Pikkukakkosta odottavat :)

Emma: Kyllä voi mennä sun anopin suu ympyräksi kun kerrotte ;D Ellei ole jo arvannut asiaa! Anopit on aika kettuja haistamaan nämä jutut.
anu: Mutta eikös se sykeluvun näkeminen oo melkein sama asia kun ne kuulis? :eek: En mä ainakaan usko että sun oma syke olis noin huima :D
meliah: Eihän oireettomuudesta voi mitään päätellä :) Toivotaan että heinäkuu menisi hujauksessa ja ultrassa olisi sitten oikein vilkas pötkylä! Minä oon kuullu että tuulimunaraskauksissa se hormooni ei nousis ihan normaalilla tavalla siis että jumittuis johonkin "1-2" tjs. :eek:
Lumi: :D siellä on siis iltavilli ipana! Pikkuhiljaa niitä viikkoja hiipii lisää ;)
Kuunalle: Tervetuloa joukkoon somaan! :)

(.) Pitikin mennä viimeksi sanomaan jotain olojen paranemisesta. :D Ihan hullua pöntönhalailua on ollut. Viimeksi jalkapalloharjoitusten jälkeen oksensin koko illan ja yön. Silti tuntuu että turvottaa :D Maha alkaa jo vähäsen näkyä kun alavatsa on niin pallo. Ehkä johtuu osittain siitäkin että vatsalihakset antaa helpommin periksi (kun niitä ei juurikaan ole x)). Maanantaina olis eka ultra ja neuvola.. niin toivon että siellä olisi elämää!

Omppu ja pähkinä 7+5
 
Kuunalle Tervetulloo ja onnea plussasta :wave:

_Lumi_ Ihana tuo sinun gallup-vastaus :LOL: Taidan muuten itsekkin
kaivella kantoliinan sitten hyvissäajoin esille ja harjoitella sidontoja etukäteen. Esikoisen kanssa ei juurikaan tullut käytettyä, minä puupääblondi vauvahuuruissani en millään oppinut niitä sidontoja, ja lopulta liina lenti korkeassa kaaressa "hevonperseeseen" :cool:

Emma82 Aikamoinen vainu anopilla, tais sitten hyvä sattuma kun juuri nyt kyseli :)

Omppuf Hui kauhistus, aika rankkaa varmasti jos koko yö pitänyt oksentaa. Jaksuja sinulle murunen :hug:


Minä nukahdin eilen ja heräsin tänään etovaan oloon, jeeeee :heart:

Meliah ja TyyneTaisto 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Kuunalle tervetuloa!! :wave:

Mä en kykene nyt ottamaan kantaa mihinkään, ku huomenna on THE np-ultra päivä!! Olot hipoo jo nyt lähes paniikkia...Tarvitsisin jonkun kourallisen rauhottavia, rouskis rouskis!!
Mä oon jotenkin onnistunut kadottamaan kaikki raskausolot, tissitkin tuntuu jotenkin maansa myyneiltä lurpakkeilta...:D Ja mä onneton menin tilaamaan sen kotidopplerin, vaikka oon joskus vannonut etten sellasta stressitekijää itelleni hommaa. Tossahan tuo nyt on sitten stressaamassa ja mitään en saa kuuluviin. Neuvolassahan äänet kuulu jo sillon juhannuksen jälkeen. Tai joo saan mä jtn kuuluviin: ritinää, rätinää ja oman "viuh viuh"-sykkeen. Pari kertaa oon näyttöön saanu vilahtamaan lukemat 154-157, mut tiiä sitten luottaako tohonkaan, koska toi vehje näyttää 100 sykettä vaikka adapteria pitäis ilmassa!! :O

Sori omanapainen vuodatus, mut en mä kykene nyt muuhun. Voi kumpa kumpa toisin huomenna ruusunpunaisia sydämillä varustettuja uutisia teille ihanat kanssa sisaret! :heart:

