Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Neitoperho Ohoh :O Minä en osaa nyt enää yhtään sanoa, kun kuukausi sitten yksi lääkäri sanoi, että ne on vaan tueksi, että luonnollisessa kierrossa ei välttämättä edes tarvittaisi ja asenne oli muutenkin vähän hälläväliä, eli hänelle olisi sopinut jos olisin laittanut ekan Lutinuksen vaikka vasta siirtopäivänä illalla.. Mutta tämä torstainen lääkäri olikin aivan eri maata ja yht´äkkiä Lutinus saikin toooosi ison roolin tässä PAS siirrossa joka oli edelleen luonnolliseen kiertoon. :x Huh, mutta päätin olla vaivaamatta päätäni asialla ja tunkea kiltisti 6kpl/pvä Lutinuksia ja vähennän annosta sitten hetkenkuluttua pikkuhiljaa.

Kide Juu, onneksi päästiin siirtoon! Se on pääasia vaikka muuten ohjeet vaihteleekin hirveästi eri lääkäreillä. Meillä ei ole ikinä mitattu keltarauhasarvoja, joten niiden perusteella ei voi meidän hoidossa muuttaa Lutinusten määrää. Veikkaan vain, että lääkäri oli juuri lukenut ko. tutkimuksen ja kertoi sen tulokset nyt minulle.

Mun piinapäivät matelee.. ei mitään tuntemuksia! Ei niin kertakaikkiaan MITÄÄN! :/
 
Ei meilläkään mitään arvoja ole kevään jälkeen mitattu, joten luulen että tuolla klinikalal mennään kaikkien kanssa samalla kaavalla. Viime viikon käynnillä itsekin myönsivät olevansa melko "vanhanaikaisia" eli ottavansa uudet jutut käyttöön suht. myöhään. Siksi kai on ollut niin vaikea saada muutosta hoitokaavaan. Melkein tekisi mieli itsekin käyttää toi 3 kapselia päivässä, mutta eipä noita muutoksia kai ole itsekseen hyvä tehdä :(

Ovalia: Joskus on vain parempi ettei ole mitään tuntemuksia :) Mulla ainakin ainokainen nomaali PMS-oireista eroava merkki raskaudesta oli se, että ärsytys puuttui. Kaikkien epäonnistuneiden yritysten piinapäivät taas on olleet täynnä kuvotusta, vatsakipuja, rintojen arkuutta jne. Mutta tiedän kyllä, että odotus on vaikeaa, kun haluaisi bongata kiinnittymisen ja kaikki mahdolliset raskausoireet.

Ite en oo vielä edes piinapäivissä ja silti tämä päivien mateleminen on yhtä tuskaa. Alkaa entistä vahvemmin näyttää siltä, että ovulaatioplussa osuu torstaille eikä siirtoa tehdä, kun ei ole vieläkään mitään ovulaatiota ennakoivia oireita. Yleensä huomaan ovulaation HYVIN selvästi. Eiköhän tästä tule taas sitten maksimipitkä kierto, kun odottaisi lyhyttä :headwall: Vielä kolme päivää...
 
Huh, kylläpä täällä on taas aktiivista porukkaa! :) ite oon vaan pysytelly taustalla, käyny kuitenkin lueskelemassa teidän muitten juttuja... Terolutit menny nyt 6pvää ja ny sit jännityksellä oottelen, et koska alkaa tän välikierron vuoto!

Moni taitaakin piinailla samaan aikaa, joten tsemppiä kaikille!! Olen hengessä mukana!! :)
 
Heippa taas!

