Nuoret vauvakuumeilijat TALVI/KEVÄT 2017

@Siim heh, eipä ne mullakaan vielä oo tuottanut tulosta :D toivoen öljy auttaa ja plussa sieltä tulisi täst kierrosta(y) pitää varmaan itekki ostaa sit sitä öljyäki :rolleyes: ainoo minkä oikeesti uskon auttavan, on toi liikunnnan ja seksin lisääminen :LOL:
 
Mä kyllä niin mielelläni ottaisin kaikki "tutut" mukaan joulukuisiin, jos tämä vaan pysyy matkassa :)

@Nems kuulostaa hyvältä, mä en noista kalanmaksa tabuista tiedä, kun siinä kalanmaksassa (ja maksassa yleisesti) on a vitamiinia ja sitä ei ainakaan raskaanaoleville suositella, perus kalaöljyt käy :) ja siis en kyllä tiedä kuinka tarkkaa on kun Kyllähän sitä a vitamiiniakin tarvitsee jonkin verran. Itse vaan vuosia vältellyt a vitamiia kun oli lääkitys joka oli a vitamiini johdannainen ja vastasi "a vitamiini myrkytys tilaa". Ei siis missään nimessä saanut silloin tulla raskaaksi kun 90% todennäköisyydellä olisi tullut kehityshäiriö.

Meillä myös vähän kaikkea kokeiltu, nyt ollut kalaöljykapselit, monivitamiini, b vitamiini tabletti, D vitamiini öljy, kalsium + foolihappo tabletti. Joo ja sitten tosiaan rkl avocadoöljy, vehnänalkio, rypsiöjy. En syö kovin paljoa rasvaista lihaa, joten huoletta syönyt lisäksi kasvirasvoja paljon :D
Muok. oliiviöljy unohtui listasta :D eli yhteensä 4rkl päivässä
 
Oho mäki taisin kirjottaa että kalanmaksaöljy mut siis kalaöljyä tarkotin:LOL: nii oon kyl syöny yhtä aikaa niitä. Ja kuulemma vähähiilarinen mut runsasrasvainen (huom siis ei punainen liha vaan just avokado/öliiviöljy/kalaöljy) ruokavalio voi auttaa raskautumisessa ja kyl mä uskon että mulla oli sillo viime kierrossa kiinnittymisyritys ja olin sillo alottanu ruokavaliomuutoksen. No nyt on kyllä taas lipsunu jonku verran mutta pitää taas ryhdistäytyä senki suhteen. Söin myös tosi paljon kaikkea vihreää ja join vettä sikana:p
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Lisäys vielä: eilen taas masennuksissani juttelin miehen kanssa ja sille oli ok että alotetaan tutkimukset heti ku mahdollista. :love: Eli ootetaan nyt jos menkat alkais ja sit soittelen sinne klinikalle. Musta olis aivan hyvä jos saatais kaikki tutkimukset esim. ennen kesäkuuta tehtyä. Sitten jos ei kesälomien aikana tuu plussaa niin elokuussa pääsis hoitoja alottaan (siis olettaen että ei löydy mitään isompaa vikaa). Mut kiva että toi mies suostu koska sehän on ollut niin huolettomana koko ajan. Nyt helpottaa itteeki ku pääsen mahdollisesti jo ens viikolla soittamaan sinne.
 
@Siim joo kyllä mäki uskon, et terveellinen ruoka auttaa :) ja vähän hyvä,että mieskin haluaa tutkimuksiin..,voihan se olla että tärppää ennen kun pääsette ees sinne tutkimuksiin :)

@mimmi92 ehkä se lipsuminen auttoi asiaa ;) pasta on parasta ja oon ite sellanen tunnesyöppö, mikä on tosi huono juttu.. heti ku vähän stressaa se on 5kg lisää :(
 
Mulla oli silloin joulua ennen kaiken maailman greippimehut sul muut käytössä, mutta se 70+ päivänen kierto vähän latisti motivaatiota poppakonsteihin:ROFLMAO: Hyvä, jos muistan mammavitamiinit vetää, että ois sitä foolihappoa, vai mitä se nyt ikinä pitikään olla:rolleyes:

Mä oon 90 % kasvissyöjä ja aika terveellisesti tulee syötyä, mutta nyt sen liikatoiminnan vuoksi on paino tippunut, niin oon vähän liiankin rennosti syönyt kaikenlaista moskaa:oops: Ei ole paino juuri noussut, mutta just eilen mietin, että pitää tehdä korjausliike, kun iho alkaa näppyillä:confused: Yritän siis syödä enemmän jotain terveellistä:D

