Siis ei voi olla totta!! (hääkutsusta)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:02 mutsi ap kirjoitti:
Onko tämä vieläkin täällä! No, lisätietoa luvassa! Minä ilmoitin, että en voi tulla häihin, koska vanhemmalle lapselle ei ole hoitajaa enkä muutenkaan halua häntä vieraalle jättää nyt kun kaikki muutenkin sekavaa eikä parin kuukauden päästä ole yhtään helpompaa. Morsian itkee asiaa nyt sitten päivittäin ja anoppi hermoromahduksen partaalla! :headwall: :headwall: Olen aivan poikki muutenkin kaikesta :'( Olen jo suunnitellut lähteväni vanhempieni luokse Berliiniin lasten kanssa. Voivat sitten viettää häitänsä! Minulle ei periaatteessa anneta muuta mahdollisuutta kuin laittaa poika vieraalle hoitoon. Siihen kun en pysty niin olen nyt sitten pilannut koko häät!
SUN VANHEMMAT EI VOI VIIKONLOPUKSI TULLA KYLÄILEEN JA KATSOMAAN KAHDEN LAPSEN PERÄÄN?? MUT SÄ OOT VALMIS MATKUSTAMAAN BERLIINIIN LAPSINESI? JOS VAIKKA SILTÄ OSIN SITTEN AVITTAISIT VANHEMPIESI MATKALIPUISSA JOS KERRAN ITSEKIN OLISIT VALMIS SINNE LÄHTEMÄÄN.
 
mutsi ap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:06 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:02 mutsi ap kirjoitti:
Onko tämä vieläkin täällä! No, lisätietoa luvassa! Minä ilmoitin, että en voi tulla häihin, koska vanhemmalle lapselle ei ole hoitajaa enkä muutenkaan halua häntä vieraalle jättää nyt kun kaikki muutenkin sekavaa eikä parin kuukauden päästä ole yhtään helpompaa. Morsian itkee asiaa nyt sitten päivittäin ja anoppi hermoromahduksen partaalla! :headwall: :headwall: Olen aivan poikki muutenkin kaikesta :'( Olen jo suunnitellut lähteväni vanhempieni luokse Berliiniin lasten kanssa. Voivat sitten viettää häitänsä! Minulle ei periaatteessa anneta muuta mahdollisuutta kuin laittaa poika vieraalle hoitoon. Siihen kun en pysty niin olen nyt sitten pilannut koko häät!
SUN VANHEMMAT EI VOI VIIKONLOPUKSI TULLA KYLÄILEEN JA KATSOMAAN KAHDEN LAPSEN PERÄÄN?? MUT SÄ OOT VALMIS MATKUSTAMAAN BERLIINIIN LAPSINESI? JOS VAIKKA SILTÄ OSIN SITTEN AVITTAISIT VANHEMPIESI MATKALIPUISSA JOS KERRAN ITSEKIN OLISIT VALMIS SINNE LÄHTEMÄÄN.
Ei niillä ole lomaa silloin!! Jotkut katsos tekee työtäkin! \|O
 


[/quote]

SUN VANHEMMAT EI VOI VIIKONLOPUKSI TULLA KYLÄILEEN JA KATSOMAAN KAHDEN LAPSEN PERÄÄN?? MUT SÄ OOT VALMIS MATKUSTAMAAN BERLIINIIN LAPSINESI? JOS VAIKKA SILTÄ OSIN SITTEN AVITTAISIT VANHEMPIESI MATKALIPUISSA JOS KERRAN ITSEKIN OLISIT VALMIS SINNE LÄHTEMÄÄN.
[/quote]

Eihän kenenkään ole mikään pakko jättää lastaan hoitoon mikäli ei halua. Jos jonkun toisen päivä menee siitä pilalle, niin sehän taas on kyseisen henkilön ihan ikioma ongelma. :D
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:14 Vieras kirjoitti:
Eihän kenenkään ole mikään pakko jättää lastaan hoitoon mikäli ei halua. Jos jonkun toisen päivä menee siitä pilalle, niin sehän taas on kyseisen henkilön ihan ikioma ongelma. :D
Täsmälleen samaa mieltä!! Ja eiköhän ne häät onnistu ihan hyvin, vaikkei kaikki kutsutut pääsekään tulemaan.
 
