raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
syliapina nyt kun sanoit tuosta niin huomasin että voi olla koska mulla on nyt kp 9/27-28 ja ovulaatio tuloillaan ja mul on tissit kyl vähän arahkot, ei siis kipeät niin kuin ennen menkkojen alkua mut samaan tyyliin..

toivottavasti nyt edes jotain sait selkoo mun sekavista jutuista.. :LOL:
 
=) moikka.Täällä painitaan myös oireiden parissa. Ensin hiukka taustatietoa: Esikko on 1v2kk ja huhtikuussa keskenmeno raskausviikoilla 12+4 ja sen jälkeen ollaan odotettu ja toivottu :)
Kuukautiskierto on todella epämääräinen joten oviksesta ei oo ihan varmaa tietoa ollaan siis pelattu varman päälle :) muutenkin esikon syntymän jälkeen en oo tuntenut ovista niin kuin silloin ennen raskautumista tunsin. No mutta niihin oireisiin:
*pahantuulisuus (voi myöskin olla pms)
*väsymys
*turvotus
*päänsärky
* hampaiden pesu aiheuttaa yökkimistä
* armoton nälkä kokoajan, tai luulen että se on nälkää, uskon mielummin että se on huonovointisuutta joka ei pysy kauaa poissa vaikka söisikin.
*paleltaa, iho kananlihalla kokoajan
* rinnat kipeä, ei kestä pitää pitsirintsikoita sillä ne hankaa kipeesti, ja muutenkin rinnat on sellaset että ne tuntee kokoajan häiritsevästi
*kaksi päivää ollut nyt menkkamaista jomotusta, mutta tänään ei sitten mitään muuta kuin vain ellottaa kokoajan.

Esikon odotuksen alkuajasta muistan vain sen että ensiksi kramppasi ihan kamalasti vatsassa, täytyi mennä ihan sikiöasentoon makaamaan, sen krampin jälkeen rinnat kasvo silmissä ja kipeytyi.
Toista odottaessa tunsin myös krampin vatsassa mutten niin voimakkaasti..sekä olin monta päivää pääkivussa sekä pahantuulinen..
nyt en ole kramppia tuntenut, joten sitä täällä ootellaan jotta tulisi varmuus näille oireille ;) .
Testin teen vasta kun on miehen synttärit eli 28 pv jos ei täti oo tullut siihen mennessä vierailemaan. iso :flower: :flower: kaikille plussanneille sekä :hug: kaikille jotka jännittävät omissa oireissaan.
 
Kp 25/23 menossa. Kierto ollut pillereiden lopettamisen jälkeen (05/07) yllättävän lyhyt, joten en oikein luota sen olevan vielä "kunnossa".

Tässä kierrossa en bongannut mitään selvää ovulaatiota, liekö sitä tapahtunutkaan ? Kp 23 tuli kirkas veritippa pyyhkiessä paperiin eikä piiruakaan sen enempää ole ulos mitään tullut. Vaaleanpunaista valkovuotoa hieman korkeintaan (vierasta minulle). Kohdunnapukkaa ronklailin ja se on jossain huitsin kaukana ja kovana. Lämmötkin on piirusti kohollaan. Flunssaa pukkaa, kurkkukivusta ja nenätukosta päätellen..

Ihmetyttää tuo kirkas tippanen.. menkat yleensä minulla ei ala tuommoisella kirkkaalla vuodolla.. joka häviää samantein taivaan tuuliin. :eek:
 
jonski
Puliina: Tuohan voi olla merkki raskaudesta ;) ei muutakun testaamaan!

Itsellä kp30 nyt ja kierto yleensä 30/32... Oireita on : lämmöt koholla, alavatsa kramppeja, viiltelyä. Vatsa aivan turvonnut, rinnat hieman arat(ei paljoa). Tämä lienee mielikuvitusta tai jotain... Mulla on yleensä aina ennen tätiä kaikki mahdolliset oireet.. Odotellaan :whistle:
 
Jos listaisin tänne nyt vaikka koko tuon "oire"listani, että kun ensviikon puolella testailen, ni voin sitte kertoa pitikö oireet paikkansa.. Eli:

ovis oli kp 17, arvioitiin ajankohta kahden päivän tarkkuudella ultrassa (eka clomikierto) ja tunsin selvästi oviksen ko. päivä. Nyt menossa kp 27/30-35.

