Neljättä odottavat

Heipsan!

Kuiskaten
tsemppiä viimeisille päiville :hug:

Piti tulla ihan hehkuttamaan aikaansaannostani :ashamed:
eli keskimmäinen lähti aamupäivällä pikkuneidin kanssa puistoon ( tää mun 9-luokkakainen on siis TETissä niin meni vasta klo 14 ettette ihmettele et kotona aamupäivän eikä koulussa ) niin aloin keittelee kaalia, sain tehtyy sämpylätaikinan ja sit kun tulivat niin leipoilin ne ja aloin pesee kuistin ikkunoita, ihan vaan päältä ja ulkoota ja vaihdoin niihin jo "jouluverhot" :xmas: Hetki sitten sain nuo kaalikääryleetkin uuniin muhimaan :p
Heitin tuon keskimmäisen sinne TETtiin niin pikkuneiti nukahti sopivasti päikkäreille ja nukkuu posottaa pihalla rattaissa niin aattelin jos vielä olkkarin tahi keittiön ikkunan saisin pestyy ;) Nyt siis ihme energiakausi menossa, jee =)

Tiukun äiti hyvältähän nuo sinun neuvolakuulumiseski kuulosti, paitsi se mistä olit puhunut :hug: Kommentoin sitä paremmin kerhon puolella.
Mulla on myös joka kerta pikkuneiti mukana ja siinä se leikkii käytävällä leluilla tai vauvanukeilla ihan onnessaan, ovi jätetään rakoselleen et kuulen et jos vaikka hilpasee johonkin. Sit kun kuunnellaan sydänääniä niin pyydetään sitä huoneeseen et haluuko tulla kuuntelemaan ja neiti seisoo sit siinä hievahtamatta, hyvä et uskaltaa hengittää :heart:
Tietty meillä neiti hieman vanhempi kuin sinun et 2v2kk kohta et sekin voipi tehdä ;)

Virpi rohkeesti vain kirjoittelemaan kun ennätät. Sana on vapaa :D

Oisi kiva kuulla jos vielä käyvät tälläpuolella jotka oman nyyttinsä saaneet et mitä heille kuuluu? ;)

Nyt taidan mennä laittaa perunat kiehumaan ja sit katson et alanko pesee vielä ikkunoita vaiko joko helppaan :)

Jaksuja kaikille, Palaillaan :hug: :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 23+5 :heart:

PS. jos joku on kiinnostunut ja halukas tulee kirjoittelemaan avoimemmin niin mulla on kerho perustettuna kuumeilupuolen ajoilta ja sinne saa multa salasanan yv.tä laittamalla ;)
 
Moips!

Heräsin tänään vähän yli 4.00, kun tuli sellainen olo että oli pakko päästä kuumaan suihkuun.
Siis älyttömän kylmä :(
No kun tulin suihkusta tyttö käveli vastaa, eikä suostunut enään nukahtamaan :ashamed:
Nyt sitten nukkuu vieläkin päiväunia, enkä mä ole tietty saanut levätä, kun tuo mies vaan nukkuu.. (kohta kyllä herätän, että menee illallakin nukkumaan)
Eli en ole tänään jaksanut mitään tehdä :ashamed: (no käytiin perhekahvilassa, mutta sieläkin onnistuin nolaamaan itseni)
En varmaan pääse ainakaan 6 tuntiin nukkumaankaan :(

äiti vm70 Sinähän olet ahkera ollut :)
(tehnyt hommia sitten "minunkin puolesta" :ashamed: )
Mä epäilen, ettei tuo tyttö ole vaan tottunut neuvolakäynteihin. Kun yleensä on mies sen aikaa vahtinut. Tuo keskimmäinenhän oli aina mukana, kun tyttöä odotin ja tottu niihin tutkimuksiin yms. että kanssa nätisti yleensä siinä leikki. Ja siis oli melko saman ikäinen kun tyttö nyt..
Kun pikkusisko oli syntynyt, ihmetteli miksei äidin masua enään mitata/ kuunnella :D
Nythän tuo 3 1/2v sanoi että "ota se pois sieltä" (tai jotain sellaista) kun kerroin, että äidin masussa on vauva :D Huomaa, että tuo 6v on sen verran vanhempi, että ymmärtää paremmin että "äidin masussa on vauva". On muutaman kerran sanonut että potkiiko vauva. Harmi vaan ei ole juuri silloin potkinut/ liikkunut, että olisi voinut "tunnustella"

