Siis ei voi olla totta!! (hääkutsusta)

No voi #&%?$!*, kun pitääkin viisastella sillä, että "kerrankin jättää lapset hoitoon ja nauttia omasta" vai miten joku sano. Eli siis lapsille järjestää yöhoitopaikka ja itse mennä miehen kaa häähumpalle.

Todellakin paistaa läpi se, että oli lapsettoman kommentti! :LOL: :headwall:

Kaikilla kun ystävä rakas ei ole mahdollisuutta tähän ja jotkut vielä imettää (10kk) tai joillain on monta lasta...

Meidän kolmas lapsi, 10kk, ei ole eläissään ollu kuin 2 kertaa "hoidossa" 1,5h kerrallaan, kun mummu tuli kattoon kaikkia 3:ee, kun kävin jumpassa. Vauva vierastaa ja ikävöi äitiään ihan kamalasti... Ihan lapsistakin riippuu, meillä esikoinen oli paljon mummulassa öitä, kakkonen nukku kun tukki ihan pienestä vauvasta koko yön, että mummu tuli meille muutamaks yöks hoitaan (eli itsekkin nukkuun), että isi ja äiti pääsi syömään tms. Kolmatta ei olla "opetettu" hoitoon, kun ei oo ollu niin kamala tarviskaan. Kyllä se ehtii vielä...

Että semmosta nii.
 
Eihän 10kuinen ole enää pieni vauva. Meillä molemmat liikkuneet jotenkin edes, tutkineet ja ääntä kyllä lähtenyt.

Meidän esikoinen oli meidän omissa häissä 8,5kk ja ääntä lähti niin kirkossa kuin paikan päälläkin. Eli, ei todellakaan ollut pelkästään sylivauva saati nukkunut koko aikaa, eikä edes malttanut nukkua kun oli paljon vieraita.

Meillä ei erikseen eroteltu et kuka saa tulla ja kuka ei. Mun puolen suvussa ainakin paljon lapsia ja lapset olivat kaikki tervetulleita. Toki ymmärrän jos jotkut haluavat pitää "aikuisten" häät. Meillä boolit + muut juomat olivat tarjolla vasta myöhemmin kun suurin osa lapsiperheistä olivat lähteneet.

Jos meille tulis kutsu häihin, ilman lapsia, niin voi olla että jättäisin menemättäkin. En ehkä sais heitä edes hoitoon. Mutta tää nyt olikin jo asian ulkopuolelta.
 
morsmaikku
Miten satuikin tänne palstalle...

Tulevana morsiamena ja vasta tulevana äitinä kaadan minäkin vettä myllyyn.

Ensinnäkin en osaisi sanoa, miten käyttäytyy 10kuukautinen lapsi. Minulla ei ole mitään hajua siitä.

Toiseksi, en koskaan ole ajatellu että äidit olisivat jotenkin kiinni lapsissaan eivätkä voisi mitään tehdä ilman heitä...mutta tämän ketjun luettuani olen puulla päähän löyty.

Minä olen siis itsekäs ihminen, enkä ymmärrä lapsiperheen arkea. MITEN VOISIN KUN MINULLA EI SELLAISTA VIELÄ OLE?!

Miksi te äidit oletatte minun ymmärtävän, ja loukkaannutte, kun joku haluaa omanlaisensa häät? Luin koko ketjun ja moni sanoi, että miksei voi ottaa iloa irti ja viettää vapaailtaa? Siihen ei kukaan ole vastannut, en ainakaan huomannut...
 
En jaksa koko ketjua lukea läpi... Mutta, jos joskus itse menen naimisiin, ei kirkkoon ole asiaa, alle kouluikäisillä lapsilla, heiltä voi jo vaatia hiljaa paikallaan istumista. Kaikissa häissä, missä olen ollut, on joku "kullannuppu" kiljunut puolet vihkimisestä, eivätkä vanhemmat ole häntä ulos vieneet.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:09 morsmaikku kirjoitti:
Miten satuikin tänne palstalle...

Tulevana morsiamena ja vasta tulevana äitinä kaadan minäkin vettä myllyyn.

Ensinnäkin en osaisi sanoa, miten käyttäytyy 10kuukautinen lapsi. Minulla ei ole mitään hajua siitä.

Toiseksi, en koskaan ole ajatellu että äidit olisivat jotenkin kiinni lapsissaan eivätkä voisi mitään tehdä ilman heitä...mutta tämän ketjun luettuani olen puulla päähän löyty.

