Pitkä-ja ohuttukkaisten tyyölasten äidit! Miksi sitä tukkaa on väenvängällä pidettävä pitkänä, vaikka päässä ei olisi kuin 2 karvaa...?

  • Viestiketjun aloittaja juusteri
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ojanperän Hilma:
yönlapsi, mulla on ihan samanlainen kuontalo: yksittäinen hius on todella ohut, mutta karvoja on kampaajien mukaan ihan käsittämätön määrä.
Jep, ja mä tosiaan ehdin lähes kolmekymppiseksi, kunnes mulle joku sanoi, että mun hiukset on paksut. Yksikään kampaaja ei ollut kommentoinut hiusteni paksuutta (ei siis ollut ohueksikaan sanonut) sitä ennen. Tää kampaaja sit sanoi haluavansa nähdä ne hiukset, jotka mun mielestä on paksut :D

 
karvari
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja juusteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
Saa saa toki, ei sitä mikään laki (ikävä kyllä ) kiellä. Mutta monet kahden karvan omistajat kuvittelevat, että se tukka on nätti. Vihjauksena vaan; Ei se ole ;). Lapsi suostuu kompromisseihin ihan varmasti, kun äiti sanoo, että tukka on jo päässyt sen verran huonoon kuntoon, että nyt kampaaja sitä hiukan lyhentää ja tekee jonkun kivan, ohuemmalle tukalle sopivamman mallin. Mutta äärettömän usein se on sen äitin päähänpinttymä se, että tytöllä on oltava PITKÄ tukka, ei mitään väliä sillä, minkä paksuinen se tukka on, vaikka ne harvat karvat sojottaisivat sinne tänne sähköisinä, ei mitään merkitystä, kunhan tukka on PITKÄ !
Peesi. Kyllä lapset aina suostuu. Ja äidit aina vetoaa siihen, et iskä ei halua leikattavan.
Ei lapsi ole yhtän tyhmempi kuin sinäkän. Ehkä suostuu jos suostuttelee, mutta minä en halua suostutella. Kysyin vain saisiko sen leikata. Ja kun sanoo, ei, se on ihan ok.

Se on hänen pää, ja jos sinulla ei ole parempaa tekemistä kuin kauhistella ohuthiuksisia. Sinä se hengenköyhä olet. Hanki elämä!
Just tätä ajoin takaa!!!

En näe mitään syytä alkaa suostuttelemaan tyttäriäni lyhyeen tukkaan. Minun tytöt ovat nättejä sellaisina kuin ovat! Hyvänen aika, kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa mielipiteekseen, mutta ei se silti tarkoita, että se olisi totuus.

Minun mielestäni tällainen sopivan ohuehko tukka on nätimpi, kuin joku paksu karvapehko. Helppo laitaa, ja saa todella näyttäviä kampauksia. Tämä on mun tukkani, minä päätän siitä. Tyttäreni tukasta päättää hän itse. Tykkään, että jokaisella ihmisellä on se oma tyyli, jota saa toteuttaa!!! :) KAuhistutan vielä sua sillä, että kuopuksella ei oo tukkaa leikattu kertakaan, päälaella tukka on reilusti lyhyempää kuin niskassa... Tosi nätti tukka kiharineen päivineen hänellä ;)


Muuten, meidän lähipiirissä on tapana, että pikkutytöllä on oltava polkkatukka, otsatukalla.
Kuten jo sanottu, mun mielestä SE näyttää rumalta.
on varmaan ihan tosi hienot!!! Ei välttämättä tartte olla polkka, mutta siistiä pitää parturissa muutaman kk:n välein. Ei niitä lasten tarvitse pestäkään kai ikinä, jollei miellytä. Huoltaja huolehtii lapsensa hygieniasta ja siiteydestä. Mut ei ku pakko olla pitkä...
 
Bonita
Ensinnäkin AAPEE: ohuet hiukset OVAT kauniimmat pitkinä kuin paksut! Paksutukka se vasta epäsiisti on, jäyhät karvat sojottavat minne sattuu- ohuthiuksisilla karvat pysyvät paremmin ojennuksessa. Ja tuosta sähköisyydestä kun jaksat hokea: Se on se ja sama, onko kyseessä aikuinen tai lapsi, ja hiusmalli mikä tahansa, sähköisyys talvella on kaikkien hiusten riesa. Sille ei kukaan mitään voi. Paitsi. Jos mättää kuontaloonsa myrkkyjä kuten voiteita, geeliä, lakkaa yms. Äläkä kuuna päivänä tule arvostelemaan lapsia, tai yleensäkään ketään, ulkonäön perusteella! Sinähän varsin kehittymätön yksilö olet. tarvitsisit henkistä kasvua jotta ymmärtäisit edes jotain elämänmenosta.
Hiukset eivät tee kenestäkään kaunista, kauneus tulee ihmisen sielusta, ja se ulkoinen kauneus: lapsi on aina kaunis, hiuksilla tai ilman.
Sinuna menisin nyt nurkkaan häpeämään ja miettimään, mitä tulikaan taas mokattua. Ilmeisesti olet hlö jolle läheiset huomauttelevat sammakoistasi vähän väliä. Otapa onkeesi ja pidä mölyt mahassasi. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa ;o)
 
karvari
Alkuperäinen kirjoittaja Bonita:
Ensinnäkin AAPEE: ohuet hiukset OVAT kauniimmat pitkinä kuin paksut! Paksutukka se vasta epäsiisti on, jäyhät karvat sojottavat minne sattuu- ohuthiuksisilla karvat pysyvät paremmin ojennuksessa. Ja tuosta sähköisyydestä kun jaksat hokea: Se on se ja sama, onko kyseessä aikuinen tai lapsi, ja hiusmalli mikä tahansa, sähköisyys talvella on kaikkien hiusten riesa. Sille ei kukaan mitään voi. Paitsi. Jos mättää kuontaloonsa myrkkyjä kuten voiteita, geeliä, lakkaa yms. Äläkä kuuna päivänä tule arvostelemaan lapsia, tai yleensäkään ketään, ulkonäön perusteella! Sinähän varsin kehittymätön yksilö olet. tarvitsisit henkistä kasvua jotta ymmärtäisit edes jotain elämänmenosta.
Hiukset eivät tee kenestäkään kaunista, kauneus tulee ihmisen sielusta, ja se ulkoinen kauneus: lapsi on aina kaunis, hiuksilla tai ilman.
Sinuna menisin nyt nurkkaan häpeämään ja miettimään, mitä tulikaan taas mokattua. Ilmeisesti olet hlö jolle läheiset huomauttelevat sammakoistasi vähän väliä. Otapa onkeesi ja pidä mölyt mahassasi. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa ;o)
Hoitoaine vie sähkoisyyden,jos ei auta niin hiuksiin jätettävää hoitoainetta suosittelen. nimenomaan sielu se sieltä epäsiistin liihun alta oikein säteilee!!! Alkaa oleen ihan sama, mut ompahan liihulettien äideille nyt ainakin ilmaistu,et vaik ois kuin nätti lapsi niin siisti olla pitää. Takanapäin nauretaa...
 
linta
mun tytöllä kasvaa hiukset ns. omituisesti ja oon päättäny antaa tukan kasvaa pitkäksi ennen kuin leikkautan sitä. meille ei mitään kamalaa otsispolkkaa tule vaikka se olisi "muiden" mielestä parempi.
 
vieras
Sulla AP taitaa olla jotain lapsuudentraumoja hiuksista.

Musta ainakin joillain oman tytön kavereilla on ollut tosi nättejä hiuksia, vaikka ovat olleet tosi ohuetkin kun esim. olen joskus laittanut letille. Silti ne ovat tosi kivan näköiset, vähän taaksepäin pitenevästi leikattu, ja nätin taipuisat latvoista.