Hyviä vointeja kaikille! :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 33+0 :heart:
 
Kirjuutan nyt ennen kun alan ruuan laittoon. Tänään on kaikki lapset kotona,meillä isommat pojat on tarhassa n.15pvänä/kk.
Jotenkin sellanen veto pois olo kun keli on niin huono. Olisin voinut mennä aamulla kaverille lasten kanssa kylään,mut ei nappaa sateessa tallustaa. Tänäänkin on siis hyvä päivä siivota :saint:

Huomenna tulee 12v siitä kun ekan kerran tavattiin ja samana päivänä alettiin oleen yhdessä..hassua ajatella et olin silloin 15v. Ja edelleenkään ei taideta huomenna juhlistaa sen kummemmin.Lapsi vapaa on sit 28 pvä..paitsi meidän tuurilla joku sairastuu ja se pitää perua.
Keväällä meidän piti mennä kaksin v.lopuksi yhdelle vuokra mökille ja kappas..päivä ennen isompi poika sairastu ja sai lääkityksen..otettiin hänet sitten mukaan sinne.Ei ollut siis ns.vakavasti sairas mut sen verran että en halunnut kenenkään muun hoitavan häntä.No ajateltiin et poika saa sitten isin ja äidin 100% huomion sen viikonlopun ajan. :)

muutaman viikon päästä mennään laivalle ja otetaan isommat mukaan..ellei joku sairastu. :whistle:

Noh..jaksuja mammat ..

ä ja 3 poikaa rv 13+2
 
äiti ja 3poikaa Onnittelut vuosipäivän johdosta! :flower: :heart:

Leivottiin tänään pitsaa pitkästä aikaa, ja olisi tarkotus pelailla lautapelejä ja herkutella nyt illalla :)
Huomenna olisi tarkoitus mennä ostamaan joulukortteihin tarvikkeita :)
Ja sitten sunnuntaina ruveta askartelemaan kortteja.
Olisikos kellään hyviä ideoita millaisia joulukortteja voisi askarrella lapsosten kanssa?
Nolo kysymys, mutta millois ne pikkujoulut yleensä pidetään, vai ovatkos olleet jo?

Mulla yskä vaan pysyy eikä suostu lähtemään. Olen jo viikoissakin mennyt sekaisin.
Tuliskos nyt viikonloppuna peräti 5 viikkoa yskimistä täyteen :eek: :ashamed:
Viikko enään äippäloman alkuun :heart: Ihmeen nopeasti on kyllä aika mennyt, vaikka onhan noita viikkoja vielä jäljellä :)

Iloista iltaa ja hyviä vointeja kaikille! :wave: :hug:
 
Tiukun äiti ei sillä ole merkitystä koska pikkujouluja viettää lapsukaisten kanssa ;) Ihan koska itseltä tuntuu niin tonttuilette :xmas:

Jokos ehdit ostaa ne askartelutarvikkeet kortteihin? Itse välillä ostanut palan jotain halpaa joulukangasta ja leikannut siitä niitä kuvia ja limannut korttipohjiin ;)

