Neljättä odottavat

Kiva että joukkoon tulee muitakin uusia :)
On kyllä tosi ihana yllätys että ultrataan ekalla neuvolakäynnillä..mä en edes tiennyt että tuosta omalta asemalta löytyy ultra :LOL: Se oma neuvolan tätini sanoi että virallisesti ultraa ei kuulemna kaikille tehdä,mutta haluaa aina omat potilaat sillä varmistaa..on oikeasti kiva tietää heti alussa jos kohdunulkopuolinen tai tuulimuna :ashamed:
Mulla on aina vaan lisääntynyt raskauksien myötä pelko että kaikki ei ole hyvin..ekan kanssa en osannut pelätä mitään ja kerrottiin kaikille heti kun viivat oli tikussa =)
Nyt tietää vain parhaimmat kaverit...
 
Katjuska-78 Tervetuloa mukaan! :flower:

äiti vm70 Mä en muista noita toisen sokerirasituksen tuloksia, (mulle siis on 2 tehty) kun ei neuvolkorttiin ole laitettu. Sen vaan muistan että se paastoarvo oli just se mikä niissä terveydenhoitajan papereissa oli se raja.. Ne 2 muuta arvoa olivat sitten melko paljon alle, eli hyvät. Tuossa kortissa on vaan nuo ekat tulokset, ne ovat siis 5.0, 6,0 ja 5,1..
Ne taitaa olla ihan hyvät(?) Kun ei niistä ainakaan mitään sanottu.

Keskimmäiselle iski vatsatauti, oksentaa ja ripuloi :(
Kyllä näkee että on kipeä, kun ei ole jaksanut leikkiä ja peuhata läheskään niin kun normaalisti. Ei edes saanut "uhmaraivareita".
Mun vanhemmat ottivat muut lapset yökylään. Vietetään sitten pojan kanssa laatuaikaa ja lepäillään :)
Toivottavasti paranee nopeasti.

äit vm70 Jospa teille on tulossa iso poika sitten :D
Itse olen usein nähnyt (en kyllä nyt raskauden aikana) että synnytän pienen keskosen (pojan) ja ei nuo mun lapsoset nyt niin pieniä ole olleet ;)
En yhtään tiedä mitä tuo uni "tarkoitti"..

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 35+1 :heart:
 
Mahtuuko vielä mukaan? Viikot alkaa oleen jo paremmalla puolella eli 24+jotain. Näin neljännen kanssa ei oikein pysy kärryillä. Edelliset lapset on -96, -99, ja -05. LA siis sijoittuu tuonne maaliskuun loppupuolelle.
 
Heippa!
Vellukka aina mahtuu mukaan, tervetuloa :wave:

Mitäs tänne kuuluu? Kaikki elelee niin hiljaiseloa vaiko joko joulukiireet painaa päälle ;)
Itse tulin hetki sitten kävelylenkiltä, alkoi paria kilometrii ennen kotoa tuntua et nyt ei kyl pysty enää kävelee kun alko supistelee mut onneks sit helpotti, taisi vauhti vain olla sen verran kovempi kun koiraa sai välillä vedellä tai sit se veti kun sai hyvän hajun ja neiti kun istuu rattaissa niin ei ole ihan kevyt työnnettävä sekään mut hyvältä tuntuu silti et tuli käytyy :) Nyt pitäis jatkaa tuota siivousprojekstii, vaatehuone hieman kesken mut tänään kuitenkin valmistuu ;) Aamul la veinkin muutaman kassillisen vaattteita sieltä tuonne seurakuntaan et saapi sit kuka tarvitsee.

Mut tulkaahan kertoilemaan kuulumiset ja ihanaista Joulun odotusta kaikille :xmas: :xmas:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"26+3 :heart:
 
jopas on tovi taas vierähtänyt. Meillä oltiin pitkään flunssassa ja tietenkin niin, että kun yksi oli parantumassa niin seuraava sairastui. :kieh:
Muuten meillä voidaan hyvin, myös pikkuinen.

