Siis ei voi olla totta!! (hääkutsusta)

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 13:01 Susa kirjoitti:
Mulle alkaa olla yhä hämärämpää häiden tarkoitus kun näitä kommentteja lukee :whistle: ...
Ja mulle alkaa selvitä, miksi niin moni avioliitto päättyy eroon: häät meni persiilleen, kun tietyt kutsutut ei pääseet, joten aika erota, etsiä uus ja koittaa häitä paremmalla menestyksellä :D Noh, toi oli vitsi, mutta eiks häät ole kuitenkin sulhasen ja morsiamen toisilleen koko elämänsä ajaksi antamansa lupauksen juhla? Ymmärrän, että häät menee pilalle, jos sulhanen tai morsian ei pääse saapumaan paikalle, mutta kaasojakin kannattaa valita niin monta, että ainakin yksi pääsee paikalle, jos kaason paikalla olo on se koko kekkereiden tärkein asia.
 
utelen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 13:04 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:56 utelen kirjoitti:
miettikääs nyt kaikki miltä teistä aikuisina tuntuisi, että teidät jätettäis kutsulistalta pois. ehkä sitten ymmärrätte miltä ap.stä tuntuu, kun yhtä perheenjäsentä ei ole huomioitu. eli tyyliin mies saisi kutsun, mutta sinä et. perheenjäsen on myös pieni lapsi, ne eivät ole poissa silmistä poissa mielestä. monen mielestä ne lapset voi jättää sitten vissiin minne vain. ja näinhän ei asia ole. ja ap varmaan kokee mielipahaa perheenjäsenen, eli lapsen puolesta jota ei kutsuttu plus että pitäisi miettiä vielä hoitajakin. mä jäisin kyseisestä juhlasta pois.

ja kysymys vielä ketjun aloittajalle,. mitäs mieltä miehesi on kun lastanne ei ollut kutsukortissa, ja aikooko hän mennä juhliin vauvan kera vai yksin.
2 v ei varmaan edes tajua, että häntä ei ollut kutsukortissa mainittu. Ja mitä tuohon kysymykseesi tulee...jos saisin kutsun, joka koskisi vain vasenta jalkaani enkä voisi ilman oikeaakaan mennä, niin ihan oikeasti mä en sitten menisi. Enkä loukkaantuisi. Enkä mä loukkaannu, vaikkei mua kutsuttaisi lainkaan. Mä en oikein osaa ajatella niin, että ihmiset menisivät naimisiin, jotta voisivat kutsua mut juhliinsa...eiköhän heillä ole avioliitolleen ihan jokin muu syy..ainakin toivottavasti =)

lähinnä yritin taustoittaa sitä mielipahaa, jota ap. äitinä tunsi. aikuinen kohdallaan kykenee asian jäsentelemään, mutta mielipaha tässä tapauksessa, miten voisi lähteä kys. juhliin, ja esittää hymyilevää jos sisällä velloo paha mieli.
 
Meillä oli häät, joissa oli lapsia oli liki 30. Nuorin oli 2vk. Myös kirkossa oli kaikki lapset ja hyvin meni. Eniten taisi pitää ääntä oma mukula, kun huusi alttarilla olevaa äitiän ;) Minusta oli hauskaa, kun lasten äänet kaikuivat ja kaikki lapset halusivat tanssia morsiamen kanssa. Paljon lasten kanssa tanssinkin :heart:

Mutta olen ollut myös sellaisissa häissä, joihin eivät lapset olleet kutsuttu.
Morsian minulta kysyi ennen kutsun lähettämistä, että mitä mieltä ollaan, jos ei lapsia kutsuttais...
Mikäs minä siihen olen puuttumaan, sanoin, että saavat ihan itse päättää häistään. Me osallistutaan sitten kutsun mukaan :)
Eipä sinne juhlapaikkaan olisi lapset mahtunutkaan, kun meinasi olla aikuisillakin ahdasta. Hääpaikka oli ravintola, johon oli järjestelty vain pari pöytää ruokailua varten. Jatkot oli keskustan baareissa.