Viimeyö meni ihmeellisesti suht valvotessa, itseasiassa menin ekaks nukkuu jo 7 aikaan kun väsytti, sit heräsin ja aloin kattoo sitä elokuvaa esikon kanssa, välillä torkuin mut sit kuitenkin klo oli 1,30 ennenkuín menin nukkuu ja pikkuneiti nukku mun paikalla, oli olevinaan niin ahdasta et ei onnistunut ja sit jotenkin vauva liikku koko aamuyön ja sit olikin koko päivän jotenkin hassusti et paino oikeaan kylkeen et oli jotenkin tuskasta koko päivän kunnes illalla sit vasta alko potkiskelee ja olo helpotti. Alko jo päivällä huolettaa kun toinen ei yhtään liikuskellut mut pitihän senkin ottaa yöllinen takas ;)

Huomenna pitäis yrittää saada ne kela paperit aikaseks et sais nekin eteenpäin, seisseet taas mun kassis :ashamed: Jospa mä nyt menisin nukkuu ja huomenna olisin sit pirtee et palaisin tuohon oikeaan rytmiin |O

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 24+0 :heart:
 
äiti ja 3poikaa ja äiti vm70 Kiitos vastauksista :)
Vietetään sitten vaikka ensi viikonloppuna pikkujouluja.
(olisi pitänyt tänään, mutta olen niin väsynyt :ashamed: )

Tuo keskimmäinen kun nukkui toosi huonosti viime yönä. Särki varmaan, kun oli ihan kuumakin. Äsken kun mittasin niin oli lämpöä 37.7, mutta otsakin tuntuu viileämmältä kun yöllä ja jaksaa kivasti leikkiäkin.
Voiko tuo johtua siitä possurokotteesta? Siis maanantaina sai. Vai onko normiflunssaa/ kuumetta vaan?

En saanut niitä askarteutarvikkeitakaan ostettua, enkä tuskin tänäänkään.
Eli ei olla päästy askartelemaan. Kiva idea tuo sinun. Itse olen joskus lahjapapereista leikannut kivoja kuvia ja laittanut joulukortteihin :)
Ajettelin just, jonkun yksikertaisen jutun, niin osaisivat lapsoset itsekin tehdä. (tietysti autan)
Ei suostunut eilen mies heräämään ja vahtimaan lapsia ajoissa että olisin ehtinyt kauppaan. Tänään olen ihan väsy :ashamed: Olisi siis tarkoitus mennä tuonne "keskustaan" kauppaan. Sen takia haluaisin yksin mennä, kun on vähän pidempi matka, kun vaan tuohon lähikauppaan, jossa yleensä vaan käyn.

Onko 5 viikkoa kestävä yskä ihan normaalia? Tai olihan mulla keuhkokuumekin tuossa muutama viikko sitten, ja sain antiboottikuurin. Olo kyllä silloin helpotti ja tulehduarvotkin laskivat, mutta yskä ei vaan lähde :(
Tuntuu, että joka paikkaa kolottaa/ särkee :ashamed: Voikohan olla vaan väsymystä tai jotain. Pitääkin neuvolassa kysyä. Eikös sielä sen takia käydä. Siis että kysellään tyhmiä :D
Kun tekisi mieli vaan nukkua/ levätä, ja eihän se onnistu. Sitten tulee huono omatunto, kun ei jaksa tarpeeksi peuhata lapsosten kanssa eikä tehdä kotitötä :ashamed:
Ei olla leivottukaan, nyt niin usein kun ennen :ashamed:

Iloista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :hug: :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 33+3 :heart:
 
Mä en jaksa enään :'(
Väsyttää, huippaa ja särkee joka paikkaan. Mä nukahdan kohta pystyyn :'(
Pojat ovat riehuneet/ huutaneet koko päivän, ja välillä minäkin (siis huutanut pojille) :ashamed:
Kohta on varmaan sossut ovella. Mä olen parhaani yrittänyt, muttei tuolle pojalle mikään kelpaa. Sata kertaa saa saman asian tehdä, kun teen "väärin" :'(
Mä en vaan jaksa, siis tätä väsymystä. Pitäisköhän suosiolla soittaa jonnekin ja antaa lapset pois, että saisivat sellaisen äidin joka aina vaan :ashamed:
Ja kun mä vaan haluaisin nukkua pienet päiväunet, niin olisin hyvä äiti. Mutta kun tuon ukon on nukuttava joka päivä, siis ihan jokainen. (tänään meni n.8.00 nukkumaan joten ei ainakaan 6 tuntiin herää :( ) Ei käy töissäkäään, vaan pitää vaan saada vaan pelata.. Mä olen ihan varma, että sillä on joku taktiikka saada mut niin väsyneeksi, että romahdan :ashamed: :'( Ja multa otetaan lapset pois :(
Sitten kaikki luulee, että hän on joku "täydellinen isä" tms.. Ja mä vaan hullu.
Mulla on niin paha olo, kun olen niin surkee äiti :ashamed: Ja totaalisesti epäonnstunut :ashamed: :'(
 