Joulua valmistellaan kovasti ja semmoista. En nyt jaksa alkaa selailemaan tarkemmin kun on näitä sivuja jo hiukan kertynyt, mutta kun tulee hyvä hetki niin sitten. :)

NH & "Toivo" 14+2
+vihdoin terve loppupoppoo

 
Laivalla käyty,reissu meni kivasti ja kasa namia sattu kotiin mukaan :D
Pojat nautti pallomerestä,äiti shoppailusta ja alkoholittomista drinkeistä. Ja tais isi ja mummukin viihtyä.

Sokerirasituksessa kävin viime viikolla,kärähdin taas. Paastoarvo oli 5,5 kun sen raja täällä on 5.3. No eipä tuo nyt niin haittaa. Mittarin saan to kun on nla.

 
:wave:
on taas aikaa vierähtäny.

me sit otettiin ja muutettiin viimme sunnuntaina,osoite muuttui eilen.
talo on ihan kaaoksen vallas. :whistle:

on: np käytiin. 5 päivää tuli lisää eli la. siirtyi 7.6. turvotus oli 1,2mm ja nasu teki kiusaa.
ei meinannu näyttää niskaansa.35min makasin tutkimukses ku lopulta lääkäri sai mitattuu.
sit oli 8. päivä neuvolalääkäri.paikat oli visusti kiinni.lääkäri käski jättää joulusiivoukset miehelle vaikka viikkoja on jo hyvin mut varmuudeks.
hb oli vähän noussu 108 asti.

mitäs muille kuuluu näin joulun alla?tervetuloa kaikille uusille.

rauhaisaa joulun odotusta:
mamma84 ja nasu 14+3
 
Heipsan!

Onnittelut mamma hyvistä neuvola ja ultrakuulumisista :hug: :heart:

Täällä käyty tuo 6km kävelylenkki tekemässä, ainoo et nykyisin menee tuota aikaa 0,5h enemmän kuin ennen, askel siis hidastunut kummasti ja välillä tuntuu et saapi tehdä töitä et jaksaa noita rattaita työntää edessä tai vetää koira pois hyvistä hajuista ;)
Huomenna siis neuvola, saapi nähdä mitä vaaka näyttää, kotona ainakin lukema ei ainakaan olis noussu mut huomenna sen sit tietää, toivotaan ainakin parasta´ ;) viimepäivien kävelyistä olen saanut nuo nivuskivut riesaks mut parempi kuitenkin et olen saanut itseni pakotettuu tuonne pihalle, pienet kipuilut sinne tänne tai sit voipi kyl johtuu ihan noista mun omista siivousurakoista kun saapi tuol vaatehuonees olla kippuras kun vinttiosuutta ;) eli joulusiivoukset siis jatkuu :)

Mut nyt mentävä tekee ruokaa, palaan huomenna kun tiedän taas neuvolakuumiseni :)

Muoks* Hain tänään postista äippäpakkauksen, siis aivan ihana :heart: jotenkin vielä ihanampi kuin -07 ;)
Mukavaa päivää kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 26+4 :heart:
 
Ristiinkulkija :hug: :hug: Kovasti jaksuja :hug: kyllä sä vielä ehdit sinne jouluostoksille ja ne jotka eivät lahjaa saa niin varmasti ymmärtävät tilanteen tai sit laitat miehesi hakemaan ko. liikkeeseen lahjakortin joille vain pystyy niin saa kukin ostaa sit itse sen mitä haluavat ja sit varsinkin het joulun jälkeen sil lahjakortilla saa jo ehkä enemmänkin kun alemyynnit ;)
Siis itse annan yhdelle kummilapsellemme lehjakortin kun niin vaikea keksiä enää 14v mitä tarvitsee jne.
Sain siis tämän 2009 äippäpakkauksen ja musta siis ihana ;) http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/250309152136NU/$File/12880.29i.jpg?OpenElement
 
Heippa!


