Pikkukakkosta odottavat :)

Hei kaikille!

Luen ketjun kirjotukset myöhemmin paremmalla ajalla, niin seuraavalla kerralla osaan jo kommentoida muidenkin juttuja.

Meillekkin tulossa pikku kakkonen. Laskettu aika ajoittunee helmikuulle,tarkemmin 21.2 laskureiden mukaan.Esikoinen täyttää syyskuussa vuoden. Jos kaikki sujuu hyvin tämän raskauden kanssa, niin ikäeroa sisaruksille tulee noin 1,5 vuotta:heart:

21.2. Donna82- NKL
 
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja _Lumi_
Nopponen
Minäkin ilmoittautuisin varovaisesti tälle puolelle... Tänään siis plussa pärähti ihanasti tikkuun. Mahtava juhannus ylläri :) Kiva aloittaa kesälomailu näin iloisissa merkeissä. :) Olen pyörinyt pikku kakkos kuumeilijoissa jo sen 6 kiertoa kunnes nyt 7. kierrosta tärppäsi. Alussahan tässä ollaan joten vielä varovasti iloitaan ajatuksesta, ja odotellaan kun päästään ekaan ultraan katsomaan pikku sydämen sykettä, ainakin toivottavasti sieltä sellainen sit löytyy... :) Siis minut voi lisätä listalle: LA 3.3.2013 OAS
 
  • Tykkää
Reactions: _Lumi_ ja anu84
tervetuloa nopponen ja donna82:wave:

diiselikissa mitä kuuluu? ja joko vuoto loppui?

lumi onneksi ei tarvinut ainakaan vielä leikata :) toivottavasti kipu pysyy poissa.

(.) eipä niin mitään oloa eikä vaivaa :) jos en ois tehny kymmentä testiä ni en uskois olevani raskaana. odottelu varhasiultraan kaksi viikkoa joten eipä auta muu kuin ottaa iisisti ja nauttia olostaan :)) esikko on sellanen vauhtihirmu että tekemisen keksimisessähän nää päivät vierähtelee. Keretään koluamaan kaikki huvipuistot näis paris viikos ihan helposti. tajusin tänään aamulenkillä että jos tää raskaus menee loppuun asti niin mun ihanat aamulenkit esikon kanssa kestää enää vajaa kaheksan kuukautta:O jos toi enää pysyy rattaissa siihen asti xD ei vauvan ja reilu parivuotiaan kanssa heitetä enää hikilenkkejä seittemän aikaa aamusta :(( nyyh!

taikamaailma ja mahdollinen haps2 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: _Lumi_ ja anu84
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta! :flower:

Tajusin yhtäkkiä, että mullahan on huomenaamulla sokerirasitus ja sitä ennen pitäis pitää 12h paasto! Kauheella kiireellä sitten mättämään ruokaa, etten vallan kuolis nälkään ennen lounasta. Huvittavaa tässä on, että en useinkaan syö mitään iltaisin enää klo 21 jälkeen, mutta auta armias, jos se on kiellettyä... Sitten siitä tuleekin ihan kriisi. :D

Ensi viikko pitäis vielä jaksaa saikkuilla. Luulen, että teen kevyesti kuitenkin kotoa töitä (voinnin mukaan tietty) ja loppuviikosta otan esikoisenkin jo pois päivähoidosta. Saa aloittaa kesäloman pari päivää aikaisemmin. :) Sitten kesäloman jälkeen olis enää 3 viikkoa pienellä päiväkotia ennen mun äippälomaa. Onhan ihana jäädä taas kotiin muksun kanssa (tai siis muksujen, pitäisi kai jo sanoa ;) ).

Hmmm, vielä ehtii kiskaisemaan ison annoksen jätskiä ennen kuin pitää lopettaa mässsääminen. Voikaahan paksusti!

