Mitä mieltä olette? Voiko antaa lapselle huuta kaupoissa?

Just saying
Onko tämä hienoa?



entäs mikä ongelma tässä on, se on vain esimerkki?



ja taas puhutaan etiketistä. Vaikka ei koko tissi näy, ei vaan kaikki haluavat katsoa kun joku imettää lasta pöydän ääressä, se ei vaan ole mikä hieno näkyy, ei kaikki tykkää ja ruokahalu voi mennä. Siksi monissa maissa se on kieletty ja jopa Suomessa etiketin mukaan ei ole hyvää imettää kirkoissa ja ravintoloissa.
Yhtä paljon tuossa näkyy tissiä Rva Beckhamilla ja noilla imettävillä äideillä...
 
Onko tuo rva Beckhamin minimekko???!!
Mielestäni ei. Tuo ei ällötä minua, vaan paljaat reidet oksettaa kun yritän nauttia kalliista annoksestani!
Tuo peittää reidet. Ei tule mielikuvaa römpsän tuoksusta ja kenties tampoonin narusta liian tyrkylle tuotuna.
Missä olet sellaisia nähnyt? Mä en ole kertakaan nähnyt keneltä roikkuvia tamponeita ja kamala jos joku ei osaa suihkussa käydä. Enkä nähnyt sellaisia mekkoja missään ravintoloissa.

Mjää, aika epämukava tämä varma äidille itselle jos halua nauttia ravintolan tunnelmasta. Mä en ainakaan tykkää että vauva roikkuu mun päällä kun syön :)
 
Pin
No on vähän outoa jos joku hengailee superärsyyntyneenä siinä vieressä kun lapsi kiukuttelee. Kyllähän se toki kauemmaskin kuuluu, mutta en ole kyllä ikinä niin pistävää huutoa kuullut, että esim 20m päästä korviin enää sattuisi. Jollekin lapsellehan se voi olla juurikin se "voitto" mennä ulos niin aika huono vaihtoehto viedä se lapsi ulos siinä tilanteessa kaupasta kun seuraavilla kerroilla toistaa ihan sama, joka kerta kun tietää ettei kannatakaan olla nätisti. Kaupassa ei kuitenkaan kukaan tarvitse kirjastohiljaisuutta tehdäksee ostoksensa, joten se on oiva paikka harjoitella niitä tilanteita. Jos itseäni aivan järkyttävästi häiritsisi normaaliin ikään kuuluvat äänet, menisin itse pois tai yrittäisin auttaa sitä vanhempaa.

Ei tietenkään Suomessa, lapset on ainoastaan riesa. Heidän luontainen syöminenkin rinnastetaa paskomiseen ja seksiin sairaiden ihmisten mielissä, mutta aikuiset saavat kyllä syödä julkisesti. Ihme, että myös apua tarvitse kehitysvammainen saa syödä, heitä tuskin näin suurella raivolla paheksutaan vaikka syövät erilailla? Vai pitääkö heidänkin pysyä poissa ja mennä vessoihin syömään.

Kun te tuon paskomisen aina otatte esille (miten hieno vertaus se onkaan) niin miten ihmeessä ette puutu vauvan julkiseen kakkaamiseen? Kyllähän ne asiansa vaippaan tekevät ihan julkisesti vaikka vaippa siinä edessä onkin. Siitä voi jopa tulla hajua hetkeksi toisin kuin imetyksestä jota teidän on aivan pakko tuijottaa epäkohteliaasti.

Itselleni ei tule niin hillitöntä tarvetta harrastaa seksiä ravintolan pöydässä puolen tunnin välein, toisin kuin pienellä vauvalla voi tulla nälkä sitäkin useammin ja valitettavasti se maito tulee tissistä niin hirveän kuvottavaa kuin se onkin, siis hyiiiii iiik. Hieno vertaus tämäkin, oi keskenkasvuiset kakarat.

