäs tulokas ilmoitti olemassa olostaan.
Oikeastaan kyllä ihanaakin ostella uutta, kun ei tarvii käyttää samoja jotka on ollut jo kolmella käytössä.
Nimi on pojalle tiedossa, mutta tytölle ei:) Jotenkin on niin poikamainen fiilis, et kyllä se taitaa olla poika.:) Tasapainottais meidän perheen lukuja.
Mulla ei alkuaikoina ollut pahoinvointia, eikä muutenkaan oikeastaan mitään oireita, että odottais. Nyt sitten suonikohjut meinaa pukata päälle, ja on niin hiivatin kipeet |O .
Meillä olis tarkoitus lähteä reissuun viikonloppuna lasten ja miehen kanssa. Luvattiin käyttää lapsia muumimaassa ja särkänniemellä:) Ihan kiva ottaa itselläkin eroa tähän perinteiseen yrittäjän arkeen. Mulla kun on oma yritys ja tästä ei niin vaan lähdetä. Saapahan viikon ajatella jotain muuta..:) jos osaa. =)
Liikkeet olen tuntenut jo pidemmän aikaa, mutta potkut ovat aika vaimeita. Taitaa istukka olla edessä. Iltaisin urheilee tosissaan vatsassa. :heart: Mieskin on yrittänyt kuunnella sydämen ääniä, muutaman kerran kuullut, mutta tuumas että on niin hurja liikkeissään, että aina kun saa sydämen lyönnit kuuluviin, niin kaveri katoaa jo toiseen suuntaan. =)
Maha mulla on suurempi kuin koskaan aikaisemmin, vaikka paino on tippunut yhteensä kuusi kiloa ensimmäisestä neuvolakäynnistä.
(enkä siis ole ylipainoinen:) ) nyt painan noin 50kg.
Meillä ei ole laisinkaan lääkärin neuvolaa:( aika outoa. Syynä kuulemma että kunta pihistää.
Mulla on perjantaina kauan odotettu ultra :heart: :heart: Sukupuolen taidan kurkata, jos sen vaikka näkis. Jännittää jo nyt kovasti =)
Tässäpä nämä tärkeimmät tällä haavaa oli, mutta palailempa ultran jälkeen kuulolle. Nyt on pakko palata töihin.
Ripsatti ja pikkuinen 20+risat :heart:
Ps: Jaksuja kaikille!!
 
No niin, nyt on paperit viety Kelaan ja sanon kyllä että olipahan taas reissu. Se mamma siellä tiskillä vilkuili sitä mun paperia ja tokas sitten, että "jaahas, aiot sitten hakea kaikkia mahdollisia avustuksia." Olin vähän että häh, enkö ole siihen oikeutettu? :eek: alko ärsyttämään ihan suunnattomasti, koska juurikaan en aikasemmin ole kelan palveluksia tarvinnut ja sen kerran kun sinne jonkun hakemuksen vie, niin tollasta palvelua saa! :kieh:

Että sellasta, piti taas päästä avautumaan, sori... :snotty:
Nyt täytyy lähteä uutta telkkaria hakemaan! :D

H82 23+0
 
Mulla oli siis neuvolakäynti, lääkärille en päässyt,antoi ajan joka on vasta kahden viikon päästä, ei kuulemma ole aikasemmin vapaata :/
Päivystykseen pitää kulemma mennä heti kun seuraavan kerran supistelee.....mutta nyt sitten edelleen tietämätön onko kohdunsuulla jotain tapahtunut.

Muuten kaikki ok.