Lumi & murunen 25+6
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Kiitos ihanat tsempeistä!
Vuotoa oli to ja pe, sen jälkeen ei mitään. Olo on aika raskaana oleva, "oireet" ei siis ainakaan ole lieventyneet. Olen tietty tosi varpaillaan koko ajan, mut ihmeen rauhallinen silti. Neuvola on ti ja jos ei ääniä kuulu, varaan ultran.
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Minäkin ilmoittaudun kuumeilijoista plussanneisiin. Plussa testattu 21.6. joten juhannus meni selvin päin. Tietoihin voi lisätä la 28.2. Elsiliini TYKS. Tällä viikolla ajattelin varata ekan neuvolan, toivottavasti ei siirry heinäkuun lomien takia hirveän pitkälle. En jaksa odottaa! :p
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Nopponen
Onnea Elsiliini plussasta! :)

Tänä aamuna itse viel varmistelin apteekin omalla ja todellakin selvät kaksi viivaa rävähti ruutuun. :) Nyt vaan malttamattomana varaan ekaa neuvolaa. Pakko soittaa saman tien ja kysellä neuvoa ku mua vaivaa kaamee siitepölyallergia ja nyt sit lääkettä ei passais ottaa...:( En tiiä miten pärjään kesän, ens v.loppuna viel kesämökille lähtö... järvivedellä pestään jne. joten helppoa ei tuu olemaan. :( Onko muilla ongelmia siitepölyn kans?? Talven pärjään kyl hyvin ilman lääkettä.... mut viel sellainen 3kk on paha...

Minulla ei oireita vielä oo ku kipeet tissit, muuten olo on normaali. Nyt vaan totutellaan taas ajatukseen vauvasta ja odotellaan mitä tuleman pitää. Pahoinvointi alko esikoisen kohdalla vasta joskus 6-7 viikolla, onneksi mulla alkaa pe loma niin voi rauhassa oireilla ilman et työkaverit kyselee, sit melkein voi jo kertoo heillekkin ku palaan elokuussa töihin mistä on kyse, jos vaan kaikki on sujunu siihes saakka hyvin. Elokuun puolessa välissä maaginen 12 viikon raja... :) Ukon jälkeen plussauksesta sai tietää samantien oma äiti, sisko ja hyvä ystävä, muille pimitellään sinne 12 viikon paikkeille, ellei kiinni jäädä ennen sitä. Läheisille uskalsin heti kertoo koska he ovat ne minun tukipylväät mun elämässä muutenkin joten vaikka eivät tietäisi raskaudesta mitään ja jotain ikävää sattuisi, heiltä juuri hakisin tukea, joten sitä pelkoa ei siis ole et joutuu selittelemään ku selitän joka tapauksessa aina kaikki murheeni heille. :)

Nopponen ja toukka 4+1
 
ihanaa <3 meitähän alkaa olla täällä ihan kiitettävästi, valtava määrä plussia kuumeilupuolella tässä kuussa ;)
Onnea siis kaikille plussanneille ja juhannusta selvinpäin viettäneille!

ps. joko rulla-peikko on kahdessa osassa? :eek:

Omppu ja pähky 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Tervetuloa uudet ja onnittelut plussista! :) Nyt olis taas lisätty porukkaa.

lumi miten rasitus meni? Mä en ainakaan uskaltanu sillon edellisenä päivänä syödä kauheesti sokerista,kun joku sano,että vaikka paastois,niin se saattaa pompsahtaa siitä,jos vetää kauheen määrän karkkia tai muuta imelystä. Eipä onneks sit ollutkaan sokereissa mitään häikkää.. Toinen vielä edessä tässä kun päästään muutama viikko eteenpäin..

peikkoo minäkin tulin kurkkimaan,että JOKOJOKO?? (inhosin ekan loppuraskaudessa,kun alko tulla kauhee tekstari-tulva sillä viikolla kun oli määrä syntyä.. Eli en siis kerennyt LA:han asti,kun hää päätti syntyä,niin silti kerkes tulla viestitulva,että JOKOJOKO??)