"Kaikki ei jaksa kattoa.." :LOL:
 
Jestas
Missä olet sellaisia nähnyt? Mä en ole kertakaan nähnyt keneltä roikkuvia tamponeita ja kamala jos joku ei osaa suihkussa käydä. Enkä nähnyt sellaisia mekkoja missään ravintoloissa.

Mjää, aika epämukava tämä varma äidille itselle jos halua nauttia ravintolan tunnelmasta. Mä en ainakaan tykkää että vauva roikkuu mun päällä kun syön :)

No perkele en ole nähnyt tampoonin naruja, mutta inhottaa paljaat reidet ruokaravintolassa, se on mielikuva!!! Paljaat reidet saa ällötyksen ja mielikuvan likaisesta tussusta yms.
Ihan samoin kun sinua ällöttää harson alla ruokaileva lapsi!!
Ymmärrätkö, meitä on monenlaisia, yhtä inhottaa toinen ja toista joku muu.
Se vaan on hyväksyttävä, ajateltava niin, että jotain voi inhottaa yhtä paljon joku asia minussa. Ymmärrätkö????
Kun et vastaa kysymykseeni useiden pyyntöjen jälkeen niin antaa olla, öitä!
 
"mjää"
Missä olet sellaisia nähnyt? Mä en ole kertakaan nähnyt keneltä roikkuvia tamponeita ja kamala jos joku ei osaa suihkussa käydä. Enkä nähnyt sellaisia mekkoja missään ravintoloissa.

Mjää, aika epämukava tämä varma äidille itselle jos halua nauttia ravintolan tunnelmasta. Mä en ainakaan tykkää että vauva roikkuu mun päällä kun syön :)
ÖÖh, anteeksi mitä?

Siis sulla ei tunnu olevan käsitystäkään tuosta kantoliinasta. Kuinka voit edes sanoa noin rumasti siitä että pieni vauva saa olla maailman parhaassa paikassa kuuntelemassa äitinsä sydäntä/hengitystä?
Tuo on äidille helppo, koska vauva ei roiku vaan on hyvässä asennossa, turvassa, lämpimässä ja esim. äidillä on koko ajan kädet vapaana.

Kantoliinan kanssa voi myös syödä!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"mjää"
Missä olet sellaisia nähnyt? Mä en ole kertakaan nähnyt keneltä roikkuvia tamponeita ja kamala jos joku ei osaa suihkussa käydä. Enkä nähnyt sellaisia mekkoja missään ravintoloissa.

Mjää, aika epämukava tämä varma äidille itselle jos halua nauttia ravintolan tunnelmasta. Mä en ainakaan tykkää että vauva roikkuu mun päällä kun syön :)
Ja jos oikee kovasti yrität nii pystytkö vielä vastaamaan siihen kysymykseen??????

Mistä vitusta sinä tiedät mitä siellä kantoliinan sisällä tapahtuu???

Eikä se ole sun mukavuudsta pois kun äidit lapsiaan liinassa kantaa ja IMETTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
 
[QUOTE="mjää";30358274]ÖÖh, anteeksi mitä?

Siis sulla ei tunnu olevan käsitystäkään tuosta kantoliinasta. Kuinka voit edes sanoa noin rumasti siitä että pieni vauva saa olla maailman parhaassa paikassa kuuntelemassa äitinsä sydäntä/hengitystä?
Tuo on äidille helppo, koska vauva ei roiku vaan on hyvässä asennossa, turvassa, lämpimässä ja esim. äidillä on koko ajan kädet vapaana.

Kantoliinan kanssa voi myös syödä!!!![/QUOTE]

Millä tavalla rumasti olen taas sanonut?
En vaan tykkää kun mun päällä roikku vauva tai ihan kuka vaan tai mitä vaan silloin kun syön. Pidin kans kantoliinan mutta ööö... en mä vitsinyt ikinä sen pitää missään ravintoloissa tai silloin kun söin tai kävin vessassa. Miksi pakko jos ei tykkää? En ole ihan niin fanatikko joka asiassa.
 
