**Pienellä ikäerolla odottavat** HEINÄKUUSSA -10

Meilläkin on se onni että minun äiti ja miehen isä ovat jo eläkkeellä ja yleensä valmiita apuun jos sitä tarvitsemme! Asumme synnyinpaikkakunnallamme ja vanhemmat ovat meitä lähellä :heart: Sillä on suuri merkitys ollut ja siksi halusimme ostaa oman asunnonkin läheltä!
Kaksosethan meillä on hoidossa 10pvä/kk ja ensivuoden alusta olen miettinyt jopa 15pvä/kk! En halunnut menettää poikien hyvää hoitopaikkaa kun en tiennyt palaanko nopeastikin töihin takaisin ja ihan poikienkin kannalta tää on ollut hyvä ratkaisu. Pääsee joka viikko leikkimään kavereiden kanssa, askartelemaan, retkeilemään ym ym.
Myönnettäköön etten ole mikään pullantuoksuinen äiti ja mulla kaatuu kotiarki aika nopeasti päälle :ashamed:
Jos kaksikko olisi 24/7 kotona niin mä en jaksais varmaankaan kovin pitkään olla kotosalla, niin osaavat nuo kohta 4-vuotiaat koetella välillä hermoja :$
Joten nostan todella hattua teille joilla on todellakin suurperheet ja olette olleet vuosia kotona :flower:

Meilläkään nuo kaksoset eivät olleet mustasukkaisia kuopuksen synnyttyä. Ovat niin tiivis pari että kun on toinen kaverina niin vauvan tulo meni jotenkin ihan huomaamatta! Loppuraskaudessa tosin oli vaihe jolloin pojilla oli vaikeaa. Ehkä se oli se etteivät ymmärtäneet mitä tuleman pitää ja miksi äiti on muuttunut ja poissaolevakin! Etenkin illoista ja nukahtamisesta tuli vaikeaa! Tilanne muuttui heti kun vauva oli syntynyt.
Toivottavasti uuden tulokkaankin kanssa päästäis ilman suurempia mustasukkaisuuksia ja se aika ja syli riittäisi sitten molemmille pienille ja tietysti vielä isommillekin!
Sehän on tietysti totta että vauva nukkuu alkuunsa paljon...tosin itse en voi oikein siihenkään tuudittautua kun tämä kuopus on ollut sellainen päiväkupeksija :whistle: Yöt on kyllä sensijaan nukkunut erittäin hyvin 1.5kk iästä lähtien!

Ja sitten omaan napaan tai oikeastaan päähän! Tämä on ihan kamalaa mutta mulla räjähtää vissiin kohta pää tohjoksi :ashamed: Olen ollut plussasta lähtien aika kiukkuinen ja helposti ärtyvä mutta tuntuu että tämä vain pahentuisi enkä tunne enää itseäni :ashamed:
En pysty millään hallitsemaan tunteitani ja raivostun punaisessa sekunnissa! Olen niin pahoillani ja tietysti surullinen perheen puolesta :ashamed: Jatkuuko tätä koko raskausajan?!!? :eek:
Tämä on mulle sikäli uusi tilanne että aikaisemmin olen ollut jotenkin niin seesteinen ja tasapainoinen raskausaikana! Tosin oli kuopuksesta loppuraskaudessa vaihe jolloin pinna oli kireällä! Olisiko tämä nyt sitten sitä tyttöhormonin aiheuttamaa ärtymystä ;) Hih,toivossa on hyvä elää :D

Nyt painelen labraan verikokeisiin...

Jennyli 9+2
 
Jennyli: niin samoissa mietteissä.. Ooniin kärymakkara, eikä nämä meidän tenavat ainakaan tilannetta helpota.. niinhän se menee, et äiti menee viimosena nukkuun, herää ensimäisenä ja siinä välissäki muutaman kerran eli ts. nukkuun klo 23 ja 5:ltä ylös :'( :'(

 
tannn
voih, mun pitkän pitkä vietsi hävis bittiavaruuteen... |O :headwall:

No, mulla oli enne plussaa hirveet pahantuulen puuskat ja miehen ei tarvinnu ku kattoo mua jotenki väärin niin mä jo suutuin... oli kiva pari viikkoo kun vaan tapeltiin. no, nyt on taas ihan hyvin mielialat pysyny tasasena.. mieskin on kohdellu mua ihanasti, liekö sitten ihan hirveen onnellinen tästä kakkosesta. :D mä vaan tykkään.. :)

