**Pienellä ikäerolla odottavat** HEINÄKUUSSA -10

Missäs ne kaikki mammat paistattelee?!!? B) :D
Täytyy taas nostella kun tiputaan aina tuonne kaaaauas! ;)

Mitä kaikille kuuluu?

(.) Olo on ihan jees ja väsymyskin väistynyt! Jotenkin niin tylsää |O Nyt kun ei enää tarvitse valitella oloaan niin nyt sitten vaan odotellaan ja odotellaan ;)
Ensiviikolla neuvolalääkäri ja np-ultra reilu viikon päästä =)
Välillä kuuntelen sydänääniä kotona jotta saan jotain tuntumaa pikkuiseen :heart: Kovasti on äänet vahvistuneet!!
Masun turvotus on iltaisin mieletön...saas nähdä koska ensimmäinen uskaltaa kysyä olenko raskaana ;)

Jennyli+Nuppu 10+5
 
Täällähän sitä, ensimmäistä päivää koko viikolla rauhassa kotosalla. :wave: Ollaan menty kaksosten kanssa päättömästi ympäriinsä koko alkuviikko ja sen kyllä huomaa, ollaan kaikki kolme ihan rättipuhkipoikki.
Poksumispäiväkin meni ihan hutiin ja ihan järkytyin eilen, kun tajusin olevani jo 25.viikolla. :eek:

Tänään tuli kelalta postia, päätös tulikin vauhdilla ja äitiysavustus pitäisi olla tilillä ensi viikolla. Tosin maksettuani äsken laskuja, taitaa tuo raha mennä visusti elämiseen. Eipä näillä kelan tuloilla muutoinkaan paljon juhlita. :| Onneksi ei sentään hirmuisesti olekaan tarvetta tehdä hankintoja pikkuiselle, paitsi vaunut, mutta niitä mietitään sitten joskus syksyllä... :whistle:

Jennyli, multa ei vieläkään uskalleta kysyä suoraan, että odotanko taas, vaikka olen kuin rantautunut valas rantapalloni kanssa. :D Ilmeisesti ajatus uudesta raskaudesta heti tuplien perään tuntuu kovin epätodennäköiseltä. Todennäköisemmin olen vissiin kasvattanut komean kaljamahan kesää vasten. :LOL:

Nyt on kiva vaihe, kun liikkeet tuntuu ihan koko ajan. :heart:


Epeti 24+3
 
:wave: Heippa taas!

Onhan siitä jo viikko kun kirjoittelin ja nytkin töistä naputtelen, kun tuntuu, että kotona ei ole lainkaan aikaa koneella pidempään olla.

No meillä on ollut kyllä yhtä juhlaa viime viikonloppu. Ensin oli mun veljen synttärit ja sitten mun omat synttärit. Oli kyllä ihanaa. Tyttö oli hoidossa ja istuttiin muutaman kaveri pariskunnan kanssa iltaa kotosalla. Muutama siideri (minä luonnollisesti alkoholittomalla linjalla) otettiin, syötiin hyvin ja turistiin kaiken näköistä. Saunassa käytiin ja mietittiin, että kyllä se uima-allas olisi niin ihana B)
Sitten mun yksi siskosta sai sunnuntaina esikoisensa, ihanan tyttövauvan 51 cm ja 3,7kg. Oltiin tiistaina heitä katsomassa sairaalassa. Meidän tyttö vaan oikein ollut serkustaan kiinnostunut. Enemmän kiinnosti kaikki muu mitä sairaalassa oli.
Ulkoiltu ollaan paljon ja parissa eri puistossakin käyty, kun ollut kaunista ja lämmintä. Ja menot jatkuu edelleen, kun lauantaina mennään miehen kanssa kavereiden tupareihin, joita en oo nähnyt sitten maaliskuun. Eivät taida tietääkkään meidän pienistä odotuksista... No ollaan siellä vaan pari tuntia ja sitten kotiin. Mutta sunnuntaina mulla työvuoro. Onneksi ne vähenee koko ajan. Tuntuu, että touhua ja tekemistä kyllä riittää.

Kesälomaa tässä kovin ootellaan. Ja aurinkoista sellaista, tietenkin :D .
Nyt mennään siis rv 16+1. Kesäloman päätyttyä ollaan jo rv 22+4. Ja siitä eteenpäin muutenkin ilmeisesti vähän kysymysmerkillä mennää, että kuinka kauan sitä sitten ylipäätään olen töissä.

Ensimmäiset liikkeet nyt kaksosista olen tuntenut viikolla 14. Ihanaa. Kyllä täytyy nyt harkita tuota doppleria itsellekin. Varmasti sille tulisi käyttöä jo senkin puolesta, kun mulla kolme nuorempaa siskoa ja heistä nyt yhdellä lapsi. Mitääpä tästä hypätä pian tuonne huutonetin puolelle.

Päivänkakkara 16+1
 
Onnea anve nt-ultraan, hyvin sielä kaikki on :heart:
Itse joudun odottamaan vielä reilu viikon |O

Nyt täytyy kyllä sanoo että ei oo mun aamu :ashamed: |O
Juuri pariviikko sitten oli toinen kaksosista sairaalakeikalla ja eilen illalla lähti toinen :ashamed: Ikää kohta 4v. ja astmakohtauksia ollut yli vuoteen!! Miten ne nyt taas meille rantautuivat!! :kieh:
Kova yskä molemmilla ja viimeyönä tuo kotona oleva heräsi ainakin tsiljoona kertaa eikä kyllä kovinkaan paljon paremmassa kunnossa ole kuin veljensä! :eek:
Piippua kuluu ja pelkään vieläkö tuo toinenkin lähtee tänään perästä sairaalaan!!
Muutenkin stressaa kun muuton ja remontin suhteen sitä tekemistä olisi....2vkon päästä siis pitäs olla kimpsut ja kampsut uudessa |O
Nooh,jos jotain positiivista niin kuopus on terve *kopkop*, tosin niin tyytymättömässä ikävaiheessa että päivät on yhtä nitkutusta.
Sori tämä valitustulva!! :ashamed:

Lopuksi jos jotain mukavaa eli poksutaampa rv 11 kunniaksi!! :heart:
 
Jennyli: kiitos! Kaikki hyvin :D Todella ihana ultaaja, tosi tarkasti selitti mitä tekee ja mitä näkee (ku vertaa edellisten lasten ultriin). Vauva vastas viikkoja 10+4 ja nyt on menkkojen mukaan 11+3, mut utraaja pääty siihen ettei muuta la:ta ku on kuitenki alle viikon heitto. Eli la:ksi saa laittaa 22.12.10.
 
Onnea anve,ihanaa! :flower: :heart:
Onko sulla mahkut että vauva olis hedelmöitynyt myöhemmin?! Saat varautua että vuodenvaihteeseen voi mennä ;)
Ihana saada itsekin varmuus noista oikeista viikoista kun ovat minullakin hieman hakusessa, tosin ei voi olla kuin 2 vaihtoehtoa...joko tänään 11+1 (niinkuin olen laskenutkin ) tai sitten 11+5 :D Nojoo,ei iso heitto mutta toinen olisi niin houkuttelevasti lähempänä maagista rv 12ta ;)

Missä on meidän pikkutoive?! Kuinka voit? Onko kaikki hyvin?! :heart:

Omaan (.) ei mitään...paitsi sitä turvotusta ja vaa'an lukemien nousua! :whistle:
 
jennyli: lääkäri meinas et ku synnytyksestä niin vähän aikaa on hyvin mahdollista et ois myöhemmin hedelmöittyny. Mul on menny kumpiki tytöistä reilu viikon yli, et ei haittaa vaik tämäki menis ni pääsis joulun yli :D
 
Mulla tää vatsassa oleva on hedelmöittynyt kierron 22 päivänä vaikka kierto ollut tasan 28 päivää ja säännöllinen :eek: Tää on ultralla todettu!Kaiken huipuksi vielä niin että yhdyntä mistä vauva sai alkunsa tapahtui 7 päivää aiemmin :eek:
Mä innokkaana testaajana testasin kp 22/28 ja sain herkkään testiin selkeän viivan.
Innoissani testasin seuraavana päivänä uudelleen ja ei viivaa :eek: Sit meni 10 päivää ennekuin sain uuden plussan ja otettiin ihme tilanteen takia hcg koekin.
Eli mulla kävi niinkin että siis sillo kp 22 r-testi näytti oviksen ja oikea raskausplussa 10 päivää myöhemmin!
Ihmeitä siis on nää masumatkaajat todellakin :heart:
Ja ei se ole aina varmaa että laskennallisen oviksen aikana paukahtaa,kun eihän sitä koskaan tiedä :LOL:
 
Tosiaan, minäkin olen käsittänyt, että synnytyksen jälkeen keho käyttäytyy usein vähän ihmeellisesti. Ja siten näitä "ihmeplussiakin" tulee. :heart: Raskaudella on myös parantava vaikutus tiettyihin hedelmällisyyteen vaikuttaviin sairauksiin, kuten ilmeisesti itselläni on käynyt. Ja siksipä minä, entinen lapsettomuuteen tuomittu, olenkin nyt oikein super-hedelmällinen. :D

anvelle onnea iloisista ultrakuulumisista! :heart:

Toivottavasti Jennylin isommat pikkumiehet voivat paremmin ja moiset ahdistukset helpottaisi. :hug:

Meidän pikkumiehet on lyhentäneet ensimmäisiä päiväuniaan merkittävästi ja kiukkuisuusaste tässä ennen toisia unosia on sitten kasvanut suoraan verrannollisesti siihen. :headwall: Lattialla ei viihdytä enää ollenkaan, ensiaskelkärryissä jonkin aikaa. Sylissä olokin takkuaa, kun liikkeelle tekisi pienten mieli. :/

Mukavaa pyhäpäivää kaikille mammoille!

Toivottelee Epeti
rv 24+6
 
Tää on ihan järkyttävää miten ihmistä voi PALELLA... mul on kalsarit jalassa alu paita ja päälyvaatteet ja silti mua PALELEE.. mies mulle naureskelee, ku mul juoksee kylmät väreet selästä ku katon tuota meidän 2v viipeltäjää joka heistelee pikkuhoususilleen :$
Epeti: kiitos :D
 
Hyrrr...sama täällä anve! Vallankin iltaisin on pakko kasata peittoa päälle kun on vaan niin kertakaikkisen kylmä!!
Tää on ihan uutta mulle koska en muista aikaisemmissa raskauksissa palelleeni näin!
Juuri nytkin kädet ihan kananlihalla,hyrr!!
 
Toivottavasti uusi hellekausi alkaa pian, ettei anven ja Jennylin tarvitse palella.

Tosin eikös se ole yksi raskausoireista, joten mahtaisiko palella, vaikka mittari näyttäisikin kolmeakymmentä?..

:attn: Löytyisiköhän täältä mammoja,
joilla olisi kokemusta liinailusta? :attn:

Olen ajatellut, että siinä voisi olla ainakin osittainen ratkaisu kahden käden riittämättömyyteen syksyllä. Kaksosten ollessa pieniä mulla oli lainassa MamEco-liina, joka oli mulle aavistuksen liian lyhyt, mutta silti ihan toimiva. Toisella pienellä oli välillä kipuja ja ainoa paikka, johon rauhottui, oli syli ja sitä myöden myös liina. Sain liinan avulla sitten käytyä hurjan tuttipullovuoren kimppuun tiskiharjani kera, kun muuten olisi kädet olleet koko ajan kiinni. Nyt olen koittanut tutkailla asiaa ja käsittänyt, että ainakin Hug-a-bub olisi aika pitkä ja kovin kehuttu trikooliina. Tulevalla vauvalla liinaa voisi käyttää mm. lenkeillä syksyllä, koska edelleenkään en niitä kolmostenrattaita ole ostamassa.


Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille kanssamasuille! :flower:


Epeti 25+0 poksista
 
Epeti: mä oon liinaillu varsinki tän nuoremman kans (jonku verran liinailtiin jo vanhemman kans). Ostin huutonetistä joulunalla ticot slen http://www.pussikaniini.fi/tricotslen.html liinan ja oon todella tykänny tästä. Aikaisemmin oli lainassa siskolta joku kudottu liina joka ei joustanu ollenkaan, ni sillä ei saanu mun mielestä vauvaa tarpeeksi tuksevasti.
Tuota ratasasiaa oon itekki miettiny. Meil kuitenki esikoinen täyttää sit maaliskuussa 3v (ku tämä syntyy joulukuussa), et voitas kokeilla saahaanko noihin (carena double swingeihin) jonkilainen seisomalauta viritettyä, ni pääsen näitten kans lenkille.
Liinaa oon ite käyttäny aikapaljon ihan ku oon ollu ulkona pihalla käveleskelemässä tai puistossa. Siinä mukava kanniskella vauvaa ku 2v juoksentelee ympäri pihaa. Toinen mis oon käyttäny on kauppareissut. Oon laittanu kotona liinan valmiiksi ja nostanu kaupanpihalla vauvan liinaan, ni on kaupassa kädet vapaana.
 
anve, mulla vähän samat kokemukset tuosta MamEco-liinasta, joka on hamppukudosta eikä joustanut yhtään. Sen takia oli vähän hankala ja ajattelin nimenomaan trikoista liinaa. :| Nuo kauppareissut on mua myös mietityttänyt, koska sellaisia kärryjähän ei kaupassa ole, että saa kaksi taaperoa ja yhden vauvan...
Ja mielummin vauvan pidänkin vähän suojassa liinassa. Mutta hyvä kun vinkkasit tuosta tricot slenistä, kävin samantien heittämässä huutoni yhdestä huutiksessa. :D Minäkö malttamaton?! Älkää kertoko mun miehelle, lupasin sille, ettei tähän kämppään tule mitään uutta sälää vauvaa varten ennen loppukesää. :snotty:
 
Hiioppiaheijaa etusivulle taas! :whistle:

Onnistuin kuin onnistuinkin huutamaan sen Tricot Slenin itselleni, joten sitä odotellessa. Jos laittais liinan eteen ja kantorepun taakse ja lähtisi reippailemaan kaksosten kanssa. No juu, ei tällä mahalla enää. :LOL:

Epeti 25+1
 
Heipä Hei taas pitkästä aikaa!

Eipäs tässä nyt ole mitään ihmeempiä tapahtunut. Nyt vaan odotellaan. Töissä taas vaihteeksi, mutta onneksi nyt sitten 4 päivää vapaataa putkeen. Sitten taas yksi viikko ihan ns normaalia työvuoroa (aamua ja iltaa) ja sitten juhannusviikolla aamuvuoro ja parit yövuorot. Sitten on mun yövuorot loppu taas vähäksi aikaa. Ainakin vuodeksi. Todennäköisesti enemmänkin.

Epeti: mulla on myös tuo Tricot slen. Ollut kyllä tosi kiva ja paljon tullut käytettyä. Nyt kaksosten kanssa varmaan taas käyttöön, että pystyy toiselle vaippaa vaihtaa ja toinen saa olla "turvassa" jne... Tai tiedä millaisia vauvoja tulee, tykkäkö edes olla sylissä jne.

Mutta joo, se on taas jo keskiviikkoa ja se tarkoittaa, että

POKS 17+0
 
Hei noista kantoliinoista haluaisin kysyä että ovatko niska-hartiaystävälisempiä kuin esim. rintareppu?! Ja oppiiko niitä sidoksia tekemään tämmöinen blondiinakin?! :whistle: ;) :LOL:

Mulla on ristareppu jossa tota kuopusta aika paljon pidinkin ihan vaavina. Mulla vaan ei kestä hartiaseutu sitä eli saan itseni kipeäksi siitä :/
Lisäksi mulla on kantopussi mutta sitä en oppinut ikinä käyttämään vaikka komeat ohjeet siihenkin on olemassa :whistle: Oli vain jotenkin epäkäytännöllinen ja repsottava enkä saanut vauvaa siihen kinä kunnolla asetettua!! Olen kyllä kuullut samaa muiltakin tuon pussin suhteen!
Mutta tuo liina vois olla harkinnan arvoinen! Siinä vaavi olisi kaikista lähimpänä minua ja sais tosiaan vapaat kädet touhuilla, vallankin jos on masuvaivaista sorttia!
Pelkään vaan että sekin jää kaapin täytteeksi jos en opi sitä sitomaan ja käyttämään :ashamed:

Kohta lääkärineuvolaan...palaan sitten kera uusien kuulumisien :wave:

Jennyli 11+4 (eli kovaa kyytiä kohti rv 12ta,jei!!) :heart:
 
Jennyli, kyllä tämäkin blondi oppi liinan sitomaan. Tai lähinnä olen sitonut siihen yhteen ja ainoaan sidontaan, jonka olen opetellut. Siinä oli vauvan hyvä ja tukeva olla. :) Musta rintareppu on ainakin pienelle vauvalle huonompi vaihtoehto ja sitä on tullut kyllä muutenkin aika vähän käytettyä. Joskus sen verran, jos koirat on ollut pakko pissattaa toisen kaksosista ollessa hereillä.

Päivänkakkara, kyllä mulla tosiaan tuo liina oli ihan korvaamaton muutaman kerran kaksosten vauva-aikana, kun rytmit ei aina olleet ihan samanaikaiset tai toisella oli masuvaivoja. Ja tosiaan sitä tiskattavaa ja keitettävää oli ihan omiksi tarpeiksi (tuttipullot ja lypsysetit, rinnalle kun nämä eivät koskaan oppineet). Ja onhan niitä kaiketi sellaisiakin sidontoja olemassa, mihin pitäisi saada vaikka molemmat.


Epeti 25+2
 
Pikaisesti omaa napaa...

