N. 20-vuotiaat kuumeilijat!

  • Viestiketjun aloittaja alabama
  • Ensimmäinen viesti
Tiistai 29.5.2007

Äityli-84............kp6/34........................yk10......................2.lapsi
Hempukka87.....kp14/30........................yk8...................1.lapsi
Ines..................kp 14/?.........................yk5......................1.lapsi
Äippä84............kp 16/28-30...................yk4.....................3.lapsi
Haltia................kp 16/31-36..................yk7.......................1.lapsi
Riquli.................kp 18/28-30..................yk1......................2.lapsi
Hissu.................kp18/29-34...................yk2.......................2.lapsi
Wiivi84..............kp32/?............................yk?.....................2.lapsi
Blue123.............kp38/??........................yk2.......................2.lapsi
Jenni84.............k42/32........................yk2.....................1.lapsi
Dreamer-88......kp47/29, 51-86............puoli vuotta.........1.lapsi
Mimmali............kp 47/31-33...................yk10.......................1.lapsi
Auts..................kp 60/?........................yk?.........................2.lapsi
Anna333.............kp61/36........................yk11.....................1.lapsi
Nirno.................kp 70/30 ......................yk3......................1.lapsi
Bayan Fare........kp 79/32-?....................yk6......................1.lapsi
Nibbler...............kp 89/28.......................yk1.......................1.lapsi


Plussanneet

Mmiilia
Saitu
MiiaMaria
Freija


:flower:

Kutina palasi takaisin..Johan se nyt oli 3pv pois.. \|O
Raapututtaa joka paikasta..pakko tehdä uusi testi huomenna jotta tietää mitä tän kutinan kans voi oikein tehdä..Yo-juhlatkin lauantaina. :kieh: :ashamed:
 
Mitä pinolaisille kuuluu? :wave:
Allekirjoittanut on todellakin joko sairastunut mahapöpöön tai oksetuksen syynä on joku muu..Sen näkee tänään. :whistle:
Epäilisin sen syyn olevan mun tuurilla toi mahapöpö. :ashamed:
 
Oikukas taas
Jännitän täällä muiden mukana mimmali sun testiä! tuu sit heti kertomaan :D (aivanku ei sillä hetkellä olisi muuta mielessä riippumatta tuloksesta :LOL: )

Mä olisin halunnu tänään varata lääkäriajan jos olis vaikka jonkun sortin gynekologisen tutkimuksen tehny tai ihan mitä tahansa että selviäis missä mun menkat on. Mulla ei ollu hajuakaan että nykyään ei oo mitään sanavaltaa siinä kelle tutkittavaksi menee, mun omalääkäri on nimittäin niin kaamee tapaus että mä en todellakaan suostu sille menemään sisätutkimuksiin. En ikinä. Tulee aivan sairaan hyväksikäytetty olo kun edes mietin ajatusta sen pulleista sormista ja omahyväisestä ilmeestä kun siinä riisuis ja sen tavasta naurahtaa kuin olisin lapsi joka valittaa turhasta aina kun menen sinne. Hyi saakeli. (traumoja varsinkin siitä keskenmenopelosta ja siitä kun silloinkin olin oikeassa ja lääkäri vaan nauroi mulle).

Täytyy varmaan käydä yksityisellä. Sanookohan ne vaan että "odottele rauhassa".... Viitsis maksaa ihan älyttömästi tosta tiedosta :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:12 Oikukas taas kirjoitti:
Jännitän täällä muiden mukana mimmali sun testiä! tuu sit heti kertomaan :D (aivanku ei sillä hetkellä olisi muuta mielessä riippumatta tuloksesta :LOL: )