Jos joku eri mieltä imetyksestä niin tämä on keskustelupalsta ja jokainen saa sanoa mitä halua, tuskin hermoja pakko menettää sen takia :). Itse en tykkää kun joku imettää ja mä meen maksamaan palvelusta missä haluan nähdä aivan jotain muuta mitä näen päivittäin kotona. Myös kyllä on ärsyttävä ja ainakin pikkukaupassa kuunnella kun lapsi huuta enkä tarkoittaa pientä kiukutelua, jotkut lapset huutavat niin että tuntu edes omia eivät huuta noin pahasti. Onneksi harvoin sellaista nähnyt. Mutta luulen jos sellainen tilanne tulee, niin aikuisten ihmisten pakko vaan reagoida siihen ja viedä lasta vaikka ulos, minäkin tein niin vaikka ei aina aika ole. Mutta liika on liika. Sekä imetysten suhteen olisi kiva että äidit ajattelevat ettei kaikki haluavat sen nähdä julkisesti. Vielä kerran, että imetin minäkin, mutta jos oli kysymys että lähdemme hyvään ravintolaan, niin en todellakaan halunnut sen tehdä niin että kaikki näkee.
 
eery
Ne joilla on lapsia luulee, että kaikkien pitää tanssia heidän pillin mukaan. Ei se niin mene. Jos sinä häiriköit kaupassa lapsesi kanssa, niin sinä poistut tai sinut poistetaan, ei niin että kaikki muut poistuvat kaupasta jotta sinä saat riehua siellä rauhassa.

15 minuutin raivoaminen samassa kohtaa putkeen ei ole enää normaalia käytöstä ja pikku raivari, joten ulkopuolisten on jo syytä puuttua asiaan. On selvää, että tälläinen vanhempi ei ole kykenevä hoitamaan tilannetta ja hänen kannattaa miettiä meneekö yleisille paikoille ollenkaan, jos ei hae jostain apua miten lasten kanssa toimitaan ja ollaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
Ne joilla on lapsia luulee, että kaikkien pitää tanssia heidän pillin mukaan. Ei se niin mene. Jos sinä häiriköit kaupassa lapsesi kanssa, niin sinä poistut tai sinut poistetaan, ei niin että kaikki muut poistuvat kaupasta jotta sinä saat riehua siellä rauhassa.

15 minuutin raivoaminen samassa kohtaa putkeen ei ole enää normaalia käytöstä ja pikku raivari, joten ulkopuolisten on jo syytä puuttua asiaan. On selvää, että tälläinen vanhempi ei ole kykenevä hoitamaan tilannetta ja hänen kannattaa miettiä meneekö yleisille paikoille ollenkaan, jos ei hae jostain apua miten lasten kanssa toimitaan ja ollaan.
Niinpä :)
 
"hmk"
Katso kun se on mun ongelma annanko lapsille pullon tai tissin, jos annan tissin niin kunnioitan muita jos itse päätän ulos lähteä syömään. ravintoloissa en muista että olisi paskaiset vessat. Yökerhoissa kyllä ovat aika paskaiset, mutta vauvan kanssa en ole käynyt vielä yökerhoissa muistakseni.
Sähän voit mennä Teboilin vessaan syömään jos kerta muiden imetys häiritsee...
 
Luuletko että kiinnostaa jonkun pikkusieluisen "en haluu siis nähä"-ajatukset? Kuule ei voisi vähempää kiinnostaa. Jää kotiin jos normaalit asiat häiritsevät niin paljon tai hae apua siihen.
Ei ole enää normalia jos annetaan lapsille huuta missä vaan niin paljon kun lapsi halua ja aikuinen ei voi mitään tehdä tai ei vaan vitsi tehdä mitään. Ei myös ole normalia jos kukaan ei vitsi noudata etikettiä :). Toisalta kun katson muut palstat niin monia ärsyttää jos joku imettää. Täällä taas tuntu monilla se vauva aika meni niin pahasti päähään että luulevat että kaikki saa ja kaikki mitä liitty vauvaan on luonnollista ja sallittua.

