PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 9

Moips! :wave:

Ja tervetuloa Lumipyry, vaikka itsekin ihan uusi olen. Meillä kanssa samanikäinen tyttö, nyt siis 1v1kk.

Mutta niin, täällä tänään kp 1/n.30 ja yk 1 lähtee käyntiin :D Onkohan sitä koskaan ollut menkoista näin innoissaan :p Mieskin pyörittelee päätänsä, kun täällä tyyliin hypin innosta. :LOL: Mun veikkaushan alkamispäiväks oli torstai, mutta sen ajattelin olevan 14 päivän luteaalivaiheella ja sehän voi olla mulla vaikka 12 tai 13 ja kuten viime viestissä mainitsin, niin sallin tän parin päivän heiton ja olen erittäin tyytyväinen. Tai sitten ovis oli siinä pari päivää ennen, mitä luulin, kun mullahan ei ollu mitään ihan yhtä tarkkaa päivää niissä ovis oireissa, vaan kuulun niihin, joilla alkaa kipuilu mahassa jo siinä muniksen kasvuvaiheessa ja jatkuukin vielä hetken oviksen jälkeen. Limoista päättelin ton oviksen, mutta se limakin oli 3 pv aika samanlaista, etten tarkalleen sitä osannu sanoo, mutta melkein ja se riittää.

Tein muuten tossa joku aika sit tilauksen verkkoapteekkiin, kun siellä on weledan rasvat aika edullisia, mitä käytän meijän tytöllä ja tietenkin sieltä piti sit testikin kaapin pohjalle samalla tilata (acon 10), perusteluina postikulujen säästö :D

Tässä nyt tuli vielä omaanapaa :ashamed: , mutta seuraavassa viestissä yritän kommentoida enemmän. :)

Aurinkoista, joskin viileää, päivää kaikille!
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Yhyy, en vieläkään onnistunut...pahoittelen teknisiä kokeilujani :ashamed:

Ajatus lienee kuitenkin tärkein! :heart:
vedä siis siniseksi se alue jonka tahdot "lainata" ja sit paina tuosta ylhäätä nuita " merkkiä... ne mustat pilkut.. :whistle:
tekee alkuun ja loppuun sen quote sanan niissä hakasissa.. [ quote ] ja loppuun [ /quote ] mä jätin tahallani noi välit noihin jotta huomaat..
aukesko yhtää enempi :) ?

omppunen mä oon kans usein pelkkää ON :D mutta välillä en vain keksi kommentoitavaa... mukava on kuitenkin lukea mitä muille kuuluu. :heart:
 
Tervetuloa lumipyry-73! Porukassa on voimaa (kunhan ei jää liian pitkäks aikaa pyörimään :) )

Mama -84 :hug: Mullakin näköjään tulee tämä masennus jo ennen menkkojen alkua nykyään :/ Tänä aamuna hirmuisesti kihelmöi tisseissä ja hypin ihan pilvissä, nyt taas jo menkkaolo ja miehelle itkeskelin :'( Täytyy vaan pitää mielessä, että jonakin päivänä tavalla tai toisella se pikkukakkonen sylissä on, mies on luvannut niin :heart:
 
Tervetuloa Lumipyry =) Miekin olen ihan uusi, pari päivää sitten kipitin Nasun perään tuolta kesän jälkeen yrityksen alottavien pinosta :) Vaikka meillä alkaa yritys vasta tän kierron jälkeen (tänään kp5 e-laastareilla).

mama-84 :hug: Muistan niin tuon tunteen :'( Itekin tuli itkettyä monen monta yötä, kun ei vaan tärpänny. Teillä kuitenkin jo n.2v. yritystä, kun laskeskelin nuita siun kiertoja :(
Me lähdettiin lääkäriin jo vajaan vuoden yrittämisen jälkeen. Tutkimuksiin päästiin muutamassa kuukaudessa ja 10kk ekasta lääkärikäynnistä oltiin jo lapsettomuuspolilla suunnittelukäynnillä. Hoidot alotettiin 2/07 ja pos. testin tein 29.5.07 :heart: Meillä luomuraskaus olis ollu todella epätodennäkönen. Nyt kuitenkin halutaan taas yrittää jonkun aikaa luomusti, jos vaikka edellinen raskaus olis "avannu" paikkoja :) (miulla on liimautuneet munanjohtimet)
 
Meillä vaikka nopeasti tärppäsikin, niin ultrassa tänään todettiin ettei pienen asukin sydän lyö.
Oli ihan normaali 12 viikon ultra ja iloisina miehen kanssa sinne mentiin ja näin sitten kävi...
Tulen ehkä joskus taas tänne kuumeilemaan kun jaksan. Ollaan ilosia meidän esikoisistamme!
 
