raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Hurlumhei
Syliapina... Ku mulla on jo yhdet menkat tullu välissä ihan normaalisti... ja silloisten laskelmieni mukaan (siis jos olisin raskaana!) minun olisi pitänyt jo olla raskaana niidenki aikaan.. mutta oli ihan normit ja oireet tuli heti niiden jälkeen.. :p JA oman mielenrauhani takia!! :LOL:
No menkkojen olisi pitänyt alkaa aamulla (yleensä aina kellon tarkka), mutta eipä oo vielä näkyny tai kuulunu.. IHAN sekasi jo oon :D
 
Olempas tässä myös tätä ketjua lueskellut aina välillä.. :) Onhan tässä tosiaan noita oireita, vaikka muillekin jakaa, ja samaa tyyliä löytyy kuin muillakin!!
Meidän pikku kakkonen täyttää tänään vuoden, ja mulla on ollut jo kova vaavikuume puolisen vuotta :kieh: Esikko on 3,5v.
Niin siis oon huomannut rintojen aristuksen, siis kun käy suihkussa, niin muka sattuu kun suihku osuu suoraan rintoihin. Tämä oire oli esikolta... =) Ja vatsan paineen tunne... nooh tuota on ollut kyl joka kuukausi et saattaapi viitata menkkohinkin. Niin ja sitä menkkakipuilua on ihan jokapäivä kierron jokaisena päivänä :/ kaippa tuo raskautumishaave on mielikuvituksen tepposia, kun sitä niin niin kovin toivon, siis aivan liikaa :$
No mutta päiviä on vielä varmaankin 5-10 ennekuin pitäis tätiliinin kylään pukata, et katotaan rauhassa... Mulla on jotenkin niin kummalliset menkat aina, et en tiedä koskaan mistä laskis ja kestoksikin saan 10 päivää... kierto on kyl silti max sen 30päivää. lähinnä 25.
No mutta plussia kaikille!
:wave:
 
MHM
Itsekin vauvakuumeisena olen selaillut läpi näitä ketjuja ja nyt olen sitten testannut varman plussan pari päivää ennen kuukautisten alkua, eli meneillään vasta raskausvko 4. Oireita ei mitenkään pitkä liuta vielä, mutta tässäpä muutamia:

- "Menkkamaiset" alavatsakivut, mutta normaalien silloin tällöin tulevien kramppien sijaan melkein jatkuvaa pientä juilimista ja nipistelyä, ihan kuin olisi eksynyttä ilmaa sisällä, joka aiheuttaa lievää kipuilia. Tuntemuksia myös häpyluulla.
- Rinnat turvonneet ja painavammat.
- Intuitio raskaudesta

Toivon kovasti plussaa kaikille vauvasta haaveileville!
 
MHL Onnea plussasta :flower:
Hassua kun luin tuota sun oireita, mulla oli juurikin tuota kuplimista koko viimeyön, ja jonnin verran huonoa oloa... No mutta mulla on siis flunssa juurikin päällä, et se voipi aihettaa hiven huonoa oloa. Mutta tuo jännä kuplinta ja kipuilu oli kyl ihan uusi juttu. :kieh: Toivotaan et siellä olisikin pieni salamatkustaja tekemässä itselleen tilaa =)
 
Heipähei, tulin tänne tiedustelemaan sellaista asiaa, että te jotka olette raskaana, koska teillä on alkanut menkkamaiset kivut? mulla jotakin menkkakipumaista, kp28/35 vasta. Mietin tässä vaan että en ainakaan muista että olis vastaavaa ollu aiemmin, mutta voiko se vielä johtua mahdollisesta raskaudesta?
 
MHM
Jisse78 - Kiitos, olen luonnollisesti erittäin onnellinen. Nyt vaan toivon, että pieni pysyy matkassa mukana.

Oirelistasta muuten unohtui vielä aivan tajuton nälkä. Syön normaalisti n. 5-6 pientä ateriaa päivässä ja nälkä pysyy loitolla, mutta nyt tuntuu kuin voisin syödä loputtomiin eikä mistään tule kylläinen olo. Onneksi ruokavalio on terveellinen, niin pahimpaan hätään voi napsia vaikka hedelmän tms.

