PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 8

Tervetuloa joukkoon Nennu80! :wave: Minullakin diagnosoitiin pco esikoista kuumeillessani. Tuolloin kierrot heittelivätkin valtavasti aina 30-80 päivän välillä. Nyt kierto on ollut esikoisen imetyksen loputtua suhteellisen ok, joka kerta alle 40. Minkäslaisia kiertoja sinulla oli ennen esikoisen tärppäämistä, ja saitko pco:hon lääkitystä?

Tervetuloa mukaan myös omppunen, pikkumuksis ja äityli75! Kivaa että joukkomme kasvaa! :wave:

Voi peppipop :hug: Mukava kun uskalatudut taas pikkuhiljaa joukkoomme! :)

Kesis:
Oviksen jälkeinen aika on joten aina (yleensä ) niin kivaa, kun on kutkuttavan jännittävä olo, että onkohan nyt tärpännyt. Pikkuhiljaa se kutkuttavan jännittävä olo kyllä muuttuu piinaavan jännittäväksi, as we all know
Siis todellakin näin, veit sanat suustani!! :D Tuo ilmaisu "piinaavan jännittävä" kyllä kuvastaa tätä meikäläisen tämänhetkistä olotilaa kuin naulan kantaan ;).

rimata: Testaa, testaa!! Minä testailin viikonloppuna kaksi negaa, mutta kun menkkoja ei vieläkään kuulu ja oviksen bongasin aika varmasti (tikulla + selvät tuntemukset) niin sillä uskaltaudun sitten huomenna tastaamaan. Mutta kyllähän se negan saaminen aina jurppii kovasti. Mutta kiva olis saada huomiselle testikaveri! :D

äitikompleksi: Minä sain ovistestiin plussan maanantai-iltapäivällä ja sitten vielä tiistaina aamulla. Tiistai aamupäivällä oli pari tuntia kestävä, kova jomotus toisessa munasarjassa, joka loppui sitten melkein kuin seinään. Eli tämän kuvittelin olevan sitten sen oviksen. Aiemmin en ole tonin tuommoista bongannut (en tosin ole aiemmin saanut ovistakaan tikutettua).

neiti21wee: Kai se on hyvinkin vaihtelevaa että kuinka aikaisin raskausoireita alkaa ilmenemään. Toiset saattavat hyvinkin oireilla ennen plussaa, toisilla oireet ilmestyvät viikkoja plussan jälkeen.

).( Niin, siis menkat eivät ole todellakaan vieläkään alkaneet, eikä oikein kunnolla kyllä edes tunnu että alkaisi. Ehkä hieman on sellaista painon tunnetta alamassulla. Ja kyllä, raskausoireita olen olevinaan havainnut tänäänkin. Nimittäin hajut ovat öklöttäneet!! Likaisia astioita täynnä oleva tiskikone sai yökkäysrefleksin käyntiin, samoin bio- ja vaipparoskikset, jotka kävin roskalaatikkoon nakkaamassa. Lisäksi piti itkeä tirauttaa kun luin paikallislehden kuolinilmoituksia (vaikka kukaan tuttu ei siis ole menehtynyt). Niin että vähän kietämättä jo toivon että huomenna tikkuun piirtyisi useampi kuin yksi viiva, saisi nämä mun kummat fiilikset luonnollisen selityksen :heart:. Ja jos huomenna negan testaan, niin sitten kyllä täytyy sanoa että osaa mieli tehdä mainiot tepposet!!
 
rimata
Juu,Oulusta oon ja Kuusamossa oltiin reissaamassa,käytiin melomassa koskia läpi. Mökkeiltiin miehen veljien ja niiden perheiden kans.
En oo käyny Möljällä,sarja oli tosi hauska.
Nyt pitää alkaa valmistautumaan Lipon peliin.

Teretulemast kaikki uudet :flower:
 
Olin, joo, syysmassuissa 07, mutta sitten siirryin lokamassuihin kun tää meitin pikku herra oli myöhässä niin paljon, että kuukausikin kerkesi vaihtua.
Tosin lokamassuissakin aika harvakseltaan piipahtelen, tai siis eihän ne enää massuja ole :LOL:
Mulla täti lähtee kyläilemästä nyt viikonloppuna ja sit aletaan "hommiin" :LOL:

Vaikka tiedän, että ei meillä mikään kiire ole, mutta hitto kun oon niin malttamaton. Oon jo raskaustestinkin ostanu valmiiks kaappiin :ashamed:

Mutta enköhän löydä täältä vertaisiani =) :flower:

äityli75 poika 10/07 kp 4/28 yk1
 
rimata: En nyt tarkalleen muista mistä nikki tuli, se vain pälkähti päähäni.
Mä en oikeesti malttas enää odottaa tuon kierrukan poistamista.. :( Isäntäänkin olen onnistunut innostukseni tartuttamaan. :D

mutta jostain syystä nyt on sitten tullut sellanen ajtus päähäni, että mitäs jos en saakkaan toista lasta..
Onko kellään muulla ollut kuparikierrukkaa?Mietin vaan, kun oon jostain lukenu et kierrukan poiston jälkeen menee n. vuosi ennenkuin "raskautuu" uudelleen.Pitäneeköhän paikkansa? Toivon harttaasti että ei. B)
 
moikka kaikille. ajattelin tänne tulla kattelemaan. tuli täti tänään kylään, mutta pää pystyyn kun 1yk vasta takana =) plussatuulia teille kaikille. pojalle 2 ylähammasta tullut, ja kovin harjoitelee mahalleen kääntymistä.
 
Heipä hei pikaisesti! Vähän kiirettä pitää, mutta käyn välillä ilmoittautumassa.

Ovis on bongattu tänään. Oviskivut oli aikamoisen kovat tuossa pari päivää sitten. Greippimehut, omegat ym. jäi pois viikonlopun aikana, kun unohdin joku päivä ottaa ne. Ja jäi sit seuraavanakin.
Sitä preseediä testasin jo tuossa yksi päivä, ja ihan hyvältä se vaikuttaa. Tänään voisi taas ottaa sen käyttöön ;)

Ensi viikolla varmaan kerkeänkin sitten paremmin tänne pyörimään.


Mukavaa ja helteistä loppuviikkoa kaikille!
 
Tervetuloa Äityli75 kuumeilemaan joukkoomme! :wave:

rimata just katselin, että sulla ne koopeet on vallan pitkällä! Mitäs jos testaisit huomen aamulla Talvitien kanssa? ;) Tarvittais kaks plussaa niin heinäkuusta tulisi tämän vuoden ennätyskuukausi! B)

n 77 harmi juttu :hug: Ensi kierrossa revanssi sitten, jos nyt ei ollut raskautumisen mahdollisuutta. :heart: Samoin Treelo :hug:

äitikompleksi joo mullakin on oviksen selkein oire just sellainen alavatsakipu, oviksen mentyä kivutkin ovat heti loppuneet.

neiti21wee täällä toinen epätoivoinen, täälläkin nimittäin alkaa raskausoireet välittömästi aina oviksen jälkeen :LOL:

Viivi78 Sinuna aloittaisin tikuttelun sen aikaisimman mahdollisimman kierron mukaan, eli 30 päivän kierron mukaan (mulla myös babyplussan testit, ohjeiden mukaan 30 päivän kierron mukaan tikutuksen voisi aloittaa kp 15).

Talvitie kyllä sun oireet kuulostaa niin lupaavilta, että pitäisköhän siirtää sut jo plussanneisiin? :D :heart: Miten herkät testit sulla on käytössä? Mä tuun heti aamusta odottelemaan sun (ja rimatan :D ) testituloksia B) Mutta tosiaan, mulla on aina ollu ihan samanlaisia oireita ennen plussaa kuin sulla nyt... :heart: Mahdottoman paljon testionnea huomisaamulle!! Ellet sitten sorru tänä iltana jo testaamaan :whistle: :saint:

ittnafele nyt vasta tajusin, mikä sun nikkis oikein on :ashamed: mä ajattelin että se on turkkia tai jotain...kuulostaa niin eksoottiselta. You know, falafel, jne. :xmas:
Mulla ei valitettavasti ole kuparikierukasta tietoa :/ mut toivottavasti kuulemasi tieto ei pidä paikkaansa =)

Pahoittelut anskuliini1 :hug: mutta tosiaan, vasta yk1 takana, kuten sanoitkin, ja paremmalla onnella uuteen kiertoon :heart:

Joie onnea oviksen bongauksesta! :flower: Mikäs tuo preseed on?
 