Yks päivä puhuttiin miehen kans, et tuntuu ihan hassulta kun mä oon 20 ja mies 22 niin sitte meillä on jo kaks lasta. :) mut tätä me molemmat ollaan haluttu ja siihen päästy. :p

Meillä mies on nyt hirveen metsästys-buumin valloissa. :p mun iskä on käyny pari vuotta jo mettällä ja nyt se on sitte saanu mun miehenki siihe hommaa mukaan. =) nyt ollaan hankkimassa asetta ja kaikkee mikä vähänki liittyy metsästykseen. noo, kyllä mä sen sille ihan suon, jos jäis sen toinen harrastus vähän vähemmälle, lätkä sillä olis joka perjantai 22-23.. aina kiva pe-ilta kun yksin lapsen kans kotona.. aina siis kun on lätkäkausi menossa. Nyt kesällä ei sillee oo mitään.. Mut en mä sillee osaa ottaa omaa aikaa, vaikka mies kyl pärjää tytön kans ihan hyvin ja sillee, mut nii.. tärkeetähän se olis et ottais omaakin aikaa mut en tie.

lähetään miehen kans turkuun Caribialle 17. kesäkuuta ja ollaan kaks yötä, tytttö menee mummulaan yöks sillo. ihana päästä ihan kahdestaan jonnekki, ja hiukan pitemmäks aikaa. :) saatiin porukoilta lahjakortti sinne ku oltiin vahtiis niiten lapsia kaks viikkoo ku ne oli egyptissä. =) vaikka oli raskas jobi, niin kyllä kannatti! :p

G. Miten teidät miehet osallistuu lasten hoitoon/kodin hoitoon?

Meillä mies aika harvoin tarttuu omatoimisesti miinkään siivoukseen tms vaipan vaihtoon, mut kyl sit kun pyydän niin kyllä se aika usein tekee, väliullä tietty tuntuu et toinen ei tee mitään, mut kyllä se tekee,. jos vaan jaksais nähdä muuallekin kun omalle reviirille. =)

Hyvää päivän jatkoa kaikille! :heart: :flower:

Tannn ja masuasukki rv 5+0 :heart:
 
Heipsun

Miehen osallistumisesta, meillä mies osallistuu ihan hyvin pojan hoitoon kun kotosalla on. On aina osallistunut. Muutenkin tekee kotitöitä yhdessä mun kanssa. Kiitos siitä, koska en itse ole mikään kotitalous ihme :saint:

Me saatiin ostettua aikas huokealla Carenan double swingit vauvan kopalla huutiksesta, vuoden vanhat 250e joten tyytyväinen olen. Aikas vähän on käytetyt. Nyt kun sais viel päätettyä sen sängyn kohtalon eli vuokratako se vaavi sänky vai not???

Myös äpolilta tuli aika hoitajan vastaanotolle 8.6 ns.pelkopoli aika ja synnytystapa-arvio olis sit lääkärille joskus siel rv36 tienoilla.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille :flower:

hiipi rv31+1
 
Huomenta :heart: Nostetaas meitä kun ollaan tiputtu jo 2 sivulle! ;)

Ettepä arvaa kuinka onnellinen olen tänäaamuna! Sain nimittäin Nuppusen sydänäänet kotidoplerilla kuuluviin (eikä tarvinut edes kauaa etsiä ) :heart: Ja täytyy sanoa että melkoinen helpotus tuo on odotellessa seuraavaa ultraa ja niitä ensimmäisiä liikeitä :heart:
160 kertaa löi pieni sydän minuutissa :heart: Moneen otteeseen varmistin että kyseessä ei vain ole oma pulssi :D Lopussa sitten vauvan sydämensykkeen takaa kuului myös istukan suhinat eli kyllä se vaan vauva oli :heart:
Kuopuksesta kuulin vasta rv 13 tolla doplerilla sydänäänet (neuvolassakaan ei löytynyt rv 10 ) mutta istukka oli etuseinämässä haittaamassa kuuluvuutta. Nyt ilmeisesti istukka on sitten takana kun näin pian kuului, nyt rv 9+4 tai 10+1 (viimeviikon ultrassa kun epäili että vois olla tuo isompikin jo ).
Eli oikein onnellisissa tunnelmissa tänäaamuna :D

