raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
voivoi
unohdin vallan sanoa että on ollut myös tooooodella väsy,koko naamaan ilmestynyt paljon näppyjä ja finnejä,närästys ja mahassa läski olo.tiedä sitten onko aivan tavallista ennen menkkoja.yleensä kun tulee itkuisuuskin viikko ennen kuukautisia.no,katsellaan.
 
Olen monta päivää saanut pidettyä tämän palstailun kurissa ja nyt ku kuukautisten alkamispäivä pitäs olla ihan justiinsa, mutta ei menkkoja niin mietityttää asia koko ajan.

Eli siis eilisestä lähtien olen tuntenu itteni valtavaksi. Tuntuu ku pursusin kohta itsestäni ulos. :headwall:

Noin viikon ajan on särkeny rintoja, aluks oikeestaan rintojen ympäriltä, mutta nyt vähitellen myös nänneihin tullu pistelyitä.

Tänään palelee illalla. Lämpöä yli 37 astetta.

Tunnekohtauksia: raivoa, itkua, naurukohtaus...

Silmät huurussa :LOL:

Finnejä ollu viime viikosta alkaen ja ne on VALTAVIA!

Alapäässä asiat eri tavalla, ollu kutinaa nyt myöhemmin tullu valkovuotoa...

Jokohan nämä jo riittäisi oireiksi?


:) Jännittää!
 
Mulla oli ensin vaan rinnat kipeet, ja alamasuu vihmo välil oikei rajustikkin. Sit alko loputon väsy.. nukun yöllä,aamulla,päivällä, illalla...ja nälkä on kova :D sittemmin onkin ollut nännit ihan arat. tein testin, selkee negatiivinen..toisen testin, selkee negatiivinen..menkat 3 pv poissa..PLUSSA! haalee mutta PLUSSA!! rv.5 :) eli lykkyä teillekkin!
 
tänään kp27 oon tehnyt negatiivisen testin, vaikka kaikki oireet on olevinas löytyneet... menkkojen aika ei kyllä ihan vielä ole, kierto kun hiukan heittelee... ja testikään ei tainnut olla ihan herkimmästä päästä... ja heti negatiivisen tuloksen jälkeen tuli olo, että tätihän sieltä on tulossa... eli odotellaan, odotellaan ja odotellaan kumpi tulee, täti vai plussa...
 
Tässä vielä odotellaan menkkoja alkaviksi... En ole varsinainen vauvakuumeilija, mutta epäilen että saattaisin olla raskaana.

Oireita:
- Pari päivää ovulaation jälkeen järkyttävä päänsärky (migreeni?), oksentelua jne
- nännit ollut kipeät ovulaation jälkeen, ja ovat edelleen!
- nänneihin tullut vaaleita nystyröitä/näppylöitä
- Alavatsaa nipistelee, kuin joku nyppisi pinseteillä, vähän kuin menkkakipuja, mutta paljon lievempiä. Yleensä menkkakivut alkavat mulla päivää kahta ennen menkkoja, mutta nyt ollut ovulaatiosta lähtien oikeastaan...
- ILMAVAIVAT!! n. 5 päivää ollut kamalat ilmavaivat, varsinkin röyhtäilyttää aivan koko ajan.
- Vatsa turvonnut (johtunee siis ilmavaivoista...) ja olo tukala
- Hajuaisti parantunut, ja välillä ihan tututkin hajut (esim. kotona) käy nenään ja tulee "huono olo".
- En tiedä voiko tätä laskea oireeksi, mutta ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on ollut kaksi kertaa elohiiri silmässä, kahtena peräkkäisenä päivänä (eilen ja toissapäivänä).
- eilen vihlaisi todella kovin ihan häpykummun päältä, mitä lie sitten oli...
- HIRVEÄ VÄSY JA NÄLKÄ jatkuvasti!! mä en edes muista koska olisin ollut nälissäni ja nyt tuntuu että oon kokoajan, vähän väliä oikein sattuu mahaan kun on niin nälkä ja sitten väsyttää... Haukottelen n. 100 kertaa päivässä :|
- Semmoinen tunne, että olen raskaana, vaikka en tiedä haluisinko edes olla, mutta jotenkin on sellainen olo että olen! en osaa selittää.. En ole aikaisemmin ikinä edes pohtinut raskauden mahdollisuutta, mutta nyt jotenkin kroppa ihan sekaisin ja outona ja ajatukset!! nään vauvaunia jne.. en ymmärrä

Noo, tulen ilmoittelemaan mikäli menkkoja ei näy ja mikäli oireet tiesivät raskautta. :whistle:
 
mun tekis mieli nukkuu koko ajan. ja alavatsaa nippailee. ja maha tuntuu kauheen turvonneelta.
kuin kauan teil on jatkunu tota vatsan nippailua? mulla on ollu jo 1,5 viikkoa. yksi päivä oli välissä ettei tuntunut mitään mutta muuten on ollut joka päivä. varsinkin kun venyttelee kääntää kylkeää sängyssä....yms...
 
Täällä myös mahan vihlasuja,alaselkää juilii,suonenvetoja,NÄLKÄ!!!!!kokoajan :p Ja ikävintä on ummetus!!! |O Menkköjen pitäis alkaa viimeistään maanantaina 7.6. Kuitenkin on ollut jo ainakin viikon sellainen olo että olen raskaana, mutta olen jo mennyt hosumaan ja tehnyt yhden negatestin mikä rysäytti mut alas pilvilinnoista :D Toisaalta ihan hyvä vaan.

Pakko mainita että esikoisesta mulla ei ollut mitään oireita ennen rv25!!!! Siis tietysti tunsin liikkeet ja näin mutta olo oli mitä hehkein! Ei näpyn näppyä missään ja olin elämäni kunnossa! :heart: Mutta sitten alkoikin selkä reistailla :/
 
tulin vaan päivittämään tilannetta...
Menkkojen pitäisi alkaa tänään/huomenna. Toissapäivänä oli hullun kipeät menkkakivut, mutta eilen ja tänään EI MITÄÄN. Pientä nipistelyä lukuunottamatta. Vatsa ihan kuralla (-> syönyt jotain huonoa?).
Maanantaina se on kai testattava mikäli menkat eivät ala (mulla aina todella säännölliset.)
 
-alavatsakipuja
-itkuherkkyyttä
-rinnat aristaa
-päänsärkyä
-Alavatsaa turvottaa , sellainen kiristävä tunne

Muuten ihan hyviä oireita , mutta kun mulla on nuo samat joka kuukausi , olen sitten yrittänyt vauvaa tai en. Mulla siis ihan menkkaoireina nuo kaikki.

Mun tilanne on vielä sikäli hankala , että ensinnäkin mulla alkaa olla ikää. 38 ei ole mikään teini enää. Ylipainoa on jonkin verran , se voi kuulemma vaikeuttaa raskaaksituloa. Samoin vuorotyö , teen myös yövuoroa. Ja olen luovuttanut munasoluja , mikä saattaa sekin vaikeuttaa ..
Ja vaikeinta kaikesta on se , että olen lesbo. Mulla ei ole miestä , jonka kanssa lasta tekisin , siis omaa sellaista , jonka kanssa tehdä vauvaa "luonnollisella" menetelmällä. (ajatuskin on vähän oksettava , vaikka olen jo olemassaolevat lapseni heterosuhteessa tehnytkin)
Mulla on kyllä yksi tuttu mies , joka luovuttaa tarvittaessa , ongelmana on vaan välimatka , kun ei asuta samassa kaupungissa .
Jos mulla olisi mies , jonka kanssa pystyisin lasta yrittämään joka kuukausi , olisin huomattavasti paremmassa tilanteessa kuin nyt. Mulla on siis kaikki nuo oireet , ja veikkaanpa , ettei onnistunut tälläkään kertaa.
Olen yrittänyt inseminaatiota myös lääkärissä , mutta se on todella kallista (noin 500e / yritys) , eikä siihen oikeasti ollut varaa kuin muutaman kerran vuodessa.
Että näin meillä , olkaa onnellisia paitsi heteroseksuaalisuudestanne , niin myös miehistänne =)
 
Hei Ystäväiset,

Aloitimme "vauvanhankintaprojektin" muutama kuukausi taaksepäin ja viimeaikoina olen kahlannut kaikki aiheeseen liittyvät palstat läpi useaan otteeseen. Vauvakuumetta "poden" siis ensimmäistä kertaa elämässäni nyt 28-vuotiaana ja taitaapa ollakin korkeaa sellaista.

Kävin gynellä kun olen kauemman aikaa kärsinyt tiputteluvuodoista ja kierto on melko pitkä, n. 35-40 ja sain vaivaani Terolutit otettavaksi kiertopäivinä 17-26. Oviksen bongasin omasta mielestäni jo kp 13 (molemmat viivat oli haaleita mut se ovisviiva oli selkeesti vahvempi kontrolliiivaa). Pari päivää oviksen jälkeen rinnat kipeytyivä ja tuntuvat koko ajan kuumilta! Kun luin tämän mahd. oireet ketjun niin joka päivä löytyy uusia oireita.. mutta tarkkailenko itseäni vaan eri tavalla, onko kaikki kuviteltua.. Selkeimmät oireet, jota en kuitenkaan varmasti kuvittele on tuo rintojen aristus sekä mahdoton nälkä koko ajan. Reisiä pakotti parina iltana myös, ikäänkuin kasvukipuja joita oli joskus lapsena. Nyt menossa kp 21, eli olen ottanut viisi noita Teroluteja, voisiko nuo oireet nyt kuitenkin johtua todennäköisimmin niistä? Ne kyllä alkoi miltei heti oviksen jälkeen.
Apua, pitäisiköhän minun olla Terolut-keskustelussa, en halua, haluan olla täällä raskausoireilijoissa :LOL: (ainakin sellaisia toivomassa)

No, tiedänkin jo ettei kukaan osaa sanoa mulle mistä oireeni johtuvat, ehkäpä joku osaa kertoa onko Terot aiheuttanut noita vastaavanlaisia oireita? Niin ja ainiin - se tiputteluvaiva johon sain ne, ei ole auttanut vaan 3 pvä sitten alkoi taas pientä tuhruttelua, joskin huomattavasti vähäisempää kuin aikaisemmin.

Huoh - kiva jos joku jaksoi edes lukea
:)
 
No niin jos mäkin sit tungen tänne :D Nyt kp 21/28 ja tipun korkeelta jos ei nyt ole tärpännyt! Oireet on ihan erilaiset kun normikierrossa mut mistäpä sitä silti tietää jos kroppa tekee pilaa ja sit se täti tuleekin.

Eli ovis oli kp14 ja sen tuntee kun olen päivän aivan sairaan kipeä kun munasarjoja kivistää.

-Nyt muutaman päivän ajan pissa haissut tosi vahvalle ja ehkäpä hiukan lisääntynyt vessassa käynnin tarve, mut suurin juttu on se et kun pidättää silleen kun normaalisti ettei mee heti vessaan kun on hätä niin tuntuu kuin virtsarakko hajois eikä pysty pidättään ja sit kuitenkaan ei ollut kovin suuri hätä... Outoa...
-Nännit kipeyty tosi kipeäks muutama päivä sitten. Nyt eivät ole enää niin kipeät mutta rinnat on tosi kovat ja turpeat ja kuumat!
-Mulla on ihan yli ultra super onnellinen olo josatain syystä kun yleensä tässä alkaa se kiukku vaihe
-Ja sit kn on tosi turvonnut, pehmeä, melko ylhäällä ja yleensä se on sormen verran auki mutta nyt on ihan kiinni ja alapää on muutenkin jotenkin turpea
-Ihan kun alavatsan hormoniviiva olis tullut esiin (esikoisesta oli todella vahva napaan asti)
-Alavatsa tuntuu turvonneelta (mut erilailla kun yleensä)
-Eilen juili alaselkää toi paljon ja oli menkkamaisia kipuja iltaa kohden alavatsalla
-Illalla alavatsalla oli samaa nipistelyä mitä aiemmista lapsista joita luulin tulehduksiks kun testit näytti eka negaa
-Kävellessä eilen lenkillä munasarjoihin "pisti" ilkeesti
-Yks päivä oli takareisissä jännää nippailua mitä mulla oli aiemmissa raskauksissakin.
-Nenä tukossa aamuisin (pitäs varmaan imuroida makkari)
-Ei ole kylmä eikä kuuma vaikka yleensä palelen menkkojen alla ihan tajuttomasti tässä vaiheessa kiertoa. Lämpöjä en osaa mitata joten en sit tiä mikä niiden tilanne
-Pyörryttää ihan tajuttomasti

Aika aikasin oireet on alkanut jos olen raskaana mutta toisaalta ehkäpä kiinnittyminen olis tapahtunut kp19 kun silloin juili uudelleen munasarjoja kipeästui ensin vasemmalta ja sit oikealta
 
jonski
Hmmmm.....

Mulla on aika erikoinen tilanne. Olen testaillut pari negaa pari viikkoa sitten. Mulla on kierto jotain luokkaa 70 nyt. Oireet kuitenkin jatkuu ja jatkuu.... Otin terolut kuurinkin, mutta ei apua. Oireina rintojen arkuus, lämmöt koholla, alavatsalla painon tunne, nenä vuotaa ja erittäin kiukkuinen olo. Kaikesta pahin on väsymys!!!! Saatan mennä yöunille jo klo 17!!!

En ole testaillut enää, olen niin epäluuloinen, kun lapsettomuutta takana jo 4 vuotta. :/ Olen kyllä lukenut paljon noita myöhäinen plussa juttujakin, mutta... Jotenkin ei vaan uskalla enää pettyä, mutta oireet on ollut jo 3 viikkoa!! Ajattelin odottaa vielä hetken ja sitten on pakko...

++++++ puhureita kaikille jännääjille!! :D
 
Liityn mukaan pohdiskelemaan oireita.

Ei olla vielä varsinaisesti yritetty lasta, mutta "vahinko" on periaatteessa mahdollinen.

Mulla on ollut tässä kierron keskivaiheilla mennkamaista kipua. (ei ole koskaan ennen ollut mitään ovis-kipuja tms.)

Lisäksi edelliset menkat oli todella niukat. (en muista että näinkään olisi ollut ennen, aina tosi runsaat menkat)

SItten on ollut itkuherkkyyttä, joka on myöskin aivan uusi piirre :)

Luulisin että toiveajattelua vain, mutta hauskaahan näitä on pohdiskella!
 
Miepä täs pölisen tännekii pohdintoja :D mul ei muita oireita olis, kuin mahakipuilua ja tuhruilu ei oo alkanu. Nyt 26/26 ja yk7 (km 04/08). Tuhruilulla alkanu aiemmin monen monena pvänä enne kunnon vuodon alkamista, viimeks 4 pvää ennen. Huomen pitäs menkkojen alkaa ja tännää on siis dpo13. Lämmöt 37,3-37,4 nurkilla. Testasin negan tänään, tosin muuttui se roskishaamuksi viimeistää parin tunnin päästä :D Kylkeen tuikki yks pvä tosi kovaa ja vvuoto on kirkasta (yleensä ollu tahmeaa enne menkkoja). Noh, saa nähä :D

*muoks nii ja ajoittaista kuvotuksen tunnetta on, etenki jos ei oo syöny. Ja painajaisia oon nähnä useampana pvänä :p
 
jaahas jos miekin näitä oireita laitan ..vai menkatko alkaa...1 tai 2.8 menkkojen alkamispv..

kylmä ja kuuma ...maha turvoksissa..valkovuoto runsasta..väsy ja nälkä.. :whistle: kiukuttaa ja itkettää ja nukunkin kun mikäkin eilen töiden jälkeen 3hja yöunet 11h.. :/

nooo ootella vielä...
 
Mie sain haamun rfsu:n liuskatestillä!! Eli mun oireet oli tosia!! :heart: Ja roskishaamukin muuttui ehdaksi haamuksi! Ja eilen mul oli hirmusen kuuma ja lämmöt 37,6 (mikä todella mietitytti, mut en uskaltanu toivoo ku oli torstaina eli dpo14 tullu tuhruvuotoa). Että tämmöisiä oireita :)
 
No listataan tännekin nyt jotain luulosairauksia, niin voi taas seuraavassa kierrossa tulla näitä lukemaan ja laskeutua maanpinnalle...
Eli 21/28 tänään, eilen oli outoa kipuilua alamahassa ja tänään on pistänyt kummasti myös kylkeen. Valkkaria on ollut melko runsaasti maitomaista sekä kirkkaampaa. Dpo 3 lähtien ollut ällötysoloja ajoittain. Eilisestä asti ollut nokka taas kumman tukkonen ja limakalsvot kuivat nenässä, mut niin mulla on aina ennen mensuja. Seksin himot yllättävän korkeella (johtunee siitä kun ei ole hetkeen saanut) :LOL: Kummallisia näppyjä naamassa, rintakehässä, ehkä johtuu hikoilusta kun on ollut niin kuumat kelit... Tisseissä ei ole mitään tuntemusta...
Jooh tässä nämä mun luulosairauden oireet :p

Onnittelut tännekkin mirkulle :D
 

Yhteistyössä