PULLIP-nukke...mitä öö mistä?

  • Viestiketjun aloittaja taas jotain älytöntä
  • Ensimmäinen viesti
Nukkeholisti
[QUOTE="vieras";28193829]Kyllähän tällaiset pullipit on ihan idioottien touhua. Kotona leikitään jollain nukella kun ei ole kavereita. Onnea vaan.[/QUOTE]

Pakkohan se on vasta vielä tähänkin. Pullipeilla ei ensinnäkään leikitä. Pullipit lisäksi kehittävät luovuutta ja taitojakin, jos vaikka ompelet sille vaatteita. Ja mistä olet saanut päähäsi, että nukkeilijoilla ei ole kavereita? Nukkeilun kautta voi päinvastoin saada monia uusia ystäviä miittien ja keskustelupalstojen kautta. Onko mielestäsi parempi, että nuoret pelaavat ikäisiltään kiellettyjä sotapelejä, töhrivät kaikkien talojen seinät kirosanoilla ja asiattomilla kuvilla? Järkevämpää on ommella vaatteita, edistää itselleen tärkeää harrastusta ja valokuvata, enkä näe siinä varsinkaan mitään idioottimaista.
 
anteeks mitä?
Olen tilannut pullipstylestä 3 pullippia. Kaikki tulleet moitteettomassa kunnossa.
Ja kannattaa tilata pullipstylestä. Sillä mollamaniassa on kaikki melkein 30e kalliimpaa. Sekä myyjä ei osaa hoitaa kunnolla sitä bisnestä.
 
anteeks mitä?
[QUOTE="Bansku";27586897]Ööh katsokaa Mollamania!Siellä on paljon Daleja ja pullippeja mut ne on kyl tosi kalliita....Mut onko Pullip Style luotettava???[/QUOTE]

on on!!!!
 
Harrastaja
:| Siis nyt multa menee ihan yli. Miksi kukaan haluaa maksaa heikoksi mainostettuja nukkeja törkeään hintaan? Ulkoisesti noi nyt on ihan samaa shaissea kuin kaikki leluiksi tarkoitetutkin nuket. Niin että miksi? Voiko noilla tehdä jotain, mitä ei halvoilla nukeilla tehdä?
Monet Lapset ovat tavanneet parhaan kaverinsa tämän harrastuksen avulla. Kavereita jotka ovat heille elin-ikäisiä. Esim Pullip-Suomessa on palsta missä voi sopia miittejä missä voi tavata toisia nukkeilijoita, tämä on kaikin puolin ihana ja mutta kallis harrastus.

Nuket ei MISSÄÄN nimessä sovi alle 10v
 
"pullip"
Haluaisin ite pullipin mutta en oikein tiedä että tekeekö sillä sitten mitään! Kyllä se on ihana nukke ja näin mut kannattaako kuitenkaa ostaa sellasta??! Se on jotai 150€ luokkaa ja on hauras nii empä tiiä! En ainakaan ite aijo ostaa!! ;)
 