Anteeksi kaikille purkaantuminen :ashamed:
Toivottavasti ette pidä mua ihan luuserina.
En mä tuollainen oikeasti ole. Yleensä jaksan ihan hyvin, tai edes riittävästi :)
Se on niin kumma mitä väsymys saa aikaan :ashamed:
Pakko se on varmaan neuvolassa tästäkin puhua. Jois osaisi auttaa.
Tosin mitään apua ei todennäköisesti saa kun olettavat taas että mies hoitaa.
Musta kun tuntuu, että tuo mies tekee sen ihan tahallaan. Siis ettei voi auttaa.
Se kun on työtön, niin luulisi että sillä olisi edes tunti aikaa päivällä olla lastensa kanssa.
Olen niin "kateellinen" (en siis pahalla merkityksellä ) sellaisille äideille, joilla on miehet jotka rakastaa.
Onneksi mun äiti tuli vähän auttamaan, kun tuolla keskimmäisellä oli joku ihme känkkäränkkäpäivä :ashamed:
Toivottavasti huomenna olisi parempi päivä :heart:
 
Kovasti jaksamisia Tiukun äiti :hug: :hug: Väkistenkin alat olemaan väsy jos jo edellinen yö mennyt valvotessa ja mies ei yhtään viitsi auttaa :hug:

Meillä pikkuneiti sai tänään raivarin kun tultiin kaupasta ja piti laittaa autoon niin huusi et kahville mennään, kahville mennään, oli siis jo yliväsynyt kun oltiin kyläilty sitä ennen ja päikkärit nukkumatta ja kun laitoin turvaistuimeen niin sehän vetäs kädet pois sielt, oli vain lanteesta kiinni, huusi ja itki, puoliks makas istuimesta penkillä, haettiin samalla esikko niin jatko samaa ja purikin isosikoaan kiukuspäissään, raivo jatku kotiin asti ja kaikenhuipuks sai jollain ihmeellä kotitiellä revittyy itteltään haalarit pois päältä ja ittensä kokonaan veks sielt istuimesta :eek: Sit kannoin sisälle niin raivo jatku, hakkas päätään lattiaan tai potki ulko-ovea, mikään ei auttanut, sit kun jätettiin kuistille niin avas ulko-oven ja kulki pihalla sukkahoususillaan vaik pariin otteeseen haettiin pois, tätä kiukkua ja raivoa kesti varmaan 0,5h tuntia (laksettuna siitä kun kaupan pihal alko) kun toisella kertaa hain neitin itse pihalta ja riisuin sukkikset ja laitoin pinnikseen, pinnikses hetken huusi ja lopulta kuului surkeena et "äiti" "äiti" no, äipän syli kelpas ja sit oltiin kuin mitään kiukku-raivokohtausta ei olisi ollutkaan, oltiin kuin enkeli ;)
Jotenkin tuli esikon uhma mieleen kun oli suht samanikäinen eli tuon 2v vaikka siitä onkin tosiaan sen 15v aikaa ja vaikka kuinka ottaisi syliin tuon raivo-kiukkukohtauksen aikaan niin neiti vain potkii, raivoo ettei sitä pysty pitämään :ashamed:

Äsken sain täytettyy kelan paperit netissä, täytyy vain toimittaa tuo lekuritodistus vielä tuonne toimistoon ;)
kaipa se pitäis mennä ittekkin nukkumaan et aamulla jaksais mennä pikkuneidin kanssa uimaan ;)

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 24+1 :heart:
 
Moips!