Imetys ravintolassa - Imetys - Suomi24
 
"hmk"
Jos joku eri mieltä imetyksestä niin tämä on keskustelupalsta ja jokainen saa sanoa mitä halua, tuskin hermoja pakko menettää sen takia :). Itse en tykkää kun joku imettää ja mä meen maksamaan palvelusta missä haluan nähdä aivan jotain muuta mitä näen päivittäin kotona. Myös kyllä on ärsyttävä ja ainakin pikkukaupassa kuunnella kun lapsi huuta enkä tarkoittaa pientä kiukutelua, jotkut lapset huutavat niin että tuntu edes omia eivät huuta noin pahasti. Onneksi harvoin sellaista nähnyt. Mutta luulen jos sellainen tilanne tulee, niin aikuisten ihmisten pakko vaan reagoida siihen ja viedä lasta vaikka ulos, minäkin tein niin vaikka ei aina aika ole. Mutta liika on liika. Sekä imetysten suhteen olisi kiva että äidit ajattelevat ettei kaikki haluavat sen nähdä julkisesti. Vielä kerran, että imetin minäkin, mutta jos oli kysymys että lähdemme hyvään ravintolaan, niin en todellakaan halunnut sen tehdä niin että kaikki näkee.
Emme me kaikki ole perverssejä jotka pitävät normaalia imetystä seksinä tai inhottavana...
 
Ei ole enää normalia jos annetaan lapsille huuta missä vaan niin paljon kun lapsi halua ja aikuinen ei voi mitään tehdä tai ei vaan vitsi tehdä mitään. Ei myös ole normalia jos kukaan ei vitsi noudata etikettiä :). Toisalta kun katson muut palstat niin monia ärsyttää jos joku imettää. Täällä taas tuntu monilla se vauva aika meni niin pahasti päähään että luulevat että kaikki saa ja kaikki mitä liitty vauvaan on luonnollista ja sallittua.

Imetys ravintolassa - Imetys - Suomi24
Just, oikee laadukkaan keskustelun olet löytänytkin, ihan suoli 24
 
Pin
Ne joilla on lapsia luulee, että kaikkien pitää tanssia heidän pillin mukaan. Ei se niin mene. Jos sinä häiriköit kaupassa lapsesi kanssa, niin sinä poistut tai sinut poistetaan, ei niin että kaikki muut poistuvat kaupasta jotta sinä saat riehua siellä rauhassa.

15 minuutin raivoaminen samassa kohtaa putkeen ei ole enää normaalia käytöstä ja pikku raivari, joten ulkopuolisten on jo syytä puuttua asiaan. On selvää, että tälläinen vanhempi ei ole kykenevä hoitamaan tilannetta ja hänen kannattaa miettiä meneekö yleisille paikoille ollenkaan, jos ei hae jostain apua miten lasten kanssa toimitaan ja ollaan.
Mietin kyllä tuota lukiessa, onkohan kyseessä edes oikeasti ollut 10-15min? :D Asiakaspalvelussa kun vaan muistan kuinka asiakkaat suurenteli aina heitä ärsyttäneitä tilanteita. Lähes poikkeuksetta valittava asiakas kertoi odottaneensa tilaustaa aina 20, 25 tai 30 minsaa. Kuitista katsoessa lähes poikkeuksetta myös, aika oli 8-10min. ;)

Joten olisikohan tässäkin ollut joku muutaman minuutin raivo kyseessä ja mielensäpahoittajat siellä ärsyyntyneenä oikein jääneet kuulostelemaan kuinka "hyvänenaika kamala häiriö tuosta syntyykin minun ostoksilleni, en voi edes kurkkua valita nyt".