Verenpaine oli 121/66
Vauvan syke huiteli siellä 150 paikkeilla. Kauan sai hakea kun vauva rupesi kuperkeikkaa heti heittämään kun vatsasta paineli.
Kohdunpohjan korkeusoli 20
Painoa oli tullut n.300g per viikko
Ja viimeiseksi mun hemppa oli vihdoinkin noussu :D ,kyllä sitä on odotettukin....eli se oli nyt 113 =)
Se seuraava lääkärineuvola mikä on parinviikon päästä niin ei kauheasti miellytä, koska silloin lääkäri on yksi mieslääkäri joka ei ole hmmmm.miten sen nyt ilmaisisi.....kauhean miellyttävä......on sellainen inhottava limanuljaska ja näyttää lähinnä gorillalta karvoineen päivineen :x ...... mut ihan asiansa osaava kylläkin,täytyy varmaan vaan mennä silmät kiinni hammasta purren sinne :whistle:

katjuza ja ilmarijalmari 24+0, taas on viikko vaihtunu
:D
 
Täälläkin käyty neuvolassa, ja kaikki hyvin =) Kohdunpohjaa ei vieläkään mitattu, ens kerralla vasta :/ Se onki jo 22.8! Ja sitä seuraava 11.9. Kauheen nopeesti menee aika, kun sillon on viikkoja jo 32 ja risat :eek:
Oli muuten paljon miellyttävämpi se täti nyt kun mieskin oli mukana neuvolassa :whistle:

HE82: Olipas miellyttävä eukko kelalla :eek: Kai sitä nyt kaikkia tukia haetaan kun kerran on mahdollista.. Ja mitä nekin on.. Lapsilisä, äitiysavustus ja vanhempainrahat. Kauheesti tukiaisia :xmas:

katjuza: Hyvä että hemppa nousussa! Vielä kun ne supparit lakkais :hug:

Niin ja voisko kaikki uudet ja sellaset joilla on muokattavaa tuossa etusivun listassa, laittaa mulle yytä! :wave: Helpompi mulle =)

emmamma ja alma 25+4 :heart:
 
Nyt on uus telkkari kotona, vielä kun toi ukko sais sen toimimaan! :D

Mulla on se sokerirasitus 13.8. yök, ei yhtään houkuttele! :x
Sain tänään selville, että mun hemppa on laskenu, oli 116. Huhtikuussa oli vielä 130...Mulla on seuraava neuvola vasta 14.8, joten ne neuvoo mua vasta sitten tän asian suhteen. Pitäiskö mun alkaa teiän mielestä syömään rautaa nyt jo ilman neuvolan kehotusta? Kun homma menee niin, että mä nään töissä koneelta mun labra-arvot, joten siksi olen siitä siis tietoinen. Ihme kun on väsyttäny viime aikoina niin paljon ja pääkin ollu tavallista enemmän kipeenä. Lisäks oli leukosyytit vähän koholla (10.1 muistaakseni). Onks kellään tietoa että voiko ne nousta raskauden aikana muuten vaan vai pitääkö tässä jotain tulehdusta alkaa pelkäämään? :eek:

emmamma:miksi sulla ei oo vielä mitattu tota kohdun pohjan korkeutta? aika myöhäseen jättävät. Ja joo, vähän ihmettelin sitä eukkoa Kelalla, kun tuskinpa nyt olen ensimmäinen ihminen tässä maassa, joka ne "huikeat" edut itelleen haluaa :whistle:

Jos sitä nyt lähtis vaikka ton koiran kanssa ulos, niin vois vähän piristyäkin. ;)
 
Nyt kun tuo masu on jo kasvanut ovat olotilat alkaneet vaihdella paljon. Joka toinen päivä on hyvä ja energinen olo ja joka toinen päivä vauva potkii koko ajan ja mikään asento ei rauhoita sitä. Silloin ei jaksa itsekään tehdä oikein mitään. Tänään oli taas sellainen huonompi päivä :(

Tänään oli pakko luopua omista viimeisistä farkuista ja laittaa jalkaan mammafarkut. Olen halunnut käyttää omia vaatteita niin pitkään kuin mahdollista, sillä lainaan saamani mammavaatteet ovat hieman isoja minulle. Pikkuhiljaa on omista sitten täytynyt luopua.

Minun anoppini oli vauvauutisista ihan innoissaan. Kovasti pyysi ilmoittelemaan vauvakuulumisia, mutta eipä ole itse kertaakaan soitellut minulle päin mitään kysyäkseen. Nyt mennään parin viikon päästä kyläilemään viikoksi, kun tuota matkaa on reilut 700km välissä.

Terveisin: Manta ja Vaavi 25+3
 

Yhteistyössä