pelkosektio rahalla?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2005 klo 15:31 InesAnka kirjoitti:
Voi pelokas, toivottavasti saat jostain rohkeutta synnyttää alakautta. Itse rohkaistuin lopulta alatiesynnytykseen ja päätin pyytää kaikki mahd. kivunlievitykset.

No, synnytys meni niin nopeasti, että otin vain ilokaasua. Silti synnytys oli upea kokemus! Ja arvaa vain, miten hyvältä tuntui jälkeenpäin, että päädyin tähän ratkaisuun. Nyt en edes tietäisi, mitä synnytys on, luulisin vain olevan ihan kamalaa. Olen tosi tyytyväinen. Synnytys on jotain niin ainutlaatuista, että toivon että saat jostain rohkeutta.

En yhtään väheksy pelkoasi. Itse pelkäsin niin että ajattelin pimahtavani :p Nyt on helppo tästäkin jälkeenpäin vitsailla =)
Kiitos! Samaa toivon itsekin.. tuntuu niin rasittavalta pähkäillä tämän asian kanssa.
 
InesAnka
Lisäyksenä edelliseen.Olin eka päivinä "järkyttynyt" siitä, että synnytin vain ilokaasun avulla ja selvisin siitä. Luulin synnytyksen olevan kamalampaa, vaikka ottaisi kaikki mahdolliset tropit!! :)

Kätilötkin olivat todella auttavaisia. Ihmeellistä :eek: ;)

 
Heippa taas! Nyt on jotenkin helpottunut olo. Varasin tänään ajan ensimmäiseen lääkärintarkastukseen Femedaan. Kyselin puhelimessa tästä EML-sektiosta ja sain todella ystävällistä ja hyvää palvelua. Kertoi että heillä on näitä lääkäreitä ja kertoi nimiäkin ja ylipäätänsä että on mahdollista. Tarkemmin juttelen sitten maanantaina lääkärin kanssa asioista ja katotaan miten homma alkaa edistymään. Tuli vaan jotenkin niin helpottunut olo kun sain niiiiiin hyvää ja ystävällistä palvelua. :)
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2005 klo 15:31 pelokas kirjoitti:
Heippa taas! Nyt on jotenkin helpottunut olo. Varasin tänään ajan ensimmäiseen lääkärintarkastukseen Femedaan. Kyselin puhelimessa tästä EML-sektiosta ja sain todella ystävällistä ja hyvää palvelua. Kertoi että heillä on näitä lääkäreitä ja kertoi nimiäkin ja ylipäätänsä että on mahdollista. Tarkemmin juttelen sitten maanantaina lääkärin kanssa asioista ja katotaan miten homma alkaa edistymään. Tuli vaan jotenkin niin helpottunut olo kun sain niiiiiin hyvää ja ystävällistä palvelua. :)
Kirjoittelehan sitten heti miten siellä käy, minäkin kirjoitan kunhan tulen käyneeksi siellä pelkopolilla :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2005 klo 15:37 Toinen pelokas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2005 klo 15:31 pelokas kirjoitti:
Heippa taas! Nyt on jotenkin helpottunut olo. Varasin tänään ajan ensimmäiseen lääkärintarkastukseen Femedaan. Kyselin puhelimessa tästä EML-sektiosta ja sain todella ystävällistä ja hyvää palvelua. Kertoi että heillä on näitä lääkäreitä ja kertoi nimiäkin ja ylipäätänsä että on mahdollista. Tarkemmin juttelen sitten maanantaina lääkärin kanssa asioista ja katotaan miten homma alkaa edistymään. Tuli vaan jotenkin niin helpottunut olo kun sain niiiiiin hyvää ja ystävällistä palvelua. :)
Kirjoittelehan sitten heti miten siellä käy, minäkin kirjoitan kunhan tulen käyneeksi siellä pelkopolilla :)
Juu näin teen. Puhuttiin myös pelkopolista jossa ko. kätilö itsekin työskennellyt joskus ja sanoi että käynnit eivät ole sitä varten että yritetään käännyttää vaan ihan vaan keskustelua niistä asioista jotka mieltä painaa. Sanoi että siellä vaan puhutaan niistä peloista oli synnytystapa sitten kumpi tahansa. Kyllä tuli niin hyvä mieli kun sai niin ystävällisen ja asiallisen suhtautumisen asiaan joka painaa omaa mieltä jatkuvasti. Kerrohan sitten toki niitä pelkopolikuulumisia! Milloin olet menossa?
 
