pelkosektio rahalla?

Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 00:34 poppeli kirjoitti:
Muut täällä miettii mitä kivaa ostaisi monetko potkarit tai ei malttais muuten odottaa että kääpiö tulee... minä olen onnistunut olemaan kuin kaikki olisi"normaalisti" ettei tarvitse jännittää ja pelätä . että olkaa onnellisia kaikki te jotka pystytte keskittymään "onnelliseen odotukseen" kaikille meille se ei ole mahdollista vaikka ongelmia ei itse raskauden kulussa olisikaan... koetetaan jaksaa meillä vielä tasan 10vko jäljellä
Piti vielä lisäämäni että voi "poppeli", aivan kuin minun suustani tuo teksti!
En itse ole ahdistukseltani kyennyt ostamaan yhtä ainoaa vauvan rättiä tai mitään siihen liittyvää, vaikken olekaan kuin vasta puolessa välissä. Tunnen olevani niin epänormaali kun ne harvat jotka odotuksestani tietävät, kysyvät jatkuvasti; no, joko on vaunut valmiina ja vaatteet ojennuksessa! Voi luoja, kun en tiedä edes millä tavalla joudun synnyttämään ja mitä kaikkea tappelua se vielä vaatikaan, niin ei todella tee mieli hiplailla kaupassa kivoja potkupukuja :'(
Kaikki vaan sanovat että pääsenpä helpolla odotuksessa kun ei ole pahoinvointia tai mitään kipuja ja kuumotuksia, kunpa tietäisivät miten pääkopassa myllertää....
 
Norrsu
Sektiossaki on omat riskinsä...

"Sektiossa kohonnut verenvuotoriski, veritulppariski, tulehduskomplikaatioriski, ja lapsen hengitystoiminta kaipaa käynnistyäkseen ahtaan synnytyskanavan puristuksen jotta lapsivesi luonnollisesti pusertuu ulos keuhkoista. Jos lapsi nostetaan kohdun seinämän läpi pihalle silloin, kun se ei ole vielä valmis syntymään, on olemassa todella riskejä alatiesynnytykseen verrattuna."

Lainasin nämä sanat toisesta keskustelusta...

 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 13:08 Norrsu kirjoitti:
Sektiossaki on omat riskinsä...

"Sektiossa kohonnut verenvuotoriski, veritulppariski, tulehduskomplikaatioriski, ja lapsen hengitystoiminta kaipaa käynnistyäkseen ahtaan synnytyskanavan puristuksen jotta lapsivesi luonnollisesti pusertuu ulos keuhkoista. Jos lapsi nostetaan kohdun seinämän läpi pihalle silloin, kun se ei ole vielä valmis syntymään, on olemassa todella riskejä alatiesynnytykseen verrattuna."

Lainasin nämä sanat toisesta keskustelusta...
Sitähän ei täällä kukaan kiistä, muistaakseni ainakin kahdessa tämän ketjun kirjoituksessani mainitsen TIETÄVÄNI RISKIT ja myös kantavani vastuun niistä!! En viitsi tähän hakea alatiesynnytyksen riskejä, koska jokainen myös tietää ne. Eikä kukaan täällä epäile etteikö se olisi kaikkein luonnollisin syntymä, mutta siitähän täällä ei ole kyse, vaan peloista!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 12:43 Toinen pelokas kirjoitti:
en HALUA että repeän tai että eppari tehdään, koska en halua sitä RISKIÄ että loppuiän alapään ompeleet kiristää ja kuristaa tai että menee virtsan- tai pahimmassa tapauksessa myös ulosteenpidätyskyky.
En missän nimessä halua vähätellä pelkojasi, sillä itse taas pelkään
"veitsen alle" eli sectioon joutumista. Minua vain jäi häiritsemään, kun kirjoitit, että pelkäät episiotomian tikkien kiristävän loppuikäsi. Episiotomiahaava on kohtalaisen pieni, eikä siihen kovin monia tikkejä yleensä jouduta laittamaan. Tikit ja haava myös paranevat nopeasti (yleensä nopeammin kuin sectiohaava), ja voin vakuuttaa että seksielämään tällainen pieni arpi ei vaikuta mitenkään.