Mä olisin halunnu tänään varata lääkäriajan jos olis vaikka jonkun sortin gynekologisen tutkimuksen tehny tai ihan mitä tahansa että selviäis missä mun menkat on. Mulla ei ollu hajuakaan että nykyään ei oo mitään sanavaltaa siinä kelle tutkittavaksi menee, mun omalääkäri on nimittäin niin kaamee tapaus että mä en todellakaan suostu sille menemään sisätutkimuksiin. En ikinä. Tulee aivan sairaan hyväksikäytetty olo kun edes mietin ajatusta sen pulleista sormista ja omahyväisestä ilmeestä kun siinä riisuis ja sen tavasta naurahtaa kuin olisin lapsi joka valittaa turhasta aina kun menen sinne. Hyi saakeli. (traumoja varsinkin siitä keskenmenopelosta ja siitä kun silloinkin olin oikeassa ja lääkäri vaan nauroi mulle).

Täytyy varmaan käydä yksityisellä. Sanookohan ne vaan että "odottele rauhassa".... Viitsis maksaa ihan älyttömästi tosta tiedosta :D
Kai sitä kysyä vois lekurilta, mutta erittäin todennäköistä, et toteavat vaan et oottele nyt hetki viä... \|O Ja yksityiselle naistentautien lääkärille mä kyllä menisin... Ja mitä tohon sanavaltaan tulee, nii kyllä sulla on oikeus vaatia joku muu kuin omalääkäri....Kuuluu nimittäin kohtaan "potilaan oikeudet"...
 
Tein testin.
Rukoilin vessassa ennen testin tekemistä että haluaisin miehen kanssa lapsen mutta että sä Isä sen viimekädessä päätät kumpi meille on tällä hetkellä parempi.

No,todella selkeä nega tuli.Nyt lyötiin mimmali maanrakoon,en tiedä koska ollut näin pettynyt olo sillä pahoinvoinnit ja kaikki..Huoh. :ashamed:
 
Hempukka87
mimmali :hug:
Eiköhän teillekin se lapsi joskus siunannu, olen varma siitä. Meilläkin on jo ties kuinka monetta kuukautta yritys päällä, mut pitää vaan jaksaa luottaa siihen et kyllä se vauva meillekin joskus suodaan.
Ei tullut vieläkään ovistikut postissa :/ niitten käyttö meneekin sit enskiertoon kun nyt jo kp14 niin eipä niillä mitää käyttöä enää oo kun jokatapaukses on pupuiltu eilen, toissapäivänä ja lauvantaina. Ja varmasti viä tänään illalla. Ja muutenkin olin eilen havaitsevinani oviksen kun toista puolta mahasta vähän nippaili. Kummiskin on aina sellanen pessimistinen olo et tuskin mä vieläkään raskaaksi tulen.. :ashamed: Mutta ei auta muu kuin tänä iltana vielä pöllytellä ja sitten vaan jäädä odottamaan.
 
Täällä pk-seudulla on sellanen #&%?$!* juttu ettei saa muutakuin omalääkärille vaivasta ja ajatuksista riippumatta. Sen verran oon nyt saanu selvitettyä että johtavalle lääkärille voi pistää kirjeen ja pyytää vaihtamista jolloin sen pitäisi onnistua, mutta siinä voi mennä X-aikaa.

Mimmali voi ei :O Tiedän kyl ihan tasan miltä susta tuntuu. Voihan #&%?$!*. Mullaki on inhottava olo koko ajan, huippaa ja pulssi on nopeempi ku yleensä vaikka vaan istuisin. Jälkitauti varmaan tulossa siitä viime viikon flunssaamisesta.

Yksityisellä kävin äsken ton huonon olon takia kun koko ajan pyörryttääkin että kuuntelis keuhkot kun yskinkin niin paljon. Eipä ollu mitään ylimääräistä rahinaa, EKG-hen määräs mut sen meen tekemään sille urpolääkärille mieluummin kun piti palata takasin työpaikalle enkä haluu maksaa mtn sydäntutkimuksia yksityiselle.