Täällä aika vaan matelee, nyt vasta PP4 ja olen tulla hulluksi :whistle: Tämä viikko on täällä syyslomaviikko, joten kaikki aktiviteetit missä ollaan esikoisen kanssa käyty on nyt lomalla :eek: Kuis muilla sujuu? Joko Kide on siirtynyt odottavien puolelle? Missä ryhmässä siellä kirjoitellaan? :rolleyes:

Mulla Olisi muuten nyt 10kpl:tta Glearpluen digitaalisia ovulaatiotestejä ylimääräisenä jos joku haluaisi ostaa ne? Tilasin netistä uuden paketin kun ajattelin tekeväni testejä montakin, mutta yhtään en siitä paketista ehtinyt käyttää. Päiväystä jäljellä 2015/01 :rolleyes:
 
Moikka, oon ihmetelly tota juttua että miksei siirtoa voi tehdä jos ovulaatioplussa osuu torstaille? Oisko siirto sit viikonloppuna? Luulisi että klinikoille olisi jopa tuottavaa toimia myös viikonloppuisin vaikka jotenkin rajatusti..onhan potilaille rahan-ja ajanhukkaa jos se on viikonpäivistä kiinni!
Mua jännittää huominen ultra..oon nyt 4pv pistellyt ja pelottaa onko munasarjassa yhtikäs mitään tapahtunut..apua!
 
Meijän klinikalla siirto tehdään 3 päivää ovulaatioplussasta (alkiot 2pv ikäisiä), eli osuisi juuri sunnuntaille, jolloin taitaa kaikki klinikat olla kiinni. Lauantaina tuolla ainakin tehdään siirtoja. Luulisi sen tosiaan olevan kannattavaa toimia sunnuntaisin vaikka tuplahinnalla :confused: Itsekin kyllä hiukan ihmettelin tuota kierron ohimenemistä, kun joillain klinikoilla siirto tuon ikäisillä alkioilla tehdään jopa 5 päivän päästä ovulaatioplussasta, eli onko se nyt sitten niin päivän päälle... Mutta meijän lääkäri vastasi, että tutkimusten mukaan 3päivää on paras ajankohta ja heillä noudatetaan sitä ohjetta tarkkaan. Harmittaa kyllä, kun sitten menee pelkästään PASin yritykseen hukkaan 130€ suunnittelukäyntimaksu ja 50€ ovulaatiotesteihin. Eikä mitään takuuta seuraavan kierron ajoituksestakaan ole :(
 
Hei Ovalia:). En taida tällä kertaa kirjoitella odottavien puolella kun en sieltä "tunne" ketään.

Tiesithän muuten, että ovistestit (digitaalisetkin) näyttävä raskaudenkin:

Ovulaatiotesti raskaustestinä
LH ja HCG ovat lähes identtiset hormonit. Ne ovat molemmat rakenteeltaan glykoproteiineja jotka koostuvat aminohapoista. Molemmat hormonit sisältävät saman alfaketjun sekä lähes samanlaisen beetaketjun. Niiden toimita on myös hyvin samankaltainen. Tämän takia HCG-ruiskeita käytetään hedelmällisyyshoidoissa. HCG:lla saadaan aikaseksi LH huippua muistuttava hormoni piikki, joka käynnistää ovulaation.

HCG:n ja LH:n ero on beetaketjussa, jossa HCG:n on lopussa noin 30 aminohappoa enemmän. HCG testit ovat kehitetty erityisesti etsimään tätä beetaketjua, jolla hormonit eroavat toisistaan. LH testi tunnistaa beetaketjun alkuosan, eikä loppuosalla ole väliä, joten se näyttää positiivista tulosta molemmille hormoneille.

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1998956-paluu-lapsettomuushoitoihin-pikkukakkosta-yrittamaan-vol-2-a/sivu55.html

Eivät tietysti ole niin herkkiä kuin herkimmät raskaustestit, ja onhan se 10kpl:tta aika monta.

Toivotaan nyt kuitenkin vielä Neitoperho ettei ovis satu torstaille. Inhottavaa tuollainen odottelu. Jospa meneekin perjantaille, ja pääset ma siirtoon!
 
Täällä on pakotusta lonkissa havaittu ja tiputtelua. Taitaa olla tämä sitten tässä. Vkloppuna miun bipo nosti taas päätään ku ilmeisesti hormoonipistosten aiheuttama hypomania romahti lauantaina. Senkin vuoksi ihmettelen jos tästä plussa tulee, oli aika pyöritystä. Ja paska olo sen romahtamisen vuoksi. Voiko tosta myllerryksestä edes alkio selvitä. Lisäksi eilen luget myöhästy illalla kolme tuntia...
 
