Neljättä odottavat

Tiukun äiti olipas kumma syytös..lieneekö suku pahin? :D
Tällä kyseisellä sukulaisella joka mulle on jostain syystä katkera taas on myös yksi poika. Ja kun kolmosta odotin ja se ei taas tainnu olla sille ok(odotin siskojeni kans samaan aikaan ja se kai lisäs ärsytystä myös) välit meni joksikin aikaa sen tyhmän ja ilkeän käytöksen vuoksi. Nyt näyttää taas samalta ja täs välis saatiin välit kuntoon.
Heillä on myös poika ollut aika paljon hoidossa..pääosin juuri baareilun takia. Ja kun viimeksi kysyin onko hän kateellinen oli vastaus ei,että hän voi tehdä vauvan ihan koska haluaa.
Odotan nytkin samaan aikaan toisen siskoni kanssa.. :)

Tänään oli neuvola..sydänäänet ei kuulunu ja katsotiin ultralla. Kaik oli ok. Isot pojat oli mukana ja katseli vauvaa ihmeissään. :)

chilitin Paljon onnea pojasta! :flower:

ä ja 3 poikaa 12+1
 
Moikka moi kaikille.

Pitkästä aikaa selailen koneella.Kun kykenen ja kerkiän ;)
Täällä ollaan ylitetty puoliväli JEE JEE!! :D :heart: Ja käytiin maanantaina rakenneultrassa... :) Siellä se meijän "Eemeli" mutkutteli...Ihanan näkösesti. :heart: Sukupuolta ei otettu tietoon...Se pietään yllätyksenä ellei jollakin ultra käynnillä esittele ihteesä niin et ite tajuun... ;)

Voi teitä joilla sukulaiset (äidit/anopit) hyppii silmille...tuo ei oo yhtään kivaa.Mä en kestäs katella vaan murahtasin kyllä vastaan.Tai vähintäänki sanosin että siivoo ite jos tuntuu siltä...Mä en jaksa siivoomisesta hlökohtasesti ottaa ressiä.Oon sanonu et menee elämä hukkaan jos aina hinkkaa...Siivoomisesta kun en niin pidä...varsinkin kun tässä taloudessa tuntuu että sotkusta on 10 min päästä uudestaan.Illalla kerään pienimmän lelut tuvan lattialta ja pikkasen ojennan...sen minkä viihtin.Kerran tai maks kaks imuroin vkossa ja ehkä moppaanki...riippuen jaksamis tilasta. ;) Oon ukkelillekki sanonut et ihan turhaan mä ressiä siitä otan...ku ei se mihkää muuhu auta ku siihen et väsähän sitte...joka päivä teen kummiski vähintään ruokaa perheelle.Täällä sais koko ajan siivota jos haluais että torppa ois siisti... ja siihen mä en rupee.Mä olin esikoisen aikaan ja sitä ennen ihan siivous hullu...mut nyt laste myötä oon löysänny otetta kun huomasin väsyneeni siihen siivoomiseen.Sen jälkeen helpottanu.Älkää mammat ressatko siivoomisen suhteen.Ei ne sotkut mihkää siitä karkaa.Vaikka siitä joku murisiski ni tuumatkaa niille just vaan et ollos hyvä vaa ja siivoo ite jos häirihtee ;)

