raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Bianca72
No mulla oli tässä km. raskaudessa oireina:
*Yhtäkkinen väsymys, kuin lekalla päähän ja samalla lämmöt pomppas 36,8-37,1 ja vähän yli.
*Rinnoissa semmosia pieniä kohoamia/möykkyjä :D ja kipeet-turvonneet ja painavat.
* Punajuurisalaatti ällötti, joka yleensä on mun herkkua(ei muuten maistu vieläkään :ashamed: )
* Flunssa
* Itketti-kiukutti.
* tiesin sisimmässäni ennen testiä, että odotan :heart:

Tämä pieni kuitenkin päätti lähteä :'( ! Noh, ens kerralla tunnistan oireet sitten heti.
 
Hei!

Plussasin viikko sitten, mitä ennen ehdin kuumeilla yli vuoden. Ilman positiivista testitulosta en kyllä olisi osannut erottaa raskausoireita PMS-oireista, mutta näin jälkikäteen tunnistan tietysti muutamia eroja =) Hämäävää oli muuten myös se, etten nyt plussatessa niin paljon oireillut kuin tavallisesti ennen kuukautisia...

Tässä mun raskausoireet ja suluissa vertailua PMS-oireisiin:
- rinnat kipeytyi pian ovulaation jälkeen (sama juttu kuin ennen kuukautisia)
- mahassa, etenkin alavatsassa, nipisteli ja vihloi (voimakkaampaa ja jatkuvampaa kuin kuukautisia edeltävä kipuilu)
- nenä tukossa, aivastutti ja piti niistää etenkin öisin (tämä vain raskausoire)
- lievä pahoinvointi ympäri vuorokauden (tätä oli aiemminkin loppukierrosta)

Nämä oireet jäi raskautumiskierrossa pois:
- huimaus
- alaselkäkipu
- pääkipu

 
Pakko jonnekin päästä kuuluttamaan kehon kummallisuuksista! Esikoinen täyttää jo 11 vee joten ei ihan tuoreessa muistissa ole edelliset raskausoireet... Nyt on kiertopäivä 28 / tuntematon, oviksen epäilen olleen kp 12-15 välillä. Lähes heti siitä lähtien...

- järjettömän kipeät rinnat, erityisesti nännit (nukkuakin on pitänyt liiveissä )
- lämpöilyä (tosin iltaa kohti lisääntyvää ), tukkoisuutta, aivastelua ja niistämistä + hehkuvia poskia yhdistettynä paleluun
- todella kivuliaita alavatsavihlaisuja kävellessä, aivastellessa, noustessa, istuessa, muuten vaan...
- huimaus, pyörrytys
- hirmuinen turvotus, housukoko kasvoi pariksi viikoksi kaksi kokoa! nyt tasaantunut
- outo hajumaailma
- lievä kuvotus (liittyy varmaan vahvoihin hajuihin), ei oksettavaa, vain häiritsevää
- ajoittainen raudan maku suussa
- muuttuneennäköiset rinnat
- VÄSYTTÄÄ, sauvalenkillä piti huokaista useamman kerran tien poskessa (ei *ikinä* ole tarvinnut ennen) ja reippaampi liikuntasessio kaatoi tärisevänä sänkyyn moneksi tunniksi :eek:
- nälättää koko ajan, paino on noussut parissa viikossa ainakin kolme kiloa

Mitäs näistä saisi aikaiseksi? ;)

Nega on tullut jo testattua pari päivää sitten (Clearbluen digillä ), mutta tämä on kyllä aika outoa käytöstä mun keholtani. Yritän malttaa muutaman päivän... vaikeaa.

Muoks: miksi ihmeessä ä ja ) muuttuvat silmäniskuhymiöksi?? Niitä tuolta näppäilin pois...
 