Diiselikissa + Sissi 11+2 tai 10+6 :heart: riippuu siitä kuka laskee ja mistä, huomenna selvinnee :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Mulla toi Angelsounds doppler JPD-100B ja mä en todellakaan luota niihin lukuihin.. maanantaina sain tosiaan äänet kuuluviin, sen jälkeen en ole saanut ja ahdistaa aika paljon.. Mutta kyllä mä uskon että masussa on kaikki hyvin, nytkin maha on kun jalkapallo :D Niin tosiaan sykelukuja antanu 146-163 väliltä ja tänään kun meni laitteeseen hermo kun en sykkeitä löytänyt niin iskin sen anturin jalkapohjaan niin tuli luku 161 :D :D ja muutenkin se ritisee ja rätisee että ei kyllä tunnu yhtään luotettavalta vehkeeltä!!
 
Joko anopilla tosiaan on joku aavistus tai sitten se vain ajattelee, kun me ollaan oltu miehen kanssa jo yli vuosi naimisissa ja mulla alkaa olla opinnot kohta suoritettu, niin olis vauvan aika. Ja miehen velipuoli aloitti "vasta" nelikymppisenä lapsenteon, niin ajattelee, jos me nyt vähän aikaisemmin. Oma äiti varmaan aavistaa kans, kun mie oon aika hoikkanen ja nyt alkaa vatsa vähän pyöristyä. Menee kyllä vielä lihomisen piikkiin. Mun mummo on kyllä aika haka aavistamaan. Aavisti mun edellisen raskauden, ennen kuin kerrottiin. Nyt ei olla nähty vähään aikaan, vähän jännittää nähdä.

Eilen käytiin tytön kanssa shoppailemassa ja ulkona syömässä. Sitten koko perheen voimin katsomassa Ice Age 4, 3D. Hauskaa oli.

E & pippuri 10+2
 
Anu84 Tuo on just noissa doplereissa, kun se on sitten ahdistavaa jos ei saakaan ääniä kuuluviin. Mutta toisaalta niin ihanaa kun saa sitten kuunnella niitä jumpsutuksia :heart: Minä en vielä tiedä hankkisinko sellaisen vai en... Tekisi kyllä mieli.

Diiselikissa
Jee, se on tänään se ultra. Tule hetimmiten kertomaan sitten hyvät kuulumiset :heart:


Tämäkin aamu alkoi yökkimisellä, oon ihan et jee; oireita viimeinkin :LOL:

Onko muille tullut ns. huono omatunto tästä odotuksesta? Minä en ymmärrä itseäni.. Tätä pikkukakkosta on kuitenkin yritetty viime syksystä saakka, ja nyt kun viimein tärppäsi, on tullut helpotuksen ja onnellisuuden lisäksi myös vähän huono omatunto esikoisen puolesta Siis jotenkin että voi pientä raukkaa, ei saa olla isin ja äitin ainut silmäterä ja miten sitten riittää hänellekkin aikaa ja onko kovaa mustasukkaisuutta jne. Vaikka tiedän että sisarus on ihana asia, luultavasti tulee olemaan tärkeä leikkikaveri ja kasvattaakin tietyllä lailla, oppii sisarukset jakamaan jne.

Voi huoh, kun on kaiketi taas liikaa aikaa mietiskellä ja pohtia :headwall: :D
 
Pääsiskös vielä mukaan?
mame31 ja LA 20.12
Täällä toista odotellaan 16+1 ja esikoinen täyttää 3 syksyllä. Meinattiin odotella jo aiemmin, mutta varhainen km tuli viime uutena vuotena. Nyt menny muuten hyvin, mutta oksensin vkolle 12, kuten ensimmäisenkin kohdalla.

minulla kyllä ollut aika paljon kaikkia pelkoja ja kauhukuvia mm. keskenmenosta tai kohtukuolemasta, johtuisko sit tosta välissä olleesta keskenmenosta.
Nyt alkaa jo normaali suhtautuminen viedä voittoa.

