Miten aiotte selvitä ensi viikon megahelteistä ?

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
muh
no eipä tuo nyt mitään megahellettä näytä ensiviikolle ihan samaa kun tähänkin asti eli 26-27 tälle paikkakunnalle. eli säät voi muuttua vielä ja mitään kovia helteitä ei tulekkaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On teil kyl vaikeeta, muutaman päivän vuodesta lämmintä ja heti kauhea pillitys säistä...

Esim migreenikolle tää on hankalaa kun ei meinaa sietää olla ulkona, ton 2v kanssa kun ei istuta varjossa. Hyvähän seon ihmetellä jos helle ei itteä rassaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inkkarikesä:
Ihanaa lisää helteitä vaan!! :) Huomaa että suuri osa suomalaisista valittaa heti kun lämmin keli jatkuu enemmän kuin viikon tai pari, ja sitä ennen kitistään että kun on niiiiin huonot lomakelit, kylmää ja sadetta...Eikö me suomalaiset osata nauttia mistään?? Talvella valitetaan kun on pakkasta ja kesällä siitä kun on hellettä...huoh.
Eihän tämäkään helle ole mitään verrattuna vuoden 2006 helteisiin, jolloin helteitä jatkui yhteensä muistaakseni 6-8 viikkoa putkeen! :) Ja minä nautin!
En mä pakkasia valita samallalailla. Kaikki vaan ei siedä yhtälailla jos yhtään lämpimämpää. En edes lapsuuden kesinä tykänny kovin kuumasta.
 
vieraana
Ei haittaa. Ei oo ollu kuuma vielä ollenkaan :) Kämppäkin on pysynyt viileänä eikä oo vielä tarvinnut edes ilmalämpöpumpun kanssa pelata. Asutaan saaristossa eikä noi helteet niin kauheasti haittaa, kun aina tuulee ja on sopiva :)

Ja minä rakastan kyllä kovia pakkasiakin enkä valita niistäkään :D Itse asiassa mulle käy sää kuin sää :)
 
Mä varmaan kuolen töihin :( Mulla on siellä muutenkin kuuma, kesät talvet, ja jos ulkona on 30 astetta lämmintä niin se ei ainakaan viilennä... Ehkä se, että töitä on vaan 3 päivää ja sitten alkaa loma, saa mut sinnittelemään.
 
Eiköhän sitä jotenkin selviä, elämää rannalla, tarvittaessa sisällä ( onneks asutaan vanhahkossa puutalossa, ei niin kuumene ) ja verhot visusit kiinni. Toivottavasti menkat loppuu äkkiä et pääsee uimaan.
Kivennäisvettä tulee varmaan juotua pullo jos toinenkin.
Ihanaa kun lämmintä, tykkään.
 
Mulla naurattaa tämä lööppiyhteiskunta. Millon se on sikatauti, sitten rampauttajapunkit ja nyt tappohelteet. Lööpit myy, maalaisjärki unohtuu.. kevyt vaatetus, tiheästi kastautuu suihkun alla tai vesistössä, juo paljon ja muistaa syödä niin eiköhän sitte taas tammikuussa oo mukava muistella kesää.
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Kyllähän tuota itse pärjää, mutta vauva kärsii. On kuumakalle muutenkin.
Tätä mäkin mietin. Meidän 6kk tyttö oksensi vähän aikaa sitten kaiken mahdollisen ulos. Toivottavasti oli vain hetken häiriö. Oksennustauti vielä tähän... :eek:
 
vieras
Eipä nämä helteet ole mitään selviytymiskeinoja vaatineet. Tukala olo ei ole tullut, olen vaan nauttinut siitä kun saa käyttää pieniä kesävaatteita, syödä jäätelöä, maata rannalla ja uida. Ihanaa!
 
gggggg
oivoi, en mä varmaan selviä!

jalat turpoo ja olo on niiiiin paksu! rv 34 nyt menossa ja kaupasta täytenee hakea paljon mehujäitä ja mennä mukulan kanssa kahluualtaaseen polskimaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:
Mulla naurattaa tämä lööppiyhteiskunta. Millon se on sikatauti, sitten rampauttajapunkit ja nyt tappohelteet. Lööpit myy, maalaisjärki unohtuu.. kevyt vaatetus, tiheästi kastautuu suihkun alla tai vesistössä, juo paljon ja muistaa syödä niin eiköhän sitte taas tammikuussa oo mukava muistella kesää.
8 tuntia hellojen, patojen ja uunien ääressä... Kyllä oikeesti käy kunnon päälle kun ulkona on 30 astetta, vähempikin riittää.
 
aurinko
Hyvin selvitään. :D Ihanaa kun on lämmin. Asutaan käytännössä ulkona. Meillä on puita tontilla, varjossa on kiva rentoutua. Lapsilla on uima-allas. Kokkaillaan, seurustellaan ja otetaan torkut keinussa.

Kaveri on tulossa meille evakkoon. Tiilitalo tiheään rakennetulla pellolla, ei varjoa, ei tuulen virettäkään ja pihaan on rekennettu upeita kivipatioita (ruukkuja) ihmisille kesäistä rentoutumista varten! :D
 

Yhteistyössä