ON: Kivat seuraavat 20viikkoo tulossa,kun nyt jo alko närästelemään näin iltasin. Täytyy varmaan rueta tarkemmin kattoo,että mitä syö. Jättää taas paprika kokonaan pois. Ja hakee pakettikaupalla rennietä apteekista.. Plääh. Nyt tuhisemaan ton kultasen pienen viereen.. Isäntäkin lähti taas töihin,tulee 1,5viikon päästä,että kaksin taas tuhistaan.. :/

Jakselkaahan mammat :)

Taiska ja muru 18+4
'
 
Heipä hei,

meillä yk4 taisi saada onnellisen päätöksen: raskaustestissä on kaksi viivaa! Haaleahan tuo toinen on vielä ollut, mutta tummenee päivä päivältä. :)

Mukaan siis Tiipula 3.3.2013 TAYS. Ei tuo LA pidä kyllä mitenkään paikkaansa, kun ovis oli aika myöhäinen, mutta tänään kun soittelin neuvolaan kyselläkseni tarkemmin siitä, pitääkö imetyksen ja raskauden sattuessa yhtä aikaa syödä jotenkin vieläkin paremmin tai enemmän vitamiineja, täti varasi mulle ultra-ajan lasketun ajan määrittämistä varten. :) Iloisena toki otan sen vastaan, vaikka tosiaan kuvittelenkin tietäväni ovisajankohdan ja että oikeampi laskettu aika olis vaikka 7.3.13. Mut näillä mennään, kunnes ultrassa toisin todistetaan. :)

Rukka-Peikolle isot onnittelut! :heart: On ihanaa tulla pinoon, jossa on jo heti vauvauutisiakin!
 
Pitkästä aikaa täällä pyörähtämässä. En ole edes jaksanut käydä lukemassa mitä teille kuuluu. :ashamed:
Lomaa vietetään, nyt kun sain suoritettua yhden osion tutkinnosta. Syksyllä sit loput.
Juhannus tuli vietettyä rauhallisissa merkeissä.
Jos nyt tästä lähtien kävisin täällä ahkerammin. Kun aikaakin on.

On: Pahoinvointi hävinnyt. Väsymys jäi. Useamman kerran päivässä pitää syödä, että jaksaa.
Eilen käytiin ekan kerran neuvolassa. Lippu lappusia luettavaksi. Vielä ei sydänääniä kuunneltu. Eka ultra on rv 12, 18.7. Verikokeissa käyn ens maanantaina. Hiukan on epätodellinen olo. Ja pieni pelko takaraivossa kasvaako kohdussa mitään. Mutta ei auta kuin odottaa. Tekemistä keksiä itselleen.

Uusi laskettu aika on 30.1.13
 
Nopponen
Rukka-Peikolle isot onnittelut poika-vauvasta!! :)

Tiipula:Onnea plussasta! Näyttäis vielä olevan meillä sama LA, mut itselläkin toki voi viel muuttua ekan ultran jälkeen. Mä sain ajan vasta heinäkuun loppuun... ei malttais odottaa!!! Mulla oli kyl viivat niin vahvat et oikein ihmettelinkin ku sunnuntaina testasin miten niin selvänä jo näkyy.

ON: Mulla iski kaamee flunssa, täällä itkin eilen niitä allergiaoireita, ja toki osa niitä onkin mut viime yö valvottu yskän ja kauheen huonon olon kourissa, niimpä aamulla sit alkoikin nousta kuume. Elikkäs saikulle sitte. Jotenki en vaan usko et johtuu tästä raskaudesta vaan on vaan jotain kesäflunssaa... On nimittäin niin perus räkä-kuume-tauti-fiilis. Mut mistä sitä tietää vaikka onkin jonkinmoinen raskausoire. Onko muilla ollu koskaan aiemmin tällaista heti alku viikkoilla! Vilunväristykset ja lämmön nousut kyl tiiän oireiksi mut siis ihan että yskii keuhkot pihalle ja räkää tulee joka rööristä???

Nopponen ja toukka 4+2
 
Rukka-peikko: ONNEA miljoonasti pojasta! *sydän*

oon ihan kypsänä pelkkien puhelinpäivitysten varassa( esim. hymiöt ei toimi), mut sen verran, et neuvolassa käyty ja sykkeet löyty! *sydän* Oman sykkeen takaa löyty kolmasti nopea hiljainen syke ja samalla näytössä vilahti korkeat lukemat. Neuvolan mukaan tänään "jo" 10+0, joten mennään sillä tästä eteenpäin, vaikka oikeempi ois ehkä se pari päivää vähemmän.

