PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 9

Pahoittelut kaikille tädin kanssa nokakkain joutuneille. Voi räkä että se on masentavaa, tuntuu aina hetkellisesti tosi lamaannuttavalta kun joutuu odottamaan taas kokonaisen kuukauden. Onneksi kuitenkin tädin lähdettyä mieliala yleensä vähän piristyy ja toivo herää uudelleen!

Kummallisuuksia tapahtuu Tinkkerin elimistössä - vasta kp 9/29 ja ihan hurjat ovulaatio-oireet! Oli pakko aloittaa siis o-tikutus jo tänä aamuna. Vaalea viiva tuli, eli vielä muutamia päiviä saanen odotella ovista (toivottavasti tulee kuten ennenkin!).

Anskuliini, mulla on netistä tilattuja liuskatestejä. Ne kaikki lienee hyvin samanlaisia, joten eroa on vain ehkä hinnoissa (niissäkin tosi vähän mitä olen katsellut).

Nauttikaamme tänään semi-aurinkoisesta päivästä, sillä viikonlopuksi on kunnon sateita luvassa koko maahan! Ei kai auta muu kuin viettää viikonloppu peittojen alla
:kieh:
 
ovistesteistä Mammaksi.fi sivuilla nyt kaikki testit tarjouksessa. Eikä mee postimaksua yli 20 e tilauksista ja on kätsyä kun voi maksaa suoraan verkkopankissa.

Tilasin 24 kpl ovistestejä, tuolla sylkitestillä voi heittää vesilintua :kieh: Jatkan Efamol kapseleita, yritän laihduttaa, vähennän kahvinjuontia ja ostan kaappi täyteen greippimehua. enkä stressaa :LOL: Muuten vaan yritän niin vimmatusti kaikki sormet ja varpaat ristissä vielä pari kuukautta. Kyllä se tästä, häntä nousee vähitellen.
 
AAM
sunnuntailapsi käyppä hakemassa jostai luontaistuotekaupasta niitä kuningatarkapseleita (melbrosia n. 30 eur )... mulla mä vakaasti uskon että ne tehos :) *höynäytettykö* vai olikohan se ovis joka toimi... vai.. greippimehu vai vitamiinit.. vai vai vai... :LOL: :kieh: =) :D mun kasipallo tunteella tuntuu etä sä söndis plussaat ihan näinä kiertoina.. *kutisee takapuoli* ... vai onkohan mulla joku ärmännäppy siellä.. :xmas: |O
 
Pyydän anteeksi, etten kehannut lukea ihan kaikkia juttuja. :ashamed:
siirulille: :hug:
Mulla sama juttu polkadon kanssa, elikkäs sain eilen tietää että ois töitä luvassa.En siitä huolimatta aio nyt jättää tätä vauvaprosessia.:) Koulukin alkaa maanantaina, ei onneksi ole kuin vuoden mittainen. En vaan tiiä, mten tuleva työnantaja suhtautuu, jos sitten tulenkin raskaaksi pian.TOsin lastenhoitoalalla olen, joten luulis kai niiden nyt ymmärtävän..Mitäs muut ootte mieltä, et kannattasko sittenkin siirtää vauvahaaveet tuonnemmaksi ja keskittyä töihin? Itse ajattelen, että töitä kerkeen tekemään vielä 40 vuotta, mutta lapsia en..:D
Tänään poistettiin kierrukka ja sopivasti menkat loppu, eli eiköhän nyyt sitten ihan virallisesti eka yrityskierto..:D En melkein pysy nahoissani.. :snotty:
Elikkä nyt ois kp 6/28 ja yk 1.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ittnafele:
Mitäs muut ootte mieltä, et kannattasko sittenkin siirtää vauvahaaveet tuonnemmaksi ja keskittyä töihin?
jos asiaa tuolta kannalta ajattelee, niin koskaan ei ole työnantajan kannalta hyvä aika työntekijän raskautua! Lapsi on ainutkertainen, työpaikkoja tulee ja menee. B)
 
^Samaa mieltä Blondien kanssa tuosta työpaikka-asiasta!
Minullakin pitäisi selvitä huomenna, saanko uuden työpaikan, mutta ei tulisi mieleenkään lykätä enää vauvanyritystä tuonnemmaksi. Nykyinen työsopimus päättyy viimeinen päivä tätä kuuta, saa nähdä miten käy...