G. Hmm...mitähän mä nyt miehen osallistumisesta sanoisin :whistle: Sanotaanko että mikään kotihengetär hän ei kyllä oo eli kyllä tää koti on mun vastuulla miltei 100%. Välillä,vallankin väsyneenä sitä apua kaipaisi kyllä enemmän!
Mutta lasten kanssa hän pärjää kyllä hienosti ja hoitaa omalta osaltaan yhtä hyvin kuin minäki :heart:
Kaksosten synnytttyä hoidettiin heitä tasapuolisesti mutta nyt kuopuksen synnyttyä oli vauva kyllä lähes mun hoidettavana...ja oikeestaan mun tuli se siinä imetyksen ohessa sitten ihan vaistomaisestikin hoidettua kokonaan! Nyt kun imetys loppui niin isäntäkin pystyy erilailla osallistumaan.
Mutta en valita (ainakaan kauheesti ;) ), hyvä mies se on :heart: Ainakaan ei tarvii valittaa siitä että ryyppäisi...hirveen harvoin käy missään ja siitä oon kyllä iloinen, edellinen kun joi ja humputti joka viikonloppu!

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille :wave:
 
G: meillä mies kultainen osallistuu arjen pyöritykseen vaikka töissä käykin.Päivät loppuvat hänellä n klo 14(aikaisin aamulla menee)
Siivoo,vaihtaa vaippaa,leikkii,tekee kaikkea lasten kanssa ja kotona.Ainut asia mikä yksi mun,on ruoan laitto.Toki hän valmista lämmittää,muttei siis ole kokki :D
Ei tätä syteemiä ilman kahden osallistumista pyöritettäis :whistle:
 
tannn
Ihana kuulla ilosia uutisi jennyli.. :hug: varmasti se mieltä rauhottaa kun saa kuulla pikkusen sykkeen. Musta olis kans kiva koton kuunnella mut en usko et tuun hankkiin sellasta laitetta. tai mistäs sitä tietää. =)

Huoh, tää aamu alko tooosi huonosti. :( miehen kello herätti joskkus 15 vaille 6 ja sitte se ei tietenkään noussu heti, mä sit sitä vähän potkasin hellästi jalkaan ja sanoin et sun pitäis varmaan jo nousta ja siitäkös se suuttu, kun mä sitä potkasin enkä voinu vaan puhua. ja sitte kun eilen ei ollu tehny eväitä valmiiks niin niin kiukkusena paisko tavaroita keittiössä... :LOL: huh huh.. no mä sitten nöyränä pyysin anteeks ja toivotin hyvät työpäivät. On se rankkaa kun ontaloudessa kaks samanlaista henkilöö, ollaan molemmat niin herkkiä suuuttuun et ei tartte ku yks pieni ele olla väärä niin jo lentää kipinöitä. Noo, kyllä sinä miehessä paljon on hyviuäkin puolia ei se ihan läpi mätä sentäs oo. :) :heart: JA sitte kun ikää tulee vähän lisää niin ehkä osaa olla kotona hiukan oma-alotteisempikin. =)

huoh..mä en ollenkaan muistanu että tää alku aika on näin piinaavaa.. ja pelkkää odotusta.niin jo toivois et olis jo yli 12 viikon mut tässä sitä vast mennään 5+1, hyvä alku se on silti. :) kyl on niin ihanaa et on jo toinen tulossa, nyt täytyy tänä vuonna tehdä reissuja kun yhden kans viel menee helpommin, ja kyllähän kahdenkin kanssa pystyy matkustaan jos vaan itellä on asenne kohdallaan. =)

No, päivän jatkot aurinkoiset sellaiset kaikille!
Tannn ja masuasukki rv5+1 :heart: :flower:
 
Jennyli, jipii! :heart: Se on kyllä niin mieltä huojentavaa, kun voi aina epävarmuuden iskiessä kuunnella jumputusta.

