naiset, miksi ette laita itseänne?!!! eikö oma ulkonäkö kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja "havupuu"
  • Ensimmäinen viesti
kauhistukaa
Juu, ei vaan kiinnosta. Kiinnosti vielä lukiossa, ei enään.

Hygieniasta pidän huolen, hiukset aina puhtaana, kynnet siistit (siis lyhyet), hiukseni harjaan ja peitevoidetta voin vähän sipaista jos tulee finni tai silmien alla on isot mustat pussit. Vaatteita pyrin ostamaan sopivia, kestäviä ja mukavia, lemppari näin talvella on usein mustat toppahousut ja urheilullinen toppatakki + ugg bootsit. + PIPO.

Itteä lähinnä huvittaa matamit jotka on käkertänyt tukkaa aamulla tunnin, meikkiä on tehty saman verran, sit vedetään sellaiset persevakoa nuolevat piukat farkut jalkaan, 10 sentin tappokorot, piukka paita mistä tissit pullahtaa ulos ja sit sellanen epäkäytännöllinen pikkuveska roikkuu jotenkuten tossa olalla samalla kun juosta könöttävät tappokoroillaan taaperon perässä liukkaalla pihatiellä ja taivaalta tulee räntää. Phah, "naisellista". Seksikkäämpää on pukeutua sään ja tarkoituksen mukaan.
 
joooop
JOs se äiti oli sellaisenaan onnellinen niin mitä se muille kuuluu miltä näyttää?
esim. Sen naisen miehelle sillä voi olla merkitystä, eräs ystäväni, muslimi nainen muuten, joskus kkiteytti hyvin että suomalainen nainen ei meikkaa näyttääkseen hyvältä miestään varten, vaan vain silloin kun "menee ulos" (baariin, teatteriin, elokuviin jne.), eli muita varten. Musliminaiset taas laittautuvat ainoastaan omaa miestään varten, näyttääkseen tämän silmiin hyvältä.
 
  • Tykkää
Reactions: _Pigeon_
kauhistukaa
esim. Sen naisen miehelle sillä voi olla merkitystä, eräs ystäväni, muslimi nainen muuten, joskus kkiteytti hyvin että suomalainen nainen ei meikkaa näyttääkseen hyvältä miestään varten, vaan vain silloin kun "menee ulos" (baariin, teatteriin, elokuviin jne.), eli muita varten. Musliminaiset taas laittautuvat ainoastaan omaa miestään varten, näyttääkseen tämän silmiin hyvältä.
Musliminainen saa turpaan jos se laittautuu muita kuin miestään varten, hänhän on miehensä omaisuutta ja omalle miehelleen esine.

Mun ei tarvitse laittautua omaa miestä varten, kerta miehen mielestä olen paras saunan puhtaana, niinkuin moni muukin suomalainen mies tykkää vaimostaan... luonnollisena ja puhtaana.

Kyllä suomalainen mies lyö ählämintählämin sata nolla <3
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla
joooop
[QUOTE="mies";27983693]Esim. kallis miesten italialainen puku, jossa käyetty aitoa villaa, silkkiä ja viskoosia, voi maksaa yli tonnin (itselläni löytyy). Vaikka toki siinä on kaksi osaa eli takki ja housut.[/QUOTE]

käsittääkseni henkilö jolle vastasin, puhui arkipukeutumisesta.
 
"mies"
... suomalainen nainen ei meikkaa näyttääkseen hyvältä miestään varten, vaan vain silloin kun "menee ulos" (baariin, teatteriin, elokuviin jne.), eli muita varten. Musliminaiset taas laittautuvat ainoastaan omaa miestään varten, näyttääkseen tämän silmiin hyvältä.
Aivan. Turhan monelle suomalaisnaiselle itsen laittaminen tai laittamattomuus on MYÖS poliittinen ja vallankäytöllinen statement. Tämä on niitä feminismin tuskallisia ja irvokkaita jälkimaininkeja, jotka ovat karseita meille miehille pääsääntönä.

Tää kuvio on muuten maailman mittakaavassa pelkästään suomalaisten naisten juttu. Eli ehkä toinen on väärässä: muu maailma tai suomalaisnaiset :p
 
jooop
Musliminainen saa turpaan jos se laittautuu muita kuin miestään varten, hänhän on miehensä omaisuutta ja omalle miehelleen esine.

Mun ei tarvitse laittautua omaa miestä varten, kerta miehen mielestä olen paras saunan puhtaana, niinkuin moni muukin suomalainen mies tykkää vaimostaan... luonnollisena ja puhtaana.

Kyllä suomalainen mies lyö ählämintählämin sata nolla <3
mä niin arvasin että tää väännetään tuollaiseksi. En itsekään pidä islamia kovinkaan hienona uskontona tai muutenkaan, mutta mun mielestä tuossa ajatuksessa heillä on järkeä.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27983110] (2) tietämätön, ts. ajattelulta vähemmän jalostunut, koska toiminnan motiivi on vain se, mistä itse pitää -> vastasyntyneen tasoista ajatteluna. [/QUOTE]

Mitenkäs sä pukeudut ja laittaudut? Minkä ajattelet miellyttävän naisten silmää? Vai oletko itse vastasyntyneen tasolla ajattelussasi ja vedät päällesi sellaiset vaatteet, mistä itse pidät?
 
kauhistukaa
mä niin arvasin että tää väännetään tuollaiseksi. En itsekään pidä islamia kovinkaan hienona uskontona tai muutenkaan, mutta mun mielestä tuossa ajatuksessa heillä on järkeä.
Mun mielestä se on sitä naisen esineellistämistä parhaillaan.. siis kuvottamimmillaan. Omalle miehelle laittautumisessa sinänsä ei ole mitään pahaa, se voi olla joskus hauskaakin ja kivaa vaihtelua... mutta siinä että musliminainen ei saa laittautua nätiksi minnekkään muualle vaikka tahtoisi, vaan pitää kulkee joku rätti päässä.... yök.
 
joooop
[QUOTE="mies";27983801]Aivan. Turhan monelle suomalaisnaiselle itsen laittaminen tai laittamattomuus on MYÖS poliittinen ja vallankäytöllinen statement. Tämä on niitä feminismin tuskallisia ja irvokkaita jälkimaininkeja, jotka ovat karseita meille miehille pääsääntönä.

Tää kuvio on muuten maailman mittakaavassa pelkästään suomalaisten naisten juttu. Eli ehkä toinen on väärässä: muu maailma tai suomalaisnaiset :p[/QUOTE]

suomalaisnaiset nyt vaan ovat ymmärtäneet tasa-arvon niin että kaikki pitäis olla niin kuin naiset haluaa, vaikka oikeasti sen kuuluisi mennä niin että miehet ja naiset olisivat mahdollisimman tasavertaisia keskenään.

Se on kyllä hassu asia tämä ulkonäkö, siihen kun puututaan niin kaikki on takajaloillaan.
 
"mies"
mä niin arvasin että tää väännetään tuollaiseksi. En itsekään pidä islamia kovinkaan hienona uskontona tai muutenkaan, mutta mun mielestä tuossa ajatuksessa heillä on järkeä.
Samaa mieltä. En tykkää tuollaisesta vapauden triumfismista eli lällätilää, mepä tehdään mitä halutaan. Se on näköalatonta ja lapsellista. Naisen vallankäytön tulisi mielestäni saada erilaisia, harkitumpia muotoja kuin joko naisellisuuden torppaaminen tai sitten sen välineellistäminen osana jotain abstraktia yhteiskuntateoriaa.

Jotkut naiset tarraavat feminismiin kuin Graalin maljaan eivätkä hellitä vaikka mikä olisi. Tämä on nähdäkseni aivan vääränlaista ja myös yksinkertaisesti esteettisesti rumaa fanaattisuutta.
 
jooop
Mun mielestä se on sitä naisen esineellistämistä parhaillaan.. siis kuvottamimmillaan. Omalle miehelle laittautumisessa sinänsä ei ole mitään pahaa, se voi olla joskus hauskaakin ja kivaa vaihtelua... mutta siinä että musliminainen ei saa laittautua nätiksi minnekkään muualle vaikka tahtoisi, vaan pitää kulkee joku rätti päässä.... yök.
sulta tais nyt vaan mennä pointti ihan huolella ohi... :)
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27983833]Mitenkäs sä pukeudut ja laittaudut? Minkä ajattelet miellyttävän naisten silmää? Vai oletko itse vastasyntyneen tasolla ajattelussasi ja vedät päällesi sellaiset vaatteet, mistä itse pidät?[/QUOTE]

Lyhyesti sanoen ajattelen muutakin kuin itseäni pukeutumisessani.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27983879]Lyhyesti sanoen ajattelen muutakin kuin itseäni pukeutumisessani.[/QUOTE]

Ja eiköhän niin tee jokainen. :) Jos ei ajattelisi, jättäisi vaatteet pukematta tai lähtisi rikkinäisissä ja likaisissa vaatteissa liikkeelle. Ja enpä ole tällaista havainnut, joten...
 
häh?
Ihan pakko kysäistä vähän aiheen vierestä: mitä pahaa on Me&I lastenvaatteissa? Satuin just sellaisen mekon tytölle ostamaan. Minkä virheen mä tein ja ketä se ärsyttää :-D?

(Nimimerkki .. otti tossa ton merkin esille)
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;27983918:
Ihan pakko kysäistä vähän aiheen vierestä: mitä pahaa on Me&I lastenvaatteissa? Satuin just sellaisen mekon tytölle ostamaan. Minkä virheen mä tein ja ketä se ärsyttää :-D?

(Nimimerkki .. otti tossa ton merkin esille)
Joitain ärsyttää se kun ne on niin kalliitta ettei oo varaa niitä ostaa niin ne pitää sen takia haukkua maan rakoon.
 
"vieras"
En ehdi. Mulle riittää, että olen puhdas, puhtaissa vaatteissa ja hiukset harjattu. Mieluummin nukun puoli tuntia enemmän kuin käytän sen ajan itseni laittamiseen. Tähän mennessä kukaan ei ole huomauttanut meikkaamattomuudesta.
 
[QUOTE="vieras";27983938]En ehdi. Mulle riittää, että olen puhdas, puhtaissa vaatteissa ja hiukset harjattu. Mieluummin nukun puoli tuntia enemmän kuin käytän sen ajan itseni laittamiseen. Tähän mennessä kukaan ei ole huomauttanut meikkaamattomuudesta.[/QUOTE]

Minäkään en käytä meikkiä. En ylipäätään ymmärrä miksi pitäisi, miksi nainen ei voi olla ihan oma itsensä sellaisena kuin on, miksi pitäisi pakkeloida naama kaikenmaailman myrkyillä ja esittää jotain muuta kuin on?
 
"vieras"
Minä meikkaan joka päivä, enkä koe kyllä sitä mitenkään vaikeana tai outona. Muutkin ystäväni kyllä meikkaavat ihan joka päivä, aamulla heti aamupalan jälkeen.

Ja miksikö? No koska on mukava näyttää hyvältä. :)
 
"minävain"
Mulle ei tulisi mieleenkään lähteä ihmisten ilmoille meikittä tai jossain verkkareissa. Leikkipuistoonkin laitan ainakin ripsaria ja huulipunaa. Farkuissa kyllä kuljen, mutta tuulipuku on lenkillä käyntiä varten ja toppapukua en omista. Johtuu varmaan siitä, että ammattini puolesta olen tottunut olemaan aina laitettu ja siisti (jakkupukuduuni) enkä näe mitään syytä näyttää räjähtäneeltä myös kotona ollessani. Käyn säännöllisesti kampaajalla ja kasvohoidossa. Mä olen edelleen minä, en pelkästään "tiinan ja jannen äiti".
ulkoiletko talvisin lapsien kanssa? Itse en kyllä näillä pakkasilla pulkkamäkeen tai muuten vain ulos lasten kanssa mennessä voisi kuvitellakaan lähteväni ilman toppahousuja ja takkia ja kunnon lämpöisiä ulkoilukenkiä.
Joka päivä minäkin meikkaan, laitan tukan ja katson mitä päälleni laitan, mutta puistoilut ja ulkoilut on ollut mulle aina välinehommaa :) eli mulla on kyllä säälle kuin säälle ulkoiluvaatteet olemassa, onhan lapsillekkin :)
 
[QUOTE="hehee";27984000]Puhuu nainen joka on kaunis kuin nukke ilman meikkiäkin. Ja sama mitä kaapista osuu käteen vaatetta, on silti aina katu-uskottava. :D[/QUOTE]

Niin mut mä olenkin keski-iässä :) Mul ei ol enää välii
 
npnp
En kauheasti laittaudu. Leikkipuistoon, lenkille, salille, kauppaan ym., mitä väliä se nyt on miltä siellä näytän. Joskus olen täysin ilman meikkiä koko päivän, joskus laitan hiukan puuteria tasoittamaan naaman väriä ja ripsaria, jotta ripset ylipäänsä edes näkyvät (vaaleat kun ovat). Meikki kuitenkin niin luonnollinen, että moni varmaan olettaa, etten meikkaa ollenkaan. Kaupungille kahville mennessä yleensä riittää myös ripsari ja puuteri. Jos oikeen hurjaksi heittäydyn, niin saatan laittaa kevyen rajauksen ja luomiväriä. :D Jos oikein kunnolla lähden ulos (on se sitten baariin tai miehen kanssa leffaan ja syömään) laittaudun kyllä tilanteen mukaan.

Hiukset on miten sattuu... Yleensä jotenkin vetäisty ponnarille. Olen surkea laittamaan hiuksia. :( Värjätessä yritän suosia suhteellisen neutraaleja värejä, jotka eivät heti paljasta juurikasvua ja mallia, joka ei helposti "kasva yli". En ikinä muista varailla aikaa kampaajalle, ennen kuin vastaan tulee jotkin juhlat tms. joihin ei enää kehtaa mennä ilman uutta väriä/leikkausta.

Vaatteet on mitä sattuu. En ole koskaan ollut tyylitietoinen... :( Tärkeintä on kuitenkin se mukavuus ja varsinkin ulkoillessa katson enemmän lämpömittaria, kuin peiliä. En koe ongelmaksi mennä ruokakauppaan lököhousuissa. Ennemmin kokisin outona käydä kaupassa kauheat pakkelit naamassa ja korkkarit jalassa hoippuen, ei vaan oo mun juttu. Myönnän kyllä, että joskus saisin hieman enemmän panostaa vaatteisiini ja asusteisiini. En vaan ikinä tunnu löytävän kaupasta mitään itselleni sopivaa... Siksi kai suosinkin aina niitä vanhoja rääsyjä. Miksi tuhlaisin rahojani vaatteisiin, joita en kuitenkaan osaisi koskaan pitää.

Mies on meillä ehdottomasti se, joka osaa pukeutua ja näyttää aina paremmalta. Eipä tuo silti ole koskaan valittanut. Tiesi jo ottaessaan, mitä tulee saamaan. :D
 

Yhteistyössä