Nyt kp 50/26-28, lähdemme reissuun huomenaamuna, ihanaa, että saa muuta ajateltavaa. Välillä kovastikin menkkatuntemuksia mutta eipä vain vuoto ala.
 
Tuosta työpaikasta ja lastenteosta oli jotain puhetta. Mulla kans työnantaja utelee aina sillon tällön että teenkö vielä lisää lapsia ja millon. Olen aina vain vastannut sille että teen mutta sitähän ei tiiä että millon. Lapsia kun ei tosta noin vain saada...:) Piruako mun lapsenteot sille kuuluu... |O Onneks ei sentään joka päivä utele. :)

Täällä täti on taas poistunut kuvioista hetkeksi. Toivotaan että poistuminen olisi pysyvää noin yhdeksän kuun ajaksi. :) Tilasin eilen ovistestejä, jos ne vaikka huomenna tulis.Mulla on aina ollu hieman vaikeuksia sen oviksen huomaamisen kans. Olen nimittäin laktoosi-intolerantikko ja aina kun syön jotain joka ei ole vähälaktoosista tai laktoositonta on tuloksena nipistelyä mahassa. Jos se nyt noiden testien kans hieman helpottuisi.

Kiitos kaikille myötätunnosta. :flower: :hug: Raskasta aikaa tämä kyllä on. Äiti tuskin enää kotiin pääsee. On mennyt sen verran huonoon kuntoon ja tuntuu että koko ajan huononee. :'( Sinänsä on tuttua että äidinäiti kuoli 8 vuotta sitten mahasyöpään ja miehen mummo
4 vuotta sitten aivokasvaimeen. Aattelin että pyhänä kävisin äitiä katsomassa kun on vapaapäivä.
 
blondie juu mies lähtee skotlantiin ja jouluun asti kestää työmaa joten suomessa tulee käymään kun pääsee. mut koitan pitää huolen itestäni ja vapaapäivinä menen kavereille yöksi ja mun vanhempien luona niin jaksan polskuttaa eteenpäin.

mutta mä alan lähtee täältä töistä kotia päin et ehdin nukkua yön. onneks on aamuvuoro. sit vloppu vapaa! JEe! hyvää vloppua!

 
Nova kyselee ovisoireista.. Mä tunnistan oviksen ihan selvästi: alavatsalla on kipuilua 1-2 pvä. tärähdyskipuilua: jos vähän hyppää, kävelee portaita tai istuu niin silloin tuntuu selvä kipu alavatsalla ja kipu tosiaan tuntuu todella alhaalla ja jotenkin "syvällä".

ON: ajattelin testauksen jättää maanantaille jos täti ei oo tullut ennen sitä, koska ei oo minkäänlaista oiretta niin luultavasti se täti sieltä tulee vaikka ei oo kutsuttu :kieh: Alkoi jo ihan etukäteen harmittamaan jostain kumman syystä... Hyödynnettiin kuitenkin niin hyvin ne just oikeet päivät.. Mistähän moinen alakulo on päälle pamahtanut...

Sateista perjantaita - ainakin täällä pääkaupunkiseudulla sataa.. blaah..


Ei kuitenkaan ollut tarkotus olla noin negatiivinen.. :p

Otetaan siis uusiksi:

Aurinkoista viikonloppua kaikille =) :flower: =)
 
Lumikuningatar, kai tiedät että työnantaja rikkoo lakia kysyessään sinulta suoraan lapsien teosta? Se on aihe, johon sinun ei tarvitse mitenkään kommentoida. Minä olen yleensä noihin (mitä nyt aina välillä yrittävät kysyä), vastannut että "yksityisasia, jota ette lain mukaan saa edes kysyä". Ja asia on jäänyt siihen.



Nova, yleensä tunnen ensin kipeän piston sillä puolella, mistä on irtoamassa. Sitten alkaa se limaneritys, joka on kiivaimmillaan päivänä ennen ovista ja ovispäivänä. Sitten se loppuu kuin seinään. Lämpöjä en oo mittaillut, kun yks lekuri mulle sanoi että se on täysin epäluotettava ja keskiaikainen homma oviksen bongaamisessa.