poppeli
Heips molemmat pelokkaat :p Missä vaiheessa teitin raskaus on voi olla että tuolla jossain oli mainittukin mutta kysyn silti. Meikäläinen tikittää nyt 30+5 ja eka pelkopoli käynti oli sitten 29+2 muistaakseni. Sain seuraavan ajan 39+2 eli hyvällä tuurilla toukka tulee ennen tota aikaa :/ Sanoivat että soita heti jos tulee jotain tässä välillä mutta tuntuu ettei ihan vakavasti otettu... kai

Kertokaa miten teitin pelkopolit tosiaan menee. Mistä siellä puhutaan ja miten teidän mielestä suhtautuvat. Mulla kätilö oli kyllä tosi kiva ja kuunteli hyvin sekä vastaili asiallisesti :)
 
kysynvaan
Pistänpä lusikkani soppaan minäkin. Itse olen ravannut Taysin pelkopolilla. Tavannut kolme lääkäriä ja kätilöt päälle. täytyy sanoa ahdistavaa on ollut. Olen viikolla 37 ja täällä hetkellä olen varma että pieleen menee oli kumpu tapa sitten kysymyksessä. Kiitos pelottelujen! Sanon vielä että tämä on viides raskaus että kyllä tässä jo tiedetään mistä puhutaan. Voimia sinulle, äläkä välitä noista tiukkapipoista! Yritä nauttia myös raskaudestasi. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2005 klo 18:53 poppeli kirjoitti:
Heips molemmat pelokkaat :p Missä vaiheessa teitin raskaus on voi olla että tuolla jossain oli mainittukin mutta kysyn silti. Meikäläinen tikittää nyt 30+5 ja eka pelkopoli käynti oli sitten 29+2 muistaakseni. Sain seuraavan ajan 39+2 eli hyvällä tuurilla toukka tulee ennen tota aikaa :/ Sanoivat että soita heti jos tulee jotain tässä välillä mutta tuntuu ettei ihan vakavasti otettu... kai

Kertokaa miten teitin pelkopolit tosiaan menee. Mistä siellä puhutaan ja miten teidän mielestä suhtautuvat. Mulla kätilö oli kyllä tosi kiva ja kuunteli hyvin sekä vastaili asiallisesti :)
Heips! Mulla vasta viikkoja 14+2. Menen huomenna tosiaan sinne yksityiselle lääkärin vastaanotolle ja siellä pitäisi sitten ottaa asia puheeksi. Katotaan nyt mitä tapahtuu, jännittää... tulen sitten kyllä kertomaan. Todella törkeetä että pitkittävät noinkin pitkälle niinkuin sun tapauksessasi!

Minä tosiaan kysyin puhelimessa sektiosta erikoismaksuluokassa ja mulle sanottiin että on mahdollista. Kätilö vielä mainitsi ettei sitä nyt välttämättä tarvitse eml-luokassa tehdä vaan pelkopolinkin kautta on mahdollista eli siis "normaaliteitse". Eikö sitten auta jos vaan sanoisit että haluat sen seuraavan pelkokäynnin aikaisemmin, että tuo minkä sait menee liian pitkälle?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2005 klo 19:40 kysynvaan kirjoitti:
Pistänpä lusikkani soppaan minäkin. Itse olen ravannut Taysin pelkopolilla. Tavannut kolme lääkäriä ja kätilöt päälle. täytyy sanoa ahdistavaa on ollut. Olen viikolla 37 ja täällä hetkellä olen varma että pieleen menee oli kumpu tapa sitten kysymyksessä. Kiitos pelottelujen! Sanon vielä että tämä on viides raskaus että kyllä tässä jo tiedetään mistä puhutaan. Voimia sinulle, äläkä välitä noista tiukkapipoista! Yritä nauttia myös raskaudestasi. :heart:
Juuri tuon takia pistin harkintaan sen EML-systeemin. Tarkoitan sitä että josko silloin ei tarvitsisi stressata sitä saako sektion vai ei, jos vaikka saisi ajoissa tietää "päätöksen. Tuntuu ahdistavalta että pompotellaan lääkäriltä ja kätilöltä toiselle eikä mitään varmuutta mistään saa.