Ennen synnytystä itseänikin mietitytti ja hieman pelotti tuo välilihanleikkaus ja etenkin se, että senhän täytyy olla TOSI kipeä, kun se on niin herkässä paikassa. Mutta yllätys, yllätys, haava tikkeineen ei ollut ollenkaan niin kipeä kuin olin luullut. Pahasti repeäminen onkin varmaan hieman eri juttu, mutta se pystytään ehkäisemään tekemällä se pieni viilto välilihaan.

Toivottavasti et nyt suuttuunut kirjoituksestani. Halusin vain kertoa miten asia oikeasti on. :) Hyvää jatkoa sinulle ja onnellista odotusta. Toivottavasti saat apua pelkoosi tai haluamasi section. :flower:
 
Norrsu
Okei, aloin jo hieman katua "tiukkaa" asennettani ja pyydän anteeksi.. mielipiteensä kullakin! :) Eli en tahtonut mitään pahaa, yritän vain käännyttää teitä pelokkaita alatiesynnytyksen puolelle koska se on NIIN upea kokemus! ! :flower:
 
rita18
ite oon tai olin kipu pelkonen,synnytys pelko oli kova,silti synnytin alateitse ilman puudutteita koska vauva tuli niin äkkiä,jälkeen päin huomasin sen et ei mitään pelättävää,olo oli synnytyksen jälkeen hyvä ja ois voinu vaikka lenkille lähteä. itsekkin alatie synnytyksen kannalla,sektio tulis kuuloon vaan sillon jos vauvalla hätä tai ei pysty synnyttämään alateitse.

 
poppeli



[/quote]

Pakko mainita tuohon että jossain on jotain vikaa, jos kroppa ei toimi enää normaalisti. En ymmärrä tuota. Itselleni ei ainakaan synnytyksestä jäänyt mitään muuta kuin raskausarvet ja jos joku raskausarpien takia haluaa sektion niin huh!... Miksi olla niin negatiivisella asenteella?
Leikkaus on kuitenkin aina leikkaus ja siinäkin on omat riskinsä? Ja kyllä se alatiesynnytys on turvallisin vaihtoehto, niinhän luonto on määrännyt :) Ja mitä tarkoitit arpikudos jutullasi ja että avioelämä menee siinä samalla? Onko teidän avioliittonne arpikudoksista kiinni?! vai ymmärsinkö jotain väärin. Kyllä meidän mies hyväksyy minut synnyttäneenä juuri sellaisena kuin olen, enemmänkin kunnioittaa kun olen tehnyt niinkin suuren jutun! :) En halua loukata mutta miksi ihmeessä sinä kerrot noin rankan mielipiteen alatiesynnytyksestä, jos me emme saa sanoa samaa sektiosta?

Niin ja piti mainita että olte kyllä pari viikkoa leikkauksen jälkeen myös aika riekaleina, näin siis vain olen kuullut! :)
[/quote]


Juu Norrsu et todellakaan ymmärrä etkä ehkä kyllä yrittäkkään :headwall: Tuossa tekstisäni kerroin aika yksikantaan etten ole kiinnostunut mistää kapisista raskausarvista tai muista ULKOISESTI vaikuttavista muutoksista omassa kropassani vaan just noista SISÄLLÄ tapahtuvista muutoksista jotka koskevat pidätyskykyä ja seksielämää jota myös AVIOELÄMÄKSI joskus kutsutaan !!! meidän avioliittoon minun ruumiini muutokset eivät tule vaikuttamaan millään tavalla on tullut otettua mies jolla on aivot ja muuten jännä juttu mies on samaa mieltä ja pelkää samalla tavalla samoja asioita ja varmaan montaa muutakin juttua.