Noista menkkamaisista kivuista. Ne alkoivat heti ovulaation aikaan ja ovat jatkuneet siitä asti, eli tämäkin oli mulle yksi merkki raskaudesta. Yleensä mulla tulee kramppeja ovulaation aikaan ja sitten pari päivää ennen menkkojen alkua, mutta nyt on ollut nipistelyä jatkuvasti. Ja sikäli tosiaan erilaista kuin menkoissa, että ei kramppaa vaan nipistelee ja juilii.
 
vaikka itteni kanssa sovin etten oireita kuulostele tai tunnustele ni ei eilen ennen saunomista alko tissejä vihloon hirveesti. siis samal lailla kun joskus kauan sitte ku tissit vasta kasvo :D

kiinnostais tietää että te muut plussanneet ni muuttuko teijän pissa mitenkään erilaiseks raskautumisen jälkeen? siis jo ennen testausta tai sen jälkeen?
 
Kp 32/29
oireet: Flunssa, ummetus ja välillä taas lentää :D , päätä särkee välillä, maa heilahtanu pari kertaa, tissit alkaa kipeytyä ja painaa tonnin kipale ;) , ennen oletettujen menkkojen alkua oli kovat menkkakivut, nyt vain välillä juilii.
Testaan aikaisintaa huomenna kp 33 :D
 
LUOMUNEITO
onko muilla hermot kireällä, ko menkat myöhässä? tämä on aivan kauheaa :eek:
iteläki on huono-olla, ko räjähän pojallekki joka asiasta :( voi tietenki johtua väsymyksestäki...
täytyy yrittää keksiä jotaki hommaa, että sais menkkojen myöhästymisen pois mielestä :/
ehkäpä lähen keräämään mustikoita ;) iskisin monta kärpästä samala :LOL:

mulla kp 40/30 ja oireet on ja pysyy :headwall:
 
LUOMUNEITO
tämä on nyt sitten uusin oire ja on muuten vettä menny kurkusta alas :LOL:
seuraavan testin teen perjantaina, ko tulee kaks viikkoa siitä ko menkat piti alkaa.
aika ei vain tunnu kulkevan, ko pitää kokoajan miettiä että onko vai eikö ole :ashamed:
toisaalta pelekään, että olen kuvitellu ja saanu tehtyä itelleni kaikki nää oireet vai kuumeilun takia :headwall:

mulla nyt kp 41/30...
 
LUOMUNEITO tein eilen rfsu:n testin ja ei siit saa selkoa. Tänään alkoi myös tuhru. Ei tuu paperiin pyyhittäessä vaan kun koittaa vähän syvemmältä. Samanlaista kun menkat alkamas.

Kellään muulla tuhruttanu ja silti raskaana?
 
LUOMUNEITO
eilen tuli metallin maku suuhun :x
ja tännään kyllä on ollu alamahassa kipuilua (ei menkkamaista) ja äkkinäisistä liikkeistä tuntuu "repasu" :eek:

oierita siis on ;)
huomenna kuulen, että olenko raskaana. tehtiin tännään verestä testi...
 
rmk
Ekaa kertaa satuin näille sivuille.. Mulle tuli reilu 4 viikkoa sitte keskenmeno, raskausviikkoja oli 10+3. Se hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä, sikiötä ei enää ollut siinä vaiheessa kun lääkäriin asti ehdin. vuoto kesti 1,5 viikkoa. Nyt on ollu alavatsan "juilimista" niinku täällä sanottiin.
, jo viikon, välillä pahoinvointia (mitä ei edellisessä, ensimmäisessä raskaudessani ollut) ja kuumeinen olo(mikä oli myös edellisessä raskaudessa). Ens viikolla olis jälkitarkastus aika. Kovasti tekis mieli tehdä testi, mutta ei uskalla. Jos näyttää negaa, pettyy, jos ei niin pelottaa jos se johtuukin siitä että kohtuun on jäänyt jotain. Toisaalta kun lukee täällä näitä juttuja niin tuntuu että huomenna aamulla kävelen apteekkiin. Sietämätön epätietoisuus. Vauva olis kyllä tervetullut!
 