G: Meillä myös on osallistuvainen mies. Varsinkin kaksosten odotusaikana teki todella paljon kotitöitä. Myös kaksosten hoito on aina mennyt hienosti kaksilla käsillä. Joskus mietin, että miehellä taitaa olla rankempaa, kun tekee täyttä päivää duunissa ja sitten joutuu himassakin vielä antamaan täyden panoksen. Mä saan sentään levätä halutessani poikain päiväuniajat. :snotty:
Nykyään ehkä enemmän kotihommat on mun vastuulla, sillä asutaan pienellä metsätilalla ja miehen vapaa-aika kuluu paljon tilan ja talon muissa hommissa, joihin musta taas ei ole ainakaan tässä tilassa. Pitäisi itse pitää aina mielessä se, kuinka paljon mies tekee eikä kitistä siitä, että aina ne tiskit ja koirien pissattamiset jää mun vastuulle. :ashamed: Joo, on mulla hyvä mies. :heart: :D

Nyt olen lopullisesti seonnut, eilen sain leipomisvimman ja tänään siivouspimahduksen. Onko tämä nyt viimein sitä keskiraskauden energistä ajanjaksoa?! Tosin se siivous on kyllä edelleen kesken ja into vähän lopahti. :whistle: Koitan tsempata itseni jatkamaan ennenkuin jälkikasvun nälkä yltyy liiaksi. :wave:


Epeti 23+2
 
Heippa taas!

Mä taas odotan mun energiapuuskaani. Tosin nyt on varmasti vaikuttanut se, että olen ollut töissä 75% tuosta maaliskuun alusta. Päätin mennä töihin, kun aattelin, että ei me nyt heti uutta vauvaa voida saada, kun ensimmäinen antoi itseään odotuttaa. En varmaan olis aloittanutkaan töitä, jos olisin tiennyt raskautuvani. Kuitenkin on ihan kiva nähdä tuttuja työkavereita ja muitakin naamoja ja ihan jutella asioista. Vaikka perhekerhossa käydään ja puistossa muita aikuisia on, niin jutut yleensä liikkuu lasten ympärillä. Ja sukulaisetkin vielä innoissaan ns uudesta tulokkaasta, niin eivät malta muuta päivitelläkään, kuin mitä se tyttö on nyt oppinut. No niin, töissä olen siis ollut ja yövuoroja olen nyt aikas paljon tehnyt. Ja väsymys painaa kyllä aivan eri tavalla kuin ennen. |O

Jotenkin tuntuu kivalta, että mieskin meni telomaan itseään töissä ja on nyt juhannukseen asti sairaslomalla. Mistä pääsenkin hienosti galluppiin. Eli meillä mies osallistuu aivan yhtä paljon kotitöihin kuin minäkin. Tyttöä heti alusta asti hoitanut ja syöttänytkin. Mulla kun ei maitoa tullut kuin pari viikkoa, niin pullosta oppi syömään ja siinä heti iskän pikkusormen ympärilleen kiertänyt. Ja nyt varsinkin on osallistunut ehkä enemmänkin, kun olen selkeästi ollut väsyneempi. Meillä mies tykkää esim imuroida, mistä minä en niin suuremmin välitä. Ruokaa laitetaan tasapuolisesti ja kun ollaan kaikki kotona, niin koko perheen voimin siinä kokotaan. Meidän tyttö on koko ajan takapuolessa kiinni keittiössä ja haluaa aina nähdä mitä iskä ja äiti oikein häärää. Pyykinpesu on ehkä enemmän minun harteilla, koska tuolla miehellä ei aina tahdo värit pysyä järjestyksessä ja hänen mielestään ei sillä lämpötilallakaan aina niin merkitystä ole. Saa nähdä minkä kokoseksi tässä oikein pääsee, että pystyykö sitä enää kumartamaankaan pesukoneeseen jne.

Huolissaa olen myös siitä, että missä vaiheessa maha alkaa olla niin tiellä, että ei pysty tuota tyttö nostamaan. Ja neuvollassakin juteltiin kaikenlaista, niin kätilö sanoi, että ei aina saa edes nostaa loppuraskaudessa, kun kaksoset tulossa. Onneksi nuorin siskoni on innokas tytön hoitaja ja mielellään tulee meille. Hänestä varmaan jonkin verran apua on, kuten myös miehen veljen vaimosta. Ja mieskin kuitenkin paljon kotona, mutta kuitenkin kun on töissä, niin on siellä 24h kiinni.

Jennylille hienoa, että löysit äänet. Ihanaa :heart: Mistä sä olet hankkinut tuon laitteen? Mitä on maksanut?

Terveiset täältä työmaalta. Taidan laittaa itseni nyt tuohon lepotuoliin pitkäkseni ja hieman rentoutua. Jos saisi hetken olla rauhassa, kun juuri tuli kierrettyä osasto ja potilaat nukkuu.

