mitä ajattelet miehestä, joka haluaa maksaa vain oman osuutensa, ja nainen maksaa omansa?

  • Viestiketjun aloittaja vastauksia
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28019430:
mun mielestä ei ole ok. :xmas:
Mun mielestä on. Ajattelen myös siltä kannalta, että esim ravintolassa syöminen ei ole mitään halpaa puuhaa. Jos nuori mies koittaa etsiä itselleen tyttöystävää ja treffailee siis useampia naisia (ei välttis samaan aikaan), niin se tyttöystävän löytäminen voi alkaa käymään lompakon päälle, jos aina pitää olla maksumiehenä. Keskiverto illallinen alku-, pää- ja jälkiruokineen plus viineineen tekee kahdelta jo päälle 100 € ihan tavisravintolassakin, jolloin ei vielä kovin kaksista herrasmiesvaikutusta pääse tekemään. Paremmassa ravintolassa tuplaten.
 
No periaatteessa olisi ok, mutta jotenkin häiritsisi ajatuksen tasolla. :D Siis ei se että haluaisin mut maksettavan, ihan sama...mutta jotenkin mä miellän tuon peruskohtelisisuuteen deittailuvaiheessa VAIKKA olen aina seuraavilla treffeillä vaatinu saada maksaa. Omille pojille haluan myös opettaa että on kohteliasta tarjota naiselle, mutta ei tehdä siitä mitään numeroa. Mutta on mun mielestä myös vähän röyhkeää jos nainen antaa miehen maksaa aina, eli ei edes tarjoudu maksamaan koskaan ja olettaa vain toisen maksavan kerrasta toiseen.
 
"TMV"
Ihan normaalia mun mielestä, että kumpikin maksaa itse itsensä. Toki mies voi tarjoutua maksamaan muodon vuoksi, mutta ite en tarjoukseen tarttuisi, olisi pikemminkin kiusallista ottaa vastaan "ilmainen lounas". Paitsi jos ollaan vakisuhteessa jossa voidaan maksaa ravintolakäyntejä vaikka vuorotellen (tai muuten on mahdollisuus tasata menoja).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28019463:
Mun mielestä on. Ajattelen myös siltä kannalta, että esim ravintolassa syöminen ei ole mitään halpaa puuhaa. Jos nuori mies koittaa etsiä itselleen tyttöystävää ja treffailee siis useampia naisia (ei välttis samaan aikaan), niin se tyttöystävän löytäminen voi alkaa käymään lompakon päälle, jos aina pitää olla maksumiehenä. Keskiverto illallinen alku-, pää- ja jälkiruokineen plus viineineen tekee kahdelta jo päälle 100 € ihan tavisravintolassakin, jolloin ei vielä kovin kaksista herrasmiesvaikutusta pääse tekemään. Paremmassa ravintolassa tuplaten.
mä en ole enää nuori ja ennen oli ennen ja nyt on nyt. mä olen varmaan tippunu kehityksen kelkasta parikin kertaa. :D
 
Tai ehkä enemmän niin päin, että näen sen tosi kohteliaana jos tarjoaa, mutta en mä nyt tuhahtelisi jos itse maksan omat ruokani, tietenkään.
Enkä siis seistä toljottaisi odottaen että maksas nyt. :D
Mutta mut on helppo sulattaa muodollisuuksilla, vaikka oven avaamisella tai takin ottamisella. Näin taisi tapahtua kerran :rolleyes:
 
"sondersson"
Tuskin tapaisin toista kertaa miestä joka ei maksais myös mun osuutta, oltiinpa sitten syömässä, leffassa tai missä vaan. Suhteessa sitten eri asia, sillon ihan sama kumpi maksaa, kunhan vaan toinen maksaa kummatkin eikä ole mitään sä maksat nyt ja mä seuraavalla kerralla-vehtaamista. Mua hävettäis ravintolassa jos mies pyytäis erilliset laskut.

En myöskään itse pyytäis miestä treffeille.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28019511:
mä en ole enää nuori ja ennen oli ennen ja nyt on nyt. mä olen varmaan tippunu kehityksen kelkasta parikin kertaa. :D
En mäkään ole enää nuori, mutta sen verran usein tulee syötyä ravintoloissa, että tiedän hintoja. Olen myös viime vuosina muilta ihmisiltä oppinut, että satanen ei olekaan pikkuraha, jollaisia voi heittää menemään viikottain. On ihmisiä, joille satanen on iso raha. Olen myös tietoinen, että meidän lähiräkälässäkin oluttuoppi maksaa jo 4,50 € ja stadissa vastaavasta saa pulittaa jo 6-7 €. Jos pari kolme tarjoaa neidille ja pari kolme juo itse, niin se on useampi kymppi silti. Tai ihan vaikka vaan latte ja leivos jossain kahvilassa, niin ei siitä kympillä selviä. Kyllä deittailu ja kumppanin etsiminen tulee kalliiksi, jos vain toinen maksaa kaikki kustannukset.
 
