raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Tänään aamulla plussanneena voisin listata omia tuntemuksiani ;)

:flower: Olen kärsinyt päänsärystä piiitkään, ainakin pari viikkoa eli olisikohan kivistys alkanut oviksen/hedelmöittymisen jälkeen.
:flower: Kp24/26 alkoi pahoinvointi, ensin parinkymmenen minuutin "pahoinvointikohtauksilla" ja sitten "krapulaista oloa" kesti pari päivää aamusta iltaan.
:flower: Menkkamaista jomotusta alkaen kp24/26, mutta jotka kuitenkin tunnistin erilaiseksi kuin normaalit kuukautisia edeltävät kivut ---> yleensä menkkajomotus vahvistuu jatkuvasti ja muuttuu kunnon kivuksi, kun menkat alkavat. Nyt kipu pysyi tasaisena ja loppui sinä päivänä, kun vuodon olisi pitänyt alkaa.
:flower: Onnellinen ja hyväntuulinen olo pahoinvoinnista huolimatta.

:flower: Tänään olen huomannut hajuaistini selvästi terävöityneen, mutta muut oireet ovat kadonneet.

Plussatuulia kaikille :hug:
 
sh07:lle paljon onnea plussasta! Ja onnellista odotusta! Olit tuolla kevät vauvoista haaveilijoissa hetken. No, nytpä sulle se oma kevätvauva sitten tulee! :heart: :heart: =)
Niin ja toki onnea myös muille plussanneille!

Nimimerkillä plussaa odotellessa.... :whistle: =)
 
Tämän oireet vissiin (taas) luulosairautta... Menossa kp 37 (dpo 20) eikä tätiä näy. Torstaina aika gynelle, jossa toivottavasti saan vastauksen, missä täti viipyy, tänä aamuna kuitenkin testattu jo toinen nega...

*huokaus*
 
Voi ei Daizy ! :hug:
Toivottavasti osoittautuu turhaksi peloksi, ja kaikki on kunnossa.

Täällä eilisen plussan jälkeen oireita listaan:

  • Kiinnittymisvuoto kp 24/31
    Hormoninäppylät kasvoissa kp 27/31
    Rinnat kipeytyi pian ovulaation jälkeen, raskaat ja "täyteläiset"
    Pahoinvointia, ummetusta ja turvotusta -> ei ruokahalua, pakotettava itsensä syömään
    Suussa hirvittävä maku (oksennus tai metalli, vaihdellen)
    Tuhruvuoto kp 29-31/31 ja kp 36
    Vuodoista huolimatta uskoin olevani raskaana, vaikka järki sanoi ihan muuta.

Plussatuulia kaikille!
:wave:
 
liitynpä tänne teidän joukkoon..
Minulla nyt menossa 39/28-32, negoja on tullut tehtyä niin että ahdistaa.
Oireita riittää sitten vaikka kuinka:
-aamuisin tukkoinen ja flunssainen olo, ei enää päivän mittaan tunnu kipeältä olo yhtään.
-pissittää enemmän kuin yleensä, välillä tuntuu et saa ravata koko ajan.
-muutamana päivänä melkein oksensin kun hampaita pesin.
-ikenissä tuntuu herkkyyttä
-alaselkä oli viime viikolla ihan tulisilla kivillä, nyt rupee hiukan hellittää vihlonta
-mahassa murisee, välillä nipistelee
-vatsa on iltaisin niin turvoksissa, että tuntuu kuin olisi jalkapallo tungettu paidan sisään
-päätä särkee päivittäin, ei tunnu lääkkeillä olevan tehoa?
-väsyttää koko ajan, mutta silti on ihmeen pirtee ja "kaunis" olo :) ristiriitaista
-mieliala tuntuu välillä heittelevän, ei oikein uskalla mitään sanoa, kun ei tiiä mitä sieltä ryöpsähtää
:LOL:
-närästää sillon tällön, uutta minulle.
-himot on ihan taivaissa.. tekis mieli seksiä ihan koko ajan :LOL: ja kun sitä saa, oon kuin Niagaran putous.. :whistle:

tiedä nyt miten päin tässä olla..
 
Hauska ketju :)

Mulla on tällähetkellä menossa kp 26/24-26

- Rinnat ei oo yhtään arat (vaikka on aiemmin ollu ennen menkkoja)
- Vatsassa on ollut kolmen päivän ajan outo paineen tunne ja "muljahtelua".
- Suuta kuivaa, vaikka joisinkin paljon vettä.