MUOKS! Päivänkakkara 15+1 (ollaan jo torstain puolella). Olin sitten ensin laittanut viikkoa liian vähän. Niin, nyt ollaan jo viikolla 15 ja yli. Kyllä se aika rientää ja masukin jo kasvaa.
 
Päivänkakkaralle vastaan omasta puolestani, vaikket minulta kysynytkään ;) : Ostin dopplerin ebaystä netistä, maksoi postikuluineen noin 28? ja tuli muistaakseni Hong Kongista asti. Oli kaksosraskaudessa ja on tässäkin ollut mulle kyllä kullanarvoinen vehje. Ihan selvästi kaksosistakin jo rv10 löytyi molemmat sykkeet.

Eilen illalla oli esimerkiksi mukava sängyssä kuunnella sydänäänet, kun ei ollut koko päivänä kovasti liikkeitä tuntunut. Olisikohan potkinut taas johonkin "tunnottomaan" paikkaan. Tosin sitten kun olin juuri saamassa unen päästä kiinni, pikkainen otti ja potkaisi tuonne alas oikein voimalla ja mammalla meinasi tulla pissit pöksyyn. :LOL:


Epeti 23+3
 
Pakko tulla tänne hehkuttamaan: Koko päivän ollut sellainen omituinen tunne ylävatsalla, vatsa hytkyy, mutta mitään ei tunnu. Nyt kun istuin tähän koneen ääreen tuntui ensimmäistä kertaa ihan selvästi, että pikkuinen potkii ylöspäin. Ihanaa, se ei sittenkään ole jäänyt pysyväisesti perätilaan jumittamaan.
Tai sitten on vaan kova tyttö nyrkkeilemään.

Ja joo, tiedän, että näillä viikoilla vielä ehtii kääntymään vaikka jos miten päin, mutta toinen kaksosista kun jumitti rv16 lähtien pää kohdunsuulla asemissa eikä koskaan kääntynyt ja tämä kolmonen istui monta viikkoa persiillään samoilla asemilla, niin kovasti jännitin, josko ei tämäkään halua kääntyä... Seliseli. :ashamed: Kunhan nyt nostin meidät taas etusivulle. :D
 
Päivänkakkara mä ostin oman doplerini huuto.netistä ja maksoi muistaakseni 20e ja postikulut päälle.
Viime syksynä myin lähes kaikki odotusvaatteeni ja vähällä oli etten tuota dopleriakin, onneksi en sillä onhan tuo rauhoittava vekotin jos huoli iskee!

Voi jummi jammi että osaa tuo kuopus olla tyytymätön ja kiukkuinen tätänykyä :eek: Oppis nyt vaikka ryömimään!! Ihan poikki |O Ja hartiat huutaa hoosiannaa, toinen kun on ollut todellakin ruoka-aikaan kotona!!

Epeti hyvä hyvä ja jee!! :D
 
tannn
Epeti voi miten ihana kuulla että liikkeet on jo tuntunu. huoh, itellä sinne on NIIIIN pitkä matka veilä että tuntuu että tuleeko se ikinä, toivottavasti. =)

Se on sitten taas viikonloppu edessä, mitähän sitä keksis tehdä.. sunnuntaina ainakin mennään kummipojan synttäreille ja launataina sitten ooon koton ku mies menee metsästyskurssille.. joo..

(.) Olo on sellanen kun ei oliskaan raskaana. Ei oo oikein mitään oireita, tosin ei ollu kyllä esikostakaan.väsmystä on hiukan muttei mitenkään normaalista poikkeavaa. No, toivotaan että kuitenkin pienen lahjan saisin syliin sitten tammikuussa. :heart:

Viikonloppuja kaikille toivoo Tannn ja masuasukki rv 5+3 :heart:
 
Aurinkoiset huomenet! :wave:

Poksutaampa rv 10 kunniaksi!!! :heart: :D Ja nostellaan meitä taas etusivulle!!
Tuntuupa hyvältä että rv:t on nyt kaksinumeroiset...enää ei ole pitkä matka tonne maagiseen rv 12 ;) Alkiokin on nyt sikiö :heart:

Meillä olis ohjelmassa täänään Rautakauppa reissu. Haetaan kaikki remonttitarpeet että päästään taas hommissa eteenpäin ;)
Illalla olisi sitten tyttöjen ilta! Ihanan rentouttavaa vaikka mun ilta keskittyykin enemmän siihen napostelupuoleen :D Ja kiltisti lähden kotiin siinä vaiheessa kun muut lähtee jatkamaan yöelämään ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
MOi!