Mites muuten sun muut lapset ovat syntyneet? Mikä sua pelottaa synnytyksessä, jos saa kysyä? Olisi kiva jos kertoisit aikaisemmista synnytyksistäsi.. ja ei tarvitse karsia mitään pois, luulen kuulleeni ja lukeneeni niin paljon ettei mikään enää hätkäytä.. :)
 
Hei taasen! Eilen olin tosiaan siellä lääkärin vastaanotolla ja en kyllä tullut hullua hurskaammaksi.. tosi juro lääkäri josta heti kättelyssä tiesin että tuon kanssa ei pysty näistä pelkoasioista juttelemaan.. Muutamalla sanalla kuittasi pelkoni ja se oli siinä. Noh, pyydän neuvolasta parin viikon päästä lähetteen sinne pelkopolille ja jos tuntuu että asiaani oteta vakavasti niin koitan jotain toista saman yksityisen lääkäriä.

Maksoin käynnistä itseäni kipeäksi käynnistä mutta pääsinpähän kurkkaamaan pikkukaveria joka jakseli hyvin ja oli taas oikein vilkkaalla tuulella.

:)
 
poppeli
Voi sentään jotenkin kuulostaa niin tutulta toi että lääkäri kuittaa muutamlla sanalla että "ei meillä/yleensä mitään satu, ole ihan rennosti vaan" no kätilö jonka kanssa itse juttelin oli kyllä ihan täydessä älyssä :D joten suosittelen sullekkin polille menoa sinne synnärin puolelle jos tulis joku tolkku. Menen kohta tutustumaan syn.os ja meinaa varata tohon väliin vielä yhden ajan tykkäsivät tai eivät. en tiedä onko siitä mitään hyötyä mutta tuskin haittaakaa, mutta olo on jo välillä sen verran tukala ja v...nen että jotenkin toi on tuolta lähitulevaisuudessa pois otettava :p Katsellaan miten käy.

Pidä puolesi vaikka tuntuisi kuinka vaikealta välillä, valittetavasti lääkäreiden ja osan hoito-henkilöistä asenne on just semmoinen EVVK mutta sinnitellään. :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2005 klo 15:32 poppeli kirjoitti:
Voi sentään jotenkin kuulostaa niin tutulta toi että lääkäri kuittaa muutamlla sanalla että "ei meillä/yleensä mitään satu, ole ihan rennosti vaan" no kätilö jonka kanssa itse juttelin oli kyllä ihan täydessä älyssä :D joten suosittelen sullekkin polille menoa sinne synnärin puolelle jos tulis joku tolkku. Menen kohta tutustumaan syn.os ja meinaa varata tohon väliin vielä yhden ajan tykkäsivät tai eivät. en tiedä onko siitä mitään hyötyä mutta tuskin haittaakaa, mutta olo on jo välillä sen verran tukala ja v...nen että jotenkin toi on tuolta lähitulevaisuudessa pois otettava :p Katsellaan miten käy.

Pidä puolesi vaikka tuntuisi kuinka vaikealta välillä, valittetavasti lääkäreiden ja osan hoito-henkilöistä asenne on just semmoinen EVVK mutta sinnitellään. :p
Hih! Itse olen juuri ajatellut että josko loppuvaiheessa olisi niiiin tukalat oltavat että sitä ajattelisi että tulkoot vaikka korvasta kunhan tulee! :) Ja kyllähän se tulee jossain vaiheessa, tuskin siinä pidättelyt auttaa..

Jännä juttu muuten että viime päivinä olen muutamaan otteeseen huomannut ajattelevani asioita tyyliin JOS synnytän alakautta niin... eli kun ennen en voinut edes ajatella vaihtoehtona alakautta synnyttämistä, ja nyt että JOS.. Mites siellä pelkopolilla, kirjaavatko ne ylös äidin toiveita jos päädytään alatiesynnytykseen, tarkoitan siis kivunlievitysten osalta?

On tää kyllä niin rasittavaa kun päässä pyörii jatkuvasti kaikki synnytysjutut, yötä päivää ja vielä kuitenkin 25 vkoa H-hetkeen, huoh... :\|
 
terho
Mä en halua olla ilkeä, mutta tiedän tuttava piiristäni kaksi henkilöä, jotka ovat halunneet ja saaneet synnyttää esikoisensa sekstiolla. Molemmat ovat olleet 8-9 päivää niin kipeitä etteivät ole uskaltaneet olla edes ajatella kotiin lähtöä sairaalasta. Toisella näistä on jo toinenkin lapsi kappaskummaa alatiesynnytyksellä, koska pelkää sektiota. Itse synnytin alateitse synnytys kesti 6h 8 min sain repeämiä ja tehtiin eppari. Olin kahden päivän päästä kotona, istuin normaalisti ja ei ollut mitään ylimääräisiä kipuja.
 
Toinen pelokas
No niin "pelokas" ja "poppeli"; pelkopolilla tuli käytyä ja todellakaan ei turha käynti ollut. Ensin vastassa oli AIVAN IHANA kätilö joka mittasi paineet ja kuunteli sydänäänet, ja sanoi melkein ensimmäisessä lauseessaan, että kenenkään ei ole pakko synnyttää alakautta!! Kohta menin sitten synnytyslääkärin pakeille, hän myös erittäin mukava naislääkäri. Otettiin rakenneultra ja sen jälkeen juteltiin peloista.
Toki hänen oli kerrottava kaikkein pahimmat mahdolliset seuraukset mitä sektiosta VOI tulla ja myös vannotti että papereihin saadaan merkinnät siitä, että annetaan kaikki mahdolliset kivunlievitykset mitä vaan on, sekä eppari ym kieltoja, siis JOS kallistuisin alatiesynnytyksen kannalle.
Mutta se mikä vei kiven sydämeltäni, oli lupaus siitä, että jos (JA KUN) olen synnytystapa-arviossa viikolla 36 vielä samaa mieltä, silloin mulle leikkausaika myös annetaan!!!
Pelkäämääni passitusta psykologille en sentään saanut, mutta sanottiin että halutessaan, soitto vain, niin psykologin kanssa pääsee keskustelemaan.
Yksi kätilö kaynti on sitten vielä ennen synnytystapa-arviota, mutta kyllä tämä käynti helpotti oloa 110 % ja ehkä nyt uskallan alkaa vihdoin tästä iloitsemaankin kun tiedän ettei kukaan pakota minua alateitse synnyttämään. Niin, ja viikkoja mulla on 20+2
Kuin pisteenä iin päälle, polikäynnin iltana alkoivat vauvan liikkeet tuntua ensi kerran!! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2005 klo 10:47 Toinen pelokas kirjoitti:
No niin "pelokas" ja "poppeli"; pelkopolilla tuli käytyä ja todellakaan ei turha käynti ollut. Ensin vastassa oli AIVAN IHANA kätilö joka mittasi paineet ja kuunteli sydänäänet, ja sanoi melkein ensimmäisessä lauseessaan, että kenenkään ei ole pakko synnyttää alakautta!! Kohta menin sitten synnytyslääkärin pakeille, hän myös erittäin mukava naislääkäri. Otettiin rakenneultra ja sen jälkeen juteltiin peloista.
Toki hänen oli kerrottava kaikkein pahimmat mahdolliset seuraukset mitä sektiosta VOI tulla ja myös vannotti että papereihin saadaan merkinnät siitä, että annetaan kaikki mahdolliset kivunlievitykset mitä vaan on, sekä eppari ym kieltoja, siis JOS kallistuisin alatiesynnytyksen kannalle.
Mutta se mikä vei kiven sydämeltäni, oli lupaus siitä, että jos (JA KUN) olen synnytystapa-arviossa viikolla 36 vielä samaa mieltä, silloin mulle leikkausaika myös annetaan!!!
Pelkäämääni passitusta psykologille en sentään saanut, mutta sanottiin että halutessaan, soitto vain, niin psykologin kanssa pääsee keskustelemaan.
Yksi kätilö kaynti on sitten vielä ennen synnytystapa-arviota, mutta kyllä tämä käynti helpotti oloa 110 % ja ehkä nyt uskallan alkaa vihdoin tästä iloitsemaankin kun tiedän ettei kukaan pakota minua alateitse synnyttämään. Niin, ja viikkoja mulla on 20+2
Kuin pisteenä iin päälle, polikäynnin iltana alkoivat vauvan liikkeet tuntua ensi kerran!! :)
IHANIA UUTISIA! =) Voin kuvitella että nyt on varmaan todella hyvä mieli ja voi alkaa nauttia raskaudestakin ihan täysin rinnoin. Toivottavasti itselläni tulee olemaan yhtä hyvä pelkokäynti.
 
poppeli
Ompa kiva kuulla hyviä uutisia. Mä olen koko ajan ollut mielialalla "suosiellävetelätäällä" alatiesyyntyksen ja sektion välillä. Minua on leikeltu aikaisemminkin ja sekin oli kokolailla #&%£$!* joskin leikkauksen jälkeinen kivunlievitys meni hoitojan piittaamattomuuden takia täysin olemattomaksi mikä osaltaan tällä hetkellä lisää pelkoja. Eli jos synnyttää normaalisti niin repee, ratkee ja kuolee verenhukkaan ja sektion jälkeen ollaan 2 viikkoa kuolemankielissä kun on buranat hoitajilta kortilla :kieh: :kieh:

Mulle sanottiin kans että kivunlievityksiä saa ja kaikki kirjataan ylös sekä pelot että toiveet. Eka kerta polilla oli jotenkin sekava ja nyt toivonkin että pääsen sinne kohta uudestaan että saa nähdä mitä papereihin on laitettu ja mitä vois lisätä jne. Tietysti mulla suurin ongelma on se että kun H-hetki tulee saan 100v kätilön joka ei lue mitään papereita kun "onhan näitä kakaroita tehty ennenkin" :/

"toinen pelokas" se on jännä tunne kun potkut alkaa. Meillä kasvaa täällä yks tysonin alku jonka lempihommaa on kiskoa kantapäätään pitkin masun reunaa, että näyttää oikeesti siltä että alien siellä on :D

Sen verran olen utelias että mistä päin te pelokkaat kanssasisarukset olette ja mihin menette synnyttämään ?? Sitten vinkki nauttikaa sukkien pukemisesta kyykkyyn menosta ja eri asioiden nostamisesta lattialta :p nimittäin jossain vaiheessa se muuttuu ihme könyämiseksi joka vuoroin huvittaa ja sitten ärsyttää. Ja joo totta on että kyllä ne sieltä pois tulee onneksi. Mulle ei ole tullut lisää painoa kun 5.5 kiloa koko aikana joten en ole ihan valas ainakaan vielä mutta silti olo on hieman tukala B)
 

Sen verran olen utelias että mistä päin te pelokkaat kanssasisarukset olette ja mihin menette synnyttämään ?? Sitten vinkki nauttikaa sukkien pukemisesta kyykkyyn menosta ja eri asioiden nostamisesta lattialta :p nimittäin jossain vaiheessa se muuttuu ihme könyämiseksi joka vuoroin huvittaa ja sitten ärsyttää. Ja joo totta on että kyllä ne sieltä pois tulee onneksi. Mulle ei ole tullut lisää painoa kun 5.5 kiloa koko aikana joten en ole ihan valas ainakaan vielä mutta silti olo on hieman tukala B)
[/quote]

Asustelen Espoossa ja alunperin pidin jotenkin itsestään selvänä että Jorviin sitä mennään. Nyt kuitenkin olen kallistunut Naistenklinikan puolelle koska olen kuullut että siellä ei kivunlievityksissä ainakaan pihtailla, ennenminkin tarjotaan pyytämättä. Noiden jo mainittujen lisäksi vaihtoehtoina on vielä kätilöopisto ja Tammisaari. Aika monta vaihtoehtoa joista valita :)
 
poppeli
Kappas "pelokas " lähellä asustelet :D Minä olen Vihdistä ja menossa Tammisaareen. Ihan kivalta paikalta tuntuu toi sairaala pieni ja kotoisa. :flower:

Mieti rauhassa minne menet. Käsittääkseni sairaalat toivovat että missä aloittaa nää seuranta ultrat niin sinne sitten menis synnyttää. Mulla oli kanssa vaihtoehtoina Jorvi, Tammisaari ja Lohja minne en mene kilon kappaleinakaan never again :kieh:

Täältä korvesta on pitkä matka joka paikkaan joten nyt meillä sitten heitetään huonona vitsinä että muksu syntyy jossain inkoon tienoilla... matkaa kun on silleen riittävästi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2005 klo 16:22 poppeli kirjoitti:
Kappas "pelokas " lähellä asustelet :D Minä olen Vihdistä ja menossa Tammisaareen. Ihan kivalta paikalta tuntuu toi sairaala pieni ja kotoisa. :flower:

Olen asustellut koko ikäni Nummelassa lukuunottamatta paria viime vuotta joten Vihti on tuttua tienoota. :)
 
keiju78
Hei oikeesti älkää pelätkö synnytystä se on aivan mahtava kokemus ja synnyttäkää normaalisti jos vaan mahdollista. Pelkoa ei todellakaan kerkee aatteleee kun synnytys alkaa ilokaasu oikein käytettynä on ihan best:) Mä olen itse tosi pelokas ihminen mutta synnytyksestä jäi hyvä mieli :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2005 klo 23:51 keiju78 kirjoitti:
Hei oikeesti älkää pelätkö synnytystä se on aivan mahtava kokemus ja synnyttäkää normaalisti jos vaan mahdollista. Pelkoa ei todellakaan kerkee aatteleee kun synnytys alkaa ilokaasu oikein käytettynä on ihan best:) Mä olen itse tosi pelokas ihminen mutta synnytyksestä jäi hyvä mieli :hug:
Voih, kunpa se olisikin niin yksinkertaista.. :\| Käytitkö muuten synnytyksessä muita kivunlievityksiä vai menitkö vain ilokaasun voimalla?
 