Omaa napaa vähän...täällä oon kaks viikko ollu kipeenä...Liekkö sikalunssaa.Kävin lekurissa tiistaina mut lääkäri sanoi että ei ole sikaa vaikka kaikki muut oireet on paitsi kuume.päänsärky on ollut kaamea!!Ihan hirveä!!Lamauttava...mut jotenki o vaa sitkutettu.Tuntunu et pää posahtaa justiisa ku o ollu nii kova paine ja kipu päässä.Nyt muutaman päivän helpottanu tuo särky.ONNEKS!Toivotaan et ois menossa ohi tää..jo pikku hiljaa...palautus toimintakyky ennalleen.Ja jaksaisin tehä jtn....
Lääkäri sanoi tuosta rokotteesta että siitä ei minulle olisi ollut mitään apua kun jos tää ois nyt sitä ni olisin rokotuspäiväna kerinnyt sairastaa tätä jo viikon...eikä tamiflukaan oisi tilanteeseen juurikaan auttanut kun kaks viikoa siis nyt ti jo sitä sairastanut.Uudet pasillit ois tappanut nuo molemmat mutta kaikki vanhat ois pitänyt mun silti sairastaa pois.
Otettii kaikemaalima verikokeitakin mutta niien mukaan olen terve kuin pukki. :)
Tiiä nyt sit mitä tää on...sairastetaan nyt...kummiski.Kuhan ei pahemmaksi mene!!!!
Eemeli voi hyvin uän mukaan ja sydänäänien...ja liikkuukin hyvin.:) ihanan tuntusta:)
Kellään muulla meijän perheessä ei oo ollu mitään VIELÄ!!Mutta meijän koulussa on lähjes jokaisessa muussa taloudessa sairastettu jokainen vähän eri tasosesti.Yksi ope todistetusti itse nöf nöff tautia.että on tosi kumma jos ei meilläkin sitä jollain etes olis. :|

Nooh kai tää tästä. =) Muuten menee ihan hyvin.Paitsi mitä nyt ottanu päähän koulun vaatteista mussuttaminen. :kieh: Lapsilla on hyvät vaatteet koulussa.Ja mielestämme tarpeeksi.Mutt lapsille pitäisi nyt sitten olla ulkohousut erikseen...jne jne.Hoh hoijaa...annoin opelle palautetta tänään...Olivat vaan lasten kuullen kommentoineet antaa sitten olla noin.Aika sikamaista.Lapset tänäänki lähti itkien kouluun että kun ei heitä hyväksytä kouluun ku heillä ei ole ulkohousuja jalassa!!Et onko toi nyt sitten oikein että lapsille sitä painostetaan niin että niitä rupee se ahistamaan??!!Noilla nyt on ollut tyylin kalsarit ja farkut...plus toppatakit ja pipot ja hanskat.Ja eilen kunto oli jo sen verra hyvä et kykenin hakemaan varastosta viime talven kenkiä...Pakkasta täällä ollu korkeitaan 2 astetta aamulla.Ja nyt pitäs olla o ihan täys varustus päällä kun ovat 15 min ulkona.Haalarit odottavat pikkasen kovempia pakkasia.yli 5 astetta mielummin.Noi kun joutuu pysäkillä aamulla seisomaan sitten talvipakkasillakin tyyliin 20 astetta ja yli...ni tarekenevat sitten vähän paremmin kun ei näille pakkasille haalaria vielä vedä niskaansa.Mut opettajan ja rehtorin mielestä ei kelpaa.ei.Hm...Nooh kai se meni perille et lapsia ei tarvihe tuolla hiilllostaa.

Hmm...mun pitäs rueta vähän jrjestää paikkoja...etes.Laittaa pyykit pois ja keittiössä vähän ruoanjälkeisiä siivota...tiskikone tyhjentää...jos tekis ne ennen salkkareita ni sit vois tllöttä telkkua loppu illan...Ei kai sitä enempää jaksaskaa vielä..tänää o väsyttäny kauheesti....jos tää paranist tää mysteeri musta...

Daizz ja Eeemeli 20+3
 
:wave:

onnittelut kaikille jotka on saanu pienet paketit :flower:

omaa napaa sen verran et alhaisen hb takia jouduin rauta ja vitamiini kuurille
mut nopsaa huomasin ettei obsidan eikä retafer sovi mun mahalle.
sain sit vihiä nestemäisestä rautalääkkeestä iron vital f.
eilen ja tänään oon ottanu 10ml eikä maha oo vastaan pistäny.
HEL-**-TIN pahaa litku on mut väkisin vaan nielee sen.
tänään kun otin sitä niin 4v tytär kattoi vierestä ja ihmetteli et miks otan ku en tykkää.selitin sit et vauva voi paremmin ku otan.sit ku sain väkisin sen nieltyä niin tytär halas mua ja sanoi: "hyvä äiti,vauva tykkää."se oli kyllä hellyyttävää.
suositus annos on 20ml päivässä mut otan puolikasta koska pelkään et jos maha tekee lakon etten olisi kamalan kipee enkä tiiä pystyisinkö saamaan sitä litkuu alas 20ml ku 10ml tekee tosi tiukkaa.onko kellään tietoa kuinka kauan menee ku hb alkaa nousemaan?