Nyt vain toivon, että nää tuntemukset johtuu raskaudesta :)
 
:wave: Mulla on kans menossa kierron loppuvaihe kp 22/24-28 ja "oireita" on ollu mullakin..

Viikko oviksen jälkeen alko tuntemukset alamasulla, ihan samallalailla kun sulla JenniferA!! Ja siitä lähtiin on ollu niitä "menkkakipuja"(ovat vaan koventuneet). Rinnat ei kuiteskaan oo tuntunu kipeiltä ja nyt alaselälläkin tuntunu vihlontaa... Nyt vaan oottaa millon ne menkat sit alkaa... :/

Tänään ollu muutenki niin ärripurri-olo, joka mulla on aina vajaa viikko ennen menkkoja :headwall:

Mut toisaalta taas on ollu tosi paljon etovaa oloa ja viikon ajan mulla oli lämpö korkeempi kun normaalisti (mut nyt taas ihan normaali).

Blaaaaaaah :| Voi kun pääsis jo testailee... Menossa on vasta eka yk ja toista lasta yritämme.

Melike: toivotaan, että oireet ois raskausoireita ja käythän kertomassa mikä on tulos =) Entäs millon ajattelit testata??
 
emskuli, toivottavasti sullakin ois oikeita oireita!
:)

Aijon testata keskiviikkona, koska on ollut vaan kaks luomukiertoa, niin en ole näistä pituuksista ihan varma. no nyt kuitenkin pitäs olla kp 27/24-26.

 
Vitsi, ompas kiva lukea näitä oirekuvauksia =)
Itsellä on kp 17/28-32 ja kp 12 lähtien ollaan pupuiltu joka toinen pv eli nyt vaan jatketaan ja odotellaan. Mäkin saatan todellakin kuvitella juttuja, mutta rinnat on mullakin kipeet. Yleensä kipu alkaa hieman ennen menkkoja. Mutta muita oireita odotellen jatkan palstan lukemista ja palaillaan asiaan kun jotain lisää tapahtuu :heart:

 
Moi! Tulenpa minäkin kirjoittelemaan mahdollisia raskausoireita! Huomenna pitäisi selvitä, kun vien aamupissan terveyskeskukseen. Nyt on kp 40/33. Toissaviikon keskiviikkona sain haamun apteekin omalla r-testillä ja sen jälkeen vain negaa.

Ovis oli luultavasti 27.8. eli kp20/33. Sen jälkeen oli pää kipeä reilu viikon, sekä pahaa oloa. Oireet "laimenivat" kun kp33 lähestyi. Muutamana iltana ennen sitä tuntui, että menkat alkaa seuraavana yönä. Sitten ei oikestaan mitään oireita muutamaan päivään. kp 34-35 tuntui, että hiivatulehdus iskee. Eipä sitten tullutkaan. Toissailtana eli kp38 tissit tulivat kipeäksi, ja koko ajan kipeytyy enemmän. Ja tänä aamuna oli yöpaita märkä vasemman tissin puolelta. Sitä nestettä tuli sitten puristamallakin. Mielialan vaihteluita on myös. Maha on turvoksissa. Nuo viimeisimmät voi kyllä liittyä tuleviin menkkoihinkin, mutta toivossa on hyvä elää!
 
moi, mulla on nyt alkanut jalkaterien ihan hillitön palelu, lavuaarin viemärin haju etoo, tiskikone löyhkä, meinasi yökkö tulla aamulla. ja niitä hormooninäppyjä on koko naama täys... valkkarii runsaasti, oletettu ovis viikko sitten. nälättää, hikoiluttaa,paleltaa.....
 
Melike: Testailitko tänään? Toivotaan plussaa =)

Itsellä menossa kp 25/24-26 ja aamulla tein negan Apteekin omalla (aconin testi oli loppu).. Pitää vielä ootella pari päivää ja testata uudelleen, jos ei tätiä kuulu. Tänään ollu iltapäivästä huono olo, ihan puhalluttaa välillä :| Ja ruoka ei meinaa maistua, ällöttää vaan.. Oikeestaan muita oireita ei nyt oo ollu, välillä alamahaa nippaillu.
 