Tänään oli tosiaan lääkärineuvola ja aika läpihuutojuttu oli! Ei kuunneltu edes sydänääniä :eek: Ja kun asiasta kysyin niin lääkäri (joka on vielä sitäpaitsi synnytyslääkäri ) sanoi että vasta rv 20 jälkeen aletaan sydänäänistä tarkkailla vauvan vointia!! :eek:
Siis aivan uusi juttu mulle....aina on sydänäänet kuunneltu aikaisemmissa raskauksissa!! Siis johan se antaa mielenrauhan kun masussa tietää olevan vielä elämää!!
Onneksi mulla siis on tuo kotidoppler olemassa ;)
Muutoin kohtu oli pyöristynyt ja vastasi kooltaan viikkoja!

Tässä muut verraten edelliseen käyntii...
Rv 11+4 (rv 8+5 )
Hb - (135 )
Pissa puhdas (puhdas )
Rr 116/75 (118/79 )
Paino 59.4 (58.7 )

Maanataina sitten kauan odotettu ultra :heart:
 
Jennyli, onneksi on oma doppleri niin ei tarvitse huolestua moisesta. Tosin aika ihmeellinen kanta asiaan, eikö niillä sydänäänillä sitten ole ennen rv20 mitään merkitystä?!
Mulle neuvolantäti sanoi viimeksi, että uudet suositukset on ruveta mittaamaan sf-mittaakin vasta joskus lähempänä kolmeakymmentä viikkoa. Mulla on tästä ja edellisestä mitattu ensimmäisen kerran rv22, mutta se ei vielä kuulemma kerro yhtään mitään...

Ihana ilma, mutta taidetaan olla jumissa sisällä, sillä toinen kaksosista on kuumeessa. :/ Kärräsin eilen pinniksen meidän makkariin ja hyvä niin, muuten olisi varmasti yöllä herättänyt veljensäkin ja mä olisin saanut rampata koko ajan ympäri kämppää. Mitään muita oireita ei nyt toistaiseksi ole, joten toivotaan taudin menevän ohi ja pysyvän kaukana toisesta veljeksestä.


Epeti 25+3
 
Apua, olen aivan hermona kun poikien hoitopaikassa on nyt yksi parvorokkoon sairastunut lapsi!! :eek:
Pelkään ihan tautisesti että noi meidän pöpöimurit on saaneet tartunnan ja tuovat sen minuunkin! Sehän on alkuraskaudessa vaarallinen koska voi tarttua myös sikiöön!! :eek:
Pitäkäähän peukkuja että lapsemme ja minä säästyisimme tuolta kamaluudelta!!

Voi epeti kun sieläkin kuumeilua :( Pikaista paranemista pikku potilaalle :heart: Joko teidän kaksikko muuten ryömii tai konttaa?
Meillä tuo kuopus on yhtä laiska kuin veljensä eli mihinkään ei ole kiire ;) Juttua sitten tuleekin senkin edestä :D
 
Heipä hei mammat!

Ilmoittautuisin mukaan joukkoonne. Viime viikolla plussailtiin ja nyt menossa viimeisimmistä "mondeoista" laskettuna raskausviikko 5+4. Nettilaskurin mukaan laskettuaika olisi sitten kutakuinkin 6.2.2011 eli listan hännille taidan pläjähtää. Perästä tullaan! :)

Yksi tytöntyllerö hääräilee entuudestaan meidän huushollissa, ikää hänellä nyt 7kk (synt. 10/09). Mikäli tämän hetkinen, vielä alussa oleva raskauteni, etenee suunnitellusti ja kaikki menee hyvin, niin ikäeroa sisaruksille olisi tulossa n. 1v3kk.

Vielä pienin raskausoirein olen päässyt, mutta pikkuhiljaa on kyllä alkanut väsymystä pukkaan. Sama oire oli edellisessäkin alkuraskaudessa, siinä määrin, että hädin tuskin töihin jaksoin raahautua. Muun ajan nukuin. Nyt ei tarvitse onneksi töihin mennä, kun kotona typykän kanssa palloillaan. Toivottavasti väsymys pysyisi kuitenkin suht inhimillisenä. Niin ja kuvotusta löytyy myös, mutta ei kovin häiritsevissä määrin. Ja sit nää pissallajuoksemiset sun muut perusjutut.

Kiva, että on tälllainen ryhmä perustettu! :) Muutamalla listan mukaan jo laskettuaikakin häämöttää, tsemppiä teille loppuodotukseen! :)
 
Jennyli: vastailinki sinulle jo tuonne toiseen pinoon.. pyydä päästä neuvolan kautta vasta-aine testiin, ni saat tiedon ootko rokon jo lapsena sairastanu. Silloinhan sinulla itellä ei ole syytä huoleen (eikä vauvalla).

Huppistakeikkaa: tervetuloa joukkoon kirjavaan!!! Ja onnea helmikuun vauvelista :D
 

Yhteistyössä