Muita n. viiden kilon pudottajia?

Mulla on unohtunut tämän viikon aikana punnita, kun yleensä yritän saada sen aamupainon ja oon joutunut lähtemään niin aikasten, että muu perhe vielä nukkunut makkarissa, jossa mulla on kaapissa se vaaka...en oo muistanu nostaa illalla muualle valmiiksi. Mutta varsin punnitsin yks päivä ihan iltapäivällä, ja puol kiloa oli sen mukaan vähempi painoo kuin noin 1,5 viikkoa sitten aamupaino. Eli ehkä tuo aamupaino on n. kilon vähempi kuin pian kaks viikkoa sitten!

Oon syönyt nyt n. 2 viikkoa CLA figurel kromia, ja se vie kyllä nälän tunteen...toisaalta on ollut päivän koko ajan puuhaa nyt nää 2 viikkoa, en oo ehtinyt/pystynyt syömään kuin ruokatauoilla. Sekin pudottaa painoa. Saa nähdä mikä on tilanne maanantaina jos muistasin aamulla käydä puntarilla!
 
Mä noudatan sellaista itse soveltamaani karppiruokavaliota. Leivät, pastat, riisit, peruna yms pois. Tilalle olen ottanut runsaammin lihaa, kalaa ja kanaa ja rasvaa. Näin pysyy nälkä loitolla eikä tee herkkujakaan mieli.
 
Huh, onpa ollut tosi työntäyteinen viikko, kiirettä on piisannut ja päivää on pitänyt jatkaa töissä... liikuntaa en ole ennättäny harrastaa kuin yhden kävelylenkin verran ja yhtenä päivänä pyörällä töihin :/ eikä nuo vesisateetkaan ulos houkuta.
Herkuista olen pysynyt kuitenkin erossa. Punnituksessa tänään +200g :( no, ei tuo vielä pahasti heilauta, k-kierron loppupuolta mennään niin turvotusta sen mukaisesti löytyy :whistle:
 
Meredia
Viikko takana pisteiden laskua. Toivottavasti motivaatio pysyy, mulla kun tuppaa motivaatio loppua lyhyeen. Tänään vaaka näytti -1100g :D
Viikonloppuna tuli syötyä karkkia + jätskiäkin :p mutta pisteiden puitteissa eli maltillisesti.
 
sakama
Puntarissa käyty ja pudotusta -900g, vihdoinkin!!! Tuohon oon kyllä saanu kattoo kaikki mitä suuhuni oon pistäny... Ruokapäiväkirjaa oon täytelly ja kaloreita noin suurinpiirtein laskeskellu. Kuinka paljon te jotka kaloreita laskette syötte niitä päivän aikana? Mulla on vaihdellu 1200-1600 välillä. Tuntuu vaan ettei tuohon paljoa kärsi syödä eikä paino kuitenkaan helposti laske...

Tsemppiä kaikille "vanhoille" ja uusille tasapuolisesti! Kyllä me vielä ennen helteitä mahdutaan niihin kesävaatteisiinkin ;) . (toivottavasti ei nyt ihan huomenna helteet ala... :whistle: )
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 19:51 Kata kirjoitti:
Mä noudatan sellaista itse soveltamaani karppiruokavaliota. Leivät, pastat, riisit, peruna yms pois. Tilalle olen ottanut runsaammin lihaa, kalaa ja kanaa ja rasvaa. Näin pysyy nälkä loitolla eikä tee herkkujakaan mieli.
Minä aioin alkaa hiukka samanlaiselle kuurille. Mulla nimittäin maha turpoaa tosi paljon aina perunan/pastan jälkeen, ja jos on syönyt enemmän lihaa/vähemmän perunaa/pastaa niin pysyn kauemmin kylläisenäkin, en tiiä onko periaatteessa "luonnonvastaista" mutta niin se vain on. Eli ajattelin vähentää nuo pastat, perunat, riisit pois ja lihaa enemmän, kasviksia että saa vitaminnit. Leipää tulee muutenkin syötyä yleensä vain aamulla. Aamulla varmaan pakko syödä se pari leipää, kun mulla on aamuisin luonnostaan aika alhainen verensokeri, niin saa energiaa...puuro taas mulla ei pidä nälkää ollenkaan!