Mutta joo, minäkin olen sitä mieltä, että joko kutsutaan koko perhe tai sitten vain vanhemmat. Ei aleta erottelemaan lapsia iän mukaan..
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 13:19 utelen kirjoitti:
lähinnä yritin taustoittaa sitä mielipahaa, jota ap. äitinä tunsi. aikuinen kohdallaan kykenee asian jäsentelemään, mutta mielipaha tässä tapauksessa, miten voisi lähteä kys. juhliin, ja esittää hymyilevää jos sisällä velloo paha mieli.
Noh...jos mä saisin kutsun, josta mulle tulisi paha mieli (hautajaiskutsua ei lasketa, niistä tulee aina paha mieli) , niin enhän mä menisikään niihin juhliin. Enkä mä oikein ymmärrä, miksi mun pitäisi mennäkään :/

No luovutan...mä en takuulla ole kenellekään - varsinkaan ei-verisukulaiselle - niin tärkeä ihminen, että juuri mun poissaoloni pilaisi kenenkään häät. Ja mä olen aika satavarma, että jos mulla on hyvä syy ..lapsenvahtiongemia ei enää ole, mutta vaikkapa sairastuminen ... niin mun lapseni omissa häissään olisivat tietenkin pettyneitä ja surullisia siitä, etten heidän häihinsä pääse, mutta ei kummankaan häät pilalle siitä menisi. Ne häät saattaisivat mennä pilalle, jos just sinä aamuna ottaisin ja kuolisin, mutta tuskin muuten.
 
kannanottaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:56 utelen kirjoitti:
miettikääs nyt kaikki miltä teistä aikuisina tuntuisi, että teidät jätettäis kutsulistalta pois. ehkä sitten ymmärrätte miltä ap.stä tuntuu, kun yhtä perheenjäsentä ei ole huomioitu. eli tyyliin mies saisi kutsun, mutta sinä et. perheenjäsen on myös pieni lapsi, ne eivät ole poissa silmistä poissa mielestä. monen mielestä ne lapset voi jättää sitten vissiin minne vain. ja näinhän ei asia ole. ja ap varmaan kokee mielipahaa perheenjäsenen, eli lapsen puolesta jota ei kutsuttu plus että pitäisi miettiä vielä hoitajakin. mä jäisin kyseisestä juhlasta pois.

ja kysymys vielä ketjun aloittajalle,. mitäs mieltä miehesi on kun lastanne ei ollut kutsukortissa, ja aikooko hän mennä juhliin vauvan kera vai yksin.
Tässä taitaa näkyä aika hyvin keskustelun näkemyserot. Lapsettomana morsiamena on mahdollista tämä nähdä niin, että 2-v lapsi on yhtälailla täysin tuntematon henkilö, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä (paitsi lapsen vanhemmat, mutta kyse lapsettomista häistä) eikä edes mahdollisuutta jakaa elämänsä sillä hetkellä tärkeintä tilannetta samalla aaltopituudella. Päin vastoin lapsettomissa häissä ajatus yleensä on viettää tilaisuutta aivan toisesta näkökulmasta kuin leikki-ikäiset sen näkee. Ja tekisi mieleni nostaa esimerkkejä "erilaisista juhlijoista", joista tilaisuuden järjestäjä näkee helposti ketkä haluaa kutsua ja ketkä rajataan pois. Mutta siitä loukkaantuisi varmasti taas yksi jos toinenkin.

