Onnelliset äidit ja odottajat vm-90!

äippä90: kiitokset onnitteluista! :hug:

Nyt on raskausaika takana ja pikkuinen tyttö sylissä. Tummatukkainen tyttö syntyi laskettuna päivänä 8.6 klo 01.12. Kaikki on hyvin ja sairaalasta päästiin tänään kotiin..:) :heart:
 
Oikein lämpöiset onnittelut sinulle, uudesta pienestä tyttärestä, aika upeaa kun syntyi noin tarkalleen oikeana päivänä. Eikö olekkin ihanaa,se pitkä odotus palkitaan,mutta ajallaan. :)
Miten meni synnytys?syntyikö normaalisti vai leikattiinko? sujuiko kaikki ihan hyvin vai tuliko kenties ongelmia? Mitkä oli mitat?


Minä palasin vihdoin ihanalta rentouttavalta mökkilomalta,en ole viel ihan kotona,tuttujen luona,mut kait minä loppuviikosta kotiudun. Sää suosi melkein oka päivä,välillä paistoi todella lämpimästi aurinko ja taas sadepäiviäkin joukossa oli. Mut hauskaa oli. =) =)
Minun isoveljeni (minusta vuoden vanhempi) sai ison potran pojan viime tiistaina yöllä,et olen nyt onnellisesti viidelle lapselle täti. =)

MUt eiköhän tästä pitäisi lähteä noita lapsukaisia ruokkimaan, mut palaillaan taas kirjoittelemaan. Sinulla varmaan kiirettä pitää vauvelin kans,ettei kerkiä paljoa tääl koneel istuu,mut vielä Oikein Paljon Onnea pikkuprinsessan johdosta!!!!! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Ja oikein paljon jaksamista ja voimia, onnea elämään.
 
Kiitokset!:)

Synnytys meni hyvin, ilman sen suurempia ongelmia ja tyttö syntyi normaalisti alakautta..koko synnytyksen kestoksi oli merkitty 8h 2min, josta ponnistus aika 6 min.
Tyttö oli pieni syntyessään=) 2850g ja 47cm :heart: Maailman ihanin syntymäpäivälahja :heart:

Nyt ollaan kovasti pikkuiselle nimeä mietitty, että voitaisiin nimellä alkaa kutsumaan, mutta vielä ei olla päädytty siihen "oikeaan"=)

Onnittelut myös sulle, viiden lapsen tädille!! :hug:




 
Kiitos kiitos! Nyt on sitten vihdoin viimein ihan kotia kotia lomilta palattu,oli todella kiva rentoutua ja oikein kunnolla vain lomailla iellä tuttujen mökil ja näki vielä kaukaisia sukulaisia pitkästä aikaa. =) Mites teil meni juhannukset? Me oltiin mieheni kans siel mökil ja naantalis istuttiin siel kalliol ja katsottiin kuuluista Presidentin-kokkoa jota ei sitten tänä vuonna sytytettykään,kun siellä oli lokin pesä+poikaset,oli sekin hauskaa :D
Vietin ns.raitista juhannusta,siinähän se meni,ei ollut mitään suurta kiusausta, kun tiesi sisällä kasvavan pikku nökerö. :) Mitä teille muuten kuuluu? Aiotteko kenties tehdä kesätöitä? Tulkaahan juoruamaan kunhan kerkiätte!!! =)
 
Noniin, ehtii taas täällä piipahtaa sillä välin kun neiti nukkuu "yksikseen"..normaalisti ei nuku ellei saa olla äidin sylissä:) sellainen sylivauva :D Kesää ollaan vietetty vain kotosalla pikkuneidin kanssa...juhannuksena tosin käytiin mun vanhemmilla ja muutamalla kaverilla vauvaa näyttämässä ja syömässä. Oikeen hyvää kuuluu tännepäin :) Kesätöitä en ite voi tänä kesänä tehdä, mutta tytön isä on kesätöissä koko kesän, kolme kertaa viikossa..

Nimeä kovasti tytölle mietitään ja nyt ollaan saatu kasaan jo muutama nimi, joista molemmat tykätään..ei oo muuten helppoa päästä yhteisymmärrykseen nimen suhteen eikä siitäkään että laitetaanko tytölle yksi, kaksi vaiko kolme nimeä. Mutta eiköhän se nimi lopulta kuitenkin löydy. Ei meillä vielä ole tarkkaa kastepäivääkään, joten aikaa kyllä on miettiä..

Lähenpäs nyt siivoilemaan ku tyttö vielä nukkuu..Kirjoitellaan kun ehditään!!
 
Moikkelis vaan helmiella!

Kivalta kuulostaa tuo teidän uusi elämä vauvan kanssa. Ja kuulostaa lähteneen hyvin äyntiin, tosi hienoa. Kyllähän sitä nimeä mekin mietittiin pitkään,kun lopulta saatiin päätettyä. Minä halusin toista silloinen mieheni toista, oli siinä sitten vähän kiistaa mikä valittaisiin,ja kyl me lopulta yhteistuumin se päätettiin. Annettiin meidän rinsessalle kolme nimeä. (Noora Sofia Kasperiina)ihan perusnimi,en halunnut mitään hirmu erikoista,kun me itse ollaan ihan normaaleja vanhempia.
No koittakaahan päästä yhteisymmärrykseen nimen suhteen.....