Mua muuten ärsyttää ihan jumalattomana semmoset miehet jotka ei ikinä anna mun tarjota, eikä edes maksaa omaa osuutta. Kerran loppui treffailukin lähinnä siksi kun ei mennyt jakeluun etten halua et mulle aina tarjotaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28019542:
En mäkään ole enää nuori, mutta sen verran usein tulee syötyä ravintoloissa, että tiedän hintoja. Olen myös viime vuosina muilta ihmisiltä oppinut, että satanen ei olekaan pikkuraha, jollaisia voi heittää menemään viikottain. On ihmisiä, joille satanen on iso raha. Olen myös tietoinen, että meidän lähiräkälässäkin oluttuoppi maksaa jo 4,50 € ja stadissa vastaavasta saa pulittaa jo 6-7 €. Jos pari kolme tarjoaa neidille ja pari kolme juo itse, niin se on useampi kymppi silti. Tai ihan vaikka vaan latte ja leivos jossain kahvilassa, niin ei siitä kympillä selviä. Kyllä deittailu ja kumppanin etsiminen tulee kalliiksi, jos vain toinen maksaa kaikki kustannukset.
käytännössä ihan sama. kun en käy baareissa, ravintoloissa tai kahviloissa yksin enkä kaksin. :D
 
Olen tottunut siihen, että minulle tarjotaan. Tietenkin.
Ja jos tiellä on vesilätäkkö, jota ei voi kiertää, on varsin tavanomaista, että seuralainen heittää siihen takkinsa, jotta jalkani eivät kastuisi.
'

( kerran näin on kyllä käynyt. Siis astelin takilla )
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28019559:
käytännössä ihan sama. kun en käy baareissa, ravintoloissa tai kahviloissa yksin enkä kaksin. :D
:LOL: No juu, silloin on toki helppoa olla aina maksumiehen roolissa :D

Mutta kyllä mä tunnen nuorehkon miehen, joka aina maksoi ja tarjosi kaiken (ravintolaillalliset, ulkomaanmatkat, festeriliput jne). Kuvankaunis tyttöystäväkin pysyi kelkassa siihen asti, kunnes tämä nuori mies oli käyttänyt kaiken perintönsä. Kun rahat loppui, liukeni tyttöystäväkin kuvioista.

Mä suhtautuisin hyvin varauksella tyyppiin, joka aina maksattaisi kaiken minulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska-
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28019581:
:LOL: No juu, silloin on toki helppoa olla aina maksumiehen roolissa :D

Mutta kyllä mä tunnen nuorehkon miehen, joka aina maksoi ja tarjosi kaiken (ravintolaillalliset, ulkomaanmatkat, festeriliput jne). Kuvankaunis tyttöystäväkin pysyi kelkassa siihen asti, kunnes tämä nuori mies oli käyttänyt kaiken perintönsä. Kun rahat loppui, liukeni tyttöystäväkin kuvioista.

Mä suhtautuisin hyvin varauksella tyyppiin, joka aina maksattaisi kaiken minulla.
täytyy olla henkisesti valmistautunu jos joskus tulee tilanne..:LOL:
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";28019614]Miksi? Leikkiin ei pidä ryhtyä ellei ole varaa taikka aikomusta maksaa kaiken jatkossakin.[/QUOTE]'
No juuri siksi. Mulla ei ole pienintäkään aikomusta alkaa elättämään toista aikuista. Sen vuoksi myös odotan, että potentiaalisen kumppanin tulotaso on kutakuinkin samaa luokkaa kuin omani, jotta kummallakin on varaa siihen, mitä yhdessä tehdään, eikä kumpikaan joudu toiselle maksumieheksi eikä myöskään laskemaan toisen vuoksi omaa elintasoaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska- ja Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28019631:
'
No juuri siksi. Mulla ei ole pienintäkään aikomusta alkaa elättämään toista aikuista. Sen vuoksi myös odotan, että potentiaalisen kumppanin tulotaso on kutakuinkin samaa luokkaa kuin omani, jotta kummallakin on varaa siihen, mitä yhdessä tehdään, eikä kumpikaan joudu toiselle maksumieheksi eikä myöskään laskemaan toisen vuoksi omaa elintasoaan.
Näin. Ja myös kulutustottumukset sais olla aika samantyyppiset.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"rrr"
Erittäin ok. Tykkään itse ehdottomasti maksaa oman osuuteni. Eniten raivostuttaa se jos mies ei millään suostu hyväksymään/uskomaan että maksan itse omat ruokani.