Hykerryttävä ketju.. :D
Minulla nyt 33/31-45. Oireet vaihdelleet oletetusta ovulaatiosta lähtien.
-juilimista mahassa, yksi suonenveto(?) mahassa, yksi kova vihlaisu
-närästystä (yleensä vain hyvin harvoin)
-viime viikolla flunssa
-nännit arat ja kovat (tosi kovat)
-pieniä näppyjä naamassa ja pari isoakin
-väsyttää (mutta niin väsyttää muutenkin)
-lämpöä ollut nyt parina iltana
-nipukka kova ja (ehkä ) kiinni
-palelee välillä (onhan kuitenkin syksy)

Vauvakuume on kova ja yltyy vaan. Asiaa ei auta yhtään, että lehdet ja telkkariohjelmat ovat vauvauutisia ja -ohjelmia täynnä..
 
Voisitteko valaista minnuu hiukan? :)

Miulla on kolme päivää juilinut menkkakipumaisesti masua...
Oisko tämä jo oviksen jälkeistä oirehdintaa vaiko oviksen tulosta kertovaa?
Onko kellään muulla ollut?
Kiertoani en tiedä hyvin joten en ole varma onko ovis jo ollut.
Oisko ovis ollut jo ekana juilinta päivänä vai vasta tänään tuloillaan?
Onko kellää ollut oviksen yhteydessä tällaisia oireita? :/

Mutta jos ovis on ollut jo viimeviikolla mikä sekin mahdollista niin voiskohan mulla olla JO raskausoireita.....

Flunssaa
Väsyttää!!
Suuta kuivaa
Kiukuttaa
Päätä jomottelee
menkkamainen juilinta 3.päivää masussa(kuukautisten pitäis alkaa sit vasta tulevaisuudessa..)hmm

kertokaahan jos tiiätte jotakin,kiitos! :heart: :flower: =)
 
Mulla oli kp 21/29-31 alkaen palelua. Silloin siis ekaa kertaa heräsin, että mikä kp nyt onkaan. Sitten oli suun kuivumista ja noita menkkakipuja ja paha maku suussa!! Flunssa oli myös mutta alkoi jo ennen hedelmöitymistä,joten ei varmaan johtunut siitä. Sitten oli kumman vahva tunne,että taatusti olen raskaana:) Yhdet kk:t ehti tulemaan ennen plussaa:) Kuopusta tehdessä meni melkein 2v,niintuli todellisena yllätyksenä tuo plussa.Tule kertomaan,miten kävi kun olet testannut. Niin ja eka haalean plussan sain kp 25. =)
 
Oireita on, mut en tiiä ounaileeko vaan tätin tuloa :/ Siltä ainakin vahvasti vaikuttaa... Viime yönä oli huono olo jota on jatkunu pitkin päivää ja sit alko tänään menkkakivut, jotka olleet aika koviakin välillä. Rinnat myös meni tänään tosi kipeeks. Päivällä oli myös tosi outoo "painon tunnettakin", mutta tiiä nyt sit mistä johtuu. Ja maha tuuuuurvoksissa (joka normaalistikin ennen menkkoja).

Masentavaa tämä oottaminen, kun ei tiiä onko siellä masussa jotakin vai tekeekö ilkee täti tuloa :/ Oon kyllä täysin valmistautunu menkkoihin, on niin sellaset oireet. Nyt siis kp 26/24-26.
 
Heilahdin tänne vielä kertomaan lisää oireistani.
-lämpöä on ollut nyt kolmena iltana ollut 37 astetta
-olen nyt varmaan viikon ajan käynyt kerran tai kaksi kertaa päivässä vessassa kakkoshädällä (anteeksi ilmaus) normaalisti käyn pari kertaa viikossa!!
-värkki (anteeksi taas) on väljä ja valuu juoksevaa valkovuotoa. piti käydä päivällä tarkistamassa, josko menkat olisi alkaneet kun tuntu että lorahti..
-nipukka on mennyt ikäänkuin suppuun(?)
Onko nämä nyt jotain oikeita oireita edes..
 
Voi harmi Melike!!