Olen kovin pahoillani surullisesta uutisestasi Siiruli :hug:

Olet ihan oikeassa siinä että meidän kaikkien tulisi ensisijaisesti olla onnellisia siitä mitä meillä on. Se tuppaa välillä tässä touhotuksessa unohtumaan.

Jaksamista ja kaikkea hyvää - toivottavasti kuitenkin palaat taas.
:flower: :wave:
 
Heippa ja kiitoksia uudesta pinkasta Allusmammalle! =)
Mulla on ollu tänään semmosia nippailuja alavatsalla että oli pakko käydä apteeksita ovistestejä ostamasssa vaikka lupasin jo etten niihin sorru.... NO siihenhän paukahti 2 tummanpuhuvaa viivaa! Koopeistä ei tietookaan sen kemiallisen vuodon jälkeen ja aika aikasin tuntuis ovis olevan kuitenkin... Puulla päähän lyöty olo.

Pitäis saaha tuo meijän neiti nukkumaan mut nyt on tullu joku vaihe että nukahtaminen on tosi vaikeaa... :( ei kellään olis vinkkejä 1 1/2- vuotiaan uniin?..
 
Iltaa!

Nyt olis sellainen juttu että mut saa laittaa taustailijoihin... :/ Syynä siihen on se kun sain töitä mikä on siis todella hieno juttu mutta työsopimus tehdään ensi kesän loppuun ja musta tuntuis kamalalta "pettää" työnantaja joten siirretään vauvahaavetta muutamalla kuukaudella... :/
Kyseessä on kuitenkin sen verran pieni yritys että minun ennenaikainen poisjääminen vaikuttaisi aika paljon. Olo on kyllä tosi apea kun minä olin (sekä mies) jo niin innostunut vauvasta ja nyt joutuu lykkäämään koko hommaa... :'( Varmaan joskus ensiviikolla selviää että jatkuuko työsopimus sen vuoden jälkeenkin vielä. Just kun olis oviskin lähestynyt ja olis päässy jännilee yms niin sit homma loppuu ennen kuin alkaakaan. Toisaalta parempi näin että ajoissa selvisi tämä työhomma ettei sitten joutunut "salailemaan" jos olisi ehtinyt raskautua... No mutta eihän se muutama kuukaus mailmaa kaada...

Mutta paljon plussa onnea kaikille sitä toivoville! =)

Ja kyllä mä aion täällä käydä lukemassa kuulumisia ja kirjoittelemassa sitten kun on sen aika! =)
 
AAM
Siiruli voi ei :( :'( pahoillani... ja polkadot onnea työpaikasta välillä nekin on kultaakin kalliimpia :) ja kirjoittele kuulumisia :hug:

Heidsu :wave: lisätään listalle ilmoitte kp:t ja esikon ikä joskus sit :)

ja tinjamin O hyödynnykseen ja 1½ v:n määkin tarvin noita vinkkejä.. meillä jouduttiin lyhentämän päiväunia (vkl) mutta välillä on liian ylikierroksilla tuolla tuo pääkoppa että ei pysy paikallaan kun nukkumaankin pitäis illalla mennä..
 
Hei vaan kaikille :wave: Ite plussasin tästä pikkukakkosketjusta viime joulukuussa ja nyt on rv 39+2 menossa, mietiskelin tässä äsken miten nopsaan raskausaika on mennyt ja kävin täällä muuten vaan fiilistelemässä ja samalla vähän urkkimassa Sunnuntailapsen kuulumisia (meillä samanikäiset esikoiset), tärppionnea vaan sulle ja kovasti tervetuloa muillekin tuonne odotuspuolelle, jolta minä toivottavasti pääsen häippäsemään mahdollisimman pian pois! :)
 
Siiruli :hug: ja pahoittelut huonoista uutisista. Ota aikaa itsellesi ja käy asia kunnolla läpi. Palaa sitten taas seuraamme kun siltä tuntuu.

Uudet kuumeilijat :wave: ja Allusmammalle kiitos :flower: uudesta pinosta.

