sairaalasta varastettu?

  • Viestiketjun aloittaja gggg
  • Ensimmäinen viesti
koiraharrastaja
Juu, ne ihanat verkkopöksyt oli pakko ottaa, kun ei tullut sopivia alushousuja mukaan..En tajunnut, et maha pienenee niin paljon, eikä äitiysalkkarit pysyneet siteen kanssa jalassa... =)
 
Toi on kyllä niin läpinäkyvää, et jää muka "vahingossa" jotku verkkohousut jalkaan!!
Kyllä itelle tuli ainakin kiire lähtee pukemaan omat vaatteet alusvaatteita myöten kun kotiinlähdöstä vihjattiinkaan!

Ja lastenvaatteiden "karmeudesta" ; KYSissä ainakin on tosi kivat lasten vaatteet; ihan normaalit frotee potkarit ja paidat, mutta omatunto ei kyllä sallisi niitä kotiin viedä. Ja jos jotain olisi matkaan jäänytkin, olisin kyllä soittanut heti osastolle. Mutta kullakin on oma moraalinsa, toisten mielestä omin luvin ottaminen ei ole varastamista..... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 12:55 Vieras kirjoitti:
Toi on kyllä niin läpinäkyvää, et jää muka "vahingossa" jotku verkkohousut jalkaan!!
Okei, ja miksi kukaan vaivautuisi valehtelemaan vahingoksi jos se ei sitä olisi? Siis kun näin nimettömänä "keskustellaan"?!

Oli mullakin omat housut jalassa kun kotiin lähdin, mutta helpostihan ne voi jäädä.

Ja mulla on muuten jäänyt kaupassakin joskus joku pieni tavara vahingossa kärryn pohjalle. Ja ihan vahingossa, ei "vahingossa".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 03:41 Kätilö kirjoitti:
Vaikka synnytys onkin karsea kokemus itse kullekin niin rajansa kaikella... sillä pöllimiselläkin.
No tuskin synnytyksellä on tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Näinhän se aina menee, kaikki mikä irti lähtee viedään. Ei sairaala, tai synnytysosasto, mikään poikkeus ole.
 
AuteroAhkera
Poika kun syntyi, niin mukaan lähti tutti, koska en hennonut sitä ottaa poiskaan. Eikä hoitajat mitään sanoneet tai kyselleet. Nyt pojan ollessa sairaalassa mukaan lähti vahingossa pienet alushousut, kun pakkasin tavaroita kassiin. Mä en oikein ymmärrä miks sairaalasta pitää varastaa! Tai ylipäänsä mistään...
 
Joo hieman omatuntoo hyvät ihmiset!!!ei kai sille sairaalasta varastamiselle löydy sen järkevämpää selitystä ku sillekkään jos kaupasta varastaa!!sama asia! :headwall: pari vaippaa tai sidettä nyt jos pakkaa laukkuun mukaan niin ei varmaan haittaa mut jos ruvetaan koko liinavaatevarasto tyhjentämään niin on kyllä pikkasen törkeetä!ajatelkaa jos jokainen vie "vain" yhdet vauvan vaatteet ja harson tai jotain mutku sen tekee nii moni äiti nii kohta saa vauvat olla alasti laitoksella!
 
rentunruusu harmaana
oon joskus ajatellut että voisin sairaalaan lahjoittaa vauvan bodeja ja potkareita...mutta enpä tiedä enää jos kerran väärään käyttöön nekin menee. :(
 
kätilö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 16:57 rentunruusu harmaana kirjoitti:
oon joskus ajatellut että voisin sairaalaan lahjoittaa vauvan bodeja ja potkareita...mutta enpä tiedä enää jos kerran väärään käyttöön nekin menee. :(
Lahtoita vaan... Tarpeeseen tulee
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 12:55 Vieras kirjoitti:
Toi on kyllä niin läpinäkyvää, et jää muka "vahingossa" jotku verkkohousut jalkaan!!
Kyllä itelle tuli ainakin kiire lähtee pukemaan omat vaatteet alusvaatteita myöten kun kotiinlähdöstä vihjattiinkaan!
Ihan turha kyllä alkaa yleistään noista "vahingoista" Mulla ne ainakin oli puhdas vahinko, vaikka mitäpä sitä tässä turhaan jankutan, uskoo ken haluaa. Mut sen vaan sanon et kyllä mä voisin ihan rehdistikin sanoa netin palstalla nimimerkillä jos oisin yhet verkkopöksyt pölliny.
 
ihmettelen vaan
osastolla tosi kivoja vaatteita, mutta eipä kyllä tulisi mieleenkään niitä mukana kotio viedä. ja niissähän on sairaalan tunnukset! no opiskeluaikana kyllä harjoittelussa kuulin että ihan kaikkea lähti mukaan tuoreille äideille kuten cd-mankkaa ja lähes kaikkea mitä ei oltu pultattu kiinni. Mä en oikeesti käsitä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 20:38 emäntä-83 kirjoitti:
ja toisekseen, ne verkkohousuthan menee roskiin joka tapauksessa
Eihän ne mitään kertakäyttöisiä ole! Ne laitettiin eri koriin ja siitä ne menee pesuun.

Ootko roskiin ne synnärillä laittanu joka käytön jälkeen?! :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 20:38 emäntä-83 kirjoitti:
ja toisekseen, ne verkkohousuthan menee roskiin joka tapauksessa ja ne siteet niin miksi, jos kerran ovat jo jalassa, ei vois kotiin viedä? :whistle: :D Mä itse vuosin ku pistetty sika eikä omat siteet pitäneet.. \|O
No ei kai nyt kukaan tarkotakaan ettei HOUSUSSA jo olevaa sidettä saa viedä kotiin, mutta jos aletaan pakkamaan urakalla kassiin, niin se on jo varastamista. Ja verkkohousut ei todellakaan oo kertakäyttösiä! Tai sitten joku sairaalan hlökuntaa oleva korjatkoon mikäli olen väärässä....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 21:46 jenni87 kirjoitti:
Pari rintakumia...ja ei ees vahingossa, mutta en kyllä ajatellut etteikö niitä sais ottaa, kun olin niitä jo pari kolme päivää käytellyt... :whistle:
Aattelitko sit , että ne rintakumit on kertakäyttösiä

:headwall: Haloo, kyllä nekin pestään, desinfektoidaan ja laitetaan kiertoon.. eikö ollu varaa ostaa omia :eek:
 
Ekalla kerralla jäi tutti ja tokalla kerralla rintakumi. Enkä pode morkkiksia noista.
Mutta mielestäni on TÖRKEÄÄ varastaa esim. vauvanvaatteita sieltä. Jos tilanne on niin huono ettei vauvalle ole kotona vaatetta, on joku kyllä pielessä... Siellä sairaalassa muut pienet käyttävät niitä vaatteita, hyi semmosia kun vie toisten vaatteet...

Tossa joku mainitsi että lahjoittaisi sairaalaan pieniä vaatteita... voiko sinne lahjoittaa siis minkälaisia vaan? Meillä kun olisi paljon esim. kietaisupaitoja ja muutamat froteiset potkarit...


Öh...pakko tunnustaa että esikoista kun oltiin synnyttämässä niin nakkasin joka kerta ne verkkokalsarit roskiin... Kun luulin että ne ilmanmuuta on kertakäyttöisiä :LOL: :headwall:
 
Mä en kyllä usko, että tutteja ja rintakumeja kierrätettäisiin. Nehän on jo turvallisuusriski, kun eihän niistä sitten tiedä kuinka kauan niitä on käytetty. Normaalistihan tuttia käytetään vaan kuukauden ajan. Itse otin mukaani sairaalasta kaksi rintakumia ja yhden tutin, koska ei tullut mieleenkään, että joku muu vielä niitä käyttäisi mun ja vauvan jälkeen. Ja sairaalassa me ehdittiin niitä käyttää 9 päivää eli eiköhän ne ois roskiin menneet.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 21:12 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 20:38 emäntä-83 kirjoitti:
ja toisekseen, ne verkkohousuthan menee roskiin joka tapauksessa ja ne siteet niin miksi, jos kerran ovat jo jalassa, ei vois kotiin viedä? :whistle: :D Mä itse vuosin ku pistetty sika eikä omat siteet pitäneet.. \|O
No ei kai nyt kukaan tarkotakaan ettei HOUSUSSA jo olevaa sidettä saa viedä kotiin, mutta jos aletaan pakkamaan urakalla kassiin, niin se on jo varastamista. Ja verkkohousut ei todellakaan oo kertakäyttösiä! Tai sitten joku sairaalan hlökuntaa oleva korjatkoon mikäli olen väärässä....
mulle hoitaja sano, että verkkohousut roskiin vaan :eek: :x
 
Äiti04
Tökeröä on viedä vaatteita sairaalasta. Nehän on sairaalan vaatteita, kuka niitä edes ilkeää muualla pitää, edes vauvalla?
Kyllä siinä koko suku ja tuttavapiiri paheksuu kun näkee!

Nuo rintakumit ja siteet: tuskin kukaan niitä muuhun ottaa kun huutavaan tarpeeseen.
Itselläni oli omat ennakkoon itse kaupasta ostetut rintakumit mukana sairaalassa ja niitä käytin, desinfioin ne itse joka käytön jälkeen osaston keittiössä keittämässäni kiehuvassa vedessä. En olisi edes halunnut käyttää niitä jo käytössä olleita kumeja joita sairaalassa olisi annettu. (Kierrättivät ja desinfioivat kerran päiväässä ne kumit. )
Saatikka että ymmärtäisin miksi joku varastaisi niitä kotikäyttöön... Naurettava ajatu.
 

Yhteistyössä