Minä olen siis itsekäs ihminen, enkä ymmärrä lapsiperheen arkea. MITEN VOISIN KUN MINULLA EI SELLAISTA VIELÄ OLE?!

Miksi te äidit oletatte minun ymmärtävän, ja loukkaannutte, kun joku haluaa omanlaisensa häät? Luin koko ketjun ja moni sanoi, että miksei voi ottaa iloa irti ja viettää vapaailtaa? Siihen ei kukaan ole vastannut, en ainakaan huomannut...
En jaksanut lukea koko ketjua,mutta tuohon morsmaikun kysymykseen sanoisin että siihen voi olla ihan sellainen käytännön ongelma, ettei ole lastenvahtia juhlien ajalle. Meillä kaatui aikanaan moni meno juuri tuohon syyhyn.
 
Kopioitu amoriinien sivuilta:

"Jokaisella hääparilla on myös oikeus olla kutsumatta lapsia, jos näin toivovat. Harva vanhempi on niin sidoksissa lapsiinsa, etteikö voisi lähteä juhlimaan ilman jälkipolvea. Käyväthän ihmiset töissäkin! Sitä paitsi, monet vanhemmat ovat aikuisten juhlakutsusta vain iloissaan. Kerrankin saa viettää aikaa kahden puolisonsa kanssa nauttien juhlasta ja seurustelusta muiden vieraiden kanssa. Kaikkiin hääjuhliin lapset eivät kuulu. Hääillalliset ovat tyyliltää aikuisten juhlat. Oma probleemansa on sitten miten tuo ilmaistaan, jotta asia ymmärretään. Jos lapsia ei kutsuta, pitää olla kanttia ilmaista se selkeästi. Kutsuun kannattaa laittaa kutsuttujen nimet ja vielä erikseen viimeiseksi maininta pienemmällä tekstikoolla siitä, että kutsu koskee vain aikuisia, esim. tilan rajallisuuden/ hääjuhlan myöhäisen ajankohdan/juhlatilan vuoksi kutsu koskee vain aikuisia."

Jos kutsujat on vaikka meinannut että 10 kuinen on liian pieni jäämään hoitoon...?Ja sen vuoksi kutsunut hänet...en tiedä..kunhan nyt kommentoin... :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:09 morsmaikku kirjoitti:
Miten satuikin tänne palstalle...

Luin koko ketjun ja moni sanoi, että miksei voi ottaa iloa irti ja viettää vapaailtaa? Siihen ei kukaan ole vastannut, en ainakaan huomannut...
No vastasin jo tossa ylempänä. ELi minä lähtisin riemusta kiljuen miehen kanssa kaksistaan kunhan vaan
a) löytäisin jostain lapsenvahdin (ei ole niin yksinkertaista kun sitä luulee, kokemusta todellakin on)
b) lastenvahti on luotettava
c) ketään lapsista ei enää pelkästään imetetä
d) häät eivät ole niin kaukana että pois joutuisi olemaan enemmän kuin 1 yö (tai jos joutuu niin lasten oltava jo vähän vanhempia)

Vastasinkohan nyt kysymykseesi...? Lapsettomana minäkin ajattelin, että miksei esim. voi juottaa tuttipullosta. Nyt ymmärrän, ettei aina voi. Kaikki lapset kun ei välttämättä koskaan opi siihen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:20 Herkkis äiti kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua,mutta tuohon morsmaikun kysymykseen sanoisin että siihen voi olla ihan sellainen käytännön ongelma, ettei ole lastenvahtia juhlien ajalle. Meillä kaatui aikanaan moni meno juuri tuohon syyhyn.
Silloin voikin hyvällä omalla tunnolla jäädä pois koko häistä. Eiköhän mikä tahansa hääpari ymmärrä, että lapsenvahdin puuttuminen on ihan hyvä syy jäädä pois häistä?
 
Minäkään en ymmärrä esikoistani odottavana että kuinka kukaan lapseton tietäisi lapsen kehitysvaiheista tai siitä, että miten käyttäytyy 10 kk vauva. Aika paljon pyydätte äidit, jos oletatte/katsotte että tulisi nuo jutut tietää..!

Uskoisin että ap:n vauva oli kutsuttu vain siksi, että alle 1-vuotiaiden ajatellaan usein olevan kiinni äidissään ja mahdollisesti heitä imetetään vielä. Muita lapsia ei kutsuttu, koska sitten olisi pitänyt kutsua myös muiden sukulaisten ym. taaperot ja kohta puolet juhlavieraista olisikin lapsia. Sitten taas pitäisi hommata hoitaja/hoitotilat ja jotain ohjelmaa myös pienemmille eikä kaikilla ole energiaa tai rahaa sellaiseen erikoisjärjestelyyn.