Täällä neuvola tänään takana ;) Paino oli pudonnut täs parin viikon aikana 300g eli ihan siitä et olen nyt lenkkeillä 4-5xvkossa koiran ja pikkuneitiä työnnellen rattaissa. Aikaa tietty menee enemmän kuin ennen mut tyytyväinen olen et on tullut käytyä ja kun ei sit kuitenkaan supistele tai muuta et olo on hyvä kävelylenkin jälkeen. Yritän siis jatkaa ainakin niin kauan kuin hyvältä tuntuu ;) Verenpaine tietty sais olla alhasempi mut olihan tuo yläpaine sit laskenut viimekerrast eli samassa lukemassa mennään mitä yleensä ollut et 134/88 et alapaine oli nyt hieman koholla mut ei siitäkään sit mitään sanonut. Pissa oli tälläkertaa puhdas vaikka sanoinkin et just ja just ollut tuon 2h rakossa kun viimeeks meinas et jos noin vähän aikaa et sen takii nousis protskut mut hyvä näin, hemppa oli hieman laskenut eli 138. Kaikin puolin kaikki oli hyvin eli sainkin vasta reilun 3vkon päähän seuraavan ajan eli sit eletäänkin jo Tammikuuta 2010 eli 5 pv lekurineuvola kun tarviin sen saikkulapun sit vielä loppuajaksi ennen äippäloman alkua.

Mut nyt pullataikina odottaa leipuria, jaksuja kaikille ja Ihanaista Joulun odotusta, enää 13 yötä kun pukki tulee :xmas: :xmas:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 26+6 :heart:
 
Moips!

Jospa ehtisin vähän kirjoitella, ennen kun rupean siivoilemaan.
Tänään olisi tarkoitus siivoilla koko päivä. (lapset menivät mummulle ja ukille)
Ja etsiä vauvalle vihdoin vähän vaatteita :)
Tuo keskimmäinen ei ole antanut mun kirjoitella vähään aikaan, koko ajan pitäis vaan poikaa huomioida :ashamed:
Reagoi jotenkin varmaan kun on tajunnut että meille tulee vauva/ muutetaan :ashamed:
Olen kyllä kovasti yrittänyt selittää ja näyttää, että hän on minulle ihan yhtä rakas ja tärkeä kun ennenkin :heart:

mamma84 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart:

Ristiinkulkija :hug: jaksuja :hug:
Enpä minäkään ole jouluostoksille päässyt, vaikkei mitää syytä ole :ashamed:
Tai se ettei mulla ole rahaa :ashamed: Mies kun meni ja pelasi ne pokeriin :(
Mä olen niin helpottunut, kun päästää kohta muuttamaan.
Vaikka pitäisi kaikkea hoitaa muuttoon liittyen vielä..

En tedä mikä mulla on, mutta välillä en edes muista että olen raskaana :ashamed:

Tuli paha mieli kun pari äitiä sanoi mulle että mulla on niin pieni maha, ettei uskois että la. on 7.1, kullemma näyttää että olisi vasta maaliskuussa :'(
No ei todellakaan ole niin pieni sentään :headwall: :(
Sf-mittakin on ollut nyt ihan normaali (yläkäyrällä ) pitääkö ruveta arvostelemaan toisen mahaa. Tosin mietin, että jos vauva on laskeutunut, voiko maha "näyttää pienemmältä" :ashamed:
Minkä takia on aina jotenkin hienoa että on "super-iso-maha" ja sitten valitetaan/ kilpaillaan kellä on isoin maha/ siitä kuinka rankkaa se on :ashamed:
Ja anteeksi, jos pahoitin jonkun mielen :hug: tottakai saa valittaa, niin mäkin valitan. Ja en väheksy kenenkään vavoja jne.. Toivottavasti ymmärsitte :)
Kun mulla ei ole oikeastaan mitään vaivoja ja tää maha on just ihana nyt.
Mä ainakin haluan vaan nauttia tästä viimeisestä raskaudesta :heart:
Eikä se mahan koko aina kerro vauvan koosta.
Mull oli kuulemma "pieni maha" kun keskimmäistä odotin ja nevolassa sanoivat koko ajan että "tulee paljon pienempi kun mitä esikoinen oli" (esikoinen 3930g) No ajattelin et kaipa se tarkoittaa jotain alle 3,5kg vauvaa.. No keskimmäinen olikin sitten 4120g, eli eipä ollut "paljon pienempi" ;) Ihan normaalin kokoinen :)
Nytkin lääkäri veikkasi että tää olisi pienempi, kun nuo edelliset. Sen näkee sitten, joko on tai sitten ei :D Ja eihän sillä syntymäpainolla nyt niin väliä ole jos vaan on "normaali" ja vauva voi hyvin. Siis se riittää ainakin minulle :) Ei ole siis väliä painaako vauva 3,0 vai 4,3kg.. Jos nyt vaikka jostain tuosta välistä ;)