Mä syön joka päivä jotain hyvää, en usko totaalilakkoihin ollenkaan, mutta yritän pitää määrät pieninä. Kaikkee hyvää saa syödä, muttei kilo kaupalla, kun tulee heti akne:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
@Siim hyvä, että saitte miehen kanssa sovittua miten edetään(y) Toivottavasti ne menkat nyt tulee nopeesti niin ei tarvi kauaa odotella.:)

Omanapailua vielä sen verran, että eilen oli lieviä alavatsakipuja ja tänään ei mitään. Oiskohan ne voineet olla oviskipuja, mitä luulette?o_O Kp 21 tai 11, en osaa välivuotojen takia varmaksi sanoa:D Hirveesti toivon, että tulis se ovis jossain vaiheessa, että tulis ne kunnon menkatkin vähän järkevämmällä aikataululla, ku viimeeksi..
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
@Siim hyvä, että olette samaa mieltä tutkimusten aikataulusta!

@eevas toivottavasti saat kilpparivaivat pian kuntoon! Ja Hei vois ihan hyvin olla ovis, itsellähän se oli nyt juurikin kp 20 :)
Ja tuo kohtuus kaikessa olisi varmasti paras, itsellä se vaan valitettavasti on yleensä joko tai, eli välillä on ihan järkyttäviä mässäily kausia, joissa vihreää on ainoastaan hampurilaisen välissä tai sitten kuukausia tarkkaan etukäteen suunniteltua terveellistä ruokaa :D paino sentään onneksi seilaa normaalipainon rajoissa, mutta Täällä hetkellä ei olisi kyllä enää varaa paljoa lipsua :D
 
@eevas Voi hyvin olla, toivotaan ainakin näin! :) Parin viikon päästähän se selviää.... Senhän sinä halusitkin varmaan kuulla. :ROFLMAO: Oliko jotain muita oireita?

@Siim Hyvä että olette samalla aaltopituudella asiasta! Olen aika varma, ettei oma mies lähtisi hoitoihin/tutkimuksiin ikinä. :unsure: Toivottavasti saatte nopeasti ajan :)

Itse pari päivää sitten googlettelin noita poppasvippaskonsteja omaa paskakohtuani (sori) ajatellen. Kävi ilmi, että tähän liittyvä korkeampi keskenmenoriski johtuu normikohtua huonommasta verenkierrosta tjs. Samoin minulla on tuo epäonnistunut sektiohaava, jossa siinäkin kiertää veri tietysti heikommin.

No, eikun verenkiertovinkkejä seuraavaksi googlettelemaan :LOL: Jenkeissä ilmeisesti vetelevät aspiriinia pienellä annoksella (baby aspirin) tähän vaivaan. Suomessakin lääkäri voi määrätä aspiriinia, jos on oikeasti vahva epäilys että kohdun heikko verenkierto aiheuttaa alkuraskauden keskenmenoja. Vähän hasardilta tuntuisi omin päin aloitella :cautious: Ehkä jos tulee vielä toinen keskenmeno...

Ruokavaliovinkeissä oli nitraattipitoiset ruoat yhdessä arginiinipitoisten ruokien kanssa, joka siis joo ihan todistetusti madaltaa verenpainetta (joka itselläni on tosi korkea), mutta että kohdun verenkiertoon... Hmmh.... No, arginiinia on siemenissä ja pähkinöissä, eikä niiden lisäämisestä nyt mitään haittaa koskaan ole. :) Mutta en usko, että vaikutuskaan on dramaattinen. Ruokavalioni on jo valmiiksi aika terveellinen.

