**Pienellä ikäerolla odottavat** HEINÄKUUSSA -10

Neuvolaan soitettu tuon parvorokon tiimoilta ja iltapäivällä olen menossa verikokeeseen. Kovasti terveydenhoitaja rauhoitteli ettei panikoimaan kannata kuitenkaan alkaa...sairastumismahdollisuus on pieni ja sikiön sairastuminen vielä pienempi! Toivotaan ettei meidän perheestä sitä saisi kukaan :heart:

Huomena poksuva jennyli 11+6
 
Moikka!

Täälläkin muuten yksi joka on tuomittu lapsettomaksi jo päälle parikymppisenä ja silti kaikki kolme raskautta alkaneet tosi nopeasti. Ollaankin miehen kanssa naureskeltu, että uskaltaako sitä enää pestä kalsareitakaan samassa koneessa, kun tuntuu että heti paukahdan raskaaksi. :LOL:

Jennyli, pidän sulle peukkuja että säästyt parvorokolta. Tsemppiä!

Hupsistakeikkaa; tervetuloa!

Omaan oloon ei mitään ihmeellistä. Kaikki edelleen hyvin ja maha kasvaa silmissä. :D

Ihanaa viikonloppua kaikille!

marza ja onnianni rv 24+0 =)
 
Mäkin liittysin mukaan.

Meillä siis esikoinen rv30 syntynyt pikkukeskonen ja on nyt 6kk. Kakkosen laskettuaika olis sit 18.11.. Aika pieni ikäero tulee, mut sitähän sitä on toivottu ku ei oo ehkäsyä käytetty.

Mulla tässä raskaudessa pitää pistää klexania ja syödä miniasaa. Ku taustalla on keskenmeno rv18 ja sit tuo paha raskausmyrkytys. Vähän ehkä jänskättää että miten tämä nyt menee. No paineet(veren) on ainakin laskenu, että se on hyvä merkki mun kohalla.

Onko teillä masu kasvanu erilailla? Mulla tää oikeestaa kasvanu vaan ylöspäin. Ja reilusti yli navan mennään mut ei vielä kyllä mihinkään näy. En tiiä vaikuttaako tuo sektio sitten mitenkään.

Täällä mietitty sitä et miten tuon esikon kans sit loppuraskaudessa pärjää...ku ei tuu oppimaan siihen mennessä käveleen. Ku on 9kk kehityksen puolesta sitten.

Mäpäs rv 17+1
 
Jennyli, meillä toisella on kovemmat menohalut. Toinen on itse rauhallisuus eikä kiire ole mihinkään. No, mä voin rauhassa kyllä odottaa liikkeelle lähtöä, koska sitten olen pulassa, kun molemmat menee erisuuntiin ja lujaa, ja mä olen valaan kokoinen enkä pääse perässä. :LOL:

Hupsistakeikkaa, onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :heart:

Mäpäs, tervetuloa sinullekin! :wave: Rankka taival on ollut teillä takana noin isoilla viikoilla tapahtuneen keskenmenon ja keskosvauvan vuoksi. :hug: Toivottavasti nyt kaikki menee hienosti. =) Itse olen myös kaksoset synnyttänyt sektiolla ja pienillä viikoilla, korjattua ikää tulee kaksosilla olemaan noin 10,5 kk tämän kolmosen syntyessä. Kyllä me jotenkin pärjätään, aina sitä äitee keinot keksii. ;) Tosin eniten mua hirvittää, jos joudun taas sektioon enkä saa moneen viikkoon nostaa mitään vauvaa painavampaa. :/
Mulla puolestaan nyt on kohdun korkeus paljon pienempi, mutta vyötärönympärys huitelee samoissa. :whistle:

apilalle onnea tyttölupauksesta! :heart:

m a r z a, :LOL: Täällä vähän samat ajatukset: mies ei varmaan suostu enää nukkumaankaan mun kanssa samassa sängyssä, ettei vahingossakaan tule neljättä putkeen. :D


Epeti 25+4
 
hei te joilla on kaksoset (+ isompi) jos on 3 alle kouluikäistä (vauvaa ei lasketa) olette oikeutettuja saamaan kunnasta kotiin hoitajan vaikka itse olisittekin kotona!! Sitä mahdollisuutta kannattaa käyttää (esim. 2-3krt/vk)!
jos on 2 allekouluikäistä on silloin myös mahdollisuus saada (sosiaalisin perustein).
Siihen tosin saa varautua, että kateellisia sit riittää...
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Voi mahdoton mikä väsymys, tosin aivan itseaiheutettua |O :saint: Olimme eilen miehen kanssa Sauna Open Air-tapahtumassa ja senjälkeen vielä ravintolassa aamuyöhön asti!!
Imakin oli niin surkea että värjöttelin läpi märkänä koko illan :whistle: :/
Ihan heti en ota kyllä uudestaan!! Nukkunut olen 05-07...eli päiväunia odottaessa! |O

