naiset, miksi ette laita itseänne?!!! eikö oma ulkonäkö kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja "havupuu"
  • Ensimmäinen viesti
"hehee"
[QUOTE="hehee";27984181]Meinasin, että oot aina hyvännäköinen ilman tälläystä tai ei. Eli ei susta saa homssuista ja tyylitöntä tekemälläkään. ;)[/QUOTE]

Meni sanat sekaisin, eli tällättynä tai ilman tälläystä aina hyvännäköinen. :)
 
"jaapajaa"
Ne sun rinnat ja herkullinen takamus ei varmaankaan näy kamalasti niiden löysien vaatteiden alta. Tokihan suurin osa varmaan harrastaa seksiä alasti, mutta mieti nyt miltä miehistä voi tuntua kävellä kadulla tyttöystävän kanssa jota kaikki luulee pojaksi ennen kuin näkevät kasvot. Kyllä mun mies on ainakin joskus maininnut että kiva hengailla itsensä kanssa kun oon jostain syystä pukenut sen vaatteet päälle... Ja kyse ei siis ole mistään "Mun mielestä miesmäisistä" vaatteista, vaan siitä miksi nainen pukeutuu miehensä vaatteisiin/miehensä kanssa samanlaisiin vaatteisiin. Tiesitkö että on olemassa myös tyttömäisiä rentoja vaatteita, ei tarvitse näyttää androgyyniltä jotta vaatteet ei kiristäis.
Noo, tässä nyt on mukana enemmän sun omia mielikuvia kuin mun vaatetusta. Taisin sanoa käyttäväni löysiä housuja, lenkkareita ja hupparia. Hupparin väljyydestä en puhunut ;) Kyllä mun mies on mut aika tehokkaasti naiseksi tunnistanut ja vieläpä ihastunut ja rakastunutkin tähän mun ei-tälläytyvään luonnonluukkiini. Mitä se nyt muita sitten kaivelee, se on se osa, mitä en tässä ymmärrä. En mäkään marmata muiden koroista enkä irtoripsistä.
 
Jaa jospa äidillä ei rahat riitä kampaajalla käymiseen kun haluaa vaatettaa lapset nätisti?
Jospa mamma haluaa olla ns luonnonlookissa?
Ehkä naista ei ole kiinnostanut ennen äitiyttäkään huolehtia ulkonäöstään sinun vaatimallasi tavalla?
 
"vieras"
Mä en meikannut tai pukeutunut tyylikkäästi ennen lapsiakaan, miksi nyt pitäisi aloittaa. Hiuksetkin on suorat ja usein ponnarilla. Silti olen saanut aina kehuja. En tiedä johtuuko sitten siitä, että omaan mallin mitat, ja kasvotkin on meikittäkin sievät. Myönnän, että juhliin laittaudun, se on mielestäni kohteliasta.
 
"jaapajaa"
Olkoon jokainen sellainen kuin haluaa ja sellainen millaisena itse nahoissaan ja vaatteissaan viihtyy, toivoisin vaan että ihmistä katsottaisiin sen kuoren alle eikä luokitella heti siksi että joku on laitetumpi kuin joku toinen.

En oo kyllä missään vaiheessa luokitellutkaan. Sen kun puolustin omaa oikeuttani olla meikkaamatta ja laittautumatta. Sanoinpa vielä, että mun puolesta muut saa meikata ja laittautua ihan niin paljon kuin haluavat. Ei haittaa lainkaan, enkä ees ajattele siitä mitään suuntaan enkä toiseen niin kauan kun saan itse rauhassa toteuttaa itseäni. Toivon tuota ihan tismalleen samaa kuin sinäkin, että ihmistä katsottaisiin kuoren alle eikä heti luokiteltaisi miksikään. Siksi en ymmärrä, miksi koko ajan kommentoit mulle...?
 
"jaapajaa"
[QUOTE="mies";27983801]Aivan. Turhan monelle suomalaisnaiselle itsen laittaminen tai laittamattomuus on MYÖS poliittinen ja vallankäytöllinen statement. Tämä on niitä feminismin tuskallisia ja irvokkaita jälkimaininkeja, jotka ovat karseita meille miehille pääsääntönä.

Tää kuvio on muuten maailman mittakaavassa pelkästään suomalaisten naisten juttu. Eli ehkä toinen on väärässä: muu maailma tai suomalaisnaiset :p[/QUOTE]

Hmm, onko sulla jotain traumoja aiheesta?
Mulle tää ei ainakaan nyt ole ihan tuon kokoluokan juttu. Kunhan tykkään, että oloni on luonteva ja mukava. Ja se ei ole sitä, jos joudun olemaan meikeissä tai epämukavissa vaatteissa.