On se nyt kumma jos niitä lapsia ei voi hoitoon laittaa! \|O Kyllä häät nyt aika tärkeä juhla on!!! Minä kyllä suuttuisin jos olisin morsiuspari ja joku kitisee siitä, että ei voi laittaa lasta hoitoon. Ihme tyyppejä täälläkin \|O :headwall:
 
kannanottaja
Edelleen ymmärrän hyvin, miksi morsian päätti alun perin kutsua lapsettomiin häihin sylivauvana pitämänsä 10 kk:n lapsen eikä sitä vanhempaa 2-vuotiasta. Meinaan vaan, että tämän ketjun perusteella ei ole vaikea arvata, mitä muut lapsiperheiden äidit arvelisi siitä, että yhden äidin 2-v on häissä, mutta muiden lapsia ei ole kutsuttu..

Tsemppiä ap:lle - tuskin kukaan hääpari sellaista vierasta väkisin häihin haluaa, jolla on koko ajan suuri huoli hoidossa olevasta lapsesta (tai ylipäätään jostakin asiasta).

Kuten joku aikaisemmin viittasi häitä koskeviin nettisivuihin, niin lapsettomia häitä (niin valitettavaa kun se joillekin tuntuu olevan ymmärtää, enkä tarkoita tässä ap:ta) vietetään ja siihen annetaan jopa ohjeistusta.

Itse taidan kannustaa lapsettomia häitä suunnitteleville maistraattia tai muuten salahäitä, niin eipähän tule loukattua lapsiperheiden äitejä B) .
 
Aikas uskomaton juttu musta... Mulle ei tulis mieleenkään muuta kuin kutsua koko perhe ja en oikein ymmärrä miten ihmeessä ne lapset voi pilata mitään juhlaa... Kyllä, meteliä niistä saattaa lähteä mutta mitä sitten? Omat hääni olivat ihana rennot ja vapaat ja siellä saivat lapset juosta ja leikkiä sydämmensä kyllyydestä. Paikka oli valittu niin että tilaa oli lapsille omat tarjoilupöydät joissa herkkuja, joita sai hakea milloin huvitti ja juomista myös. Musta ne olis ollu tylsemmät jos niitä lapsia ei siellä olisi ollut telmimässä ja kyllä meillä ainakin kaikkien lasten vanhemmat sitten rajoittivat niitä tenaviaan jos jokin ohjelmanumero alkoi...
Lapset ovat niin ihanan aitoja näissakin tilaisuuksissa joten kaikille tulee välitön olo kun niiden leikkejä katsoo.
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:24 kannanottaja kirjoitti:
Edelleen ymmärrän hyvin, miksi morsian päätti alun perin kutsua lapsettomiin häihin sylivauvana pitämänsä 10 kk:n lapsen eikä sitä vanhempaa 2-vuotiasta. Meinaan vaan, että tämän ketjun perusteella ei ole vaikea arvata, mitä muut lapsiperheiden äidit arvelisi siitä, että yhden äidin 2-v on häissä, mutta muiden lapsia ei ole kutsuttu..

Tsemppiä ap:lle - tuskin kukaan hääpari sellaista vierasta väkisin häihin haluaa, jolla on koko ajan suuri huoli hoidossa olevasta lapsesta (tai ylipäätään jostakin asiasta).

Kuten joku aikaisemmin viittasi häitä koskeviin nettisivuihin, niin lapsettomia häitä (niin valitettavaa kun se joillekin tuntuu olevan ymmärtää, enkä tarkoita tässä ap:ta) vietetään ja siihen annetaan jopa ohjeistusta.