äiti vm70 Hieno juttu, että olet saanut painoa pudotettua :flower: :heart:
Eikä paineetkaa ole onneksi nousseet :)
Ja hienoa että olet jaksanut tehdä pitkiä kävelylenkkejä.
Mulla tais olla viimeeksi lopussa verenpaine n.151/96..
Katsoin tuosta vanhasta kortista että rv 38+0 ollut proteiinin 2+ ja paineet 131/86, rv 39+0 proteiinit 2+ ja paineet 159/86 ja 148/87 ja sitten rv 39+3 (mitattu sairaalassa) paineet nuo 151/ 95 ja 149/ 96.. Sitten ei enään tuloksia ole merkattu, eli on voinut noustakin. rv.39+5 "ottivat mut sisään " ja seuraavana päivänä käynnistivät..
Testasin muuten silloin kotona miten lapsosten "riehuminen" saa paineet nousemaan.
Nousihan ne :D alapaine nousi ainakin yli sadan :ashamed:

Hyviä vointeja ja
iloista joulun sekä vauvojen odotusta kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 36+3 :heart:
 
Heipsan!
Nostelen pinoamme ;) taitaapi olla joulukiireet kaikille :xmas:
Tänään yritän taas jatkaa omia joulusiivouksia kun jotenkin loppu inspiraatio kesken, yritän et oisi viikonloppuun mennessä tehty et ensviikon saa vain pyhittää et käyn kaupassa ja pientä fiksausta että leipomista mut katsotaan et toteutuuko, toivossa hyvä elää ;)

Täällä ei kummempaa, pikkanen tuol masussa välillä oikein vilkkaalla tuulella ja varsinkin kun istuu koneella niin silloin tuntuu mellastavan =)
Tulkaahan kertoilemaan kuulumisenne kun enätätte :wave:
Ihanaista ja stressitöntä Joulun alus aikaa :xmas:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 27+3 :heart:
 
:wave: täältäkin. oon viel ollut vähän hiljempaa, kun ei viel uskalla luottaa siihen, että kaikki ois hyvin. :ashamed: Kun on niin kauheen oireetonta ja kaikki turvotukset sun muut puuttuu, joita on aina alusta asti ollut. Hcg oli kyllä noussut, kun tein sellaisen digitaalisen testin ja se näytti ainakin oikeita viikkoja. :whistle: Mut huolestuttaa vaan tää oireettomuus aika paljon.

No ilmeisesti oon varhaisultraan menossa tossa 28.12. Ainakin aika on varattu siihen.

Katjuska ja sintti 5+4 :heart:
 
Tänään oli eka neuvola jossa tehtiin ultra ja siellä pikkuinen uiskenteli.Vastasi viikkoja 8+3 missä mennäänkin =) Neuvolan tätikin on 4 lapsen äiti ja oli innoissaan kun meilekkin tulee neljäs.Kerroin myös että tämän lapsen kohdalla pelkään kauheesti mitä voi sattua,niin täti lupasi tehdä minulle ultran joka kerta :) Possupiikin sain ja se nyt pelottaa mitä voi aiheuttaa :ashamed:
 
Moips!

Onnistuiskohan nyt.
Kirjoitin pitkästi ja poika meni ja poisti kaiken..