Väsymyksestä huolimatta aina jaksaa hehkuttaa...tänään poksutaan rv 12!!!
:heart:
Ja maanantain ultra lähestyy,iiiiiik! :D
 
anve, meidän kunnassa on yksi kodinhoitaja, joka käy suurperheissä (miksi meitä ei siis sitten kolmilapsisenakaan lueta) ehkä max. kerran kuussa.

Jennylille onnea tuon maagisen rajan poksumisesta! Ja tsemppiä väsymyksen kanssa, itselläni se ainakin vastaa tässä tilassa ihan suoraan darraa.


Mä kaipailisin hyviä vinkkejä vatsan tukemiseen nukkuessa. Viime yönä pyörin taas sängyssä, kun hyvää asentoa ei löydy millään. Kyljelläni ollessa pikkuinen kääntyy lähes poikkeuksetta potkimaan alaspäin ja se tekee todella inhaa. Samalla kylkinahkat tuntuu repeävän. Millä olette tukeneet nukkuma-asentoa ja miten?

Eilen lähdin karkuun täältä sairastuvalta ja kävin ystävän kanssa katsomassa uuden sinkkuelämää leffan ja sen jälkeen lasillisella. Ja voi sitä pyllyn puutumisen määrää leffassa! Onneksi tajuttiin asia jo etukäteen ja istuttiin taaimmaisella rivillä, että sain rauhassa vaihtaa asentoa ja välillä hilata persuksen ylös penkistä kenenkään häiriintymättä. Ja tämä masuasukki tietysti jumppasi koko leffan ajan kuin viimeistä päivää. Huomasin välillä keskittyväni ihan täysin omaan jälkikasvuuni ja meni leffan tapahtumat ihan sivu suun. No, tärkeimmät ensin. :D

Kolme yötä 4D-ultraan!



Epeti 25+5
 
Epeti: eikö tei on ihan oikein oikeus saada (perhepäivähoitaja, perhetyöntekiän lisäksi ), siis jos on vauvan lisäksi 3 alle kouluikäistä. 1 päivästä kuussa ei kyl ole mitään merkitystä..

Mihin mun yöunet on kadonnu, joka tunnille heräsin taas viimeyönä :headwall: :headwall:

Epeti:mä oon nukkunu kyljellään siten (siis viimesilläni) et on ollu 1-2 tyynyä päänalla, 1 kädenalla ja 1 jalkojenvälissä.. isäntä naureskeli et ensin pitää tyynyvuori ylittää et pääsee emäntää halaamaan..
Mul oli viimeraskaudessa paras nukkua selällään. Vasemalla kyljellä närästi ihan hirveesti, oikealla oli hankala olla (ilmeiseti vauva painoi suonet lyttyyn). Kysyin neuvolasta, ni th sano, et nukut siinä asennossa mikä itestä tuntuu parhaalta..
nukuin sit niin et pään alla oli 1-2 tyynyä ja polvitaipeidenalla 1 tyyny..
 
Tervetuloa uudet! :) Minä taas vaan taustaillut. Mutta nyt jos hetken kerkeisi koneella istahtaa kun tyttökin nukkumassa:)...

Nukkumisesta olette puhuneet. Mä oon varmaan ainut, mutta mä nukun edelleenkin mahallaan :(! Siis en tietoisesti. Nukkumaan käyn kyljelleni, mutta aina melkeinpä kun herään niin olen mahallani. En tajua, miten se edes on vielä mahdollista, kun mahakaan ei enää niin hirveän pienikään ole .. Kyllä muistelisin , että esikoisestakin nukuin kyllä pitkään mahallani, mutta tuli se stoppi jossain vaiheessa siihen silloin, kun ei oikeasti enää pystynyt nukkumaan :D.

Meillä on tolla pikkuneidillä sellaset menohalut , ettei äiti meinaa perässä pysyä.. Välillä oikein hirvittää, että kuinka sitten kun imettää toista ja tää esikoinen kerkee vaikka minne yms. Neiti kun lähti 10kk kävelemään ja nyt pari viikkoa sitten täytti 1v niin jo on vauhti aika huimaa ja tolkkua ei ole esim.kiipeilyn ja alastulon suhteen ollenkaan.