Itse taidan kannustaa lapsettomia häitä suunnitteleville maistraattia tai muuten salahäitä, niin eipähän tule loukattua lapsiperheiden äitejä B) .
Muuten samaa mieltä, mutta en tuosta maistraatista. Vaikken itse kirkkoon kuulukaan, niin mun käsittääkseni papin suorittamalla vihkimisellä on joku ihan muu tarkoitus kuin järjestää hääparin sukulaisten ja ystävien lapsille "elämyksiä". Kirkollinen vihkiminen on jokaisen sitä haluavan oikeus, halusi häihinsä lapsia tai ei.

Jokainen kutsuu häihinsä juuri ne, keitä haluaa ja kutsutut sitten päättävät, menevätkö vai eivät. Hyvin, hyvin yksinkertainen juttu =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:31 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:24 kannanottaja kirjoitti:
Edelleen ymmärrän hyvin, miksi morsian päätti alun perin kutsua lapsettomiin häihin sylivauvana pitämänsä 10 kk:n lapsen eikä sitä vanhempaa 2-vuotiasta. Meinaan vaan, että tämän ketjun perusteella ei ole vaikea arvata, mitä muut lapsiperheiden äidit arvelisi siitä, että yhden äidin 2-v on häissä, mutta muiden lapsia ei ole kutsuttu..

Tsemppiä ap:lle - tuskin kukaan hääpari sellaista vierasta väkisin häihin haluaa, jolla on koko ajan suuri huoli hoidossa olevasta lapsesta (tai ylipäätään jostakin asiasta).

Kuten joku aikaisemmin viittasi häitä koskeviin nettisivuihin, niin lapsettomia häitä (niin valitettavaa kun se joillekin tuntuu olevan ymmärtää, enkä tarkoita tässä ap:ta) vietetään ja siihen annetaan jopa ohjeistusta.

Itse taidan kannustaa lapsettomia häitä suunnitteleville maistraattia tai muuten salahäitä, niin eipähän tule loukattua lapsiperheiden äitejä B) .
Muuten samaa mieltä, mutta en tuosta maistraatista. Vaikken itse kirkkoon kuulukaan, niin mun käsittääkseni papin suorittamalla vihkimisellä on joku ihan muu tarkoitus kuin järjestää hääparin sukulaisten ja ystävien lapsille "elämyksiä". Kirkollinen vihkiminen on jokaisen sitä haluavan oikeus, halusi häihinsä lapsia tai ei.

Jokainen kutsuu häihinsä juuri ne, keitä haluaa ja kutsutut sitten päättävät, menevätkö vai eivät. Hyvin, hyvin yksinkertainen juttu =)
just näin!
 
joopa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:16 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:14 Vieras kirjoitti:
Eihän kenenkään ole mikään pakko jättää lastaan hoitoon mikäli ei halua. Jos jonkun toisen päivä menee siitä pilalle, niin sehän taas on kyseisen henkilön ihan ikioma ongelma. :D
Täsmälleen samaa mieltä!! Ja eiköhän ne häät onnistu ihan hyvin, vaikkei kaikki kutsutut pääsekään tulemaan.
Peesaan tätä. Näin yksinkertainen juttu sinällään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:22 seireeni kirjoitti:
On se nyt kumma jos niitä lapsia ei voi hoitoon laittaa! \|O Kyllä häät nyt aika tärkeä juhla on!!! Minä kyllä suuttuisin jos olisin morsiuspari ja joku kitisee siitä, että ei voi laittaa lasta hoitoon. Ihme tyyppejä täälläkin \|O :headwall:
morsiusparilla on oikeus kutsua, kenet haluavat. kutsutuilla taas on oikeus joko vastata kutsuun tai jättää menemättä. jos jomman kumman osapuolen täytyy tuosta hermostua niin voi vilkaista peiliin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 20:36 armoton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 20:31 Tatitar kirjoitti:
Täällä näkyy (noin nopeasti ketjua silmäten) olevan varsin yleinen sellainen käsitys, että lasten kutsumattomuus johtuu hääparin lapsivihamielisyydestä, itsekkyydestä ja muista alhaisista ominaisuuksista.