Mainitsin samalla et on menkat älyttömästi myöhässä (sanoin vielä et kolmisen viikkoa jos laskee normaalikierron mukaan) ja se totes vaan että jos kolmeen KUUKAUTEEN ei tapahdu mitään niin SITTEN VASTA gynekologille :eek: Toihan on ihan älyttömän pitkä aika.

Nii ja kehoitti jatkamaan raskaustestien tekemistä.
Voi jee. Kun ei tässä raskaana kuitenkaan olla. Sit se oli viel hyvä kun kysyi että mikä on ehkäisy. Totesin ettei ole ollut. Muutamaa minuuttia myöhemmin kysy vielä uudestaan että mikäs se ehkäisy olikaan ja sanoin taas että niin ei ole ollut, ja lääkäri tietäväisesti totesi sitten että jos en halua raskaaksi niin kai mä tiedän että pitäis kondomia käyttää.

Ihanku tässä nyt olis yhtään lasta vaikka raskaanakin oon ollut jo kolme kertaa.

Kylläpä muuten rupes taas #&%?$!*. Huoh. Noh.

Jatketaan..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:20 Oikukas kirjoitti:
Mainitsin samalla et on menkat älyttömästi myöhässä (sanoin vielä et kolmisen viikkoa jos laskee normaalikierron mukaan) ja se totes vaan että jos kolmeen KUUKAUTEEN ei tapahdu mitään niin SITTEN VASTA gynekologille :eek: Toihan on ihan älyttömän pitkä aika.

Nii ja kehoitti jatkamaan raskaustestien tekemistä.
Voi jee. Kun ei tässä raskaana kuitenkaan olla. Sit se oli viel hyvä kun kysyi että mikä on ehkäisy. Totesin ettei ole ollut. Muutamaa minuuttia myöhemmin kysy vielä uudestaan että mikäs se ehkäisy olikaan ja sanoin taas että niin ei ole ollut, ja lääkäri tietäväisesti totesi sitten että jos en halua raskaaksi niin kai mä tiedän että pitäis kondomia käyttää.
Pakko sanoo että sulla oli sitten yhtä v-mäinen lääkäri kun mulla terkkari.Mulla oli 1½kk menkat myöhässä ja testit negaa.Soitin sinne ja sanoi vain että oota pari kuukautta vielä ja katotaan sitten..Ehkäisystä kysyi näillä sanoin "kai osaat käyttää ehkäisyä,ettet raskaaksi tule?".Kuka sanoi etten halua tulla raskaaksi..?!?Helevetti 10kk yritystä takana. :kieh: \|O

Verikokeeseen raskautta epäillessäni ja huimauksen takia pyysin aikaa,mutta kieltäytyivät ja sanoivat ettei ole perusteltua syytä mennä labraan jos ei ole positiivinen tulos tullut. :eek:
Tai sitten tohon huimaamiseen että jos ei oo pyörtyny tai ei oo ennen ollu ongelmia veren kans. :/
 
mulla on ollu parhaimmillaan 6kk menkat poissa ja siis aivan ilman syytä ja sitten ne tulee ja taas on vaikka 5kk poissa... ja mulle edelleen sanotaan että ootellaan ootellaan..


no kerran sitte kävi niin että oli menkat ollu poissa 3kk ja alkoivat sitten ihan varoittamatta... no aina mulla on ollu runsaat kuukautiset mut nämä..voi jestas sentää ku sitä verta tuli ja ajattelin vaan et ku olivat taas noin kauan poissa ni tulee vaan siks runsaammin.. meni viikko ja alkoi toinen eli vuotoa oli ollut jo puoltoista viikkoa ja veren tulo yltyi niin että jos pidin yösidettä tunnin ni se falskas läpi.. ajattelin vieläkin että kohta loppuu..

alkoi toinen viikko ja samaa raataa jatkui. soitin terveyskeskukseen ja he pyysivät tulemaan käymään...menin sinne tutkivat ettei ollu keskenmeno (ei ollu) ja lähettivät kotiin sanoen odottele.

