Oletko sinä olevinasi parempi ÄITI kuin muut?

Mikä siinä on, että toisen saappaisiin on niin vaikea edes hetkeksi astua? Että ette mitenkään voi edes yrittää ymmärtää mitään muuta kuin sen, mitä itse teette, mitä itse katsotte oikeaksi.

Haukutte virikehoidossa olevien lasten äitejä laiskoiksi.
Haukutte työttömät laiskoiksi.
Haukutte kotiäidit laiskoiksi.

Haukutte työssäkäyvät itsekkäiksi.
Haukutte imettämistä miettivät epäkelvoiksi.

Haukutte kaiken, mitä ette vain pienillä aivoillanne suostu ymmärtämään. Joskus inhoan naisia, kylmiä, typeriä, ajattelemattomia kaksplussalaisia. Olette inhottavia ihmisiä.
 
Laulava Lomittaja
En.

Mä olen itseasiassa monesti miettinyt tota samaa..En minäkään tahtonut olla työtön.Tahdoin työtä - tosin nyt jo odotan maanantaita,kun työt alkaa.
Mulla oli kuopus ns.virikehoidossa 3 pv/vko,puheenkehityksen vuoksi.Ja tämä oli neurologin suositus.Puheeseen ei kovin kummoista muutosta tullut,lapsi käytti paljon viittomia.
Kotiäitejä en pidä sen laiskempina kuin työssä käyviä itsekkäänä.

Jokainen äiti on ÄITI,olipa työssä / kotona..
 
"vieras"
Mikä siinä on, että toisen saappaisiin on niin vaikea edes hetkeksi astua? Että ette mitenkään voi edes yrittää ymmärtää mitään muuta kuin sen, mitä itse teette, mitä itse katsotte oikeaksi.

Haukutte virikehoidossa olevien lasten äitejä laiskoiksi.
Haukutte työttömät laiskoiksi.
Haukutte kotiäidit laiskoiksi.

Haukutte työssäkäyvät itsekkäiksi.
Haukutte imettämistä miettivät epäkelvoiksi.

Haukutte kaiken, mitä ette vain pienillä aivoillanne suostu ymmärtämään. Joskus inhoan naisia, kylmiä, typeriä, ajattelemattomia kaksplussalaisia. Olette inhottavia ihmisiä.
Amen to that. Täysin samaa mieltä.
 
Eihän sitä voi aina kaikkien ratkaisuja ymmärtää, mutta kyllä ne silti pitäisi hyväksyä. Mä välillä ihmettelen niitä ammatti-ilkeilijöitä ja kaikenlaisia omaa näkökulmaansa fanaattisesti muille tuputtavia ihmisiä.
Ja mitä naisiin tulee, niin tuntuu olevan ihan kateissa kaikenlainen solidaarisuus.
 
"vieras"
Jos me ymmärretään kaikkia loputtomiin niin yhteiskunta on vararikossa. Enpä ole kuullut kenenkään lyttäävän työtöntä joka hakee töitä jatkuvasti, tai vanhempia joiden lapsi on hoidossa erityisen syyn vuoksi, esim. puheenkehityksen vuoksi. Sehän ei muuten sitten enään ole pelkkää virikehoitoa.
 
Ken guru
On se vaan kumma kun jokaisella on oma mielipiteensä siitä miten elämää KUULUU elää. Piste. Ja kaikki muu mikä ei mene noiden jokaisen itse määrittämiensä rajojen sisään on VÄÄRIN.

Meillä täällä Suomessa hoidetaan lapset pääosin hyvin, ja suurimmalla osalla on rakkautta, ruokaa, lämpöä ja vaatteita, ja näissä tapauksissa pitäisi enemmän osata ymmärtää antaa tilaa jokaiselle hoitaa nuo asiat parhaaksi katsomallaan tavalla, eikä sillä OMALLA tavallaan.

Ja tämä viesti oli muistutus myös mulle itselleni :saint:.
 
Minä uskon, että tuota ei oikeastaan esiinny palstojen ulkopuolella ja näilläkin lähinnä joko provoina tai sitten joidenkin poikkeuksellisen epävarmojen kirjoituksina.

Myönnän kyllä että on asioita joista minulla on vahvat mielipiteet, mutta ei ikinä tulisi mieleenkään
-haukkua virikehoidossa olevien lasten äitejä laiskoiksi.
-haukkua työttömiä laiskoiksi.
-haukkua kotiäidit laiskoiksi.
-haukkua työssäkäyviä itsekkäiksi (vaikka kyllä myönnän, että itsekkyys on osasyy omaan työssäkäyntiini. Tämä kuitenkin pätee vain minuun. Muilla voi olla vaikka mitä muita syitä.)
-haukkua imettämistä miettiviä epäkelvoiksi.

