PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 8

AAM
äh piti mennä odotuspuolelle ihastelemaan massukuvia.. :ashamed: PERKELE että pitää olla tyhmä kroppa, ettei raskaudu pelkästää kalsarikosketuksella niinkuin joku täällä yhtenä päivänä kirosi... !!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Mulle on nyt tullut tosi malttamaton olo tän vauvakuumeilun kanssa. Nyt kun on ehkäisy jätetty pois niin tuntuu että aika vaan matelee vaikka mä tahtoisin jo jännäillä ja pohtia mahdollisia raskausoireita.. Tuntuu et menkatkin olis kestäny jo vaikka kuinka kauan ja vielä pitäis vähintään kaksi viikkoa odottaa että pääsis raskausoireita kuvittelemaan. :D Ja tuleeko niitä edes, esikoista odottaessa ei ollu mitään ennen testiä eikä sen jälkeenkään hirmuisesti.

Onkos teillä ollut minkälaisia synnytyksiä ensimmäiset? Mulle jouduttiin tekemään kiireellinen sectio kun ei kohdun suu auennut noin 5cm enempää. Syytä siihen ei selvinnyt niin välillä tulee mietittyä että mitenhän toisen kanssa sitten käy. Toinen mitä oon miettiny että miten ihmeessä sitä sais pidettyä painon kurissa.. Ekasta tuli meinaan vaatimattomat 23kg :ashamed: Ja ne ei helpolla lähtenyt (onhan niitä vielä muutama jäljelläkin mut ei kerrota kellekkä! :whistle: ).

Mut eipä tässä kai ihmeempiä tällä kertaa.
 
Allusmamma hyvä että sielläkin maistuu herkut :D

pikkumuksis onpa kumma että ne menkat on siellä ihan kateissa. :/

Mun raskaus-itsevarmuuteni koki juuri pienen kolauksen, mun mielestä lämmöt on vähän laskenu. :eek: Toki tuo on taas äsken mitattu lämpö, joten lämmön laskun voi selittää taas parhaiten päin itselleen, että se on se aamulämpö joka merkkaa jotain :xmas:
 
Huomenta tytöt!!

Siis on se nyt vaan myönnettävä, että tänään sai se toinenkin Clearblue kyytiä... :kieh:
Ajattelin, että testataan se nega sieltä pois väijymästä niin ainakaan tämä jännitys ei
kiertoa pidennä, mutta mitä vielä, siellä olikin ihana haamulainen!!!!!

Mulla täris kädet testin teon jälkeen, kun näin että siihen alkoi ihan pian muodostumaan poikittaisviiva. Seuraavaksi oli pakko mennä herättämään mies (jolle olin luvannut testata seuraavan kerran loppuviikosta
), että katso mitä tää testi näyttää

Voi hitsi, mulla on ihan epätodellinen olo! Toki vielä saa olla tosi, tosi varuillaan, voihan se olla että ne menkat sieltä vielä pukkaa jälkitoimituksessa tai jopa ajallaan (etenkin kun mun mielestä lämpö on laskenut!), mutta iloitaan nyt ainakin kun vielä voi. :)
 
ELI: nyt alkaa sitten yritys,pillerit lopppunut jtn.päiviä sitten ja tänään alkoi menksut, eli lisätkää listalle kohdalleni...esikoinen....kp1/28-29....Yk1 alkaa sitten nytten =) Pitää kattoa mitä käy&kauanko menee ennenkuin tulee raskaaksi vai tuleeko edes;) ja rupeeko kierto heittää volttia, noh sen näkee sitten..Nyt vaan sitten odottelemaan ovista ja tutkimaan itseään:) Kyllä nyt jänskää,tästä vuosia vuosia kun raskana olen ollut..Mutta tsemppii ja +tuulia meille KAIKILLE!!!
 
AAM
Kesis ou mai gaaad !!!! !:D tähä semmoinen cheerleader joukkue hymiö hyppimässä kannatusta ... !! no mä tein sun puolesta sen varman negan mutta kirvestä ei ole vielä heitetty yhtään mihinkäään... :whistle: katsotaan viikon päästä tai siis ensi Ma aamuna :LOL:
 
Kiitti Allusmamma ja Hani-!! =)
Mä hypin täällä ihan pitkin seiniä!
Ajattelin nyt odotella vielä vaikka viikon ennen kuin kerron edes niille läheisille, joille "heti" kerron. :D Onneksi on tämä palsta mihin voi kirjoitella! :)

Allusmamma ens kerralla se plussa sitten, sulla on sama juttu kuin mulla, että pitää tehdä ensin se nega mieltä "rauhoittamaan" ja sitten plussataan :D
 