Unohdin taas käydä puntarilla aamusta...rutiini päässyt unohtumaan niin ei millään muista. Jospa huomenna!
 
jos mukaan mahtuu niin :wave:

painoindeksi on nyt 24, mutta tahdon 3-5kg pois jotta olen "omissa normaalimitoissani", mistä lie nuo muutama kilo talven aikana tullut?

mä liikun kyllä, lenkkeilen ja jumpassakin joskus käyn, nyt ne vaan jäi kesälomalle, että lenkkiä lenkkiä vaan, kun sais kaverin! :)

ja jonkun neuvomaan syömisisissä, mulla on se vaara että syön liian vähän kun en uskalla enää mitään suuhuni laittaa.

ruokavaliossa ei voi muuta kun jättää ne karkit ja suklaan, meille syödään muuten suht. terveellisesti (jo miehen kolesterolien takia).
mä sitten salaa syön karkkia :ashamed:
töissä joskus epäterveellisemmin, mut nyt alko "kevyet eväät aina mukaan" kampanja!

mulla ei kotona ole vaakaa, mutta se on uimahalliin hyvä syy nyt sitten mennä.
 
Juu no siis...kiloja ei oo lähtenyt pätkääkään. MUTTA tänään käytiin juhlimassa siskon lakkiaisia, joihin mun piti mahtumani 36-kokoisen asuun, ja 36 ei oo mennyt pikku-ukon syntymän jälkeen...joskus esikoisen ollessa 1,5v käytin tuota pukua eli 3 vuotta sitten. Muutama viikko sitten kokeilin sitä, ja massun kohdalta oli niin tivakka että makkarat vaan soi :$ Mutta tänään se vaan sujahti päälle! Eli se koulun puolesta metässä rämpiminen on kai jotain tehnyt...ja vielähän sitä on viikko jäljellä, sitten alan taas steppaileen, rullaluisteleen ja lenkkeileen ja jumppaamaan... :whistle: Kun nuo päivät on venyny monesti puol kuuteen asti, ja kotiin kun pääset niin ei siinä enää lenkille jaksa.
 
kun on pakko jatkaa omaa elämää ja vieläpä suht terveenä mieluiten..niin on sama pudottaa lohtuherkuttelusta kertynyt painolasti. Yhdessä isännän kanssa aloitetaan tänään. Miehellä 90kg tavoitteena, itsellä 55kg. Yli kymmenen kiloa siis vielä. Vuoden alusta olen saanut sen 5kg jo pois, mutta tässä oli kaikkee...Joten jos aina 5kg kerrallaan sais pois. Liikunta ja terveellinen ruoka aseena. :heart:
 
Moikka taas!
Puntarissa käyty ja pudotusta 1100g! Ihme kyllä kun lauantaina herkuteltiin koko perheen voimin kun ekaluokkalaisella alkoi kesäloma. Ja joinpa vielä yhden siiderinkin kun lapset meni nukkumaan. No olen kyllä muuten laskenut kaikki mitä suuhuni pistän ja koittanut liikkua paljon. Nyt alkaa paino olemaan lähellä viime kesän lukemia, mutta vielä olisi muutama kilo pudotettavana. Täytyy katsoa kuinka tämä tästä jatkuu, jos hyvin sujuu niin luulen että taidan pyrkiä tuonne painoindeksi 21-22 tienoille jonne kyllä vielä matkaa... Mutta parikin kiloa alaspäin niin olisin jo tosi tyytyväinen ja kun vielä sais pidettyä sen painon siellä eikä se tulis heti takaisin.
 
Kaunista kesäaamua naiset!
Mulla on ollu jos jonkinlaista hässäkkää tässä, joten en oo päässy raportoimaan. Aika lailla tavoitteessa oon pysyny, vaikka fuskailenkin syömisissä. Saa nähä miten käy kesällä, sillä aion mennä vähän rennommin kesäherkkujen suhteen.

Loma-aikaa en viitti pitää tiukkaa linjaa:keventelen aina kun on mahdollista mutta juhlahetken sekä kylä-ja mökkireissujen aikaan herkuttelen ihan fiiliksen mukaan.

Mun vauhti on ollu siis tämmönen:
vk.13 65.5kg
vk.14 -300gkg
vk. 15 -300g
vk 16 -800g
vk.17 -1000kg
vk18 +800 g
vk.19 -300g
vk 20 -800g
vk 21 -1000g
vk 22 +300g
vk 23 -1100g

Niin kun näkyy, niin menny vähän niin kuin "kaksi askelta eteen ja yksi taakse- tyylillä" :LOL: mutta kokonaispudotusta tullut ihan suunnitellussa aikataulussa.