Ja kyllä sinä saat olla sektiosta ihan mitä mieltä huvittaa ja olla just niin luomu alatiesynnytys intoilusi kanssa kun sinua huvittaa mutta älä nyt oikeesti tuputa puoliväkisin omaa kantaasi ihmisille jotka PELKÄÄ! Luit aivan oikein pelkää ei tämä ole mikään asenneongelma tai mukavuuskysymys ihmiset oikeesti PELKÄÄ synnytystä ja asioita joita tossa yllä on mainittu. Eli lue otsikko ja etsi sitten joku toinen ketju jossa voit olla omaa mieltäsi ilman että kukaan polkee norsun varpaille \|O
 
Norrsu
poppeli:

SIksi juuri pyysinkin äsken anteeksi ja nyt toistamiseen siksi, että ymmärsin kirjoituksesi väärin!

En tiedä miltä noin paha pelko tuntuu enkä ole mikään luomusynnyttäjä! :) Kivunlievitykset olen kyllä saanut!

Toivoinpa vain että pääsisitte pelostanne eroon ja pystyisitte synnyttämään alateitse, sillä se on upea kokemus! Sektiosta en osaa sanoa kuinka upeaa se on kun en ole kokenut..
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 12:43 Toinen pelokas kirjoitti:
Ja en tiedä, olenko ainoa siinäkin suhteessa, että en tunne tarvitsevani synnytyksestä mitään "upeaa kokemusta", vaan haluan sen lapsen vain ulos ja päästä elämään perhe-elämää.
Henk. koht. kadehdin teitä oikeita synnyttäjiä, jotka uskallatte synnyttää lapset normaalia kautta, ja koette sen jopa hienona elämyksenä. Mutta minä olen mikä olen, jospa ne pelkopolilta ohjaisivat minut kallonkutistajalle niin saisin ihan viralliset hullun paperit :LOL:
Eli tässä itse itseäni lainaten vielä kerran (toivottavasti viimeisen) tuohon kokemushommaan; eli en hae synnytyksestä mitään upeaa kokemusta tai mahtavia fiilareita.
Ja jospa saataisiin pitää täällä nyt meidän pelkääjien kesken keskustelua aiheesta ilman että jatkuvaan tuputetaan alatiesynnytksen ihmeellisyyksiä. Sitä varmaan saan ainakin minä kokea jahka pelkopolille menen.
Aihe muistaakseni koski alkujaankin sellaisia jotka ovat samassa pelkotilassa ja kyseltiin mahdollisuutta maksettuun sektioon. (Näin ollen emme edes tuhlaa kenekään verorahoja "joutavanpäiväsiin")

Emmehän mekään sektion kannattajat käy tuolla topiceissa arvostelemassa alatiesynnyttäjiä kun he jotain aiheeseen liittyvää kyselevät!!?? Miksi siis meitä kohtaan hyökätään aina hampaat irvessä, niinkuin jonkun sektio olisi teiltä muilta pois? Enkä sano tätä pahalla, älkää vetäkö hernettä sieraimeen, mutta saammeko me "pelkurit" vastedes jakaa omia kokemuksia ja tuntemuksia. Voittehan aloittaa vaikka itse jonkun topicin missä otsikkona olisi esim. Sektio vai alatiesynnytys? tai Arvostelkaa sektioäitejä! :D
 
poppeli
"toinen pelokas" toi napsahti aivan naulan kantaan. Tähän asti tämä aiheeltaan kiinnostava topikki on ollut vain omien ajatusten puolustelua joten kokeillaanko puhua selkeesti samanlaisista tuntemuksista tästä eteenpäin niiden kesken KETÄ TÄMMÖISET PELOT KOSKEE joka tämän jatkoksi vai laitetaank oikein uusi topikki :p :wave:
 
Toinen pelokas
Eiköhän jatketa vain tätä topicia, näkeepähän aloittajan viestistä mitä aihe koskee, ja huomaa myös sen mitä mielipiteitä EMME enää kaipaa!?
Minä osaltani palailen astialle kun saan pelkopolikäynnin alle.
Siihen asti, kohtalotovereille voimia odotukseen :hug:
 
pelokas3
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 17:36 Norrsu kirjoitti:
Toivoinpa vain että pääsisitte pelostanne eroon ja pystyisitte synnyttämään alateitse, sillä se on upea kokemus! Sektiosta en osaa sanoa kuinka upeaa se on kun en ole kokenut..
\|O \|O \|O Miksi täällä oletetaan, että kaikki pelkääjät ovat ensisynnyttäjiä?!!! Etkä todellakaan voi tietää, tuleeko jonkun synnytys olemaan upea kokemus.