kolmas viikko alkoi, soitin terveyskeskukseen ja sanoivat ettei mitään voi tehä. lähin pojan kanssa kauppaan ja kassalle päästyäni päässä heitti ja kaikki sumeni sain kuitenkin pidettyä tajuntani mutta olin kuulemma hetken poissa sanoi kassatäti, no ei muuta kuin terkkariin ja siinä vaiheessa jo itkin kun mietin että jos pyörryn vaikka kotimatkalla, ja koko ajan siis huippasi.. taas käskivät kotiin, itkin koko matkan.

seuraavana aamuna soitin yksityiselle ja kerroin hällekkin koko tarinan ja myös aikasemmista. no yksityinenkin tutki ettei oo ollu keskenmeno ja sanoi ettei oo ollu. no tämä kiltti setä määräsi lääkettä verenvuodon lopettamiseen ja jotain keltarauhashormoonia kierron säännöllistämiseen.

söin kumpiakin lääkkeitä lääkärin ohjeen mukaan, vuoto loppui 2 päivän kuluttua lääkkeiden aloittamisesta, ja sitten alkoi laskeminen ja odottelu että alkaisivat uudestaan normaalina,

ja kuin taikaiskusta menkat alkoivat ajallaan ja olivat normaali pituiset. söin vielä toisen kuurin lääkkeitä niin kuin lääkäri määräsi, ja sittenpä ei tullut kuukautisia 6kk ja vieläkään asia ei oo kunnossa..taas sanotaan vaan että odotellaan odotellaan.

miten pirussa tässä voi ees tulla raskaaks kun ei tuu kuukautisia niin veikkaan etten edes ovuloi.

sori kun tästä tuli näin pitkä stoori..
 
Keskiviikko 30.5.2007

Äityli-84............kp7/34........................yk10......................2.lapsi
Hempukka87.....kp15/30........................yk8...................1.lapsi
Ines..................kp 15/?.........................yk5......................1.lapsi
Äippä84............kp 17/28-30...................yk4.....................3.lapsi
Haltia................kp 17/31-36..................yk7.......................1.lapsi
Riquli.................kp 19/28-30..................yk1......................2.lapsi
Hissu.................kp19/29-34...................yk2.......................2.lapsi
Wiivi84..............kp33/?............................yk?.....................2.lapsi
Blue123.............kp39/??........................yk2.......................2.lapsi
Jenni84.............k43/32........................yk2.....................1.lapsi
Dreamer-88......kp48/29, 51-86............puoli vuotta.........1.lapsi
Mimmali............kp 48/31-33...................yk10.......................1.lapsi
Auts..................kp 61/?........................yk?.........................2.lapsi
Anna333.............kp62/36........................yk11.....................1.lapsi
Nirno.................kp 71/30 ......................yk3......................1.lapsi
Bayan Fare........kp 80/32-?....................yk6......................1.lapsi
Nibbler...............kp 90/28.......................yk1.......................1.lapsi


Plussanneet

Mmiilia
Saitu
MiiaMaria
Freija


:flower:

Kierto vaan venyy monella.. :ashamed:
 
Onkohan kukaan edes saanut tälläsillä kiertopäivillä enää plussaa? se lekuri vaan kehotti jatkamaan testien tekemistä.. Ehkä jos rupeis kerran viikkoon tai sit aina tasakp:llä (kp 50,kp60) testaamaan :D jotenkin ihan typerästi sellanen olo et tässä vois varautua viel johonki kp 70:kin negan testaamiseen,ei ne menkat kuitenkaan ala.

Aamupissasta en oo muuten testiä tehnyt kertaakaan, tosin riippumatta vuorokaudenajasta niin tässä vaiheessa pitäis kyl jotain näkyä :DD
Aconeilla oon nimittäin testaillu.