mame ja 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Terveiset np-ultrasta! Siellä se pienoinen ekaksi nukkui ja alkoi sätkimään, kun heräteltiin. Laittoi nyrkinkin suuhun! :heart: Kaikki oli niinkuin tässä ultrassa kuuluuki. :heart:
Vähänkö multa pääsi itku kaiken tän jännityksen jälkeen, ruudullekaan en uskaltanut katsoa ennenkuin kätilö sanoi sydämen lyövän.
Mulle voi päivittää: LA 22.1.2013

Nyt loman viettoon ja mökille!

Diiselikissa + Sissi 11+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: mame31 ja anu84
Taikamaailma onko sull siis nyt maanantaina ultra?? Tuuhan sitten kertomaan mitä näky :)

omppuf joko salaatti uppoaa,onko vointi parempi? :) Toivottavasti oksennumaratonit ei jatku!

meliah samoja fiiliksiä täälläkin oli vielä hetki sitten,nyt on alkanut liikkeet tuntumaan,niin uskon jo enemmän,että kaikki menee hyvin,mutta jostain syystä jännitän ihan kauheesti sitä rakenneultraa tiistaina.. Mutta ei auta kun toivoa,että kaikki on hyvin. Jospa sitä sen jälkeen osais ottaa rennommin.. Ei auta stressaaminen tässä tilanteessa sitten tippaakaan.. :) Mutta ei ole tullut huonoa omaatuntoa odotuksesta,koska innolla odotan,kun näistä sisaruksista on seuraa toisilleen. Pojasta näkee jo nyt kuinka se tykkäis toisista pienistä ja tahtoo aina serkkuaankin seurata ja nauraa sen seurassa. Mut tietysti se,että miten huomio riittää molemmille ja mitä tästä tulee,mutta senhän näkee sitten kun tilanne on päällä.

lumi onpa ihanata,etten vallan sanois. Ite en oo töissä,joten voin vain kuvitella ton sun tilanteen,että väsyttää ja sydän hakkaa ja pitäis vielä töissä jaksaa olla.. Isot tsempit sinne,jospa rauta kohta antais lisäpotkua päiviin. Ja toivotaan,että murunenkin kääntyilis pian,ettei olis niin tuskallista :)

emma mullakin oli toi rasvaset ruuat pitkään himona!! nyt ne on sitten vihreät omenat. Voisin syödä niitä vaikka kuinka. Mutta en tiedä onko omenoissa jokin raja paljonko niitä voi ja kannattaa syödä.. Mutta eikös se oo pääasia,että jotain syö? Letut onki hyviä! :p

kuunalle onnea ja tervetuloa! Lisäilin sut jo tuonne listoille :)


mame31 tervetuloa ja lisäilin sutkin listoille.. :)

diiselikissa Onnea ihanaa!! :)) Aivan mahtista. :)

ON: Mua jänskättää jostain syystä ihan hirveesti tiistaina rakenneultra. En meinaa saada aikaa kulumaan ollenkaan ja sit koko ajan yritän keksiä tekemistä,että päivät menis eteenpäin.. Ja murun liikkeet on alkanu jo melkolailla hyvin tuntumaan,saa aina hymyn huulille tuo pieni potku masussa <3

Taiska ja muru 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
taiska: Itsekin mietin yhtenä päivänä voiko omenoita syödä liikaa. Pitää syödä sitä mikä maistuu.

Hellepäivät jatkuu. Muu perhe nukkuu vielä. Saa olla rauhassa ja nauttia aamukahvista.