En minäkään ensimmäisenä kesänä töihin päässyt,pitää antaa vauvallekin omaa aikaa..... on se hyvä et on mies joka niitä töitä nyt raataa,et saatte leivän pöytään.... :D Kyl niitä töitä kerkii tehä, nauti nyt vaan ajasta vauvan kans,kohta huomaat kun se on jo niin iso,et toivoo sen olevan taas pieni.... =)

Voimia ja jaksamista arkeen...... :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Onnittelut pienestä pojasta!!! :heart: Miten synnytys sujui? Tulehan kertomaan sitte kuinka teillä elämä pikkuisen kanssa alkaa sujua..

äippä90: me ollaan mietitty tuota Sofia nimeä tytön toiseksi/kolmanneksi nimeksi..mun mielestä tosi ihana nimi. Tytölle tulee luultavasti kolme nimeä...ainakin tällä hetkellä alkaa siltä näyttää:) jos vauva olis ollut poika niin nimi olisi ollut jo valmiina, mutta nyt sitten pyöritellään ja katsotaan mikä se lopulta tulee olemaan..kauniita nimiä kun on niin valtavan paljon ettei osaa päättää:D

 
Synnytys meni paremmin kuin uskalsin koskaan edes ajatellakkaan. :) Kätilökin sanoi että meni kuin vanhalta tekijältä ettei välttämättä olis uskonut että ensimmäistä olin synnyttämässä. :) Onneks kaikki meni hyvin, olen kyllä kiitollinen siitä. Synnytys kesti noin 5h ja ponnistusvaihe 5min. Ei tullut kuin yksi todella pieni repeämä johon kätilö mietti kauan laittaako mitään mutta laittoi sitten kuitenkin kaksi tikkiä.. Mutta olin kyllä todella hyvässä kunnossa synnytyksen jälkeen ja tietenkin olen vieläkin, hieman väsynyt mut se on luonnollista tässä vaiheessa. :)
 
Moikka! anniheidihelena! OIKEIN LÄMPIMÄT ONNITTELUT PIENESTÄ PIKKU RINSSISTÄ! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :hug: :hug: :hug: :hug:
Hyvä et synnytys sujui noinkin hyvin.... Siitä jää sitten hyvä mieli.....
eikö ole ihanaaa.,vihdoin se kauhean kauan kestänyt odotus palkitaan....
kaikkea hyvää ja jaksamista sinne pikkupojan kanssa...
 
Hei nellaa! tervetuloa mukaan joukkomme... Vai sinulla onkin jo kaksi lasta. miten teil on menny?
Olitko minkäikäinen kun sait esikoisen? onko sinulla miestä? vai oletko kenties yksinhuoltaja? voimia ja jaksamista teille! :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Niin ei se kestäkkään,välillä tuntuu et milloin se loppuis kun haluaise sen pienokaisen syliinsä ja hoidettavaksi.... mut nyt kun ajattelee se tuntui todella lyhyeltä ajalta... Mites teil on pikkumiehen kaa arki sujunut?
 
Ajattelinpa liittyä tänne nytten mukaan jutustelemaan. Elikkäs olen 18.v ja Rv 7+2 (la 2/09) =)
Esikoista odotamme poikaystäväni kanssa.
Näin tuossa viime viikolla jo vaavimmekin, kun jouduin ultrattavaksi kovien mahakipujen takia. Siellä se köllötteli :heart: Nytten odottelen että pahoinvoinnit loppuis, niin ei tarttis olla sängynpohjal koko aika :p
 
Moiii tyttö-nen! Ja suuresti tervetuloa vaan joukkoomme. Kiva kun saadaan uusia jäseniä ja vielä odottajia....kun meinaa kaikki olla jo vauvansa saaneita..paitsi tietysti minä la on vasta marraskuus...pitkä aika...no ei niin pitkä miltä se tuntuu... Tule vaan rohkeasti mukaan! =)
Onko sul ollut pitkään jo pahoinvointia? se on kyl aika inhottavaa, kun mikään ei pysy sisällä, mut positiivista se ei kestä kovin kauaa... Mistä päin olette? Miltä tuntuu kun raskaus on vielä noin alussa?,mut silti tietää sen olevan jo ihan todellista. =)
 
Eihän sinullakaan pitkä aika enää ole tuohon laskettuun aikaan =) Onnea kovasti.. Tiedättekö jo kumpi on tulossa? :p
Onhan tuota pahoinvointia ollut jo melkein 3vk.. Onneks ei oo tullu oksenneltuu kuin kerran vaan ja meinan kaupas pari kertaa :D
Myö ollaan Kotkan suunnalta =)
Onhan tää aika ihmeellistä ja välillä tuntuu että voiko olla tottakaan.. Pieni pelko välillä mielessä, että pysyykö se vaavi nyt varmasti tuolla masussa ja meneeköhän kaikki hyvin. :)
 