äiti vm70 :hug: Paljon jaksuja itsellesikin :hug:
Olen ruvennut miettimään, että jos en olekkaan vielä ihan terve :(
Siis kun yskä ei hellitä, ja taas on tätä inhottavaa kokovartalo/ lihassärkyä :(
Ja sitten vielä huimaa ja väsyttää.. Hemoglobiinihan oli laskenut, vaikka rauraa olin syönyt. Viime neuvola kerralla ei edes mitattu, kun oli loppunut, enkä ollut vielä ostanut uutta. En ole vieläkään saanut ostettua, joten mietin onko tippunut vielä lisää :ashamed:
Pitäis varmaan neuvolaan soittaa ja kysyä.

Kuulostaa niin tutulta tuo uhma :ashamed:
Siis tuolla mun keskimmäisellä on ollut just tuollaista. Ainoastaa että voi huutaa jopa 1 1/2 tuntia :ashamed: Alkoi kun oli vähän alle 2v, ja välillä on kausia jolloin ei noita tule, ja taas välillä että tulee. Ja just nyt on noita. Eilen sai varmaan 10 raivaria :ashamed: Yöllä huusi, että pitää isoveli ja pikkusisko herättää.. Pelottaa oikein mitä nuo naapurit musta ajattelevat :ashamed:
Taas tuo alkoi, pitää mennä :wave:

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 33+4 :heart:
 
Kiitos Tiukun äiti :hug:
Tänäänkin neiti oli hiukka omapäinen taas uimalassa, ensin ei olisi halunnut kellukkeita käsiin mut sain sit suostuteltua. Sit kun lähdettiin niin sit ennenkuin ehdin saada autoon niin eikös heittäytynyt jo maahan et haalarit kurassa sain laittaa istuimeen mut onneks kotimatkalla nukahti ja nukkui 2,5h päikkärit et sen jälkeen ollutkin suht tasasta, paitsi isosiskon kans oli kinaa kun esikko väkästi piparkakkutaloa niin neiti olis halunnut syödä ne karkit mitä siihen oli varattu :ashamed: neiti siis koettelee kunnolla ja musta tuntuu et mulla piuha tosi piukee muutenkin :ashamed:
Mut jospa tämä taas tästä ;)
 
Moi pitkästä aikaa!

Ja heti alkuun voimia ja jaksuja kaikille uhmisten ja tyhmien ukkojen kans painiville! :hug:

Nyt on sit muutto takana ja kaikki kamat suurinpiirtein paikoillaan,joka ikkunassa on jopa verhot ja viimeisten huonekalujen pitäis saapua tällä viikolla! Vois aloittaa joulun valmistelun ja esikoisen synttäreitten. Mut ensin pitää muutama päivä vaan huilata!

Iski tässä sitten ihan kunnolla päähän, että MEILLE TULEE VAUVA! Se on vähän päässyt taka-alalle tässä tohinassa... :ashamed: Tuli päätökset jo äippärahastakin ja muista kelan etuuksista. Aika jännä, että hain päivärahaa edellisen päivärahan perusteella kun nuorin on sen alle 3v, niin nyt se raha on enemmän kuin viimeks.Outoa, mut ei ehkä kannata kysellä mitään.Musta kyllä tuntu viimeks, että ne laski väärin ja nyt ois oikein.Mut tiedä nyt sitten kelasta.

Kävin eilen jo vähän joululahjaostoksillakin ja tänään aattelin käydä kirjakaupassa kattomassa meidän lukutoukalle jotain kivaa.Ja kahville mennään kuopuksen kans ihan kahvilaan, kun sitäkään ei ole pahemmin kerennyt harrastaa viime aikoina.

