raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Käärme:
Täällä kierto menossa vasta 15/28, mahaa "turvottaa" ja itku tosi herkässä. Kumma kun en ole itkeny tihrustanu pitkiin aikoihin, ni nyt on toooosiiii herkässä, joka asia tuntuu pahalle. Liekkö tää sitä vai ei :snotty:
Ei varmaan vielä ole raskautta, kun eikös sulla nyt just pitäs olla oviksen aikoja menossa. :) En halua siis masentaa, mutta nyt kiertopäivien mukaan ennemminkin pupuilu hetket kovat pitäs olle menossa. ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Janet:
Mistähän alkaisin?
Mulla on ollu järjettömän kipeät rinnat ja nännit jo pitkään (on yleensäkin menkkojen aikaan muttei todellakaan noin aikaisin). Alavatsaa juilii menkkakipumaisesti, kerran tuli aivan pieni tippa verta. Kerran myös vihlaisi tosi kovaa, samoin pari kertaa on tullut yhtäkkiä vähän huono olo, pyörryttää. Väsyttää koko ajan. Itselleni täysin ennenkuulumaton juttu, närästys, on myös yhtäkkiä ilmestynyt kuvaan. Ja pari kertaa olen mitannut lämmön, mittari on näyttänyt 37,2 ja 37,4.

Tää on hämmentävää koska me ei olla mitenkään erityisesti yritetty lasta (siis toki annettu lupa tulla ja iloisia ollaan jos näin on), eikä mun laskuilla noi päivät oikein täsmää. En usko että olen kaikkea voinut kuvitellakaan koska en edes tiennyt näiden olevan mahdollisia raskausoireita! Ihmettelen kylläkin miten ne voi alkaa niin aikaisin. Menkkojen pitäisi tulla vasta ensi viikolla.

Mietin tässä myös sitä että jos en ole raskaana niin mikäköhän vaivaa? Ei tää nimittäin aivan normaalia ole. Voikohan kysymyksessä olla joku kauhea tulehdus?

Plussasin tänä aamuna! Sen vaan sanon että oireet tulivat todella aikaisin, varmaan ihan heti oviksesta. Huhhuh, pää pyörällä. Onnellisesti.

Paljon onnea ja plussatuulia kaikille sitä toivoville!
 
Alkuperäinen kirjoittaja simppu82:
tylsää, tein äsken testin kun olin niin varma että oisin raskaana... negaahan se näytti. toisaalta nyt on kp28/?? kun lopetin pillerit vasta tossa helmikuussa ja en oikein tiedä mikä se oma kierto sitten onkaan. aikoinaan oli luokkaa 32-35, eli ehkä toivoa on vielä... harmittaa kun olin niin kärsimätön ja testasin jo, nyt vaan ajattelen että ehkä testi ei vielä näytä vaikka olisinkin raskaana.

oireina on mm:
alavatsan nipistelyä ja menkkamaista kipua (jo 2vkoa)
selkäkipua
ruokahaluttomuus ja huono olo
omituinen väreilyn tunne rinnoissa

kaikkihan tää voi vaan enteillä vuosisadan tulvaa :)
nyt siis kp33 ja testi nega. ärsyttää, miksei ne menkat vois vaan alkaa niin loppuis tää arvailu. ei tota testailuakaan viittis kauheesti harrastaa, mutku on kärsimätön luonne... onko muita oireilijoita?
 
joo tääl kans oireillaa toivon mukaa plussaa.. Nyt ois kp:28/28..masua nippailee välillä ja nälkä=oksettaa..jotku tuoksut saa kans palan kurkuu ja pakko vaihtaa maisemaa ettei vaan oksennus ala lentää..näin täällä..oispa plussaa..30.3 ajattelin vasta testata jos on aihetta :D
 
Mä oon ihan uus täällä Kaksplussan foorumeilla. Nyt viimeistään oli pakko luoda tunnukset, jotta pääsis kertomaan jollekin samassa tilanteessa oleville, missä mennään. Mulla alkoi melkein heti oviksen jälkeen lähes jatkuva nippailu masussa. Eilen ja tänä aamuna on ällöttänyt ja oksettanut. Eilen aamulla en tosiaan saanut edes aamukahvia alas, vaikka yleensä aamu starttaa kolmella kahvikupposella. :eek: Nyt illalla paha olo tuli uudestaan, sitten välillä mua paleltaa ja välillä on taas ihan kuuma.

Meillä on takana vain yksi yrityskerta, joten mun on vaikea uskoa, että heti olis tärpännyt. Mutta jos niin on, mä oon onnesta sekaisin. :D
Nyt pitäs siis malttaa odottaa kaksi viikko, että olisi hyvä aika testata.
=)
 
kp 36 eikä tätiä näy ei kuulu... meinaan odottaa vielä viikonlopun yli, ja sitten testata. oireita ei kyllä enää ole kauheasti. mahaa nipistelee ajoittain ja hajuaisti tuntuu herkistyneen (niin käy kyllä aina kuukautisten aikaan), mutta muuten olo on hyvä. toivoisin todella olevani raskaana, mutta meilläkin on vasta eka yk menossa, joten yritän olla innostumatta liikaa.

tahtoisin kuulla lisää oireilijoista, joilla ei ole vielä sitä plussaa... tsemppiä kaikille ja toivottavasti niitä plussia pärähtelee kaikille sitä toivoville!
 
mulla menkkojen vika päivä (kp7 ) alko sattumaan mahaan... en tiiä oliko ovulaatiokipuja vai mitä! Kesti pari päivää, taukosi pariksi päiväksi ja kp 14 iski oikealel puolelle alaselkään kova vihlaieva kipu, kesti sen päivän. Sitten kipu jatkui aina kp 19 asti jomottelevana...
Nyt siitä asti masua turvottanu, pientä juilimista alavattassa ja ihan alhaalla, siellä karvoituksen paikkeilla kipuilee! OUTOA! :eek:

Mut näiden lisäksi tissit turvoksissa, ajoittaista nännien kipanointia ja oksuoloa jos ei ole syönyt. Aika varman kuuloisia oireita.... mutta who knows?! :LOL:

Mulla nyt siis kp 26/31 (tai jotain, ei oo ihan varmoja noi kiertopäivät) Jos olis mahdollista, voisin melkein veikata että mä ovuloin kaks kertaa tässä kierrossa!!! :LOL:

Eli aikas jännät paikat mulla. Lauantaina teen ekan testin ja sit uudestaan kunnes täti tulee tai viiva tulee!!!
 
Laitan ihan itellekkin tänne ylös mitä mulla on ollu. Eli kierron pituudesta ei tietoa kun pilsujen jälkeen vasta 3. kierto (1. 28 pv, 2. 40 pv ja nyt menos 55 pv). 12.3 ke ajattelin et on täti tulos kun oli huono olo ja tyypillisiä täti oireita, ne sitten jatkui viikonloppuun ja sunnuntaina pupuiltiin. Sen jälkeen pari päivää suht oireettomia, pientä huimausta ja pää tuntui melkein kipeältä. kn on ollu suht kovahko ja ylhäällä, vain vähän valkovuotoa. Testasin pitkänäperjantaina negan (kuitenki oli jo 49 kp menossa), pupuiltiin viikonloppuna ja sunnuntaina 23.3 aika kipee maha enemmän vasemmalla puolella, paljon maitomaista valkkaria, kn aika alhaalla ja alkoi tulla finnejä ja vasen silmä meni pariksi päiväksi punaiseksi?!??! liekö yhteyttä mihinkään... Eilen keskiviikkona huomasin että rinnat (lähinnä nännit) arat ja sama jatkuu. Välillä meinaa nippailla mahasta ja välillä sit taas ei mitään oiretta.. Eli jos tuo sunnuntain mahakipeys olis vaikka ollu kiinnittyminen niin testailen sit tiistaina 1.4 ja toivon et se olis plussa!!! Tai sit täti tulee viikonloppua juhlistamaan, :ashamed:
 
oireita on:
vatsassa nippailu
kovat menkka kivut
väsymys
hikoilu kun taas välillä todella kylmä
rinnat todella arat..
testasin myös tuon nipukan tänään ja se oli kova,ylhäällä ja kiinni.

eka epäilin ihan mielikuvituksen tuotteeksi mutta tänään se plussa sitten pärähti testiin :heart:

Pakko oli vielä lisätä että Järjetön suonen veto pohkeissa yöllä!Se oli kanssa vielä oire,koska sitä samaa on ollut edellistenkin kanssa!
 
outoutta!!
mulla menkkojen vika päivä (kp7 ) alko sattumaan mahaan... en tiiä oliko ovulaatiokipuja vai mitä! Kesti pari päivää, taukosi pariksi päiväksi ja kp 14 iski oikealel puolelle alaselkään kova vihlaieva kipu, kesti sen päivän. Sitten kipu jatkui aina kp 19 asti jomottelevana...
Nyt siitä asti masua turvottanu, pientä juilimista alavattassa ja ihan alhaalla, siellä karvoituksen paikkeilla kipuilee! OUTOA!
Tämä oli lainaus itseltäni... tähän lisäisin vielä nuo vilunväritykset,
ja sellainen hassu olo, että tunnen kohtuni koko ajan kun liikun... taidan muistaa sen tunteen edellisestä raskaudesta... hmmm en oo varma...
paniikkipaniikkipaniikki... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora72:
Marde84: Hei, koska sulla alko nuo menkkakivut? Silloinko kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa vai ja aijemmin? Mulla on nyt just sellainen tunne että menkat alkaa koska hyvänsä..
sillo ku menkkojen piti alkaa ja jatkuu vieläkin... Kunnon menkka jomotusta.koko ajan sai ravata vessassa että alkoko.
 
mulla on ollu jo yli kymmenen päivää tismalleen sellainen tunne kuin että menkat alkaisi, oon joutunu vessassa juoksemaan tarkastamassa. tää just mua hämääkin. mutta mutta, tänäaamuna (kp38) testattu nega. enpä enää raskaudesta uskalla haaveilla, mutta niitä menkkoja odotan kuin kuuta nousevaa...
 
Moikka!
Mulla kp19/28 ja rinnat todella kipeet,vaatteiden hankaus tekee kipeää,oksettaa,viluttaa,en ole testiä vielä tehnyt,kun kuukautiset ei ole vielä myöhässä.Vessassa saan ravata usein.
Jännittää kovasti,että pääsenkö testaamaan plussan testiin.

 
Moikka.
Olen uusi tässä ketjussa. Meillä on vajaa 2-vuotias poika ja nyt on ryhdytty "hommaamaan" pikku2:sta. Bongasin tämän ketjun ja lueskelin noita teidän oireita suurella mielenkiinnolla :) Itsellä nyt kp 16/25-30. Eikä varsinaisia oireita, paitsi mitä nyt omia kuvitelmi... :ashamed: Joka tapauksessa teidän viimeisestä viestistä on jo hurahtanut aikaa ja olisin utelias tietämään, että vieläkö te oireilette odotuksen odotusta vai joko jo ihan oikeaa odotusta...
 
Tuore plussalainen listailee;
Noin kp 21 lähtien hajuaisti todella herkkänä; nuuskin yks päivä pitkin kämppää kuin paraskin vainukoira, kun jossain haisi sipuli! Syyllinen löytyikin sitten kannellisesta roskakorista muovipussiin pakattuna
:LOL: . Kaupassa huomaan heti jos joku on ottanut iltapäivädrinkit... ja yks ukko haisi niin hielle, että meinasin oksentaa!

Itkuherkkyyttä
kanssa, jopa telkkarin mainokset liikuttaa... unet on ihan outoja ja toden tuntuisia- yks yö aloin myymään puhallettavia huonekaluja...muuten, unissa jotenkin tiesin olevani raskaana.
Nippailuja ja jomotusta ja kylmä-kuuma vuorotellen. Väsyttääääää!

Nyt siis kp 33, ja muutama plussatesti tehtynä, nyt odottelen vaan lääkäriltä veritestin tuloksia, ennenkuin uskon varmasti!
 
Mulla tälläisiä oireita:
-nännit arat
-mahassa outo tunne, ei varsinaisesti kipua, masu on turvoksissa
-mielialavaihtelut, itkuherkkyys
-iltaisin paleltaa
-aamuisin olen virkeä, mutta iltapäivällä iskee väsymys
-ajoittain päänsärkyä
-normaalisti tekee lähes aina mieli karkkia/suklaata, nyt ei lainkaan

Kamalaa tämä odottelu. Nyt vasta kiertopäivä 22. Kohta kyllä testaan, jollei menkat ala. Toisaalta epäilen, että ne alkaa ihan just, tänään tullut ihan hieman verta :(
Jos ei johdu raskaudesta, niin haluan kyllä tietää mistä!
 
moi

haluan minäkin kertoa oireitani.
no ensinnäkin haluan sanoa että luulen tunnistaneeni ovulaation.
aluksi oli todella liukasta limaa...kai sen on tarkoituskin:D
sitten alkoi maha turvota ja pingottua.kun aivastelin,mahassa nippasi syvällä jossain.jotenkin oli sellainen olo että nyt oon raskaana.mutta heti kun nämä oireet loppuivat,alkoi itkuisuus tulla esiin.nyt on myös selkä kipeä.jotenkin tuo vatsan pingottuminen tuntuu liittyvän ovulaatioon.mutta,kerran olen ollut raskaana,joka meni kyllä kesken viikolla 10.silloin vatsa kyllä pomppasi pystyyn melkein samantein.silloin ei ollut minkäänlisia oireita.kaikki oli tosi hyvin.ehkä alakuloinen olin,niinkuin nytkin.ei sitä osaa sanoa ennenkuin testin tekee tai menkat jää pois tai alkaa..harmi.
mutta silti tällaiset ketjut aina kiinnostaa :heart:
onnea kaikille
 

Yhteistyössä