Oon muuten kokeillut meikata ihan miestä miellyttääkseni. Mutta perhana, kun se mun mies tykkää musta enemmän ilman meikkiä. Onko sekin nyt sitten telaketjufeministi?
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;27983918:
Ihan pakko kysäistä vähän aiheen vierestä: mitä pahaa on Me&I lastenvaatteissa? Satuin just sellaisen mekon tytölle ostamaan. Minkä virheen mä tein ja ketä se ärsyttää :-D?

(Nimimerkki .. otti tossa ton merkin esille)
Heitto oli lähinnä vitsi, noi Me&I-vaatteet kun tuntuu olevan lastenmaailman Louis Vuitton, Prada ja Tommy Hilfiger samassa merkissä
 
..
[QUOTE="jaapajaa";27984358]En oo kyllä missään vaiheessa luokitellutkaan. Sen kun puolustin omaa oikeuttani olla meikkaamatta ja laittautumatta. Sanoinpa vielä, että mun puolesta muut saa meikata ja laittautua ihan niin paljon kuin haluavat. Ei haittaa lainkaan, enkä ees ajattele siitä mitään suuntaan enkä toiseen niin kauan kun saan itse rauhassa toteuttaa itseäni. Toivon tuota ihan tismalleen samaa kuin sinäkin, että ihmistä katsottaisiin kuoren alle eikä heti luokiteltaisi miksikään. Siksi en ymmärrä, miksi koko ajan kommentoit mulle...?[/QUOTE]

Koska sinä kommentoit mulle. Tuli tunne että syytät mua siitä että laittaudun tai että minä puolestani syytän sinua siitä että et laittaudu. Siitä ei ollut kysymys.
 
"jep"
Otsikon kysymykseen - en vain ole pätkääkään visuaalinen ihminen. En välitä omasta ulkonäöstäni, enkä oikeastaan muidenkaan ulkonäöstä. Jos minulta kysytään, kuinka kauniina tai rumana pidän itseäni, en pysty vastaamaan, koska en vain arvioi itseäni sillä asteikolla.

Voisin tietysti suurella vaivalla opiskella meikkaamista ja tyylikästä pukeutumista. Voisin myös opiskella pitsinnypläystä tai mikroautoilua tai erilaisten pelargonioiden ominaisuuksien ja hoidon vivahteita. Mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Mieluummin käytän aikaani ja energiaani itseäni kiinnostaviin juttuihin.

Tähän voi tietysti länkyttää jotain "kohteliaisuudesta ympäristöä kohtaan". Otan toki muut huomioon pitämällä itseni parhaani mukaan puhtaana ja pukeutumalla perussiisteihin vaatteisiin. Mutta jos jonkun päivä menee pilalle siitä, että joku random-vastaantulija on hänen mielestään rumasti pukeutunut ja huolittelematon, kumman ongelma se mahtaa olla? ;)
 
..
[QUOTE="minävain";27984002]ulkoiletko talvisin lapsien kanssa? Itse en kyllä näillä pakkasilla pulkkamäkeen tai muuten vain ulos lasten kanssa mennessä voisi kuvitellakaan lähteväni ilman toppahousuja ja takkia ja kunnon lämpöisiä ulkoilukenkiä.
Joka päivä minäkin meikkaan, laitan tukan ja katson mitä päälleni laitan, mutta puistoilut ja ulkoilut on ollut mulle aina välinehommaa :) eli mulla on kyllä säälle kuin säälle ulkoiluvaatteet olemassa, onhan lapsillekkin :)[/QUOTE]

Ulkoilen. Tänään ollaan oltu pulkkamäessä ja kotimatkalla käytiin syöttämässä sorsia, siihen reissuun meni kolmisen tuntia yhteensä. Mun farkkujen ja neuleen alle mahtuu tekninen alusasu ja kengät on lämpimät nilkkurit vaikka niissä kiilakorot onkin ja kyllä mulla toppatakki on ;-)
 
"jenni"
Kyllä mää ainakin laittaudun :D AINA. Meikkaan ja suoristan hiukset+kivat vaatteet. Oli aamu klo6 tai päivä.Tytölläni myös on siistit ja laadukkaat vaatteet. Emme tosiaan ui rahassa mun palkalla (oon YH) mutta mummut ne tykkää ostella ainokaiselle lapsenlapselleen kaikenlaista ;) Eihän sitä koskaan tiedä kuka kadulla kävelee vastaan. Minäkin "niin nuori" mamma vielä :D
 
mie joudun myöntämään, että kadehdin naisia jotka kehtaavat liikkua ilman meikkiä!
itse en viitsi, sen verran rumat ovat nuo punottavat silmäkulmat & tummat silmänaluset..
puhumattakaan nyt suomalaisen vaaleista ripsistä & kulmista! :headwall:
mutta mitä vaatteisiin tulee, mikä sitten on ns. "naisellista" & "hienoa" pukeutumista?
itse tunnen oloni naiselliseksi niin nahkajakussa, kuluneissa farkuissa ja róikkuva myssy päässä kuin kynähameessa ja korkkareissakin!
 
Viimeksi muokattu:
"jep"
Ja siis. En pidä itseään laittavia äitejä mitenkään huonompina äiteinä, saati "lunttuina". He ovat vain visuaalisempia kuin minä ja that's it. Ei ole ongelma minulle, jos ei ole ongelma heille.

Tuohon oman miehen miellyttämiseen - mitä jos mies ei välitä siitä, onko meikannut vai ei? Tai jos miehen mielestä olen meikittä kauniimpi? Jumitetaanko taas siihen iänpäiväiseen "se valehtelee, koska kaikki miehet ovat samanlaisia" -vänkytykseen vai hyväksytäänkö se, että heilläkin voi olla erilaisia mieltymyksiä?
 
Itse olen ohittanut sen leikkipuisto- ja pienten lasten äiti-iän, mutta kun se oli ajankohtaista olin milloin meikattu ja milloin en, tilanteen ja fiiliksen mukaan.

Tavallaan jännää, että jos nainen (tai miksei myös mies) pitää kotinsa ja lapsensa tip top-kunnossa, sitä pidetään sankarillisena ja hienona tekona mutta jos tekee saman itselleen, se on jotenkin tuomittavaa. Annetaan kaikkien kukkien kukkia sellaisena kuin ne kukkia haluavat :heart:
 
"jaapajaa"
[QUOTE="jep";27984445]Ja siis. En pidä itseään laittavia äitejä mitenkään huonompina äiteinä, saati "lunttuina". He ovat vain visuaalisempia kuin minä ja that's it. Ei ole ongelma minulle, jos ei ole ongelma heille.

Tuohon oman miehen miellyttämiseen - mitä jos mies ei välitä siitä, onko meikannut vai ei? Tai jos miehen mielestä olen meikittä kauniimpi? Jumitetaanko taas siihen iänpäiväiseen "se valehtelee, koska kaikki miehet ovat samanlaisia" -vänkytykseen vai hyväksytäänkö se, että heilläkin voi olla erilaisia mieltymyksiä?[/QUOTE]

Tätä mäkin ihmettelen. Ja oikein odotan, milloin ensimmäinen joku tulee kertomaan, että mun mies valehtelee mulle ja todennäköisesti pettää kans, koska en tälläydy tarpeeks. :D
 
"vieras"
[QUOTE="jep";27984445]Ja siis. En pidä itseään laittavia äitejä mitenkään huonompina äiteinä, saati "lunttuina". He ovat vain visuaalisempia kuin minä ja that's it. Ei ole ongelma minulle, jos ei ole ongelma heille.

Tuohon oman miehen miellyttämiseen - mitä jos mies ei välitä siitä, onko meikannut vai ei? Tai jos miehen mielestä olen meikittä kauniimpi? Jumitetaanko taas siihen iänpäiväiseen "se valehtelee, koska kaikki miehet ovat samanlaisia" -vänkytykseen vai hyväksytäänkö se, että heilläkin voi olla erilaisia mieltymyksiä?[/QUOTE]

Minä en ole koskaan tälläytynyt miehen takia, ihan oman itseni vaan. :)
 
"vieras"
onks sellaisia naisia ketkä tykkää miehestä jolla tukka sekasin paskaset roikkuvat kuteet päällä?
Mun mies on joskus tuon näköinen pitkän päivän jälkeen, mutta yhtä rakas hän on minulle kuin silloinkin, kun hän on pistänyt puvun päälleen. Jonnekin raivaushommiin on omat vaatteet, juhliin toiset. Eikä hän kotimatkaa varten vaihda vaatteita vaikka joku hänet näkisikin sen parin minuutin aikana, mitä matka autolta kotiin kestää.

Ihmeen paljon teillä on aikaa ja tarmoa pohtia joidenkin tuikituntemattomien pukeutumista ja meikkaamista. Mitä väliä sillä on? Eikö se ole jokaisen oma asia, onko kauppareissulla toppahousut tai meikit kasvoilla?
 
"Kuottarulla"
Minun puolestani kaikki saavat kulkea juuri sennäköisinä, mikä ketäkin eniten miellyttää. Minusta on vaan kertakaikkisen kummallista, että ainakin itse meikkaavana naisena ja äitinä saan kummallisia katseita ja suoranaista vittuilua laitetusta ulkonäöstäni. Mulla ei ole todellakaan hiuslisäkkeitä, rakennekynsiä tai tekorusketusta normaaliarjessa, joskus juhliin panostan hankkimalla edellämainittuja. Enkä mä halveksu tai oudoksu niitäkään, joilla noita "lisäkkeitä" ihan arkenakin on. Mulla on ollut todella ikäviä kokemuksia työelämässäkin (yllätys yllätys, sosiaalialalla), kun yleensä vanhemmat työntekijät ovat kiusanneet, kuiskineet ja eristäneet mut joukon ulkopuolelle. Syynä tähän on ollut kuulemma se, että tulen vokottelemaan työyhteisön ainutta miestä meikeilläni ja muodoillani, näin mulle on suoraan sanottu erään työntekijän toimesta. Se, että teen työni erittäin hyvin ja tunnollisesti, ei merkkaa, kun kuulemma vien ulkonäölläni uskottavuuden muilta alalla työskenteleviltä. Näin minulle on myös suoraan sanottu. Pukeutumiseni töissä on ollut aina asiallista, asiallisempaa entä monella muulla näistä minua kiusanneista. Mut jos oot nuorempi, nätimpi ja huoliteltu, kateuden määrä on jotakin aivan uskomatointa näiden vanhojen lehmien puolelta.
 
minnee
No, ap:n kysymykseen vastatakseni on ihan mahdollista, että pienten lasten äiti ei ehdi/jaksa laittautua. Minä aloin uudelleen meikkaamisen reilu vuosi esikoisen syntymän jälkeen. Tämä sen takia, että niinä hetkinä kun minulla oli omaa aikaa (eli vauvan nukkuessa) nukuin tai muuten lepäsin itsekin. En kulkenut likaisena, mutta meikittä ja värjäämättömät hiukset syheröllä.
Vastikään bussissa tuli vastaan leikkipuistosta tuttu nainen lapsineen. Olimme molemmat matkalla kaupungille. Olin laittautunut vähän enemmän (tavalliseen tyyliini). Nainen vilkaisi minua, ja alkoi heti selitellä, miten lapsille ehtii laittaa vaatteet viimeisen päälle, mutta itse heittää vaan myssyn päähän ja lähtee. Kun ei ole aikaa. En ollut ihan varma, mitä hän tarkoitti tai miksi alkoi puhua omasta laittautumattomuudestaan, mutta tämän ketjun luettuani tajusin. Tuli hieman paha mieli, koska jos olisin ymmärtänyt, mitä hän tarkoitti, olisin vastannut totuudenmukaisesti, että ainut syy miksi olin niin laittautunut on se, että minulla on vain yksi lapsi ja mies vahti häntä sen aikaa, kun meikkasin. Ymmärrän loistavasti, miksi hän ei ehdi meikata: kaksi vilkasta lasta, josta vanhempaa varsinkaan ei jätetä sekunniksikaan vahtimatta. Vanhempi lapsensa on aivan ihana, hurmaava suorastaan, ja niin eläväinen ja kekseliäs että olisin hänen kanssa jo yksistään pulassa.

Laittautuminen ja hyvältä näyttäminen ei ole aina sama, kuin meikkaaminen. Seksikkäät vaatteet eivät ole aina "muotoja hiveleviä". Eikä itsestään huolehtiminen ole aina ulkonäöstään huolehtimista.
Omaan silmäänikin suomalaiset pukeutuvat liian tylsästi, pukeutuessa ja laittautuessa ei pidetä hauskaa tai käytetä mielikuvitusta pätkääkään. Mutta ne ovat minun esteettisiä mieltymyksiäni, enkä odota, että ihmiset menevät niiden mukaan. Laittautuminen ei ole mikään velvollisuus. Kaunis käytös ja muiden huomioon ottaminen on aivan jotain muuta, kuin tyylikkäitä vaatteita tai hyvä ulkonäkö. Sama pätee naisellisuuteen ja ennen kaikkea naiseuteen.
 

Yhteistyössä