Dadadaa ~
Moi!
Oon huomannut, kuinka täällä keskustelussa haukutaan paljon nukkeja ja kuinka hauraita yms. ne ovat.
Itse omistan kolme pullip-nukkea, ja olen jonkun verran kokenutkin harrastaja.
Nukkejen hinta vaihtelee 80 eurosta aina tuhansiin asti, riippuu onko nukke esimerkiksi sold out (loppuunmyyty) tai limited edition (esim. Nukkea on tehty vain 300kpl).
Nukkeja saa monista eri nettikaupoista, mutta suosituimmat ovat Pullipstyle, Plasticpop & Mollamania.
Erilaisia Pullip-nukkeja on muutama sata. On myös Daleja, Taeyangeja, Isuleita, Byuleja ja Yeolumeita. Kaikki kuuluvat nukkeperheeseen ja ovat suunnilleen saman arvoisia.
Nukelle voi vaihtaa uudet eyechipsit, joita saa esimerkiksi CoolCatilta.
Nukkejen stock-peruukki on usein aika huonolaatuinen, joten usein hankitaan uusi peruukki. Pullipin päänkoko on 9-10" tai 8-9", kumpikin käy yhtä hyvin. Suosituimmat peruukkikaupat ovat Leeke, Luts, Cancan ja Formydoll, muitakin on. Obitsu-keho on parempilaatuisempi, kestävämpi ja paremmin posettava keho. Jos aiot kuvata paljon nukkeasi, suosittelen 27cm obitsua.
Pullipin meikitkin pystyy vaihtamaan, mutta se on haastavampi homma. Meikit täytyy hioa pois (tai käyttää isopropyylialkoholia). Uudet meikit pystyy tekemään vesivärikynillä, kuivapastelleilla tai akryylimaaleilla. Nuken naamaan EI SAA mennä mitään öljypitoista, joten olethan varovainen? Meikkien tekemisessä täytyy olla varma tekemisestä, eikä vain tehdä pikku johtopäätöksiä. Vaikka kuinka haluaisit, nuken stock-meikkiä ei enää saa takaisin.

Siinä pikku tietopaketti, olkaa hyvät! :)
xoxo, Anni


Nukella on myös silmämekanismi, jolla silmiä pystyy liikuttamaan sivusta toiseen ja kiinni.
 
Oikeesti
En käsitä näitä tyyliin 10v. likkoja jotka haluaa Pullipin barbie-leikkeihinsä... Ja sitä että yleensäkkin, jos lapsi on jotakin 10 vuotta tai alle, niin että vanhemmat maksaa numen! Mitä ihmettä? Kyseessä on kallis keräilyharrastus, johon nuori lapsi voikyllästyä nopeasti, ja sitten onkin vanhempien rahat mennyt hukkaan, kun tytö ei tee mitään nukella.
Pullip-nukke on K15 juuri sen takia että on herkkä eikä todellakaan sovi leikkeihin, vaan kuvamiseen ja keräilytarkoitukseen jms.
Odottakaa ensin vaikka n. kolme vuotta ja katsokaa onko nukkeintonne vilä silloin laantunut.

JA OSTAKAA OIKEASTI OMILLA SÄÄSTÄMILLÄNNE RAHOILLA OMAT NUKKENNE
 
pullip<3
siis pullippeja ei saa ANTTILASTA! niitä saa mollamaniasta,pullipstylestä,jolie dollllistä,plasticpoppista,amazonista,tender lovinggistaja kaikkialta muist ki mut ikäraja on 11-15 ja yli15 ja ne on hyvin heikkoja ja niitä pitää käsitellä oikein niiten hinta on 80-200 ja niitä on pullippeja, dal, byulleja ja myös muita!!<3
 
Emiliih
Anteeks vaan,mutta olen itse 12-vuotias ja minulla on ollut Pullip Greggia jo 6 kuukautta. Ja ihan hyvässä kunnossa se on. Että mitä varten väitätte, ettei ikäiseni osaa huolehtia Pullipista ??
 
Elluh
Saan ensimmäisen pullippini 2vk päästä. Olen kanssa 12 vuotias.. tarkoittaako se käytännössä sitä etten osaisi pitää pullippia niin kuin Emiliih totesi >.< Tilasin pullippini plasticpopista. Suosittelen sitä myös, koska täällä on vain puhuttu mollamaniasta, joten vedän tämänkin mukaan.
Ps. Onko tosi, että pullipista alkaa tulla massa juttu? Tämä on vähän ristiriitaista, nimittäin netissä monella näkyy olevan pullip ja taas tutut ja jotkut kaverini ei edes tiedä mikä sellainen on olevinaa.. Mutta jatkakaa keskustelua!! :)
 