Liikunta varmaan auttaisi, olenkin käynyt suhteellisen usein (= useammin kuin nolla kertaa viikossa) lenkillä, mutta nyt tuli tuo takatalvi eikä innosta :mad: :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
@Fritang mä söin pari kiertoa toista yrittäessä 50mg disperiiniä oviksesta nega testiin. Kysyin kyllä asiasta lääkäriltä, mutta ei sanonut olevan hyötyä tai haittaa. Kolhin itsäni sen verran paljon, että alkoi tulemaan reilusti normaalia isompia mustelmia, niin Lopetin sitten käytön.
Tohon verenpaineen alentamiseen pitäisi kyllä itsekkin perehtyä kun on aina ollut myös vähän koholla (vkl oli 145/96 kun anoppilassa mittasin). Jotain miehen arginiini tabletteja kaapista löytyy :D
Ja tuo perhanan Takatalvi, Just kun ajatteli että ihanaa päästä taas tekemään iltaisin pitkiä kävelylenkkejä yksinään, niin ei paljoa huvita
 
@mimmi92 Hmm, no pitäisikö sitten itsekin koittaa :whistle: Jos ei kerta ole haittaakaan... Itselläni on tosi harvoin mustelmia. Sitä pitäisi sitten varmaan jatkaa raskaanakin aika pitkään? No joo, ehkä katson miten luomuna käy ennen kuin rupean tuohon :LOL:
 
@eevas toivotaan että oviskipuja olis ollut (y)

@Fritang aika jännä , et aspiriini auttais, tietty kannattaa sitäki sit kokeilla, jos ei muu vaikuta auttavan, jos jenkkilässäki toimii:eek: mut kokeile ihmeessä pähkinöitä ainakin,ei niistä mitää haittaa tosiaan oo ja ne on vielä niin hyviäkin :D
 
@Fritang Tämä siis oli ihan terveyskeskus lääkäri, että varmistaisin kyllä itse vielä omalta ennen aloitusta. Välillä kun on yritetty määrätä antibiootteja joille olen allerginen ja ei lääkäri tiennyt saako jäykkäkouristus rokotteen ottaa raskaana ollessa kun neuvolassa käskivät sieltä kysymään (jota en nyt ilmeisesti sitten vieläkään ehtinyt uusia kun pari vuotta sitten mennyt vanhaksi..)
 
Äh poistin vahingossa edellisen viestin kun yritin muokata, mutta piti kirjoittaa että yleisestihän sitä aspirinia käytetään juuri veritulppien ehkäisyyn :) ja tosiaan joku pienikin tukos istukassa saattaa aiheuttaa helposti km. Itse en kyllä olisi plussan tullessa uskaltanut seinään lopettaa, mutta olen myös ymmärtänyt että pitää lopettaa ajoissa ennen synnytystä
 
  • Tykkää
Reactions: Fritang
@Fritang joo kyllä toivoisin, että olis olleet oviskipuja, vaikka se mies ei mua tuolta parinsadan kilometrin päästä nyt hedelmöitäkään, mutta melkein yhtä kiva, jos vaan nyt tulis menkat ajallaan. Laitoin päivän ylös niin voin parin viikon päästä raportoida oliko se ovis vai ei:D Oishan sekin hyvä, jos sitä opettelis tunnistamaan, kun ei ole mitään hajua miltä se tuntuu.

Mä en uskalla mitään sanoa tohon aspiriinihommaan, oon kaikelle kipulääkkelle sul muulle ite niin yliherkkä, etten mitää ota, ellei ole aivan sietämätön tilanne. Täällä kyllä toisaalta tosi alhainen verenpaine, ihan syntymälahjana, että eipä ole tarvettakaan:D

Täällä taitaa olla tulossa flunssa sen palelun jatkoksi, vähän huono olo kokoajan:( Ja tänään on järkevä minä puikoissa niin ei nouse raskaushaaveet, huomenna varmaan sitten taas;)
 
@mimmi92 ihanaa :love: Se on kyl jännä, miten onnelliseksi tuntemattoman ihmisen plussa voi tehdä :LOL: mä olin ihan tippa linssissä sun viivasta, kun ajattelin vaan että miten helpottunut tunne sulla on kun tärppäs näin nopsaa tällä kertaa :love: onnea vielä:)
 
Ekahan mä ajattelin kertoa miehelle vasta tänään ja kattoa miten reagoi, mutta olihan se jo silloin dpo 10 ihan pakko testiä esitellä :D muille kerrotaan vasta sitten lähempänä puoliväliä, kuten aiemmistakin :)

Mies reagoi hyvin. Ei kyllä ole montaa sanaa asiasta sanonut. Iloinen toki on, mutta hänelle yleensä asia ollut konkreettisempaa sitten vasta ultran jälkeen, enkä mäkään vielä halua näin aikaisin paljoa suunnitella. Iloitsen nyt, ja suren vasta sitten jos siihen aihetta on :)
 
  • Tykkää
Reactions: Siim

Yhteistyössä