Onneksi tänään on ollut ihan letkeä päivä töissä,eipä tässä oo paljon mitään tarvinut tehdä. Join vähän kahvia ja viimeviikkoisen kofeiinittomuuden takia tää pärisee jo nyt :D :whistle:

Mites muitten aamu?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:48 mimmali kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:20 Oikukas kirjoitti:
Voi jee. Kun ei tässä raskaana kuitenkaan olla. Sit se oli viel hyvä kun kysyi että mikä on ehkäisy. Totesin ettei ole ollut. Muutamaa minuuttia myöhemmin kysy vielä uudestaan että mikäs se ehkäisy olikaan ja sanoin taas että niin ei ole ollut, ja lääkäri tietäväisesti totesi sitten että jos en halua raskaaksi niin kai mä tiedän että pitäis kondomia käyttää.
Pakko sanoo että sulla oli sitten yhtä v-mäinen lääkäri kun mulla terkkari.Mulla oli 1½kk menkat myöhässä ja testit negaa.Soitin sinne ja sanoi vain että oota pari kuukautta vielä ja katotaan sitten..Ehkäisystä kysyi näillä sanoin "kai osaat käyttää ehkäisyä,ettet raskaaksi tule?".Kuka sanoi etten halua tulla raskaaksi..?!?Helevetti 10kk yritystä takana. :kieh: \|O
Rupes naurattamaan ihan hulluna noi jutut :LOL: . On se hyvä että teillä huolehditaan ehkäisystä, minä kun kysyin lasten neuvolassa synnytyksen jälkeen, että minkäslaista ehkäisyä sitä sitten pitäis käyttää, kun imetän ja lisää lapsia ei vielä ole suunnitelmissa, ni katto terkkari ihan h-moilasena, "ai mikä ehkäisy?". Totesin tätille, että pitänee soittaa sitten vaikka TK:lle, et ehkä ne siellä tietää paremmin...! :)
 
hissu
voi kun aika kuluis nopeemmin! pääsis uuteen kiertoon! harmittaa kun bongasin niin hyvin sen ovulaation(ekaa kertaa elämässäni) niin se meni sivu suun :/ ja nyt vaan oottelen menkkoja. mitään oireita ei ole!ja hyvä niin!

pahoittelut mimmalille negasta :hug:

On kyllä melkoisia kiertoja teillä! :eek: Toivottavasti pian tulis plussa testiin tai menkat :flower:
 
Täälä ei oo kyllä osasa pitkäkiertolaisista kuulunu mitään piiitkään aikaan...mahtavatko täälä enää käydäkään...?!

Mimmali, bongasitko ovista kierrossa? Ajattelin vain että josko se vain olis myöhässä tai jotain..?


Mie ajattelin huomena tai perjantaina taas testata... uskaltaakohan...? :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:28 Bayan Fare kirjoitti:
Täälä ei oo kyllä osasa pitkäkiertolaisista kuulunu mitään piiitkään aikaan...mahtavatko täälä enää käydäkään...?!

Mimmali, bongasitko ovista kierrossa? Ajattelin vain että josko se vain olis myöhässä tai jotain..?
En bongannu..Laskurilla vaan vähän koitin ajotella.. :ashamed:
Limat alko runsaina tossa viikko pari sitten mutta ei kyllä ovikselta tuntunu.. :whistle:
Peukkuja pidän sulle testaamiseen..Tuu kertoon si. :)
 
Hei, Olen kyllä lueskellut teidän juttuja ja pitänyt kaikille kkovasti peukkuja, että plussia tulisi paljon, kun kierrotkin on noin venyneet... Toivotaan, että niitä vielä tulee. Inhottavia noi pitkät kierrot, itsellekän todella epäsäännöllisisä ja pitkiä ollut monesti. Ihan lohduttavaa huomata, että sama ongelma muillakin, ehkä sitä silti raskautuu itse kukin.