Joku sanoi että on itsekästä/lapsellista/typerää mennä naimisiin vaarallisessa paikassa, mutta miettikää asiaa näin: jos jo pelkän päiväkodin pihalta voi kadota lapsi ja kuolla viidenkymmenen metrin säteellä jonkun onnettomuuden takia, kuinka isompi lauma lapsia selviäisi esim. veden äärellä tai kallioilla, jos pääsevät karkaamaan vanhempiensa helmoista? Olisitte nyt vaan onnellisia että hääpari on katsonut parhaaksi jättää lapset tuon takia pois juhlistaan; jos näkisitte paikan lasten kanssa, alkaisitte kuitenkin marmattaa sen vaaroista ja sopimattomuudesta pienille lapsille..!
 
Ottamatta kantaa sen enempää tähän ap:n tapaukseen, niin minä olen kyllä sitä mieltä, että on julmaa sulkea lapset hääjuhlien ulkopuolelle. Minulla ainakin on ihania häämuistoja omasta lapsuudesta. Voi sitä riemua, kun näki muita samanikäisiä lapsia, sai viilettää hiki päässä röyhelömekoissa pitkin parkettia ja mutustella prinssinnakkeja ja lihapullia. Ne olivat niitä elämän suuria iloja! Ihmettelen kovasti, miksi lapset pitää nykyään jättää näiden iloisten perhejuhlien ulkopuolelle. Minusta se on todella sääli ja toivon, ettei tällainen trendi jatku.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:09 morsmaikku kirjoitti:
Miten satuikin tänne palstalle...

Tulevana morsiamena ja vasta tulevana äitinä kaadan minäkin vettä myllyyn.

Ensinnäkin en osaisi sanoa, miten käyttäytyy 10kuukautinen lapsi. Minulla ei ole mitään hajua siitä.

Toiseksi, en koskaan ole ajatellu että äidit olisivat jotenkin kiinni lapsissaan eivätkä voisi mitään tehdä ilman heitä...mutta tämän ketjun luettuani olen puulla päähän löyty.

Minä olen siis itsekäs ihminen, enkä ymmärrä lapsiperheen arkea. MITEN VOISIN KUN MINULLA EI SELLAISTA VIELÄ OLE?!

Miksi te äidit oletatte minun ymmärtävän, ja loukkaannutte, kun joku haluaa omanlaisensa häät? Luin koko ketjun ja moni sanoi, että miksei voi ottaa iloa irti ja viettää vapaailtaa? Siihen ei kukaan ole vastannut, en ainakaan huomannut...

Minä olin itsekäs kun häitäni juhlin.Kutsuin ne kenet halusin ja ilman lapsia.
Kukaan ei herneenpalkoa klyyvariin vetäissyt.
Voi jättää menemättä jos niin paljon rassaa tuleva kutsu ilman lapsia/miestä/vaimoa ihan miten se on esitetty.
Mutta todellakin se on hääparin juhla ja he päättävät kenet kutsuvat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:09 morsmaikku kirjoitti:
Miten satuikin tänne palstalle...

Tulevana morsiamena ja vasta tulevana äitinä kaadan minäkin vettä myllyyn.

Ensinnäkin en osaisi sanoa, miten käyttäytyy 10kuukautinen lapsi. Minulla ei ole mitään hajua siitä.

Toiseksi, en koskaan ole ajatellu että äidit olisivat jotenkin kiinni lapsissaan eivätkä voisi mitään tehdä ilman heitä...mutta tämän ketjun luettuani olen puulla päähän löyty.

Minä olen siis itsekäs ihminen, enkä ymmärrä lapsiperheen arkea. MITEN VOISIN KUN MINULLA EI SELLAISTA VIELÄ OLE?!