Joku viittasi ap:n tilannetta oikeaan ja vasempaan jalkaan. Jos lapsettomiin häihin kutsuttu (ja muutenkin) äiti kokee lapsensa näin elimellisesti, niin tässä aiheessa ei varmaankaan ole mahdollisuutta päästä yksimielisyyteen. Toivottavasti edes kompromissiin. Ja toivottavasti tällainen asenne muuttuu lasten kasvaessa - viimeistään rippikouluiässä B).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 13:55 kannanottaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:56 utelen kirjoitti:
miettikääs nyt kaikki miltä teistä aikuisina tuntuisi, että teidät jätettäis kutsulistalta pois. ehkä sitten ymmärrätte miltä ap.stä tuntuu, kun yhtä perheenjäsentä ei ole huomioitu. eli tyyliin mies saisi kutsun, mutta sinä et. perheenjäsen on myös pieni lapsi, ne eivät ole poissa silmistä poissa mielestä. monen mielestä ne lapset voi jättää sitten vissiin minne vain. ja näinhän ei asia ole. ja ap varmaan kokee mielipahaa perheenjäsenen, eli lapsen puolesta jota ei kutsuttu plus että pitäisi miettiä vielä hoitajakin. mä jäisin kyseisestä juhlasta pois.

ja kysymys vielä ketjun aloittajalle,. mitäs mieltä miehesi on kun lastanne ei ollut kutsukortissa, ja aikooko hän mennä juhliin vauvan kera vai yksin.
Tässä taitaa näkyä aika hyvin keskustelun näkemyserot. Lapsettomana morsiamena on mahdollista tämä nähdä niin, että 2-v lapsi on yhtälailla täysin tuntematon henkilö, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä (paitsi lapsen vanhemmat, mutta kyse lapsettomista häistä) eikä edes mahdollisuutta jakaa elämänsä sillä hetkellä tärkeintä tilannetta samalla aaltopituudella. Päin vastoin lapsettomissa häissä ajatus yleensä on viettää tilaisuutta aivan toisesta näkökulmasta kuin leikki-ikäiset sen näkee. Ja tekisi mieleni nostaa esimerkkejä "erilaisista juhlijoista", joista tilaisuuden järjestäjä näkee helposti ketkä haluaa kutsua ja ketkä rajataan pois. Mutta siitä loukkaantuisi varmasti taas yksi jos toinenkin.

Joku viittasi ap:n tilannetta oikeaan ja vasempaan jalkaan. Jos lapsettomiin häihin kutsuttu (ja muutenkin) äiti kokee lapsensa näin elimellisesti, niin tässä aiheessa ei varmaankaan ole mahdollisuutta päästä yksimielisyyteen. Toivottavasti edes kompromissiin. Ja toivottavasti tällainen asenne muuttuu lasten kasvaessa - viimeistään rippikouluiässä B).
Juu sopiihan sitä toivoa. Samoin kuin sitä, että siinä iässä kun juhlitaan omia häitä, oltaisiin jo niin aikuisia, ettei päivä mene pilalle kun joku ei niihin häihin halua syystä tai toisesta tulla. Tai ei pysty tulemaan. Eikä syylläkään ole niin väliä.
 
joo me kans saatiin kutsu häihin ilman lapsia.ei mennä ku ei o hoitajaa..ja kyseisen parin juomatottumukset tietäen siellä mekastaa aikuiset varmasti enemmän ku lapset.naurettavia tommoset idiootot.
 
Kärjistän
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 13:55 kannanottaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:56 utelen kirjoitti:
miettikääs nyt kaikki miltä teistä aikuisina tuntuisi, että teidät jätettäis kutsulistalta pois. ehkä sitten ymmärrätte miltä ap.stä tuntuu, kun yhtä perheenjäsentä ei ole huomioitu. eli tyyliin mies saisi kutsun, mutta sinä et. perheenjäsen on myös pieni lapsi, ne eivät ole poissa silmistä poissa mielestä. monen mielestä ne lapset voi jättää sitten vissiin minne vain. ja näinhän ei asia ole. ja ap varmaan kokee mielipahaa perheenjäsenen, eli lapsen puolesta jota ei kutsuttu plus että pitäisi miettiä vielä hoitajakin. mä jäisin kyseisestä juhlasta pois.

ja kysymys vielä ketjun aloittajalle,. mitäs mieltä miehesi on kun lastanne ei ollut kutsukortissa, ja aikooko hän mennä juhliin vauvan kera vai yksin.
Tässä taitaa näkyä aika hyvin keskustelun näkemyserot. Lapsettomana morsiamena on mahdollista tämä nähdä niin, että 2-v lapsi on yhtälailla täysin tuntematon henkilö, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä (paitsi lapsen vanhemmat, mutta kyse lapsettomista häistä) eikä edes mahdollisuutta jakaa elämänsä sillä hetkellä tärkeintä tilannetta samalla aaltopituudella. Päin vastoin lapsettomissa häissä ajatus yleensä on viettää tilaisuutta aivan toisesta näkökulmasta kuin leikki-ikäiset sen näkee. Ja tekisi mieleni nostaa esimerkkejä "erilaisista juhlijoista", joista tilaisuuden järjestäjä näkee helposti ketkä haluaa kutsua ja ketkä rajataan pois. Mutta siitä loukkaantuisi varmasti taas yksi jos toinenkin.

Joku viittasi ap:n tilannetta oikeaan ja vasempaan jalkaan. Jos lapsettomiin häihin kutsuttu (ja muutenkin) äiti kokee lapsensa näin elimellisesti, niin tässä aiheessa ei varmaankaan ole mahdollisuutta päästä yksimielisyyteen. Toivottavasti edes kompromissiin. Ja toivottavasti tällainen asenne muuttuu lasten kasvaessa - viimeistään rippikouluiässä B).

tuli tästä viimisestä lauseesta mieleen, että mitäs jos rippijuhliin sitten kutsuttais pelkkiä nuoria, ja jätettäis ne vanhukset pois. niistä tulis takuulla nuorten näköiset juhlat, kun tylsät vanhukset jäis pois.

lastenjuhliin vois kutsua pelkkiä lapsia. ja ristiäisiinkin vain pieniä lapsosia. ihan hengen mukaisesti. :D
 
Keittiönoita
Tämä on ollut kyllä avartava ketju. Mä alan kohta nähdä painajaisia lasteni mahdollisista tulevista häistä. Olen vanhanaikainen ja noudatan perinteitä, eli sulhasen vanhemmat kustantaa kihlajaiset ja morsiamen vanhemmat kustantaa häät. Siis likan häät mun pitää maksaa ja likka saisi kyllä aika pian ruveta etsimään siippaa itselleen, jotta kaveripiirinsä ei ainakaan pahasti ehtisi jatkaa sukua enkä mä olisi konkurssissa...asuntovelkaanikin lakkaan maksamansta vasta kun olen 70 v :LOL: :LOL: Junnukin voisi ihan varmuuden vuoksi ruveta h intiksi B)
 
tuli tästä viimisestä lauseesta mieleen, että mitäs jos rippijuhliin sitten kutsuttais pelkkiä nuoria, ja jätettäis ne vanhukset pois. niistä tulis takuulla nuorten näköiset juhlat, kun tylsät vanhukset jäis pois.

lastenjuhliin vois kutsua pelkkiä lapsia. ja ristiäisiinkin vain pieniä lapsosia. ihan hengen mukaisesti. :D


:LOL: :LOL: Hauska huomio.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:50 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:45 evita kirjoitti:
Tämä on ihan totta. Mutta jos morsiamelle JUURI NÄMÄ vieraat ovat niin hirveän tärkeitä, että hän järjestää hysteerisen kohtauksen siksi, että ap ei olisikaan tulossa, niin silloin morsian voisi lopettaa parkumisen ja muun painostamisen ja joustaa.

Morsian on esittänyt tiukat ehdot vieraille, vieraalla on omat ehtonsa ja that´s it. Morsian käyttäytyy kuin 5-vuotias lapsi, jolta on jäänyt karkki saamatta.

Oikeasti, minusta tuo morsiamen kamalan kohtauksen saaminen sen takia, että yhdelle vieraalle hänen asettamansa ehdot eivät käy, on hieman liikaa. :eek:
Morsianta en tunne ja - sanottakoon nyt - mitä pidemmälle luen tätä ketjua ja erityisesti apn:n kommentteja, sitä enemmän mulle tulee tunne, että Brysselkin sijaitsee Porvoossa. Mutta se on epäoleellinen asia, aihe on kuitenkin mielenkiintoinen ja keskustelua herättävä. Olen samaa mieltä, että morsiamen "saama kohtaus" on yliammuttu, tosin se kohtaushan voi olla alunperin vain pettymyksestä aiheutuva itkukohtaus eikä mikään elämää suurempi katastrofi kuten nyt on tässä ketjussa annettu ymmärtää. Mutta jos juuri tämä vieras on koko häöiden ainoa tärkeä asia, niin sitten niitä häitä voisi ehkä siirtää, jotta ap saisi hankittua lapsenvahdin. En kuitenkaan oikein jaksa uskoa, että kenenkään häät menisivät pilalle yhden vieraan puuttumisen takia.
Niinpä juuri, morsian voisi kuivata kyyneleensä ja vaikka sitten siirtää häitä, jos kerran kyseessä ovat elämää suuremmat vieraat (mitä kyllä minäkin epäilen).

Sitä ihmettelen, että jos kerran morsiuspari niin ehdottomasti saa kutsua vieraita omien mieltymystensä mukaan ja asettaa heille outoja ehtoja (tuo lapsenne saa tulla, mutta tuo ei), niin heillä on kovin vähän ymmärrystä muiden ehdoille, ihan perustelluille sellaisille.

Morsiusparilla on oikeus kutsua ketä haluaa, mutta heidän on myös kärsittävä seuraukset.
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:08 Kärjistän kirjoitti:
tuli tästä viimisestä lauseesta mieleen, että mitäs jos rippijuhliin sitten kutsuttais pelkkiä nuoria, ja jätettäis ne vanhukset pois. niistä tulis takuulla nuorten näköiset juhlat, kun tylsät vanhukset jäis pois.

lastenjuhliin vois kutsua pelkkiä lapsia. ja ristiäisiinkin vain pieniä lapsosia. ihan hengen mukaisesti. :D
Ja mä kärjistän kans: se päättää, joka lystin maksaa. Jos nuori järjestää rippijuhlansa ihan itse, niin sinne saa kutsua ihan vain ne, jotka haluaa. Meillä ei kumpikaan nuorista edes ehdottanut, että itse järjestäisivät rippiuhlansa. Helpommallahan mä olisin päässyt, jos olisiat enkä olisi pistänyt tippaakaan hanttiin. Heidän juhlansahan ne oli.
 
kannanottaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:12 vieras kirjoitti:
tuli tästä viimisestä lauseesta mieleen, että mitäs jos rippijuhliin sitten kutsuttais pelkkiä nuoria, ja jätettäis ne vanhukset pois. niistä tulis takuulla nuorten näköiset juhlat, kun tylsät vanhukset jäis pois.

lastenjuhliin vois kutsua pelkkiä lapsia. ja ristiäisiinkin vain pieniä lapsosia. ihan hengen mukaisesti. :D


:LOL: :LOL: Hauska huomio.

Hauska olettaen, että päivän sankarit toimisivat itse kutsuttujen määrittäjinä/kutsukortin kirjottajina/kestittäjinä, kuten hääpari :kieh:. ?
 
Tuntuisi vähän siltä että olisi vahinko. Mut jos ne ajattelee ettei lapset ole tervetulleita niin itse sun sijassa vetäisin herneen nenään ja käskisin työntää juhlansa sinne minne aurinko ei paista. Jos koko perhettä ei kutsuta niin kukaan ei mene, eiks se olis vähän sillä selvä. Tosi ilkeästi tehty myös omalle kummipojalle!!! Eiks nykyään kummin vaihtaminen ole mahdollista?

Jos häihin on tulossa paljon lapsia niin voihan lapsille kehittää jonkun leikkinurkkauksen, ja jonkun kaverin pyytää sinne vahtimaan lapsia.

Tökerö temppu.. Jos mul olis 2v kummipoika ja olisin menossa naimisiin pyytäisin poikaa sulhaspojaksi, enkä takuulla jättäisi kutsumatta häihini.

Ei lapsista luulis niin paljon tulevan lisä kuluja (pitopalvelu) että siin kohdassa kannattais säästää

:saint: :saint:
 
mää ja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:15 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:08 Kärjistän kirjoitti:
tuli tästä viimisestä lauseesta mieleen, että mitäs jos rippijuhliin sitten kutsuttais pelkkiä nuoria, ja jätettäis ne vanhukset pois. niistä tulis takuulla nuorten näköiset juhlat, kun tylsät vanhukset jäis pois.

lastenjuhliin vois kutsua pelkkiä lapsia. ja ristiäisiinkin vain pieniä lapsosia. ihan hengen mukaisesti. :D
Ja mä kärjistän kans: se päättää, joka lystin maksaa. Jos nuori järjestää rippijuhlansa ihan itse, niin sinne saa kutsua ihan vain ne, jotka haluaa. Meillä ei kumpikaan nuorista edes ehdottanut, että itse järjestäisivät rippiuhlansa. Helpommallahan mä olisin päässyt, jos olisiat enkä olisi pistänyt tippaakaan hanttiin. Heidän juhlansahan ne oli.

Nuo rippijuhlat maksaa varmana vielä vanhemmat. Mutta vanhemmat voisi sitten pyytää vain muksun kummit, koska nuoretkin varmaan saavat päättää ketkä tulevat. Heidän ikimuistoinen päivänsä se on. Ja lopuksi nää monet sukulaistantat ja papat hakevat kakkupöydästä enemmän syötävää, ja pitää olla kaikenmaailman voileipäkakkuvirityksiä. Nuoret ajattelevat linjojaan, eivätkä he kehtaa santsata, kuten monet vanhat tädit tekevät. Nehän asuvat sen pöydän ääressä. Ja niillä ei ole tapoja, kun nälkäänsä ei kenenkään kuulu syödä, että nuorilla on monasti paremmat käytöstavat :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:15 Keittiönoita kirjoitti:
Ja mä kärjistän kans: se päättää, joka lystin maksaa. Jos nuori järjestää rippijuhlansa ihan itse, niin sinne saa kutsua ihan vain ne, jotka haluaa. Meillä ei kumpikaan nuorista edes ehdottanut, että itse järjestäisivät rippiuhlansa. Helpommallahan mä olisin päässyt, jos olisiat enkä olisi pistänyt tippaakaan hanttiin. Heidän juhlansahan ne oli.
Juu-u, maksajahan sen päättää. Ja tästä päästään seuraavaksi taas hypoteettiseen pilkun väärinkäyttöön: nykyhäissä häälahjat yleensä pyydetään rahana. Parista häistä olen kuullut, että lahjarahat kattoivat häiden kulut. Eli alunperin häät maksoi hääpari ja saivat rahat takaisin vierailta. Joten kenen pitäisi loppujen lopuksi häistä ja vieraslistasta päättää ;) ...
 
just joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:17 kannanottaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:12 vieras kirjoitti:
tuli tästä viimisestä lauseesta mieleen, että mitäs jos rippijuhliin sitten kutsuttais pelkkiä nuoria, ja jätettäis ne vanhukset pois. niistä tulis takuulla nuorten näköiset juhlat, kun tylsät vanhukset jäis pois.

lastenjuhliin vois kutsua pelkkiä lapsia. ja ristiäisiinkin vain pieniä lapsosia. ihan hengen mukaisesti. :D


:LOL: :LOL: Hauska huomio.

Hauska olettaen, että päivän sankarit toimisivat itse kutsuttujen määrittäjinä/kutsukortin kirjottajina/kestittäjinä, kuten hääpari :kieh:. ?

Kyllä hääparin vanhemmat monesti kuittaavat hääjuhlat, valitettavasti. ja nuorten juhlahan tuo rippijuhlakin on. Miksi siis kutsua turhia ihmisiä :$ .
 
Mielenkiintoinen keskustelu. Ennen ajateltiin, että häissä yhdistyy kaksi sukua, eikä ketään ollut kohteliasta sulkea pois suvun ulkopuolelle. Nyt on tämä minä itse -ajattelun aikakausi, joka näkyy häissäkin. Minun häät, minä päätän, minun tunteet ovat tärkeimmät. Yksittäisen perheenjäsenen sulkeminen pois juhlista on äärimmäistä itsekkyyttä. Jokainen saa kutsua häihin ketä haluaa, mutta jos kovin tarkoin alkaa valikoida vieraita, on syytä varautua siihen, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Pahimmassa tapauksessa voi käydä niin, että saa viettää häitään ylhäisessä yksinäisyydessä. Sitäpaitsi, vauva itkee ja metelöi enemmän kuin parivuotias, eikä myöskään ymmärrä puhetta. Aikuiset taas ovat aina aiheuttaneet ne pahimmat mekkalat ja jälkipuheet. Voin vain kuvitella pienen lapsen surua ja rakkaudettomuuden tunnetta, kun muut pukeutuvat hienosti ja lähtevät juhlaan, kun hänet jätetään vieraan ihmisen kanssa yksin kotiin. Sellainen jättää myös melkoiset jäljet sisarkateuteen pitkäksi aikaa. Joko molemmat lapset häihin tai sitten ei kumpaakaan. Olen ollut häissä, joihin oli järjestetty lapsiparkki, ja kaikki olivat tyytyväisiä hienoon järjestelyyn. Kyseisen hääparin toiminta kertoo paljon heidän "lapsirakkaudestaan" ja kyvystään ajatella toisen tunteita.
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:20 Susa kirjoitti:
Juu-u, maksajahan sen päättää. Ja tästä päästään seuraavaksi taas hypoteettiseen pilkun väärinkäyttöön: nykyhäissä häälahjat yleensä pyydetään rahana. Parista häistä olen kuullut, että lahjarahat kattoivat häiden kulut. Eli alunperin häät maksoi hääpari ja saivat rahat takaisin vierailta. Joten kenen pitäisi loppujen lopuksi häistä ja vieraslistasta päättää ;) ...
Mä olen ehdottomasti näitä nykymuodin mukaisia häälahjavaatimuksia vastaan. Toivon totisesti, että olen osannut omat lapseni kasvattaa siten, että lahja on ystävyydenosoitus lahjan antajalta eikä mikään tilauslistan mukainen tavarantoimitus. Ja - pakko kehaista - uskon onnistuneeni =)
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:25 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:20 Susa kirjoitti:
Juu-u, maksajahan sen päättää. Ja tästä päästään seuraavaksi taas hypoteettiseen pilkun väärinkäyttöön: nykyhäissä häälahjat yleensä pyydetään rahana. Parista häistä olen kuullut, että lahjarahat kattoivat häiden kulut. Eli alunperin häät maksoi hääpari ja saivat rahat takaisin vierailta. Joten kenen pitäisi loppujen lopuksi häistä ja vieraslistasta päättää ;) ...
Mä olen ehdottomasti näitä nykymuodin mukaisia häälahjavaatimuksia vastaan. Toivon totisesti, että olen osannut omat lapseni kasvattaa siten, että lahja on ystävyydenosoitus lahjan antajalta eikä mikään tilauslistan mukainen tavarantoimitus. Ja - pakko kehaista - uskon onnistuneeni =)
Lisään vielä, että tiedän jo nyt melko varmasti, että aikanaan likan kohdalla hääkutsukortissa jo lukee, että "mahdolliset häälahjat pyydetään ystävällisesti antamaan rahalahjoituksena Helsingin eläinsuojeluyhdistykselle".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:25 Keittiönoita kirjoitti:
Mä olen ehdottomasti näitä nykymuodin mukaisia häälahjavaatimuksia vastaan. Toivon totisesti, että olen osannut omat lapseni kasvattaa siten, että lahja on ystävyydenosoitus lahjan antajalta eikä mikään tilauslistan mukainen tavarantoimitus. Ja - pakko kehaista - uskon onnistuneeni =)
Samaa mieltä. toivottavasti pääsen 15v päästä kanssa kehuskelemaan,että onnistuin :whistle: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:25 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:20 Susa kirjoitti:
Juu-u, maksajahan sen päättää. Ja tästä päästään seuraavaksi taas hypoteettiseen pilkun väärinkäyttöön: nykyhäissä häälahjat yleensä pyydetään rahana. Parista häistä olen kuullut, että lahjarahat kattoivat häiden kulut. Eli alunperin häät maksoi hääpari ja saivat rahat takaisin vierailta. Joten kenen pitäisi loppujen lopuksi häistä ja vieraslistasta päättää ;) ...
Mä olen ehdottomasti näitä nykymuodin mukaisia häälahjavaatimuksia vastaan. Toivon totisesti, että olen osannut omat lapseni kasvattaa siten, että lahja on ystävyydenosoitus lahjan antajalta eikä mikään tilauslistan mukainen tavarantoimitus. Ja - pakko kehaista - uskon onnistuneeni =)
Mun mielestä myös nämä lahjalistat/vaatimukset ovat mauttomia.