Omia oireitani voisin kertoa, kun nyt olen plussannut haamun parina aamuna.Pikemminkin kumoan oireita, koska tässä vaiheessa ainakaan ei kummoisia oireita ole

- Ei lainkaan lämmönnousua, nytkin mittari näyttää 36.5
- Rinnat jonkin verran turvonneet, mutta eivät ole kipeät. Eivät kyllä kipeytyneet ekaakaan odottaessa
- Alavatsalla välillä repivämpiä menkkamaisia tuntemuksia, eivät kivulaita
- Ei pissata tai janota
- Valkkariakaan ei tule normaalia enempää
- Rusehtavaa vuotoa kp 23-25, vähän
- Väsyttää aivan pirusti.....
 
Täällä itse ahkeraan vierailin ja ajattelin nyt "auttaa muita" kirjaamalla oireita, mitä koin ennen plussaa ja plussan jälkeen.

ENNEN:

- kp 18/23-30 olin suht varma, että minulla oli umpisuolen tulehdus. Inhottavan tuntuinen vatsakramppi, joka kesti vuorokauden verran.
- kp 19/23-30 alkoi pieni öllö, vetkula olo. Lämmöt kohollaan.Vatsaa nipisteli.
- kp 24/23-30 alkoi väsyttää
- kp 25/23-30 aamulla nokkatukko
- kp 26/23-30 palellus, yökkö bioroskiksesta, lämmöt koholla ja tukkoisuus jatkui.. haamuplussa ilmestyi testiin aivan testiajan lopulla. Aivan hailakka-hailakka viiva. Mutta mieskin näki sen ;)
- kp 28/23-30 edellisten oireiden lisksi kipeytyi nännit ja oli iso nälkä vähän väliä-
- kp 30/23-30 pesuaineesta lähtenyt tuoksu oli mielestäni peräisin ainakin maailman kokoisesta metsämansikasta.

JÄLKEEN:
-kp 31/23-30 en enää yllättynyt kauhiasti plussasta, joka pärähti näytölle ennen kontrolliviivaa.
-kp 34/23-30 piti tulla jo kesken päivän töistä kotiin, kun oli niin heikko olo. Oksetti ja pyörrytti. Nyt vaan sängyn pohjalla toivon, että kaikki olisi hyvin..

Plussatuulia kaikille, ja muistakaa greippimehu ;) Itselläni tärppäsi siitä kierrosta, josta aloin sitä juomaan.
 
kaikki raskaus oireet oli jo viikkoja si, tein testin ja tuli negaa koska tein sen liian aikaisin (että sain oireet karkotettua).. :$
tosin rinnat ei pienentyny, nänneist kipu ei lähteny ja maha vielkin turvoksissa. :)
nytten oireena on:
rinnat turvoksissa,
nännit arat,
lämpöä iltaisin 37 kun yleensä on 36.5 (tai sitten se on kuumetta kun on nuhaakin)
nii ja maha ollu jo pitkään turvoksissa
ja testin ajattelin la tehä =) odotellaan parasta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puliina:
.. ja se nipukka on jossain kaukana, ennen siihen sormella ylsi ihan hyvin, mutta nyt ei enää niin helposti.


Sun oireet sai mun toivon vaan ylemmäs.. kääk! :LOL:

Eli paleltaa, oksettaa, alaselkää vihloo, pissalla täytyy käydä vähintään tunnin välein.. alamahaa vihlaisee välillä ja mahassa juiluu.. lämpöjä en ole mittaillut. (koskaan muista!) :LOL:
Ajattelen vaan että se on jännityksestä.

Ja vielä se nipukka. 'yletyin' koskemaan ennen ovulaatiota(tikutin siis oviksen) ja nyt en ole pariin päivään löytänyt sitä.. tänään sitten kokeilin ja meinas käsi mennä sijoiltaan kun oli niin kaukana ja kova, ei edes muljunut niin kuin ennen ovista.

Ajatukset vaan vauvoissa ja toivossa ettei mun oireet ole kuviteltuja.. tosin en koskaan ole aiemmin huomioinut minkäänlaisia oireita.. mutta mun kp:t on 'vasta' 19/34.

Tosin sain jo kp 11/34 (aloitin tikutuksen silloin) haalean viivan ja sitten seuraavan kerran vasta kp 15 ja kp 16 vahvemman. ELi voiko olla niin että olisin ovuloinut jo esim kp 10? Aika epätodennäköistä..

Meillä silti toiveet korkealla, olis se aika jo esikoisen ilmoittaa tulostaan.. yritystä kumminkin kauuuuuan! :headwall:
 

Yhteistyössä