me ei oteta rokotetta.meillä 4v tyttö ja viikon päästä 7v poika oli:
melkein viikon kuumees,järkyttävä pään särky ja oksennostauti.siinä ne pahimmat oireet.
terveyskeskuksen hoitaja oli sitä mieltä et saattoi olla possuflunssaa.
ny odotellaan 2v pojalle kuumetta. :ashamed:

mut ny tuutimaan.miehellä huomenna iltavuoro ja lupas mulle et saan nukkua pitkään,se vie tytön hoitoon ja pojan kouluun. :p
 
Daizz Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart: Pikaista paranemistä :hug: Toivottavasti olosi pian helpottaa ja muut perheessä pysyvät terveenä :hug: Tuntuu tosi hassulta nuo kouluvaatekuviot :( Toivotaan et tajuavat etteivät lapsukaisille mussuta ja aiheuttaisi enää jatkossa pahaa mieltä :hug:

mamma ihana tuo sun neitisi :heart: Toivotaan et hemppasi nousisi siitä ettei jatkuvasti tarvitsisi sitä juoda :hug: Ihanaa kun miehesi välillä ns. hemmottelee ja antaa sun jäädä nukkumaan :) Toivottavasti osasit sit nukkua aamulla hieman pidempään ;)

Tänään oli neuvola, hemppa oli nyt sit 144 eli ihmettelen mitä myös neuvolatätikin sitä 128 hemppaa mitä n. kk sitten sai ja koska siitä viikko niin työterv. asemalla oli jo taas 145 mut parempi näin et oli hyvä ja toivottava et pysyisikin ;)
Verenpaine oli ekassa mittauksessa 146/72 ja mittas sit hetkenpääst uudestaan niin sai sit sen mikä mulla ollutkin eli 134/72, paino oli noussut 210g mut eihän täs ole kuin reilu viikko kun kävin viimeeks. Sf-mitan otti ekan kerran ja se sit huiteli ihan omia lukemiaan verrattuna kortin ns. piirustuksiin eli 24 kun ittekseni aattelin ennekuin mittasi et voisi ehkä olla sen 20 tjt. mut katsellaan sitä nyt sit jos alkaisi seuraavalla kerralla tulemaan lähemmäksi niit kortin käyriä :/
Pikkuneiti kuunteli taas ihan hiiskahtamatta vauvelin sydänääniä, siihen asti touhotti siinä käytävällä vauvanukkejen kanssa tai työnteli rattaissa eestaas :)
Seuraava neuvola laitettiinkin taas 2,5vkon päähän kun mun pitää sit saada uus saikkutodistus eli jälleen neuvolalääkäriaika :ashamed: Toivottavasti sit kirjoittaisi jo pidemmän saikun kuin sen 2,5vkoa vaik onhan tääkin sijaisen kirjoittama hyvä kun oma kirjoitti viimeeks sen 1,5vkoa ja sano ettei pysty viikkojen takia pidempää kirjoittaa.

Meidän keskimmäinen lähtee tänään sinne Turkuun, ilmoittautu jo elokuussa tuola seurakunnassa. niit on täältä lähdössä n.40 kun aamulla siltä kyselin ja sunnuntaina sit palailee. Joidenkin mielestä mun olis varmaan pitänyt ehdottomasti kieltää tytärtäni lähtemästä tuon possutaudin takia mut kun sitä on ihan joka paikassa jo likkeellä niin eipä siltä voi välttyä jos on tullakseen, naapurinikaan ei laita ekaluokkalaista kouluun sen takia kun sielä epäillys ko. taudista yhdellä oppilaalla eikä tainnut olla edes samaiselta luokalta :ashamed:

Mut jospa mä kahlaisin vielä pari pinoo läpi ja menisin sit tekee ruokaa kun pikkuneiti nukkuu ulkona rattais päikkäreitä vielä ainakin tunnin, puoltoista ;)

Jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 22+6 :heart:
 
