Miksi joitain ärsyttää moderni valkoinen sisustus?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
white-black
Valkoinen sopii mielestäni, jos on valkoinen, avara sinkkujen kerrostalokoti,mutta ei kiitos lapsiperheen omakotitaloon, jos ei halua kliinistä ja sairaalamaista vaikutelmaa ovesta sisään astuvalle.
 
"Miinu"
Valkoinen sopii mielestäni, jos on valkoinen, avara sinkkujen kerrostalokoti,mutta ei kiitos lapsiperheen omakotitaloon, jos ei halua kliinistä ja sairaalamaista vaikutelmaa ovesta sisään astuvalle.
Aika ahdasmielisesti sanottu. Me ollaan lapsiperhe, ja aivan hyvin on toiminut avara talo ja vaalea sisustustyyli. Lapselle on oma huone joka on sitten värikkäämpi ja omansa näköinen.

Ja tykkään siististä talosta, ja välttelen liikaa tavaraa ja materiaa. Minun mielestä on vaan järkevämpää tehdä harkittuja ostoksia, myös sisustustavaroiden osalta. Silloin voi jo laadusta hieman maksaakkin.
 
white-black
[QUOTE="Miinu";30720993]Aika ahdasmielisesti sanottu. Me ollaan lapsiperhe, ja aivan hyvin on toiminut avara talo ja vaalea sisustustyyli. Lapselle on oma huone joka on sitten värikkäämpi ja omansa näköinen.

Ja tykkään siististä talosta, ja välttelen liikaa tavaraa ja materiaa. Minun mielestä on vaan järkevämpää tehdä harkittuja ostoksia, myös sisustustavaroiden osalta. Silloin voi jo laadusta hieman maksaakkin.[/QUOTE]

Perusteluni olikin, mikä jäi mainitsematta...miksi ja ei koskaan meille tule täysin valkoista sisutusta. Kovasti olet puolustelukannalla ja sitä ihmettelen, jos itse tykkäät;)
 
Myönnän, että ärsyttää
Ärsyttäähän se jos sattuu itse tykkäämään väreistä, antiikista ns. "tunkkaisesta mummolatyylistä" ja suurin osa suomalaisista lämpenee vain haaleille skaaloille. Ei löydy enää jakajia omille intoiluille! En ole tuntenut itseäni koskaan suomalaiseksi makuni vuoksi. Mm. Remu Aaltosen ja Kata Kärkkäisen tyylikkään rento antiikkiromutyyli olisi noille valkofanaatikoille kauhistus. Mutta jotkut vaan sattuvat kaipaamaan silmänkarkkia ja loputtomia yksityiskohtia. Yleensä luovat ihmiset. Miltei kaikki valkoisen sisustuksen kannattajat ovat kaikkea muuta kuin luovia. Eivät tee ja harrasta mitään kodeissaan. Kaikki tuntemani valkoista suosivat ovat kuolettavan tylsiä ihmisiä...
 
ei-sottainen
Alkuperäinen kirjoittaja Myönnän:
Ärsyttäähän se jos sattuu itse tykkäämään väreistä, antiikista ns. "tunkkaisesta mummolatyylistä" ja suurin osa suomalaisista lämpenee vain haaleille skaaloille. Ei löydy enää jakajia omille intoiluille! En ole tuntenut itseäni koskaan suomalaiseksi makuni vuoksi. Mm. Remu Aaltosen ja Kata Kärkkäisen tyylikkään rento antiikkiromutyyli olisi noille valkofanaatikoille kauhistus. Mutta jotkut vaan sattuvat kaipaamaan silmänkarkkia ja loputtomia yksityiskohtia. Yleensä luovat ihmiset. Miltei kaikki valkoisen sisustuksen kannattajat ovat kaikkea muuta kuin luovia. Eivät tee ja harrasta mitään kodeissaan. Kaikki tuntemani valkoista suosivat ovat kuolettavan tylsiä ihmisiä...
Yksityiskohtiako ei saa jos pääväri on valkoinen? :LOL: Olet kyllä kaikkea muuta kuin luova ihminen jos koet noin. :D
Ei niitä loputtomia yksityiskohtia pidä aina luoda vain väreillä. Suurin osa valkoisellakin sisustava rakastaa niitä, etenkin romanttisemmalla sisustustyylillä varustetut luovemmat ihmiset. :) Harvalla kyllä onkaan mikään ihan kokovalkoinen, mutta pääväri voikin olla puhtoinen. :)
 
heheeeee
Minulle yksityiskohdat ovat kaikkein tärkeimpiä sisustuksessa, jollekin muka-luovalle tulee nyt järkytyksenä, että pääväri kodissamme ON valkoinen. ;)
Kaikkia erilaisia materiaaleja pienine koukeroisine kuvioineen, vaaleanharmaita yksityiskohtia koti täynnä, muuta värikäs maljakko ja runsaasti kukkia kotona. Joka paikkaan kun katsoo voi nähdä kauniita puhtaita yksityiskohtia. Makuni ei kyllä ole moderni, mutta ymmärsinkö oikein että nyt ei saisi olla valkoista päävärinä? Sohva on sitten käytännöllisesti ruskeanharmaa...
En pidä tummasta sisustuksesta ollenkaan ja se tuntuu olevankin se yleisin, vaikka muotiblogeista saisikin sen käsityksen, että valtaosalla olisi vaalea koti. Oikeastaan suurimmalla osalla ei ole mitään tyyliä kotona vaan kaikki on saatu sieltä täältä eikä kauheasti kiinnosta sisustaa, sitten tulee se tumma puu ja sen jälkeen valkoinen. Kaikki sisustustyylit ovat erittäin ok, ei tarvitse olla mikään erilaisuudentavoittelija, toiset haluavat sen mikä ihan oikeasti omaa silmää hivelee. Ei tarvitse muille esittää mitään. :)
 
värinä
Yksityiskohtiako ei saa jos pääväri on valkoinen? :LOL: Olet kyllä kaikkea muuta kuin luova ihminen jos koet noin. :D
Ei niitä loputtomia yksityiskohtia pidä aina luoda vain väreillä. Suurin osa valkoisellakin sisustava rakastaa niitä, etenkin romanttisemmalla sisustustyylillä varustetut luovemmat ihmiset. :) Harvalla kyllä onkaan mikään ihan kokovalkoinen, mutta pääväri voikin olla puhtoinen. :)
ei-sottainen: Nimimerkkisi kertoo jo asenteestasi värejä ja tavaraa rakastavia ihmisiä kohtaan. Ei runsaamman tyylin kannattaminen tarkoita sottaisuutta. Vaaleissa pinnoissa sitäpaitsi näkyy kaikki lika ja roiskeet. Valkoinen kellastuu ajan saatossa jne. Nuo valkoista, raikkautta ihannoivat ovat yleensä himosiivoojia eivätkä juuri muuta teekään. Värejä ja tavaraa omaavilla on yleensä parempi vastustuskyky. Pöly ei pelota.

Vaaleasta kodista tulee aina mielikuva allergikon kodista. En voi sille mitään.
 
sama.....
Alkuperäinen kirjoittaja värinä;30721166:
ei-sottainen: Nimimerkkisi kertoo jo asenteestasi värejä ja tavaraa rakastavia ihmisiä kohtaan. Ei runsaamman tyylin kannattaminen tarkoita sottaisuutta. Vaaleissa pinnoissa sitäpaitsi näkyy kaikki lika ja roiskeet. Valkoinen kellastuu ajan saatossa jne. Nuo valkoista, raikkautta ihannoivat ovat yleensä himosiivoojia eivätkä juuri muuta teekään. Värejä ja tavaraa omaavilla on yleensä parempi vastustuskyky. Pöly ei pelota.

Vaaleasta kodista tulee aina mielikuva allergikon kodista. En voi sille mitään.
Onneksi sisustankin ihan itseäni varten, ei tarvitse yrittää esittää mitään muuta kuin olen. Ei-sottaisella tarkoitin kyllä sitä että elämäntavat ei ole sottaisia ja se meidän valkoinen pysyy helposti valkoisena, eli sopii meille. Valkoista rakastavalla ei voi olla paljoa sisustuselementtejä ja sitä ihailemaasi TAVARAA? :D
Onko siis päävärinä ainoastaan valkoinen tylsä ja hirveä, mutta jos se onkin vaikka ruskea niin se on jo luovaa se? :D
 
salli mun...
Buahaha, en tunne kyllä yhtään omaperäistä valkoisella sisustajaa! :D Kaikki taiteellisemmat kaverini sattuvat tykkäämään väreistä. Mutta tämä skandinaavinen pastellipelleily on jo niin nähty. Valkoisen vielä jotenkin ymmärtää. Se on jotain ajattomuutta. Enemmän ottaa nuppiin kaikki muotivirtaukset tai ylipäätään lokerointi. Jos sisustaa sydämellä, ei tule mieleenkään miettiä mitään tyylisuuntia... Koti vaan näyttää hyvältä jos on näkemystä! Parhaat kodit ovat sellaisia, ettei niistä osaa erottaa mitään selkeää tyylisuuntaa. Se vaan on kekseliäs ja nerokas kokonaisuus. Tuollainen tiedostamaton sisustaminen ei onnistu ihan kaikilta.
 
hahahahhhahahhahah
Buahaha, en tunne kyllä yhtään omaperäistä valkoisella sisustajaa! :D Kaikki taiteellisemmat kaverini sattuvat tykkäämään väreistä. Mutta tämä skandinaavinen pastellipelleily on jo niin nähty. Valkoisen vielä jotenkin ymmärtää. Se on jotain ajattomuutta. Enemmän ottaa nuppiin kaikki muotivirtaukset tai ylipäätään lokerointi. Jos sisustaa sydämellä, ei tule mieleenkään miettiä mitään tyylisuuntia... Koti vaan näyttää hyvältä jos on näkemystä! Parhaat kodit ovat sellaisia, ettei niistä osaa erottaa mitään selkeää tyylisuuntaa. Se vaan on kekseliäs ja nerokas kokonaisuus. Tuollainen tiedostamaton sisustaminen ei onnistu ihan kaikilta.
Jollekin taisi vähän kolahtaa... näitä "tiedostamattomia sisustuksia" on kyllä niin nähty. :LOL:
 
"mie"
Siis jos joutuisin asumaan valkoisessa sisutuksess, enkä sitä saisi muuttaa niin alkaisi ärsyttää. Mutta se ei ärsytä jos joku toinen sellaisesta tykkää ja viihtyy.

Mulle kovin vaalea/valkoinen sisutus on aivan liian kolkko, kliininen ja epämiellyttävä. Mä oon enemmän "metsänpeikko", eli en tykkää niin valoisasta. Mulle kodikkuus tulee "pesämäisyydestä", tummemmista sävyistä. Vaikka muutoin minimalistinen sisustaja olen. Ärsyyntyisin/ahdistuisin jos meillä notkuisi kirjahyllyt täynä rojua, matkamuistoja ja ties mitä. Ja keittiön tasot olis täynä kippoo, kuppii, astiaa. Mutta toisille ne taas tuo kodikuuden tunteen.

Kukin tavallaan ja missä tahtoo elää. Tälläkin saralla on trnedejä. Toiset tykkää niitä seurata. Ja toisia ne ei niinkään kiinnosta.
 
vierausss
Buahaha, en tunne kyllä yhtään omaperäistä valkoisella sisustajaa! :D Kaikki taiteellisemmat kaverini sattuvat tykkäämään väreistä. Mutta tämä skandinaavinen pastellipelleily on jo niin nähty. Valkoisen vielä jotenkin ymmärtää. Se on jotain ajattomuutta. Enemmän ottaa nuppiin kaikki muotivirtaukset tai ylipäätään lokerointi. Jos sisustaa sydämellä, ei tule mieleenkään miettiä mitään tyylisuuntia... Koti vaan näyttää hyvältä jos on näkemystä! Parhaat kodit ovat sellaisia, ettei niistä osaa erottaa mitään selkeää tyylisuuntaa. Se vaan on kekseliäs ja nerokas kokonaisuus. Tuollainen tiedostamaton sisustaminen ei onnistu ihan kaikilta.
Sinulla on vain niin suppea sisustussilmä, että kykenet näkemään omaperäisyyden vain pitämissäsi sisustustyyleissä. Tämä nyt on ihan selvä, sitä voisi kutsua myös omahyväisyydeksi ja luovaa ihmistä et ole kyllä nähnytkään, luova ihminen ei ole noin suppeasilmäinen. :)

Ei tyylisuuntaakaan tarvitse miettiä, mutta on ihan hauska huomata sellainen joka ihan jokaisella on ja sen tunnistaa. Siinä vaiheessa tietenkin jos se on vain sotku, ei sitä voi nähdä. Ehkä tällaiset ihmiset sitten kuvittelevat olevansa vain luovia, vaikka todellisuus on muuta. Sotkuinen laiska ihminen, ei muuta. Eikä siinäkään mitään jos itse nauttii niin elämästään, mutta omahyväisen asenteen voisi jättää taakseen. :)
 
"Miinu"
Perusteluni olikin, mikä jäi mainitsematta...miksi ja ei koskaan meille tule täysin valkoista sisutusta. Kovasti olet puolustelukannalla ja sitä ihmettelen, jos itse tykkäät;)
Se että tuota sun yksinkertaista kantaasi arvostelee, ei tarkoita että olisi puolustuskannalla. Mulle ei vieläkään selvinnyt mikä oli perustelusi tuolle väitteellesi..?

Voisit vähän avartaa näkemystäsi, ja vaikka ihan ostaa muutaman sisustuslehden. Saatat vielä innostua muokkaamaan kodistasi viihtyisän! ;)
 
"Vitalis"
Voihan vee teidän kanssa. Ihme jänkäämistä! :D Taiteelliset ihmisetkö muka vaan esittää jotain? Eivätköhän he ole ihan oikeasti sellaisia kuin ovat! Kyllä se on toisinpäin. Valkoiset eivät taas uskalla harkitakaan tykkäävänsä väreistä. Ei voi olla noin paljon ihmisiä Suomessa, joille värit ovat niin vaikeita. Tykkäävät valkoisesta kun kaikki muutkin tykkäävät... Jos on pakko vertailla. :D
 
"yyhoo"
En mä ärsyynny, mutta täysvalkoinen sisutus ei ole mun juttu, koska tuo MULLE mieleen sairaalan ja steriiliyden. ;) Ja lapsen / lasten kanssa se valkoinen vaan ei toimi, koska mulla on muutakin tekemistä, kun kulkea rätin ja tököttien kanssa sen mukelon perässä siivoamassa, että ne valkoiset pinnat saa myös pysymään valkoisina... Meillä kun saa leikkiäkin, eikä vaan istua nököttää paikoillaan. Ja leikkiessä joskus vähän "roiskuu", niin kun "rapatessa", niin siinä valkoisessa näkyy heti kaikki pienimmätkin tahrat ja nekös vasta ärsyttääkin. :D
 
vieraussss
[QUOTE="Vitalis";30721192]Voihan vee teidän kanssa. Ihme jänkäämistä! :D Taiteelliset ihmisetkö muka vaan esittää jotain? Eivätköhän he ole ihan oikeasti sellaisia kuin ovat! Kyllä se on toisinpäin. Valkoiset eivät taas uskalla harkitakaan tykkäävänsä väreistä. Ei voi olla noin paljon ihmisiä Suomessa, joille värit ovat niin vaikeita. Tykkäävät valkoisesta kun kaikki muutkin tykkäävät... Jos on pakko vertailla. :D[/QUOTE]
Hohhoijaa mitä väärinymmärrystä. Ymmärrä: valkoisesta pitävä alkaisi sisustaa kaikilla muilla väreillä kuin valkoisella (koska siitähän ei voi pitää olematta jotenkin huono) ihan vain saadakseen hyvän vaikutuksen kun minä se uskallan. Silloin se olisi esittämistä. Onneksi me hieman avaremmat ihmiset näemme kaikenlaisissa sisustuksissa niitä yksityiskohtia ja hienoutta, ei vain siinä omassa. :) On teidänkin boheemit ja mitkälie sisustukset hienoja, vaikka en itse henkilökohtaisesti sellaista haluaisikaan. Ei hätää. Ei tässä kukaan hävinnyt tai voittanut kerta ihmeen syystä haluatte kilpailla ja lytätä muita yhden värin vuoksi. Kuulostaa melko lapselliselta ja suppealta.
 
naurattaa
Eli jos tai kun siitä värikkäästä sisustuksesta tulee taas trendi, vaihdatte äkkiä pois oi te luovat? :D Sehän se taitaa mättää, liian tykätty tuo valkoinen. Ei siinä muuten olisi mitään sen epäluovempaa kuin vaikka ruskeassa ja vihreässä. Vain koska se on yleinen. Muutenkin niin naurettavaa lytätä toisen sisustustyyli yhden värin takia. :D Vai että luovia ihmisiä... :LOL:
 
viers
Valkoinen sisustus edustaa tyylisuunnaltaan sellaista "akateemista, paremmin toimeentulevaa ja eleganttia". Se on vastakohta sille hippipariskunnan Indiska -tyyliselle suuntaukselle, jossa on ruskeaa, tumman vihreää ja ruskean oransseja sävyjä. Siinä siis ärsyttää lähinnä se millaisia ne ihmiset ovat, kenellä sisustus on valkea. Ei niinkään se väri itsessään.
 
Luulen että se valkoinen väri ei oo pahin asia, vaan se että ei osata sisustaa. Jos seinät on valkoiset ja sitten niitä halvemman sortin valkoisia huonekaluja niin ei varmaan näytäkään hyvältä. Jos ammattilainen sisustaisi ja voisi käyttää vähän enemmän rahaa ja aikaa niin näyttäisi todennäköisesti hyvälle. Sisustaminen ei ole pelkästään sitä että tuodaan sohva, nojatuolit, sohvapöytä ja se tv taso olkkariin. Sisustaminen vasta alkaa siitä, Itse pidän tyylikkäästä valkoisesta sisustuksesta.
 
totta tosiaan
Valkoinen sisustus edustaa tyylisuunnaltaan sellaista "akateemista, paremmin toimeentulevaa ja eleganttia". Se on vastakohta sille hippipariskunnan Indiska -tyyliselle suuntaukselle, jossa on ruskeaa, tumman vihreää ja ruskean oransseja sävyjä. Siinä siis ärsyttää lähinnä se millaisia ne ihmiset ovat, kenellä sisustus on valkea. Ei niinkään se väri itsessään.
Ahaa tästä se kiikastaakin, olisi pitänyt arvata. :)
 

Yhteistyössä