Se nyt on tosiasia, että useimmat synnytykset sujuvat hyvin. Mahdolliset tikkien laitot on pientä. Minä en pelännyt ensimmäistä synnytystä, jännitti, mutta ei pelottanut. Nyt suunnitelmissa olisi uusi raskaus, mutta tällä kertaa pelottaa. Kun minulla on vain tämä yksi synnytyskokemus, alateitse synnytin kaksoset, joista jälkimmäinen syntyi kuolleena. Jos olisi leikattu, varsin todennäköisesti toinenkin olisi kunnossa.

Onko muita, joita kakkosen synnyttäminen jännittää? Anteeksi pyydän ensisynnyttäjiltä, että annan lisää aihetta pelkoon.
 
On muuten ihan totta, että ihmeteltävän usein kuvitellaan, että synnytyspelosta kärsii ensisynnyttäjät, kun itse asiassa uudelleensynnyttäjät pelkää ainakin yhtä paljon ellei enemmän.
Oikeastaan en tajua miten ensisynnyttäjä voi pelätä niin paljon, että ei suostu kokeilemaan alatiesynnytystä. Ensisynnyttäjä ei tiedä millaista synnyttäminen on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 05:22 pelokas3 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 17:36 Norrsu kirjoitti:
Toivoinpa vain että pääsisitte pelostanne eroon ja pystyisitte synnyttämään alateitse, sillä se on upea kokemus! Sektiosta en osaa sanoa kuinka upeaa se on kun en ole kokenut..
\|O \|O \|O Miksi täällä oletetaan, että kaikki pelkääjät ovat ensisynnyttäjiä?!!! Etkä todellakaan voi tietää, tuleeko jonkun synnytys olemaan upea kokemus.

Se nyt on tosiasia, että useimmat synnytykset sujuvat hyvin. Mahdolliset tikkien laitot on pientä. Minä en pelännyt ensimmäistä synnytystä, jännitti, mutta ei pelottanut. Nyt suunnitelmissa olisi uusi raskaus, mutta tällä kertaa pelottaa. Kun minulla on vain tämä yksi synnytyskokemus, alateitse synnytin kaksoset, joista jälkimmäinen syntyi kuolleena. Jos olisi leikattu, varsin todennäköisesti toinenkin olisi kunnossa.

Onko muita, joita kakkosen synnyttäminen jännittää? Anteeksi pyydän ensisynnyttäjiltä, että annan lisää aihetta pelkoon.
Anteeksi että kysyn, ymmärrän jos et halua vastata.. Mitä synnytyksessä tapahtui kun toinen kaksosista syntyi kuolleena? Olen todella pahoillani menetyksestäsi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 08:25 Raitasukka kirjoitti:
On muuten ihan totta, että ihmeteltävän usein kuvitellaan, että synnytyspelosta kärsii ensisynnyttäjät, kun itse asiassa uudelleensynnyttäjät pelkää ainakin yhtä paljon ellei enemmän.
Oikeastaan en tajua miten ensisynnyttäjä voi pelätä niin paljon, että ei suostu kokeilemaan alatiesynnytystä. Ensisynnyttäjä ei tiedä millaista synnyttäminen on.
Olen ensisynnyttäjä ja en siis tiedä mitä synnyttäminen on, voin vain erittäin hyvin kuvitella... Itselläni pääasiallinen pelko siis on että lapselle tapahtuu synnytyksessä jotain. Pelkään että lääkäri on niin vahvasti alatiesynnytys "kiihkoilija" että (mahdollisten) ongelmien ilmaantuessa yrittää silti viimeiseen saakka saada lasta syntymään normaaliteitse eikä suostuta leikkaamaan kuin vasta kun jotain peruuttamatonta on jo ehtinyt tapahtua. Näistä tapauksista olen ikävä kyllä kuullut ja lukenut.

