Miksi joitain ärsyttää moderni valkoinen sisustus?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
[QUOTE="Miisa";30735984]Valkosessahan näkyy veri ja kustahratkin! Esim turha valkoinen sohva, miltä se näyttää kun siinä on istuttu kuukaudet, vuosia...??? Ei ole pitkäikäinen hankinta. :x[/QUOTE]

No ei meillä kyllä sohvilla verta ja kusta ole, vaikka tummat ovatkin. Onko ne tummassa sohvassa sitten jotenkin vähemmän ällöttäviä?
 
hehheh
[QUOTE="Miisa";30735984]Ei ole pitkäikäinen hankinta. :x[/QUOTE]

Ei kaikki hanki huonekaluja kymmeneksi vuodeksi eteenpäin. Joillain on rahaa ostaa sitten uusia kun sen aika on.
 
"Lilo"
Valkoinen sisustus = tylsä, kliini, pikkusievä, mielikuvitukseton. Sellaisen olemassaoloaan anteeksipyytelevän herkistelijän asunto. Mielestäni asunnon sisustus kuvastaa hyvin pitkälti asukkaan sisäistä maailmaa. Ja jos sisustus on pelkkää "hienostoasuntojen ja katalogien matkimista niin se kertoo juuri sitä että yritetään olla niin hienoja ja mukautua normeihin. Ei haluta erottua joukosta ettei vaan ihmiset luule että ollaan jotain kummajaisia. Valkoisessa asunnossa ei voi ilmaista itseään, se ei inspiroi millään tavalla. Siellä pitää varoa kokoajan sotkemasta ja pitämästä meteliä. Valkoisessa asunnossa asuu ihmisiä jotka yrittävät näyttää tyyniltä ja onnellisilta, mutta pinnan alla kuohuu. Ehkä hieman psykopaattinenkin tunnelma huokuu valkoisuuden keskellä elämisestä.
 
naurattaa vain
Kuka tahansa osaa tehdä valkoisen sisustuksen. Puolestaan värienkäyttö ja mielenkiintoisen, persoonallisen sisustuksen luominen, ja siinä onnistuminen, vaatii silmää ja osaamista.
Sinulla ei siis todellakaan ole sisustussilmää jos noin kuvittelet. Vaikutatte ainoastaan yksinkertaisilta ja nolaatte vain itsenne. Onneksi edes anonyyminä niin säilytätte kasvot...

Itselleni yhdellä tai kahdella värillä sisustaminen olisi kaikkein haastavinta, koska siinä nimenomaan pitää kiinittää materiaaleihin ja yksityiskohtiin ihan kauheasti huomiota. Ei voi vaan leikitellä helposti erilaisilla väreillä vaan pitää ihan oikeasti olla silmää. Kun käyttää paljon värejä, niitä voi heitellä sekaisin paljon helpommin kuin vaikka erilaisia valkoisia sekoittelu vaatii jo oikeasti silmää. Siksi kai useimmilla sisustusalan ihmisillä onkin usein selkeästi jokin tietty pääväri jota on runsaasti. Ei siis aina valkoinen vaan vaikka ruskea, punainen, lila, harmaa tai sitten juuri se valkoinen. Näissä kodeissa näkyy materiaalivalintojen harmonia ja kauniit yksityiskohdat.

Mitään sisustusta en pidä sen vähempiarvoisena vaan kaikki ovat omalla tavallaan persoonallisia ja kauniita. En ole vielä käynyt kodissa jossa en sitä näkisi. Kaikkia koteja ei myöskään ole sisustettu ulkonäöllisesti ja sekin on ihan yhtä oikeanlainen. Ei kaikkien tarvitse sisustamalla sisustaa.
 
"kieppi"
Meillä kyllä käy niin harvoin vieraita (ja nekin on perhettä) ja en tosiaankaan pidä mitään sisustusblogia, joten koti on minulle paikka, johon olen hommannut kaikki tavarat sillä perusteella, että ne on kivoja minusta. Kiva tarkoittaa minulle yleensä värikästä ja hassua vanhaa tavaraa. Kahvini säilytän vanhassa lypsyrasvapurnukassa ja koriste-esineinä on vanhoja leluja. Ehkä joku saa mielihyvää sitten siitä, että sen sisustuksesta näkyy muille raha tai status. Se on ihan ok ja varmasti samanhenkisissä herättää arvostusta. Arvostanhan ja ihailen minäkin sitä, jos jollakin on vielä hienompia vanhoja kattiloita kuin minulla :)
 
Sinulla ei siis todellakaan ole sisustussilmää jos noin kuvittelet. Vaikutatte ainoastaan yksinkertaisilta ja nolaatte vain itsenne. Onneksi edes anonyyminä niin säilytätte kasvot...

Itselleni yhdellä tai kahdella värillä sisustaminen olisi kaikkein haastavinta, koska siinä nimenomaan pitää kiinittää materiaaleihin ja yksityiskohtiin ihan kauheasti huomiota. Ei voi vaan leikitellä helposti erilaisilla väreillä vaan pitää ihan oikeasti olla silmää. Kun käyttää paljon värejä, niitä voi heitellä sekaisin paljon helpommin kuin vaikka erilaisia valkoisia sekoittelu vaatii jo oikeasti silmää. Siksi kai useimmilla sisustusalan ihmisillä onkin usein selkeästi jokin tietty pääväri jota on runsaasti. Ei siis aina valkoinen vaan vaikka ruskea, punainen, lila, harmaa tai sitten juuri se valkoinen. Näissä kodeissa näkyy materiaalivalintojen harmonia ja kauniit yksityiskohdat.