Me kutsuttiin häihimme lapsia vain seuraavasti: sisarustemme lapset, kummilapset sekä rintamaidolla olevat vauvat. Näille imeväisille toivoimme otettavan mukaan vaunut/rattaat, koska syöttötuolien saatavuudesta juhlapaikkaan ei ollut mitään takeita.

Meillä syy lasten rajaamiseen kutsujen ulkopuolelle oli häävastaanottotilan rajallisuus. Tällä keinolla saimme kutsuvieraat mahtumaan niihin 230 pöytäpaikkaan, jotka vastaanottotilassa oli käytettävissä. Ajattelimme niin alhaisesti, että kun jätämme kutsumatta Jaana-serkun neljä lasta, voimme kutsua Tiina- ja Miina-serkutkin puolisoineen. Meille hääparina oli merkittävämmät vieraat Tiina- ja Miina-serkku puolisoineen kuin Jaana-serkun 2-, 4-, 6- ja 8-vuotiaat lapset. Ja mikä parasta: Jaana-serkku kävi hääjuhlan aikana oikein useamman kerran kiittämässä, että ei voi mukavampaa kuvitella, kuin olla ihan kahdestaan puolison kanssa, nauttia ohjelmasta ja tarjoiluista ilman lapsista huolehtimista. Kertoi, että kun kutsu tuli, oli niin ihanaa varata saman tien hotellihuone hääkaupungista.

En kuullut ainoatakaan soraääntä kutsuvieraslinjastamme, vaan tuollaisia Jaana-serkun kaltaisia kiittelijöitä oli häissämme pilvin pimein.

Itse olen ollut useammissa häissä lasten kanssa. Kyllä siinä pienten lasten kanssa on hääjuhlasta nauttiminen hikistä puuhaa!! Viime kesänä sitten saimme sellaisen kutsun, jossa ei lapsia kutsuttu. Voi ihanuutta, miten nautinnolliset häät ne olivat! Ajattelin, että juuri tämä on se meidän laji. Mutta kuinka ollakaan: tälle kesälle meille tuli kutsu lapsineen ystävättären häihin. Soitin morsiamelle, että oletko ihan tosissasi, että kutsuit lapset myös?? Kyllä hän oli ja halusi nimenomaan nähdä lapsemme siellä. Totesin vain alistuneena sitten, että meiltä tulee siis viisi henkeä.....

Minä olen äiti, joka olen ihan hirveän kiinni lapsissani. Silti minun ei tulisi mieleenikään loukkaantua lasten rajaamisesta hääkutsun ulkopuolelle. En pidä lapsiani sellaisina maailman napoina, että juuri heidän on oltava aina ja kaikkialla tapahtumien polttopisteessä. Juhlakokemuksia he saavat ihan riittämiin sukumme suurilla syntymäpäivillä, rippijuhlissa ja lakkiaisissa.
voi apua! Nythän ei ollut kyse siitä, että lapsia ei ollut kutsuttu tai olisi kutsuttu, vaan siitä, että perheessä kaksi lasta joista VAIN toinen kutsuttiin!!! Tykkäisitkö sinä, että jos teillä on petteri, Elmeri, Olavi ja Hilkka lapset, että vain petteri ja Hilkka kutsuttaisiin teidän kanssa häihin!?
Vaikka en mikään ruudinkeksijä olekaan, ymmärsin kyllä että millainen kutsu oli ap:lle tullut.

Olen myös ymmärtävinäni morsiamen ajatuksenjuoksun kutsuvieraslistaa laatiessaan. Luulen, että hän ajatteli 10-kuisen lapsen vaunussa nukkuvaksi rintalapseksi ja reilun 2-vuotiaan ympäriinsä juoksentelevaksi leikki- (ja uhma-) ikäiseksi.

Näitä vastaavia tapauksia oli minullakin kutsuvieraslistaa laatiessani pohdittavana. Tein niin, että ennen kutsun lähettämistä kysyin perheeltä, että olisiko heillä mahdollisuus saada isommalle lapselle hoitaja. Jos ei ollut, kutsuin molemmat lapset mutta ainakin parissa tapauksessa isompi lapsi ei ollut kuitenkaan mukana. Häistä on yli kymmenen vuotta eikä ainakaan vielä ole tullut ilmi, että joku olisi minun matalamielisestä itsekkyydestäni loukkaantunut. Ja käsittääkseni silloin, kun ei ole loukkaantunut, on paljon helpompaa ja tuloksellisempaakin järjestää lapsilleen hoitaja.

Tuolla aiemmin joku moitti minua ymmärtämättömyydestä sellaisia äitejä kohtaan, joilla ei ole ketään ketä pyytää lapsilleen hoitajaksi. Voin kertoa, että mieheni taikka minä olemme jättäneet suuren määrän erilaisia kutsuja väliin vain siksi, että en ole saanut lapsilleni hoitajaa. Mielestäni tämä on yksi niitä yksinkertaisimpia yhtälöitä: jos ulkopuolista hoitajaa ei ole, toinen meistä jää lasten kanssa kotiin.

Mielestäni elämä sujuu sulavammin, kun asioihin suhtautuu vähemmän herkkänahkaisesti eikä ota kaikkea niin henkilökohtaisesti. Ja vieläpä jättää sellaistakin ottamatta henkilökohtaisuudeksi, joka on todellisuudessa sellaiseksi tarkoitettu! B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:02 mutsi ap kirjoitti:
Onko tämä vieläkin täällä! No, lisätietoa luvassa! Minä ilmoitin, että en voi tulla häihin, koska vanhemmalle lapselle ei ole hoitajaa enkä muutenkaan halua häntä vieraalle jättää nyt kun kaikki muutenkin sekavaa eikä parin kuukauden päästä ole yhtään helpompaa. Morsian itkee asiaa nyt sitten päivittäin ja anoppi hermoromahduksen partaalla! :headwall: :headwall: Olen aivan poikki muutenkin kaikesta :'( Olen jo suunnitellut lähteväni vanhempieni luokse Berliiniin lasten kanssa. Voivat sitten viettää häitänsä! Minulle ei periaatteessa anneta muuta mahdollisuutta kuin laittaa poika vieraalle hoitoon. Siihen kun en pysty niin olen nyt sitten pilannut koko häät!
Parkuvan morsiamen ajatuksenjuoksu on kyllä aika käsittämätön. Ilmeisesti koko maailman pitäisi kulkea hänen valikoivan tahtonsa mukaan.

Minä en lähtisi myöskään häihin noilla ehdoilla. 2-vuotias on pieni jätettäväksi yksin etenkin, kun hänellä on takanaan muutto toiseen maahan ja elämä sen vuoksi muutoksessa.

Jos morsian aidosti ja oikeasti haluaa ap:n häihinsä, hän varmaan voi todeta, että myös 2-vuotias on sinne tervetullut. Jos häät menevät pilalle yhden pienen lapsen takia, niin sitten menevät.

Morsian lienee aikuinen, ja hänen voisi olla aika ryhtyä käyttäytymään kuten aikuinen ja lopettaa parkuminen hölmöistä asioista. Kaikkea kun ei voi saada, eikä häävieraiden elämä pyöri hänen häidensä mukaan.

<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:22 seireeni kirjoitti:
On se nyt kumma jos niitä lapsia ei voi hoitoon laittaa! \|O Kyllä häät nyt aika tärkeä juhla on!!! Minä kyllä suuttuisin jos olisin morsiuspari ja joku kitisee siitä, että ei voi laittaa lasta hoitoon. Ihme tyyppejä täälläkin \|O :headwall:
Minusta häät ei ole niin tärkeä juhla että sieltä ei voisi olla pois. Jos saisin kutsun missä ei lapsiani kutsuttaisi niin sitten en olisi minäkään tervetullut.
Ei kaikilla ole lapselle hoitajaa.

Ja jos mulle siitä ystäväni tai sukulainen suuttuisi niin en enää pitäisi mitään yhteyttä.
 
Olen täysin samaa mieltä niiden kanssa jotka sanovat, etteivät näe tässä mitään ongelmaa. Jos lasta ei halua laittaa hoitoon niin sitten jättää menemättä koko häihin ja sillä sipuli. Jos morsian siitä mielensä pahoittaa niin sitten pahoittaa, itsehän oli ottanut sen riskin ettette pääse ollenkaan kun oli semmosella porukalla teidät kutsunut.Jos teidät sinne haluaisi niin olisi varmasti sanonut, että ottaakaa kaksivuotias mukaan jos ette saa hoitajaa, tärkeintä on, että tulette. En vain voi käsittää mikä tässä on ongelma. Kiva tietää, että on niin paljon ihmisiä, jotka loukkantuvat tuollaisesta vaikkei se ole mitään henkilökohtaista. Ihme kiihkoilua puolin ja toisin. :eek: \|O
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:50 evita kirjoitti:
Jos morsian aidosti ja oikeasti haluaa ap:n häihinsä, hän varmaan voi todeta, että myös 2-vuotias on sinne tervetullut. Jos häät menevät pilalle yhden pienen lapsen takia, niin sitten menevät.
Ongelma voi olla myös siinä, että kyse ei ole yhdestä 2-vuotiaasta vaan siitä, että jos se yksi 2 v kutsutaan, niin sitten pitäisi kohteliaisuuden nimissä kutsua kaikkien kutsuvieraiden lapset. Ja niitähän voi olla sitten vaikka 30 :/
 
keittiönoita puhuu asiaa. jos kutsussa lukee ,että vanhemmat ja yksi lapsi, niin silloin sitä pitää noudattaa ja kunnioittaa.
kutsuun voi vastata kieltävästi jos siltä tuntuu ja jättää morsiammen valitukset omaan arvoonsa, hänenpä on ongelmansa.
mua ärsyttää niin vietävästi, kun meillä ei ole muita lapsia häissämme kuin omat 3 ja niin oli tarkotus ollakin, jos joku ei saa lastaan hoitoon on tulematta.
viimeinen ilmoittautuminen oli 13.5 ja nyt eilen sainkin kuulla, että yksi serkuistani ottaakin 3 lastaan mukaansa, mutta ei ollut vaivautunut edes ilmoittamaan.
nyt joudun soittelemaan joka puolelle ja vaihtamaan vierasmäärän kolmella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:10 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:50 evita kirjoitti:
Jos morsian aidosti ja oikeasti haluaa ap:n häihinsä, hän varmaan voi todeta, että myös 2-vuotias on sinne tervetullut. Jos häät menevät pilalle yhden pienen lapsen takia, niin sitten menevät.
Ongelma voi olla myös siinä, että kyse ei ole yhdestä 2-vuotiaasta vaan siitä, että jos se yksi 2 v kutsutaan, niin sitten pitäisi kohteliaisuuden nimissä kutsua kaikkien kutsuvieraiden lapset. Ja niitähän voi olla sitten vaikka 30 :/
Tämä on ihan totta. Mutta jos morsiamelle JUURI NÄMÄ vieraat ovat niin hirveän tärkeitä, että hän järjestää hysteerisen kohtauksen siksi, että ap ei olisikaan tulossa, niin silloin morsian voisi lopettaa parkumisen ja muun painostamisen ja joustaa.