Toki pelkään myös kipua.. tai en niinkään kipua vaan vähättelevää asennetta kipuani kohtaan ja mahdollisten kivunlievitysten eväämistä tai sitä ettei kertakaikkiaan paikalle ehdi ammattitaitoista henkilöä joka pystyy mahdollisen epiduraalin tms. laittamaan.

Alatiesynnytystä voisin muutoin kokeilla, mutta sitä kun ei voi peruuttaa ja ottaa uusiksi siinä vaiheessa jos lapselle on jotain tapahtunut...
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 08:25 Raitasukka kirjoitti:
Oikeastaan en tajua miten ensisynnyttäjä voi pelätä niin paljon, että ei suostu kokeilemaan alatiesynnytystä. Ensisynnyttäjä ei tiedä millaista synnyttäminen on.
En vielä malta olla vastaamatta tuohon, että ellet ole lukenut koko topicia, niin voin vastata lyhyesti että kyllä VOI pelätä. Ja ehkä kaikki (kuten minä itse) eivät edes halua tietää millaista se käytännössä on. Niinkuin lähes kaimani tossa taisi sanoa, sitä tapahtumaa ei voi perua jos siitä tuleekin huono kokemus ja asiat menee vikaan. Eli ei sitä voi mennä vain KOKEILEMAAN ja sanoa sitten kesken kaiken, et okei, en haluakaan jatkaa tätä synnytystä.
Sektio on pelkosektiona itse valittu toimenpide ja miksi ette soisi kullekin haluamaansa? Miltä sinusta tuntuisi jos sinulta kyseltäisiin, että miten ihmeessä viitsit alakautta synnyttää... Mutta sitä ei koskaan kysytä, sektiot kyllä tuomitaan.
 
Ei ollut tarkoitus tuomita sektiota missään tapauksessa, ja myöntää täytyy, että jollekin ne huonot jutut sattuu synnytyksissä. Vaikea vaan on ymmärtää, miksi joku haluaa välttämättä ison leikkauksen, josta toipuu hitaammin kuin alatiestä (ja nyt en puhu niistä jotka on revenneet ties minne asti). Itselläni on kyllä leikkauspelko, että ehkäpä selittyy sillä :)

Useinkaan tavallisessa synnytyksessä synnyttäjä ei edes näe lääkäriä (mikäli siis ei saa lääketieteellistä kivunlievitystä). Jos on noin kauhuissaan, pitäisi ehdottomasti päästä juttelemaan asiasta pelkopolille . Jotenkin selvittää niitä syitä, miksi pelkää niin paljon.
 
