Oulun seudun odottajat

Heippa kaikille! Olen oululainen 20-vuotias opiskelija, esikoisen la 16.3. 2008. Meinasi jo hermot mennä, kun terveyskeskus on lomalla. Sitten selvisi, että neuvolaan voipi rimputella suoraan, ovat paikalla, ja varailla aikaa. Rv:lle 9 varattiin ensimmäinen käynti. Mukava, että täällä on muitakin oululaisia!

Hauska tilittää vointia: oireina tähän päivään asti vain järkkykipeät rinnat ja tämänpäiväinen öklötys. En kestä edes ajatella Shangai-kanankoipia tai tiskipöydällä odottavia likaisia lautasia. Ei haluttaisi laittaa suuhun mitään, mutta näyttää helpottavan kun mahassa on jotain. Riispuuro mustaherukkasoseen on aika neutraalia.

Olenko ainoa Kaukovainion/Höyhtyän neuvolan asiakas tällä palstalla?



Sienna 6+4
 
Piipa75:lle - moi minäkin odottelen vauvaani täällä Oulussa ...
Ja tein vaunuhankinnat Bstylestä - mä päädyin Brio Happy Compact rungolla (toinen vaihtoehto se teleskooppi ...) ja kovalla kopalla alkuun . Mä ajattelin että tälle vanhalla iällä hankitulle kallisarvoiselle aarteelle kova koppa on turvallisempi, ja toimiipahan sitten alussa varasänkynä, kyläreissuila yms. Pääsyy oli se, että nuo compact runkoiset menee mun autoon parhaiten - eli ovat sivulta päin katsottuna kapeimmalle menevät (siis pyöristä päin...) Ja värinä on ihanaaa turkoosi (oon väri-ihminen , vauvakin joutuu ko pyörityseen :) ) .
Sain sovittua, että maksoin varausmaksun ja haen sitten kun jään ä-lomalle eli syyskuun alussa , samoin sain sovittua että ilmoittelen vielä myöhemmin rataskankaidenvärin - eli jos neiti on yhä sitten vielä neiti synnyttyään - niin otan rataskankaiksi vaalenapunaiset :) . Ihan hyvä juttu ...
Varsinaisista kokemuksistahan voi sitten kertoa puolen vuoden päästä, kun on talvisohjossa ja pakkasessa vaunujensa kans vekslaillut.

Mä sain bstylestä kovakoppa+rataskankaineen hintaa 649 (kaupan päälle se hoitolaukkukin , turqoise...). Pelkällä kopalla olisi ollut 529 ja myöhemmin ostettuna rataskankaat 220.

tsemppiä muuten , kyllä se aurinko paistelee .. vaikka pientä turbulenssia on ollut tässä itselläkin, mun piti viedä käydä 'lapsen parhaaksi' keskutelua tän lapsen hedelmöittäjän kans. Jo on episodia , argggh. Ihan oikein sanoin jo alussa - että teen nyt tän yhden laspen ja nautin hänestä - en ota toista lasta samaan syssyyn. Mulle on syntynyt semmoinen oma teoria isyyden edistämisestä - mitäpä jos (ainakin tämmöisille vastuutakantamattomille ) liimattaisiin 9kk ajaksi rantapallo kaljamahan päälle keikkumaan, syötettäisiin närästysstimulantteja yms yms - alkaisikohan hoivavaistot ja isänvaistot heräämään :)

Muuten kaikki mainiosti, Kaijonharjun neuvolaankin oli palannut sentään alkuperäiset terkkarit (ei huippuja nekään , mutta kesäsijaiskäynti oli kyllä semmoinen liukuhihna episodi, että huh ja huh...). Arvot kohdillaan ja masu muhkea , ja vauveliini köllötelee jo pää alaspäin - raivotarjonnassa .

Tietääkö kukaan onko Oulussa Doulatoimintaa , muuten ?