Miksi te äidit oletatte minun ymmärtävän, ja loukkaannutte, kun joku haluaa omanlaisensa häät? Luin koko ketjun ja moni sanoi, että miksei voi ottaa iloa irti ja viettää vapaailtaa? Siihen ei kukaan ole vastannut, en ainakaan huomannut...
Vastasin. Ja syy oli se, että vauva (10kk) on vielä vauva ja kiinni mussa (niinkuin saa ja kuuluukin olla). Vierastaa ja ikävöi äitiä. Eli se syy. Tämä siis kolmas ja 2 vanhempaa on kyllä ollut yökylässä jo tämän ikäsenä (tai mummu meillä). Lapset on erilaisia, ei oo asiat niin yksoikosia, ei.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:32 LadyManhattan kirjoitti:
Ottamatta kantaa sen enempää tähän ap:n tapaukseen, niin minä olen kyllä sitä mieltä, että on julmaa sulkea lapset hääjuhlien ulkopuolelle. Minulla ainakin on ihania häämuistoja omasta lapsuudesta. Voi sitä riemua, kun näki muita samanikäisiä lapsia, sai viilettää hiki päässä röyhelömekoissa pitkin parkettia ja mutustella prinssinnakkeja ja lihapullia. Ne olivat niitä elämän suuria iloja! Ihmettelen kovasti, miksi lapset pitää nykyään jättää näiden iloisten perhejuhlien ulkopuolelle. Minusta se on todella sääli ja toivon, ettei tällainen trendi jatku. Aivan samaa mieltä! Meidän perhe ainakin tykkää reissuta yhdessä ja jos saisin tuollaisen kutsun jossa yksi lapsista kielletään kokonaan, niin p:ersettä pyyhkisin kutsulla ja laittaisin takaisin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:32 LadyManhattan kirjoitti:
Ottamatta kantaa sen enempää tähän ap:n tapaukseen, niin minä olen kyllä sitä mieltä, että on julmaa sulkea lapset hääjuhlien ulkopuolelle. Minulla ainakin on ihania häämuistoja omasta lapsuudesta. Voi sitä riemua, kun näki muita samanikäisiä lapsia, sai viilettää hiki päässä röyhelömekoissa pitkin parkettia ja mutustella prinssinnakkeja ja lihapullia. Ne olivat niitä elämän suuria iloja! Ihmettelen kovasti, miksi lapset pitää nykyään jättää näiden iloisten perhejuhlien ulkopuolelle. Minusta se on todella sääli ja toivon, ettei tällainen trendi jatku.
Juuri tuosta syystä!!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:23 hiiruli kirjoitti:
tai sitten sille kummilapselle on tulossa ihan omalla nimellä kutsu?
Posti jostain syystä jakaa sen myöhemmin.

Itse kutsuimme omiin häihimme kummilapset ihan omalla kutsulla. Muille perheenjäsenille meni yhteinen/toinen kutsu
Itse ajattelin ihan samaa... Jos ovat suunnitelleet vaikka morsiuspojan roolia ihan eturiviin ;-). Voihan asiaa kysäistä.....
 
mielipide
Huh kun pitkä ketju.

Olimme häissä kun meidän "vauva" oli 11 kk ikäinen. Kirkossa meni hyvin, ipana taisi nukkua ja herätä vasta loppuajasta.

Hääjuhlapaikassa istui syöttötuolissa ja söi jotain vähän.

Illasta nukahti rattaisiin. Ainoa ongelma taisi olla kakkavaipan vahto ja pyllyn pesu alkeellisissa oloissa.

Joku sanoo, että 10 kk ei ole vauva vaan iso.
Ei minusta. MInusta 10 kk ON vauva, vaikka monet laittaakin tommosen taaperon jo päivähoitoon ja menee töihin, vauva se silti on.

Ainakin meidän 11 kk ikäinen oli melko vauva. EI kävellyt vielä. Konttasi.
Ei sanonut yhtään sanaa vielä, oli täysin vaipoissa, tosin ei tuttipulloa enää käytössä.

Häävieraat ihmetteli, miten noin pienen kanssa uskalsimme tulla. Minusta noin pienen kanssa oli tosi helppoa, helpompaa kuin esim. 2 vuotiaan. On sen verran vauva.
 
lapset tuovat tunnel
Meidän häissämme oli paikalla n.70 eri-ikäistä lasta ja enemmänkin oli kutsuttu. Kaikkiaan häissä oli n. 200 vierasta. Enemmän itseäni hämmästytti kun jotkut olivat jättäneet osan lapsista kotiin, vaikka onhan se helpompi tulla pienemmällä porukalla. :)

Itse en muista, että lapsista olisi ollut minkäänlaista haittaa kirkossa tai hääjuhlassamme. Kyllä sitä yleensä hääpari on sellaisessa jännityksessä ainakin kirkossa ettei edes huomaa lasten ääniä. Olimme lapsettomia kun menimme naimisiin ja nyt lapsellisina olemme ottaneet kaikki lapset mukaan juhliin (kun on aina kutsuttu) ja niin ovat tehneet muutkin, joilla on lapsia. =)

Mutta kukin tyylillään. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 18:01 kolmen äiti75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:23 hiiruli kirjoitti:
tai sitten sille kummilapselle on tulossa ihan omalla nimellä kutsu?
Posti jostain syystä jakaa sen myöhemmin.

Itse kutsuimme omiin häihimme kummilapset ihan omalla kutsulla. Muille perheenjäsenille meni yhteinen/toinen kutsu
Itse ajattelin ihan samaa... Jos ovat suunnitelleet vaikka morsiuspojan roolia ihan eturiviin ;-). Voihan asiaa kysäistä.....
Lukekaas koko ketju. On jo kysynyt. 2v jätetty tarkotuksella pois kutsusta. :eek:
 
Minä selasin ketjua läpi ja minuakin kiinnostaisi, että miksi siis tällaiseen kutsumistapaan oli päädytty... (Itse kun pidän sopivana kutsua koko perheen tai vanhemmat ilman lapsia tai mahdollisesti esim. isompi kummilapsi yksinään, mutta muuten erottelu tuntuisi vähintäänkin erikoiselta).
 
Keittiönoita
Ei kenellekään ole tullut mieleen, että tämä ap:n kuopus on voinut saada kutsun ihan siksi, että morsiuspari - varsinkin kun on vielä lapseton - on ajatellut, ettei noin pientä voisi jättää hoitoon tai ettei noin pienelle ole kovin helppoa saada hoitajaa? Ainakin mun lasteni kohdalla potentiaalisten lapsenvahtien määrä kasvoi siinä vaiheessa, kun lapseni oppivat puhumaan. Sitä ennen lapsenvahdin saaminen oli huomattavasti hankalampaa. Kun kerran häät ovat muuten lapsettomat, niin tuon ap:n saaman kutsun voisi ottaa jopa erittäin ystävällisenä tapana pyrkiä minimoimaan ap:n mahdollinen lapsenvahtiongelma. Jos tuon 1 veen lisäksi olisi kutsuttu myös perheen 2 v, silloin olisi ollut kohteliasta kutsua muidenkin kutsuvieraiden 2-3 veet ja jos ne kerran on kutsuttu, niin siinähän menee sitten 4-5 veetkin ja sen jälkeen koko hela porukka murosikäisiä ja niiden poika/tyttöystäviä myöten.

Mitä noin muuten tulee häihin - tai mihin tahansa juhliin - niin ihan oikeasti kaikilla ei yksinkertaisesti ole VARAA järjestää 200 hengen hääjuhlia, niin mukavaa kuin sellaisten isojen häiden järjestäminen olisikin. Mitä mä tunnen suvussa ja ton oman nuorisoni kaveripiirissä, niin aika persaukista porukkaa ne kaikki on...oma tyttäreni mukaanlukien. Ei jostain opintotuista todellakaan saada säästetyksi rahaa isoja häitä varten, niin kurjalta kuin se kutstutusta voi tuntuakin, että niitä omia kullannuppuja ei ole kutsuttu.

On mukavaa, jos on juhlia, joihin lapsetkin pääsevät mukaan. Se on lapsille mukavaa, edellyttäen tietenkin, että myös lasten viihtyvyyteen on kiinnitetty huomiota. Eihän ole mitään järkeä kutsua mummoakaan hevaribileisiin ;) Paitsi jos omaa hevarimummon. Mä olen lapsena ollut monissa häissä, mutta erona nykyhäihin on ollut ainakin se, että silloin niitä häitä tehtiin talkoovoimin ja ruokapuolta järjestämässä oli morsiamen äiti, anoppi, kummitäti jne. Lapsuuteni häistä monet vietettiin maalla, jossa hääpaikkana oli morsiamen tai sulhasen lapsuudenkotina oleva maatila...tilaa riitti meille lapsillekin oikein hyvin kirmailla ulkona eikä hääpari joutunut maksamaan itseään kipeäksi pelkästä juhlahuoneistosta. Nykyisin, kun sekä juhlapaikka että tarjoilu on useimmiten ostettava ulkopuoliselta, niin kymmenenkin lisäsuuta voi olla liian suuri kustannuserä morsiusparin hääbudjetille. Kutsuvieraiden määrä on mitoitettava budjettiin ja mun mielestäni on järkevämpää jättää lapset kutsumatta kuin ruveta vetämään pitkää tikkua siitä, ketkä sukulaiset tai ystävät jätetään kutsumatta. Tuskinpa tekään, jotka kovasti haluatte ottaa lapsenne mukaan jokaisiin häihin tykkäisitte, jos jäisittekin kokonaan kutsumatta - tai vielä pahempaa - kutsukortissa lapsilta perittäisiin sisäänpääsymaksu :D