Mulle tuo painareiden tyylin seurailu on passannut hyvin. Lisäksi viimeaikoina oon ruennut suosimaan näkkäriä herkkuhimon taltuttajana.Jos tekee mieli napostella ja napostella, eikä mee millään ohi niin oon keittäny päiväkahvit ja ottanu näkkäriä(+30%rasvaa) sillä periaatteella että saan syödä niin monta kuin tekee mieli. No siinä menee ehkä pari, kolme kipaletta...mutta kalorit jäävät vielä aika pieneksi, verrattuna esim pasteijoihin tms.. Ja ihme kyllä maistuvat aivan ihanilta...suolaselta kahvileivältä.

Tsemppiä kaikille ja kevyttä ;) jäätelökesää :hug: ...
Lähden viemään ipanoita uimaan...
 
moip kaikille pitkästä aikaa :)

mulla on ollut niin kiirusta töissä sekä vapaallakin etten ole ennättänyt ollenkaan paneutua koko painonpudotukseen.
Yksi viikko-punnituskin jäi välistä kun en ollut lähelläkään vaakaa... eli taas tuli väliä edelliseen 2 viikkoa. Liikuntaa en ole ennättänyt harrastaa kuin työmatka pyöräilyn muodossa :/

tänään vaaka näytti -400g kahdessa viikossa (1.8kg kokonaispudotus)
 
Aurinkoista maanantaita kaikille!

Puntarin lukemat näytttää tälle aamulle -500g. Ja tiukasta linjasta on kyllä tullut hiukan lipsuttua. Kalorit on pysyny kutakuinkin kurissa, mutta kun mies oli iltavuorossa ja tyttö leirillä niin ei tullut itselle lämmintä ruokaa laitettua illalla kun pojulle voipi vielä antaa purkista... Ja lenkkeilykin jäi viime viikolla vähemmälle kun en oikein jaksa juosta kärryjä lykäten kovin pitkiä lenkkejä. Eli taas paluu normaalille ruokarytmille ja lenkkareita tiheämmin jalkaan B) .
 
viikko taas vierähtänyt... mitään en ole muistanut/ jaksanut/kerennyt tehdä, siis tuota liikuntapuolta, vaaka näytti taas viime viikkoiseen +200g
nyt kyllä pitäis ryhdistäytyä :/

muutamilla on ihan kivoja pudotuksia ollut, onnittelut niistä :flower:
 
Mä käyn tällä todella harvoin nykyään :ashamed:

Johtunee siitä että mun paino ei näytä liikkuvan suuntaan eikä toiseen. Mutta nyt torstaina aloitin taas kromin syönnin uudelleen, mittasin lantion- ja vyötärön ympärykset (muualta ei juuri tarvis paljoa lähteäkään) ja päätin, että nyt pitää liikkua se lenkki joka päivä ja jumpata tuota kuntoplussan vatsakoulua se muutama kerta viikossa :kieh: Nämä muutaman päivän tuo liikunta onkin pitänyt.

Palaan ensi viikolla asiaan ja katotaan onko mitään tuloksia... :snotty:
 
Moikka!

Aika hiljaiselta vaikuttaa tässä pinossa, onkohan porukkaa aloittanu loman laihduksesta? Mä oon ajatellu sellaisen kyllä aloittaa kunhan miehen kesäloma alkaa niin silloin ei jaksa jokaista suupalaa laskea, jos laskis etes joka kolmannen niin se olis jo ihan hyvä ;) ...

Mutta vielä oon yrittäny pitää linjaa yllä, olin kyllä tosin jo viikonloppulomalla laihdutuksesta kun oltiin perheen kanssa siskon luona kyläilemässä hänen poikiensa synttäreillä. Sattuu tuo siskoni olemaan herkkujen teon ammattilainen niin eihän niistä malttanut pysyä erossa kun pöytä oli niitä pullollaan :p .

Aamulla puntarikin kertoi tuosta lomailusta kun miinusta oli tullut vain 200g...
 
Voi ei!!! Mulle kun antaa yhden keksin niin vien kyllä varmasti koko paketin :/ !! Mun pitäis kyllä pysyä kokonaan erossa kaikesta hyvästä niin se olis paljon helpompaa kuin että välillä syö herkkuja. Taas tänään repsahdin kekseihin ym. kun viikonloppuna tuli syötyä kylässä kaikkea hyvää... Juu, mutta laskeskelin sit että siihen 5 kilon tavoitteeseen olis matkaa vielä puoli kiloa :) . Ja siinä sit samalla päätin että tuon pudotan vaikka ilmastointiteippi suun yli teipattuna jos muuten en pysy ruoka- ja jääkaapilta poissa!

