PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 8

Alkaa pikkuhiljaa heräileen yövuoron jälkeen kahvikupposen voimalla. Toinen yö olis vielä jäljellä.

Noista lämmöistä... Ne ketkä niitä mittailee. Mä olen nyt ihan huvikseni mitannu lämpöjä tässä kierrossa, ei kyllä mitenkään säännöllisesti. Aina silloin vain. Kuinka paljon ne lämmöt nousee oviksen jälkeen? Nouseeko ne pikkuhiljaa vai yhtäkkiä? Nouseeko lämmöt vaikkei ovuloiskaan? Tuli mieleen tämmösiä kysymyksiä kun kierron alussa lämmöt oli 36,2 ja nyt sit loppupuolella 36,8.

).( Oireita ei ole puoleen eikä toiseen joten taitaa taas tädin odotteluksi mennä. :( No paremmalla onnella ensi kerralla. :)
 
JA onnea plussan saaneille paljon. Itselläni tänään viimenen pilleri ja sitten yrittämään, jännittää ihan älyttömästi, mitä tuleman pitää :kieh:
Tsemppii kaikille vauvan yritykseen! kaikille plussia vaan... Kesä&kärpäset :p ja hormoonit jylläämään!!
Ilmoittelen kun kp.alkaa.. :headwall:
 
Nonniin nyt menossa kp31/29 ja testasin apteekin omalla viivanpaikan, ei siis oikee plussa enkä tiiä haamustakaan mutta jotain siinä näkyy. Tein sen keskel päivää kahentunnin pissasta, josko testais huomenna tai ma uudestaan...Voiko niihin siis tulla jotain vai mitä??? APUA!
 
mulla oli kans se ihan eka testaus sellanen et mietin jos on vaan joku viivan paikka ja siitä soitinkin :LOL: mut ei kuulemma sellasia viivan paikkoja oo. en sit kaikista testeis tiedä, mut huomenna aamulla kun testaat uusiksi ni varmaan saat selvän haamun :D nyt vaan peukut pystyyn!
 
Hui PojanÄiti-83 :) Toivotaan parasta!

Luulen, että tuo Donna-testi (sylkitesti) näyttää nyt ovista, ainakin nyt on muutosta viimekiertoon ja tuntemuksia. Täällä ollaan mummolassa, pitäis joku rako "lapsentekoon" illalla keksiä :p Vaikka loman kunniaksi ollaan kyllä tehtailtu vauvoja joka päivä kotona viime viikolla, hih. Toiveet on taas korkealla, eihän siitä mihinkään pääse. :ashamed: Ehtisin just plussata ennen töihinlähtöä. Että se rennosta lomasta :kieh: B)
 
heipsan.. siskot tänää lähti mummon luo. olihan ne melko lailla 1kk meillä. mulla alkoi pää räjähtää et ne meni missä lystäs eivätkä mulle ilmoittaneet minne menee tms. et sai niitä sit etsii joka paikasta ja koittaa et ne pysyis meillä mut ehheii koko ajan menossa ja jätkälauman perässä. nyt sit lähetin tytöt pois nii jätkä lauma etsii tätä tyttölaumaa niin et |O mä en kestä!!!!
mieski iha raivona et meidän perhe- elämä on kärsinyt ja ovat asian kiikunkaakun.Ristijäisiin emme päässeet. Huomenna menen tyttäreni kanssa rippijuhliin.
nokka tukossa täs kaikenlisäks et aivan hirveä olo ja pääkipee.. sit vielä tuo alapää bakteeri hoitaa niillä puikolla et murrr |O :ashamed:

elämä on sit peestä!! :'( mesessä ei juttuseuraa ja koitan tekemistä kehittää.. mut taidan varmaa lähtee yksin kylälle syömään..
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja PojanÄiti-83:
Nonniin nyt menossa kp31/29 ja testasin apteekin omalla viivanpaikan, ei siis oikee plussa enkä tiiä haamustakaan mutta jotain siinä näkyy. Tein sen keskel päivää kahentunnin pissasta, josko testais huomenna tai ma uudestaan...Voiko niihin siis tulla jotain vai mitä??? APUA!
:whistle: voipi olla että kohta tiedämme :) :xmas: *sormet ja varpaat ristissä*

Äityli voimia... kyllä se pöpö sieltä lähtee ja sitten on taas paremmat olot (nyt jos siskotkin on poissa).. :hug: :hug:
kauankos on kuuri vielä päällä ?
 
allusmamma kuuria vielä ois 6 päivää! murr...

Pahus varmaan saa jäädä kuumeilu ku mies lähtee enskuussa skotlantiin työreissulle ja tulee suomeen kun pystyy!!! mun unelmat murtuu :'(

pitääkö mun jättää tää palstailu jos kerran ei voi kuumeilla enään? :(
 
Nyt vähän nolottaa... kun niin piti odottaa testausta siihen kp 38 asti mitä kierrot on pisimmillään ollut. Tänään kp 32 (tai voi olla myös 33) ja menin innokkaana testaamaan. Muutaman päivän on vatsaa nippaillut, vähän ihan pientä ällötystä ja tissitkin ihmeellisen kipeät. Ei mitenkään kamalasti, mutta vähän kuitenkin. No, tässä testin tulos: http://www.aijaa.com/v.php?i=2422202.jpg
 
hapamperi: Onneksi olkoon! ihan selkeä plussahan se on... =) :flower: oon tässä vaan lähinnä lueskellut palstaa samalla kuin ovista odotellut mut nyt ajattelin välillä vähän kirjoitellakkin..:) itellä huomenna kp8 ja ajattelin rupee tikuttelee kp9 vaiheilla.. kp26 ollut mut viime kierroilla veny kp29 asti..varmaan kun jännäilin nii paljon sitä tätiä tulevaksi.. lueskelin tossa ihan mielenkiintoista palstaa kun niistä limoista on kyselty nii näin siellä sanotaan.

Liman tarkkailu perustuu siihen, että kohdunkaulasta erittyvä lima on kierron eri vaiheissa erilaista. Sen koostumuksesta voidaan päätellä kierron vaihe, hieman ennakoida ovulaatiota ja kun olet harjaantunut limantarkkailija, voit myös todeta melko tarkasti ovulaation tapahtumispäivän.

Limatyypit voidaan jakaa kahteen pääryhmään: kuivaan, jota ei näy lainkaan ja kosteaan eli hedelmälliseen. Kuivassa vaiheessa ei ole hedelmöitymisen vaaraa, kostea taas vaatii tarkempaa tutkimista. Kuukautiskierron aikana esiintyy seuraavanlaisia limoja:

1. kuiva
* hieman kosteutta sisällä, mutta vaginan ulkopuoli täysin kuiva, ei vudon tai valumisen tunnetta, ei mitään täpliä tai kosteutta alushousuissa
* esiintyy kierron alkuvaiheessa heti kuukautisten jälkeen ja ovulaation jälkeen lähes seuraaviin kuukautisiin asti
2. kierron varhaisin lima, hieman hedelmällinen, hieman kostea
* läpinäkymätön, valkea tai keltainen
* liimamainen tai taikinamainen, paksuhko, pysyy muodossaan
* kierron alkupuoliskolla ovulaation lähestyessä, vaan ei sen välittömässä läheisyydessä ja kierron lopussa juuri ennen seuraavia kuukautisia
3. kostea-hedelmällinen
* ohutta, juoksevaa, nestemäistä, maitomaista
* läpinäkyvää, valkoista tai kellertävää - mahdollisesti myös vaaleanpunaista, punaista tai ruskehtavaa, jolloin välivuotoa on sekoittunut limaan
* ovulaation lähellä sen molemmin puolin
4. erittäin hedelmällinen
* limaa hyvin paljon, selvästi enemmän kuin muissa vaiheissa
* kehräytyvää, rihmamaista, venyvää, läpinäkyvää
* munasolun irtoamispäivänä, ja mahdollisesti aivan sen lähellä