Täällä odotellaan että täti pakkais tavaransa ja pääsis taas alotteleen yritystä. Kattelin tuossa ovistestejä netistä (Babyplussalta), mutta vielä en niitä tilannu. Mullahan tuo kierto on heitelly ja olis kiva tietää että tuleeko sitä ovuloitua ollenkaan.:) Mistä muualta niitä saikaan ja minkälaisia kokemuksia niistä on? Mulla kun ei ole mitään kokemusta kun esikosta ei tarvittu semmosia kun oltiin aika lailla tjot-meinigillä.

tinjamin meillä oli kans tytöllä samanikäsenä nukahtamisvaikeuksia. Mulla oli tapana aina joko lukea iltasatua niin kauan että nukahti tai sit loikoilin vieressä siihen asti että nukahti. Tietenkään omaa aikaa ei iltaisin juurikaan ollu kun itse aina nukahti samalla kun tyttökin ja sit heräs keskellä yötä ja oli ihan pihalla. :LOL: Nykyään onneksi menee jo paljon helpommin nukkumaan meneminen kun ikää on jo 3v8kk. Tyttö syö iltapalan kaheksan aikaan, yheksän aikaan ollaan jo sängyssä(tyttö siis ) ja viimeistään kymmeneltä valot sammuu ja sinne neiti sit nukahtaa. :) On aikaa hoitaa parisuhdettakin... :D

Mun äiti joutu viime torstaina sairaalaan ja sunnuntaina käytiin sitä kattomassa. Oli aika huonossa kunnossa. :( Tuntuu jotenkin niin turhauttavalta kun ei voi ite auttaa mitenkään. Tuntuu pahalta kun ihminen joka ennen touhusi aina kaikenlaista niin ei nykyään jaksa edes kylkeä kääntää. Tyttö oli aika hiljanen vierailun jälkeen ja eilen kitisi kun olis pitäny tarhaan jäädä. Pelottaa että millon soittavat että äiti on pois. :'(

Anteeksi tämä muu kuin vauvakuume vuodatus, mutta joskus vain tuntuu niin raskaalta. Senkin lisäksi ettei sitä pikkuista meille vain kuulu.. Ja masentaahan se tietysti.

Ovista odotellessa muille suuret plussatuulet.++++++ :whistle:
 
AAM
Lumikuningatar voi että ikävää kuulla äidistäsi... onko joku ohimenevä vai ihan pysyvä status... :( haluatko kertoa ? varmasti kun ei pysty auttamaan ja toisen kipuja ottamaan niin tuntuu hirveältä... :hug: kaiken olet varmasti häntä auttaakseen tehnyt mitä voit :| parantajaksi et pysty muuttumaan.. paljon voimia jos pahoja tapahtuu :hug:

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Hei vaan kaikille :wave: Ite plussasin tästä pikkukakkosketjusta viime joulukuussa ja nyt on rv 39+2 menossa, mietiskelin tässä äsken miten nopsaan raskausaika on mennyt ja kävin täällä muuten vaan fiilistelemässä ja samalla vähän urkkimassa Sunnuntailapsen kuulumisia (meillä samanikäiset esikoiset), tärppionnea vaan sulle ja kovasti tervetuloa muillekin tuonne odotuspuolelle, jolta minä toivottavasti pääsen häippäsemään mahdollisimman pian pois! :)
hui sulla ei oo kauaa enään... onnea :flower: !! :) :hug: :hug: ja voimia koitokseen ;)
 
coatrack onnea tulevaan koitokseen ja voimia. :flower: :hug:

Allusmamma Varmaan sitä voi ihan pysyväksi luonnehtia. Äitillä on maksasyöpä, joka on levinnyt aivoihin. Nyt on sit keuhkoveritulppa, jonka takia on siellä sairaalassa. Äiti on sairastanut tätä maksasyöpää melkein 4 vuotta. Tyttö oli 4kk kun sai diagnoosin. En tiiä onko hällä kipuja, ei ole ainakaan maininnu, mutta henkeä kuulema ahdistaa. Äiti oli välillä parempana ( sai sädehoitoa aivojen kasvaimiin ), mutta sitten tuli tämä keuhkoveritulppa joka vei voimat ihan kokonaan.

Jotenkin tuntuu jo nyt niin lopulliselta kun olen ollut pakkaamassa äidin harrastustavaroita laatikoihin (äidin toivomuksesta kylläkin ).

 
AAM
voi ei kyllä kauhia positiiviselta vaikuta tuo äitisi tilanne. maksasyöpään myös nukkui pois ystäväni isä... meni nopeasti. oli varmasti eri paikassa loppupeleissä se pahin kohta syövästä, se oli mies joka ei koskaan mitää kipua valittanut ja kun sitten lopulta sanoi että vähän särkee niin oli oikeasti kunnon kivuissa :(
voimia paljon tulevaan koettelemukseen.. :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Kaikilla meillä on luopuminen edessä jossain vaiheessa vanhemmistamme, omani ovat molemmat elossa mutta puolisoni haudannut omansa (isä -98 uudenvuoden jlkn ja äitinsä 3 v sitten). Molemmat menneet ihan varoittamatta (keuhkoveritulppa ja aivoverenvuoto ), mulle oli paha toi hänen äitinsä lähtö kans olin niin läheinen anoppini kanssa, kuin äiti minulle.. Se oli rankka paikka kun molemmat on tosiaan mennyt alta 28 kun mies oli.. *ei kivaa aikaa suhteessammekaan*..
 