Naureskelia
Alkuperäinen kirjoittaja Pulliptyttö;26796815:
Muka ei voi leikkiä ? Siis kuinka ? Ja muka isopäisiä rumiluksia, jotka on ihan turhia ? Anteeks nyt vaan, mutta oot ihan väärässä . Ite oot isopäinen rumilus, joka on ihan turha. Katsopa vaikka jostain pullipblogista, onko pullipit ihan turhia, isopäisiä rumiluksia joilla ei voi leikkiä. Kuule, jos et osaa vahtia mitä sieltä suustas päästät, niin pidä se hitsin leipäläpes lukossa.
Entäs itse, mitäs sieltä suusta päästelet? :D
 
Pullip Dreamer
Mitä vikaa Mollamaniassa on? En kyllä ole koskaan kuullut keneltäkään mitään luotettavuuteen liittyvää negatiivistä palautetta. Myöskin tilaus tulee mielestäni nopeasti, ja pitää nyt pari päivää jaksaa odottaa! Kumma juttu, että aikuiset käyttäytyvät täällä tällälailla. Itse olen kolmentoista ja osaan mielestäni kirjoittaa asiallisemmin kuin jotkut aikuiset täällä. Naurettavaa, kun tullaan haukkumaan nukkeja ja kertomaan niistä asioita ennen kuin on koko nukeista ottanut selvää.
Tuhannenen kerran, pullipit eivät ole leikkikaluja, niitä ei saa Anttilasta eivätkä hinnat ole lähellekään barbien luokkaa. Suosittelen siis montaa ihmistä ottamaan asioista kunnolla selvää, ennen kuin alkaa pätemään.

Samaa mieltä! :))
 
Pullip-harrastaja
Vaikka Anttilasta. Hintaa tosin en osaa sanoa, taitaa olla Barbien luokkaa.
Ohops, sulla kävi moka. Pullipit maksaa n. 129-159 euroa, eikä niitä tosiaankaan saa mistään Anttilasta. Ne ovat keräilynukkeja, eivät leluja, ja hintaan vaikuttaa pullipin hieno silmämekanismi. Little pullipit eivät mene niin helposti rikki kuin pullipit, mutta littlet ovat muutenkin halvempia, n. 30 e. Kumpiakaan, littlejä eikä pullipeja, saa normaaleista kaupoista, vaan ne tilataan netistä.
 
"Mörö"
Aasialaisia keräilynukkeja, ei ne ole leikkikaluiksi tarkoitettukaan. Netistä löytyy hyvää suomenkielistä tietoa ja todennäköisesti tyttö on jo tietoinen siitä ettei kyseessä ole leikkikalu.

Nukeilla on hyvä jälleenmyyntiarvo, joten mikäli uusi harrastus (nukkeharrastukseen liittyy valokuvausta ja käsitöitä) alkaa kyllästyttää, saa kalliin nuken myytyä eteenpäin.
Mollamania on luotettava ja suomalainen välittäjä, myynnissä on toisinaan myös käytettyjä nukkeja.

Itse harrastajana suosittelen laittamaan tytön itse keräämään rahat nukkeen. Pitkäjänteisyys ja hallittu rahankäyttö on olennainen osa kaikissa keräilyharrastuksissa.

Itse asiassa ne on korealaisia -.-
 
Tididii
Joo, eli siis laittakaa ne lapsenne keräämään rahat nukkeihin itse, ellei sitten ole vaikka synttärit/joulu. Itse olen vasta sen 13v, mutta nukkeja harrastanut kolme vuotta. Pullippeja ei siis myydä Suomessa muualla, kuin Mollamaniassa (+ satunaiset käytetyt & Kukunor), joten suosittelen tilaamaan ulkomailta, esim. Plasticpopista tai pullipStylestä. Lisäksi Mollamania on kohtuuttoman kallis. Normaalisti nukeista kannattaa uutena maksaa 80-150€, eikä yhtään sen enempää, ellei siis ole LE tai loppuunmyydystä nukesta kyse.

Pullipit ovat kuitenkin keräilynukeista halvimpia, joten en järkyttyminen ei tässä vaiheessa ole vielä oikeastaan aiheellista.
 

Yhteistyössä