Huoh... Me kotiuduttiin tänään lastenosastolta. Lyhyesti, mä lopetin imetyksen perjantaina, ja lapsi siitä sitten _hiukan_ suivaantui. Neiti lakkasi syömästä ja juomasta kokonaan, ja eilen aamulla oli pakko mennä lääkäriin kun ei tullut pissaa. Tyttö ei myöskään jaksanut olla oikein hereillä. Sitten otettiin verikokeet ja passitettiin osastolle, kun tyttö oli hiukan kuivunut. Onhan se ollut tisuvauva, mutta en olis koskaan uskonut että tilanne voi mennä niin pahaksi että joudutaan sairaalaan. :'(

Kaiken lisäksi meillä lopetettiin imetys kohtuu pehmeästi, eli ensin vähennettiin pikku hiljaa. Vaan suuttuipa tuo silti vallan kamalasti. Tuli tässä painajaismaisten päivien aikana kyllä mieleen, että meitä on nähtävästi siunattu aika luonteikkaalla lapsella. :whistle: Vai onko joku muka kuullut tämmöisestä aiemmin?

ittnafele multa poistettiin kuparikierukka kesäkuun lopussa. Terkka ei kyllä mulle ainakaan maininnut tuommoisesta mitään. Sanoi vain että harva raskautuu heti, ja mä sitten päätin kuulua niihin harvoihin. Päätä säkin! ;)

neiti21wee vastaus on että seuraavana päivänä. :D Mä olin ainakin muka tuntevinani jomottelua. Ehhehe, nyttenkin on omituisia fiiliksiä. Mutta kaipa ne kuuluvat kuumeilijoilla oviksen jälkeiseen aikaan. Jos ei menkat ala, mietin testin tekoa aikasintaan kp32 kun olin bongaavinani oviksen kp18. Nyt siis kp22.
 
Cassy voi huh mikä hurja episodi teillä ollut :hug: On varmasti ollut rankkaa niin vanhemmille kuin neidillekin. :/ Onneksi olette nyt päässeet kotiin :heart: Miten teillä sujuu syöminen ja juominen nyt? Voimia sinnekin :heart:
 
Oi voi Tinjamin :hug:

Täällä yksi lomalainen ilmoittautuu. Oltiin 5 päivää purjehtimassa appiukon kanssa (huh huh) ja nyt pesukone pyörii. Perjantaina lähdetään seuraavaan mummolaan.

Lueskelin kuulumiset, yritän palata tarkemmin huomenna. Tervetuloa kaikille uusille!! Mukavaa kun tulee uusia, voi kun vaan pääsis jo täältä pois jaloista :kieh:

Ai niin, ikää on jo 31 v, että konkari taidan olla siinäkin lajissa :)
 
Onnea paljon Joie oviksen bongauksesta! :)

Voi hitsi Cassy mikä päivä teillä! Ja ilmiselvästi melkoisen tempperamenttinen neiti. Meillä myös tyttö melkoisen voimakastahtoinen tapaus noiden syömisten suhteen: jos jokin pienikin juttu menee "väärin" syömistilanteessa, niin heittää pyyhkeen kehään eikä varmasti enää syö sillä ruokailukerralla. Sama juomisten suhteen. Nyt on päättänyt lopettaa tuttipullosta juomisen, ja meilläkin täytyy käyttää hieman mielikuvitusta että neito saa riittämiin nestettä.

Voi itku tinjamin :hug: Olen niin pahoillani. Ihan itkettää puolestasi :'( . Toivottavasti aika pikkuhiljaa parantaa haavat :hug:.

Kesis ja kaikki muut ihanat myötäeläjät :heart:: Kieltämättä on kyllä aika selvät raskausoireet. Ja kyllä, edelleen olen pitänyt pintani ja pystynyt pitämään näppini irti testeistä koko päivän :D. Täytynee asetella kaikki "testausvälineet" pöntön viereen valmiiksi aamua varten, etten vaan sitten unohda :D No niin ei kyllä varmasti pääse käymään, kun koko viikon oon ollu kuin tulisilla hiilillä että malttaisin olla testaamatta. ;). Niin ja testit on niitä tavallisia liuskatestejä, ei mitään erikoisherkkiä. Huomenna olis kuitenkin minun laskujeni mukaan jo dpo16 (mahd. rv 4+2 ;) ), joten pitäis kai niilläkin jo jotain näkyä? Esikoisesta testasin haalean, mutta kuitenkin selvän viivan samoilla testeillä rv 4+4.

Mutta huomiseen!:wave:
 
Kiitos sanoistanne tytöt. Mieli on haikea ja apea tietysti, ehtihän sitä jo rakastua tuohon pieneen masupapuseen joka ei kuitenkaan jaksanut kiinni pitää tarpeeksi lujaa..:( mun mies kun ei ymmärrä tätä tunnemylläkkää mun päässä niin on ihana et saan täällä purkaa teidän kanssa asioita. Mies sanoi että laitetaan toinen alulle heti mut on tainnut herralta unohtua et se ei välttämäti onnistu hetkessä,esikkokin ilmoitti tosiaan tulostaan 4v yrittämisen jälkeen. Toivon tosiaan että ei noin montaa vuotta tarvitsisi odottaa jos meille pikkukakkonen vielä suodaan.
 