Morsian on esittänyt tiukat ehdot vieraille, vieraalla on omat ehtonsa ja that´s it. Morsian käyttäytyy kuin 5-vuotias lapsi, jolta on jäänyt karkki saamatta.

Oikeasti, minusta tuo morsiamen kamalan kohtauksen saaminen sen takia, että yhdelle vieraalle hänen asettamansa ehdot eivät käy, on hieman liikaa. :eek:
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:45 evita kirjoitti:
Tämä on ihan totta. Mutta jos morsiamelle JUURI NÄMÄ vieraat ovat niin hirveän tärkeitä, että hän järjestää hysteerisen kohtauksen siksi, että ap ei olisikaan tulossa, niin silloin morsian voisi lopettaa parkumisen ja muun painostamisen ja joustaa.

Morsian on esittänyt tiukat ehdot vieraille, vieraalla on omat ehtonsa ja that´s it. Morsian käyttäytyy kuin 5-vuotias lapsi, jolta on jäänyt karkki saamatta.

Oikeasti, minusta tuo morsiamen kamalan kohtauksen saaminen sen takia, että yhdelle vieraalle hänen asettamansa ehdot eivät käy, on hieman liikaa. :eek:
Morsianta en tunne ja - sanottakoon nyt - mitä pidemmälle luen tätä ketjua ja erityisesti apn:n kommentteja, sitä enemmän mulle tulee tunne, että Brysselkin sijaitsee Porvoossa. Mutta se on epäoleellinen asia, aihe on kuitenkin mielenkiintoinen ja keskustelua herättävä. Olen samaa mieltä, että morsiamen "saama kohtaus" on yliammuttu, tosin se kohtaushan voi olla alunperin vain pettymyksestä aiheutuva itkukohtaus eikä mikään elämää suurempi katastrofi kuten nyt on tässä ketjussa annettu ymmärtää. Mutta jos juuri tämä vieras on koko häöiden ainoa tärkeä asia, niin sitten niitä häitä voisi ehkä siirtää, jotta ap saisi hankittua lapsenvahdin. En kuitenkaan oikein jaksa uskoa, että kenenkään häät menisivät pilalle yhden vieraan puuttumisen takia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:22 seireeni kirjoitti:
On se nyt kumma jos niitä lapsia ei voi hoitoon laittaa! \|O Kyllä häät nyt aika tärkeä juhla on!!! Minä kyllä suuttuisin jos olisin morsiuspari ja joku kitisee siitä, että ei voi laittaa lasta hoitoon. Ihme tyyppejä täälläkin \|O :headwall:
Miksi juuri sinun hääsi ovat kutsutuille vieraille niin tärkeät, ettei niitä voi jättää väliin?
 
utelen
miettikääs nyt kaikki miltä teistä aikuisina tuntuisi, että teidät jätettäis kutsulistalta pois. ehkä sitten ymmärrätte miltä ap.stä tuntuu, kun yhtä perheenjäsentä ei ole huomioitu. eli tyyliin mies saisi kutsun, mutta sinä et. perheenjäsen on myös pieni lapsi, ne eivät ole poissa silmistä poissa mielestä. monen mielestä ne lapset voi jättää sitten vissiin minne vain. ja näinhän ei asia ole. ja ap varmaan kokee mielipahaa perheenjäsenen, eli lapsen puolesta jota ei kutsuttu plus että pitäisi miettiä vielä hoitajakin. mä jäisin kyseisestä juhlasta pois.

ja kysymys vielä ketjun aloittajalle,. mitäs mieltä miehesi on kun lastanne ei ollut kutsukortissa, ja aikooko hän mennä juhliin vauvan kera vai yksin.
 
hups
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:50 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:45 evita kirjoitti:
Tämä on ihan totta. Mutta jos morsiamelle JUURI NÄMÄ vieraat ovat niin hirveän tärkeitä, että hän järjestää hysteerisen kohtauksen siksi, että ap ei olisikaan tulossa, niin silloin morsian voisi lopettaa parkumisen ja muun painostamisen ja joustaa.