Minä en varsinaisesti ole kuumeilija ja eksyin tänne puolivahingossa. B)

Mulle nousi viime perjantaina lämpöä, ihan mukavasti 37.3 ja siitä lähtien on joka päivä ollut aika hyvin siellä (37.2 näyttää nyt). Olen ollut TODELLA väsynyt, nukkunut jopa päiväunet parina päivänä (nukun päiväunet ÄLYTTÖMÄN harvoin, en juuri koskaan), tänään meinasin nukahtaa bussiin, aamulla ei meinaa jaksaa ylös nousta (onneksi olen kesälomalla). Vatsa on turvonnut. Pyörryttää (ei pyörrytä muuten koskaan). Olen itkenyt muun muassa musiikkivideoille, leipovalle pikkutytölle ja ihan muuten vaan (herkkä olen, mutta en ihan näin herkkä...), alavatsassa on ollut vähän kipuja. Aamuisin nenä tukossa. Normaalisti en menkkoja huomaa muusta kuin siitä, että oho, ne alkoivat. Kun viikonloppuna itkeä tirautin taas, niin ihmettelin kovin, että mikähän nyt on, kunnes loksahtelivat palikat päässäni. Hm... nämä oireethaan viittaavat raskauteen! Maksavaivojen takia olen ollut ilman rengasta pari kuukautta ja kieltämättä olemme olleet vähän varomattomia ajatuksella, että ei maailma siihen kaadu, jos lapsia on tullakseen.

Mulla on takana 2 km (vuosilta 2000 ja 2003), joten muistan hämärästi raskausoireita, mutta niin hämärästi, että tulin tänne vakoilemaan muitten oireita. Flunssaksi tämä ei tunnu kääntyvän, niin kuin ensin ajattelin. Tai sitten on omituinen ja hidas flunssa!

KP 26/28-32. Milloin sen testin voi tehdä? :heart:
 
Ei ole kyllä mikään tavallinen täti. Ei jomota, ei särje, mikä on ihan uusi kokemus näin 22 vuoden tuttavuuden jälkeen - viiltelee vaan silloin tällöin. Vuoto on jo nyt 3. päivänä loppumassa, vaikka on pillereitten ja renkaankin kanssa kestänyt aina väh. 5 päivää, ilman niitä väh. viikon. Rusehtavaa enimmäkseen ja kovin niukkaa normaaliin nähden.

Väsyttää niin ettei töistä tule mitään ja tissit kutiaa ihan säädyttömästi. Hermostuneen odottava fiilis. Emmie tiiä, mut kummaa on.
 
Mä voisin myös onnettomat oireeni tänne kirjata... :LOL: Tiedä sit onko vaan mielikuvituksentuotetta, mut kuitenkin.

:headwall:

-Painon tunne tuolla kohdun seutuvilla
-Välillä vähän etovaa oloa
-Elohiiri kiusannu silmässä useita kertoja nyt hiljattain
-lämmöt ollu 36.9, yleensä 36.5

Saapa nähä et tuleeko täti vaan entistä lujempaa tänne ja tietysti ajallaankin vielä kun erehtyy oireitaan sanoiksi pukemaan... :LOL: :headwall:
 
Pakko laittaa ittekkin tänne "oireita"..en tiä sit taitaa olla luulotautia ku iski tänään kauhee vauvakuume.mut täs olis mun oireet.
*päänsärky
*väsymys(en kuitenkaan tiä onko normaalia enempää,mut aamusin tosi hankala nykyään herätä)
*palelu(tänään palellu koko ajan,mut ajattelin et jos kipeeks tulos)
*menkat alko päivää aikasemmin ku normaalisti ja oli tosi oudot..yleensä alkupäivät runsaat ja sit hiukka "normalisoituu" mut nyt tosi niukkaa ja ehkä hieman rusehtavaakin.
*tän päivää ollu tosi oksettava tunne,eikä auta vaik syö.
*ja sit se ihme kipu alapäässä(siitä mistä muutkin ovat puhuneet)

Ei olla vielä mitään yritelty mut eipä tuo haittais vaikka tuliskin..koska kannattaa tehdä testi jos oireet jatkuu..ku noi "menkatkin" meni?
 
Jospa minäkin tänne sitten tulen, ehkä osa tosiaan mielikuvituksen tuotetta.

*väsymys
*päänsärky
*koko ajan nälkä, nälkä, nälkä
*rintojen aristus/vihlonta
*"supistelua" kohdun kohdalla kun tehnyt jotain raskaampaa (lattioiden pesu hullun lailla)
* menkkakipuja alavatsassa/ala selässä
*nyt tullut myös ajoittainen pahoinvointi
*palelu ja mummotauti

Tänään menossa kp 33/28 ja nega testejä tehty jo useampikin. Ensi viikolla lisää testailua ja kolmonen oli toiveissa. Jospa se tyttö tekis sieltä nyt tuloaan, kun kaksi poikaa jo löytyy.
:whistle: Pojista saanut helposti plussat testeihin.
 