Omalla tytöllä on selvästi paksummat, mutta toisaalta ei niin kiiltävät ja taipuisat kuin tällä hänen kaverillaan. Kova työhän niitä on harjata ja letittää, mutta hän tykkää niistä niin, ja niin kyllä minäkin.
 
Karvari minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja karvari:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonita:
Ensinnäkin AAPEE: ohuet hiukset OVAT kauniimmat pitkinä kuin paksut! Paksutukka se vasta epäsiisti on, jäyhät karvat sojottavat minne sattuu- ohuthiuksisilla karvat pysyvät paremmin ojennuksessa. Ja tuosta sähköisyydestä kun jaksat hokea: Se on se ja sama, onko kyseessä aikuinen tai lapsi, ja hiusmalli mikä tahansa, sähköisyys talvella on kaikkien hiusten riesa. Sille ei kukaan mitään voi. Paitsi. Jos mättää kuontaloonsa myrkkyjä kuten voiteita, geeliä, lakkaa yms. Äläkä kuuna päivänä tule arvostelemaan lapsia, tai yleensäkään ketään, ulkonäön perusteella! Sinähän varsin kehittymätön yksilö olet. tarvitsisit henkistä kasvua jotta ymmärtäisit edes jotain elämänmenosta.
Hiukset eivät tee kenestäkään kaunista, kauneus tulee ihmisen sielusta, ja se ulkoinen kauneus: lapsi on aina kaunis, hiuksilla tai ilman.
Sinuna menisin nyt nurkkaan häpeämään ja miettimään, mitä tulikaan taas mokattua. Ilmeisesti olet hlö jolle läheiset huomauttelevat sammakoistasi vähän väliä. Otapa onkeesi ja pidä mölyt mahassasi. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa ;o)
Hoitoaine vie sähkoisyyden,jos ei auta niin hiuksiin jätettävää hoitoainetta suosittelen. nimenomaan sielu se sieltä epäsiistin liihun alta oikein säteilee!!! Alkaa oleen ihan sama, mut ompahan liihulettien äideille nyt ainakin ilmaistu,et vaik ois kuin nätti lapsi niin siisti olla pitää. Takanapäin nauretaa...

Lapsen hiuksiin ei hoitoaineita tarvita. Aikuisten käsiteltyihin kylläkin. Ohuet hiukset eivät ole epäsiistit. Epäsiistit ovat ne hiukset joita ei ole pesty aikoihin, sekä takkuiset kampaamattomat hiukset. Hiusten paksuudella ei todellakaan ole mitään tekemistä siisteyden kanssa. Hanki elämä,
maalaisto--o!
 
allu
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
Sinulla on oma mielipitees mutta, minun mielestäni meillä EI katsota pitkätukkasia poikia vaikka he haluaisikin pitää pitkää tukkaa.
Saat pitää mielipitees mutta älä tuomitse jos joku ei olekkaan samaa mieltä sun kanssa.
Äläkä kauhistu jos joku käskee lapsensa leikkauttaan tukkaa jos se on hänen mielestä epäsiistin näkönen.
 
Esikoisella on paksut hiukset, sellaset puolipitkät. Aika "lyhyet" joihinkin verrattuna, joilla pitkät ohuet hiukset, saavat pitkän letin, mutta ohuen, meillä tulee paksu mutta lyhyt. Heti pienenä leikattiin lyhyeksi, jotta vahvos ja tuolla on kyllä vahvonu toden teolla noi hiukset.

Pienemmällä on tosi ohkaset, leikattiin nyt jokunen aika sitten ihan lyhyeksi ja katotaan nyt, jos noin ohkasena pysyy, niin ei noita kyllä kasvateta tuon pidemmäksi, on sellasta haperoa vielä ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvari minäkin:

Lapsen hiuksiin ei hoitoaineita tarvita
. Aikuisten käsiteltyihin kylläkin. Ohuet hiukset eivät ole epäsiistit. Epäsiistit ovat ne hiukset joita ei ole pesty aikoihin, sekä takkuiset kampaamattomat hiukset. Hiusten paksuudella ei todellakaan ole mitään tekemistä siisteyden kanssa. Hanki elämä,
maalaisto--o!
Tarvitaanpas...ainakin meidän tytön hiuksiin: kuivat, karkeat ja korkkiruuville menevät. Useampi kampaaja on sen sanonut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Ja miksi ei sais pitää ohutta tukkaa pitkänä?????

Mulla on itelläkin aika ohut tukka ja pidän pitkänä, lyhyttukkaisena tunnen olevani ihan hukassa:)

Onko aina pakko lapsiakin kasvattaa siihen, että aina pitää olla vähän paremman näköinen. Meillä ei ohuttukkaiset tytöt halua tukkaa saksittavan, jotenka saavat pitää pitkänä ;) Enkä todellakaan aio perustella tukanleikkuuseen sillä, että sitten he ovat nätimmän näköisiä...
Sinulla on oma mielipitees mutta, minun mielestäni meillä EI katsota pitkätukkasia poikia vaikka he haluaisikin pitää pitkää tukkaa.
Saat pitää mielipitees mutta älä tuomitse jos joku ei olekkaan samaa mieltä sun kanssa.
Äläkä kauhistu jos joku käskee lapsensa leikkauttaan tukkaa jos se on hänen mielestä epäsiistin näkönen.
Voi, enhän minä tuomitsekaan!!! Juurihan tässä yritän valottaa ap.lle ja hänen kanssaan samaa mieltä oleville, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Siis sitä, että vaikka he ovatkin ehdottomia mielipiteissään, niin se ei tarkoita, että he olisivat oikeassa.. :)

Enkä todellakaan kauhistu sitä, että joku leikkaa lapsensa tukan: minä en vain halua pakottaa lapsia noin mitättömässä asiassa. Jos joskus haluavat tukkansa leikkauttaa, niin saavat toki ihan kuten haluavat...

Tosin, pakko myöntää, että kerran tuntui pahalta erään pojan puolesta kun äiti pakottamalla pakotti leikkaamaan tukan kaljuksi, poika oli tuolloin 17-vuotias... B)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Säälin kolmea tyttöäsi :(. Äidin pakkomielteen takia huitelevat tukka sähköisenä kaksi karvaa päässä repsottaen pitkin kyliä. Pitäähän tytöillä olla pitkät tukat, kun äidilläkin on, viis siitä millaiselta peikolta näyttävät :(.


Kyllä meillä on tähän asti ihan mukavasti auttaneet erilaiset hoitoaineet tuohon tukan sähköisyyteen.

Pitkin kyliäkään ei huidella, kun kaupungissa asutaan, karvojakin on päässä ainakin se tusina... :D


Tuossapa vielä esikoinen kaksine karvoineen. Otsatukka vain kyllä näkösällä, takatukka valuu selän takana.
 
Viblsp
Meidän tytöllä on ohuet hiukset ja saavat kyllä kasvaa. Näyttää kivalta mielestäni, kihartuvat hiukan latvoista. Niin hitaasti kasvoi aluksi, että nyt kun alkanut kasvaa nopeammin, en ala leikellä. :heart:
 
Mun tytöllä on aika ohuet hiukset. Äidiltään perinyt, raasu. Kovin pitkinä niitä ei voi pitää, kun ne kihartuu nykyään aina vaan enemmän, lyhyempänä pysyvät hieman selvempinä ja suorempana, ts. ovat helppohoitoisemmat.
Mun tytölle kyllä sopii myös polkkatukka ja otsis. Kampaajan leikkaamana, ei siten että äiti saksii Fiskarseilla ja puolet päästä on otsatukkaa (eli otsis jatkuu korvien taakse, se on kamalan näköistä :x ). Ihan yhtä hyvin sopii kyllä tasapitkät hiuksetkin. Kesäksi varmaan käydään taas leikkauttamassa lyhyempi tukka, se kasvaa kuitenkin nopeasti takaisin. Mun mielestä likka on nätti kummassa tukkamallissa vaan =) :heart:

 

Yhteistyössä