Täällä on kuitenkin pieni ostovimma iskenyt. Tyttölupaus saatiin ja näin ollen ei tarvis kyllä mitään ostella kun tyttöjen vaatteita riittää vaikka muille jakaa :D. Mutta onhan sitä kirppikseltä jotain kivaa tarttunut toisellekin. Toisaalta on kivaa, et on jotain uutta tulokkaallekin, ettei kaikki olis siskon vanhoja (tosin eipä hän itse vielä välittäisi ;)). Tuplarattaat edelleen hankkimatta. Nyt ensi viikolla saan äitiysavustuksen rahana, niin jos sitä sit kohta puoliin alkais niitä etsimään. Eipähän tuo 140 mihinkää riitä, mut pieni apu kuitenkin. Tosin onhan niis vaunuissa aika säilyttely käyttämättöminä, joten aina parempi jos malttais sinne lähemmäs laskettua aikaa odotella.

Just täs tajusin, että LA:n vajaa 12 viikkoa. Niin vähän , mutta niin kauan :D

primrose 28+3
 
Mä en koskaan oo aatellut että mun kuuluisi saada kunnalta hoitajaa :eek:
Mulla ekat 4 synty niin että esikko oli alta 5v ja nyt nää vikat 4 niin että viitonen on alta 6v :eek:

Mäpäs,onnittelut ja tervetuloa :flower: Minkä kokonen oli teidän pikkunen syntyessään?Hidastiko raskausmyrkytys kasvua?

(.)Mulla lihakset ihan kipeet,sattuu kävellä,varsinki portaissa+joka paikka jumissa ja särkee. :eek:
Yhdessä yössä,ku olisin unissani vetänyt rankat bodypumpit :LOL: Auuuts.
Masu kanssa yön aikana tipahtanut radikaalisti alemmas jopa mies sen huomasi.Eilen kuuntelin piiiiiitkästä aikaa dopplerilla sykkeitä ja nekin kuulus toooosi alhaalta...
Eikai tää nyt vielä niin alhaalla lähtö kuopissa oo??? :eek:

Me9 rv 31+1
 
Huomenta! :heart:

Tänään olisi sitten se kauan odotettu ja jännitetty päivä eli Nt-ultra!! :whistle: Että osaa olla perhosia vatsassa!! :x
Jos kaikki on hyvin niin aiomme julkistaa asian ja alkaa nauttia odotuksesta :heart:
Palailen myöhemmin kera ultrakuulumisien! :wave:
 
Moi!

Primrose et ole ainut. :D Mäkin nukun edelleen mahallaan. Se on vaan paras asento, eikä maha ole ainakaan vielä ollut yhtään tiellä. Oon aiemmissakin raskauksissa nukkunut tosi pitkään mahallaan.

Jennyli, tsemppiä ultraan!

Mäkin olin viikonloppuna baarissa. Vietettiin kaverin polttareita ja loppuillasta oltiin sit baarissa. Huomasin kyllä että porukka katsoi mun mahaa kun olin tanssilattialla. :D Mutta oli kyllä ihan kivaa olla pitkästä aikaa tuollain ihmistenilmoilla. =) Ja vielä kivempää oli kun pääsi lähtemään autolla kotiin silloin kun halusi eikä aamulla ollut pää kipeä. :D

marza ja onnianni rv 24+3
 
Nt-ultrassa kaikki hyvin,niisk!! :heart: Ette usko kuinka helpottunut olo mulla on!!
Jännitin niin että oli ihan huono olo :x

Pikkuisen La 24.12 eli virallisestikin joulutonttunen :xmas: Pp-mitta 58.6mm ja niskaturvotus 1.15mm. Rakenteet mitä katseltiin näytti olevan kunnossa...mahtava fiilis :heart:
Tässä Nuppunen 4D:llä kuvattuna
 
Kodinhoitajasta: Meidän pikku kunnassa suoraan sanottiin, että täällä on niin paljon vanhuksia, että kodinhoitajat ovat täystyöllistetty. Edes suurperheet eivät saa kodinhoitajaa, vaikka olisi huutava tarve.
Kun kakkonen syntyi meille, niin asuimme eri paikkakunnalla. Siellä jo sillon oikein tyrkytettiin meille kodinhoitajaa. Vaihtelee tosi paljon paikkakunnittain.
 
Jennyli: ihana et kaikki hyvin :hug:

Apila: eikö mään oon ymmärtäny et tuo on ikäänkuin päivähoidonkautta tuo hoitaja. Siis se et on oikeus viedä lapset hoitoon vaik on kotona, mut jos on 3 alle kouluikäistä ni on myös oikeus saada kotiin hoitaja (jos kunnalla vain on vapaana tai löytyy muuten sopiva).