Ja oiretta:
- heti oviksen jälkeen hirveä päänsärky parina päivänä, jota seuras oksettava olo, johtui varmaan tuosta päänsärystä, kun en tohtinut ottaa särkylääkettä
- myös heti alkoi vatsanviiltelyt, ja omituinen kolottelu, jota tähän päivään asti vaihtelevasti
- vajaa viikko oviksesta ruoka ei edelleenkään maistunu ja alko menkkamaiset kivuliaat alaselkäsäryt ja röyhyttäminen, joka on jokapäiväistä ja jatkuvaa, ihan sama mitä syö
- parina päivänä vatsa ihan ylösalaisin, kaikki tulee ulos mitä syö...
- Clomista luultavasti johtuneet kuumat aallot, jotka loppu vasta tänään
- nyt vilu, värisyttää koko ajan
- neljättä päivää sitten tissit turvonneet ulos normiliiveistä, ja TODELLA arat, ei kestä koskea
- oon salamannopea suuttumaan
- lämmöt oviksesta saakka jatkuvasti yli 37, normisti 36,4
- edelleenkään ruoka ei maistu, satunnaisia mielitekoja tulee, kun on oikeen kova nälkä, mutta enimmäkseen syön hedelmiä ja juon TODELLA paljon, ihan litrakaupalla päivittäin, joten vessassakin saa juosta.
- vessahätä on siinä mielessä outo, että tuntuu heti kun tulee olo että olis hätä, on heti päästävä vessaan, niinku olis pidättäny liian kauan ja alavatsaan sattuu...

Tässäpä näitä, toivon todella että ei oo pelkkiä clomin aiheuttamia juttuja, varsinkin toi tissisärky on ihan kauheeta, kun ihan paikallaanki sattuu, ne silleen vihloo...

Mutta siis puolessavälissä ens viikkoa ollaan toivottavasti viisaampia... :D
 
Moikka!
Plussasin äsken ja tulin kertomaan omat oireeni.. 5 päivää ovulaation jälkeen alkoi nännit kipeytyä, ja ovat olleet kipeät tähän asti.. Nukkuessaki joskus siihen herää.. Toinen huomattava oire on toi wc-hätä, vaikkei juo enempää niin wc:ssä saa käydä usein.. Muuta mainittavaa ei vielä, toki täti oli ekaa kertaa elämässä myöhässä.. Ja pitää vielä mainita että tää oli eka kierto, jossa join greippimehua.. 5:llä yrityskierrolla tärppäs.. Plussatuulia..
 
eli menossa kp 29/30...
-pissattaa koko ajan
-janottaa
-NUKUTTAA tuntuu etten herää mitenkään
- VAHVA metallin ja veren maku suussa ku niistän
- tunne jotta olen tulossa kipeeksi
- lämmöt ollu 36.9- 37.3 välillä
- nännit ihan törkeen arat
- ei menkkafinnejä ja kolmen päivän migreeniä!!!
- en suutu hirmuisen helposti...
-vatsa ihan hirmu isona(turvotusta)
-kahvi tökkii ja nyt jo tee myös
-ruokailuhalu on kadoksissa välillä vaikka nälättää aika paljon

mutta testauspäivä on vasta ensi viikolla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jonski:
Puliina: Tuohan voi olla merkki raskaudesta ;) ei muutakun testaamaan!