-papu & Viola-auroora RV 29+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja JoannaH:
Ilmoitanpa tännekkin.. Eli tänään 40+4 eikä merkkiäkään synnytyksestä.. :headwall: Hohhoi... :snotty:


:hug: Yritä jaksaa!! Itellä vielä 6 viikkoo laskettuun aikaan ja olisin jo ihan kypsä synnyttään.. Tai no en kuitenkaan ku jännittää niin pirusti ku ensisynnyttäjä oon mut silti.. Kuuma ja ahistaa ja sattuu ja mikään ei oo hyvin.. :whistle: Paitsi tietenkin se tärkein eli vauva voi hyvin =) Mutta hirveesti sulle energiaa ja KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!! Kyllä se sieltä vielä tulee, ykskään ei ole mahaan jäänyt :D
 
YOdottaja66, saitko siis Happy-yhdistelmät kovalla kopalla hintaan 529 euroa? Meille sanottiin, että yhdistelmät pehmeällä kopalla 549 euroa ja jos haluaa kovan kopan hintaan lisää +30 euroa. Mikä se rataskangas on, meille myyjä ei puhunut niistä mitään? Entä paljon varausmaksua piti maksaa tässä vaiheessa? Mä tykkäsin kans Compact-rungon heittoaisasta, mutta runkona teleskooppi oli aika paljon kevyempi, joten siksi päädymme varmaan niihin. Pitää tosin vielä testata, menevätkö molemmat autoon.

Eilen meni taas pari tuntia, että sain unen päästä kiinni. Piti aukaista taas parvekkeen lasit, ovi, isot ikkunat auki (ei siis vain tuuletusikkunat), laittaa tuuletin pyörimään ja nukkua nakuna ilman peittoa. Ja silti oli kuuma. Tukalaa! :snotty: Olisiko vinkkejä tähän kuumuuteen?

Aamulla oli taas sekä sokerit että valkuaiset koholla hieman, mutta kesäajan sijaisen mukaan siitä ei tarvitse vielä huolestua, kun ovat hieman koholla.

Piipa rv 30+1

Ps. Mikä on Doulatoiminta?
 
Tota, nyt mulla ei oo sitä tarjouspaprua - ja kun loppujen lopuksi päädyin vaunut+kovakoppa+rataskankaat - se oli 649...
Mutta juu bstylestä, eka tarjous oli kovallakopalla melkoisen varmasti 529 (tai 549).

Tosin - mä otin samalla turvakaukalon, sängyn yms sälää , saatoi vaikuttaa asiaan...

Juups - eli vaikka ottaa Briot kovalla kopalla , silti tulee ratasrunko mukaan (ilman päällyskankaita) . ko kankaat voi ostaa nyt, tai myöhemmin. Ja ne voi tosiaan valita eri värisetkin kuin mitä koppa-osa on . Kummaa palvelua olet saanut , mä oon käynyt kiusaamassa paria myyjää ja yhtä asiallisia ovat olleet. Nyt viimeksi taisi olla omistaja tms - vanhempi rouva ja vaalea...
Varausmaksu kai voi olla vaikka vaan 100e - itse maksoin jo himpun enemmän , ja loput tosiaan 05.09 jälkeen kun jään äikkärille ja haen kamat (LA 10.10) , ja sain sovittua sen rataskangas värivalinnan tuon 10.10 jälkeen , eli jahka neiti (tai herra) 'värinvalitsija' on olemassa :)
Nuo varmaan voi sopia...
Itse vielä kyselin, että voiko kaupan purkamisesta keskutella jos sattuu jotain ikävää (siis vauvalle) ja ainakin nyt vakuuttivat moisenkin asian huomioon ottavansa ..

Ehdottomasti kandee liikkeen edessä roudailla ja testailla vaunut autoon asti ennen ostoa , ettei tule ylläreitä...

Doulatoimintaa et ehkä sie tarvitse - mutta kyse on synnytykseen tulevista tukihenkilöistä , jos ei oo ihana miestä rinnalle tai jos vaikka mun kohdalla pari kysymääni ystävvä olisivatkin reissussa tms ... Hesassa kai tätä on .