Voi kurja, jauhopeukalo :( Kuulosti jo niin lupaavalta. Mutta toivotaan vielä, että pysyisi vain tiputteluna, eikä alkaisikaan kunnolla!

Esikoinen toi tarhasta perusflunssan ja silmätulehduksen. Flunssassa on nyt koko perhe ja sitten jännätään tarttuuko silmätulehdus meihin aikuisiinkin. Voikohan PASia edes tehdä jos on kuumetta tai antibioottikuurilla?
 
Jooh, ei iloa täälläkään. Eka ultra ja siis stimulaation 5.päivä, ei yhtään follikkelia! Annos nostetaan nyt maksimiin ja ultrat kahden päivän välein..sit ehkä lääkkeen vaihto jos ei vastetta. Ja joo, viime kerralla oli sama, ekan 7pv aikana ei tapahtunu mitään..mut silti pisti mielen matalaksi..
 
neitoperho kannattaa mainita hoidoista jos antibioottikuurille joudut. Saat sit sellaset tropit ett käy myös teknisesti raskaana olevalle :D

iitu voi harmi. Toivotaan että sieltä tulisi edes pari ja nekin huippulaatua!

Lonkkakipu on hävinny. Tiputtelee vieläkin tosin vähentynyt. Meijän tyttö saa ens vuonna kaks pikkuserkkua. Ensimmäinen syntyy maaliskuun lopulla ja toinen huhtikuun lopulla. Serkkuni on suunnitellut ett "jos sitä neljä tulis peräjälkeen" nii joillekki niitä lapsia vaa tulee.
 
Jee! Sai kuin sainkin vikana mahdollisena päivänä ovulaatiotestiin plussan :D Nyt flunssa tosin iski koko voimalla ja olo on kuin jyrän alle jääneellä. Täytyy soittaa tänään klinikalle ja kysyä estääkö se tai silmätulehdus siirron. Mutta jos ei estä, niin perjantaina päästään ihka ensimmäiseen (ja viimeiseen) PASiin.

Voi ei Iitu! Tiedän hyvin, miten paljon se harmittaa, kun ei mitään tapahdu kropassa :ashamed: Oot ehkä sanonutkin, mutta tehdäänkö sulle IVF lyhyen vai pitkän kaavan mukaan. Mulle ehdotettiin seuraavaksi kerraksi pitkää kaavaa sumutteluineen, kun saattaisi kuulemma tuoda lisää muniksia, mutta en oo vielä päättänyt kumalla kaavalla mennään.

Jauhopeukalolla
alkaa olla jännät paikat! Millon meinasit testata?
 
Jauhopeukalo Täällä vähän sama tilanne, perhetuttu alkoi odottamaan esikoistaan ekasta kierrosta ja suunnittelee myös, että mikä kuukausi haluaa ekan syntyväks ja sit et toka tulee sillo ja kolmas sit sillo :mad: Hitto et voi ottaa pattiin, sit hän vielsanoi, et ala säki nyt odottaa ni saadaa samoihi aikoihin! Joo, mä alan enemmän ku mieluusti nyt odottamaan!!! :kieh:

Neitoperho Jes, mahtavaaa! Onnea ovisplussasta :) Onneks tuli ajoissa! Nyt peukut pystyyn et huurunenä selvii sulatuksesta ja tarraa kiinni!

Iitu Voi eih, inhottava tilanne :( Toivotaan et isompi annos nyt auttaa!

ON: Mä olen jo luovuttanut, en ole raskaana! Tein eilen (PP8, alkion ikä 12pvää) 2h päiväpissasta Davidin testillä selkeen negan :snotty: phff..
 
Meilläkin yksi tuttavaperhe, jossa on kolme lasta tasaisilla ikäeroilla ja neljäs suunnitellaan niin että syntyy ensi syksynä samalla ikäerolla... : / Toinen kaveri taas haluaa ehdottomasti kesävauvan, kun talvella on niin ikävän pimeetä ja kylmää. Olispa se vaan niin helppoa!

Ovalialle
pahoittelut negasta. Jospa se kuitenkin vielä muuttuisi...
 
Testailen perjantaina pääsen kaupunkiin ostaa testin ja näin vältän huhumyllyn kylällä.

