Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Raija"
[QUOTE="Aloittaja";28495785]Te olette totaalisen sekaisin!!! Näyttäkää vaan omille penskoille elukoiden tappamista ja suolistusta! Ei ole minun syy jos lapsistanne tulee ties mitä psykopaatteja!!!!

Minä lopetan tähän![/QUOTE]

Toivottavasti lasket leikkiä!!!!! Siis mun lapset ovat nähneet aivan varmasti vaikka mitä, mutta kenestäkään ei psykopaattia oo tullu. Ne lapset jotka eivät koskaan saa nähä mitään eivät kyllä opikkaan niin paljon. Elä tässä maailmassa, kiitos!
 
eihän tuo vielä mitään
itse ollu kalassa suvun kanssa jo 1.5 vuotiaasta kaikki perkauksesta suolistamiseen ja fileeraamiseen tehnyt ja nuorempana ollut paikalla teloittamassa jäniksiä kun haulit ei tappaneet auttanut valutuksessa ja jäniksen suolistamisessa jne että ei se ihmistä tuhonnut ole tietääkseni
 
"Virpi"
Hahaa. Pakko laittaa kun mieheni on puhunut kuinka hänen nuorin tyttärensä edellisestä liitosta oli sikaa taputellut päähän, et "kohta siut tapetaan ja sit jouluna syödään" :D :D :D Tää aloitus on niiiiiiiiin provo mut silti, täytyy olla jo vajaa ja köyhä elämä kun jaksaa tällaisia kehitellä. JOS tää ei ois provo niin kiitämpä Luojaa antimista ja siitä et teidänkin kuus veellä on NORMAALI ISÄ joka tekee NORMAALEJA ISÄ - POIKA JUTTUJA LASTEN KANS. Eikä esim ryyppää ja hakkaa perhettään, näin kärjistettynä. Kireitä siimoja ;)
 
"vierailija"
Itse olen ollut jo 4 vuotiaasta asti kalastuksessa mukana ja tykännyt siitä ja olen nähnyt jo tuolloin kalojen perkausta ja se vaan oli mielenkiintoista minusta. Ei ole mitää vakavaa jos lapsi alkaa kyseleen sisäelimistä kun se on "jännä" asia pikkulapsien mielestä... ennen kyllä lapset olivat aina mukana kalastuksessa joten kaupunkilaiset hiljaa ja älkää ruikuttako ja olko lapsellisia jos joku näyttää kuinka kala perataan -.-
 
"Mies"
Voi jee .Kai tuo kirjoitus oli jokin provo .Olihan?Tollasesta pojasta voi vielä kasvaa oikea mies ,eikä meikkipussia kantava mammanpoika nyhverö.On se kamalaa jos miehes tekee pojastas miehen .Itse vissiin kuljettasit poikaas vaunuissa hame päällä mieluiten.
 
oh my god
[QUOTE="Aloittaja";28495756]Ei helkkari mitä porukkaa täällä on!!! Kyllä MINÄ tiedän, kuinka kalat perataan ja eläimissä, kuten ihmisissäkin on suolia sisällä. MINÄ EN vain HALUA, että PIENI 6-vuotias poika joutuu tuossa iässä katselemaan moista. En itsekään halua nähdä miten eläimistä tehdään ruokaa, mutta se ei estä minua syömästä eläinperäisiä tuotteita.

Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!

Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä![/QUOTE]

Onhan tämä vitsi. Nyt oikeasti... Se sun 6-vee poika astuu myös koppakuoriaisen päälle tai muun ötökän ja sieltä se möskää tirskuu. Tuo on todella vaarallinen asenne,ettei voi lapselle näyttää miten kala perataan. Se on kala. Eräs äiti kirjoitti iltasanomien yleisönosastoon kun lapsi oli mennyt partioleirille ja äiti oli syvästi järkyttynyt kun pikkulapsien paikassa ei ollut juoksevaa vettä. He joutuivat itse kantamaan sen veden kaivosta ja tämä vasta törkeetä sitten olikin. Odotti partioleiriltä täysiä mukavuuksia. Totesi että onneksi sentäs oli jääkaappi kuitenkin.
Mikä suojelee lapsia maailmalta. Ei ainakaan ylisuojelevat äidit. Tekevät kovaa hallaa. Poikasi olisi pitänyt saada itse perata se kala.
 
"Eskimopuikko"
Siis ihan mieletön kiitos aloittajalle. En edes muista koska olisin saanut nauraa näin paljon! Ihan mieletön setti. Haluaisin olla kärp'senä katossa kun tämä menee lastensuojeluun :) :) Kiitos :)
 
EGI
on se kumma jos ei siun kakaras kestä tollasta missä olet oikein hänet kasvattanut? Laatikossa ehkä. Kyllä jokaisen miehen pitäisi kestää nähdä kuinka nemolta otetaan sisukset ulos -.- se on osa luontoa mutta kiitos hyvistä nauruista
 
vakava
Juu, on tää toki huolestuttavaa. Kannattaa varata mitä pikimmiten aika lastenpsykiatriselle.
Jos tällaisesta jää traumoja, ne saattavat muhia pitkään tai pahimmassa tapauksessa lapsesi saattaa jopa itsekin alkaa vanhemmiten tappaa viattomia luontokappaleita kuvitellen, että se on ihmiselle normaalia toimintaa.
Kalastus on vielä siitä petollinen laji, että tappamismuotoja on lukemattomia. Pian lapsesi maailmankuva vääristyy, hän kiinnostuu touhusta ja alkaa etsiä tietoja näistä keinoista ja saattaa kehittyä varsinaiseksi kalastajaksi. Vie lapsesi saamaan apua pian, että vältätte näin ikävän kohtalon.
 
oppista,et oo tosissaa
Ei jumakautanääspäivää.Entäs sit kun muksulle valkenee totuus kaikista ihmisen ravinnoksi käyttämistään eläinkunnan tuotteista...eikä ku pihvitki tulee kauppaan semmosesta jännästä paikasta missä niitä vaan kasvaa?Eipä tullu itelle traumoja vaikka pienenä näin ja koin ton kaiken,päinvastoin..MUSTA TULI KALAMIES,NII KERTA !!
 
"Virpi"
Mie oisin ollut huolissaan jos iskä ois vieny pojan esim jonnekin atrian eineslinjalle ... :D Nam, mitä kaikkea sitä niihin kalapuikkoihin ja muihin herkkujauhettuihin tulee :D Tosin, meillä syödään näitäkin, jotta en tässä uutta provoa kehittele :D
 
"Petri"
Jollei ole ISO VITSI, niin suosittelisin keskustelun avaajalle jotain pikkulapsille tarkoitettua realiteettiterapiaa hoidoksi ahdistukseen (siis en lapselle vaan äidille). Olen itsekin käynyt aikuisena terapiassa, tosin aivan eri syistä, ja se auttoi. Lapsuudesta minulla on rakkaita muistoja kalaretkiltä mm. isän kanssa, satoja kaloja olen tappanut jo nuoruuteeni mennessä, ei vaan ehkä tuhansia kun olen perinteisiä silakkaverkkojakin saanut , biologiasta olin kiinnostunut jo alle 10-vuotiaana. Eikö ole kauheea? - Sääli kun tähän ei voi liittää kuvia vaikkapa tuntirpuron taimenen tappamisesta ja teurastamisesta ja ruoaksi valmistamisesta - ja nyt tuli edellisestä lauseesta jo nälkä, olenko siis sairas?
 

Yhteistyössä