Joo , kyllä täs normaalia kuumempi olo on itse kenelläkin , onneksi mun kämppä on suht' viileä. Ei tuu muuta mieleen kuin viielä suihku , tai sitten jos kaurapussi/kuumavesipulloa voi kylmettää (pakastees tms) ja ottaa petiin mukaan (käärittynä vaikka pyyhkeeseen, ettei ihan jäädytä . Märkä ja viileä pyyhe ?
Toisaalta, jokuhan väittää että kuuma suihku auttaa - tuntuu muuten viileämmältä sen jälkeen ...

terkuin,
papu ...
 
Kiitos YOdottaja66 vastauksestasi. Nyt Babystylessa oli Happya vain pehmeällä kopalla hintaan 549 euroa, kovalla kopalla hinta oli 30 euroa kalliimpi.

Rataskankaista myyjä ei maininnut meille mitään?! Tarjous on voimassa kuulemma tämän kuun loppuun, joten täytyykin heti huomenna mennä liikkeeseen ihmettelemään asiaa. :whistle:
 
Meillä taidetaan keretä odottaa ensi tammikuun alennusmyynteihin isompien ostojen kanssa. Lähipiirissä on kyllä vauvaäistä hiljattain ulos kasvaneita, joten taidetaan jotain periä heiltäkin. Milloin teillä kuunneltiin neuvolassa sydänääniä?
 
voi että, kaikki ostaa uusia vaunuja :heart: mulla niin poltteli ostaa uudet, mutta sitten otin jären käteen ja ostin uudet kunnolliset matkarattaat. Ne menee nyt nuorimmalla ja sitten keväällä vauvalla. Talven yli mennää noilla meiän emmaljungilla (oisko ne 2001 mallia, ratasmalli) ostetaan vain sinne kantokoppa, jotta on sitten talvella ois lämpimämpää.

Sienna Mulla kuunneltiin ekassa neukassa rv10+0 sydän äänet, ja hyvin kuulu. Kovasti terkkari varoitti ettei niitä välttämättä kuulu vielä niin aikaisin. Mutta kyllä kivi putosi sydämeltä ku ihana pikkuinen tykytys sieltä kuului. Mutta riippuu tosi paljon neukkatätistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja perlos:
Alkuperäinen kirjoittaja JoannaH:
Ilmoitanpa tännekkin.. Eli tänään 40+4 eikä merkkiäkään synnytyksestä.. :headwall: Hohhoi... :snotty:


:hug: Yritä jaksaa!! Itellä vielä 6 viikkoo laskettuun aikaan ja olisin jo ihan kypsä synnyttään.. Tai no en kuitenkaan ku jännittää niin pirusti ku ensisynnyttäjä oon mut silti.. Kuuma ja ahistaa ja sattuu ja mikään ei oo hyvin.. :whistle: Paitsi tietenkin se tärkein eli vauva voi hyvin =) Mutta hirveesti sulle energiaa ja KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!! Kyllä se sieltä vielä tulee, ykskään ei ole mahaan jäänyt :D
Kiitos, tuota minäkin yritän itelle tolkuttaa. Saa kait se siellä kasvaa ja kehittyä niin kauan kuin tarvii, mutta alkaa olla niin ankka-olo että se kiristää hermoja. Onneksi ei oo mitään kipuja ollu lainkaan koko raskaudessa, ettei niistä oo tarvinnu tuskailla. Nyt sitä vaan odottaa että tulis niitä kipuja. Ensimmäinen mullekkin tulossa, pelottaa ja jännittää... :| Sukulaiset kyselee joka päivä että noooooooh, jokos se alkaa tuntumaan että tulisi... :xmas:

JoannaH 40+6
 
ilmottaudunmpa minäkin tänne palstalle.entinen oululainen oon ja nyt asustellaan oulun lähikunnassa.kolmatta lasta odotellaan ja laskettu ois ainaki yhden laskurin mukaan 3.4.2008 (raskauskiekon mukaan 6.4.2008)hassua ku näyttää eriä päivää... :p tein eilen aamulla positiivisen testin ku menkat oli 5päivää myöhässä ja testi oli POSITIIVINEN joka oli uskomatonta koska ei oltu vauvaa vielä yritetty vaan yritys piti alkaa näiden poisjääneiden menkkojen jälkeen.ei oltu rakasteltu kuin kerran viime menkkojen jälkeen ja sillonki lopetettiin kesken etten tulis vielä raskaaksi ja kuitenki tulin...ei tätä voi uskoo ku ennen esikoista kärsitty 3vuotta lapsettomuudesta.mut mahtava yllätys :heart: =) toivon et raskaus sujuu hyvin.samaa teille muillekkin.huomenna alkaa työt ja vähän jänskättää miten selviän jos tulee samanlaista pahoinvointia ku esikoiselta ja toiselta...oksentelin joka päivä viidennellle kuulle saakka!!!!!!!! :x jospa tää menis pienemmillä oireilla jos kroppa ois jo tottunu raskaushormooneihin ku aika peräkkäin nää raskauteni.
 
JoannaH:Toivotaan että pian pääset jakautumaan jos et vielä ole :hug:

Meille ainakin sanottiin kumpi sukupuoli tulossa ja sano vielä että ihan selvä piip ei epäilystäkään,mutta se jääköön vielä salaiseksi muille =)
Mutta olen kuullut että eivät sano jos eivät voi olla varmoja asiasta,mikä ei tietenkään vieläkään ole varmaa vaikka ultraaja sanooki.

Niin ja uusille :wave:

Mistäs päin Oulua kukin on kun on tämä porukka vaihtunu jonkunverran?
Itse olen kaijonharjun asukkeja.

Piipa75:Oisko sulla mahollisuutta hommata yöksi jonkinlainen tuuletin makkariin,sähköähän se vie,mutta luulisi että auttaisi.

Mites teillä turvotus,missä vaiheessa alkanu jos on ollut?
Mulla on nyt jo,sormet ja varpaat turpoaa varsinkin iltaa kohden.Pitää yrittää vaan vettä litkiä ei tähän vissiin muu auta?

Nyt poistun taas sivummalle kun ei mulla muutenkaan mitään ihmempää ollu.

Minttuliina 19+2
 
Täällä on kerranki hyvä olo turvotuksesta huolimatta.. Kauhulla vaan odotan ens viikon helteitä ku ei enää mitenkään pieni ole..
Innostuin aamusta siivoamaan ja järkkäileen laatikoita ja jopa leipomaan muffinseja!! Nyt sitten pitääki varmaan loppupäivä maata sohvalla ku rupes niin tuolla alhaalla vihlomaan..

Minttuliina:Mulla oli turvotusta heti alkukesästä, heti ku tuli lämmintä, jos oli jalkeilla paljon.. Mut nyt on reilun viikon ollu semmosta koko päivän kestävää turvotusta jaloissa ja sormissa. Heti aamulla herättyä käy astuminen kipeetä ku päkiät niin turvoksissa.. Onneksi ei oo naamassa tai muualla.. Mansikoita oon vetäny kilo kaupalla ja vettä juonu mutta ei se mitään auta.. Miehelle oon sanonu että ainut asia mikä auttaa niin on jalkahieronta :whistle: Ja muutaman kerran on jo läpi tuo väite mennyt.. Mut kyl se oikeestikki auttaa ja onkin paras keino..

Kielo2008: Kyllä meille sano rakenne ultrassa kumpi tulee.. Mies kysy ja sit lääkäri tarkisti että haluaako äitikin tietää.. Sanoin että jos on 100% varma niin sitten haluan.. Ja sanoi että ei arvaile vaan sanoo ainoastaan jos on varma asiasta.Ja ainakin 4D ultrassa oli vielä sama arvio.. Muutaman viikon päästä sitten selviää..