Hauskaa viikkistä kaikille :flower:
 
Kun pöllöä valaisitte!!! Juu ja kiitos ovistiedoista,eihän tässä oikeen tiedä mitä pitäis tutkia=) niin tuoretta tämä kuumeilu vasta!!
Kun esikoista rupesin odottamaan,hän vaan sai alkunsa tuosta vain,ilman mitn.ovistestejä tai tutkimista! Silloin päätettiin,että tulee jos on tullakseen ja 1yk. tuli.
Siitä kuiteskin niin kauan aikaa..

Nyt jotenkin kaikki niin "uutta" tälläinen palsta ym ym..mistä löytää vaikka mitä tietoa.
Mikä on kyllä hyvä juttu!!

Osa teistä on siis vain oireidenne perusteella siis ovisksen bongaillut,ja jotkus testeillä!!
Mutta onko esim.nämä ovulaatiolaskurit luotettavia? Kellään siitä "kokemusta"? täällä kaksplussan & vauva.fi puolelle olevat laskurit ,noi ainakin löysin! Kai niissäkin jtn.taikaa !

Sateista viikonloppua myös täältä Päijät-Hämeen puolelta!! B)
 
AAM
mä en tiedä miksi en ovisjuttuja/oireita itseltäni bongaillut ollenkaan... ehkäpä koska niitä ei ole ollut :LOL: :xmas: |O ennen tätä kiertoa... mutta en kyllä tässäkään havainnut samanlaisia limanvaihteluita.. (ei siis ilman ;) ) kuin normi oviksettomassa kierrossa.. :|
Mä olen muutenkin semmoi tasainen tunnetyyppi ja hormonit ei varmaan pyöri esim PMS aikana samalla tavalla taivaissa kuin esim kaverillani ja veljeni vaimolla (voivat räjähtää ihan pikkusyistäkin.. ) . voisko johtua siit että mulla on sellainen oireeton oviksettomuusyhtymä :D lol :LOL: .. hih.. tai sit mä oon vaan hormoniköyhä monsteri..
 
Huomenta vaan kaikille! :wave:
Masentaa todella nämä "kesä"säät... Täälläkin itä-suomen suunnalla tulee vettä taivaan täydeltä, ja lämpötilakin hipoo ihan helle rajoja(+10)!!! :LOL:

Tänne ei luonnollisestikaan mitään uutta. Ovista tässä vain kovasti odotellaan tulevaksi... On vähän väsy olo... |O Meidän neitille tulee nyt ekat hampaat, ja itkut on ollu sen mukaisia tässä parina päivänä. Mutta onneks sattui nyt miehen loma-aikaan, niin on yöllä toinen heräämässä! =)
Mietin tuossa, että onkohan tässä nyt ihan täysijärkinen!! Jos oikein tuossa pikaisesti katsastin, niin minulla taitaapi olla koko poppoon pienin esikoinen. Muut kamppailevat jo uhmaiän ja juoksevan taaperon kanssa, ja täällä vasta opetellaan soseiden syöntiä ja odotellaan ensimmäisiä hampaita... Onkohan sitä vähän jotenkin uhkarohkea, kun nyt jo tähän hommaan uudelleen yrittää ryhtyä!?? :D Mutta eihän sitä toisaalta tiedä, kun voihan meidän pikkuisille tulla lopulta vaikka kuinka suuri ikäero... :whistle:

Miehen kanssa tuossa eilis-iltana puhuttiin siitäkin, että häntä hieman huolettaa pikkukakkosen terveys... Esikoisella todettiin 3vrk:den iässä perimembranoottinen VSD (= kammioväliseinäaukko) Ensiviikolla olisi taas sairaalassa käynti, että miten asia etenee... Pitänee samalla kysyä, että kuinka suurella todennäköisyydellä muutkin lapsemme saavat saman sydän vian... No, menipäs taas vähän asian vierestä...

Olen ollut ihan iloisesti yllättynyt, kun mies itse on jo vähän udellut, että minäs päivinä sitä "Nipsua" pitäisi alulle laittaa!!! :D Ei muistaakseni esikoisen kohdalla ollut näin innoissaan, mutta tietenkin parempi näin...

Mutta ihanaa synkkää sadepäivän jatkoa vain kaikille!!!! :LOL:
 
Nasu21,meidän tyttärellä (10/07) oli pieni suulakihalkio pehmeässä osassa ja aluksi mietitytti et tulisko se toisellekin lapselle,jos sellaisen joskus saa. Meille lääkäri sanoi et todennäköisyys on muutama prosentti,koska suvussamme sitä ei ole.
Niinpä asiaa ei sen enempää tarvinnut miettiä ja lupa toiselle on annettu tulla.

Nyt täällä vaan ootellaan ovisoireita saapuvaksi niin pääsis itse asiaan.

Hurjasti plussatuulia kaikille!!!
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja Nasu21:
Mietin tuossa, että onkohan tässä nyt ihan täysijärkinen!! Jos oikein tuossa pikaisesti katsastin, niin minulla taitaapi olla koko poppoon pienin esikoinen. Muut kamppailevat jo uhmaiän ja juoksevan taaperon kanssa, ja täällä vasta opetellaan soseiden syöntiä ja odotellaan ensimmäisiä hampaita... Onkohan sitä vähän jotenkin uhkarohkea, kun nyt jo tähän hommaan uudelleen yrittää ryhtyä!?? :D Mutta eihän sitä toisaalta tiedä, kun voihan meidän pikkuisille tulla lopulta vaikka kuinka suuri ikäero... :whistle:
Kyllä täällä luultavasti aika moni on alkanut silloin, kun esikoinen on ollut melko pieni, tosin ehkä ei ihan noin pientä monella ole ollut. Itsellämme yritys alkoi kun esikko oli 6 kk, mutta eipä se kierto ollut vielä silloin edes käynnistynyt. Eka normaali kierto oli nyt, kun esikko täyttää ensi viikolla 1 v. Kierron toimimattomuuden takia laitoimmekin vauvaprojektin hetkeksi jäähylle. Kyllä se kirpaisi aika kovaa silloin aluksi, mutta täytyy myöntää, että on tässä ollut sellaisiakin ajatuksia, että ONNEKSI ei tärpännyt heti. Jos heti olisi tärpännyt, olisi tullut 1 v 3 kk ikäero. Nyt vasta ymmärrän, miten PIENI tuon ikäinen esikoinen vielä on. Että itse oon ihan tyytyväinen, et esikko sit kuitenkin on vähintään sen 2 v kun pikkukakkonen joskus syntyy.

Meillä ei oo ollut muita terveysongelmia esikolla kuin refluksitauti, mut sekin kyllä välillä mietityttää, kun esikko heräilee sen takia edelleen yöllä ja tarvii maitoa, et mahtaako se heräillä vielä sittenkin kun pikkukakkonen on maailmassa. Ja toisaalta tietty eihän sitä toivois pikkukakkoselle edes tällaista vaivaa, vaikkakin saa olla onnellinen, et esikolla ei mitään sen vakavampaa ole (nykyisen tietämyksen mukaan ainakaan).

 
Moikka! :wave:

Siiruli: Voi, kun ikävää, voimia :hug:

Lumikuningatar: Voimia myös sulle ja äidillesi :hug: Itse menettänyt äitini syöpään, kun olin 14v, eikä sillon kukaan suoraan sanonu minulle, kuinka vakava tilanne oli (sitä vakavuutta ei kai kukaan niin edes tiennyt mutta silti), enkä sillon hirveen paljoo äitiä edes nähnyt, enkä saanut puhuttua asioita tai kertoa, että rakastan. Asiat kaivertaa vieläkin mielessä vähän.

Esikon tärpistä: Täällä tärppäsi yk 3 pillerien jälkeen (yk 2 oli hiiva, joka vaikeutti yrittämistä, että miten sen nyt ottaa).

Oviksesta: Tunnen oviksen tulon jo varmaan viikko ennen, kauheena toispuoleisena alamaha kivulla ja lisääntyneillä limoilla. Ihan tarkkaa päivää en osaa sanoo, mutta parin päivän tarkkuudella. Viime kierrossa oli 3 päivää yhtä vahvat oireet ja niitten perusteella tuli menkatkin nyt oikein, eli pitää vaan ottaa varman päälle siinä muutama päivä. Ja varmaan otan varmanpäälle reilusti ennen ja vähän jälkeekin niitten oireitten. :p Testejä en oo ajatellu käyttää, riippuen tietenkin kuinka kauan nyt tulee kestään yritys.

Nyt pitää mennä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
sunnuntailapsi käyppä hakemassa jostai luontaistuotekaupasta niitä kuningatarkapseleita (melbrosia n. 30 eur )... mulla mä vakaasti uskon että ne tehos :)
Uh, nuo Efamol kapselit on jo niin isoja etten tiiä meneekö yhtään lisää kapseleita enää alas :LOL: Mutta alkoi kyllä kiinnostaa, älä yllytä hullua :LOL:

 
Sateista päivää... :wave:

Näin koko yön unta ovistikuista ja sitten aamulla heti pissaamaan sellaiseen :p On vähän kapea-alainen tämä maailmani tällä hetkellä :D

Tikussa eilistä tummempi viiva, mutta yhä kontrollia vaaleampi eli odotettava on vaan. Kyllä me taidetaan ihan varmuuden vuoksi kuitenkin pitää touhuja yllä koko viikon ajan ;)

Asiasta kukkaruukkuun, leikkasin aamulla ekaa kertaa esikoiselle otsatukan. On ihan supersuloisen näköinen pieni neiti!! Helppo se ei ollut kun pikkuemäntä halusi koko ajan sakset omaan käteen, mutta nokkelien huijausten kautta sain homman tehtyä ja siitä tuli jopa aika tasainen!

Mites nyt on, ketkä kaikki ovat ajankohtaisesti jännäilemässä/testaamassa? Ilmoitelkaahan itsestänne, haluan mukaan jännäilyyn kun itsellä on vielä pari viikkoa tuohon vaiheeseen! :attn:

Kivaa viikonlopun alkua kaikille! Saataispa edes vähän aurinkoa B)
 
Moikka moi,täällä on nyt ovista hyödynnetty urakalla :D Aika uskomatonta että miten se nyt jo sattu tulemaan.. miun onneksi. =) Tänään töissä on juilinu tuolta oikealta puolelta niin julmetusti että piti ihan hommat heittää sikseen hetkeksi. Ja nyt on ollu karmea menkkajomotus päällänsä.
Huvittavaa tässä on se että mä en ole koskaan tuntenut mitään ovisoireita että olisin voinu sen tunnistaa. Nyt sit tunsin ja piruuttani testasin ja olihan se se. :) Kyllä vanha koirakin näköjään oppii. :)

Jos tässä kierrossa nyt vaikka sattuisi natsaamaan niin tietääkö joku missä vaiheessa lämmöt nousee? Vai oliko se niin että ne nousee kun ovis on tapahtunut ja laskevat kun menkkojen kuuluis alkaa? Hitto vie,mä en tiedä yhtään mitä mun koopeet on niin millonkohan uskaltais aikasintaan testata... Juu,meen niin yli asioiden jo mutta mä oon kai niin täpinöissäni tästä ekasta tuntemastani oviksesta et heti kuvittelee et nyt tärppää... :ashamed:

Tinkkeri mulla oli aikanaan sama juttu kun esikolta tukan eka kertaa leikkasin,tyttö oli niin söpö.. :heart: Kameran kans tuli kyllä pelattua silloin monesti kun piti saada nitä söpökuvia.. =)

Katoin just noita valokuvia viime vuoden helmikuulta kun meidän neiti syntyi,on se ollu niin pieni ettei taho muistaakkaan.. Saisipa pikkunyytin pikaisesti uudestaan sykkyyn. :heart:
Vaikka synnytys olikin yhtä helvettiä,niin uudestaan tässä sitä haikaillaan...
 
heipsati rallaa.. en ookkaan käynyt täällä vähään aikaan... elikkäs nyt on kp19/25-29.. elikkäs hajut on aika herkässä täälläpäin ja meinasin puklata tänään kaupassa kun joku vanhempi nainen oli kaatanut hirveän hajuista " go 50's " hajuvettä päällensä... :x ja alaselän juilimista puolilta toiselle on ollut nyt muutaman päivän.. ja painon tunne alavatsalla kp16 lähtien.. ja tänään tapahtui jotain merkillistä metroasemalla... sain aika kovankin noin 5-8 sekunttia kestävän alavatsa kivun ja ihan erillainen kuin mensu kipu.. mistäköhän tuo johtui (?)onko muilla vastaavaa ollut?
 

Yhteistyössä