Limaa tarkkaillaan yksinkertaisesti koettamalla sormella kohdunsuuta tai spekulatutkimuksen yhteydessä. Kierron alkuvaiheessa limaa tarkkaillaan luonnollisesti useammin, sillä ovulaation lähestyminen aiheuttaa siinä muutoksia.
Suositeltavinta on kokeilla limaa jonkin aikaa heräämisen jälkeen, mutta ennen suihkua tai kylpyä. Sopiva aika on myös aina ennen virtsausta. Kokeilututkimuksella tarkoitetaan yksinkertaisesti liman ulkonäön tarkkailua ja sen venyvyyden tunnustelua etusormen ja peukalon välissä. On tärkeää muistaa, ettei kokeile limaa seksuaalisesti kiihottuneena: limaa erittyy silloin suoraan emättimestä eikä kohdun lima, jonka muutoksia tarkkaillaan, silloin ehkäpä tunnu. Myös emätintulehdukset, esimerkiksi hiivasieni ja trikomonas aiheuttavat limaista vuotoa, jonka saattaa sekoittaa kohdun limaan. Joten tulehdusten aikaan on syytä olla erityisen tarkkana.
Ajattelin et minua ei vissiin tuolla listassa näy..eli mami87poika-04 kp26-29 ja yk1.. et jos minutkin vois lisäillä..
 
Noppis
Täällä on taas plussia ropissut paljon, ONNEA kaikille plussanneille tasapuolisesti!!! :heart: En oo ihan hirveesti ehtinyt lueskelemaan viime aikoina joten en ehkä ihan ajantasalla ole.

ON: miehen lomat ohi, muutama päivä säästettiin elokuun Rooman reissuun. Kivaa oli lomalla ja ulkona tuli oltua paljon. Neiti on ollut oikein mahtava kesäreissaaja, kaikilla päiväretkillä on ollut kuin Naantalin aurinko! :heart: (Kotona sit taas useimmiten ei.... :ashamed: )

Olen päässyt yli mun päiväkotikriisistäni ja oikeastaan odotan jo innolla, et opiskelut alkaa taas. Ja neitikin on alkanut viime aikoina selvästi enemmän olemaan kiinnostunut muista lapsista, eli varmasti hänellä on siinä hoidossa hyviäkin puolia. Tukea vasten oppi nousemaan pari viikkoa sitten, mikä on mun mielestä hyvä, ettei päiväkotiin mennessään sit pelkästään konttaile. Kuukausihan siihen hoidon alkuun on vielä.

Vauvaprojektin suhteen odottelen mielenkiinnolla, josko tästä kierrosta tulisi jo lähes normaalipituinen. Olin tuntevinani ovistuntemuksia tuossa kp 14-16, mut en oo varma. Ehkäisyllä siis nyt mennään, joten tää seurailu on puhtaasti mielenkiinnosta. Olen kyllä todella tyytyväinen, et päätettiin laittaa yrittäminen jäähylle, kyllä olis kesä mennyt pilallle siinä murehtiessa, kun en kerta kaikkiaan osaa sitä kevyesti ottaa. Aika alkoi kulumaan sata kertaa nopeammin kun yritys lopetettiin, nyt tuntuu siltä että marraskuuhan on ihan justiinsa (silloin siis aletaan taas yrittämään). =)
 
Ihanaa, hapamperi, suuret onnittelut plussasta!! :flower: =) :heart:

PojanÄiti83, testasitkos uudestaan? :) Kun epäilit, että oliko se viivanpaikka, niin viivanpaikoissa ei ole väriä. Toivotaan, että nyt on tosi kyseessä! =)

Cassy Kyllä sun oireet ainakin lupaavilta kuulostaa! :)

aurinkoinen äityli :hug: onko sun mies lähdössä pitkäksi aikaa skotlantiin?

mamipoika87poika-04 kyllä sä oot tuolla listassa =) mikä kp sulla on nyt meneillään? mun kirjanpidon mukaan kp 8 :D

Noppis kiva kuulla susta! :heart: Hyvä, että siellä ollaan hyvillä fiiliksillä päivähoidon aloituksen ja muun suhteen. Toivottavasti kiertokin alkaa kunnolla toimia yritystä odottaessa =)
 
Päivitin tuossa jo huomiselle listan, oma napa viettää jo 27. kiertopäivää huomenna. Hurja miten nopeasti aika on tässä kierrossa mennyt, kai se on tämä kesä ja lomailu mikä saa ajan kulkemaan niin nopeasti. Testitikulle mulla ei ole asiaa ennen lauantaita, koska ovistestiinkin tuli plussa vasta muistaakseni kp 17...

