Nyt meni mulla ihan yli hilseen. Olen raskaana, enkä taatusti ole harrastanut seksiä kuukausiin :O

  • Viestiketjun aloittaja puulla päähän lyöty
  • Ensimmäinen viesti
?!?!?
Siis mä en lukenut koko ketjua, mutta eikö ap sanonut aluksi et oli testannut välissä negan ja nyt vasta hetki sitten plussan? Eli miten ihmeessä raskaus voisi olla jo rv23 mutta kuitenkin vielä pari kuukautta sitten nega testissä?
 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Siis mä en lukenut koko ketjua, mutta eikö ap sanonut aluksi et oli testannut välissä negan ja nyt vasta hetki sitten plussan? Eli miten ihmeessä raskaus voisi olla jo rv23 mutta kuitenkin vielä pari kuukautta sitten nega testissä?
eipä ne koti testit aina näytä oikein. niin kuin täällä kävi.
 
?!?!?
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Siis mä en lukenut koko ketjua, mutta eikö ap sanonut aluksi et oli testannut välissä negan ja nyt vasta hetki sitten plussan? Eli miten ihmeessä raskaus voisi olla jo rv23 mutta kuitenkin vielä pari kuukautta sitten nega testissä?
eipä ne koti testit aina näytä oikein. niin kuin täällä kävi.
Siis ne näyttää väärin toisinpäin, plussaa vaikka oikeesti ei ole raskaana. Ei koskaan näinpäin. Jos ei vaan ole liian aikaisin testannut. Eikä ap ole mitenkään voinut liian aikaisin testata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja ?!?!?:
Siis mä en lukenut koko ketjua, mutta eikö ap sanonut aluksi et oli testannut välissä negan ja nyt vasta hetki sitten plussan? Eli miten ihmeessä raskaus voisi olla jo rv23 mutta kuitenkin vielä pari kuukautta sitten nega testissä?
eipä ne koti testit aina näytä oikein. niin kuin täällä kävi.
Siis ne näyttää väärin toisinpäin, plussaa vaikka oikeesti ei ole raskaana. Ei koskaan näinpäin. Jos ei vaan ole liian aikaisin testannut. Eikä ap ole mitenkään voinut liian aikaisin testata.
Testit ei näytä positiivista väärin vaan saattaa juuri näyttää negaa vaikka oliskin positiivinen. Positiivinen tulos on aina oikea (paitsi erittäin erittäin harvinaisissa tapauksissa kuten joku sairaus)
 
ed
Alkuperäinen kirjoittaja janna:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
ultrassa kyllä olisi osattu sanoa viikot tarkkaan jo tuossa vaiheessa vaikkei hajua viimesistä menkoista olisikaan...

siksihän niitä mittoja sikiöistä otetaan
Joo, tarkat mitat kyllä, mutta se ei tuossa vaiheessa välttämättä kerro raskauden kestosta... Mä olin just viime viikolla, vauvan pää vastasi viikkoa 30+0, reisiluu 28+0 ja vatsa rv 29+4. Eli kerropa mulle millä viikoilla silloin menin?

Mutta suuret onnittelut ap:lle!
Tuosta lasketaan sit joku keskiarvo... varmaan viikot 29+1
ja nyt ois kiva tietää millä viikoilla oikeasti olet niin tiedetään kuinka päin honkia toi arvaus meni, paljon vai vaan vähän B)
Rv 30+2 oli, kun nuo mitattiin :)
 
janna
Alkuperäinen kirjoittaja ed:
Alkuperäinen kirjoittaja janna:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
ultrassa kyllä olisi osattu sanoa viikot tarkkaan jo tuossa vaiheessa vaikkei hajua viimesistä menkoista olisikaan...

siksihän niitä mittoja sikiöistä otetaan
Joo, tarkat mitat kyllä, mutta se ei tuossa vaiheessa välttämättä kerro raskauden kestosta... Mä olin just viime viikolla, vauvan pää vastasi viikkoa 30+0, reisiluu 28+0 ja vatsa rv 29+4. Eli kerropa mulle millä viikoilla silloin menin?

Mutta suuret onnittelut ap:lle!
Tuosta lasketaan sit joku keskiarvo... varmaan viikot 29+1
ja nyt ois kiva tietää millä viikoilla oikeasti olet niin tiedetään kuinka päin honkia toi arvaus meni, paljon vai vaan vähän B)
Rv 30+2 oli, kun nuo mitattiin :)
eli ei oikein pitänyt "keskiarvo" paikkansa :D Eli niin hienosti sitä voi noilla viikoilla vielä tarkasti määrittää raskausviikot ;)
 
mä kun noita menkkoja en merkkaile, niin mulla ei oo mitään muistikuvaa koska on viimeks ollut, ehkäsyrenkaitten kans pysy viel jotenkin kärryillä. joten ei kyl olis mullakaan hajuakaan jos nyt olis "kierukkavahinko" käynyt :whistle:

hyvää odotusta ap:lle ja tsemppiä exän kanssa ;)
 
MATSUAKKA
Teille epäilijöille voin kertoa, että nainen voi olla myös huomaamattaan raskaana. Eräs tuttavani jolla jo ennestään yksi lapsi, meni sairaalaan kovien vatsakipujen takia. Kas kummaa hänellä olikin synnytys käynnistynyt ja muutamien tuntien päästä syntyi terve, täysiaikainen vauva! Kuukautiset tullut normaalisti, paino laskenut, pillereitä syönyt koko ajan..
 
vieras
Esikoisen kohdalla tälläinen tieto olisi ollut kanssa iloinen yllätys :D Ei olisi niin pitkää aikaa tietäen odottaa ja esikoisen raskaus oli todella pitkä. Odotin niin innolla ja tuntui, ettei koskaan saavuta sitä puolta väliä. Odottavan aika on pitkä! Onnea paljon ja nauti näistä viimeisistä viikoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninnu:
Aika mahtava homma! Onnea pienestä ihmeestä! Toivottavasti palaatte onnellisina yhteen ja saatte jatkaa tiivistä perhe-elämää. :)
:flower: :flower: peesi tähän
 
Alkuperäinen kirjoittaja Manse:
Onnea nyt odotuksesta.

Ihme ettei sulla mitään merkkejä raskaudesta ole ollut tai paino noussut todella erikoista....
Kai sekin mahdollista ihmettelen vaan kun mulla 3 lasta ja kyllä merkkejä on aina ollut (painon nousu, vatsa alkanut kasvamaan joskus viikolta 12, pahaa oloa yms...
Miulla nousi tässä viimeisessä raskaudessa paino kilon viikolle 3 mennessä. Ettei se sen enempiä välttämättä nouse,ja joillain jopa laskee....
 
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
ultrassa kyllä olisi osattu sanoa viikot tarkkaan jo tuossa vaiheessa vaikkei hajua viimesistä menkoista olisikaan...

siksihän niitä mittoja sikiöistä otetaan
oon jsut aamulla käynyt ultrassa. viikkoja on nyt JOTAIN välillä 35-37,siinä teille tarkka arvio hyvällä laitteella....Jos ei otetta vhuomioon vikoja menkkoja,niin niitä oletetaan olevan n.37,jos otetaan ne huomioon niin sit n.35. Tulkaas nyt sit tarkka viikkomäärä kertomaan?

 
Pakko kommentoija joihinkin juttuihin omakohtaisia kokemuksia,kun näyttää ihmisillä olevan taas "no eikö kaikki sitä ja tätä"-mustavalko ajattelua!
Itse en ole koskaan merkannut kuukautisia,en tiedä kierron pituutta jne...Ne ovat tulleet,kun ovat tulleet(mulla keho "varoittaa" paria päivää ennen).Jos ed. kuukautisista on menny jonku aikaa(viikko-pari) niin en huonomuistisena pysty muistammaan,milloin on alkanu.Useinmiten en ees muista sitä silloinkaan,kun ovat meneillään.
Raskauden suhteen taas voin sanoa,ettei mulla ollu ollut kuukautisia n.5-6kk ennenkuin sain tietää olevani raskaana.Kun niitä ei ollu ollu 2-3kk,niin tein testin ja negaa näytti.Mulla johtui vahvasta lääkityksestä se,ettei niitä tullu ja kun sain tietää olevani raskaana,olin 9+2 viikolla.
Myöskin pakko vielä sannoo,että muita raskauden oireita ei oo ollu,kuin tissien ja mahan kasvu(niin ja liikkeet tunnen),muttei oo ollu pahoinvointeja sun muita ja joillakin se maha vaan ei kasva.Olen myöskin laihtunut!Olen edelleenkin miinuksen puolella lähtöpainostani(alussa paino putosi 10kg) ja viikkoja on nyt 29+2...

Onnea ap.lle ja oon tosi iloinen,että kaikki meni näin,eikä esim joku huumannu ja raiskannu,tai jokin vakava sairaus!!
 
vähänkö
mie ulisen täällä.. niiiiiiiin ihana asia toi tollanen ylläri ja viel ihanampi jos palaisitte yhteen..

mie olen ollut kuin paita ja peppu mieheni kans viimeset 16 ja rapiat..

silti tämä viimesin.. kuudes raskaus oi niinku ylläri..mies halus ehkä enemmin kuin mie mutta silti tässä jo viimesiä viikkoja viedään :D
mie ainakin toivotan ihan hurjasti onnea odotukselle ja pidän peukkuja sillekkin että enää ette ole toistenne exiä ..

kaikella on tapan järjestyä ajan kanssa.. :hug:
 

Yhteistyössä