Diiselikissa ja Sissi 10+0 *POKS POKS*
 
Rukka-Peikolle ISOT onnittelut poikavauvasta! Ihanaa! :heart:

diiselikissa Tosi hienoa, että vuoto loppui! Olit mielessä koko viikonlopun. :hug: Toivotaan, että neuvolassa kuuluis sydänäänet vaikka viikot onkin siinä ja siinä, että kuuluuko vielä. Meillä ei esikoisen neuvolassa suostuttu edes yrittämään sydänääniä vielä rv12, etten hermostuis jos ei kuuluiskaan. Tulethan kertomaan, miten meni?

Uusille taas tervetuloa ja onnittelut plussista. :wave: Kiva kun tulee lisää porukkaa juttelemaan.

taiska Just soittelin sokerirasituksen tulokset, eikä niissä ollut mitään. Musta on vähän hullua kun täällä Espoossa melkein kaikki odottajat joutuu nykyään tuohon sokerirasitukseen. Esikoista odottaessa en vielä joutunut, mutta nyt 2v myöhemmin piti mennä vaikka ei ole ylipainoa ollut koskaan ja esikoinen painoi hyvin kohtuulliset 3215g syntyessään. :) Tosin eipä sinne tietenkään pakko olis ollut mennä, mutta tulipahan käytyä.

Mulla on niin tylsää täällä saikulla, että otin jo esikoisen pois hoidosta. Olo on jo sen verran parempi, että jaksaa puuhailla pienen kanssa. Miehen loma alkaa tämän viikon jälkeen ja omani joskus 10. päivän tienoilla. Eiköhän tästä vielä työkuntoonkin toivuta. :)

Tein muuten eilen inventaariota pienimpiin vauvanvaatteisiin ja voi luoja, että niitä on paljon! Ilmoitin jo kaikille sukulaisille, ettei yhtään 50-62cm vaatetta enää tähän taloon. :D Vaatteiden oston sijaan sorruinkin sitten tilaamaan uuden kantoliinan.

Pikkuneiti nukkuu päikkäreitä, joten taidanpa mennä kahvikupin kans lukemaan vähän kirjaa.

Lumi & murunen (joka istuu perätilassa suoraan mun virtsarakon päällä... :whistle: ) 26+1
 
Moikka!

Täällä odottelee 25v. pienen pojan (10/11) äiti helmikuista pikkukakkosta. Laskettuaika 21.2 ja ensimmäinen neuvola viikon päästä, jippii! :) Koko perhe odottelee innokkaina ja onnellisina. Toivottavasti tämäkin raskaus sujuu mukavasti ja rauhallisesti.

21.2 snowfairy / KYS
 
Neuvolassa käyty ja syke löytyi!!!!! 35 minuuttia etsi ja lopulta kuului ehkä 3 sekunttia ja sen jälkeen taas katos!!! Taitaa tulla itteppäinen lapsi!
Pääasia et tiedän et kaikki hyvin! Veriseulat yms vasta-aineet otettiin tänään, olen siis - veriryhmäinen!! 5 putkea verta :O
 
Onnea Rukka-Peikko poikavauvan johdosta! :heart:

Diiselikissa ja anu84, kiva kuulla että neuvolassa kaikki ok ja sykkeet tuli kuuluviin. :)

tyttimyyrä, Tiipula ja snowfairy, welcome! :)

_Lumi_ miten ei muka ennen vk12 kuuluis sydänäänet? Hassua et sulle sanottiin niin. Just yks kaveri kävi neuvolassa viikolla 7+ jotain ja oli sydänäänet saatu kuuluviin. Ehkä ne ei sit jossain neuvoloissa halua yrittää kuunnella just siks ettei odottava äiti pety tai hätäänny kun ei sydänääniä kuulukaan.

