Mistä te ostatte vapuksi niitä kelluvia rusinoita?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"kukkuu"
Mä oon käyttäny noita Lidlin Blow uppeja, mut niiden kanssa pitää olla kyllä tosi tarkkana ettei se sima käy liikaa, kun niissä on sitten se räjähdysvaara. Että ne ei oikein ainakaan aloitteleville simantekijöille käy. Ja maksalaatikkoon niitä EI kannata kokeilla. Blow upit paistolämpötilassa voi olla kohtalokkaita.
Nää on kyllä aika vaarallisia. Ollaan jätetty ensimmäisen kokeilun jälkeen ostamatta ja siirrytty Blow job-rusinoihin. Ovat erityisesti isännän suosiossa vaikka minusta voisivat olla vähän makeampiakin.
 
"Sieni"
[QUOTE="Anja";28403318]Siis ap:lle ihan tosissaan ne rusinat mitä simaan laitetaan, on ihan tavallisia, mutta ajan kanssa turpoavat ja nousevat siman pinnalle. Älä siis usko ihan kaikkee mitä muut höpisee :)[/QUOTE]
Tämä on varmaankin trolli? Ei kukaan voi olla noin tietämätön. Tavallisia rusinoita, jotka turpoavat? Kas kun ei paleltuneita perunoita.
 
"Isukki"
Onneksi on harrastanut aina koripalloo ja otti sellasen mahtiloikan ja sai vielä kiinni leijailevan paketin. Kun aika kalliita ovat... Minä ostan aina Mauste-Sallisen ilmarusinoita sen 1kg paketin kun tulevat näin vappuna myyntiin, on aika edullinen ja siitä riittää leivonnaisiinkiin, tulee tosi kuohkea maustekakku kun noita
No hyvinpä puhuit itsesi pussiin. Miten voidaan todeta että rusinoita on 1kg, jos ne kerran leijuu? Vaaka pultattuna väärinpäin kattoon?
 
"ihminen"
Kyllä niitä rusinoita ärrälläkin myydään. Ne on vaan takahuoneen puolella myynnissä, ettei kaikki mene heti. Kannattaa käydä sieltä hakemassa kun ne on vielä aika laadukkaitakin! Ja makukin todella hhvä!
 
ei maksa vaivaa
[QUOTE="...";28403832]Provo! Mun provotutkani piipittää ihan täysillä!!! Miten ihmiset voi uskoa tällaista :O[/QUOTE]

Se on sun maksa kun piipittää. Johtuu varmaan rusinattomasta maksalaatikosta.
 
perinteet kunniaan
Meillä on juurikin käytetty pitkään niitä maksalaatikon ja siman välillä siirrettyjä perinnerusinoita. Ootte varmaan niin nuoria, että ette oo kuulleet rusinajuuresta? Se on niin kuin taikinajuuri, mutta siis rusinoilla. Kun ne rusinat aina ottaa talteen, niin ei tartte sit uutta simasatsia tehdessä hiivaa ollenkaan. Mä oon saanut mun rusinat mummolta aikoinaan ja oon nyt vuosittain lisäillyt settiin sitten vähän kaupan kelluvia rusinoita, että saan aikanaan omille lapsille annettua omat rusinajuuret.
 
  • Tykkää
Reactions: Peppi1981
Kantsii miettiä...
Just tuli muutama vappu sitten YLEllä MOT dokkari kelluvien rusinoiden valmistamisesta. Minimipalkalla ilman mitään suojavarusteita intialaiset (jopa lapset!) täyttää rusinoita. Konekkin kuulema olis, mutta ihmistyövoima on halvempaa. Ja samaa settiä oli MYÖS Reilun Kaupan kelluvat rusinat. Eli sellasta hyvää vappua vaan kaikille. Miettikää mitä simaanne pistätte.

Tehkää itse kelluvat rusinat. Ei voi olla niin kiire edes nykyihmisellä. Tulee viel paljon parempaa! NAM!
 
ynkky
[QUOTE="vieras";28405412]Näistä pitää tehdä ilmoitus ilmailuviranomaisille. Mieti mikä riski lentoliikenteelle![/QUOTE]

Joo..ilmoitus tehty :) Sanoivat että on moni muukin soittanu karanneista rusinoista..heidän laskujen mukaan olis useampi Tonni rusinaa ilmassa,vissiin joutuu ottamaan koneet alas nyt :D
 
bigmama65
Rusinat ihan vaan turpoaa. Se on vanhanaikainen tapa kun sima pullotetaan heitetään pullon pohjalle jokunen rusina ja sokeria. Kun rusinat ovat nousseet pintaan on sima juomakelpoista eli valmista!! Ne mitää kellunta rusinoita ole. Esim. Ruumis uppoo kun kivi ja turpoaa nousee pintaan onkos se sitte joku kellunta ruumis halloweeniksi?? sivistäkää ihmiset itseänne... Jestas.
 
Nalala
Meillä on nyt vähän tilanne päällä kotona. Lähimpään kauppaan on 48km ja miehen piti tuoda kaupasta ne vappuruoat jotka unohtui ostaa eilen ja listalla oli toki RRR eli ne rainbown raising raisins, oikein kirjoitin lappuun sen. Mies sitten toi kolme ruisleipää. Kun meinasi että ne ärrät merkkas leipää! Siis oikeesti! Kakarat parkuu kun ei saakaan niitä rusinoitaan eikä se vappu samalta tunnu itsestäkään kun simasta puuttuu se tärkein aines :(

Sanoin että tästä ruisleivästäkö pitäisi ne rusinat kovertaa ja sitä se tuolla nyt piruuttaan tekee.
 
"Jasu"
Höh!
Ootte ihan hassuja, kelluvat rusinat laitetaan alulle kolmisen viikkoa ennen vappua. Laitetaan naaras- ja urosrusinoita simapulloon... Siellä ne rusinat sitten parittelevat ja naarasrusinoiden tultua tiineiksi, ne turpoavat ja alkavat kellumaan. Urosrusinat jäävät sinne pullonpohjalle... Kattokaa vaikka pulloihinne, osa rusinoista nousee pintaan ja osa jää pohjalla... =)
Huomioikaa, että poikarusinoita ei tarvita kuin muutamia, koska yksi urosrusina voi paritella jopa kuuden- seitsemän naarasrusinan kanssa...
 
"Ramppa"
Rusinat ihan vaan turpoaa. Se on vanhanaikainen tapa kun sima pullotetaan heitetään pullon pohjalle jokunen rusina ja sokeria. Kun rusinat ovat nousseet pintaan on sima juomakelpoista eli valmista!! Ne mitää kellunta rusinoita ole. Esim. Ruumis uppoo kun kivi ja turpoaa nousee pintaan onkos se sitte joku kellunta ruumis halloweeniksi?? sivistäkää ihmiset itseänne... Jestas.
Ei tässä nyt herranjestas mitään vanhankansan "Ruumis simaan makua tuomaan" reseptiä ruveta soveltamaan. Meillä simaa juo koko perhe. Myös lapset.
 
Neitinok
[QUOTE="Vieras";28402668]Mistä löytää???[/QUOTE]

Mä ostan ne yleensä kans samana päivänä ku toimitus tulee kauppaan, koska ne on sen verran kysyttyä tavaraa ja menevät heti :/ Kaupungissa ku meillä ei valitettavasti löydy ees puskien juuresta :(
 

Yhteistyössä