Huomasin myös ikäväkseni, että suurin osa kavereista on hävinnyt jonnekin. Kukaan ei ole tulossa käymään meillä uudessa kodissa, saati, että ois onnitteluviestiä tullut. Näköjään kun ei itse ota yhteyttä niin kukaan ei ole kiinnostunut. Ei aina jaksais olla se joka kyselee kuulumisia. Lapset lohdutti, että onhan sulla iskä.No, tottahan se onkin, että mies on tätä nykyä mun paras kaveri.Ja lähes ainoa...Onneks on sentään sisko ja yks hyvä ystävä, mut välimatkaa on 600km niin nähdään vaan pari kertaa vuodessa.
Mut nyt pois itsesääli ja ajatukset jouluun!

Vauvalla kaikki ok.Kovasti potkii(suoraan virtsarakkoon ja alapäähän...)Ja maha kasvaa aivan ufomitoissa! En kyllä ymmärrä minne mä pääsen kolmen kk:n päästä tän kummun kans!!!Ens neuvolassa saan tulokset siitä tuntemattomasta vasta-aineestakin.Toivottavasti selkiintyy mikä juttu se oikeen on.

Mut nyt suihkuun ja kohti päivän askareita!

Rauhaisaa joulunalusaikaa kaikille!

Mansikkamäki ja toukkis 26+5
 
meillä muksut ollut nyt kipeenä,pojalla alko korkealla kuumeella la tauti,yski jne...mutta nyt eka kuumeeton päivä.sitten eilen tyttö sairastu,kanssa korkea kuume.käytettiin sitten molemmat lääkärissä,tytöllä kuulemma possutauti,pojalla ei,elikkäs tyttö sai tamiflu kuurin,ketään meistä ei oo rokotettu,mulla ei ainaskaan vielä merkkejä taudista,koputtaa puuta.toivottavasti ei tulekkaan.

ylihuomenna olis eka neuvola aika,jos eivät peru sitä sitten.sitä odotellessa.

mulla ollu ihan hirveet 2 viikkoo,mitään ei tee mieli,saan päivässä syötyä yhden lämpimän aterian,sitäkin normaalia pienemmän annoskoon,siihenpä se mun syöminen päivässä jää,saatan syyä karkkia illalla tai muutaman mandariinin,thats it,todella kammo olo,heikko,mutta kun mitään ei tee mieli.kunhan se ei vauvaan vaikuttas.

mutta éi kai tässä,valittelua taas vaan....
 
=) Neljättä odoteltaisiin meidän uusioperheeseen.5+1 nyt vasta viikot..toivottavasti saan pysyä loppuun asti tässä porukassa =)
Sikatauti meillä ollut yhdelle lapsella,mutta kellekkään muille ei ole mitään oiretta perheessä tullut..en ole rokotetta hakenut..en ole oiekin ehtinyt edes itseäni ajatella,kun tuo lapsi meni niin huonoon kuntoon taudista :ashamed: Tänään oli jo koulussa ja enää lievä yskä vaivaa..
 
Hipsu79 teretulemast joukkoon.

Tänään vien pojat possu rokotteen ottaan ja huomenna isommat ovat sit pois tarhasta.Perjantaina olis mulla sit sokerirasitus,jos kukaan ei pode piikin jälkeen mitään niin pääsen rasitukseen..jos potee pitää siirtää.

Lauantaina olis sit lapsivapaata sunnuntaihin asti..aateltiin käydä leffassa ja syömässä.

ä ja 3 poikaa rv 14
 
Bonustehtävä :hug: Hirmuisesti voimia ja jaksuja :hug:

hipsu79 Tervetuloa mukaan! :flower: :heart:

äiti ja 3poikaa Pidäs hauskaa :)
Viimeeksi kun mulla oli "lapsivapaata", se menikin makuuhuoneen siivouksessa ja edelliset kerrat myös siivoillessa :D

Hyviä vointeja kaikille!
 