Kesis hittolainen! Mä kun meinasin tulla tänne just kertoon että löysin eilen mielenrauhan vauvaprojektin kanssa, ja testaan vasta kun aihetta on eli menkat myöhässä! Onnea sulle ja peukut jäykkinä olen minäkin! :heart:


Sunnuntailapsi muuten, olet täysin oikeassa. Kyllä mä oonkin TOSI onnellinnen että rypäleraskaus ei ollut kyseessä. Se kun ei ole mikään läpihuutojuttu. Vaan kun olen edelleen huolissani että mikä mulla sitten on. Oireita on edelleen niin paljon. Mahtaisko olla toi imetyksen lopetus mikä on pannut kropan sekaisin. Mutta onko joku kuullut että se aiheuttaisi pahoinvointia ja ällötystä + muita raskausoireita?
 
Nyt muutakin kuin omaa napaa :D

polkadot, mulla oli mun mielestä tosi helppo synnytys, se käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi. Jännittää, että saako ensi kerralla kokea lapsivesien lorahduksen ja kiireellisen lähdön synnärille :D Painonnousun onnistuin viimeksi pitämään kurissa ihan hyvin, suurinta herkkua olivat tyyliin marjat. B) Painoa tuli jotain 12 kiloa, ja pari viikkoa synnytyksen jälkeen olin takaisin omassa lähtöpainossani. Imetys laihdutti vielä lisää alle lähtöpainon, mutta imetyksen lopettamisen jälkeen kiloja tulikin sitten korkojen kera takaisin :kieh:

Nova lisätty listalle, onnea ekaan yrityskiertoon!! :)
 
kiitti onnitteluista :heart: , niitä tarviikin!!
Esikoisesta kun tulin raskaaksi samantien kun pillerit jätin, mutta tuskimpa yhtä hyvä "tuuri" jatkuisi =) Tästä kuiteskin NIIN kauan aikaa..
Mutta hiljaa hyvä tulee, eiks se niin mene!!

 
KESIIIIIIIS!!!! Ihanaa!!! :heart: :heart: :heart: Toiveikkaana tulin kurkkaamaan, josko viilipytty olis repsahtanut ja ihania uutisia täällä!! :hug: Voi miten mahtavaa! Ihan tuli tippa silmään ja kädet alko mullakin täristä.. :D Onnea, onnea, onnea ja tukkupaketti liimaa tulee postissa lähipäivinä sinnepäin.. :heart: Peukut pystyssä, että viiva jaksaa vahvistua.. d:)b
 
Kesis :flower: :flower: Onnittelut olis varmaan paikallaan!
Ihana kun täällä on melkein jokapäivä iloisia uutisia! :)

Täällä elellään ei tapahdu mitään-vaihetta, tää on niiiiiin tylsää.... Sitä odottamista taas.
polkadotko? kyseli synnytyksestä, omani oli hieman pitkä, mutta ei paha ollenkaan. Pituudesta pidän kyllä kätilöä osasyyllisenä, mulla kun ei menny lapsivedet ollenkaan ja sitä sitten odoteltiin. Lopulta puhko kalvot 9cm kohdalla ja kolmen vartin kuluttua oli koko synnytys ohi. Olishan se voinut sen hieman ennen tehdä... :kieh: :kieh:
Muuten synnytys oli ihan ok, yli LA:n mentiin, mutta ei ehditty käynnistää. Ponnistus oli mulle ehkä helpoin vaihe, ennemmin JOS joskus raskaudun varmaan niitä supistuksia odotan kauhulla, meinas kyllä loppua usko kesken kun niissä kärvisteli.
Ja painosta... :whistle: Enpä taida edes mainita paljonko tuli kerättyä ja edelleen jäljellä :headwall:

Ensi kertaan! :wave:
 
Kiitos kovasti rimata ja Pilkkis

Pilkkis taitaa jo tietää miten hyvin mä pysyn päätöksissäni :D Kiitos niin paljon myötäelämisestä :heart: Otan mielelläni sen tukkuliimapaketin vastaan. :saint:

Oli pakko hakea uusi, toisen merkkinen testi apteekista, sillä yhtäkkiä tuli mieleeni, että mitä jos se aamuinen Clearblue olikin viallinen maanantaikappale
Olin kyllä juonut paljon ennen tämän uuden testin tekoa enkä ehtinyt pitää testimateriaalia sisälläni kuin puolitoista tuntia, mutta kyllä sain toisellakin testillä haamun (tosin uusi testi on herkkyydeltään 10).

