Onko kukaan "katunut" nimeä jonka on antanut lapselleen?

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nakkisormisyndrooma:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei ole käynyt. Noin 80% palstalaisista kyllä tukehtuis pullaan jos meidän lasten nimet julkistaisin, mutta itse olen niihin täysin tyytyväinen :)
Mun elämäntehtäväni on saada selville sun lasten nimet :D

Ei siksi, että saisin tukehtua pullaan :LOL: vaan siksi että oon utelias :xmas:

Ja jospa sit vastais kysymykseenkin;
Joskus on sekunnin ajan harmittanut, ettei "säästetty" tytön tokaa nimeä mahdolliselle seuraavalle tytölle. Mutta kun mun & miehen parhaiden ystävien lapsi (heidän yhteinen lapsensa siis) kantaa nyt ko. nimeä, niin ei me sitä oltaisi enää omalle annettukaan.
Sun elämäntehtävä päättyy hyvin pian...2 min ja tsekkaa yv
:saint:
Pöh, mäkin haluan tietää nyt ne nimet. Ai miten niin utelias? :saint: :D
Niin mäkin haluisin :D
Ja ei, en ole katununut onieni nimiä vaikka muutama niistä on täälläkin haukuttu... Mä tykkään ja lapset itse tykkäävät :heart:
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En halua laittaa tänne ko. nimeä, koska pari ystävääni käy tällä palstalla. En halua tulla tunnistetuksi. En tiedä olisiko rohkeutta muuttaa nimeä. Pitäisiköhän sitä selitellä kaikille?
jos muksu on se 9kk nimen vaihto on helppo, sillä ei tarvitse selitettä hoitotädeille tai lapsen kavereille miksi esim. henriikka vaihtui hennaksi.

Ja kuten joku sanoi, kannattaa vaihtaa lapsen nimi siten että se muistuttaa alkuperäistä, mutta on "parempi" versio ettei mennä ojasta allikkoon.
 
onni
Alkuperäinen kirjoittaja hellsbells:
Ei sinänsä kaduta, mutta harmittaa kun nimi on niin yleinen. Mutta monta vuotta mietin sitä nimeä ja monta vuotta yritettiin vauvaa, niin nimi sopii kun nyrkki silmään.

Toiseksi nimeksi tuli miehen suvussa kulkeva nimi, se ei ole niin yleinen mutta kas kummaa, samalla viikolla kun kastettiin meidän poika niin lehdessä oli 2 samalla nimiyhdistelmällä kastettua :eek:
eikö ookkin Onni :)?
 
Eipä oo. Kahdella nuoremmalla on hiukan harvinaisemmat nimet: osa niistä tykkää, osa ei - me tykätään.
Ainoostaan sillon kun oltiin päätetty, että esikoinen on joko Onni tai Eemeli, oli vähän tylsä ylläri, että ne nimet olikin molemmat tosi suosittuja. En ollut yhtään kattellu nimilistoja kun niemä oltiin mietitty. No: kaimoja löytyy, mutta poika on totaalisesti nimensä oloinen, joten ihan hyvä valinta.
 
hellsbells
hellsbells:
Ei sinänsä kaduta, mutta harmittaa kun nimi on niin yleinen. Mutta monta vuotta mietin sitä nimeä ja monta vuotta yritettiin vauvaa, niin nimi sopii kun nyrkki silmään.

Toiseksi nimeksi tuli miehen suvussa kulkeva nimi, se ei ole niin yleinen mutta kas kummaa, samalla viikolla kun kastettiin meidän poika niin lehdessä oli 2 samalla nimiyhdistelmällä kastettua


eikö ookkin Onni ?


Juu, Onni on :)
 
Meidän esikoinen on Jenna Ada Emilia, vielä automatkalla kirkkoon pähkäiltiin miehen kanssa tuota Emiliaa, vaihtoehtoina oli Emili, Emilie ja Emily, viimeinen kirjain oli monta kertaa kumitettu ja kirjoitettu uudestaan. Ei vieläkään oikein iske tuo Emilia, mutta en oikestaan kadukkaan. Itse olen syntynyt vuonna -90 ja etunimeni Nella. Musta tuo pienen neidin nimi on oman ikäisteni nimi. Ehkä Emilian muutettu loppu, olisi vähän tuonnut nimeä lähemmäs tätä aikaa :)
 
zzz
Alkuperäinen kirjoittaja hellsbells:
hellsbells:
Ei sinänsä kaduta, mutta harmittaa kun nimi on niin yleinen. Mutta monta vuotta mietin sitä nimeä ja monta vuotta yritettiin vauvaa, niin nimi sopii kun nyrkki silmään.

Toiseksi nimeksi tuli miehen suvussa kulkeva nimi, se ei ole niin yleinen mutta kas kummaa, samalla viikolla kun kastettiin meidän poika niin lehdessä oli 2 samalla nimiyhdistelmällä kastettua


eikö ookkin Onni ?


Juu, Onni on :)
Meidän Onni muuttui Nooaksi. Toinen nimi tosin latinaksi Onni. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei ole käynyt. Noin 80% palstalaisista kyllä tukehtuis pullaan jos meidän lasten nimet julkistaisin, mutta itse olen niihin täysin tyytyväinen :)
Mun elämäntehtäväni on saada selville sun lasten nimet :D

Ei siksi, että saisin tukehtua pullaan :LOL: vaan siksi että oon utelias :xmas:

Ja jospa sit vastais kysymykseenkin;
Joskus on sekunnin ajan harmittanut, ettei "säästetty" tytön tokaa nimeä mahdolliselle seuraavalle tytölle. Mutta kun mun & miehen parhaiden ystävien lapsi (heidän yhteinen lapsensa siis) kantaa nyt ko. nimeä, niin ei me sitä oltaisi enää omalle annettukaan.
Sun elämäntehtävä päättyy hyvin pian...2 min ja tsekkaa yv
:saint:
mäkin tahdon tietää |O |O |O |O :D minäkö utelias :whistle:
 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Jaa oiskohan nimi Nelli? Sillä mulla on Nelli-tytär ja oon kuullut tuota koira-juttua myöskin pari kertaa. Mutta ei ole vielä oma lapsi alkanut koiralta tuntua ja on jo kohta 4-vuotias :D.
Ei kyllä ekana Nellistä tule koira mieleen vaan Pieni talo preerialla. :D
 
minttu
Alkuperäinen kirjoittaja hellsbells:
hellsbells:
Ei sinänsä kaduta, mutta harmittaa kun nimi on niin yleinen. Mutta monta vuotta mietin sitä nimeä ja monta vuotta yritettiin vauvaa, niin nimi sopii kun nyrkki silmään.

Toiseksi nimeksi tuli miehen suvussa kulkeva nimi, se ei ole niin yleinen mutta kas kummaa, samalla viikolla kun kastettiin meidän poika niin lehdessä oli 2 samalla nimiyhdistelmällä kastettua


eikö ookkin Onni ?


Juu, Onni on :)
mun pojalle sopii kans kun nyrkki silmään Onni,poika on vilkas ja sillä on ollu paljon onnea kaiken sairasteluiden kanssa.tosin meillä on harvinaisempi yhdistelmä nimestä onni-olavi...yhdistelmänä ei ole kuin kaksi suomessa tän nimen omaavia.
 
Ei oo kaduttu.
Muutamaan otteeseen on muisteltu esikoisen toista nimivaihtoehtoa ja todettu et sekin olis kyllä ollut kiva.
Aika harvinainen, mutta sillain hauska et pojan luokalla on nyt kuitenkin yks sen niminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Jaa oiskohan nimi Nelli? Sillä mulla on Nelli-tytär ja oon kuullut tuota koira-juttua myöskin pari kertaa. Mutta ei ole vielä oma lapsi alkanut koiralta tuntua ja on jo kohta 4-vuotias :D.
Ei kyllä ekana Nellistä tule koira mieleen vaan Pieni talo preerialla. :D
Mun ystäväperheessä on Nelli koira, mutta emmä sitä nimeä oo koiran nimenä kyllä ajatellut ollenkaan. Siis silleen kun vaikka Musti tai Rekku :D
 
vieras
Mielleyhtymät on vähän kummallisia, ne on jokaisella omat. Sitten kun joku jotain koiran nimestä tms. kommentoi, se jää päähän pyörimään.

Vilma on esim. jonkun mielestä koiran nimi, musta taas tytön kaunis nimi. Almasta tulee monen mieleen kassi-alma mutta musta sekin on tosi kaunis nimi. Miesten nimistä noita mielteitä tulee vielä enemmän; mulla ei ole kuin muutama pojalle vaihtoehtojakaan siksi. :D nicot, jessicat ym. tuo taas omat mielleyhtymänsä, aarnit ja saarnit omansa.

Vaihtaa toki voi jos ei ite tykkää mutta ei jokaisen kommentoijan juttuja kannata tosissaan ottaa. Meillä on etuniminä lapsilla sellaiset top20-listanimet ja lempinimet sitten erikoisemmat. Jollain toisella taas toisin päin. Ja lemmikkienkin nimet on meillä muuten yleisiä ihmistenkin niminä.
 
porinmamma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En vaihtais itse nimeä, mutta laitoin englantilaiset versiot suomalaisista nimistä, ja toivon, että olisin laittanut suomalaiset. Mies on britti, joten siitä syystä ajattelin, et kansainväliset olis paremmat, vaikka mies halusi suomalaiset nimet. Mutta suomalaisittain mun poikaa kaikki kutsuu kuitenkin.
Jasper ja Emily vai :D
 

Yhteistyössä