Mies vaati eron jälkeen testin kaikista lapsista, vaikka ovat kopioita isästään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Dna-bisneksessä liikkuu isot rahat ja hyödyntämismahdollisuudet ovat rajattomat. Tällöin on täysin selvää, että väärikäytöksiä tulee tapahtumaan, myös viranomaisten taholta. Aina löytyy joku, joka on ostettavissa sopivalla summalla.

Mitä tulee tuohon nykyisten testifirmojen oikeuksiin, niin vaihtelevat lienee eri valtioissa. Mutta monethan syöttävät itse dna-tietojaan esim. julkisille sivustoille, joiden kautta voi etsiä sukulaisia.
Olisikin parempi että olisi suomalaisten dna-rekisteri joka on viranomaisten tiukassa hallinnassa.
 
Eiköhän ole väistämätöntä että dna tietokanta tulee. Parempi että on viranomaisten hallinnassa kuin yksityisten yritysten. Vähemmän minä luotan hoitohenkilöstöön omakannan hallinnassa. Aika paljon urkintas onkin jo tapahtunut!
Eiköhän noita tule olemaan molempien hallussa. Eivät viranomaiset ala mitään sukulaissuhteita huvikseen kansalaisille selvittämään, joten erilaisilla kaupallisilla palveluilla riittää kyllä asiakkaita.

Eikös poliisi muuten jossain vaiheessa ehdottanut kansallista rekisteriä, mutta idea torpattiin. Sitten yrittivät kerätä poliiseilta vapaaehtoisesti dna:ta (lähinnä verrokkiaineistoksi rikollisilta kerättyyn aineistoon), mutta kovinkaan moni poliisi ei antanut. Tästä on tosin aikaa, joten en tiedä, mikä tilanne nykyään on.
 
vierailijaDd
Itse kyllä luovuttaisin dna:ni viranomaisrekisteriin ja antaisin jopa siruttaa itseni. Kai se monesta kuulostaa dystopialta, muttei minusta.
Kuulostaa nimenomaan dystopialta. En todellakaan vapaaehtoisesti halua antaa dna:ta mihinkään rekisteriin ja antaisi siruttaa itseäni.

Edelleen: katsokaa Handmaid's Tale. Siinä varmasti sellainen maailma teille jota ihannoitte.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Kuulostaa nimenomaan dystopialta. En todellakaan vapaaehtoisesti halua antaa dna:ta mihinkään rekisteriin ja antaisi siruttaa itseäni.

Edelleen: katsokaa Handmaid's Tale. Siinä varmasti sellainen maailma teille jota ihannoitte.
Muutama vuosikymmen takaperin kukaan ei olisi kantanut vakoilulaitetta mukanaan, mikä kerää kaiken datan liikkumisesta jne... (eli sitä kännyä) Voi olla, että tuo tulevaisuus on nurkan takana, mutta ei meidän mielestäni tarvi sinne kiiruhtaa :)
 
vierailija
Mitä sitten vaikka olisi siru? En mä mitään laitonta ole tehnyt eikä oo muutakaan salattavaa. Eihän kuka vaan tietoihin pääsis käsiksi, pelkästään viranomainen ja vaan tarpeen tullen. Voihan nytkin kännyköitä jäljittää.
 
vierailija
Handmaid's Tale on ihan eri juttu. Siinähän dystopia syntyi koska lapsia ei syntynyt enää ja kiihkouskovaiset kaappasivat vallan. Eihän nyt ole mitään maailmanlopun meininkiä. Siruttaminen on enemmän 1984!
 
vierailija
Mitä sitten vaikka olisi siru? En mä mitään laitonta ole tehnyt eikä oo muutakaan salattavaa. Eihän kuka vaan tietoihin pääsis käsiksi, pelkästään viranomainen ja vaan tarpeen tullen. Voihan nytkin kännyköitä jäljittää.
Niinpä! Ja ne löytäis sut paremmin mettästäkin, kun sinne eksyt! Ja sillä välin, kun ne ettii sua, niin mainostajat voi viihdyttää mainoksilla :giggle:
 
vierailija
Niinpä! Ja ne löytäis sut paremmin mettästäkin, kun sinne eksyt! Ja sillä välin, kun ne ettii sua, niin mainostajat voi viihdyttää mainoksilla :giggle:
Kyllä nytkin jäljitetään kännykän avulla. Mainoksia tulee kans enemmän kun koskaan. Siru olisi vaan seuraava askel ja ihan hyvä. Luotan enemmän seulan läpi menneisiin viranomaisiin kuin tavallisten tallaajien omavalvontaan.
 
vierailija
Kyllä nytkin jäljitetään kännykän avulla. Mainoksia tulee kans enemmän kun koskaan. Siru olisi vaan seuraava askel ja ihan hyvä. Luotan enemmän seulan läpi menneisiin viranomaisiin kuin tavallisten tallaajien omavalvontaan.
Entä, jos joku sattuukin hakkeroimaan sun sirutiedot ja lähettää sut sinne metsään yksikses! Sit se poistaa kaikki mainoksetkin, niin ei ole mitään tekemistä edes!:eek:
 
vierailija
Voiskohan lisääntymisen tehdä luvanvaraiseksi? Vasta kun tietyt kriteerit täyttyy, niin saisi alkaa sohimaan. Se voisi olla ratkaisu moneen pulmaan.
No tätä mä oon yrittäny hokee, mut ilmeisesti se perus, että täytyy ensin viis kertaa sanoa suoraan, ennenkuin mies keksii omana ideana!
Eli jokaiselta mieheltä kerätään sperma varastoon ja käytetään sopivan tilaisuuden tullen. Ja jota voitaisiin olla ihan VARMOJA, niin ne vehkeet irti tarpeeksi ajoissa!
 
vierailijaDd
No tätä mä oon yrittäny hokee, mut ilmeisesti se perus, että täytyy ensin viis kertaa sanoa suoraan, ennenkuin mies keksii omana ideana!
Eli jokaiselta mieheltä kerätään sperma varastoon ja käytetään sopivan tilaisuuden tullen. Ja jota voitaisiin olla ihan VARMOJA, niin ne vehkeet irti tarpeeksi ajoissa!
Jos olet tosissasi noiden ajatustesi kanssa, niin hakeudu hoitoon. Kukaan terve ihminen ei tosissaan ajattele, että tuollainen olisi normaalia ja tervettä toimintaa. Tuohan olisi aivan sairasta.
 

Yhteistyössä