Siirulille: pahoittelut ikävästä vauvauutisesta :ashamed: parempaa onnea seuraavaan koitokseen!!

Lumikuningatar: Sulle voimia todella paljon tulevan suuren surun keskellä, viime viikolla isäni siskopuoli kuoli maksasyöpään..Koeta jaksaa kaikesta huolimatta.. :heart:

Pakko kysyä, onko täällä ketään joka EI käyttäisi ovistestejä?

Naama kukkii mulla oikeen kunnolla nyt kun pillerit jäänyt narikkaan ;) Toivottavasti naama tästä rauhoittuu, aknea kun on mulla, niin sitten se leihahtaa kukkimaan oikeen kunnolla
kun ei niitä pillereitä ole.=)
kuinka pian raskauduit esikoisestasi? olisi mielenkiintoista tietää..
 
Nova: mä käytin joskus ovistestei, mutten enää. Mun oli ihan turha käyttää niitä, ku tiedän muutenki koska ovis tapahtuu, tekee sen verran kipeetä ne muutamat päivät ennen ja itse ovista ei voi olla huomaamatta.
 
Eihän täältä teidän luota voi olla päivää kauempaa poissa!!! :D

Siirulillepahoitteluni. En osaa muuta kuin :hug:

Ja onnittelut polkadot työpaikan johdosta. Jospa se muutama kuukausi menisi nopeasti, kun ajatukset on uudessa työssä!! =)

Oikein paljon voimia sinulle lumikuningatar!!! :hug: En edes voi kuvitella, että kuinka pahalle sinusta tuntuu... :(

Nova, noista ovistesteistä. Kun esikkoa yritettiin, niin yhden ainoan kerran kokeilin. Kun en saanut niistä mitään vastausta, niin ajattelin, että antaapa olla, säästän ainakin rahani! =) Nyt ajattelin samaa tämän pikkukakkosen kohdalla. Tässä (ekassa) kierrossa meinasin kokeilla, että saisinko niihin tikkuihin mitään näkyviin, mutta olen päättänyt, että suurkuluttajaksi en ala!! :D Eli tämän kierron jälkeen täällä mennään ilman mitään tikutusta. En kovin paljoa usko, että meille on apua noista tikuista, kun esikoistakin yritettiin reilun vuoden verran. Neito sai alkunsa vasta, kun gyne määräsi clomeja... Toivottavasti tämä toinen tulisi helpommin... =)
 
Lumikuningatar, olet kyllä tosi kovilla - toivotan jaksamista ja uskoa elämään kaikesta huolimatta.

Nova, kyselit kuinka nopeasti esikoisesta tärppäsi. Meillä oli 4 kk ilman ehkäisyä ja 3 kk kunnon yritystä joista viimeisessä tikuttelin ja raskauduin. Jännä juttu oli, että samassa kuussa mulle tehtiin tuo SSG eli putkien aukiolotutkimus, ja lääkäri sanoi tutkimuksen lisäävän raskauden mahdollisuutta kun putket "putsaantuu"! Auki ne onneksi muutenkin olivat, mutta ikävänä juttuna sitten samalla löytyi endometrioosi.

Tinjamin, meidän tytöllä 1 v 2 kk on myös vaihe että nukkumaan meno on vaikeaa. On aiva selvä eroahdistus, yrittää keksiä kaikenlaista ettei tarvitsisi mennä yksin nukkumaan. Siinä ei auttane muu kuin vaan lohduttaa niin kauan että uni vie voiton, normaalia kehitystähän tämä on. Muutaman kerran on tosin itku mennyt niin kovaksi että on rauhoitettu viereen ja tyttö on nukahtanut siihen (sitten kannettu omaan punkkaan).

Onko teidän esikoisilla ollut uhmaoireita jo tosi varhain? Meidän tytöllä ne alkoi 10 kk iässä ja nyt tulee ihan säännöllisesti kaariraivareita ja lattialle heittäytymisiä kun ei saa mitä haluaa . Minä kun aina kuvittelin että niitä on vasta 2-vuotiailla!

Huomaan että mieli alkaa taas piristyä kun ovisaika lähestyy. Voi kun onnistaisi tällä kertaa!!! :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä