Siis ei voi olla totta!! (hääkutsusta)

Ei ole aikaa kahlata koko ketjua läpi, mutta uskomattomalta kuulostaa. MInusta häät ovat ehdottomasti kaikenikäisten iloinen juhla, johon tulee myös lapsilla olla mahdollisuus osallistua.

Mun silmiini tämä aloitus valitettavasti vaikuttaa provolta, kun jokainen tietää että aihe on ajankohtainen (kesähäiden kulta-aika koittaa kohta) ja kuumentaa tunteita, etenkin omia häitään suunnittelevilla morsiamilla.

Itse jättäisin kokonaan menemättä häihin, jos sinne ei oltais tervetulleita koko perheellä, olkoonkin kuinka sukulaisen kinkereistä kysymys.
 
Gluteus maximus
Tämähän meni mielenkiintoiseksi. Ihan uskomatonta, että joku voi jättää veljenpoikansa juhlista pois! Minusta ihan järjetöntä, koska itse en olisi voinut ajatellakaan moista, eihän pienistä mitään kulujakaan mene! Eriasia jostain teini-ikäisistä, jotka syövät kuin hevoset.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 06:49 äiti kirjoitti:
vieraiden lukumäärä ei mielestäni lapsista pahemmin kasva, eihän parivuotias syö vielä juuri mitään!
Vaikkei söisi häissä yhtään mitään, niin lasten hinnan siitä joutuu kuitenkin maksamaan. Lasten hinta on yleensä vähintään puolet aikuisen hinnasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 06:49 äiti kirjoitti:
vieraiden lukumäärä ei mielestäni lapsista pahemmin kasva, eihän parivuotias syö vielä juuri mitään!
Vaikkei söisi häissä yhtään mitään, niin lasten hinnan siitä joutuu kuitenkin maksamaan. Lasten hinta on yleensä vähintään puolet aikuisen hinnasta.
niinpä ja laki määrittää juhlapaikan henkilömäärän eikä sitä saa mm paloturvallisuussyistä ylittää.
 
Ymmärsin kyllä pointin ja ilmeisesti olen lukenut ketjun huolimattomasti läpi, koska esim. se kohta missä ap kertoi asuneensa ulkomailla meni ohi........joten pyydän tuhannesti anteeksi. Jättäisin siis itse menemättä häihin jos ei voi jättää toista lasta hoitoon. Kinkkinen tilanne kyllä sinänsä jos morsian siitä suuttuu, mutta meitä on niin moneen junaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 06:49 äiti kirjoitti:
vieraiden lukumäärä ei mielestäni lapsista pahemmin kasva, eihän parivuotias syö vielä juuri mitään!
Vaikkei söisi häissä yhtään mitään, niin lasten hinnan siitä joutuu kuitenkin maksamaan. Lasten hinta on yleensä vähintään puolet aikuisen hinnasta.
no, ei varmasti joudu alle 3v. maksamaan mitään! Meillä oli pääkaupungissa häät ja pitopalvelu siellä ja sanoivat, että imeväisikäisiltä ja alle 3v. ei maksa yhtään mitään. Ei olisi tarvinnut edes ilmoittaa tarkasti noin pieniä lapsia.
 
pörrö
Ollaan oltu häissä joihin on lapset kutsuttu ja jätetty lapset silloin kotiin kun kutsussa ei ole heitä mainittu.
Outoa on tuo että vain toinen lapsista kutsuttu samoin olen sitä mieltä, että kun kyseessä on noin läheinen, kuin miehen veli on outoa myös ettei noinkin läheisiä sukulaislapsia kutsuta. Tietysti häiden tyyli ratkaisee kutsutaanko lapsia lainkaan. Jos itse ainkoinaan olisin pitänyt isot häät, olisin miettinyt tarkkaan tuota lapsijuttua. Niin monet häät ja hautajaiset varsinkin kirkossa lapsi on pilannut huutamisellaan, tai sanotaanko että lapsen vanhempi on pilannut kun ei ole ajoissa tajunnut vetäytyä sivummalle, papin puheesta sentään pitäisi saada kirkkoväen selvää.
 
Gluteus maximus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:42 ap lle kirjoitti:
Kun tämä ketju on jo näin paisunut ja tuntuu kaikki akiinnostavan :ashamed: niin käypä joskus kertomassa että mihin lopputulokseen päädyit...
Kiinnostaa minuakin, joten pakko nostaa tämä!!!! :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 16:29 kannanottaja kirjoitti:
Ajattelin näin naimattomana ja lapsettomana kolmekymppisenä lisätä vettä myllyyn..

Eli ajatelkaapas rouvat lapsettoman nuorenparin hääsuunnitelmia tänä päivänä. Riippuen innosta, käytettävästä ajasta ja rahasta sekä morsiamen persoonasta, suunnittelu sujunee mahdollisesti toisella tavalla kuin perinteisten suomalaisten kesähäiden kohdalla..
Nykyisin on apuna kymmeniä häälehtiä, esitteitä, tv-ohjelmia ja tietenkin netti. Lisäksi joka tuutissa korostetaan, mitä kaikkea morsian voi tehdä itselleen, hääpaikalle, tarjottaville, ohjelmalle jne. saadakseen niistä ikimuistoiset.
Ja tähän kaikkeen poltetaan älyttömästi rahaa ja kaason & morsiusneitojen & ystävien & palkattujen henkilöiden aikaa. Pahimmassa tapauksessa samassa tuttavapiirissä on lyhyeen aikaan useammat häät ja morsiammilla kisa, kenellä on ne upeimmat häät!

Missä vaiheessa em. suunnittelua on esillä pienet lapset? Jos niitä ei siis morsiusparilla itsellään ole. Ja vielä jälkikysymyksenä, miten voi olla niin vaikeaa lapsiperheen vanhemmilla järkätä kerranki omaa aikaa ilman lapsia ja nauttia täysillä siitä, mihin nuoripari on menny laittamaan rahaa ja aikaa?! Näillä avioeroprosenteilla ne perhejuhlat on tiedossa kuitenkin ja kahteen otteeseen (niin sulhasen kuin morsiamen osalta) B)

Itse muuten helposti kuvittelisin ap:n 10 kk:n ikäisen lapsen sylivauvaksi vielä kesälläkin, jos olisin sen sellaisena viimeksi nähnyt. Lapsettomalla ei nuo ikäkaudet ole mielessä niin selkeästi varsinkin jos mielen täyttää esim. häiden suunnittelu.
Lapseton 30 v. olen myös minä ja ei se kaikille ole niin helppoa järjestää hoitajaa.

Jos mulla olis perhe ja tuollainen hääkutsu tulisi niin mä ilmoittaisin että emme tule. Kaikissa häissä missä olen ollut on ollut myös lapsia ja vaikka ne pienet ei kirkossa jaksa olla ihan hiljaa niin ei se ainakaan mua häritse.

Ja jos joskus ne häät on niin varmasti mun kummipoika saa sinne ihan oman kutsun ja jos vieraissa on paljon pieniä lapsia niin hääpaikalle järjestetään myös lastennurkkaus.
 
Juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:30 vieras kirjoitti:
Toisaalta ymmärrän hääparia, koska heidän ikimuistoisesta juhlastahan on kysymys. Jättäkää sitten menemättä, mutta antakaa parin pitää häänsä. Minua ärsyttää toisaalta osa (varmasti pieni osa) pikkulasten vanhemmista, jotka eivät pidä mitään kuria. Eilen asuntoesittelyssä oli juuri tälläinen ärsyttävä perhe. Kaksi kakaraa (n. 4-6 vuotiaita) ravasivat huoneesta toiseen, penkoivat, räpelsivät paikkoja/tavaroita. Vanhemmat eivät tehneet elettäkään kakaroidensa kurissapitämiseen. Jos olisin asiasta huomauttanut, niin olisin varmasti saanut molemmat vanhemmat kimppuuni kullannuppujensa asioihin puuttumisesta. Kaikki eivät pidä lapsista ja sitä mielestäni pitää kunnioittaa! Joidenkin näkökannasta vauva on "huomaamattomampi" kuin isompi esim. uhmaikäinen (josta on kauhujuttuja lapsettomien piireissä). Edelleen sanoisin, että kunnoittakaa hääparin toivetta (ellei kyseessä ole kirjoitusvirhe/vahinko).
huomattiin sun mulkoileva katse, mut lapset on lapsia..
 
Jaa no joo..kenenköhän sitä etikettiä pitäis alkaa opetteleen...aikamoista että yksi perheestä jätetään kutsumatta.Never heard! :eek:
Toivotaan jotta painovihrepahis olisi! =)

Okei kahlasin ketjua ja löysin selityksen...noh, joo. Mies menee sitten yksin..kivat perhejuhlat! \|O <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 09:48 MorbidMama kirjoitti:
Jaa no joo..kenenköhän sitä etikettiä pitäis alkaa opetteleen...aikamoista että yksi perheestä jätetään kutsumatta.Never heard! :eek:
Toivotaan jotta painovihrepahis olisi! =)

Okei kahlasin ketjua ja löysin selityksen...noh, joo. Mies menee sitten yksin..kivat perhejuhlat! \|O
Mä en sitä löytänyt.

Löysinkin.

Ei kyllä kukaan lähtisi minun perheestä.<br><br>
 
Ja mie edelleenkin ihmettelen sitä, ettei hääpari oo kutsunnu sulhasen veljenlapsia... :eek: Ja kehtaavat vielä kiukutella, että hääpäivä menee pilalle jos nää vanhemmat ei tuu.
Voi kuulkee kun niissä lapsissa ei oo sitä on/off -katkasijaa jota vois käytää kun kutsu käy... Paha niitä on komeron hyllylle siksi aikaa laittaa kun vanhemmat bilettää. Jos on hoitaja tiedossa ja lapset hoitoon tottuneita niin mikäs siinä sitten. Mutta näihän ei ollu tuon ap:n tapauksesa.
Voi että ossaavat olla aivotonta ja itsekästä porukkaa nuo jotkut morsiamet :snotty:
 
joo joo mutta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:38 harald haaraparta kirjoitti:
jos kutsussa lukee näin ,niin silloin on hääparin toivetta noudatettava tai sitten jättää kokonaan menemättä. :eek:
tämä on heidän häänsä ja heidän toiveensa, jota tulee kunnioittaa.
No eihän tätä kiellä kukaan. Heidän häistään on kyse ja he luonnollisesti päättävät kokoonpanon.

Mutta morsiuspari tai ei niin kai jotain tapoja heilläkin voisi olla :/
Törkeäähän tuo on. En käsitä miten kukaan kehtaa.

Miltä sinusta tuntuisi kun koko muu perhe kutsuttaisiin, mutta ei esimerkiksi sinua??? Kyllä lapsetkin ovat perheenjäseniä.
 
kommentti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:38 harald haaraparta kirjoitti:
jos kutsussa lukee näin ,niin silloin on hääparin toivetta noudatettava tai sitten jättää kokonaan menemättä. :eek:
tämä on heidän häänsä ja heidän toiveensa, jota tulee kunnioittaa.
Mut jos luit koko ketjun niin huomasit että morsian oli alkanu itkemään, että heidän hääpäivä menee pilalle jos vanhemmat ei tuu. Eikö se ole sunkin mielestä "vähän" itsekästä?? Että toinen lapsista vaan kutsuttu ja jos eivät saa toiselle hoitajaa ja joutuvat jäämään kotiin niin silti on morsiammelta päivä pilalla.. ei mahdu mun aivoon (ei varmaan tarvikaan ;) )
 
Liisukka
Me ollaan muutaman vuoden sis. menossa naimisiin, meillä on yksi lapsi. tottakai haluan oman lapseni juhliin, ja hänen kaverinkin kaveriksi. mutta muiden ipanoita en halua sinne juhlaani pilaamaan jatkuvalla metelöinnillä ja huudolla ja kitinällä!!!!!!!!!!!!!!! on tuo joka paikassa nähty ettei kaikilla lapsilla ole käytöstapoja eikä kaikkien lapset ole kiltisti ja hiljaa!!!

jos joku vetää tuosta MINUN ratkaisusta herneen nenään niin vetäkööt, omat on juhlani ja omat on rahani, saan kai itse päättää kenet bileisiini haluan ??
 
en lukenut ,eikä tarvitsekkaan, mutta jos ottaa noin pattiin niin eihän sinne häihin tarvitse mennä.
voin sanoa omasta puolestani, että morsiammilla on tapana hiukan seota lähellä häitä vaikka eivät pahaa tarkoittaisikaan :LOL: .
mutta tosiaan ,jos meille tulis tollanen kutsu ,niin en menis ollenkaan, mutta en siitä marmattais täällä.
 