plussa tuli eilen 32/32-35.

oireita oli

kesken kierron tuli tippa verta
jatkuva pissahätä (aattelin aluksi johtuvan laihdutuskuurista)
päänsärky
uupumus
olo että nuha iskee just nyt
rinnat kipeytyi varsinkin kierron loppua kohden

ja oli muitakin klassisia oireita, esim päivä ennen testiä mahaa vihloi kuin puukolla olisi tökitty ja maha oli myös ihan ruikulilla.
 
LUOMUNEITO
nyt heitän pyyhkeen kehään ja jään ihimettelleen oireita, jotka nähtävästi luonnontuotteet joita syön, on mulle teheny :'(

plussaonnea kaikille koko sydämmestäni kuitenki toivon =)
 
voi vilinäiti kun minäkin toivon että tuhrusta huolimatta olisi vaavi kyydissä...mulla on kyllä noita raskausalkuja takana jo niin monta että koskaan ei ole alkanut nin että tiputtaisi mutta kovin sitä toivoo...tosin negan olen testannut joten eiköhän se vaan ole täti kylässä....ottaa aivoon ja juu viimeviikolla oli kokoajan nälkä ja pissatti ja väsytti. Kaikki maailman oireet on kai helppo kuvitella. Mun OIKEAT oireet on aina alkanut viikoilla tasan 4+0 eli sinä päivänä kun menkkojen tulisi alkaa tai viimeistään 4+2. Ja noita kertoja on ollut 7. Joten vaippa vaan housuihin.
:( :( :( :(
 
Moikka!

Kiitos ketjun perustajalle :heart: mietin itse samaa, mutta onneks löysin tämän jo valmiin:)

Ärsyttävää tuo tosiaan..tein testin tänään kiertopäivä 30/28.. ja testishän luki että ilmoittaa jo päivän myöhässä olevien menkkojen jälkeen luotettavan tuloksen:eli nega. No kai se on uskottava sitten et enpä oo raskaana, jos tuota testiä kirjaimellissti lukee. En vaan usko, ainakaan vielä :LOL: en, ennenkuin menkat alkaa. Toivottavasti ei ala ja uusi testi parin päivän päästä näyttäs plussaa! Tää on niin kurjaa kun joutuu oottamaan tulosta.. mun mielestä noissa testeissäkin pitäs lukea että voi tehdä sit vasta ku viikon myöhässä. Toki se joillekin antaa hetikin sen ikean tuloksen, mutta oon kuullut monelta kaverilta että viikon jopa KAKS on näyttäny negaa, ja verikoe on paljastanu sit raskauden! Eli ohjeistus ei mun mielestä oo paras, tulis ainakin lukea et ei välttämättä näytä alhaisen hormonipitoisuuden vuoksi vielä mitään vaikka olisikin raskaana. Siinä vaan lukee et jos tekee ENNEN menkkojen oletettua alkamista niin sit se ei ehkä näytä.. mut ei näytä kyllä sen jälkeenkään. ÖH ja böh.
 
Mulla menossa kp23. Onko kellään ollu oireena kuplintaa kohdun kohdalla. Tuntuu niinkuin siellä olis iso ilmakupla, joka ettii oikeeta paikkaa. Se tuntuu samalta kun esikoisen ekat liikkeet. Pikkasen kutittaa tai ei kutita mut.... :LOL: erittäin vaikee selittää :p
 
tää nyt ei raskausoireisiin varsinaisesti liity mut onks teil oviksen aikoihin ollu tissit "kipeet"? siis ei kosketuskipeet vaan silleen sellasta omituista muljahtelua. mulla oli tätä viime kierron lopuilla ja aattelin et johtuvat menkoista..
 

Yhteistyössä