Nyt on vähän enemmän aikaa kun viime kerralla ja ehdin vähän kirjoittamaan enemmän.

Olitte ainakin keskustelleet miehen osallistumisesta lasten- ja kodinhoiton. Meillä mies kyllä osallistuu normaalisti ihan yhtä paljon kun minäkin, mutta nyt viimeisen vuoden aikana, kun mies on kaiket päivät rakentamassa meidän taloa, niin kodinhoito on kyllä jäänyt mun hoiteille. Lapsia sen sijaan mies hoitaa samaan tapaan kun ennenkin, eli ihan yhtä paljon vaihdetaan vaippoja, syötetään ja leikitään lasten kanssa.

Kotidoppleri oli minullakin kakkosta odottaessa käytössä, mutta en kertaakaan saanut sydänääniä sillä kuuluviin, joten möin koko kapistuksen pois toisen raskauden lopussa. Ostin sen itse huutonetistä ja möinkin sen siellä eteenpäin. Taisin maksaa siitä päälle 40 euroa ja lähes saman verran sain siitä itsekin.

Täälläkin on alkaneet nyt todenteolla tuntua liikkeet. :heart: Ihanaa, kun ei tarvi jatkuvasti huolehtia ja miettiä, että onkohan vauva elossa. Ensi viikolla olis taas neuvolla, viimestään sen jälkeen kirjoittelen taas.

marza ja onnianni rv 22+1
 
Jennylille ja anvelle onnea sikiövaiheen saavuttamisesta! :heart: Ne on näitä elämän pieniä suuria etappeja. :heart:

Täällä on alkanut maitoa tiputtelemaan. Tai lähinnä sellaista kirkkaan kellertävää tavaraa. Ei hirveesti huvittaisi kulkea koko kesää liivinsuojuksissa, mutta tätä menoa lienee pakko. Tissihikeä tiedossa siis. :ashamed: :LOL:

Liikkeet on tuntuneet pari päivää ihan jatkuvina. Toissa yön oksensin ja vatsassa väänsi, samalla tuli sitten kunnolla suppareitakin. Samalla masun asukki riehui kuin viimeistä päivää. Onneksi ei oksutauti kestänyt kauempaa eikä tarttunut muihin kuin toiseen kaksosista ja häneenkin paljon lievempänä, ripuloi vain eilisen. Tosin sen jälkeen on sitten supistellut ihan eri malliin kuin tähän asti, kivuttomia muttei silti mitään kivoja. :whistle:


Epeti 23+6
 
Huomenta :heart:

Ihana lukea teidän liikkeiden tuntemisesta :heart: Sitä itsekin odotellessa. On se niin jännää kun ne ensimmäiset lepatukset alkaa tuntua ja miettii onko se vauva vai ei :heart: Ja siitä kun sitten vahvistuvat ja voimistuvat,ihanaa!
Kuopuksesta tunsin liikkeet tosi aikaisin, rv 13 eteenpäin niitä pieniä ja hentoja hipaisuja. Kaksosista muistaakseni rv 16 eteenpäin!

Josta tulikin mieleeni että meillä kuopus tänään 7kk ja kaksikko 3v10kk (kaikki syntyneet kuun viimeinen pvä ) :heart:

Omaan (.) ei juuri ihmeitä! Eilen sain taas :heart: hienosti ja vahvempana kuin aikaisemmin kuuluviin =) Olo on helpottanut ihan hirveästi!! Toivottavasti huono oloja älytön väsymys pysyisikin poissa!
Nt-ultraa odotellessa ja sitä että saa julkistaa tiedon ;) Ja että ylipäätään voi alkaa nauttia masun kasvattelusta täysillä :heart:
Alkaa tuntemaan liikkeita ja huomata ettei masu ole enää vain turvotusta vaan ihan oikea vauvamasun alku :heart:

Jennyli joka on keksinyt jo nimenkin tulokkaalle 10+2 :D
 
:D neuvolassa käyty ja kaikki ok. Neukkatäti het ensimäisenä kysy et katotaanko ultralla :D ja löytyhän se siltä pienen etsimisen jälkeen. Oli istukka jotenki hassusti edessä ja vauva sen takana piilossa ni joutu jännästi sivusta katteleen. Sain sit nipun uusia aikoja (labraan, lääkärille, np-ultraan). Jospa sitä jo nyt vois pikkuhiljaa uskoa, et raskaana ollaan. Neuvolan mukaan nyt on 10+5, mut muutellaan sit tarpeen mukaan tuota la:ta ku oon käyny tuos tarkemmassa ultrassa. Ilmottelen sit jos vaihtuu.
 