Kertokaas mikä on normaalia uhmaa ja mikä ei? :ashamed:
Siis kuinka paljon "normaalit" lapsukaiset raivoavat, kun suuttuvat?
Tuntuu kun tuo mun poika ei ole mihinkään tyytyväinen :(

Ja kertokaa miten mä pääsen tuosta ukosta eroon?, taas se on kokopäivän nukkunut ja kun äsken heräsi, rupesi mua haukkumaan :'(
Se ei ole aikoihin osallistunut kotitöihin tai lastenhoitoon, muuten kun haukkumalla ja arvostelmalla :(
Kun mä en jaksais enään tuota uhmaikäistä (kun on taas huutanut, ties kuinka paljon tänään), niin mies siihen kuinka mä olen huono äiti, kun mulla menee hermo lapsiin, enkä tajua että lapset ovat vaan lapsia. Just, kun itsellä menee hermo lapsiin jo minuutissa
Mä olen koko päivän ollut lasten kanssa :headwall:
Ja tosiaankin olisi kiva saada tuolta mieheltä joskus tukea ja apua, eikä vaan haukkuja :ashamed:
Nykin kun sanoin jotain miehelle, niin vastaus oli "kaikki selviää aikanaan" :headwall:
Ja kun pyydän apua kun vihdoin herää, niin rupeaa haukkumaan kuinka "mä rupean valittamaan heti aamusta" ja kello saattaa olla 19.00!?!?!
Sori epäselvä kirjoitus :ashamed:
 
Pitää varmaan neuvolassa kysyä tuosta uhmasta. Onhan tuolla ennenkin ollut, mutta nyt on mennyt ihan mahdottomaksi. (nyt n.3-4 päivän ajan) Välillä mietin, mitä pahaa mä olen tehnyt/ miten olen "kasvattanut" tuota poikaa väärin :ashamed:
Tuntuu, ettei sille mikään kelpaa. Aamulla heti suuttu kun oli aamu, eikä ilta niin kun olisi halunnut. Samoin ei olisi saanut antaa siskolle aamupalaa, vaihtaa vaippaa, pukea päälle..
Yöllä huusi, että mun olisi pitänyt käydä kaupassa ostamassa mehua.

Olen "hienovaraisesti" sanonut miehelle, että voisi kyllä muuttaa vähäksi aikaa "poikamiesboksiin", kun kerran ei perhe-elämä kiinnosta. Pelkään, että tuo poika reagoi siihen, ettei isä "tee mitään" :ashamed:
Siis voisi meillä käydä aina kun haluaa olla lasten kanssa, syömässä ja vaikka pesemässä pyykkiä jne.. Ei lasten tarvitsisi katella, kun isä vaan nukkuu ja pelaa.
Jos mä puhun tuosta neuvolassa, niin eikai ne esim. tee musta lastensuojeluilmoitusta? :ashamed:

äiti ja 3poikaa Äsken katoin, että näyttäis olevan, en kyllä tiedä toimiiko.
Laitan sulle viestiä :)

Anteeksi, vielä taas valitus :ashamed:
Ajattelin että teillä vois olla kokemusta uhmaikäisistä ;)
Hyviä vointeja kaikille! :hug: :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 33+6 :heart:
 
Huomenta!

Piti illalla vielä kirjoittaa mutta väsy paino ja nyt heräsin 4 jälkeen kun jotenkin käännyin nopeesti niin eikös vauveli herännyt masussa ja voi mikä hikka sillä oli =) Ensikerran tunsin oikein kunnolla käteeni vasten sen tasasen hytkimisen enkä sit malttanut enää käydä uudestaan nukkumaan vaikka pieni hiljenikin ;) kävin lataamassa jo kahvinkeittimen ja pesukoneeseen uuden satsin pyykkiä.