Tänään mennään miehen kaverin luokse grillaamaan. Vähän jännittää. Mulla on jonkinasteinen sosiaalisten tilanteiden pelko. Aina on olo, ettei osaa keskustella ihmisten kanssa ja sit pelkää sanovansa jotain tosi tyhmää. Tämä kuulostaa tosi tyhmältä.
Olen miettinyt tätä asiaa tosi paljon. Pelot juontavat juurensa lapsuuteen ja teini-ikään.
Kuitenkin töissä osaan pitää asiakkaiden kanssa keskustelua yllä (olen tuleva lähihoitaja), joten miksen siviilielämässä osaa.
Tästä syystä minulla ei olekaan koviin monta kaveria.

ON: Väsymys jatkuu. Ilta kuuden aikaan jo alkaa silmät luppasta. Pitäisi nukkua päiväunet, mutta kun kaikenlaista touhuamista on. Tyttö on tosin sen verran iso, että keksisi tekemistä itselleen ja osaisi sen aikaa olla itsekseen. Kun ei malta, niin ei malta. Ja seksihalut on aika nollassa. Pikkuhiljaa alkaa palautua. Mies on ainakin vielä ymmärtäväinen.

E & pippuri 10+3
 
diiselikissa oi ihania uutisia!! :):flower:

mame31 tervetuloa joukkoon! :) kaikilla meillä taitaa olla vähän pellko persuksissa eikä noi keskenmenot niitä ainakaan pois vie :/ mutta koitetaan luoda luottoa raskauteen :)

taiska87 joo maanantaina se selvinee sit missä mennään, oon valmistautun henkisesti kumpaankin tulokseen :) aika vaan taas matelee vaik oon kuinka koittanu järkätä ohjelmaa näihin päiviin.

meliah mulla on tullu ja ollu jo yritysaikana huono-omatunto :( rakastan tota esikkoa niiiin paljon et vaikee kuvitella miten kestän sen tunteen kun huomaan et uus tulokas vaikuttaa sen elämään ja tekee vaikka mustasukkaseks. ite oon ainut lapsi ja saanu aina kaiken huomion ja jakamattoman rakkauden siks ehkä mulle vaikeempaa sisäistää tätä juttua. Välillä mietin et oisko ollu parempi jos ois ollu vaan yks ja ois sille antanu kaikkensa < mutta eiköhän aika näytä kuin käy ja elämä opettaa :))

omppuf kurjaa kun sunkin pitää voida pahoin :/ ei muuta kun voimia ja toivottavasti se pian helpottaa! oliko sulla esikostakin samanlaista?

Itellä viikot poksu seiskaan ja edelleen täysin oireettomana elellään, ihan kun ei raskaana oltaskaan, kaksi yötä ultraan joten huomiselle ois vielä keksittävä kauheesti tekemistä muuten käy aika pitkäks.

taikamaailoma ja ahpsi2 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
meliah: Onko pahaolo jatkunu? :)
diiselikissa: Onnea hirveesti hyvistä ultrauutisista! :) Nyt voi jo hengähtää? :)
mame: Tervetuloa! :)
Taiska: Hullua kun siellä ollaan jo yli puolenvälin! Meinaatteko kysyä kumpi? :)
Taikamaailma: Varmaan jännittää!!? :D

Hullua ultra on jo huomenna!!! :D Jännittää niin paljon että on ihan paha olo ( sitä nyt on sattunut viime viikkojen aikana olemaan muutenkin). IIIIIIIK!!!!! Miten mä saan yöllä unta?

Hermoheikko omppu ja viikot 8+1
 
Omppuf Ei oo totta, huomenna jo sinun ultra, ompa siistii! Ja voi olla että vähän tulee sitten itsekkin pyörittyä unta hakemassa sängyssä edellisenä iltana, jos ultriin asti pääsen minäkin. Tsemppiä murunen :heart:


Taikamaailma
Niin se ultra on ihan ovella sinullakin, mahtista =)

taiska Oij, minä en enää oikein muista miltä ne pienet potkut tuntuivatkaan, ihanalta varmasti :heart: Tsempit sinullekkin ultraan.