Täytyy munkin kaivaa taas sauvat varastosta ja käyttää niitä ulkoilemassa juoksulenkkien lisäksi ja huomenna lähdetään tenavien kanssa aamusta heti pyöräilemään ja testaamaan tytön tänään saamaa uutta pyörää :D .
 
Taas puntarilla käyty ja onneksi näin juhannuksenkin jälkeen (lue: tuli "hiukan" syötyä kaikkea ei niin hirveen laihduttavaa :whistle: ) paino on kuitenkin laskenut, tosin taas vain vaivaiset 200g. Suunta on kuitenkin oikea kun vähän pelkäsin että on noussut aivan kauheasti...

Tsemppiä kaikille ja hauskaa keskikesän jatkoa!
 
Heipat vaan sateisesta Suomen suvesta...
Kyllä täällä edelleen mukana roikutaan, mutta ei tahdo löytyä aikaa kirjotella. Ahkerasti oon kuitenkin kuulumisia käyny lueskelemassa.

Ajattelin siis tuossa joku viikko sitten että otan rennommin laihiksen suhteen nyt kesällä ja hetihän se näkyy puntarilla. Tässä siis varoittava esimerkki mökkeilyn ja juhannusmussutusten seurauksista ;)

vk.13 65.5kg
vk.14 -300gkg
vk. 15 -300g
vk 16 -800g
vk.17 -1000kg
vk18 +800 g
vk.19 -300g
vk 20 -800g
vk 21 -1000g
vk 22 +300g
vk 23 -1100g
vk 24 +1000g :eek: B) :p ;)
vk 25 -300g

Eli ees taas mennään painon suhteen, mutta "kun on kerran vauhtiin päästy niin antaa mennä vaan". En jaksa nipotta nyt kesällä. Niin harvoin sitä yleensä yhtään mihinkään pääseekään näistä kotiympyröistä että jos jotain herkkuja on tarjolla, niin sitten kyllä syön. Kävi miten kävi...Jos onnistuu, niin valitsen vähän kevyempiä vaihtoehtoja, mutta jos ei niin sitten vetästään ronskisti sipsipussista vaan, nin kuin tein jussina :saint:


 
en muistanut eilen punnita... mut tuskin on laskemaan paino pässy, sen verta hyvin maistui grilliherkut ja siiderikin sopivasti + eilen päällisiksi oltiin vielä juhlissa..ja herkkuahan riitti!! koko päivän :p
eikä ole tuota liikuntaakaan tullut harrastettua :ashamed:
 
Kiva kuulla ettei muutkaan ole niin tunnollisesti laskeneet jokaista syötyö kaloria :p . Ja ihan oon samaa mieltä Amalia K:n kanssa että kun harvoin pääsee jonkun muu tekemiä herkkuja herkuttelemaan niin kyllä silloin voi laihdutuksen hetkeksi unohtaa! Ehtiihän sitä kotioloissa sitten "paastota" :) . Niin ja tuli mun kyllä juhannuksena herkuteltua ihan kotioloissakin, mutta juhannus voidaan varmasti laskea poikkeustilaksi (niin ja miehen tekemiä grilliherkkuja meillä pääsääntöisesti nautiskeltiin ;) ) ...

Tuosta liikunnasta, sitä mun pitäis kyllä saada jotenkin lisättyä. Oliskohan stepperi hyvä näin sadepäiville kun ei uloskaan viitsi lähteä? Saako sillä hien pintaan ja pulssin nousemaan?
 
Niinpä, viimein tuo 5kg on karistettu. Toivottavasti pysyvästi! Nyt aloitan loman tästä kalorien tarkkailusta kun miehenkin loma alkoi. Saa nähdä mitä puntari näyttää 5vk kuluttua kun loma loppuu ;) ! Palaan ehkä asiaan syssymmällä uusin tavoittein...

Tsemppiä kaikille ja oikein rentouttavaa kesän jatkoa!!
 
onnea sakama :flower:
Mie oon ollut ylityöllistetty niin töissä kuin kotona, etten ole koko painon pudotusta jaksanut edes ajatella :(
kohta aloitan kesäloman ja ajattelin että aloittelen nuo painonpudotus-kuviot syksyllä uudestaan, nyt otan vaan rennosti ;) jos sit syksyllä suunnistais salille tai aerobiciin tms.
aurinkoista kesää kaikille!
 

Yhteistyössä