Ovalialle tsempit jos se testi vielä plussaksi muuttuisi.

Itselläni valkovuoto on ollut juoksevaa siirrosta lähtien. Eikös sen pitäisi vähentyä kierron loppua kohden vai voiko luget vaikuttaa?
 
Jauhopeukalo Kiitto tsempeistä! En itse usko siihen ihmeeseen, mutta mies pyysi että jatkan lääkkeitä kiltisti ainakin maanantaihin asti, joten sillon katotaan uudelleen :)
Mulla on myös ollut juoksevaa, tai oikeastaan ajattelin, että ehkäpä Lutinus sieltä valuu koko aika pois kun pikkuhousunsuoja on märkä.
 
Ovalia, pahoittelut negasta! Harmi!
Onnea jauhopeukalolle testiin ja neitoperholle siirtoon!
Mulla tehdään ivf pitkällä kaavalla, jarrupiikit oli 10pv ennen stimulaation alkua ja siis jatkuvat edelleen..nyt stimun 6.pv ja siis eilen ei yhtää follia ultrassa..nyt isompi annos ja huomenna taas ultra.
Katsoin hoitopäiväkirjat edelliskerroilta, niissä ekassa täyskokoinen folli oli 7.pv kohdalla ja tokassa 12.pv kohdalla eli josko toivoa vielä olisi..oon ku vanha mummo munasarjastani! Kyllä joskus miettii et ne normaalit raskaaksi tulevat ei voi tajutakaan miten onnekkaita ovat, niin luonnollista kuin raskaaksi tulo onkaan, niin meille monelle se on kuin maailman suurin ihme!
 
En malttanu oottaa huomiseen. Oireet viittaa raskauteen mut vuoto on taas palannut kirkkaampana. Haamuplussan tein ohjeajan puitteissa. En oikein uskalla vielä riemuita tuon vuodon vuoksi. Huomenna teen uuden testin ja soittelen polilta ohjeita. Lugetki loppuu lauantai aamuna.
 
Hei jauhopeukalo!
Tätä ketjua seuranneena ja kakkosta hoidoilla yrittävänä oli pakko tulla lohduttamaan sinua tuon vuodon suhteen. Minulla oli ihan kirkasta veristä vuotoa tuoresiirron jälkeen lähes viikon ajan ja silti raskaus jatkui normaalisti loppuun saakka.
Se että olet saanut haamun testiin on hieno juttu!
 
Jauhopeukalolle varovaiset onnittelut haamusta :heart:

Meidän siirto peruuntui :( Kuume lähti eilen nousuun, eikä tämä päivä sen paremmalta näytä. Ei haluttu ottaa riskiä, että sen takia menisi siirto pieleen ja klinikalla olivat samaa mieltä. Ottaa niin päähän! En oo ollut kunnon kuumeessa vuoteen, niin pitääkö sen nyt juuri tähän päivään iskeä :stick: Uusi yritys sitten seuraavaan kiertoon.
 
Nega tehty aamupissistä. Olen sanaton. Sama ku antais lapselle tikkarin ja just ku on saanu maisteltua vedetään pois. Lisäksi polilla eivät vastanneet puhelimeen vaan ohjautu naistenpolille. Sain ohjeeksi jatkaa lugeja ja soittaa iltapäivällä naistentautien päivystykseen lääkäriltä lisäohjeita jos ei lääkäri sitä ennen soita. Turhauttaa
 
Voi kurja jauhopeukalo :( Olisiko ollut kemiallinen raskaus? Mulla olo keväällä sellainen ja se oli melkein ikävämpää kuin puhdas nega, kun hetken oli jo ehtinyt elätellä toivoa. Silloin lopetin Luget liian aikaisin ja se on jäänyt harmittamaan ikuisesti, joten jatka ihmeessä kunnes toisin käsketään!
 
Enpä olisi uskonut, että tähän ketjuun palaan kirjoittelemaan... Mutta aina ei elämä mene niinkuin suunnittelee.