Sektiossa riskit ovat PIENEMMÄT kuin alatiesynnytyksessä!! Monet sotkevat hätäsektion suunniteltuun sektioon. Olen keskustellut usean tuttava lääkärin kanssa, jotka ovat kertoneet epävirallisesti itse päätyvänsä sektioon, koska se turvallisin vaihtoehto. Gynekologit joutuvat ammattinsa puolesta suosittelemaan alatiesynnytystä. Minulle tehtiin suunniteltu sektio puoli vuotta sitten. Sektion jälkeen olin viikon kipeä, mutta kipulääkityksellä kivut pysyivät kurissa. Sektiosta seuraavana päivänä olin jo pystyssä. Kotona raskaammat hommat kuten siivouksen hoiti mies :D
 
Sektion kannalla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 11:15 mamma74 kirjoitti:
Sektiossa riskit ovat PIENEMMÄT kuin alatiesynnytyksessä!! Monet sotkevat hätäsektion suunniteltuun sektioon. Olen keskustellut usean tuttava lääkärin kanssa, jotka ovat kertoneet epävirallisesti itse päätyvänsä sektioon, koska se turvallisin vaihtoehto. Gynekologit joutuvat ammattinsa puolesta suosittelemaan alatiesynnytystä. Minulle tehtiin suunniteltu sektio puoli vuotta sitten. Sektion jälkeen olin viikon kipeä, mutta kipulääkityksellä kivut pysyivät kurissa. Sektiosta seuraavana päivänä olin jo pystyssä. Kotona raskaammat hommat kuten siivouksen hoiti mies :D
Onko kukaan teistä pelkääjistä/ sektion haluavista Turun seudulta? Itse en ole edes raskaana vielä, mutta mietin lähes päivittäin tulevaa raskautta ja synnytystä. Olen 100% varma, että haluan sektion koska 1) Olen todella kipuherkkä, 2) Minulla todettiin vulvodynia toukokuussa 2005, 3) Gynekologiset tutkimukset kuten esim papa-koe ei onnistu ilman puuduttavaa voidetta ja vahvinta diapamia eikä oikeastaan silloinkaan.

Alan itkemään samantien kun astun lääkärin huoneeseen... pahin kipu tulee niistä instrumenteista joita sisään laitetaan. Mietin siis jo nyt miten pelkoni ja kipuni otetaan vastaan kun sitä ei nytkään uskota!! Joka kerta olen parkunut ja huutanut suoraa huutoa gynekologilla ja aina sama vastaanotto: Jännität vaan... kunnes sitten kävin yksityisellä gynellä joka kertoi vulvodyniasta eli kipu on todellinen.

Onko Turussa mahdollista saada EML-sektio? Voiko sektion saada periaatteessa mistä tahansa yksityiseltä? Raskaus ja lapsi kuitenkin haaveissa ja suunnitelmissa lähitulevaisuudessa. Tieto helpottaisi etukäteen.
 
Oletko miettinyt lop
Olen 100% varma, että haluan sektion koska 1) Olen todella kipuherkkä, 2) Minulla todettiin vulvodynia toukokuussa 2005, 3) Gynekologiset tutkimukset kuten esim papa-koe ei onnistu ilman puuduttavaa voidetta ja vahvinta diapamia eikä oikeastaan silloinkaan.

Alan itkemään samantien kun astun lääkärin huoneeseen... pahin kipu tulee niistä instrumenteista joita sisään laitetaan.

Minusta tuo kuulostaa toimenpide kammolta, joten oletko ihan varma, että se sektio on synnytystä mukavampi vaihtoehto? Ajattele nyt, joudut näkemään miten sinua leikellään...siis toki siinä se liina on välissä, mutta silti,...Mä taas en juuri samoista syistä ikinä antaisi leikellä itseäni enkä tökkiä selkäytimeeni puudutuspiikkejä, vaan synnytän mieluummin ihan vanhanaikaisesti, kun en tykkää, että minua ronkitaan.
 

Yhteistyössä