Toinen pelokas
Edelleen kehotan sitten lukemaan edelliset viestini mikäli tarkoitit nyt viimeisellä kirjoituksellasi minua. Lääkärikammoa minulla ei ole ja pelkopolille olen menossa. Ehkä kaikki asiat ei ole sitten tarkoitettu sinun ymmärrettäväksi, mutta jos ei HALUA synnyttää alakautta, niin miksi siihen pitäisi saada jotain pakkohoitoa kun on muitakin keinoja synnyttää....??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 09:48 Toinen pelokas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 08:25 Raitasukka kirjoitti:
Oikeastaan en tajua miten ensisynnyttäjä voi pelätä niin paljon, että ei suostu kokeilemaan alatiesynnytystä. Ensisynnyttäjä ei tiedä millaista synnyttäminen on.
En vielä malta olla vastaamatta tuohon, että ellet ole lukenut koko topicia, niin voin vastata lyhyesti että kyllä VOI pelätä. Ja ehkä kaikki (kuten minä itse) eivät edes halua tietää millaista se käytännössä on. Niinkuin lähes kaimani tossa taisi sanoa, sitä tapahtumaa ei voi perua jos siitä tuleekin huono kokemus ja asiat menee vikaan. Eli ei sitä voi mennä vain KOKEILEMAAN ja sanoa sitten kesken kaiken, et okei, en haluakaan jatkaa tätä synnytystä.
Sektio on pelkosektiona itse valittu toimenpide ja miksi ette soisi kullekin haluamaansa? Miltä sinusta tuntuisi jos sinulta kyseltäisiin, että miten ihmeessä viitsit alakautta synnyttää... Mutta sitä ei koskaan kysytä, sektiot kyllä tuomitaan.
Eräs kaverini (tai oikeastaan useampikin) on kysynyt multa kun olen kertonut haluavani sektion että enkö halua kokea minkälaista synnyttäminen on? Ja vastaus on EN, mulla ei ole MITÄÄN mielenkiintoa kokea sitä kokemuksen vuoksi vaan haluan ainoastaan sen lapsen tähän maailmaan. Toinen kaverini (joka synnyttänyt kerran, synnytys helppo kesti n. pari tuntia) sanoi että hän on kyllä alatiesynnytyksen kannalla eikä hyväksy sektioita.. öööö.. ymmärrän että jos hän ei hyväksyisi sektiota omalla kohdallaan mutta miten ihmeessä se voi millään tavalla häntä liikuttaa jos joku toinen sen haluaa/saa!!

Ja vaikken koskaan olekaan synnyttänyt niin PELKÄÄN synnytystä. Joku pelkää hämähäkkejä, toinen lentämistä, kolmas hammaslääkäriä jne jne.. Itse pelkään synnytystä ja jos kerta on mahdollista se pikkukaiffari saada sieltä ulos jotain muuta kuin alakautta niin miksen sitä mahdollisuutta jonkun mielestä saisi käyttää??? Niinkuin olen todennut niin olen sen valmis itse kustantamaan maksoi mitä maksoi.

Noh, täytyy nyt kattella miten käy, vai pitääköhän kenties lähteä synnyttämään Kuopioon jossa se eräs yksityissairaala tekee sektioita.. :)
 
Sen verran vielä että MINÄ sen leikkauksen käyn läpi ja MINUN vatsani siinä avataan, ja MINÄ selviydyn niin KAUHEIDEN kipujen ja tulehtuneen haavan kanssa (sektiohan on aina kamala kokemus ja aina on hirveät kivut ja tulehdukset jälkeenpäin ja alateitse synnyttäneet ovat aina elämänsä kunnossa jo heti synnytyspöydältä noustessaan) joista näillä palstoilla aina pelotellaan kun yritetään käännyttää ihmisiä sektiota vastaan.
 
Itse en menisi mistään hinnasta yksityiselle synnyttämään. Satun asumaan just Kuopiossa ja kun olen ite sitten siellä KYSissä töissä, niin ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun vauva on jouduttu sieltä yksityiseltä tuomaan KYSiin, kun sokerit on laskenut jne.
 
