raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
melko varma olo et pieniinpäin ollaan jälleen. Kp 21/28 alkoi menkkajomotus ja välillä tuntu kipeämpi ovismainen kipu(siis kipeempi kun ovis aikana) ja alaselkä särkyä.Nyt kp 24/28 ja sama jatkuu.ainoastaan yöllä on helpottanut mut heti aamulla jatkunu koko pvän.Ihan kun koko alamaha/selkä olis yhtä ja samaa vyötä jota särkee.Tänää muutaman kerran rinnoissa tuntunu vihlontaa.Tuun ilmoitteleen kuinka kävi jahka testaan! =)

Eli maanantaina,kp 28/28 testasin haamun apteekin omalla.Koko viikon särki alamahaa menkkamaisesti,mutta paljon kipeämmin ja alaselkää särki myös.Nyt kivut on poissa. :) Ehdin seuraamaan tän ainoan kierron tuota kohdun nipukkaakin ja menkkojen oletettuna alkamis pvänä ja vähän sitä ennen alkoi kohtu nousta ylemmäs ja oli visusti kiinni.(jos menkat alkais se olis alempana ja auki)

Mamitre rv 4+2
 
Heps,

Onko teistä kellään ollut oireena alavatsan omituista kuumotusta? Minulla nyt kp 19 ja tässä pari päivää on tuntunut kuin alavatsaa kiertäisi lämmin pyyhe, tai vastaava...ja vatsa on kova ja turvonnut. ja kipeä, vähän niinkuin menkkakipua, mutta tuo kuumotus on ihan ennen kokematonta. Ja jano, ihan koko ajan...J, ja mieliala, voi hurjaa...ihan masennuksen syövereissä...

Terolut-kuuri päällä, sekin voi aiheuttaa näitä oireita, mutta kun viime kierrossa söin ekan Tero-kuurin, ei minulla mitään kuumotusta silloin ollut. Ihan omituista. Ja tuo metallin maku suussa, mistä ihmeestä sekin johtuu??Voi kun pääsis jo testaamaan, haluan selvyyden johtuuko tämä vain mun omasta päästä, vai onko oireissa jotain oikeaa perää...huoh. :headwall:
 
Esikoista odottaessani ei ollut mitään raskauden alkuoireita, menkat oli vain myöhässä kaksi viikkoa ja tein testin mikä sitten näyttikin plussaa. Jatkossakin nuo oireet oliva hyvin vähäisiä, lähinnä väsymystä. Nyt täällä palstaillessani löytyy kaikki oireet =) tosin ne taitavat vain olla ovis- tai menkkakipuja. Just eilen mietin noita menkkakipuja, että tuntuvat vähän samanlaisilta kuin supistukset......
 
Mulla ihan sama juttu:) Menkat ei kyllä ole ihan noin kauaa myöhässä. Eilen oli taas sellaisia kuukautiskipuja, muttei kyllä mitään vuotoja tullut. Itse tässä jo haaveilen kolmannesta :D Mutta kuopuksen syntymän jälkeen on tullut vasta kahdet kuukautiset. Olen miettinyt, että voiskohan nämä oireet olla vain PMS-oireita?
Se on jännä, että miten tämä vauvakuume tarttuu näin tiukasti kiinni, vaikka ensin ajattelee, että saa kolmas lapsi tulla, jos on tullakseen :whistle:
Ja mulla siis näytti testi negaa ja senkin takia nyt odottelen niitä kuukautisia saapuviksi. Tulethan TP08 ilmoittelemaan, miten sulla kävi?? =)
Ja sitten myös kiinnoistais tietää sinusta, jolla selvät raskausoireet, mutta testit näyttää negaa?? JA muutenkin on ihana lukea näitä viestejä, varsinkin plussista lukeminen on parasta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LapsetOnelämäni:
Mulla ihan sama juttu:) Menkat ei kyllä ole ihan noin kauaa myöhässä. Eilen oli taas sellaisia kuukautiskipuja, muttei kyllä mitään vuotoja tullut. Itse tässä jo haaveilen kolmannesta :D Mutta kuopuksen syntymän jälkeen on tullut vasta kahdet kuukautiset. Olen miettinyt, että voiskohan nämä oireet olla vain PMS-oireita?
Se on jännä, että miten tämä vauvakuume tarttuu näin tiukasti kiinni, vaikka ensin ajattelee, että saa kolmas lapsi tulla, jos on tullakseen :whistle:
Ja mulla siis näytti testi negaa ja senkin takia nyt odottelen niitä kuukautisia saapuviksi. Tulethan TP08 ilmoittelemaan, miten sulla kävi?? =)
Ja sitten myös kiinnoistais tietää sinusta, jolla selvät raskausoireet, mutta testit näyttää negaa?? JA muutenkin on ihana lukea näitä viestejä, varsinkin plussista lukeminen on parasta :heart:
Heips vaan! =)
Menkat ei vieläkään ole alkanu.. Huomenna vielä testi kotona ja sitten tiistaina lääkäriin missä otetaan verinäyte ja ultrataan munikset ja kohtu... Tää alkaa oleen ihan mahdotonta.. ei ole ikinä ollu näin pitkää kiertoa.. No tiistaina selviää... Tulen sitten ilmottelemaan kuin kävi.. :)
 
Hei olipa Juhannus! No mulla on kokemusta myöhäisestä plussasta kahteen kertaan. Esikoisella näkyi plussa viikolla 6+ ja tokalla samoilla viikoilla. Nyt mennään 5+2 eikä testissä vielä mitään. En epäile hetkeäkään raskauttani, mutta haluan kuitenkin varmuuden siitä. Appivanhemmat katsoivat pitkään kun kieltäydyin punaviinistä. Lomalla täytynee kertoa jos sinne asti päästään.
 
Täällä pohditaan josko meille olis tulossa pikku kakkonen. Esikoisella ikää vajaa 9 kk, joten oireet melko tuoreessa muistissa . Mulla menossa kp 23/?. Synnytyksen jälkeen kierrot olleet mitä tahansa, joten ei tietoa koska on ollut ovista. Mahdollisia raskausoireita on ollut jonkin verran:

-alavatsaa ja alaselkää juilinut jo 5 päivää
-rintoja särkenyt jännästi sivusta (esikoisen imetys päällä, joten en voi tietää mikä johtuu siitä )
-suu kuivuu illalla ja yöllä
-ruokahalu poissa mutta silti nälkäinen olo
-janottaa, joten pissattaa
-närästää

Se mut herätti miettimään raskautta, kun esikoisesta oli samat oireet. Esikon aikana tajusin olevani raskaani hirmuisesta itkuherkkyydestä. Nyt ei auta kun odottaa menkkoja. Testailla aion jussin jälkeen, jos menkkoja ei kuulu. Vähän pelottaa mutta tavallaan ihanasti jännittää
Näin siis kirjoitin minä. Eilen testailin ja negahan sieltä tuli. Tänään kp 30 eikä voi kun odottaa. Mulla noi selän ja vatsan juilinnat on jatkuneet jo 1,5 viikkoa ja tosiaan siitä oon epäillyt raskauden mahdollisuutta. Mä kuitenkin oon niin pessimisti että odotan tädin tulevan kylään parin päivän sisällä.
 
Ja tänään sitten niistäessä tuli sellaisia veriviiruja. Voiskohan johtua poskiontelontulehduksesta? Ei kyllä ennen ole tuollaisia veriviiruja tullut flunssan takia. Edellisissä raskauksissa saattoi tulla myös noita viiruja, mutta mulla oli silloinkin flunssaa.
Maha on ollut kipee, mutta se voi olla kyllä ihan PMS- oireitakin :/
Tänään on kyllä ollut sellainen outo maku suussa, ihankuin jonkun vahvan antibiotin jäljiltä, ota sitten selvää ;) Vauva olisi kyllä ihana yllätys, varsinkin kun tänään on 3-vuotis hääpäivä. Testata en uskalla, koska lauantaina näytti negaa tuolla RFSU:n raskaustestillä. Joten enpä ala turhia toiveita herättään ja sitten taas pettymään.
TP08, miten sulla kävi??:) Ja ois kiva kuulla muidenkin oireista ja miten sitten lopulta kävi :heart:
 
Heippa kaikille! Olen uusi käyttäjä täällä ja ajattelin aloittaa tältä palstalta, jonne tunnen kuuluvani ;)

Jospas minäkin kertoisin omista oireistani vähän. Tällä hetkellä on menossa kp27/29-34 ja oireita piisaa. Edellisissä kierroissa on ollut myös jos jonkinmoisia oireita ja aina on menkat alkaneet joskus ajoissa ja joskus myöhässä. Nyt oon kuitenkin huomannut muutamia erilaisia oireitakin.

- muutama päivä ovulaation jälkeen oli elohiiri muutaman kerran alavatsassa, muunlaista kiinnittymiskipua en ole ollut huomaavinani.
- kp 19 paikkeilla oikean jalan pohkeessa oli älytön kramppi koko päivän. Ei pystynyt menemään kyykkyyn ollenkaan kun otti niin kipeää ja pakotti sen jälkeen kovasti jalkaa. Seuraavana päivänä niin kuin ei ois mitään ollutkaan. Jalkakramppeja ei ole koskaan ennen ollut ja sen takia ihmettelin :eek:
- kp 21 alkaen alkoi väsymys. Tuntuu että joka toinen päivä oon ihan poikki ja joka toinen päivä jaksaa vähän paremmin.
- Iltaisin turvottaa, muuten ei ole tuntunut kovin kipuja mahassa, ainoastaan ummetuksen oloilen painon tunne.
- Välillä ei maistu kahvi eikä makeat ollenkaan, suolasta tekee kyllä mieli. Jos jossain on tarjolla sipsiä, iskee älytön himo...
- kp 23 olin huomaavinani rusehtavaa valkkaria, jota lirahti kun esim. sain naurukohtauksen... =)
- kp 24 alkoi kuin salaman iskusta flunssa. Kova kurkkukipu aluksi ja edelleen
nuha. Yleensä en sairasta kuin kerran vuodessa ja sekin yleensä talvella. Tänä vuonna jo toinen flunssa...
- Selkää on jomottanut ovulaatiosta asti, varsinkin aamuisin on todella kankea olo.
- Lämmöt ovat pysyneet 36,5 molemmin puolin, mutta vilu iskee välillä ihan tyhjästä ja kaikkoaa yhtä äkisti. Ainoastaan sormet ja varpaat pysyvät 24/7 jääkylminä, mitä ihmettelen näin kesäsäällä...

Eniten näistä oireista oon ihmetellyt väsymystä ja flunssaa sekä sitä kovaa jalkakramppia. Muuten oireet ovat olleet aikas lailla samanlaisia kuin kuvitellut aiemmat oireet.

Täytyy jännittää vielä loppuviikolle, ennen kuin alan testailemaan. Oon niin monesti jo pettynyt kun ei olekaan tärpännyt! +++ tuulia kaikille +++ :wave:
 
Eikös nännipihan ympärille muodostuva pigmenttirengas/koko nännipihan tummuminen tapahdu kun raskautuu? Missä muussa tapauksessa tällainen rengas voi muodostua? Ei kukaan sattuisi tietämään tällaisesta? Kun testin mukaan en ole raskaana, mutta tuo pigmentoituminen häiritsee. (Muille raskausoireille olen pystynyt keksimään muut syyt kuin raskaus.) :|
 
SEE
ainoana raskausoireena enne menkkojen poisjääntiä oli kovat menkkamaiset kivut. Siis ihan samanlaiset. Rinnat olivat kipeät mutta niin mulla aina ennen menkkoja johtuen lääkityksestä. Nyt vasta alkanut pahoinvointi, väsymys ja mielialan muutokset sekä rinnat ihan järkyttävän kipeät! Olen nyt rv6+3. Tuloksettomissa kierroissa oireita oli vaikka muille jakaa ja itseni kohdalla ne oli kyllä oman mielen aikaansaannoksia.
 
Tänä aamuna testi näytti taas negaa... :'( Mutta menkat puuttuu ja oksetus on ihan mahoton.. Lääkäri sano että pitäs testin näyttää plussaa jo tässä vaiheessa.. Kiekon mukaan olisin rv 7+
millä viikoilla teillä on plussaa näyttäny? voisinko siltiki olla raskaana? Noh.. Huomenna lääkäriin ja pakko kai se on sitten uskoa että raskaana en ole, jos veritesti on nega.. saapahan ens kuussa sukujuhlissa nauttia sallitusti boolia... :p (jos tästä nyt jotain hyvää pitää ettiä... )
Tuun sitte taas huomenna kertomaan miten kävi..
Mutta tosiaan jos jollaki teistä tai tiedätte jonku jolla on testit näyttäny plussaa myöhään nii kertokaa ihmeessä.. =)
 
Kun itse stressaan, koska kuukautisia ei näy ja testi näyttää negaa. Sanoi mulle, että hänellä oli testi näyttänyt vasta kahden VIIKON päästä HAAMUA. Eli hänelle EI ollut tullut yhtään selkeää plussaa. Ja hänen pieni "haamunsa" on nyt kohta 3v. Hän juuri sanoi minulle, ettei kannata ottaa paineita, jos ei heti testit näytä plussaa, vaikka olisikin raskaana. Niin kauan on toivoa, kun kuukautisvuoto pysyy pois;) Mä vaan toivon, että kuukautiset alkaisivat, jos siis en ole raskaana. Viimeksi olivat kateissa 3,5KUUKAUTTA! Oli kyllä outoa, koska on tottunut siihen, että jos ei ole raskaana, niin kuukautiset ovat osa naisen elämää ;)
Mutta toivottelen teille kaikille +++Onnea+++ :hug: B)
 
Eilen plussasin haamua ja tänä aamuna vähän selvemmän, enkä usko todeksi!! Oireita ei ole, ainakaan sellasia mistä tietäis olevansa raskaana.

-jostain mä luin että jollakin oli hiivatulehdus ennen kun plussasi, niin minullakin oli, ihmettelinkin kun on niin harvoin. ehkä oire?
-lämmöt on 37,2, yleensä mulla menkkojen aikaan on 35,5-36,2. Vatsa on kipeä, mutta menkkamaisesti, eilen illalla vihlasi monta kertaa vasemmalle puolelle. Rinnat ei normia kipeämmät.

Kyllä nää oireet varmaan lisääntyy, ei pelkoa... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marika75:
Heps,

Onko teistä kellään ollut oireena alavatsan omituista kuumotusta? Minulla nyt kp 19 ja tässä pari päivää on tuntunut kuin alavatsaa kiertäisi lämmin pyyhe, tai vastaava...ja vatsa on kova ja turvonnut. ja kipeä, vähän niinkuin menkkakipua, mutta tuo kuumotus on ihan ennen kokematonta. Ja jano, ihan koko ajan...J, ja mieliala, voi hurjaa...ihan masennuksen syövereissä...

Terolut-kuuri päällä, sekin voi aiheuttaa näitä oireita, mutta kun viime kierrossa söin ekan Tero-kuurin, ei minulla mitään kuumotusta silloin ollut. Ihan omituista. Ja tuo metallin maku suussa, mistä ihmeestä sekin johtuu??Voi kun pääsis jo testaamaan, haluan selvyyden johtuuko tämä vain mun omasta päästä, vai onko oireissa jotain oikeaa perää...huoh. :headwall:
Itselläni myös ihme kuumotusta alavatsassa, voisin jopa poltteluksi kuvailla. Turvonnut on myöskin. Noita muita oireita laitoin jo aikaisemmin. Testi näytti negaa viikko sitten, mutta taidan tehdä uuden jollei nää oireet helpota.
 
Nyt alkaa jo jännittämään! Ajattelin loppuviikosta alkaa testailemaan, jos ei ala...

Nyt oon huomannut että ei oo minkäänlaisia menkkaoireita näin ennen menkkoja. Yleensä vääntää vähän mahasta viikon ajan ennen menkkoja ja tulee finnejä. Nyt ei mitään...

Viime yönä huomasin uuden toivottavasti oireen. Jalkoja pakotti ihan hirveästi. Ei ihan niinkuin suonenvetoa, mutta vaan pakotti. Ja oli muutenkin tosi levoton olo, liekö sitte jännitystä... Edelleen kaikille +++onnea+++ :wave:
 
Olipa taas niin turha lääkäri käynti... :/ lääkäri-täti oli sitä mieltä että kun kerta kotitestit on negaa näyttäny nii en voi olla raskaana.. Eikä sitten otattanu sitä raskaustestiä verestä vaikka muuten kyllä valutettiin verta.. Menkat edelleen myöhässä ja oireet jatkuu.. Mutta pakko kai sitä on alkaa itekki uskomaan.. :'(
Muuten.. Teillä joilla on rakkuloita munasarjoissa, niin onko teille sanottu että kuin monta niitä on?
 
Täällä menossa kp 38/35-44. Aikaisemmin kierrot ilman terolutteja 35, 36 ja viimeks 44. Negaa testasin eilen. En tiedä voiko enää haaveilla plussasta? Rintoja aristaa ja alamasus tuntunu kun menkat ois alkamaisillaan.
 

Yhteistyössä