Lapsettomia häitä voidaan joutua viettämään joskus myös ihan siksi, että JOLLAIN kutsuvieraista on ihan mahdottomia lapsia ja hääpari päättää, että on kohteliaampaa jättää kaikki lapset k utsumatta kuin jättää vain ne muutama riiviö kutsumatta. Uskoisin, että jos se riiviö sattuisi olemaan oma lapsi, niin siitä vasta hernettä nenään vedettäisiinkin.

Hyviin käytöstapoihin kuuluu, että juhliin menevät vain ne, jotka on kutsuttu. Kutsujalla on ollut syynsä kutsua juuri heidät ja sitä pitäisi osata kunnioittaa. Ei ole mikään häpeä eikä pitäisi olla kovin vaikeaakaan kieltäytyä kutsusta, jos ei pääsekään menemään. Joutuu sitä muistakin syistä kieltäytymään kuin lapsenvahtiongelman takia ...ei ehkä saa työvuoroaan vaihdettua, on itse sairaana tai voihan se sovittu lapsenvahtikin sairastua juuri juhlapäivän aamuna. Hääkutsu ei ole velvoite osallistua häihin, kutsusta on oikeus kieltäytyä ihan vaikka vaan siksi, ettei huvita lähteä. =)
 
lisko
Siis. Miksi ap häpeää että kysyi asiaa morsiamelta? En nyt ihan ymmärtänyt???? Tietenkin häihinsä saa kukakin kutsua kenet haluaa. Esimerkiksi meidän perhe on mennyt aina häihin lasten kanssa elleivät kyseessä siis lapsettomat häät, jolloin tietenkin olemme järjestäneet lapsille hoitopaikan hyvissä ajoin. Emme siis karsasta ihmisiä jotka eivät halua häihinsä lapsia, mutta mielellämme juhlimme myös lasten kera. Tässähän on kyse vain siitä, että on melko luokatonta kutsua jostakin perheestä vain toinen lapsi. Ymmärrettävää olisi että vastasyntyneen voisi ottaa mukaan. Yleensä kai silloinkin asia hoidetaan niin, että kutsussa kerrotaan häiden olevan lapsettomat ja erikseen sitten mainitaan (kun näinkin läheisiä ollaan) että jos mukaan tuleminen on kiinni vauvan jättämisestä esim imetyksen takia, vauvan voi ottaa mukaan. Mutta tosiasiassa (perheessämme lapset suunnilleen samalla ikäerolla) nämä lapsethan on siinä mielessä samanikäisiä, että molemmista on tn hieman häiriötä häissä, mutta hoitoon jättäminenkään ei ole enää kovin vaikeaa. Ehkä hääpari on ajatellut hyvää, mutta käytös on silti sillä tavalla tökeröä, että kysyminen ei missään tapauksessa ole noloa!
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 18:11 lapset tuovat tunnel kirjoitti:
Meidän häissämme oli paikalla n.70 eri-ikäistä lasta ja enemmänkin oli kutsuttu. Kaikkiaan häissä oli n. 200 vierasta. Enemmän itseäni hämmästytti kun jotkut olivat jättäneet osan lapsista kotiin, vaikka onhan se helpompi tulla pienemmällä porukalla. :)

Itse en muista, että lapsista olisi ollut minkäänlaista haittaa kirkossa tai hääjuhlassamme. Kyllä sitä yleensä hääpari on sellaisessa jännityksessä ainakin kirkossa ettei edes huomaa lasten ääniä. Olimme lapsettomia kun menimme naimisiin ja nyt lapsellisina olemme ottaneet kaikki lapset mukaan juhliin (kun on aina kutsuttu) ja niin ovat tehneet muutkin, joilla on lapsia. =)

Mutta kukin tyylillään. :heart:
Kukin tyylillään ja kivaahn se on, jos on hyvät tulot, joilla kustantaa kekkerit 200 hengelle. Harvalla nuorella kuitenkaan on, joten mun mielestä pitäisi muistaa, että joillekin pienienkin häiden järjestäminen voi olla melkoinen taloudellinen ponnistus.
 

Yhteistyössä