Mauttomuuden huipennus oli kyllä viime keväänä kaupassa kuulemani kuulutus, jossa kehotettiin jättämään heille lista RISTIÄISlahjoista :eek: .
 
Joku tuossa aikaisemmin vertasi sitä, että jos tämä 2-vuotias kutsuttaisiin, niin sitten pitäisi kaikkien muidenkin lapset kutsua. Herran jestas, tämän lapsen setä on sentään menossa naimisiin!! Ei varmasti oli ihan sama asia kuin esim hääparin kaverin tai serkun lapsi. Kyllä minä ainakin ymmärrän, jos lähisuvun lapset on häissä, vaikka muita lapsia ei ole kutsuttu. Ja vielä tuokin, kun on hääparin kummilapsi!! Meillä ainakin kummilapset oli morsiuslapsina häissämme. Ja kyllä oli kaikki perheet lapsineen kutsuttu muutenkin, vaikka hääpaikka muuttuikin melkein viime metreillä pienempään, niin hyvin mahtui olemaan.
 
vieras myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:46 vieras kirjoitti:
Joku tuossa aikaisemmin vertasi sitä, että jos tämä 2-vuotias kutsuttaisiin, niin sitten pitäisi kaikkien muidenkin lapset kutsua. Herran jestas, tämän lapsen setä on sentään menossa naimisiin!! Ei varmasti oli ihan sama asia kuin esim hääparin kaverin tai serkun lapsi. Kyllä minä ainakin ymmärrän, jos lähisuvun lapset on häissä, vaikka muita lapsia ei ole kutsuttu. Ja vielä tuokin, kun on hääparin kummilapsi!! Meillä ainakin kummilapset oli morsiuslapsina häissämme. Ja kyllä oli kaikki perheet lapsineen kutsuttu muutenkin, vaikka hääpaikka muuttuikin melkein viime metreillä pienempään, niin hyvin mahtui olemaan.
Tätä peesaan myös minä. Kummaa on käytös hääparilta. :whistle:
Ap hei, mitä tosiaan miehesi tästä tuumaa????
 

Yhteistyössä