Ite just mietin et meillä tulee olemaan todella tiukka ens kevät, mut murehitaan vasta sitten. Nykin jo otti näitten kahen kans tiukille..
 
Onnea Jennylille hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Ihana kuva! :heart:

Me suuntaamme tänään yksityiselle tarkempaan rakenneultraan ja toivomme myös samalla muutamaa 3D-kuvaa pikkuisesta. :D Jospa saataisiin samalla varmistus siitä jalkoväliasiasta, joko uskallan laittaa poikavärisiä vaatteitaa myyntiin, että saan hamstrattua vaaleanpunaisia hörhelöitä tilalle. ;)


Epeti 26+1
 
Kiitosta :heart:
Kirjoitin tuola joulukuisissakin että mun tyttö-oloni on alakanut horjua tuon eilisen ultran myötä ja fiilikset on jotenkin tyylin' plaah, taasko poika' :ashamed:
Mä nyt vaan tosta ultrakuvasta oon saanu päähäni että se näyttää ihan pojalta eikä miltään muulta :whistle:
Samalla kauhukseni huomasin kuinka paljon sitä tyttöä oikeasti toivomme ja vaikka kuinka poikiani rakastankin enkä heitä mihinkään muuhun vaihtaisi niin pettymykseltä ei voi välttyä jos tältäkin munaskut löytyy :ashamed:
Hassua sinällään että meillä piti olla lapsiluku jo täynnä ja kuopuksesta suorastaan toivoin poikaa!! Nyt sitten kun meille on annettu yksi ylimääräinen mahdollisuus pieneen rakkaaseen niin poika ei mukamas enää kävisikään :eek: Kamalia tuntemuksia!! :ashamed:

Epetin ultrakuulumisia odotellessa :wave:
Hämeenlinnaanko menet ja paljonko maksoi?! Mä oon itse miettinyt samaa...josko lähtiskin sinne Hämeenlinnaan ultraan sitten isommilla viikoilla...saas nähdä ;)

Jennyli ja edelleen Nuppunen 12+4
 
Ultrassa meidän pikkuneidillä kaikki hyvin, painoakin pienellä jo melkein kilo. :heart: Hämeenlinnan lääkärikulmassa käytiin ja voin sitä äärettömän lämpimästi suositella. Samaisella lääkärillä käytiin jo kaksosista ja silloisen hyvän kokemuksen siivittämänä oli nytkin päästävä. Tutkimuksessa vierähti 1,5 tuntia ja kaikki rakenteet ym. tutkittiin todella tarkasti. Itselleni tutkimus oli todella huojentava, koska toisen kaksosista ahdinko näkyi jo näillä raskausviikoilla selvästi, joten oli ihanaa nähdä, että nyt kaikki on hyvin. :heart: Ainoastaan kolmiulotteisen kuvat jäi meiltä väliin, koska neitokainen oli koko ajan käsivarsi naamalla. Ja uskokaa pois, niitäkin todella yritettiin saada (mut pistettiin mm. juomaan makeaa mehua, että saataisiin pikkuinen liikkeelle). 3D-kuvien poisjäänti kyllä sitten alensi jonkin verran hintaa, jota jäi kela-korvauksen jälkeen noin 140 ?. Eikä niiden kuvien puuttumaan jääminen meitä haitannut, tärkeimmät asiat saatiin kaikki selville. :heart:

Niin, ainoa harmitus on, että kyllä se tinttara edelleen vaan istuu siellä kohdun pohjalla. :headwall: Tohtori sanoi, että vieläkin on 93% todennäköisyys siihen, että kääntyy raivotarjontaan. Mutta ilmeisesti onnistuu jotenkin kuitenkin potkimaan tai nyrkkeilemään tuohon ylävatsalle, vaikka onkin perätilassa, koska samanlaisia liikkeitä tunsin ultran aikana kuin mistä olen kuvitellut vaavin kääntyneen.

Ja Jennyli, mä tiedän niin tunteen tuosta sukupuoliasiasta. Älä soimaa moisista tunteista itseäsi! :hug: Tuskin ne munaskut sitten loppupeleissä tunteitasi yhtään vähentää vauvaa kohtaan. Itsellänikin (puhumattakaan miehestäni) on ollut NIIN vahva tyttötunne alusta alkaen, että olisin ollut ainakin järkyttynyt, jos jalkovälistä olisi jotain killuttimia löytynyt.
 