Mulla on toisinaan ihan mielettömän seesteinen olo, ja toisinaan taas tuntuu, että voisin parahtaa itkuun hetkellä millä hyvänsä

Noiden etuvarustusten tuntemusten ja alavatsan tuntemusten lisäksi aloin viikonloppuna epäillä, että voiskohan olla raskautunut, kun tuntui, että pinna oli jotenkin tosi kireellä ja mieli herkkänä ilman mitään hyvää syytä.
Toivoinkin, että niille mielialan vaihteiluille löytyisi joku tällainen hyvä syy :heart: :D Ja niin varmaan mun mieskin toivoi :LOL:
 


ja kovasti plussanvahvistumispuhuria! +++++++++ :whistle:

).( no tulihan se ovis, tänään. On vaan niin karmee kesäflunssa päällä sekä itsellä että miehellä jotta tuskin tulee sitä hyödynnettyä. Jahka nää kuumeet podettu pois, voi taas alkaa vauvakuumeilla. Nyt jo yk7 menossaan, suurimmat jännäysfiilikset pudonneet pois pari kiertoa sitten. Plussaa metsästellään edelleen muttei enää niin kiertopäiviä kytäten.
 
synnytysgallup
Esikoinen tuli ulos yhdeksässä tunnissa. Olin viikon sairaalassa (pre-eklampsian rajalla), jossa verenpainetta koitettiin alentaa sen verran että synnytys saatiin käynnistettyä. Niillä käynnistystabuilla ja oksitoniinitipalla sitten homma saatiin käyntiin, epiduraali kahdesti, imukuppi avuksi loppuvaiheessa kun sydänäänet heikkeni. Toisen asteen repeämät ja kipeä eppari. Poitsu sai 9 pistettä, väristä meni yksi piste ja sai happea maskista ekan tunnin ajan. Verta menetin aika paljon lopputohinoissa, pari verensiirtoa ja hemohessit päälle vielä, sairaalassa oltiin melkeen viikko. Kolmannella viikolla pystyin istumaan ilman rengasta...Kyllä mää olen hullu kun tähän taas meinaan lähtee :p
 
Onnea plussasta Kesis :heart: =)

Polkadot, mulla käynnistettiin synnytys kun lasketusta ajasta oli kulunut 2 viikkoa.Ekasta pilleristä tytön syntymään aikaa meni 28h!Siinä välissä valvottu yö et melko pitkä prosessi.
Sit vielä alapään repeämät ja normaal. runsaampi verenvuoto päälle...Olihan sitä melko poikki.
Epiduraali onneks helpotti synnytystä.Painoa kerty n. 16kg.Sairaalaan jäi 8kg.

Toivottavasti seuraava synnytys olis helpompi,jos tulee raskaaksi..
:/
 
moikka.. auto teki sit kivat temput meikälle aamulla.. et käynnistynyt ku siin on vanha akku ilmeisesti nii piti pyörällä hirveellä kiirellä lähtee ajamaan...

mä teen testin huomen aamuna jos vaan on testi tallessa. ku tänää oli toosi kuvotttava olo.
pisti epäillyksi heti.. mut en hätäile mitään. ilmoitan mikä tilanne on. Huomenna on tosi kiireinen päivä etten tiedä missä välis kerkiän koneella käymään. sen näkee huomenna!

hyvää päivän jatkoa :wave:
 
AAM
Gallup:
synnytykseni oli iisi :ashamed: aina hävetää kertoa että kipuja ei ollut laisin mainittavaksi... oonko turta ? :eek: okei sen verran voin sanoa että kiitos epiduraalin (7-8 cm kohdalla laitettiin ja siksi toimi hyvin, onneksi), siksi ne jäivätkin pieniin...
siis ti aamuyöstä 3.30 jorviin siinä aukeilin itsekseni vastaanotossa tunnin ja sit kurkkas alas ja sanoi (ensin vähäteltyään minun kipuja / tai kun en vonggerrellut niin paljon tuskissani lattialle kuin piti varmaan :kieh: ) ollaan sit 5 cm auki ja tää syntyy tässä muutaman tunnin sisällä että aamuvauvan saatte ! oltiin äijän kans et : aha !
no siinä hengailin hoitajaopiskelijan kanssa ja ukon kanssa, suihkuteltiin, täytettiin sudokuja ja ristikkoa kunnes toivat sen epiduraalin ja sit siinä vielä tunnin puoltoista makoilin sängyllä ja sanoivat että yritä nukkua... ? no minähän nukuin tai torkuin.. :D ja sit herätti että nyt kohta ois aika alkaa töihin :) ja sit 23 min yli yhdeksän ke aamuna 07.02.2007 oli poika sylissä :heart:
maailman onnellisin ja samalla sekavin ja selvin hetkeni !
painoa ei jäänyt.. 13 kiloa kokonaisuudessaan tuli normipainon (65kg) lisäks..

Blondie onnea O:n bongauksesta... :)
 

Yhteistyössä