Moikka! Eihän sinne olekkaan,se vain tuntuu niin pitkältä,kun kaikki ovat jo melkein pinokaiset sylissään.ja olen aina halunnut kesävauvan...:) kiitos kiitos... Ei me viel varsinaisesti tiedetä kumpi on tulos,mut veikkaan samaa sukupuolta kuin esikoinenkin oli,koska on jotenkin vaan sellainen olo...mut katsellaan kumpi siel sit tupsahtaa... Itse olen 17-vuotta(syksyl täytän vihdoin 18-wee) lahdessa asustellaan mieheni kans....
tiedän et se pahoinvointi on inhottavaa vaikka ei omia kokeemuksia ,ei ollut ollenkaan kummallakaan...mut jaksat vaan se yli kyl se sit helpottaa... =)
Kyl siel masus on varmasti kaikki hyvin,oli minulla itselläkin esikoisen kans hirveä pelo,vaikka se ihanaa olikin....
Mut voimia pahoinvoinnin kans ja :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Pikkumiehen kanssa arki on sujunut ihan suhteellisen hyvin.. Mitä nyt minulla pientä (tai oikeastaan SUURTA) univajetta on. Elikkäs tosi väsynyt tuppaa olemaan tämä mama, viime yön poika nukkui kyllä niiiiiiiin kiltisti että äitikin sai nukutuks, tosin hän eilen riehui niin paljon ettei mikään ihme että nukkui nätisti. :D Mut ihan hyvin joo. Poika 2 viikon neuvolassa tullut painoa syntymäpainoon 300g lisää ja pituutta kasvanut 2 viikossa 3,5cm. Hyvin minun muru kasvaa. :heart: aaaarght, pitäis vissii pikku hiljaa alkaa ajattelemaan ristiäisiä. Jotenkin stressaa jo ajatus niiden järjestämisestä kun pojulle haluaa kaikkein parasta niin pitäis jaksaa vaan järjestää. :whistle: wiu, mut tällaisia kuulumisia tänneppäin.
 
Moikka anniheidihelena!

Kivaa et teil menee noinkin hyvin... :) Kyl se aina melkein on nuo y;t kun on ongelmia...et pienokaiset ei vaan meinaa nukkua...mut se vaihe menee ohi...voin lohduttaa... meill'kin esikoisen kans y;t oli ihan kauheita ensimm'isen kuukauden mut kyl ne sit tasottui ja h'n rauhottui... Pikkumies on kyl hyvin kasvanut n'in kahdessa viikossa... iso miesh'n se jo on... :LOL: risti'isist' ei kannata ottaa mit''n suurta stressi' ne menev't ihan hyvin ja hienosti... niist' saa ihan pinet ja kivat jos ei pid' mist''n suurista juhlista... Kyl ne on sit loppujen lopuksi todella ihanat ja ne muistaa koko loppuel'm'n .... kun vaan jaksaa sen vaivan n'hd'... Jokos nimi on mietitty! No hyvi' jatkoja ja runsaasti voimia ja jaksamista teille!!!! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä90:
Hei nellaa! tervetuloa mukaan joukkomme... Vai sinulla onkin jo kaksi lasta. miten teil on menny?
Olitko minkäikäinen kun sait esikoisen? onko sinulla miestä? vai oletko kenties yksinhuoltaja? voimia ja jaksamista teille! :hug: :hug: :hug: :hug:
kiitoksia! hyvin on mennyt lasten kanssa. päivisin välillä rankkaa, kun olen yksin lasten kanssa. esikoinen nyt siinä iässä, että kaikki kiinostaa ja alkanut kiipeillä joka paikkaan, ei silmäänsäkään voi kääntää. olin 16, kun sain esikoiseni. on kyllä mies, päivät tosin töissä, mutta muuten on todella paljon avuksi lasten hoidossa.
 
Hei ned90!

Kiva et teil on menny noinkin hyvin...onhan siinä enemmän tekemistä kun on kaksi pientä.. Mut hyvä et sinulla on mies siinä menossa mukana,vaikka ei tietysti päivisin,mut muuten kyllä... Itsekkin sain esikoiseni 16-vuotiaana,ja nyt odotan toista, syntyväksi marraskuussa...
Mut esikoinen ja silloinen mieheni kuolivat auto-onnettomuudessa,juuri paria viikkoa aikaisemmin kun esikoiseni olisi täyttänyt 1-vuoden.... :'( se oli todella raskasta,mut ollaan siit yli päästy..jotenkin .ei ne mihinkään mielestä ja sydämestä häviä siel ne pysyy ainiaan... Nyt olen uuden mieheni kans yhessä ja odotan toista lasta...niin kuin jo äsken mainitsinkin... Kyllä kaipaan kovasti et minullakin olisi tuollainen yli vuoden ikäinen kiipeilijä...pitäisi minulle päivisin ja muutenkin seuraa,no kohtahan minä sellaisen saan...menee vaan viel aika pitkään.... :) Hyvää jatkoa ja jaksamista sinulle, ymmärrän hyvin tilanteesi olisin itsekkin samanlaisessa... :hug: :hug: :hug:
 

Yhteistyössä