Mistä kukaan tietää, ettei tuo vanhempi ollut lähtemässäkin lapsensa kanssa ulos rauhoittumaan piakkoin. Olisi ehkä selkeämpää saada tuolta kaupalta yhteneväiset säännöt milloin lapsi ei enää ole tervetullut kauppaan ja milloi lennetään ulos sieltä. Jos tulen ko kaupassa käymään, niin jätän tuon jutun jälkeen varmasti koko kärryn keskelle kauppaa lihoineen päivineen jos lapset inahtaakin. Ehkä se on sitten parempi. En tule sulaneita pakkastuotteita enää maksamaan.

Taidan kuitenkin valita toisen kaupan kun Vuosaaressa onneksi on se Prismakin vieressä, voinpahan itse äitinä arvoida koska on oikea aika poistua kaupasta jos noin kova raivari lapselle siellä syntyisi. Onneksi niin harvinaista, mutta meillä onkin melko helppo ja rauhallinen tämä tapaus. Katsotaan minkälainen tuosta taaperosta tulee.
 
Pin
Ei ole enää normalia jos annetaan lapsille huuta missä vaan niin paljon kun lapsi halua ja aikuinen ei voi mitään tehdä tai ei vaan vitsi tehdä mitään. Ei myös ole normalia jos kukaan ei vitsi noudata etikettiä :). Toisalta kun katson muut palstat niin monia ärsyttää jos joku imettää. Täällä taas tuntu monilla se vauva aika meni niin pahasti päähään että luulevat että kaikki saa ja kaikki mitä liitty vauvaan on luonnollista ja sallittua.

Imetys ravintolassa - Imetys - Suomi24
Kerro mulle yksikin hyvä syy miksi avaisin tuon Suomi24-linkin? Jokin muu syy kuin nauru?
Kyllä se imetyksestä ongelman vetäminen alkaa väistymään kun sitä nähdään enemmän ja siitä tulee taas normaalimpaa, joten kehotankin kaikkia äitejä imettämään julkisesti ihan missä vauva ikinä maitoa tarvitseekin, miksi ei isompikin lapsi. Tee sinä mitä lystäät, mutta miä tuen julki-imetystä niin kauan kuin henki pihisee ja tulen aina höykyttämään jokaista sairasta ihmistä joka sitä vertaa johonkin seksiin. Jos joku uskaltaa ääneen ällöksyä niin tulen vastaamaan siihen juuri niin halveksuvalla sävyllä kuin ikinä pystyn.
 
eery
Mietin kyllä tuota lukiessa, onkohan kyseessä edes oikeasti ollut 10-15min? :D Asiakaspalvelussa kun vaan muistan kuinka asiakkaat suurenteli aina heitä ärsyttäneitä tilanteita. Lähes poikkeuksetta valittava asiakas kertoi odottaneensa tilaustaa aina 20, 25 tai 30 minsaa. Kuitista katsoessa lähes poikkeuksetta myös, aika oli 8-10min. ;)

Joten olisikohan tässäkin ollut joku muutaman minuutin raivo kyseessä ja mielensäpahoittajat siellä ärsyyntyneenä oikein jääneet kuulostelemaan kuinka "hyvänenaika kamala häiriö tuosta syntyykin minun ostoksilleni, en voi edes kurkkua valita nyt".

Mistä kukaan tietää, ettei tuo vanhempi ollut lähtemässäkin lapsensa kanssa ulos rauhoittumaan piakkoin. Olisi ehkä selkeämpää saada tuolta kaupalta yhteneväiset säännöt milloin lapsi ei enää ole tervetullut kauppaan ja milloi lennetään ulos sieltä. Jos tulen ko kaupassa käymään, niin jätän tuon jutun jälkeen varmasti koko kärryn keskelle kauppaa lihoineen päivineen jos lapset inahtaakin. Ehkä se on sitten parempi. En tule sulaneita pakkastuotteita enää maksamaan.