Morsian on esittänyt tiukat ehdot vieraille, vieraalla on omat ehtonsa ja that´s it. Morsian käyttäytyy kuin 5-vuotias lapsi, jolta on jäänyt karkki saamatta.

Oikeasti, minusta tuo morsiamen kamalan kohtauksen saaminen sen takia, että yhdelle vieraalle hänen asettamansa ehdot eivät käy, on hieman liikaa. :eek:
Morsianta en tunne ja - sanottakoon nyt - mitä pidemmälle luen tätä ketjua ja erityisesti apn:n kommentteja, sitä enemmän mulle tulee tunne, että Brysselkin sijaitsee Porvoossa. Mutta se on epäoleellinen asia, aihe on kuitenkin mielenkiintoinen ja keskustelua herättävä. Olen samaa mieltä, että morsiamen "saama kohtaus" on yliammuttu, tosin se kohtaushan voi olla alunperin vain pettymyksestä aiheutuva itkukohtaus eikä mikään elämää suurempi katastrofi kuten nyt on tässä ketjussa annettu ymmärtää. Mutta jos juuri tämä vieras on koko häöiden ainoa tärkeä asia, niin sitten niitä häitä voisi ehkä siirtää, jotta ap saisi hankittua lapsenvahdin. En kuitenkaan oikein jaksa uskoa, että kenenkään häät menisivät pilalle yhden vieraan puuttumisen takia.
voin kyllä sanoa, että minun häät menivät aika pilalle kun kaasoni ilmoitti viikkon varoitusajalla, että ei pääse tulemaan!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:57 hups kirjoitti:
voin kyllä sanoa, että minun häät menivät aika pilalle kun kaasoni ilmoitti viikkon varoitusajalla, että ei pääse tulemaan!!!!!
Miksi kaaso ei päässyt tulemaan ja miksi hääsi ihan oikeasti menivät tuosta syystä pilalle?

Mulle alkaa olla yhä hämärämpää häiden tarkoitus kun näitä kommentteja lukee :whistle: ...
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:56 utelen kirjoitti:
miettikääs nyt kaikki miltä teistä aikuisina tuntuisi, että teidät jätettäis kutsulistalta pois. ehkä sitten ymmärrätte miltä ap.stä tuntuu, kun yhtä perheenjäsentä ei ole huomioitu. eli tyyliin mies saisi kutsun, mutta sinä et. perheenjäsen on myös pieni lapsi, ne eivät ole poissa silmistä poissa mielestä. monen mielestä ne lapset voi jättää sitten vissiin minne vain. ja näinhän ei asia ole. ja ap varmaan kokee mielipahaa perheenjäsenen, eli lapsen puolesta jota ei kutsuttu plus että pitäisi miettiä vielä hoitajakin. mä jäisin kyseisestä juhlasta pois.

ja kysymys vielä ketjun aloittajalle,. mitäs mieltä miehesi on kun lastanne ei ollut kutsukortissa, ja aikooko hän mennä juhliin vauvan kera vai yksin.
2 v ei varmaan edes tajua, että häntä ei ollut kutsukortissa mainittu. Ja mitä tuohon kysymykseesi tulee...jos saisin kutsun, joka koskisi vain vasenta jalkaani enkä voisi ilman oikeaakaan mennä, niin ihan oikeasti mä en sitten menisi. Enkä loukkaantuisi. Enkä mä loukkaannu, vaikkei mua kutsuttaisi lainkaan. Mä en oikein osaa ajatella niin, että ihmiset menisivät naimisiin, jotta voisivat kutsua mut juhliinsa...eiköhän heillä ole avioliitolleen ihan jokin muu syy..ainakin toivottavasti =)
 

Yhteistyössä