Hurlumhei
Minäkin uskaltaudun.. Tänään kp 29/28 ja ekoja luomuja odotellaan pillereiden lopettamisen jälkeen. Ovisoireet tunsin todella (!) voimakkaina aika tasan kierron puolivälissä ja tuntui, että olin kipeämpi kuin koskaan menkkojen aikaan!! :eek: Nyt pari päivää on enteillyt menkkoja alkavaksi, mutta mitään ei näy eikä tuu... :whistle: Oireina nyt;
* paineen tunne molemmilla puolin alavatsaa..
* juiliminen..
* rinnat EI yhtään arat (yleensä todella arat)..
* vilunväreitä..
* vatsa toimii välillä jopa "liian" hyvin..
* ohimenevä nopea etova olo..

No tätiä varmasti enteilee ja kiertokin varmaan sekaisin ekoista luomuista, mutta jännää silti tää odottaminen!! :p
 
tulin sit minäkin listaileen oireeni =)
eli kp olis 19/27-35 ja oireet ovat:
- rinnat isontuneet, painavat ja tosi kipeet
- huimausta
- alavatsa kipeä välillä
- lämpö yli 37 koko ajan
- maha niin turvonnu kuin olis jo 3-4 kuulla
- tunne vaan et nyt kyl oon raskaana

ens viikon lopulla taitaa uskaltaa vasta testailla et viel sais muutaman päivän kituutella.
toivottavasti tääl monien oireet olis sitä oikeaa oireilua :)
 
Meillä takana yritystä vuosi, yhtäkään plussaa en ole nähnyt - vain kerran roskishaamun :( Nyt ois kp 21/25-26. Oviksen tikutin kp 11 ja kp 12 ja ovisoireet oli hyvin selvät: kirkasta venyvää limaa, kipuja ja haluja. Eilen iltapäivällä huomasin wc:ssä, että paperiin tuli pari kirkasta veriviirua. Sen jälkeen ei mitään. Huimausta on ollut useampana päivänä; tämä ei ole sinällään outoa, koska mulla on alhainen verenpaine, mutta omalla kohdallani se on outoa, yleensä ei huimaa ja pyörrytä alhaisesta verenpaineesta huolimatta. Lisäksi on nälkä koko ajan ja paleltaa. Oudointa ja pelottavinta on kuitenkin se, että nyt heräsin aamyöstä todella kovaan alavatskramppiin ja sellaisiin supistaviin tuntemuksiin. En enpää voinut tuon jälkeen nukkua vatsallani, vaan selällään tai kyljellään, koska vatsaan ikään kuin painoi jotenkin.Yleensä mulla menkat oireilee tasaisena jomotuksena. Lisäksi kun kävin aamulla suihkussa, niin "alakertaa" jotenkin pakotti hetken ajan...En osaa kuvata tuota tunnetta tarkemmin, mutta ei mulla yleensä ole mitään emätintuntemuksia...? Rinnat on turpeemmat, mutta niin ne on aina ennen menkkoja. Että ota näistä nyt sitten selvää. Pessimistinä epäilen tädin kaartavan yllärivierailulle ennen aikojaan :headwall: No, sitten jatketaan vielä kesken olevia lapsettomuustutkimuksia.... :headwall:
 
Täällä myös yksi lähemmäs kolmekymppinen ilmoittautuu. Aikaisemmassa raskaudessani kotitestit eivät näyttäneet edes vkoilla 15 raskautta joten olen nyt varannut gynelle ajan oireideni takia. Oireitani olleet: alavatsakipu tai ns.juiliminen(taudit jo suljettu pois,koska niitä kysytään aina kuitenkin), nännit nöpöttää koko ajan (olleet sisäänpäinvetäytyneet ennen), hiukan aristaa sivuilta, jatkuva pissahätä,suuta kuivaa, aivastukset ja nenän tukkoisuus, finnit (ei koskaan ennen),itkuherkkyys, mitään ei tee mieli, mutta silti maha murisee usein (tavatonta tämäkin), hajut voimakkaita, yhdynnässä limakalvot aristivat, mahan voimakas turvotus etenkin iltaisin, syke nopeampi kuin ennen ja tolkuton väsymys.Nää kaikki voi tietty olla ihan jotain hormonihäiriöökin. Mulla on endon hoidoksi pillerit eikä niistä ole aiemmin tullut mitään. olen tunnontarkka pillereiden kanssa mutta ekaa kertaa unohtui 11h ajaksi alkupuolella laattaa. tiistaina olen viisaampi! =)
 