Taidan kuitenkin valita toisen kaupan kun Vuosaaressa onneksi on se Prismakin vieressä, voinpahan itse äitinä arvoida koska on oikea aika poistua kaupasta jos noin kova raivari lapselle siellä syntyisi. Onneksi niin harvinaista, mutta meillä onkin melko helppo ja rauhallinen tämä tapaus. Katsotaan minkälainen tuosta taaperosta tulee.
Niin se menee baareissa ja muissa paikoissa että häirikkö poistetaan, ei niin että kaikki muut asiakkaat poistuvat, että tämä häirikkö saa riehua rauhassa. Tuonkaltainen riehuminen karkoittaa jo muut potentiaaliset lelunostajat muualle ja sitäpaitsi jonkun ne rajat ja käytöstavat pitää opettaa jos vanhemmista ei ole siihen.

Ihan hyvä opetus myös vanhemmille oppia kunnioittamaan myös muita ihmisiä yleisillä paikoilla, joskus asiat pitää oppia kantapään kautta, että menee perille.
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
Pin
Niin se menee baareissa ja muissa paikoissa että häirikkö poistetaan, ei niin että kaikki muut asiakkaat poistuvat, että tämä häirikkö saa riehua rauhassa. Tuonkaltainen riehuminen karkoittaa jo muut potentiaaliset lelunostajat muualle ja sitäpaitsi jonkun ne rajat ja käytöstavat pitää opettaa jos vanhemmista ei ole siihen.

Ihan hyvä opetus myös vanhemmille oppia kunnioittamaan myös muita ihmisiä yleisillä paikoilla, joskus asiat pitää oppia kantapään kautta, että menee perille.
Itse oletan aikuisilta hieman erilaisia käytöstapoja mitä lapsilta, he kuitenkin vasta opettelevat. Esimerkiksi taaperoni läppäsi minua kasvoihin viikko sitten ja on myös repinyt hiuksista. Jos mieheni läpsisi minua kasvoihin ja repisi hiuksista, niin olisiko se sama asia? Tai kun monella taaperoikäisellä on vaihe kun he purevat. Mitä jos mieheni purisi minua reiteen? Sama asia?
 
Kerro mulle yksikin hyvä syy miksi avaisin tuon Suomi24-linkin? Jokin muu syy kuin nauru?
Kyllä se imetyksestä ongelman vetäminen alkaa väistymään kun sitä nähdään enemmän ja siitä tulee taas normaalimpaa, joten kehotankin kaikkia äitejä imettämään julkisesti ihan missä vauva ikinä maitoa tarvitseekin, miksi ei isompikin lapsi. Tee sinä mitä lystäät, mutta miä tuen julki-imetystä niin kauan kuin henki pihisee ja tulen aina höykyttämään jokaista sairasta ihmistä joka sitä vertaa johonkin seksiin. Jos joku uskaltaa ääneen ällöksyä niin tulen vastaamaan siihen juuri niin halveksuvalla sävyllä kuin ikinä pystyn.
Anteeksi mutta mikä kuningatar sä olet että tulet oikein hyökkämään ihmistä joka jotain edes ymmärrä etiketistä tai kenen kultuurissa se ei ole sallitua? Mistä sä tiedät että joku vertaa sen seksiin? Itsellä ainakin ei niin sairaita ajatuksia ole päässä, mutta on varmasti sellaisia ihmisiä kenellä on jopa tälläiset ajatukset ja jo tämä hyvää syy antaa vauvalle tissiä jossain muualla kun pöydän ääressä vai miksi ei saa oma peppua nostaa sen verraan ja etsiä joku muu rauhallinen paikka ei tarvitse edes vessa olla. Tajutako että koko näkyy ei ole kaunista, ei kaikki vaan halua katsoa sen.
 

Yhteistyössä