Itsellä kp30 nyt ja kierto yleensä 30/32... Oireita on : lämmöt koholla, alavatsa kramppeja, viiltelyä. Vatsa aivan turvonnut, rinnat hieman arat(ei paljoa). Tämä lienee mielikuvitusta tai jotain... Mulla on yleensä aina ennen tätiä kaikki mahdolliset oireet.. Odotellaan :whistle:
Eilen testasin ja negaa näytti. Edelleenkään ei ole mitään muutosta tilassani, ts. kuukautisia ei kuulu eikä näy. Mutta mitään masukipujakaan ei kyllä ole, eikä rinnatkaan pingottele :/

Lämmöt on kyllä edelleen koholla ja Avokki nauraa syömis-innolleni ja OIKEIN jos miettimällä miettii, niin pissalla ehkä käyn tavallista useammin.., mutta vähän tässä miettii, josko tämä Puliina vain pikkasen kaukaa taas etsii ja hakee. :D kun ois NIIIIN kiva jos olisi jo tärpännyt.

No ollaan ja kuulostellaan... PLUSSATUULIA JONSKI ja muutkin ! :)
 
Tässäpä minun raskausepäilyoireitani: (eli menossa kp 26/24-26, yk 4)

-Palelen koko ajan, sekä ulkona että sisällä
-Nipukka kova ja jotenkin supussa
-Rinnat lievästi kipeytyneet (alkoi tänä aamuna)
-Nälkä, mutta mitään ei tee mieli (jo toista viikkoa)
-Mitään menkkaoireita ei ole ja vaikka pupuiltu on, niin vuotoa ei näy (normaalisti tulee edes vähän verta, jos pupuillaan just ennen menkkoja)
-Maha on tosi outo käytökseltään, kuplii yms. mutta ei kipeä millään tavalla

Plussatuulia myös muille ja Puliina, myös minä testasin eilen päivällä negan, mutta usko ei ole vielä mennyt =) :wave:
 
Mulla "raskausoireina"
-rinnat tosi kipeät ja tuntuu isommilta
-tänä aamuna yökkö olo joka vähän helpotti pyttyä "halatessa"
-pissahätä

Tänään kp35/30-32 ja iltapäivällä tuun sit kertoon kuin kävi kun testin teen

*Muoks. ei oltu raskaana kp 38 muuttukin 1:ksi...*
 
jonski
Kuin sinulle kävi? Mulla sitten tuli täti :kieh: :kieh: ja niin taas raivokkaana päätin, että ikinä en enää oireitani tutkiskele (aina joka kerta kuitenkin sama juttu :ashamed: ) Meillä kyllä alkaa inssitkin ensi kuussa, että tää kuukausi mennään ilman mitään hoitoja. (aikaisemmin clomifen hoito)

Toivotaan, että teillä muilla olis oireet merkki raskautumisesta :heart:
 
Menossa kp31/30. Eilen testasin negan. Muita oireita ei oo kun kn on ihan kova ja takana. Ihan kun se ois menny "kiinnemmä". Muuten puuttuu kaikki oireet. Valkovuotoa on kn:ää kokeiltaessa erittäin runsaasti ollu koko ajan. Tätioireet puuttuu tyystin.

Ai niin, palelua mulla on vähän väliä, sellasia vilunväristyksiä. Ja nenän limakalvot tosi kuivat. Aina niistäessä tulee verta. Enpä tiedä voisko noi olla oireita, mut mulla ei yleensä tollasta oo :LOL:
 
Täällä menossa kp34/? (eka kierto ehkäisyn lopettamisesta) ja tänä aamuna testasin negan. Oireina alavatsan menkkakipuilu, päänsärky, jano, rinnat jotenkin painavan tuntuiset...lämmöt oli eilen vielä koholla 37,4. Illalla palelsi ja väsytti, mutta muuten olo on "normaali".

Diarmuid, mulle tuli viime raskauden alussa rv 4+ pientä tuhruilua eli vähän verta (satunnaisia tippoja). Luultavastikin sitä, kun joillakin tiputtelee kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Onkohan se sitä mitä tarkoitit?
 