Hei kaikille, uusi minàkin. yk 1 vasta menossa mutta tàmà kierto onkin poikennut edellisistà, tiedà sitten miksi! en ole koskaan ovista bongaillut enkà juuri tuntemuksistakaan huomannut, kierto ollut yleensà pitkà (35 pvàn tienoilla) ja epàsàànnòllinen. Nyt kolme viimeistà kiertoa on olleet 27-29 pvàà.

Tàssà kierrossa kp 10 (eli 8 pvàà sitten) oli tosi omituinen kova kipu vatsassa vasemmalla ja siità làhtien ollut vatsa tosi turvonnut ja vihlontaa/ repàisykipuja tuntunut vaihtelevasti muuta joka pàivà, nyt muutaman pàivàn ollut aika "helposti àrsyyntyvà" ;) ja làmpòàkin on hiukan. Niin ja eilen ja tànààn ollut ihan tavallisuudesta poikkeavasti òklòttàvàà oloa. Kp 10 tuntuu kyllà aika aikaiselta ovikselle, varsinkin kun kierto on yleensà ollut tosi pitkà! Eilen vasta eksyin tànne lukemaan mahdollisia raskausoireita, ja ihan yllàtti kun niin samanlaisia tuntemuksia on ollut nyt kuin muillakin yrittàjillà.. mutta kun mielestàni on ihan liian aikaista.... Taitaa olla ihan jotain muuta. Olisihan tuo melkein outoa jos heti ekassa kierrossa tàrppàisi.

No jààn rauhassa odottelemaan enkà ainakaan testaile mitààn ellei kierto nàytà venyvàn liikoja. Ja yritàn ajatella muutakin.. :D
 
Pitipäs sitten mullakin lopulta rekisteröityä, taustailun jälkeen. Pakko tulla kertomaan omistakin "oireista".. Järki sanoo, etten mie raskaana ole, mutta tunteet ei millään suostu sellaista uskomaan. :p Emme siis ole yrittäneet lasta tarkoituksellisesti, mutta pillerit olen jättänyt pois kuukausia sitten, eikä kondomia tule aina käytettyä, sillä jos lapsi on tullakseen, se on enemmän kuin tervetullut. :) Ja niistä oireista. Mulla oli ovis n. 8 päivää sitten, bongasin sen selvästi. Nyt on muutamia päiviä palellut kovasti, vatsaa turvottanut minullakin varsinkin iltaisin. Toissapäivänä tuntui alaselässä menkkamaisia kipuja, ja sen jälkeen alavatsaa on nipistellyt, ja vihlonut. Nälkä on jatkuva! Väsyttää oudon paljon päivällä ja illalla. Itkukin meinaa helposti tulla. ;) Rintoja aristaa ja pää on ajoittain kipeä. Suurin osa näistä kai meneekin kuukautisisoireisiin, saas nyt nähdä. Toiveet vaan on niin suuret.. Ja oireet varmaan suurenevat, kun kehoaan tarkkailee nyt niin kovasti. Jospas sitä ens viikonlopulla testailis. Jos on enää testaus tarpeen siinä vaiheessa. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-82:
No listataan tännekin nyt jotain luulosairauksia, niin voi taas seuraavassa kierrossa tulla näitä lukemaan ja laskeutua maanpinnalle...
Eli 21/28 tänään, eilen oli outoa kipuilua alamahassa ja tänään on pistänyt kummasti myös kylkeen. Valkkaria on ollut melko runsaasti maitomaista sekä kirkkaampaa. Dpo 3 lähtien ollut ällötysoloja ajoittain. Eilisestä asti ollut nokka taas kumman tukkonen ja limakalsvot kuivat nenässä, mut niin mulla on aina ennen mensuja. Seksin himot yllättävän korkeella (johtunee siitä kun ei ole hetkeen saanut) :LOL: Kummallisia näppyjä naamassa, rintakehässä, ehkä johtuu hikoilusta kun on ollut niin kuumat kelit... Tisseissä ei ole mitään tuntemusta...
Jooh tässä nämä mun luulosairauden oireet :p

Onnittelut tännekkin mirkulle :D
Pitää nyt vielä tulla tänne sanomaan kun bongasin tämän taas, että ei nuo olleetkaan luulosairauksia vaan oireita raskaudesta :D 12.8 31/28-30 tein plussa testin!

Jouskis 7+2
 
Onnea jouskis! :hug:

Itsellä on pitkään ollut jo jonkin näköisiä oireita..

Vatsan nippailua
Rinnat arat
Alaselän kivut
suu kuiva ja paha maku
kiukkuisuus ja itkuisuus
päänsärky
armoton väsymys

Nyt sitten menossa kp 37/22-37 ja muutama päivä sitten osa oireista hävisivät kuin veitsellä leikaten. Huomenna siis testailemaan.. katsotaan miten käy.
Ehkäisyä ei olla käytetty neljään vuoteen ja 2 keskenmenoa takana. Uskaltaakohan sitä toivoa.. :) Esikoisesta siis haaveilemme..
 
Kiitos pippur!
Toivottavasti olisi teillä nyt tärpännyt kun noin pitkään on yritystäkin ollut ja joutuneet surulliset km:t kokemaan :( :hug:
Täällä pidän sinulle kovasti peukkuja b :saint: d :heart: :heart:
 
Kaikki raskausoireet ovat siis hävinneet maille tietämättömille. Ainut mikä on, on ihan kammottavat alaselän kivut. Kp 40/22-37 menossa. Kaksi testiä olen tehny ja kummatkin negoja.
Nyt tässä heittäny jo hanskat tiskiin koko asian kanssa.

Tänään aamulla sitten tuli paperiin ihan pikkaisen punertavaa ja koko loppupäivänä ei mitään. Yleensä kun mulla alkaa menkat niin on eka päivä se pahin vuotopäivä.

Aikasemmissa raskauksissa on siis vähän tullut paperiin punaista jonka jälkeen oon plussannut.

Jos ei siis yön aikana ole alkanut menkat niin aamulla on miehen tehtävä lähteä apteekkiin. Kun sitä niin palavasti haluan tietää.. Voi kumminkin olla turhaa ja minä liian hätäinen.

Aina saa toivoa kovasti.

:wave:

Katsotaan siis miten käy. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
tulin sit minäkin listaileen oireeni =)
eli kp olis 19/27-35 ja oireet ovat:
- rinnat isontuneet, painavat ja tosi kipeet
- huimausta
- alavatsa kipeä välillä
- lämpö yli 37 koko ajan
- maha niin turvonnu kuin olis jo 3-4 kuulla
- tunne vaan et nyt kyl oon raskaana

ens viikon lopulla taitaa uskaltaa vasta testailla et viel sais muutaman päivän kituutella.
toivottavasti tääl monien oireet olis sitä oikeaa oireilua :)
tääl ei viel ole plussaa tullu vaik kierto 29/27-35, mut oireita edelleen ovat:
-huimaus tosi paha välillä
-alavatsakivut
-lämmöt 37,8-38.4 välillä koko ajan
-oksettava olo
- rinnat arat
- nälkä
-jano
et odotellessa....
 
Menossa on kp 29/31-32. Ja sitten oireita..
-Kuvotus melkein kokoajan(ei yöllä, eikä heti herätessä)
-nälkä, heti aamupalan jälkeen aloin miettiä lounasta:)
-paleltaa
-paha maku suussa
-nivusia vihloo
-vatsassa nipistelee
-väsyttää
-vatsaa hiukan turvottaa
-oudon voimakkaita hajuja ja makuja(eilen maistui kynsilakka suussa, vaikkei sitä siellä ollut)

Siinä nyt muutamia:) Mulla on kyllä ollut samoja oireita joissain kierroissa, vaikken ole ollut raskaana. Viime kierrossa ei ollut mitään, mutta sitä ennen on ollut kiertoja, että olen ollut ihan varma, että olen raskaana. No nyt on ehkä hiukan enemmän tätä kuvotusta, niin ja viini ei maistunut eilen sitten ollenkaan:)
Jännittävää!
Koskas aiot testata päärynärouva?
 

Yhteistyössä