Ja vielä vastauksena otsikon kysymykseen:
Ei, en luule olevani parempi äiti kuin muut äidit.

:)
 
Neely
Tiedän olevani parempi kuin jotkut (alkoholistit, väkivaltaiset, välinpitämättömät), mutta yleisesti ottaen varmasti samalla linjalla valtaosan kanssa.

Hyvä äiti on mielestäni sellainen, joka kykenee antamaan lapselleen niin fyysisesti kuin emotionaalisesti turvallisen ja rakastavan kodin. Perjaatteessa mulle aivan sama miten kukakin äiti lapsensa kasvattaa, onko kotiäiti/töissäkäyvä tai työtön, kunhan yllämainitut vanhemmuuden piirteet täyttyvät.
 
Ksantippa S.
Mutta kun täällä päästellään sauhuja, niin ehkä sitten osataan olla suvaitsevaisia (tai ainakin näytellä sellaista) tosielämän kohtaamisissa.

Äitiyteen liittyy niin monta erilaista vaihetta, että toisinaan äitiys vaikuttaa pikemminkin erottavan kuin yhdistävän ihmisiä.

Veikkaisin, että esimerkiksi monet palstan ravintofanaatikoista vasta odottavat ensimmäistä lastaan. Silloin on eniten aikaa kelailla sitä, kuinka tulevaisuudessa surauttelee niitä luomusoseitaan ja pilkkoo salaattejaan. Niistä päivähoidon vastustajista moni taas varmaankin elää sitä ihanaa koteloitumisen vaihetta vauvansa kanssa eikä pysty kuvittelemaankaan, että jossakin vaiheessa kummallakin osapuolella on oma elämä.
 
lyö lyötyä
Mikä siinä on, että toisen saappaisiin on niin vaikea edes hetkeksi astua? Että ette mitenkään voi edes yrittää ymmärtää mitään muuta kuin sen, mitä itse teette, mitä itse katsotte oikeaksi.

Haukutte virikehoidossa olevien lasten äitejä laiskoiksi.
Haukutte työttömät laiskoiksi.
Haukutte kotiäidit laiskoiksi.

Haukutte työssäkäyvät itsekkäiksi.
Haukutte imettämistä miettivät epäkelvoiksi.

Haukutte kaiken, mitä ette vain pienillä aivoillanne suostu ymmärtämään. Joskus inhoan naisia, kylmiä, typeriä, ajattelemattomia kaksplussalaisia. Olette inhottavia ihmisiä.
Aika lyhyen listan tekasit ;)
Kaksplussallahan on ihan tabu jo se että ole aina eri mieltä apeen kanssa ;)
Jos aapee hakee myötätuntoa lyö lyötyä enemmän jos taas apeen elämässä on tapahtunut joytain positiivista älä vastaa koko ketjuun ja jos joku tulee sanomaan että ompa hieno homma niin silloin aas pitää päänaukojien saapua kiireesti paikalle ettei vaan apeella ole hyvä mieli.

-Tosin olen huomannut myös päiviä milloin tänne voi kirjoittaa asiallisesti ja saada asiallista palautettu mutta ainahan niitä palstan välkkyjä ketjuun mahtuu kuten tästäkin ketjusta huomaa ;)
 
Löpö Rectum
En ajattele olevani parempi äiti kuin muuta, paitsi jos vertaan alkoholistiin tai lapsen läsnäollessa esim. autossa tupakoivaan. Koen olevani hyvä äiti kun huolehdin lapsestani, ostan vaatteet, ulkoilen, touhuan lapseni kanssa, annan eri harrastusmahdollisuuksia, leivon hänen kanssaan, vietän aikaa hänen kanssaan jne.
 
No mä nyt oon sitä mieltä että jos tänne puoljulkisesti jotakin kirjottaa niin voipi (varsinkin tällä sivustolla) olla melko varma että aina on joku neropatti pätemässä ja jos sen noin henkilökohtasesti ottaa niin ehkäpä täällä ei sitten kannata käydä...
 
"Soraya"
Raviradalle siitä mars. Nopein äiti-vaunukko maalissa on se parhain äiti. Kaikki muut on huonoja..

Siis.. Oikeasti, koska äitiydestä on tullut kilpailu paremmuudesta?
 
Löpö Rectum
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24763603:
Ei mun täällä kirjoittelulla ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Vaatt?????

Ja niinkuin täällä on toitotettu sitä että täällä on aitoja ihmisiä jne...ja kammoksuttu feikkejä jne.....

siis omg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yhteistyössä