JoannaH: Ootko vielä jakautunut??

rakastava äiti: On kyllä todella ihmeellistä!! Onnea vaan hirmusti

:flower:

Mut ei kai tässä kummempia.. Pitää yrittää kirjotella tänne useammin ku tuota aikaakin on on on on...

perlos 35+0
 

Jospa minäkin uskaltaisin ilmottautua joukkoon :)

Elikkä toista lasta odottelen ja lasketun ajan pitäisi olla 27.3. Aika alussa ollaan vielä :) Asustellaan Oulussa Kaijonharjun neuvolan alueella ja perheeseen kuuluu minun (22v) lisäksi mies (23 v), Lassi-poika (8 kk) ja kaksi kissaa... Aika pökkyrällä on vielä pää kun suunnitelmissa ei ollu tosiaankaan tehdä toista lasta näin pian, mutta se yksikin vahinko riittää :)

Olo on vielä suht ok... Aamulla on aika huono olo, mutta paranee päivän mittaan. Väsyttää ja päätä särkee mutta sehän voi johtua vaikka mistä ;)

Jännää kun kaikki menee niin eri vaiheessa raskautta... Joillakin ihan alussa ja jotku odottaa jo synnytystä. Toivottavasti JoannaH on jo päässyt hommiin kun on viikkoja jo aika lailla!
Mulla meni ensimmäisen kanssa vain päivällä yli ja sekin pänni muka kauheesti - ei mulla ollu mitenkään huono olla, mutta olin vaan niin kärsimätön :D
Jospa tämän kanssa ei hätäilis niin pahasti...

Mutta no. Oli kiva huomata että täällä oli ihan oma pino Oululaisille ja toivottavasti ennätän kirjotella enemmänkin!
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pimmi 6+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielo2008:
Tervehdys teille oululaisille odottajille, jotka ovat käyneet jo rakenneultrassa. Minulla on sinne vielä kyllä aikaa, mutta kertokaapa, suostutaanko siellä antamaan arviota sukupuolesta halutessa.
Juu kyllä arvio sukupuolesta on annettu molemmilla kerroilla; ja vieläpä osuivat oikeaan eli tyttöjä oli molemmat.
 
Kiitos tiedoista! Nyt sitten jännätään tuota ultraa.

Nyt on oikeastaan tosi kiva vaihde menossa, pahoinvointi/öklötys on enää muisto vain ja pahin väsymyskin alkaa olla takana. Vielä on kuitenkin töitten jälkeen otettava päikkärit. Nyt voisi alkaa jo hiukan pohtia minkälaisia hankintoja on edessä ja missä parhaiten kohtaisi hinta/laatu/käytettävyys (Ikean matka edessä alkutalvesta? :D ). Toisaalta voisin ostaa osan tavaroista käytettynä, pitänee alkaa kai kulkea kirppareita läpi, jos tekisi hyviä löytöjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lilleriina:
iltaa pitkästä aikaa...

täällä ollaan jo yli puolivälin. missäs täällä oulussa olisi se 4d ultra ja kuinka arvokas se ois?
Terveystalo on ainut paikka joka tekee 4d ultria.. Noin2 80? maksaa jos haluaa ne dvd:lle ne kuvat.. Ja kelalta saa jotain 60? takasi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja n 77:
Iltaa!

Onko joku menossa Maikkulan neuvolaan synnytysvalmennukseen,joka alkaa ke 8.8?
Jos,niin mikähän siellä mahtaa olla ekalla kerralla aiheena?
:wave:
Mää en oo tulossa Maikkulaan mutta ainaki meillä ensimmäisellä kerralla on aiheena parisuhde yms. joku seurakunta henkilö kans puhumassa.. Toka kerralla sitten on synnytys ja kolmannella lasten hoito..
 
Heippa! Oltiinpas me taas pudottu kauas..
Pikaisesti vain piipahdan täällä ja nostelen ketjua.

Joku kyseli turvotuksesta. Minä olen kärsinyt siitä koko raskauden ajan, aivan alusta asti eikä loppua näy...

Piipa rv 32+0 (ja sf-mitta kulkee edelleen omia polkujaan maksimikäyrän yläpuolella 4 vk pidemmällä olevien keskikäyrän kohdalla... :whistle: )
 

Yhteistyössä