poppeli
No tulihan se sieltä ettei ensisynnyttäjät saisi olla mitään mieltä pelätä tai asennoitua kun eivät mistään mitään tiedä. Ei se vaadi kummallista mielikuvitusta ajatella miten sitruunan mentävästä reiästä ängätään ulos pieni meloni ei tunnu missään ja kaikki menee loistavasti :kieh: Kun ei nyt mitään kakaroita olla enää niin järkikin sanoo että kaikkea voi käydä tieto lisää tuskaa mutta kuuluu nykypäivään sorry nyt taas.
Meillä on edelleen auki miten synnytetään koitan luottaa lääkäreihin ja kätilöihin jotka ovat ammattilaisia. Mulle on luvattu synnytystapa tutkimus missä katsotaan lapsen koko ja muut synnytykseen vaikuttavat jutut. Mutta pelko istuu vahvassa kyllähän heillä lääkkeitä on ja tietotaito helpottaa oloa mutta tuleeko se apu. Tuntuu välillä että ne myrkyt on varmaan pois henkilökunnan palkasta kun kuulemani perusteella niitä joutuu lähes kerjäämään ja asenne on muutenkin se että "et sä vielä voi niin kipee olla että mitään tarviit" Pelkopolillakin sanottiin moneen kertaan että meillä on sitä ja tätä troppia kun kysyin että saako niitä kun pyytää tuli hiljaista :/
Mä muodostan pelkoni sille pohjalle mitä tietoa annetaan siis ammatti-ihmisten suusta ja valittettavasti tämän hetkinen kuva on laillinen kidutus luonnonmukaisuuden nimissä. Mulle pelkopolista oli se hyöty että sai puhuttu ihmisen kanssa joka tietää ja osaa vastata mutta ei se itse pelkoa mihinkään hävittänyt tehtiin vaan tuo sektion saanti aivan höpöhöpö jutuksi ja palattiin itse asiaan mitä kaikkea he voivat tehdä ettei niin paljon koske :$
Meitin möykky oli kääntynyt jo nuppi menosuuntaan sai lisää tilaa potkia ja multa lähti yksi oljenkorsi pois... meillä päin ensisynnyttäjien perätilat leikataan AINA... ;)
 
En mistään hinnasta haluaisi sektiota, se on viimeinen keino jos lapsella tai äidillä on hätä tai äidin paikat ovat ahtaat tai syntyvä lapsi isokokoinen. Sektio on iso leikkaus ja siitä on aina riskit olemassa paranemisessa yms.

Pelko tuntemattomasta eli 1. synnytyksestä on täysin normaalia ja näin pitääkin olla.

Terveisin 2 alatiesynnytystä kokenut, 3.sta haaveilen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 15:13 Vieras kirjoitti:
En mistään hinnasta haluaisi sektiota, se on viimeinen keino jos lapsella tai äidillä on hätä tai äidin paikat ovat ahtaat tai syntyvä lapsi isokokoinen. Sektio on iso leikkaus ja siitä on aina riskit olemassa paranemisessa yms.

Pelko tuntemattomasta eli 1. synnytyksestä on täysin normaalia ja näin pitääkin olla.

Terveisin 2 alatiesynnytystä kokenut, 3.sta haaveilen.
huom! SINÄ et halua sektiota mistään hinnasta, MINÄ haluan.. Tiedän riskit ja olen ne valmis ottamaan. Jos haluat synnyttää alakautta niin synnytä hyvä nainen! Jos joku toinen taas haluaa sektion hänelle se tehtäköön.

Pelko synnytyksestä on normaalia juu, mutta pitäisi mielestäni riittää kun sanon etten halua synnyttää vaan haluan sektion (mikä tahansa syy onkaan). Ja jälleen kerran painotan että itsehän ne riskit otan ja itse enemmän kuin mielelläni maksan koko toimenpiteen niin eipä tartte kenenkään vetää herneitä siitä että tuhlaan verorahoja. Tosin en ole noita verorahoja pahemmin aikuisiällä muutenkaan tuhlaillut noihin terveyspalveluihin vaan aina käyn yksityisellä, joten toisaalta olisi minunkin aika saada rahoilleni vastinetta.. :)
 
InesAnka
Voi pelokas, toivottavasti saat jostain rohkeutta synnyttää alakautta. Itse rohkaistuin lopulta alatiesynnytykseen ja päätin pyytää kaikki mahd. kivunlievitykset.

No, synnytys meni niin nopeasti, että otin vain ilokaasua. Silti synnytys oli upea kokemus! Ja arvaa vain, miten hyvältä tuntui jälkeenpäin, että päädyin tähän ratkaisuun. Nyt en edes tietäisi, mitä synnytys on, luulisin vain olevan ihan kamalaa. Olen tosi tyytyväinen. Synnytys on jotain niin ainutlaatuista, että toivon että saat jostain rohkeutta.

En yhtään väheksy pelkoasi. Itse pelkäsin niin että ajattelin pimahtavani :p Nyt on helppo tästäkin jälkeenpäin vitsailla =)
 

Yhteistyössä