Bonustehtävä :hug: Kovasti jaksuja, olen todella pahoillani :hug:

Hipsu Onnittelut :flower: :heart: Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan ;)

Tiukun äiti :hug: :hug: Tuo jos mikä (siis tarkoitan miehesi käytös) saa taas mun niskakarvat pystyyn |O Tuo ei ole normaalin aikuisen käytöstä vaikka kuinka diagnoosia löytyy sairaudesta mut se ei estä elämästä normi päivärytmiä ja hoitamasta lapsia ym.
Puhu neuvolassa miehestäsi, samoin tuosta uhmasta mikä varmasti johtuu osakseen myös siitä et poika kaipaa isänsä huomiota mitä eio todellakaan saa :ashamed: Ei neuvola voi mitenkään tehdä susta lastensuojeluilmoitusta, mitkä oisivat siinä perusteet! Se kun joudut yksin huolehtimaan lapsista vaiko mikä? Siinä tapauksessa voivat jos olisi selkeä näyttö et laiminlöisit lapsukaisia jotenkin, jättäisit yksin kotiin jne. mut siihen pitää olla todella kattavat perusteet. Pikemminkin voisivat yrittää saada sulle jotain tukitoimia, lastenhoitoapua tms. ainakin uskoisin näin :hug:

jaahas, onpas klo jo kiitänyt ;) Taidan mennä laittaa tuon kéittimen päälle et saapi aamukaffet vaikka sit iltapäivällä kyllä närästää :ashamed:

Löysin muuten kivan linkin missä lapsukaisten nimiä, yleiset, harvinaiset jne. käykääpäs vaikka kurkkaa ;) http://www.etunimet.net/harvinaiset-etunimet/

Kovasti jaksuja kaikille :hug:

Ävm70 ja "pikkukakkonen" 24+5 :heart:
 
Moips!

Kyllä se 3-vuotiaan elämä on rankkaa :D :ashamed:
Tais olla väsy kun nukahti sohvalle.
Esikoiselle nousi sitten viimeyönä kuume, viime mittauksessa tosin vaan 37,1.
Ei mennyt tietenkään päiväkotiin, eikä mene huomennakaan. Toivottavasti oli vaan "pikakuume".
Pitää vähän "hehkuttaa", että on tänään sentään vähän parempi päivä ollut.
Mies oli poikien kanssa kotona, kun käytiin typyn kanssa perhekahvilassa ja kaupassa :)
Oli jotenkin outoa olla siellä vaan yhden lapsen kanssa. Tosin neiti päätti sitten suuttua, kun puettiin ulkovaatteita :ashamed: Olisi itse halunnut pukea, muttei osaa ;)
Leivottiin pulliakin lasten kanssa pitkästä aikaa :heart:
Tyttö harjoittelee näköjään pukemista/ riisumista tuossa vieressä , ja saa hepuleita välillä, kun ei onnistu :D

äiti vm70 Tarkoitin siis sitä lastensuojeluilmoitusta, kun tuolla pojalla on tuota uhmaa. Että jos ajattelisivat, että mun pitäs osata "saada se pois" tai jotain :ashamed:
Pitääkin ruveta jo katselemaan nimiä, niin ei taas tule kiire päättää.
Tuo Tiuku nimen löysin jostain vastaavanlaiselta sivuilta :)
Oli siellä paljon muitakin nimiä silloinkin :)
On ruvennut turvotusta välillä tulemaan jalkoihin ja käsiin. Toivottavasti ei nyt sitä raskausmyrkytystä enteile :ashamed: No se joko tulee tai sitten ei..
Lauantaina alkaakin äippäloma. Olisi tarkoitus ruveta vauvanvaatteita/ tavaroita laittamaan valmiiksi.
Kertokaas te joilla on talvivauvoja ja kevät/kesävauvoja, että mitä pitää ottaa huomioon tai hankkia, kun vauva syntyy kesällä? Mites tuo vaatetus. Pitäisköhän joku toppapuku ostaa, ja minkälainen/ kokoinen olisi hyvä, että menisi koko talven?

Iloista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 34+0 :heart:
 

Yhteistyössä