Nyt laittamaan tuota suloista esikoista :heart: yöunille :wave:
 
eikun maanantaina taisi alkaa 21.7? eli huomenna olis kp8..? eli ihan oikein se on tuolla listassa jos huomisen on jo...:)
ajattelin että tänne olis hyvä laittaa myös kp tuntemuksia eri päiviltä.. eli nyt kp7 ja vähän oon todennu pientä nippailua mutta ei merkittävää... kaikenlisäksi sain huonon olon vuohenjuustosta..:( ei ollut ihan mun juttu... muidenkin tuntemuksia mieluusti kuulen?:)
 
Moikka kaikille! No tänään sitten alkoi ne menkat niin kuin pitikin joten nyt on kp 1/28 ja yk 1. Toivotaan vaan että kierto pysyy säännöllisenä nyt kun lopetin pillerit.

No sen työpaikan kanssa kävikin sitten niin että työnantaja ei osannutkaan vielä sanoa onko tarvetta uudelle työntekijälle. Elokuun aikana sanoi että selviää tilanne niin lupasi sitten heti soittaa jos työntekijän tarvitsevat. Täytyy nyt tässä muitakin paikkoja katsella ja kysellä kun pikaisesti pitäisi töihin päästä. :/

Ja paljon onnea kaikille plussasta! :flower: Niitä onkin ihan mukavasti nyt tullut! =)

Meillä tytölle nousi eilen illalla kuumetta 38.8 astetta ja tänäänkin koko päivän pysynyt korkealla. Korkeimmillaan oli jo 39.4. :/ Kurjaa kun toinen on ihan veto pois ja nukkunut vaan koko päivän. Ja mitään muita oireita ei ole ollut ku kuume..

Nyt täytyy taas poistua koneelta mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! =)
 
Sunnuntaita!

Ihan ekaks onnittelut ainakin Hapamperille ja PojanÄiti-83 peukutan sun puolesta aamulla! Jänniä aikoja!!
Olikohan vielä muita?

Sitten koitan ryhdistäytyä tän palstailun suhteen, jotenkin vaan taas niin älyttömästi kaikkea, ettei edes konetta ehdi avaamaan. Ehkä noilla ilmoillakin on osuutta asiaan... :whistle:

Ja mulle voi päivittää listaan kp2, eilen aamulla alkoi odotetusti yrityskierto neljä, montakohan niitä tulee tällä kertaa kerättyä, ykkösestä ei enää edes laskettu, kun olis ollu niin masentavan isot lukemat. :(

Mutta, jos nyt hankkis ne ovistikut, toisaalta tuntuu ihan tyhmältä, kun nytkin tiesin tasan että koska ovis oli, mutta jos siitä saisi jotain "varmuutta" asiaan. Tai ainakin rahansa tuhlattua! ;)

Jeps, tää lähtee nyt vähän tekemään kotihommia, mies on vaihteeksi reissussa ja kaikki tekemättä kun ollaan pihalla oltu koko päivä, yötä!
 
Jee polkadot, onnea yrityksen alkamisesta! :flower: Ja plussatuulia ensimmäiseen kiertoon :) Kurja teidän tytön kuume, on ne pienet niin reppanoita kun kuume iskee...

PojanÄiti-83 Hienoa, että täti on pysynyt poissa!! =) Tsemppiä kovasti huomisaamun testailuun :)
 
Treelo pahoittelut tädin hyökkäyksestä :hug: Mä tykkään ovistikuista, eka hankin ne ihan kartoittamaan kiertoa synnytyksen jälkeen pikkukakkosyritysten alettua, mutta kuin ollakaan jäin koukkuun. :whistle: Mäkin tunnistan jo ihan hyvin oviksen nykyään, mutta silti jotenkin tuntuu, että ovistikkujen ansiosta pystyn paremmin ottamaan rennommin, saa tosiaan sellaisen varmistuksen. Ja juu, yksi kohde mihin tuhlata rahojaan :D
 

Yhteistyössä