Huomenta!
Meillä pikkuneiti halusi herätä jo 5 mutta itselläni muutenkin huonosti nukuttu yö et ei haittane, en jostain syystä oisi kuitenkaan osannut nukkua pidempään eli otan sit päikkärit jos siltä tuntuu ;)
Sainhan heitettyy uuden koneellisen pyykkiä koneeseen että kuivausrumpuun. Nyt olen setvinyt noita entisiä paikalleen et jospa saisin kohta tuon makkarinkin :) Eilen sain pestyä suihkun seinät ja lattian sekä saunan lattian, olin taas niin tyytyväinen itseeni ja vielä tyytyväisempi olisin jos saisin loputkin tavarat paikalleen joita väärissä paikoissa kun ei vain ole tilaa :ashamed:

Tulkaahan nyt kertoilemaan kuulumisianne :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 23 :heart: tänään poks'poks'
 
Daizz Onnittelut hyvistä ultra-kuulumissta :heart:
Ihana asenne sulla on siivoukseen :D
:hug: Tuosta kouluvaate jutusta :hug:
Itse olen tosi onneton "päättämään" mitä laitan lapsille päälle milläkin ilmalla.
Tai nykyään jo parempi. En kai vaan luota omiin "taitoihini" :ashamed:
Mä olen jo pitänyt kaikille lapsosilla ihan noita toppavaatteita. Esikoisella takki+housut, pienemmillä haalari. Mutta esim. tuossa naapuritalossa asuu poika (en tiedä minkä ikäinen, mutta koulussa on jo) joka menee samalla taksikyydillä esikoisen kanssa (mun esikoinen siis "vasta" esikoulussa) niin eipä silläkään näytä olevan toppahousuja ja muutenkin ehkä vähemmän vaatteita mitä mä puen :ashamed:
Sori epäselvä selitys. Tarkoitus oli vaan sanoa, että etköhän sä osaa lapses pukea :)

mamma84 :hug: Toivottavasti tuo rautavalmiste nyt sitten auttaisi :hug:
Mulla tosin oli myös laskenut kivasti tuo hb, vaikka olen "rautaa" syönytkin.
(ei ihme että väsyttää/ huimaa)
Nuo "pillerit" ei mullekaan sovi. Eikä näköjään tuo mitä olen käyttänyt auta tarpeeksi.
Pitääkin kokeilla seuraavaksi tuota samaa mitä sinä käytät :)

äiti vm70 Hieno juttu, että kaikki hyvin taas :) Eikös olekkin jotenkin helpottavaa, kun käy neuvolassa ja kaikki on hyvin. Sitä jotenkin pystyy vähän aikaan olla turhaa stressaamatta että onko vauvalla kaikki hyvin. Musta on ainakin niin ihana aina kuulla pikkuisen sydänäänet :heart:
Just tajusin, että mullahan on jo ensi keskiviikkona seuraava aika. (Nyt kun noita käytejä rupee olamaan sen n.2 viikon välein)
:hug: Et sä mikään huono äiti ole. Ei kai sitä nyt tartte kotiin linnottautua kuukausiksi, tuon possupöpön takia :hug: Varsinkaan kun tytölläsi on taatusti kivaa sielä :)
Onhan nuo minunkin lapset päiävkodissa/ kerhossa, mistä se varmaan tarttuu jossainvaiheessa, muttei sille sitten voi mitään.
En tosin ole vieläkään saanut sitä rokotetta :ashamed: Maanantaina olisi tarkoitus mennä lasten kanssa jonottamaan sitä. Toivottavasti ei tarvitse turhaan jonottaa, että jos loppuvatkin taas kesken :(
Sitten saa varmaan taas viikon odottaa :(
Ja mä kun olisin jo yli viikko sitten saanut jos mulla ei olisi mennyt tuota antibioottikuuria :ashamed:
Et mietin ehtiiköhän koko rokote edes enään vaikuttaa, ennen kun saadaan tartunta jostain :/

äiti vm70 Sähän olet ollut reipas :)
Mulla olisi tänään "makuuhuoneen siivous- sekä vaate-projekti" :D
Siis pitäisi siivota tuo meidän makuuhuone valmiiksi vauvaa varten ja käydä kaivelemassa vauvan vaatteita yms. sekä muutenkin käydä esim. lasten vaatteita läpi ja laittaa pieniä pois ja "isoja" tilalle. Samoin kaikki kesä/ syksyvaatteet pois tieltä..
Toivottavasti saan aikaiseksi. Lapsoset kun ovat nyt tämän takia mummulla ja ukilla kylässä.
Tosin on pakko pitää välillä taukoa kun tuossa äsken keräilin leluja yms. niin heti meni maha "kovaksi" :ashamed:

Nyt takaisin siivoilemaan :D

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 32+2 :heart:
 
Tiukun äiti Juu mä oon tämmöne "laiska" :LOL: Mitä sitä suotta...kerkiihän sitä.Mä kuolisin kaikkii resseihi jos ottasin kaiseta hepulia... :whistle: Kyl mä siivoon enne ku tulee jotai vähä harvinaisempia vieraita...mut en kyl hulluna rupee hinkkaa...heilutan imuria siellä täällä ja laitan pikkasen paikkoja ojennuksee et rojut ei hypi silmille...thäts it...
ei meillä kummiskaa tää kämppä oo ku kaatopaikka.Ei todellakaa...Mut rennon kotoisa.Ei hukutaa romuihin ja roskiin tms.. :D

Täällä olo on paljon parempi ollut jo kolme päivää... JEE JEE!!Jos sitä lähti haukkaa happee ulos..ku ei oo parii viikko tullu juurika aulkona hyppelehittyä.Jos nyt menis puput ruokkimaan..ja vähä jotai...

Mammoille ja mahoille vointeja...

Pikaisin terkuin Daizz ja "eemeli" 20+6
 
Moikka pitkän tauon jälkeen!

Viikko sitten ultrassa kaikki oli vielä hyvin, mutta perjantaina alkoi kovempi vuoto ja pienen matka päättyi wc-pönttöön. :'( (kauheaa kirjottaa noin)
Ultrassa sitten näkyi vain toinen, toivotaan nyt että hän jaksaa loppuun asti. :heart:

Surullisin ja odottavin tunnelmin,
NH & "toivo" 11+1 (nöpönen* 10+5)
 
liitynpäs minäkin mukaan toista ääripäätä edustaen,elikkäs sain eilen positiivisen tuloksen :heart: neljäs olisi siis tulossa,jos kaikki menee hyvin.

minulla on kaksi tyttöä(04/02 ja 05/07) ja poika(03/03) =)
 
neljäs haaveissa Voi...Mulla samanlainen kokemus tai saman tyylinen.Minun edellinen raskaus oli nyt sitten mitä toden näköisimmin kaksos raskaus.Viikolla 12 minulle tuli äkillien kivuton KOVA verenvuoto...vuosin pari tuntia aika hanakkaan.Ja kävelin pitkin seiniä. :| Sain käteeni selvän istukaan ja löysin veriseltä vessanlattialta pienen pikkurillin mittaisen pienen ihmisen alun.Luulimme menettäneemme koko raskauden.Otettiin verkoe viikon välein eikä se sitten lähtenykkään tuon vuodon jälkeen laskuun...ja niin neuvolantäti pyysi ultraan heti.Menin ja yllätyksekseni totesimme että siellä se toinen kölltti ja ihan selkeesti meille vilkutti. :heart: :heart: :heart: Olimme molemmat minä ja neuvolantäti ihan halolla päähän lyötyjä...semmosen veren vuodon jälkeen.Mahassa siis oli ollut kaksi pientä joista toinen vilkutteli ultra ruudulla. :D :heart: :heart: :heart:

Ja nyt tuo minun toinen kaksosista nukkuu vaunuissa ulkona päiväuniaan. :heart: :heart:
Toinen pieni lähti kahden muun enkelivauvamme luokse... :'( Ikävä on.
Miehen kanssa usein kun ihailemme tuota kuopusta mietimme millainen söpöläinen se oisi...kumpi se ois.Millasta se elämä kahden kanssa sitten oiskaan.Ikävä on aika ajoin.
Edellinen raskaus meni todella ns."suojellessa" mahaa ylimmääräseltä.Mutta saimme kun saimmekin toisen pitää itsellämme..ja joka päivä me miehen kanssa nautitaan tuon pikkuisen hymyistä ja nauruista ihan täydellä sydämmellä...Ollaan kiitollisia tuosta onnesta minkä tuo toinen pysynyt pikkuinen meille toi. :heart: :heart: :heart:

:hug: mä tiedän miltä se tuntuu...kuinka epävarmaski kaikki menee...itselläni koko loppu raskaus oli vain toivomista ja selviämistä etappi etapilta eteenpäin...sitten tämä meidän pikku neiti syntyi viikoilla 40+2.Terveenä ja hyvinvoivana. :heart:

Voimia...huilaa nyt ja ota rauhallisesti.Anna itsellesi ja mahallesi aikaa.Syö hyvin ja terveellisesti.Ulkoile...tee oma olosi "hyväksi" siitä mistä tykkäät.

Tsemppiä.Kyllä se siitä...Kuulostaa kliseeltä...Päivä kerrallaan ja viikko.Kerrothan meille kuulumisiasi??

Omaa napaa.Olo on hyvä...lukuun ottamatta väsymystä...huoh...mä taidan poistua unille.Neitikin kun nyt nukkuu.Itkuhälytin kainaloon ja petiin...siis.


Lämpimin ajatuksin Daizz ja "eemeli" 21+0 POKS!!
 
neljäshaaveissa :hug: Hirmuisesti voimia :hug:

virpi1980 Tervetuloa mukaan :flower: :heart:

Daizz No musta tuntuu, että meillä on melkein koko ajan sotkuista :ashamed:
Siis jos en ole siivoamassa.
Nytkin kun lähettiin heti aamusta jonottamaan rokotetta..
Nyt pitäis mennä siivoilemaan paikat, kun tästä koneelta pääsen :D

Tänään saatiin mekin sitten possurokote. Siis minä ja lapsoset. Saatiin tosin yli 2 1/2 tuntia jonottaa, sitä.. Oli mehua, keksiä, leipää ja kirjoja mukana. Ihan kiltisti lapsoset musta olivat.
Rokotuskin meni ihan kivasti "ikäjärjestyksessä", minä ensin. Kukaan ei huutanut/ rimpuillut :) Keskimmäinen sanoin vaan "auts, sattu".
Leikkivät tuossa "kiltisti", joten ainakaan vielä ei ole mitään tullut rokotteesta, toivottavasti ei tulisikaan.
Keskiviikkona onkin sitten mulla seuraava neuvola.

Hyviä vointeja kaikille! :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 32+4 :heart:
 
Moro kaikille!
Itse olen täällä taustaillut viime ajat. Meillä on sairastettu possunuhaa (?) koko perheen voimin koko viime viikko. Nyt alkaa hellittää. Itse sain rokotteen, mutta sairastuin silti. Onpahan nyt sitten immuniteetti hankittu koko perheelle loppuelämäksi. Sikäli siis, että tauti possunuhaa oli. Kovaa kuumetta, yskää, kurkkukipua ja nuhaa kaikilla oli. Itse kävin vielä aamulla lääkärissä korviani näyttämässä, kun särkevät, mutta siistit olivat, huh.

Viime viikolla olin ar-ultrassa yksityisellä. Vilkkaasti liikkuva heppu, jolla hyvä syke löytyi kohdusta. Vauvelin vieressä oli myös pieni hematooma, jonka takia sain diagnoosin uhkaava keskenmeno :( Levossa olen kotosalla (helppoa kolmen alle 5v:n kanssa) ja keltarauhashormonikuurilla. Päivä kerrallaan mennään ja sinnitellään. Ensi viikolla ultrataan uudelleen, jotta nähdään miten vauva ja hematooma kehittyvät. Yritän olla stressaamatta, mutta vaikeaa on.

Neljäs haaveissa: Kovasti voimia ja jaksamista! Toivon todella, että se toinen pieni jakselee hyvin ja saat vauvelin syliin asti :hug:

Voikaahan hyvin, mammat ja masut :)

Bonus 7+5
 
Neljäshaaveissa ja bonustehtävä :hug:

Virpi1980 Tervetuloa mukaan!! :wave:

Täällä kaikki ihan ok. Vaavin möyrintä tuntuu jo välillä vaikka pikkuinen vielä onkin. :)
Kai sitä on "karaistunut" huomaan ne paremmin,mullahan tää on oikeasti viides raskaus,kun meidän esikois poika kuoli kohtuun rv 41. Virallisessa neljännessä raskaudessakin tunsin liikkeitä jo rv 11 tienoilla. :)

Erikoista tässä odotuksessa,muihin aiempiin verrattuna on kahvin juonti. Ikinä ennen ei ole maistunut,mutta nyt pystyn juomaan.
Mä olen sellainen pikkasen siivouksesta ressaava..alkaa savu nouseen korvista jos on leluja,vaatteita yms leväällän ja tiskipöytä täys likasia astioita ja astianpesukone täys puhtaita..onneks mies siivoo keittiöö aikas hyvin..rätti vaan ei jotenkin tunnu osuvan käteen :D
Meillä oli eilen 5v hääpäiväkin..normi päivä siis tuli vietettyä.Juhlitaan sit loppukuusta kun pojat menee hoitoon.

Ä ja 3 poikaa plus tulokas 12+5
 
äiti ja 3poikaa Myöhästyneet onnittelut hääpäivän johdosta :flower: :heart:
Meillä oli tuossa viimekuussa 9v-hääpäivä, mutta eipä mekään sitä mitenkään juhlittu :ashamed:
Mutta toivottavasti et saatte juhlittua sitten loppukuusta :heart:
 
Tiukun äiti no ei se niin pilkun tarkkaa ole :) Me kun mentiin naimisiin ei käyty häämatkalla ollenkaan..ensimmäinen oli silloin 2.5kk kun menimme naimisiin. Sit kun odotin kolmatta käytiin laivalla vanhimman kanssa ja otettiin samaan syssyyn sit häämatka ja muutama muu juhlimatta jäänyt juhla :D Vaikka ei siellä sen kummemmin juhlittu mut onpa nyt jollain tapaa kuiteskin. :)
 
Huomenta!

Neljäshaaveissa ja bonus Kovasti jaksuja teille molemmille :hug: Koko sydämmestäni toivon että saatte pitää pikkaisenne kyydissä mukana :heart: :heart: :hug:
daizz sulla on ollut kanssa kova kokemus aikaisemmin :hug:
virpi Tervetuloa ja Onnittelut :flower: :heart:
äiti ja 3poikaa Onnittelut olleesta hääpäivästänne :flower:
Meille tulee maaliskuussa 18v. täyteen mut onhan meillä jo ikääkin :ashamed:

Eilen kävin viemässä töihin saikkulapun ja esimies kysy vain et miten jaksanut ja kun totesin et supistelee jos enemmän nostan pikkuneitiä niin sano et älä nostele :eek: Nyt hänellä siis kuulemani mukaan "täydellinen" keittiöpäällikkö et olen todella tyytyväinen että pääsin pois jo ;)

Jaksuja teille kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 23+3 :heart:
 
Kiitos haleista ja tuesta! Ootte te ihania mammoja :heart:

Täällä sitkutellaan ja sinnitellään ja toivotaan parasta. Ensi viikon ultra-aikaa odotellaan kuumeisesti, pitänee huomenna soitella sinne keskusäitiysneuvolaan. Lepäilty on, hyvin tuo keltarauhashormoni nukuttaa. Kunnon yöunien jälkeen voi nukkua vielä päikkäritkin. Mies ollut nyt kotona ja kantanut pojista päävastuuta. Tänäänkin ajoin ne aamulla kerhoilemaan ja nyt päikkäreiden jälkeen menevät kirjastoon. Ihana mies on!

Äitivm70: Sullahan huomaavainen esimies on :kieh: Mulle sanoi lääkäri samaa, siis ettei saa lapsia nostella. Pitää varmaan hankkia nosturi, että saa 1v:n syöttötuoliin tai pyllypesulle. Kyllähän nuo lapset toki itsekin kiipeäisivät, jos antaisi :)

Äiti ja kolme poikaa: Meillä jäänyt myös nuo juhlinnat vähemmälle. Nyt oltiin piiiitkästä aikaa hääpäivänä (11v) kaksin ulkona syömässä, kun saatiin pikkuherrat hoitoon. Edellisestä kerrasta taisikin olla jo pari vuotta :whistle: Tärkeäähän se on toista huomioida siinä arjessa. Onnea teille näin jälkikäteenkin :flower:

Bonus 7+6
 
Huomenta!'