Mitään sisustusta en pidä sen vähempiarvoisena vaan kaikki ovat omalla tavallaan persoonallisia ja kauniita. En ole vielä käynyt kodissa jossa en sitä näkisi. Kaikkia koteja ei myöskään ole sisustettu ulkonäöllisesti ja sekin on ihan yhtä oikeanlainen. Ei kaikkien tarvitse sisustamalla sisustaa.
Sanoiko hän että käyttää kymmentä eri väriä?
 
kauteus vie....
[QUOTE="kieppi";30740033]Meillä kyllä käy niin harvoin vieraita (ja nekin on perhettä) ja en tosiaankaan pidä mitään sisustusblogia, joten koti on minulle paikka, johon olen hommannut kaikki tavarat sillä perusteella, että ne on kivoja minusta. Kiva tarkoittaa minulle yleensä värikästä ja hassua vanhaa tavaraa. Kahvini säilytän vanhassa lypsyrasvapurnukassa ja koriste-esineinä on vanhoja leluja. Ehkä joku saa mielihyvää sitten siitä, että sen sisustuksesta näkyy muille raha tai status. Se on ihan ok ja varmasti samanhenkisissä herättää arvostusta. Arvostanhan ja ihailen minäkin sitä, jos jollakin on vielä hienompia vanhoja kattiloita kuin minulla :)[/QUOTE]

Ahaa siitä se kenkä puristaakin. :LOL:
 
"hohhoijaa"
Vieläks te jaksatte tätä.

Eiks jo ketjun alkupäässä todettu että ihan turha ärsyttää minkäänlainen sisustus. Jos jotakuta ärsyttää toisen ihmisen sisustus, niin sillä ärtyneellä on itsellä vain jotain ongelmia itsetuntonsa kanssa. Koska aivan taivaan samahan se on millai toiset ihmiset kotinsa sisustaa.
 
"kieppi"
Ahaa siitä se kenkä puristaakin. :LOL:
Minä en nyt tajunnut, että mistä puristaa =)

Minä siis olen vähän kateellinen vanhoista kattiloista, koska ne on hienoja ja niiden löytämiseksi on tehtävä vähän hommia, kun niitä ei joka kaupasta saa.

Ne statusihmiset on sitten kateellisia niistä kalliista jutuista, joita niillä ei ole, mutta kaverilla on.

Minä en siis ole kateellinen statusjutuista, koska ne ei ole minusta kiinnostavia.

Oliko tässä nyt joku kohta, joka puristaa minua tai sinua?
 
"Pippuriina"
Kokovalkoinen on ollut muotia jo useita vuosia mutta ei ole sitä enää. Jos yhtään seuraa trendejä niin pitäisi kyllä se tietää.
Ei kai kukaan järkevä ihminen tunnusta valitsevansa kotinsa seiniä ja huonekaluja sen mukaan, mikä on muotia? Siinähän olisi hirveä homma uusia sisustus muutaman vuoden välein...

Totta kai kodista näkee, millä vuosikymmenellä pinnat on viimeksi uusittu, mutta siinä on taas vähän eri asiasta kysymys kuin että "omg, valkoinen on siis niin last year". Mitä se ei koskaan ole. Maalaisromanttinen valkoinen voi mennä pois muodista, valkoinen ei.
 
vierailija
Oi, toi on ihana! :heart:

Mutta minusta myös (jotkut) valkoiset kodit ovat tavattoman kauniita, kuten esimerkiksi nämä:









Itselläni värit ei ole se juttu, eli voi olla "wow"-kaunista värityksestä riippumatta.
Lähinnä toi tietty -vähän barokkihenkinen- tyyli iskee.
Toki monetkin tyylit ovat hunajaa silmille, mutta ihan niinku se "oma juttu" on toi tietty tyyli.
Aivan ihana juuri tää olohuone. Ja noi ovet. Niin ihana että sattuu.
 
vierailija
Valkoinen sisusustus löytyy joksiselta insta-prinsessalta, fitnessblokkaajalta ja julkkistyrkky misukalta.

Valkoinen sisustus voi olla hieno jos se on omaperäinen ja itsensä näköinen. Mutta sitten kun sama valkoinen sisustus löytyy joka toisen perse pitkällä, huulet törrössä itseään kuvaavan taustalta ei kyllä voida puhua "omaperäisestä " vaan kopioinnista...
 
Ei mua ärsytä muiden sisustukset, en vain tykkää valkoosesta sisustuksesta. Se toki ärsyttää jos vanha talo mennään "pilaamaan" valkoosella, mutta eipä sille mitää voi jos joku tekee niin ostamalleen talolle.

Kyllä meilläkin jonku verran valkoosta on, mutta se ei oo mitenkää hallitsevaa. Tyttären huone on aika valkosävyynen, mutta se on hänen valintansa.
 

Yhteistyössä