Toki sitten jos deittailu jatkuu paria kertaa pidemmälle niin pitäisi saada suu auki jos haluaa oikeasti jatkaa linjaa, jolla molemmat maksaa aina omat osuutensa. Itse kun olen luontaisesti taipuvainen siihen että mä maksan tänään, sä huomenna, eikä lasketa ihan joka euron tarkkuudella että menikö nyt tasan. Erikseen maksaminenkin on ok (tosin en ehkä osaisi olla suhteessa, jossa se olisi aina kaikessa noin) mutta tuntuisi urpolta jos se olisi joku ihme tabu mistä ei sitten puhuta.

Mutta joo, treffeille lähden automaattisesti sillä ajatuksella että molemmat maksaa omat osuutensa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";28019644]Mutta oletkin nainen. Miehen ei pidä mennä naisiin ellei ole varaa.[/QUOTE]
Mä olen tuosta eri mieltä. Nainen ei ole mikään lemmikkieläin, joka voidaan ostaa.

Uskon kyllä, että olen kasvattanut oman poikani ajattelemaan samalla tavalla kuin mitä itsekin ajattelen. Eli että tänä päivänä nainen ei ole mikään avuton olento, joka pitää elättää, koska nainen ei siihen muka itse kykene. Järkevintä valita sellainen nainen, joka tienaa suunnilleen yhtä paljon kuin mies itsekin. Perheen elatus ei muodostu kummallekaan rasitteeksi, kumpikaan ei ole toisesta taloudellisesti riippuvainen, kummallakin on todennäköisesti samanlainen käsitys rahankäytöstä eikä mahdollisen eron tullessa kummankaan elämä taloudellisesti romahda.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska- ja fortunate
"ihmettelen"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28019653:
Mä olen tuosta eri mieltä. Nainen ei ole mikään lemmikkieläin, joka voidaan ostaa.

Uskon kyllä, että olen kasvattanut oman poikani ajattelemaan samalla tavalla kuin mitä itsekin ajattelen. Eli että tänä päivänä nainen ei ole mikään avuton olento, joka pitää elättää, koska nainen ei siihen muka itse kykene. Järkevintä valita sellainen nainen, joka tienaa suunnilleen yhtä paljon kuin mies itsekin. Perheen elatus ei muodostu kummallekaan rasitteeksi, kumpikaan ei ole toisesta taloudellisesti riippuvainen, kummallakin on todennäköisesti samanlainen käsitys rahankäytöstä eikä mahdollisen eron tullessa kummankaan elämä taloudellisesti romahda.
Eli jos arvostaa muodollisuuksia joissain asioissa on jokin elukka, voi kiitos.Meille ei onneksi rahat ole elämässä tärkeintä eikä tarvitse miettiä kuka tienaa enemmän milloinkin. Kovin ylimieliseltä vaikutat.
 
Keittiönoita
[QUOTE="ihmettelen";28019663]Eli jos arvostaa muodollisuuksia joissain asioissa on jokin elukka, voi kiitos.Meille ei onneksi rahat ole elämässä tärkeintä eikä tarvitse miettiä kuka tienaa enemmän milloinkin. Kovin ylimieliseltä vaikutat.[/QUOTE]
Voin vaikuttaa ylimieliseltä, mutta olen myös realisti. Esim perhevapaiden jakaminen on paljon helpompaa, jos molemmat tienaavat suurinpiirtein saman verran. Jos perheen elatus on pääasiassa toisen harteilla, niin sen on paha jäädä vaikkapa puoleksi vuodeksi vanhempainvapaalle tai hoitovapaalle, koska perhe ei tulisikaan enää taloudellisesti toimeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska-
[QUOTE="vieras";28019644]Mutta oletkin nainen. Miehen ei pidä mennä naisiin ellei ole varaa.[/QUOTE]

Mä en ole vielä ymmärtänyt, mikä naisissa on niin erikoista, että niihin pitää erityisesti olla "varaa"?
Tai kohdella ylipäätänsä jollain tietyllä tavalla? :confused:

Ei se pillu nyt niin ihmeellistä kenestäkään tee.
 
sama...
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28019672:
Voin vaikuttaa ylimieliseltä, mutta olen myös realisti. Esim perhevapaiden jakaminen on paljon helpompaa, jos molemmat tienaavat suurinpiirtein saman verran. Jos perheen elatus on pääasiassa toisen harteilla, niin sen on paha jäädä vaikkapa puoleksi vuodeksi vanhempainvapaalle tai hoitovapaalle, koska perhe ei tulisikaan enää taloudellisesti toimeen.
No sitten se vähemmän tienaava jää tietenkin. Emme ole kokeneet ongelmaa suunnitella asioita järkevästi. :) Olemme perhe ja aviopari, asiat voidaan yhdessä suunnitella. Emme aio ottaa eroa vaikka toinen alkoikin tienaamaan enemmän. Kauhean rahakeskeisiä ihmisiä, meille niin moni muu asia on niin paljon tärkeämpää elämässä.
 

Yhteistyössä