ei oo tosi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:44 Liisukka kirjoitti:
Me ollaan muutaman vuoden sis. menossa naimisiin, meillä on yksi lapsi. tottakai haluan oman lapseni juhliin, ja hänen kaverinkin kaveriksi. mutta muiden ipanoita en halua sinne juhlaani pilaamaan jatkuvalla metelöinnillä ja huudolla ja kitinällä!!!!!!!!!!!!!!! on tuo joka paikassa nähty ettei kaikilla lapsilla ole käytöstapoja eikä kaikkien lapset ole kiltisti ja hiljaa!!!

jos joku vetää tuosta MINUN ratkaisusta herneen nenään niin vetäkööt, omat on juhlani ja omat on rahani, saan kai itse päättää kenet bileisiini haluan ??
No missähän vaiheessa tätä ketjua puhuttiin SUN häistä?

Ja onko sun sitten tarkoitus lähetellä sellaisia kutsuja, että kutsut perheestä kaikki muut paitsi yhden?
 
Liisukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:49 ei oo tosi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 10:44 Liisukka kirjoitti:
Me ollaan muutaman vuoden sis. menossa naimisiin, meillä on yksi lapsi. tottakai haluan oman lapseni juhliin, ja hänen kaverinkin kaveriksi. mutta muiden ipanoita en halua sinne juhlaani pilaamaan jatkuvalla metelöinnillä ja huudolla ja kitinällä!!!!!!!!!!!!!!! on tuo joka paikassa nähty ettei kaikilla lapsilla ole käytöstapoja eikä kaikkien lapset ole kiltisti ja hiljaa!!!

jos joku vetää tuosta MINUN ratkaisusta herneen nenään niin vetäkööt, omat on juhlani ja omat on rahani, saan kai itse päättää kenet bileisiini haluan ??
No missähän vaiheessa tätä ketjua puhuttiin SUN häistä?

Ja onko sun sitten tarkoitus lähetellä sellaisia kutsuja, että kutsut perheestä kaikki muut paitsi yhden?
en kutsu kenenkään muiden lapsia, kun omani ja hänen kaverinsa, ja hänen vanhempansa. heillä on 2 nuorempaa lastakin, heitä emme kutsu. ja tämä äiti tietää syyn, koska olemme jo suunnitelleet alustavasti ohjelmaa ja kutsuvieraslistaa, ja se oli näille ok, että lapsen paras kaveri tulee kaveriksi. ja muut jää hoitoon.
 
mutsi ap
Onko tämä vieläkin täällä! No, lisätietoa luvassa! Minä ilmoitin, että en voi tulla häihin, koska vanhemmalle lapselle ei ole hoitajaa enkä muutenkaan halua häntä vieraalle jättää nyt kun kaikki muutenkin sekavaa eikä parin kuukauden päästä ole yhtään helpompaa. Morsian itkee asiaa nyt sitten päivittäin ja anoppi hermoromahduksen partaalla! :headwall: :headwall: Olen aivan poikki muutenkin kaikesta :'( Olen jo suunnitellut lähteväni vanhempieni luokse Berliiniin lasten kanssa. Voivat sitten viettää häitänsä! Minulle ei periaatteessa anneta muuta mahdollisuutta kuin laittaa poika vieraalle hoitoon. Siihen kun en pysty niin olen nyt sitten pilannut koko häät!
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:02 mutsi ap kirjoitti:
Onko tämä vieläkin täällä! No, lisätietoa luvassa! Minä ilmoitin, että en voi tulla häihin, koska vanhemmalle lapselle ei ole hoitajaa enkä muutenkaan halua häntä vieraalle jättää nyt kun kaikki muutenkin sekavaa eikä parin kuukauden päästä ole yhtään helpompaa. Morsian itkee asiaa nyt sitten päivittäin ja anoppi hermoromahduksen partaalla! :headwall: :headwall: Olen aivan poikki muutenkin kaikesta :'( Olen jo suunnitellut lähteväni vanhempieni luokse Berliiniin lasten kanssa. Voivat sitten viettää häitänsä! Minulle ei periaatteessa anneta muuta mahdollisuutta kuin laittaa poika vieraalle hoitoon. Siihen kun en pysty niin olen nyt sitten pilannut koko häät!
Kyllä ne siitä rauhoittuu :hug: :hug: Ei kukaan voi olla niin pöljä, että rakentaa häänsä yhden vieraan varaan. Voihan tämä "spesiaalivieras" vaikka sairastua hääpäivän aamuna eikä pääsekään häihin.
 

Yhteistyössä