Jotkut (ainakin Frangipani) saattavat mut muistaa keväältä/kesältä, kun tulin raskaaksi 1. IVF:n toisesta PAS:ista (kesäkuussa). Meillä on esikoistyttö (6/12) saatu aikaiseksi 1. IVF:n tuoresiirrosta. Olin niin tyytyväinen, kun pärjättiin pakastealkiolla (joita oli viisi kappaletta, nyt vielä yksi tallessa), eikä tarvinnut taas aloittaa koko rumbaa alusta.

Raskaus sujui normaalisti, np-ultra ok, seulontatulokset ok. Maanantaina oli rakenneultra (21+5), jossa meille kerrottiin, että poikavauvallamme on vakava sydämen kehityshäiriö ja huulihalkio. Eilen oltiin Taysissa jatkotutkimuksissa ja saatiin vahvistettu diagnoosi fataalista sydänviasta, jota ei voi operoida. Raskaudenkeskeytys on ensi viikolla... :( Lapsivesipunktio otettiin myös kromosomimäärityksiä varten, ja äsken kätilö soitti ja kertoi, että alustavissa tuloksissa on todettu 13-trisomia. Aika tyhjä on olo.

Onneksi on tuo terve tyttö tuossa iloisesti puuhailemassa. En halua edes ajatella millaista olisi ollut kokea tämä ekassa kauan odotetussa raskaudessa, jolloin olisi tullut vielä ahdistus siitä, saako ikinä kuitenkaan sitä lasta...

Yritän tässä jo katsoa tulevaisuuteen positiivisena ja uskoa, että toinenkin meille vielä suodaan. Soittelin lapsettomuusklinikalle (ollaan julkisella oltu) ja kyselin varmuuden vuoksi, että saadaanhan me vielä hoitoja. Onneksi on vasta yksi IVF-hoito tehty, joten kaksi olisi vielä mahdollista tehdä. 40 on kuulemma ikäraja (miksenköhän tätäkään ole aiemmin tullut kysyneeksi!), eli se on vähän ikävämpi uutinen, mutta kerrankin on hyötyä siitä, että on syntynyt loppuvuodesta! Toiveissa siis on, että päästään jatkamaan hoitoja tammi-helmikuussa, kun olen toipunut keskeytyksestä. En uskalla kovin paljon sen yksinäisen pakastealkion varaan laskea, mutta toivon, että mahdollinen uusi IVF-hoito sujuisi yhtä mukavasti kuin ensimmäinen aikoinaan.

Palailen siis palstalle pikkuhiljaa ja seurailen nyt toistaiseksi teidän muiden tilanteita.
 
Voi Armi :'(
Mä en tiedä mitä sanoa.

Voimia sulle ja miehellesi. Mä olen vierestä seurannut kaksospoikien keskeytyksen viikolla 22 ja tiedän, että ei ole mitään, mikä voisi oloasi helpottaa juuri nyt. Toivon sydämestäni, että usko tulevaan ja ihana esikoisesi kantaa sut tämän yli.

Lämpimin ajatuksin :heart:
F
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Armi74
Ihan ekaksi, pahoillani Armi teidän menetyksestä! Jotenkin miettii, että ei meidän kohdille, joilla jo ongelmia raskaaksi tulon kanssa, enään osuis moistakin ongelmaa. Voimia teille!
Jauhopeukalo, älä vielä heitä toivoa! Voiko haamu nuin muuttua? Oliko sama testi?
Neitoperho, tosi kurjaa toi kerran vuodessa kuume just nyt. Parempi varmaan, että kroppa on kunnossa.
Ovalia, ootko tehnyt uutta testiä?
Iitulle tsemppiä kasvatukseen! Meillä ultra vasta ens pe, kun oon jo reilun viikon pistellyt.
Kide, en oo ehtinyt onnitella plussasta kai? Mut onnea hurjasti! :)

Omaa napaa.. Eli sumuteltu on jo kaksi viikkoa ja nyt kaksi annosta mennyt puregonia. Sumuista tullut kuumia aaltoja, mut tosi vähäisiä. Huomasin, ett mulle ei tullut ennen menkkoja kiukkua, mitä muuten ollut viime aikoina. Tätä lääkettä lisää.... ;) Pari viikkoa viel ja sit ois jo pallero toivottavasti kyydissä.
 

Yhteistyössä