AAM
Tinjamin :hug: :hug: :| :'( se on aina yhtä ikävä asia...
Cassy on teillä aikas temperamenttinne typykkä siellä jos ihan sairaalahoitoon itsensäkin on saanut.. kunnon extremeä..
Talvitie hih.... B) kauniin kesäpäivän kiva varmennus.. :) :flower:

Uusille minunkin puolestani heissulivei vaan.. :wave: en muista jos morjentsetelin jo aikasemmin.. pää ihan lomalla vielä vajaa kaksi viikkoa. :wave: :xmas:
 
ihanaa talvitie, onnea!!!!

osaatko sanoa meneekö la huhtikuulle??
mä täällä tuskastelen kun en tiiä meneekö huhtikuulle vai ei. tuolla odotuspuolella ei ole ees vielä huhtikuunpinoa, joten pyörin siellä sun täällä :whistle:
 
Iiiihanaaa Talvitie, ja mielettömän suuret onnittelut plussasta!!

Aivan ihania uutisia, oli heti pakko tulla katsomaan aamusta testauksen tuloksia =) :flower:
Ihanaa, että ne oireet oli ihan todellisia :D :heart: Ei muuten ihmekään että testailit aiemmin negoja jos ne sun testit eivät olleet erityisen herkkiä. :)
Onnellista odotusaikaa teille :heart: :heart: Ja tuuthan kertomaan kuulumisia vielä meille joskus :) :heart:

sunnuntailapsi 5 päivän purjehdus (olkoonkin appiukon kanssa :D ) kuulostaa ihanalta


tinjamin :hug: kyllä siihen pikkuiseen ehtii tosiaan nopeasti kiintyä, ja aikamoiseen tunnemylläkkään helposti joutuu. :heart: Täällä vauvakuume-osiossa on myös pino KM:n jälkeen kuumeilevat, tervetuloa myös sinne jos siltä tuntuu


Aurinko paistaa täydeltä terältä, mahtavaa! Päivitykseen saattaa tulla taas vähän katkosta kun lähdetään taas reissun päälle, mutta tehtailkaapas niitä plussia sillä välin B)
 
Jospa mä nyt sitten tähän ryhmään itseni laittaisin :)
Olen siis 24-vuotias nainen,ja asutaan perheen kanssa Vihdin Nummelassa. Poika on syntynyt 15.2.06 ja nyt kovasti pikkukakkosesta haaveillaan :)
Pari kuukautta ilman ehkäsyä,ja mä olen niin kärsimätön, et nyt tilasin ovistestit ja odotan vaan, et menkat nyt loppuis ja pääsee sitten testailemaan ja toivottavasti tulis toinen yhtä nopeesti kun ensimmäinen.. Mutta eihän sitä koskaan tiedä!
 
Tervetuloa haidi1! :wave:

Cassy, kai me sit testataan (ne plussat) samana päivänä, kun ollaan kerran kiertokaksosia?

Ellei tietty tätsykkä saavu paikalle ennen sitä
Jos sä testaat aikaisintaan kp 32, niin sehän olis jo ens viikon lauantai, ei enää pitkä aika siihen, siis! =)
 
[/b]Talvitie Onnea plussasta!
Mulla oli sillon melko säännöllinen kierto 32pv.Ei ollut mitään lääkitystä pco:n,mutta mulla vissiin auttoi, kun laihduin 7kg. Varmaan se palautti hormonien toiminnan.Muuten on kyllä ollut tyypillisiä pco-oireita.

Kun lopetin pillerit,niin menkkoja sai ootella eka vuoden.Yks keskenmenokin oli 2006 syksyllä.
Ehdittiin jo alottaa lapsettomuus-tutkimukset oys:ssa.

Meillä on sama juttu meidän tytön kans tuo maidon juominen.Tullut lievä stressi, kun saa koko ajan laskea et juohan neiti tarpeeks maitoa.En tiiä mikä nyt on tullut, kun maito ei meinaa maistua,oiskohan hampaat? Pitää alkaa käyttään enemmän mukia.
 
Kiitos onnitteluista! :heart:

Hani: Eri laskureiden mukaan näyttäisi antavan lasketuksi ajaksi 31.3 tai 1.4, joten enpä oikein tiedä minäkään että mihin pinoon sitä sitten seuraavaksi suunnistaisi... Enkä ole tainnut kyllä vielä oikein edes sisäistää olevani raskaana :saint: .
 

Yhteistyössä