Täällä oksennetaan jo täyttä häkää, eikä haittaa laisinkaan, ainakaan vielä :LOL:

Onko kenelläkään tietoa/kokemusta pahoinvointirannekkeista, onko kokeilemisen arvoista?

Meliah 6+0
 
Ultra:Ihanaa, että muutamat pääsevät jo ultraan ja hyviä uutisiakin on tullut siltä saralta. Itseä pelottaa np-ultra ihan sairaasti, sillä esikoisella oli niskaturvotusta 3mm ja jouduttiin istukkanäyte ottamaan. Onneksi kaikki oli ok ja ihana terve lapsi saatiin, mutta kyllä tulosten odottelu oli hirveää aikaa. Nyt sitten jännittää, kuinka nyt käy. Kenelläkään tietoa, onko kuinka todennäköistä, että jos ekalla on ollut niskaturvotusta, toisellakin on? Tai että veriseulan riskiluku olisi toisellakin hälyttävä? Esikoisesta oli 1:5...

Meliah: Ihanaa, kun olet niin täpinöissäsi oksentelusta. :)

Mites te, jotka ette vielä tiedä sukupuolta, aiotteko kysyä? Me kysyimme esikoisen sukupuolen, varmaan kysytään toisenkin. Vaikka toisaalta olisi kiva kokea se yllätyskin. Mutta uskon silti, että kysytään tälläkin kertaa.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Kuunalle ja pikkuinen 4+4
 
Sukupuolen kysymisestä: täällä kiikutaan kahden vaiheilla, mä en haluais tietää.. mutta mies on sitä mieltä että ehdottomasti jos vaan näkyy :D

ultrassa oli kaikki hyvin. Yksi löytyi ja syke, vastasi viikkoja.. ehkä päivän pari vcanhempaa mutta ei lähdetty muuttamaan :). Olen niiiiiin helpottunut <3

Omppu ja pötkylä 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
omppuf ihanaa onnea!:heart:

meillä samat jutut, eli sikiöitä yksi ja syke näkyvissä vastaten viikkoja päivälleen :) :heart: totesi tuttu gyne vaan että joko uskot et täysin oireettomiakin raskauksia on ja vastasin et joo tämän jälkeen tiedän että kuulun ryhmään joka kasvattaa todellisia salamatkustajia :D ihan ihmellistä tajuta että vatsassa kasvaa ihan oikeesti elävä tyyppi ja se ei tunnu missään. Tästä alkaa siis varsinainen odotus :)

meliah rannekkeista en tiiä mittään.

kuunalle otettiin selvää esikosta ja otetaan tulokkaastakin, musta on helpompi luoda mielikuva vauvan persoonasta kun tietää sukupuolen ja nimikin päätetään ennakkoon. Tai nimet ovat molemmille jo valmiina että tiietään vaan sit et kumpi sielt tulee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Omppuf ja mame31
Onnea ihanista ultrakuulumisista!

meliah kyseli rannekkeista, oon kaksi kertaa nyt ollut hyperemesis-odottaja, eli kärsinyt n. 8 viikkoa kestävän rajun oksentamisen alkuraskaudessa, hoidossa ollut tiputuksessa ja ekassa oli lääkitystäkin. Siihen ei rannekkeet auta, vaikka motivaatiota kuinka olis. Mutta tietyn vahvuiseen pahaan oloon ne auttaa- eli kannattaa kokeilla. Ystäväni kaikki kolme poikaa ovat olleet matkapahoinvoivia, ja heillä oksentelu loppui samantien kun pojille hommattiin rannekkeet.