Tänään oli neuvola. Kaikki hyvin. Painoa ei ollut tullut viime kerrasta yhtään. (joka on ainakin musta hyvä juttu) Täti kyseli jo onko mun ruokahalu pysynyt samana. Sellaista ongelmaa mulla ei ikinä ole ollut, ettei ruoka olisi maistunut. (no kipeänä ehkä.. tuossa kun olin siinä keuhokuumeessa paino taisi tippua ihan pikkaisen) Päinvastoin :ashamed:
Verenpainekin oli hyvä (117/76) eli näyttäis siltä, ettei raskausmyrkystä olisi tulossa :)
Hemoglobiinikin noussut (115) huimaus ja väsymys ovatkin helpottaneet. Vauvan syke 133 ja sf-mitta vaan 33cm (viimeeksi 34cm) :ashamed:
Onkohan mulla oikeasti hurjan pieni maha :( Voiko se olla merkki, ettei kaikki ole kunnossa?
Vauva ei kasva tarpeeksi, lapsivettä liian vähän tms? Pelottaa vähän :ashamed:
22.12 on lääkärinevuola ja 31.12 seuraava "normiaika".
2 nuorinta lapsosta olivat mukana neuvolassa ja tosi reippaita olivat :)
Typykään ei suuttunut, kun sydänääniä kuunneltiin, kun oli isoveikka mukana.
Eikös se ole niin että enään olisi max.6 viikkoa jäljellä :D (kai käynnistävät viimeistään rv.43 jälkeen.. ;) )

Iloista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 37+1 :heart:
 
Heippa!
Jospa mä nyt ehtisin hetken tässä istahtamaan koneen äärellä, oon koko päivän taas siivonnut ja hitsi et välillä tehnyt tiukkaa kun alko suppailemaan :ashamed: Mä olen taas yrittänyt uurastaa niin monta päivää mut nyt siis alkais olee "pientä fiksausta" vaille valmista =)
Huomenna ajattelin et haluan jo kuusen sisään, pääsee lopuliseen joulutunnelmaan ja siitä lähtee niin ihana tuoksukin. Huomenna ajattelimme käydä Porvoossa kun siel joulumarkkinat niin olisi sit vapaa päivä ja saisi ne viimeiset paketit ehkä hankittua. Huomenna ajattelin myös ostaa sen kinkun et saapi jo sulamaan :p
Eilen kävin anopin kanssa Mäntsälässä kun siellä se Joulumaa rakennettu sinne Saaren kartanoon, ne kukka-asetelmat ja tunnelma siellä in kyllä mahtava. Anoppi soitti sit vielä tänään ja kiitteli kun oli niin kovasti tykännyt käydä siel ja sai sit sen joulutunnelman :xmas: Illalla oltiin katsomassa ja kuuntelemassa grroveimmat joululaulut kirkossa ja kylläpäs pikkuneiti svengas ;)
Eilen myös työmiehet saivat urakkansa valmiiks eli päästään likkojen möksää käsittelemään sisältä het joulun jälkeen jos ei sit innostuta jo alkuviikosta vetelemään lakkaa ym. paneleiden ja hirren pintaan ;)

Hipsu Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista :hug: :flower: Ihanaa kun teillä noin ihana ja ymmärtäväinen neuvolatäti ;) Harvassa neuvolassa on ultra eli saa olla kiitollinen siitä et sellainen löytyy, meillä kun ei ainakaan ole :ashamed:

Tiukun äiti voi kun sulla on kaikki niin lähellä :heart: Toivottavasti ehdit muuttamaan ennenkuin vauva syntyy ja sullahan on upeesti ollut nuo paineet neuvolassa ;) Äläkä nyt rupea murehtimaan tuosta masun koosta, ihan varmasti kaikki on hyvin :hug: Tuo mitan pieneneminenhän vain merkkaa sitä et vauveli on laskeutunut :heart:

Mut kirjoitelkaahan taas kuulumisianne ja stressitöntä Joulun alusaikaa :xmas:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 28 "poks" :heart:
 
teillä mulla ollut vatsa kipeämpi nelosesta?Luulis että vatsa on jo venynyt eikä sattusi,mutta minusta tuntuu kun kohtua särkisi melkein koko ajan..neuvolassa sanoi että on niitä kasvukipuja...inhottava kipu koko ajan.Ei mitään sellaisia repäisykipuja vaan jatkuva jomotus jossain kohti :ashamed:
 
olen hoitovapaalla vielä nuorimman kanssa,taidankin miehelle ilmotella että jään "sairaslomalle" :LOL: Oikeesti minulla on ihana mies joka auttaa minkä pystyy,nytkin vei nuorimmat uimaan.Kai se on vaan asennoiduttava niin että tekee sen minkä mikä on pakko..sitä vaan tuntee itsensä laiskaksi ja saamattomaksi :ashamed:
2 vanhinta lähtevät huomenna koko viikoksi isän luo ja sukulaisiin,niin on rauhallinen jouluviikko meillä tulossa..miehen kanssa pästään lopuviikkona kaksin reissuun pariksi päivää =) Mites muiden joulusuunnitelmat?
 