tannn
aika kiva anve et pääsit näkeen jo ultralla pikkusen. :) Ite pitäis kans varata neuvola mut aattelin puhuu siit tytön neuvolassa torstaina, saas nähdä miten neukkamuori siihen sanoo.. on vähän vanhan aikanen mut silti menee vaan suositusten mukaan. no, on se ainakin kivempi mikä mulla oli äippäneuvolassa.

Täällä viikot poksuu, nyt on siis 6+0... :D jopa!! hiljaa hyvä tulee, eilen illalla oli ihan mahdottomasti turvotusta, oikein kunnon pallomaha. =) kumpa se vaan kasvais nopsaa.. Täällä yksi malttamaton äippä!!! :wave: :headwall:

Mies näki edellis yönä et meille synty kaksoset, en tie kyl sitä toivois ettei kävis niin, se ikäero kun on kuitenkin niin pieni niin se olis niin rankkaa, vaik rankkaa se tulee oleen joka tapauksessa.

KAikile aurinkoista päivän jatkoa, toivoo
Tannn ja masuasukki *poks* rv 6+0 :heart:
 
Moi!

Jennyli, mäkin tunsin kakkosesta liikkeet jo rv13. Esikoisesta tunsin rv 17 ja nyt ekan kerran rv 15, josta menikin lähes kuukausi ennen kun aloin tunteen liikkeet kunnolla. Se oli tosi outoa, koska kahdesta aikasemmasta liikkeet kun alkoi tuntumaan, niitä tunsi lähes joka päivä. Muuten mulla on kaikki raskaudet olleet ainakin tähän asti tosi samanlaisia.

anve, tuo on kyllä kiva juttu että omassa neuvolassakin on ultra. Mun neuvolassa ei ole. Olis kiva päästä näkeen pikkuista enemmänkin kun vaan pakollisten ultrien verran.

Aurinkoista päivää kaikille!

marza ja onnianni rv 22+4
 
Tuo on kyl niin ISO plussa et tääl on neuvolassa ultra. Siitä eilen neuvolassa juttelinki, et miten paljon se helpottaa ja huojentaa oloa kun vaik jokakerta voidaan kattoa ultralla. Th oli samaa mieltä, meinas et hälläki helpompi ku heti voi kattoo mitä näkyy, eikä tartte ootella montaviikkoa et onko raskaus oikeassa paikassa, tuulimuna jne. Ja myöhemmin et voi tarkistaa lapsiveden määrää, sikiön tarjontaa jne.

Tääl meidän kunnassa on useampi neuvola ja kuulun oikeasti toisen neuvolan piiriin, mut ku tääl syntyy sen verran vähän vauvoja (ja matkallisesti tuonne on sama matka kuin omaanki) ni meen tuonne. Eilen kyselinki siellä th:lta et mitähän meidän oma th meinaa ku käyn taas "naapurissa", sano et jokainen saa ite valita. Mul eka syy on tosiaan tuo ultra, toinen se et olin kakkosen aikaan tuolla päin töissä ni saa käydä nyt samassa neuvolassa (ettei jokaiselta ole eri) ja kolmas se et tuol omassa on liikaa tuttuja.

Äsken soittelin np-ultraan aikaa. Sain jo ens lauantaille :eek: tietty ihmisillä juhlia ni eivät pääse. Meille passaa 12:45 ni voi mies lähtä kans mukkaan tai sit se saa olla lapsenlikkana. Jokatapauksessa paljo paremmin mitä ennen ku ajat oli 15-18 ja meil on just sillon navettaan meno ni oli aina sumplimista et kerkeää käyä.
anve ja nukku 10+6
 
tannn
huoh... tänne paha olo rantautunut.. :x :headwall: ei okseta mut m ahassa vääntää ja ihan poikki. :( mies otti likan ja lähti sen kans jonnekin saan hiukan huilata. =) olis ihana ilmakin, mut minä nyt nukun hetken! :D
illan jatkoja!
Tannn ja masuasukki rv6+1 :heart:
 

Yhteistyössä