Täällä aiotaan ottaa selvää kumpi on tulossa, jos vain näkyy, ja tässä raskaudessa on harkinnassa se 4D:kin sitten rakenneultran jälkeen- sitten kun onkin aika pitkä aika ennenkun vauvan näkee.Ekassa raskaudessa ei tarvinnut haaveilla lisäultrista, kun ultrasivat muistasyistä loppukuina tiuhaan, ni tuli vauva ihan tutuksi :)

eipä tässä muuta kun 16+4 ja kovasti seuraavaa neuvolaa ootan, et pääsisi sydänääniä kuulemaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Omppuf
Kuunalle Minä en kyllä osaa sanoi noista riskiluvuista seuloissa mitään. Neuvolassa varmaan osaavat sanoa. Voin vaan kuvitella kuinka raskasta se tulosten odottelu on ollut :hug: Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, ihanaa että esikoisella kaikki hyvin :heart:

Omppuf Onnea hyvistä ultrakuulumisista :kiss:

Taikamaailma Onnea sinullekkin :kiss: Ja nyt eikun nauttimaan :heart:

mame31 Kiitos rannekeinfosta =) Kai se on kokeiltava, sittenhän sen tietää tuovatko minkäänlaista helpotusta vaiko eivät..

Minulla on ihan outoja vatsatuntemuksia ja selkääkin jomottelee. Sitten myös samanlaisia kramppimaisia tuntemuksia tuolla alakerrassa kuin menkoissakin. Toistaiseksi ei ole vuotoa näkynyt, mutta vähän pistää kyllä jännittämään :|

Millä viikolla olette käyneet varhaisraskaudenultrassa?

Meliah 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Kuunalle: Tuosta niskaturvotuksesta. Mulla on kuusi sisarusta, joista yhdellä oli riskiluku joku 1/10. Selvisi äitini kuitenkin pelkällä säikähdyksellä.. muilla ei ollut mitään. Joten aika epätodennäköistä, että kävisi samalle ihmiselle kahdesti tai useammin. Toki onhan niitäkin keille tulee kaikki vaikeudet. :eek:
_lumi_: Hyvä että siellä on ehditty jo turvallisemmille viikoille :) Vieläkö ultria edessä vai miten seurataan?
Taikamaailma: Mahtavaa! :):heart: Mitkäs viikot sulla oli nyt? Mulle ne sanoi että jos syke näkyy niin keskenmenon mahdollisuus pienenee huomattavasti :)
meliah: Kaikki vihlonnat ja pikku kipuilut on ihan normaaleja. Kasvukipuja ;) Me käytiin siis eilen eli 8+2, olihan tyyppi edelleen hirveän pieni mutta vähän huolet helpotti.

Neuvolan täti sanoi eilen että ensi kerralla pystyy jo doplerilla kuuntelemaan sydänäänet vatsan päältä! :) Vielä kolmisen viikkoa np-ultraan.

Omppu ja pallero 8+3
 
Ensinnäkin onnea hirmuisesti hyvistä ultrakuulumisista!!:)

Tuli tuosta anu84 mainitsemasta sukupuolitestistä mieleen että varmaan melkein yhtä varman tuloksen saa ns. soodatestillä :D Ainakin miulla näytti ihan oikein. Eli esim. lääkekippoon tl ruokasoodaa ja siihen päälle pissaa :D jos kuohuu niin poika ja jos ei tapahdu mitään niin tyttö. :D perustuu samaan kuin noi kalliit sukupuolitestitkin, eli pissan happamuuteen.. Myös sormustesti antoi miulle oikean tuloksen mut sekin nyt on.. noh semmoinen. :) Ei noihin kannata luottaa 100% kun ei edes 4D ultraankaan voi...

meliah, Varhaisultraa suositellaan täällä aikaisintaan 8 viikolla :) Näkyy silloin kaikki tarvittava, vissiin aikaisemmin voi vauva vielä piilotella näkymättömissä jos ei tietty jotain huippuluokan laitteita ole(?)

mitä kuuluu miukkismaulle?

Joko tyttimyyrä ja jenny90 posahdatte? :D :heart: "joko?joko?joko?"

Peikko ja poika 2vko
 

Yhteistyössä