Täällä käytiin tänään Porvoossa sielä Joulumarkkinoilla, Ilma ei kyllä ollut paras mahdollinen kun välillä pyrytti oikein kunnolla ja ajokelikin aikasta liukas mut kyllä vain tuli itse käytyä ja aivan ihanaa oli :xmas: joulupukki oli vaan jotenkin tosi tönkkö, ei yhtään huoliteltu ja muutenkin tuntu et homma maistu sille puulta :/ oisin kaivannut enemmän niitä torimyyjiä mut ihania joulujuttuja niillä kyllä oli vaikka ei mulle niistä sit mitään mukaan tarttunutkaan :ashamed: Kynttiläpajalla tuli kyllä käytyä et sain ostettuu anopille ja keskimmäisen kummitädille kunnolliset kynttilät, itselleni en raaskinut.... ja tietty saunamyymäläst piti käydä ostaa uutta saunatuoksua joulusaunaan, sieltä kun löytyy myös niitä mitä ei normikaupasta eli nyt ostettiin jotain yrtti-eugaliptustuoksua.

Hain jo illalla kuusenkin sisään, huomenna sit viimeistään koristellaan jos neidit ei innostu sitä kohta koristelemaan :xmas: Esikoinen lähti jo aamulla 8 pussittamaan porkkanoita ja kun illalla 5 aikaan soitin niin oli vielä säkit punnittavana ja sidottavana et sitä edelleen kotiin odotan kun huomenna vielä koulupäivä, tiistaina vasta viimeinen tuola amiksessa ennenkuin pääsevät Joululomalle :xmas:

Joulun vietosta Aamulla keittelen joulupuuron, lämmitetään pihasauna ja sit kirkkoon kun meillä siis käydään joulukirkossa, aikaisemmin ollaan käyty klo 17 mut nyt aikaistetaan eli klo 14 kirkkoon mennään ja sen jälkeen tullaan kotiin syömään. Joulupukki tulee jossain vaiheessa, riippuu miltä tilanne näyttää kun meidän neiti on niin joulupukkifani, aivan uskomaton et jokapaikasta ja kaupasta yrittää löytää et missä olisi :xmas: eli ostin puvun et meidän isi on sit käymäs silloin jossain kun pukki tulee ;) Keskimmäinen neitimme haluaisi kovasti sinne yökirkkoon eli pakkaisen lupasin et lähtisin sit esikoisen ja keskimmäisen kanssa sinne kun alkaa klo 00.00 Ei siis olla uskovaisia tai mitään mut siellä joulukirkossa vain on niin oma tunnelma ja kun kuitenkin viedään haudalle kynttilät isäni, mummojemme muistoksi sit samalla.
Meillä siis perinteiset laatikot itsetehden, kinkku,kinkun paistan silloin aattoyönä, kotijuusto, rosolli, savukala ja kraavattua, itse kraavaan ja kun meistä ei muita oikein kuin mies syö tuota kraavattua niin tulee tehtyä sit auralohirullia ja jotain muuta salaatteja. Syömistä siis yllikyllin :p

Nyt mentävä leipomaan pipareita, piparitaikina odottaa leipomista tai ollut jo muutaman päivän tehtynä valmiiks jääkaapis ja keskimmäinen vain käynyt syömässä sitä kun jotenkin jäänyt tuo leipominen kun ei muka ehdi ja jaksa :ashamed: Aamulla sain leivottuu piimälimput kun leivoin patonkia, kotikaljan ajattelin vielä laittaa nyt illalla tulemaan, teen siis ihan siit uutteesta ;)

Jaksuja kaikille ja ihanaista Joulun odotusta, enää 4 yötä kun pukki saapuu :xmas: :xmas:
:hug:
 

Yhteistyössä