Ihania kuulumisia epeti :heart: Mä olen tota Lääkärikulmaa tosiaan vakavissani miettinyt =) Kuinka pitkälle raskausviikoille tuo kelakorvaus on mahdollisuus saada?!

Ja kiitos myötätunnosta :hug: Että osaa ihmisen päässä kaikenlaita huttua pyöriä :$ Tiedän että oli se sitten tyttö tai poika niin viimeistään kun hän syntyy herää se rakkaus juuri sitä vauvaa kohtaan :heart: Jotenkin musta vaan tuntuu että jos tulokas on jälleen poika,petymme miehen kanssa senverran että loppuraskaus on vasrmasti sitä sopeutumista ajatukseen :ashamed:
Mullahan on ollut tottatosiaan vahva tyttötunne ihan alusta asti, jännittää onko tämä oma vaisto tälläkertaa oikeassa vai onko se vaan sitä että toivoo niin kovasti ;)
Minähän kysyin mieheltä pidetäänkö tälläkertaa salaisuutena tulokkaan sukupuoli mutta mies oli ehdottamasti sitä mieltä että se on kysyttävä jottei synnytyksessä tule pettymyksiä! Hmm...miten julmalta tuokin kuulostaa mahdollista poikaa kohtaan!! :ashamed:
Eikä se että me toivomme kovasti tyttöä vaan myös se ympäristön painostus!! Voitte kuvitella että kun edellisessä raskaudessa hoettiin että eikös olisi mukava saada tyttö, mitä se on nyt kun poikia on kolme!! :kieh:

Nojoo...näistä tunnelmista toisiin ja suuntaan äitiporukalla kohti Ikeaa :wave: :D

Jennyli12+5
 
Me9jaBonus Pikkunen oli syntyissään muutaman gramman alle 1kg ja 37cm pään ympärys vain 24cm. Myrkytys vaikutti kasvuun melko paljon. Nyt ollaan onneksi saavutettu ikätovereita, mut vielä ois kiinniotettavaa.

Niin ikäeroa näille tulee siis n.11k jospa menis pari viikkoa yli nii ois 11,5kk :D

Täällä saatu välillä ihan järkyttäviä huimauskohtauksia..Mistäköhän ne johtuu?
Esikon kanssa rupee oleen jo nyt aika rankkaa ku mulla tuo alaselkä on niin mahottoman huonossa kunnossa. Joutuu varmaan hoitajan ottaan kotiin loppuvaiheessa..

Muuten olo on onneksi mitä mainioin. Synnytys vaan mietityttää hirveesti jo tässä vaiheessa. Leikkauksesta ku on vielä niin vähän aikaa. Kauheesti oottelen rakenneultraan pääsyä, se on vasta heinäkuun alussa..

Mäpäs rv 18+6 (ei millään taho muistaa)
 
Jälleen ihania ultrakuulumisia :heart:

Itelläkin tänään neuvolalääkärissä kaikki ok. Kehoitti lääkäri alkaa lopetteleen imetystä (oon öisin 1-2krt imettäny). Sano vielä ihanasti, et saa pahoittaa mieltä siitä, ettet ole tämän pidemmälle voinu imettää :heart: Sillä on itelläki lapset pienillä väleillä, ni tietää varmasti senki puoleen, et mitä nyt päässä liikkuu.

Jennyli: tottakait saat toivoa tyttöä.. mä taas kahden tytön jälkeen toivon salaa poikaa. Jatkossa sit ei niin merkitystä, mut onhan se tietty vaik kummatki on mukavia ni mukava et on molempia!
 
Anve mulla alkoi loppua maidontulo jo viikkoa ennen plussaa ja plussan jälkeen pystyin vielä 2-3vkoa imettämään,lopuksi vain osittain joten hienosti oot pystyny imettämään näinkin pitkään! :heart:
Kova paukku oli mulle tuo imetyksen loppuminen ja pulloonkin jouduttiin opettelemaan mutta kyllä ne ajatukset siitä pikkuhiljaa on haihtuneet ja saammehan uuden imetettävän sitten loppuvuodesta :heart:
Olen nyt myös päässyt liikkumaan yksin, ilman vauvaa kun miehen ja isovanhempien on helpompi hoitaa ja syöttää...sekin tekee ihan hyvää =)
Kiva että neuvolassa kaikki hyvin!

Mäpäs luulen että sun huimauskohtaukset johtuu alhaisista verenpaineista?! Onko ne ollut sulla mitä luokkaa?
 

Yhteistyössä