Kiitos. Joo,niinpä siinä kävi, että raskausoireista ei pitänyt paikkaansa muu kuin se flunssainen olo. Se äityikin sellaiseksi flunssaksi, että täällä sitä pötkötellään toimintakyvyttömänä jo neljättä päivää :LOL:

Vai liekö jonkun sortin hedelmöittyminen tapahtunut taaskin, mutta sen jälkeen voi niin moni asia mennä vikaan. Kierron viimeinen jakso on ollut aika lyhyt, että ei kai siellä mikään kiinnittymään ehdi. Mutta jos tuokiero nyt olisi pidentynyt pysyvämmin... :whistle:
 
Terveyskeskuksen testillä on nyt varmistettu, että raskaana todellakin olen, rv 6+0.

Aiemmissa kierroissa olin huomaavinani jos jonkinlaista oiretta, mutta täti tuli aina kp 28-33. Ihan mahdollisena pidän, että jotkut oireista olivat ihan oikeita, mutta raskaus päättyi ennenkuin kunnolla alkoikaan.

Päivä toisensa jälkeen oli sellaisia fyysisiä tuntemuksia, että olin varma, että tänään kuukautiset alkavat! Mutta eivät ne koskaan alkaneetkaan, vaikka oireet vaan jatkuivat ja jatkuivat. Eriteltynä:

-pohkeita särki ja tuli suonenvetoja
-alaselkää kivisti
-alapäätä särki tykytellen, muutamana päivänä emättimess tuntui vihlaisu
-munasarjojen kohdalta muljahteli ja vihloi, mutta erona kuukautisiin se, että myös kohdun alueella oli samoja tuntemuksia
- yleensä nännit kipeytyvät oviksen jälkeen ja sitten muutama päivä ennen kuukautisia helpottaa, mutta nyt kosketusarkuus jäi. Vaatteet eivät kuitenkaan kipua tuota, vaan pitää ihan kunnolla "puristaa".
- rinnat ovat painavan tuntuiset ja joskus vihloo
- alapakaroiden kohdalla luita juimii

Kuukautisten alkuun minulla kuulumattomia oireita on lisäksi tullut:
- hurjia, tosi syviä kylmänväristyksiä silloin, kun kuukatisten olisi pitänyt alkaa
- ruokahaluttomuus, mikään ei maistuisi, ei edes vesi
- hetkittäistä, lyhytkestoista päänsärkyä
- väsymystä
- uloste on kiinteää, jopa liiankin kovaa, kun normaalisti olen aina "kuralla"
- itku on ihan hieman herkemmässä kuin normaalisti
- nenä tuntuu tukkoiselle, yhtenä päivänä kurkkukin oli kipeä
- aamulämpö jäi n. puoli astetta korkeammalle kuin mitä se oli ennen ovulaatiota
- valkovuoto on aavistuksen verran lisääntynyttä, valkoista ja juoksevaa, ei hajua
- kohdunnapukkaa koetin kahdesti ennen tk-testiin menoa, ja se oli ylhäälllä ja kivikova

Plussatuulia kaikille! Nähtävästi raskautuminen on mahdollista, vaikka menneet vuodet antavat aiheen pelätä ihan muuta.
 
Olen seuraillut tätä palstaa ja tätä ketjua jo jonkin aikaa, ja muistan Sinutkin. Varmasti tulevaisuudessa saamme lukea Sinunkin plussauutisiasi!

Olen täysin vakuuttunut, että iloisista kuulumisista on kiittäminen seuraavaa kolmea elämänmuutosta: 1) hirveän työstressin helpottaminen, kun tuli kesäloma 2) lääkärin suositteleman muutaman lisäkilon ottaminen (paino nousi 2kg, nyt olen 166cm/56kg) 3) lisäsin kevyesti liikuntaa eli aloin taas käydä salilla. Tärppihän tuli yk 5.

Olen jo pitkään syönyt säännöllisesti Multivita Raskaus& Imetys -ravintolisää sekä 2 E-epaa/ päivä. Muuten olen lakto-ovo-vegetaristi. Nyt pitäisi varmaan lisätä ruokavalioon nuo tarrasukat =)

Pidä kiinni toivosta, Luomuneito! :hug:
 

Yhteistyössä