Eikös Tiukun äitillä ole tänään neuvola, jotenkin sellainen muistikuva ;) Muista avautua ja puhua kaikki siellä mikä mieltäsi askarruttaa, jookos etkä yksinäsi mieti :hug:
Toivottavasti pääset ilman lapsia et miehesi voisi sen verran olla tänään niiden kanssa.

Miten ihmeessä mä olen alkanut nukkumaan nykyisin seläällään :eek: Aina aikasemmin olen nukkunut jommalla kummalla kyljellä ja nykyisin herään et tuntuu et masu ihan "puutunut" ja nukunkin selällään :/ Neuvolassakin käski välttää selällään nukkumista ja niihän se on noissa muissakin suosituksissa istukan toiminnan kannalta parempi tuo kylkiasento ;)

Pikkuneiti heräs, aamupalan antoon :wave:
Palaillaan, mukavaa päivää ja jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 23+4 :heart:
 
Moips!

Täälläkin herätty tänään jopa 6.20, kun esikoinen tuli herättämään :)
Ei suostunut tulemaan viereen pötköttelemään. Hirveä kiire saada mut ylös :D
No ehdin hyvin vähän siivoilla. Ja parempi vaan, että herää aikaisin. Oli tuossa vähän aikaa sitten ongelmana saada pojat ajoissa nukkumaan, ja sen takia sitten aamulla tarpeeksi aikaisin ylös.

äiti vm70 :hug: No ompa sulla esimies :hug: Onneksi sinun ei häntä tarvitse vähän aikaa nyt katella :hug:
Juu, tänään on neuvola. Tosin tyttö pitää ottaa mukaan. Keskimmäisellä on just hyvin kerho samaan aikaan, ettei tarvitse ottaa mukaan. Mies on kyllä ennen lapsia vahtinutkin. Nyt on taas valvonut melkein koko yön, joten otan mielummin tytön mukaan.
Toivottavasti neiti ei taas suutu, kun "täti mittaa äidin masua/ kuunnellaan vauvan sydänääniä".
Kun meillä oli tytön kanssa se yhteisneuvola, niin rupesi itekemään, kun menin siihen makaamaan :ashamed:
Minusta tuo 18 vuotta on vaan hieno saavutus :hug: :heart:
Et sinä mikään vanha ole :hug: Monet paljon vanhemmatkaan eivät noin pitkää ole olleet naimisissa :)

Hauskaa päivää ja hyviä vointeja kaikille! :hug: :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 32+6 :heart:
 
Nyt on neuvolassa käyty.
Painoa oli tullut 800g, viime käynniltä. On tullut vähän herkuteltua :ashamed:
Verenpaine 125/77 eli ihan hyvä vielä. sf-mitta 32,5, ja vauvan syke 135.
Tietääkö joku onko normaalia että vauvan syke tippuu, siis kun aluksi oli 159, sitten 157, 157, 152, 143 ja nyt vaan 135 :ashamed: Voiko olla jokin hätä vauvalla? :(
Proteiiniakaan ei vielä ollut onneksi, mutta kyllähän sitä ehtii. Yleensä kun mulla on tullut vasta tuossa 38-40 viikoilla. Tosin tottakai sitä toivoo, ettei nyt tulisi, eikä verenpainekaan nousisi.
Neiti sai sitten hepulit, kun vauvan sydänääniä piti kuunnella, ihan niin kun arvasin.
Pidin sitten tyttöä sylissä, kun "täti" mittaili.

äiti vm70 Kysyin sitten siitä nolosta asiasta :ashamed:
Eipä taida mitää apua saada.. :(
 
kiitos kaikille!täällä koitan roikkua perässä,hankala viikko töissä joten ei taho joutua koneella istuskeleen,jospas sitten viikonloppuna ehtis perehtyä kunnolla näiden sivujen saloihin =)

onnittelut myös kaikille muille odottajille ja jo vauvansa saaneille :heart: :flower:

Virpi1980 ja masuasukki?6+1
 

Yhteistyössä