ON: varasin ekan neuvolan ja sain ajan 17.7. Kolme viikkoa vielä! Miten jaksan odottaa? :p Oireitakaan ei kauheesti oo, mitä nyt väsyttää normaalia enemmän ja on sellanen saamaton/vetämätön olo. Ja ihan aavistuksen on outo/ällö olo mut siis tosi vähän. Närästystäkin on ilmassa. Pitäis kai olla onnellinen oireettomuudesta, mut kuitenkin se pistää epäilyttämään...
 
Missäs on krumeluu jenny ja miukkismau? Ja muutkin jotka eivät ole kirjoitelleet?? Mikä vointi?? :)

Tervetuloa taas uudet.

ja peikko suuret onnittelut pojasta! Olisi kiva kuulla synnytystarinaa,kuten myös muuten mekkalalta! :) Ne on aina kaikilla niin erilaisia!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: anu84
Tervetuloa muillekkin uusille :) Ihanaa että 2013 porukkaakin alkaa kertyä!
Taiska: Inhottavaa tosiaan tuo närästys :/ Mulla auttoi viimeksi maito iltasella. :)
Rulla-Peikko: Onnea :flower:
Tiipula: Onnittelut!!! Muistan sut tuolta toiselta puolelta palstaa ;)
Nopponen: Mulla oli justiinsa viime viikolla sama! Tosi sitkeä flunssa :eek: Toivottavasti paranet pian :)
diiselikissa: Aivan mahtavaa!!!! :D
anu: Onnittelut sykkeen löytymisestä :) Nyt voi sitten vähäksi aikaa höllätä hermoja? ;)
Elsiini: Onhan tuossakin oiretta kerrakseen :) Täälläkin vielä melkein kaksi viikkoa!

(.) Paha olo tekee kunnolla pesää tänne ;) Mulla on iltapahoinvointia <3 sekä tietty sitä klassista aamupahoinvointiakin. Kahviin oli pakko laittaa tänään maitoa ja pala sokeria vaikka normaalisti menee vaan mustana. Vielä niin hirrveen pitkä matka ultraan ja neuvolaan. Onneks on töitä niin voi välillä ajatella jotain täysin yhdentekevääkin :D

Omppu ja pähkinä 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Nopponen
Flunssailu jatkuu... pikku lämpöö vielä. Soitin viel tk:hon ja tarkistivat että nasolin-nenäsuihketta voi käyttää vaikka on raskaana, vaikkakin itse tuoteselosteessa se kielletään. Phamaca Fennicasta tarkisti ja siellä oli kohta jossa annetuilla annosmäärillä se on ihan turvallista käyttää raskaanakin kunhan ei yliannosta. Mulla nimittäin nokka niin tukossa niinku ois sementtiä kaadettu täytee. Ei tuu nukkumisesta mitään ja jatkuva happivaje päällä, nousee ylös niin maailma pimenee jne. Pitää ainaki yöksi laittaa... Reissuun lähtökin lähenis ja pitäis jaksaa ajatella mitä otetaan mukaan... Parantuisin nyt äkkiä et sais jotenki fiilistä alkavaan kesälomaan.

Milloin muuten kerroitte ihmisille raskaudesta?
Mua vähä mietityttää kun muutamalle läheiselle kertonut, mikä ei viel sinänsä haittaa mut nyt ku lähdemme mieheni sukulaisille reissuun luulen et jään aikas tehokkaasti kiinni asiasta. (On tavattu hörppiä olutta/siideriä ja tupakoitu jne. ja nyt en tietenkään niitä asioita tee) Pelottaa toisaalta viel kovin laajasti puhua ku ekassa ultrassakaan oo käyny, pian on tuulimuna tai jotain??? Mut toisaalta esim. mieheni lähes 90 v. mummolle ois ihana kertoa kasvotusten, emme näe sitten varmaan taas ennen lapsen syntymää, muutaku puhelimitse tietty jutellaan. Mut mummo on kyl sellainen et varmaan koko suku tietää sit hetken päästä... Joten enpäs nyt tiiä??? Sellaisia mietiskelen... :)

Nopponen ja toukka 4+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä