sairaalasta varastettu?

  • Viestiketjun aloittaja gggg
  • Ensimmäinen viesti
tinza
mulle tuli sairaalassa kyllä sellanen käsitys, et tutti ja rintakumi kun annettiin, niin ne oli sit sen jälkeen sun omaisuutta. ja itse asiassa muuten varmistin vielä asian lähteissä, ja sain vielä toisen rintakumin matkaan, ja lisäksi purkkiin sitä rasvaa rinnanpäihin ja jotain bepanthen-näytteitä.

tutista todettiin vaan, et kais tiedät, et sanonta kuulut, et jos synnytyksen yhteydessä sairaalasta tulee jotain matkaan, niin sinne palaa vuoden sisään. no, vähän menee pitkäks, viime synnytys oli joulukuussa -04, ja nyt eletään toivossa, että kohta pääsis tositoimiin, la 13.2. :)

sairaala oli siis TAYS.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 23:03 tinza kirjoitti:
tutista todettiin vaan, et kais tiedät, et sanonta kuulut, et jos synnytyksen yhteydessä sairaalasta tulee jotain matkaan, niin sinne palaa vuoden sisään. no, vähän menee pitkäks, viime synnytys oli joulukuussa -04, ja nyt eletään toivossa, että kohta pääsis tositoimiin, la 13.2. :)
Ei pahalla, mutta totta tiedät mistä tuo sanonta juontuu?
Siitä, että kun on riittävän vastuuton anastaakseen tavaraa sairaalasta, on sama vastuuttomuus myös kotona ehkäisyn kanssa ;)

Teidän vauva on varmasti haluttu, ei sillä. Onnea synnytykseen :)
 
Mä itseasiassa kysyin , etät ottaako ne lahjotuksena vastaan sitten noita ihan pieniä vaatteita, kun tuntui ne vaatteet sairaalassa olevan aika kulahtaneita, tai sitten niitä perus-naruhärdellejä, mitkä oli ihan kiian isoja.

Ja aion myös viedä ihan pienet, hyväkuntoiset vaatteet sinne. Vaikka jokuhan ne pöllii kuitenkin, mut onpahan ees hetken ilo.
 
myy- harmaana
mun oli pakko ottaa ne IHANAT sukat... Mies unohti tuoda mulle omat, kun toi vaatetta kotiin lähtöä varten. Ei tullu mieleen joulukuussa pakkasella ilman sukkia lähteä ulos... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 01:28 myy- harmaana kirjoitti:
mun oli pakko ottaa ne IHANAT sukat... Mies unohti tuoda mulle omat, kun toi vaatetta kotiin lähtöä varten. Ei tullu mieleen joulukuussa pakkasella ilman sukkia lähteä ulos... :ashamed:
Menit sitten ilman sukkia alunperinkin?
 
Tosiaan, missä sairaalassa verkkopöksyt pestään?

Mulla ei mukaan lähtenyt yhtään mitään (vaikka olikin "yllätyspoika", ja kotona oli äitini pikapikaa ostamia ja tuomia vaatteita ja varusteita. :D tosin niitä sitten olikin mukavat kasat. :D), paitsi että jalassa oli verkkopöksyt ja side, mutta ei ois mieleenkään tullut, että se olisi "pöllimistä". Mulle ainakin sanottiin että verkkopöksyt heitetään roskiin ja näin sidekin luonnollisesti, joten en ajatellutkaan, että se jotenkin kamalaa olisi kun ne jalassa lähdin. :D Sairaala oli siis TAYS.

Vielä lähtiessä kun oltiin siinä koko osaston ovella niin hoitaja huuteli perään, että onko huoneessa oleva laturi meidän. :D Sairaalan oli, ja niin sanottiin, ei olisi mieleenkään tullut ottaa mukaan. :D Mutta todella mukavaa oli muuten, yksi tylympi hoitaja ainoastaan osui viimeisen päivän aikana pariin kertaan vuoroon ja sama hoitaja laittoi mm. luvatta tutin pojalle, vaikka poika ei edes ollut kova itkemään, oikeastaan itki koko sairaala-aikana vain muutaman kerran ja hyvin vähän aikaa. Se hieman kummeksutti, mutta eipä siinä mitään, tuttia ei ole poika sen jälkeen tarvinnut, eikä huolinut, vielä ainakaan ja vajaa 2kk on ikää. =)
 
Tulilatva
Ei mitään lähtenyt mukaan. Mielestäni froteiset kietaisupaidat, joissa oli "tumput" hihan suissa, olivat tosi käteviä, mutta mieleeni ei tosiaankaan tullut, että olisin sellaisen varastanut! Ihmettelin vain, miksei sellaisia myydä kaupoissa.. Edes tuttia en "osannut" ottaa, minkä seurauksena vauva itki koko yön ja vasta aamulla pystyttiin ostamaan tutti - ja samanlainen! Kotiuduimme sairaalasta kahdeksan aikaan illalla.. Mutta tosiaan, edes ylimääräistä vaippaa vauvalle ei tullut mieleen ottaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:33 Tulilatva kirjoitti:
Mielestäni froteiset kietaisupaidat, joissa oli "tumput" hihan suissa, olivat tosi käteviä, Ihmettelin vain, miksei sellaisia myydä kaupoissa..
Ei ehkä froteisena, mutta ainakin Tutalta löytyy puuvillaista bodya, jossa hihan päät tumppuna! :wave:
 
mä en ottanu mitään mutta yksi hoitaja sanoi olleensa joskus kirppiksellä ja katsellut siellä tyttären lapselle vaatteita ja tavaroita ja meinasi ostaa hyvännäköisen peiton, mutta tarkemmin tarkastellessansa huomasi kulmassa sairaalan logon. Vauvojen sukat on myös kai suosittuja vaikka niissäki on isolla sairaalan logo, siksi kaikki vauvat saavat vain yhdet sukat kerrallaan ja sitten vaihtaessa annetaan vanhoja vastaan uudet sukat.
 
Kiitos kaikille näistä hienoista vinkeistä :flower:
Kyllä on hienoa mennä synnyttämään,kun nyt tiedän mitä mun kannattaa pölliä sairaalasta :D

No ei.....Kyl mä taidan lapseni pukee ihan omiin vaatteisiinsa ja itseni myös.

Menkää itteenne :headwall: :headwall:
 
mie vain
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:33 Tulilatva kirjoitti:
Kotiuduimme sairaalasta kahdeksan aikaan illalla.. Mutta tosiaan, edes ylimääräistä vaippaa vauvalle ei tullut mieleen ottaa.
No, et sitten ollut varannut vaippoja valmiiksi kotiin ennen synnytystä?? Luulisi sen kuuluvan jo ihan perusjuttuihin, jos ei ole sideharsoliinoista aikonut vaippoja tehdä.. :whistle:
 
Jossu 2xäiti
OYS:issa verkkohousut pestään ja tutit desinfioidaan (autoklaavaus) joten eivät ole kertakäyttö tavaraa.

Vauvan vaatteista sieltä aina parhaat katoaa, yllättäen oli kaikki vaatteet todella kulahtaneita ja suuria, eivät olleet sellaiset kelvanneet.

Miten voi sellaisia vauvanvaatteita käyttää vauvallaan, joissa on sairaalan logo tai mustalla tussilla osaston kirjaimet ? Kysynpä vaan !
 
Tilkkutäkki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 22:23 kätilö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 16:57 rentunruusu harmaana kirjoitti:
oon joskus ajatellut että voisin sairaalaan lahjoittaa vauvan bodeja ja potkareita...mutta enpä tiedä enää jos kerran väärään käyttöön nekin menee. :(
Lahtoita vaan... Tarpeeseen tulee
minä vein OYS:iin useamman pussillisen vanhoja vauvanvaatteita. potkareita , kietaisupuseroita, pikkuhousuja, bodeja yms... 50-70 cm Semmoisia joista en itse tykännyt. Toivottavasti menivat tarpeeseen. Ja jos joku pöllii niitä niin edelleen toivon että tarpeeseen. käsittääkseni sairaaalassa saa vauvalle kotiutus vaatteet jos itsellä ei ole.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2006 klo 18:45 mie vain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:33 Tulilatva kirjoitti:
Kotiuduimme sairaalasta kahdeksan aikaan illalla.. Mutta tosiaan, edes ylimääräistä vaippaa vauvalle ei tullut mieleen ottaa.
No, et sitten ollut varannut vaippoja valmiiksi kotiin ennen synnytystä?? Luulisi sen kuuluvan jo ihan perusjuttuihin, jos ei ole sideharsoliinoista aikonut vaippoja tehdä.. :whistle:
Etkö "mie" osannut lukea hänen kirjoitustaan, hänhän sanoi ETTEI OTTANUT sairaalasta vaippaa lapselle....! Ja luulisin hänen tarkoittavan ylimääräistä kotimatkaa varten..?
 
tuhmeliini
jättisiteitä lähti mukaan, vuoto oli hirveää! Sitten otin yhdet housut, huomasin että omani eivät ole niin korkeita ja vauvan kädet heiluivat koko ajan ja hän rauhottui käsien "telkeämisestä"... niinmpä parin päivän ajan kotonakin laitoimme kädet kiinni ja vauva ei heilunut aivan vallattomana. Ei mun mielestä mikään synti ottaa jotain sieltä mukaan. Siitähän maksetaan kuitenkin ihan reilusti mun mielestä, vielä verorahojen päälle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 12:35 tuhmeliini kirjoitti:
jättisiteitä lähti mukaan, vuoto oli hirveää! Sitten otin yhdet housut, huomasin että omani eivät ole niin korkeita ja vauvan kädet heiluivat koko ajan ja hän rauhottui käsien "telkeämisestä"... niinmpä parin päivän ajan kotonakin laitoimme kädet kiinni ja vauva ei heilunut aivan vallattomana. Ei mun mielestä mikään synti ottaa jotain sieltä mukaan. Siitähän maksetaan kuitenkin ihan reilusti mun mielestä, vielä verorahojen päälle!
Nikissäsi taitaa olla kirj.virhe, tarkoitit varmaan y:tä uun paikalle.... :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 12:35 tuhmeliini kirjoitti:
jättisiteitä lähti mukaan, vuoto oli hirveää! Sitten otin yhdet housut, huomasin että omani eivät ole niin korkeita ja vauvan kädet heiluivat koko ajan ja hän rauhottui käsien "telkeämisestä"... niinmpä parin päivän ajan kotonakin laitoimme kädet kiinni ja vauva ei heilunut aivan vallattomana. Ei mun mielestä mikään synti ottaa jotain sieltä mukaan. Siitähän maksetaan kuitenkin ihan reilusti mun mielestä, vielä verorahojen päälle!
Just.
Ja jos kaikki ihmiset aattelis noin,niin sairaalassa ei kohta olisi edes sänkyjä :headwall:
 
Noh, mä taidan edustaa sitä toista ääripäätä: jätin sairaalaan sen lilan Liberon näytekassin, joka on tarkoitettu lahjaksi tuoreelle äidille. Jälkeenpäin ihmettelin, miksi monilla roikkui se kassi vaunuissa hoitokassina =) . Mulle ei tullut mieleenkään, että sen olisi saanut.
 
Tulilatva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 11:33 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2006 klo 18:45 mie vain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:33 Tulilatva kirjoitti:
Kotiuduimme sairaalasta kahdeksan aikaan illalla.. Mutta tosiaan, edes ylimääräistä vaippaa vauvalle ei tullut mieleen ottaa.
No, et sitten ollut varannut vaippoja valmiiksi kotiin ennen synnytystä?? Luulisi sen kuuluvan jo ihan perusjuttuihin, jos ei ole sideharsoliinoista aikonut vaippoja tehdä.. :whistle:
Etkö "mie" osannut lukea hänen kirjoitustaan, hänhän sanoi ETTEI OTTANUT sairaalasta vaippaa lapselle....! Ja luulisin hänen tarkoittavan ylimääräistä kotimatkaa varten..?

Eipä "MIE VAAN" todellakaan taida osata selvää Suomen kieltä lukea. Sanoinko mielestäsi, ettei meillä ollut kotona vauvalle vaippoja valmiina? Enpä sanonut. Niitä oli kuule pakettikaupalla! Totesin vain, ettei tullut mieleen ottaa edes yhtä sairaalan vaippaa kotimatkaa varten. Se, että pääsimme kotiutumaan liittyi luontevasti edelliseen asiaan eli siihen, että vauva itki koko yön, koska emme ehtineet ostaa uutta tuttia! Ja kyllä, olimme ostaneet tuttejakin etukäteen, mutta ne eivät olleet samanlaisia kuin sairaalassa - joten vauva ei niitä kelpuuttanut. Kaikille: ÄLKÄÄ KOKO AJAN TAHALLANNE YMMÄRTÄKÖ VÄÄRIN JA ARVOSTELKO MUIDEN SANOMISIA! Täällä palstoilla olen huomannut, että toinen äiti todellakin on susi toiselle äidille. Nykyään jaksan ja viitsin vain harvoin täällä käydä. Mutta onneksi joukossa on myös ihania ihmisiä, joilta saa apua ivallisten kommenttien sijaan, silloin kun apua kaipaa. Kiitos niille!
 

Yhteistyössä