Meillä alkais oleen ovulaation aika jos laskut pitää paikkansa, tai toi kierron pituus, mutta limoja ei oo pahemmin ollut, joten, epäilen, että tämä kierto tulee venymään, tai sitten en ovuloi ollenkaan. no jännää nyt seurailla, pitäis kai kirjoittaa itselekin ihan ylös, että vois noista kierron vaiheista jotain paremmin päätellä. Kovasti ollaan kyllä touhuiltu, joten sikäli positiivinen olo.

Kovasti onnea teille testailuihin ja pitkään pinnaa ja haleja :hug:
 
tein tänään testin ja negahan sieltä tuli. joten osaan nyt sit tietää et kuukautisia ei tuu piiiitkään aikaan niin kuin näyttää käyneen muillekki..eli kierto pitenee..kuukautisia voin taas ootella kuukauden päästä jos sillonkaa...

paha tässä on raskautua kun ei ees kiertoa tiiä.

mun pitäis varmaan taas jättää puoleks vuodeks tää vauvakuume puoli niin ei tulis mietittyä sitä ihan koko ajan.

tsemppiä muille.


:ashamed: :'( :ashamed: :ashamed:
 
hissu
ehkä onkin hyvä vähän aikaa pitää sellaista hermojenlepuuttamis lomaa! ehkä silloin voi onnistaakin,kun "unohtaa" koko touhun!

en tiedä onko apua,mutta vois kokeilla sitä Multitapsin spesial2+- monivitamiini valmistetta! =) :hug:
 
Torstai 31.5.2007

Äityli-84............kp8/34........................yk10......................2.lapsi
Hempukka87.....kp16/30........................yk8...................1.lapsi
Ines..................kp 16/?.........................yk5......................1.lapsi
Äippä84............kp 18/28-30...................yk4.....................3.lapsi
Haltia................kp 18/31-36..................yk7.......................1.lapsi
Riquli.................kp 20/28-30..................yk1......................2.lapsi
Hissu.................kp20/29-34...................yk2.......................2.lapsi
Wiivi84..............kp34/?............................yk?.....................2.lapsi
Blue123.............kp40/??........................yk2.......................2.lapsi
Jenni84.............k44/32........................yk2.....................1.lapsi
Dreamer-88......kp49/29, 51-86............puoli vuotta.........1.lapsi
Mimmali............kp 49/31-33...................yk10.......................1.lapsi
Auts..................kp 62/?........................yk?.........................2.lapsi
Anna333.............kp63/36........................yk11.....................1.lapsi
Nirno.................kp 72/30 ......................yk3......................1.lapsi
Bayan Fare........kp 81/32-?....................yk6......................1.lapsi
Nibbler...............kp 91/28.......................yk1.......................1.lapsi


Plussanneet

Mmiilia
Saitu
MiiaMaria
Freija


:flower:
 
No minäki ajattelin että piän kesälomaa tässä asiassa. Tänä aamuna tehty nega oli liian kova pala, mä en jaksa enää tällasta. Tarviin hermolepuutusta ja jotain ihan muuta ajateltavaa.

Hankin paremman pyörän ja lähetään sitte miehen kans tekeen pyörälenkkejä kun rakentamiselta ehitään. Voisin taas koota palapelejä ja lukea kirjoja, jättää tätä tietokonetta vähemmälle, tai ainaki rueta taas pelaan jotain, eikä aina vaan lukea kaksplussaa. :D

En aio murehtia edes sitä että menkat on poissa, aion nauttia siitä ettei ne oo "tiellä". :D
 
no nii... pakko oli meitsinki sitte mustaantua...
Älkää nyt kaikki alkako pitään matalaa rohviilia...etten ihan yksinäni jää tänne tuskailemaan...
Täällä ei kyllä yhtään pidetä mtn lomia, vaan käyn täällä varmasti edelleenki usein kyttäämässä...Nyt kp 18 ja tästä se piinavin aika sitte alkaaki... |O
 

Yhteistyössä